Affiliation (based on the past Project Information) *help |
2002: Graduate School of Frontier Sciences, Professor, 大学院・新領域創成科学研究科, 教授
2001: 東京大学, 大学院・新領域創成化学研究科, 教授
2000: Univ.Tokyo, Environmental and Ocean Eng., Prof., 大学院・工学系研究科, 教授
1999 – 2000: Graduate School of Frontier Sciences, University of Tokyo, Professor, 大学院・新領域創成科学研究科, 教授
1995 – 1998: Univ.of Tokyo, Graduate School of Eng.Professor, 大学院・工学系研究科, 教授
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1986 – 1997: 東京大学, 工学部, 教授
1995 – 1996: University of Tokyo, Faculty of Engineering, Professor, 工学系研究科, 教授
1994 – 1995: 東京大学, 大学院工学系研究科, 教授
1993: 東京大学, 生産技術研究所, 教授
1990: Facul. of Engi. The University of Tokyo Prof., 工学部・船舶海洋工学科, 教授
1986: 東大, 工学部, 教授
1985: 東京大学, 工, 教授
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Keywords |
- Principal Investigator
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Numerical simulation / Huge Floating Offshore Structures / 数値シミュレーション / 超大型浮体 / 生態系モデル / 海洋物理環境 / 海水交換 / Design Waves / Ship Structure Design / Nonlinear Simulations of Wave Loads
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/ 船体設計 / 非線形波浪荷重 / 設計波 / 船体構造設計 / 非線形波浪荷重計算法 / Ship motions in following waves / Strip Method / 船体動揺 / 斜め追波 / 船体横運動 / 波浪強制力 / 波浪強性力 / 波浪中横運動 / ストリップ法 / Very large floating structure / Sessile organisms / Marine environment / Ecosystem model / 海水流動 