• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

LI XIAOYAN  李 暁燕

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 70726322
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 九州大学, 共創教育推進センター, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 九州大学, 共創学部, 准教授
2017 – 2023: 九州大学, 共創学部, 准教授
2016 – 2017: 九州大学, 比較社会文化研究院, 助教
2015: 九州大学, 比較社会文化研究科(研究院), 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 09050:Tertiary education-related / Japanese language education
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 02090:Japanese language education-related / Japanese language education / Clinical psychology
Keywords
Principal Investigator
SciTS / 知識理論 / 学際的 / 多文化的 / 協働教育 / 創作 / 明示的ニュアンス / 検証実験 / 語形成ルール / 暗黙知の習得 … More / オノマトペの創作 / 感性的フィードバック / 習得メカニズム / E-learningシステム / ニュアンスの内面化 / フィードバック / データベース / 感性記述 / 学習システム / 暗黙的ニュアンス / オノマトペ … More
Except Principal Investigator
第二言語教育 / 複言語主義 / 北東アジア / シティズンシップ教育 / 外国語教育 / 東アジア / 間文化的シティズンシップ教育 / 複文化主義 / 複言語・複文化教育 / RFCDC / 日中関係 / 日韓関係 / 東アジアの共生 / 民主的文化能力 / 手法 / 価値 / 批判的思考 / 間文化能力 / 北東アジア言語 / 政治教育と言語教育 / 政治意識教育 / 実践研究 / 平和教育 / 複言語教育 / 相補性 / 社会的な論争上にある問題 / 共修 / センシティブなトピック / 炎上 / 論争上にある問題 / 欧州連合 / 民主的な文化のための能力(RFCDC) / 通高等学校本科専業類教学質量国家標準 / 民主的シティズンシップ / 遠隔教育 / コスモポリタン・シティズンシップ / 接触仮説 / 欧州統合 / 東アジア共生 / 民主的文化のための能力 / 日本語教育 / ボランティア日本語支援 / 学校プリント / 生活する外国人 / 日本語支援ボランティア / 多文化共生 / 日本の学校文化 / 生活者としての外国人 / 学校文化 / 外国人の保護者 / 外国人児童 / 小学校 / 地域日本語教育 / 学校配布プリント / 外国人児童生徒 / 定住外国人 / ストレス対処能力 / e-ラーニング / 健康教育 / ストレス対処 / eラーニング / 大学生 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (50 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  AI技術を活用した日本小学校文化の外国人保護者への伝達に関する学際研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      李 暁燕
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Foreign Language Education for Developing Competence for Democratic Culture: For East Asian Countries to Live Together

    • Principal Investigator
      森山 新
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  Building a Methodology for Multicultural and Interdisciplinary Collaborative Education: Based on Knowledge Theory and SciTSPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      李 暁燕
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Japanese language education as citizenship education based on plurilingualism and pluriculturalism

    • Principal Investigator
      MORIYAMA Shin
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  北東アジアでの外国語教育実践で、社会的な論争上にある問題を取りあげる価値と手法

    • Principal Investigator
      山本 冴里
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  The development of e-learning program to enhance stress coping ability for university students.

    • Principal Investigator
      MATSUSHITA TOMOKO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Study of documents distributed at school for foreign parents

    • Principal Investigator
      HONDA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Teaching the Tacit Nuances of Japanese Onomatopoeia through an E-Learning SystemPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      LI XIAOYAN
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Kyushu University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学校プリントから考える 外国人保護者とのコミュニケーション2023

    • Author(s)
      李暁燕・山本冴里
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 学校プリントから考える:外国人保護者とのコミュニケーション2023

    • Author(s)
      李暁燕編著、山本冴里著
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Journal Article] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K大学の交流サロンを事例として-2023

    • Author(s)
      山田穂乃佳・李暁燕
    • Journal Title

      2022外語教育與文化研討會論文集

      Volume: 1 Pages: 123-150

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] ―九州大学共創学部の事例研究―2023

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      RESEARCH REPORT OF JSET CONFERENCES

      Volume: 2023 Issue: 1 Pages: 268-273

    • DOI

      10.15077/jsetstudy.2023.1_268

    • ISSN
      2436-3286
    • Year and Date
      2023-05-05
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K大学の交流サロンを事例として-2023

    • Author(s)
      山田穂乃佳・李暁燕
    • Journal Title

      『2022外語教育與文化研討會論文集』(台湾屏東大学出版)

      Volume: - Pages: 123-150

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Journal Article] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K大学の交流サロンを事例として-2023

    • Author(s)
      山田穂乃佳・李暁燕
    • Journal Title

      2022外語教育與文化研討會論文集

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] 基本知識と学生の独自性のバランスを図るグループワーク2023

    • Author(s)
      フンク・カロリン
    • Journal Title

      主体的に学ぶ学生を育てる -広島大学教養教育授業実践事例集-

      Volume: - Pages: 90-91

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] Sensitive Topics and Possibility of Citizenship Education: A Case Study of Global Seminar of ISI2021

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      基幹教育紀要

      Volume: 7 Pages: 117-129

    • DOI

      10.15017/4363104

    • NAID

      120006978585

    • ISSN
      2189-2571
    • Year and Date
      2021-02-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] The Possibility of Intercultural Citizenship Education: A Case Study of Multicultural Group Work in a Japanese University2021

    • Author(s)
      Li, Xiaoyan
    • Journal Title

      International Comparative Literature

      Volume: 4(3) Pages: 489-504

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] 「新型コロナ時代における広島大学の国際交流教育の工夫 」2021

    • Author(s)
      フンク・カロリン
    • Journal Title

      広島大学高等教育研究開発センター編『「新型コロナ時代における大学教育」(高等教育研究叢書162号)

      Volume: 162 Pages: 19-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] センシティブな話題とシチズンシップ教育の可能性―共創学部のGlobal Seminarの事例研究2021

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      九州大学基幹教育紀要

      Volume: 7 Pages: 117-129

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] The Possibility of Intercultural Citizenship Education: A Case Study of Multicultural Group Work in a Japanese University2021

    • Author(s)
      LI XIAOYAN
    • Journal Title

      International Comparative Literature

      Volume: 4-3 Pages: 489-504

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] "The Possibility of Intercultural Citizenship Education: A Case Study of Multicultural Group Work in a Japanese University"2021

    • Author(s)
      Li, Xiaoyan
    • Journal Title

      International Comparative Literature

      Volume: 4(3) Pages: 489-504

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Journal Article] 新型コロナ時代における広島大学の国際交流教育の工夫2021

    • Author(s)
      フンク・カロリン
    • Journal Title

      高等教育研究叢書

      Volume: 162 Pages: 19-26

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Journal Article] センシティブな話題とシチズンシップ教育の可能性―共創学部のGlobal Seminarの事例研究―2021

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      九州大学基幹教育紀要

      Volume: 7 Pages: 117-129

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Journal Article] 大学生のストレス対処能力を高めるe-ラーニングプログラムの開発―経過報告―2019

    • Author(s)
      松下智子・福盛英明・高柳茂美・梶谷康介・李暁燕・小田真二・舩津文香
    • Journal Title

      九州大学学生相談紀要・報告書

      Volume: 5 Pages: 55-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04369
  • [Journal Article] 日本語オノマトペの暗黙的ニュアンスの学習支援システム2017

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      2017年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Volume: 2017 Pages: 468-471

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Journal Article] 第二言語教育における暗黙的知識の習得メカニズム―オノマトペのE- learningシステムの構築に見えた可能性―2016

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      日本語教育学会春季大会予稿集

      Volume: ー Pages: 319-320

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Journal Article] 言語教育の商品化に伴う教育側の進化2016

    • Author(s)
      李暁燕・橋本敬
    • Journal Title

      言語教育の「商品化」と「消費」を考えるシンポジウム報告集Kindle

      Volume: ー

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Journal Article] 情報を意味づけるコミュニケーションとは―活動型教育の成立条件を考える―2016

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      言語文化教育研究学会第2回年次大会予稿集

      Volume: ー Pages: 135-140

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Journal Article] Tacit Nuance Teaching in L2 Education: a Perspective of Language and Culture as Knowledge2015

    • Author(s)
      李暁燕
    • Journal Title

      地球社会統合科学

      Volume: 22-1 Pages: 15-21

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Presentation] 複言語複文化の環境におけるバーバル及びノンバーバルコミュニケーション ―福岡市西区 H サロンの事例研究―2024

    • Author(s)
      李暁燕・山田穂乃佳
    • Organizer
      言語文化教育研究学会第10回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 複言語複文化の環境におけるバーバル及びノンバーバルコミュニケーション ―福岡市西区 H サロンの事例研究―2024

    • Author(s)
      李暁燕・山田穂乃佳
    • Organizer
      言語文化教育研究学会(第10回年次大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Presentation] 複言語複文化の環境におけるバーバル及びノンバーバルコミュニケーション ―福岡市西区 H サロンの事例研究―2024

    • Author(s)
      李暁燕・山田穂乃佳
    • Organizer
      言語文化教育研究学会第10回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 学際教育遂行の条件と知識の統合2023

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Presentation] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K 大学の交流サロンを事例として-2022

    • Author(s)
      山田穂乃佳、李暁燕
    • Organizer
      2022外国語教育と文化シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K 大学の交流サロンを事例として2022

    • Author(s)
      山田穂乃佳, 李暁燕
    • Organizer
      外国語教育と文化シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 日本に暮らす外国人と日本人の相互理解のプロセスの解明-K大学の交流サロンを事例として-2022

    • Author(s)
      山田穂乃佳・李暁燕
    • Organizer
      2022国立屏東大学外国語教育文化シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Presentation] 欧州のめざす民主的シティズンシップと北東アジアへの応用可能性2021

    • Author(s)
      森山新・山本冴里・李暁燕
    • Organizer
      第24回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 思考の可視化による知識の共創と自己更新―『議論と創造のコミュニケーション』の事例研究2021

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      九州大学・広島大学・山口大学合同研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02970
  • [Presentation] 「世界公民」と「民主的シティズンシップ」 - 中国の外国語教育の「新国家基準」に注目して2021

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      第24回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 絆・ギャップとシティズンシップの変容―外国人保護者のPTA役員のインタビュー調査から―2020

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      シティズンシップ教育研究大会2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 多文化と我々の未来2019

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      中国海洋大学招待講演
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] グローバルシティズンシップ教育としての第二言語教育―九州大学の実践を例に―2019

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      多文化研究と異文化理解教育の国際シンポジウム(山東大学)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] Japanese Language Support for Foreign Parents Leading to Community Cohesion2019

    • Author(s)
      Li Xiaoyan
    • Organizer
      The International Association for Intercultural Communication Studies (IAICS) 25th Conference 2019, Masaryk University, Bron, Czech Republic
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 多文化と我々の未来2019

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      中国海洋大学2019年国際文化フェスティバル
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] グローバルシティズンシップ教育としての第二言語教育―九州大学の実践を例に―2019

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      多文化研究と異文化理解教育の国際シンポジウム(山東大学)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 多文化グループワークによるシティズンシップ教育2018

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      ヴェネツィア2018日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] シティズンシップ教育としての日本語教育の確立をめざして: ヨーロッパの挑戦は東アジアに共生をもたらすか2018

    • Author(s)
      森山新・山本冴里・李暁燕
    • Organizer
      ヴェネツィア2018日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 暗黙知の共有と価値の共創: 言語文化教育のあり方を考える2018

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      批判的言語教育国際シンポジウム「未来を創ることばの教育をめざして:内容重視の批判的言語教育(Critical Content-Based Instruction: CCBI)のその後」
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 暗黙知の共有と価値の共創―言語文化教育のあり方を考える―2018

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      批判的言語教育国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Presentation] 暗黙知の共有と価値の共創―言語文化教育のあり方を考えるー2018

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      批判的言語教育国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 「大学生のこころの健康のe-ラーニングシステムの構築(2)ー試行コンテンツの改訂ー」2017

    • Author(s)
      松下智子・福盛英明・高柳茂美・梶谷康介・李 暁燕・小田真二
    • Organizer
      第55回全国保健管理研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04369
  • [Presentation] 日本語オノマトペの暗黙的ニュアンスの学習支援システム ―パ行ABAB 型の感性記述データベースの構築―2017

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      2017年日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Presentation] 大学生のストレス対処能力を高めるe-learning教材試作版の効果測定2017

    • Author(s)
      松下智子・福盛英明・梶谷康介・李 暁燕
    • Organizer
      日本健康支援学会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2017-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04369
  • [Presentation] 言語教育の商品化に伴う教育側の進化2016

    • Author(s)
      李暁燕・橋本敬
    • Organizer
      言語教育の「商品化」と「消費」を考えるシンポジウム
    • Place of Presentation
      香港大学
    • Year and Date
      2016-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Presentation] 情報を意味づけるコミュニケーションとは―活動型教育の成立条件を考える―2016

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      言語文化教育研究学会第2回年次大会
    • Place of Presentation
      武蔵野美術大学
    • Year and Date
      2016-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • [Presentation] 「学校カルチャー語彙」の理解度分析ー生活者としての外国人保護者を支援する教材作成に向けて―2016

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      Bali ICJLE2016
    • Place of Presentation
      ヌサドゥア・インターナショナル・コンベンションセンター(インドネシア,バリ)
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13241
  • [Presentation] 大学生のこころの健康のe-ラーニングシステムの構築(1)2016

    • Author(s)
      福盛英明・松下智子・梶谷康介・李 暁燕
    • Organizer
      全国大学保健管理研究集会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04369
  • [Presentation] 第二言語教育における暗黙的知識の習得メカニズム―オノマトペのE- learningシステムの構築に見えた可能性―2016

    • Author(s)
      李暁燕
    • Organizer
      日本語教育学会春季大会
    • Place of Presentation
      目白大学
    • Year and Date
      2016-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K16782
  • 1.  MORIYAMA Shin (10343170)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  山本 冴里 (00634750)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  MATSUSHITA TOMOKO (40618071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  HONDA Hiroyuki (70286433)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  梶谷 康介 (10597272)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  川本 淳平 (10628473)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  福盛 英明 (40304844)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  小田 真二 (60618073)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  高柳 茂美 (80216796)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  舩津 文香 (80778928)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  林 良子 (20347785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  森 篤嗣 (30407209)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  義永 美央子 (80324838)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  星野 晋 (00259649)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  副島 雄児 (10206675)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  フンク カロリン (70271400)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  三木 洋一郎 (80262476)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  柴田 美紀 (90310961)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  FUNCK C.
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi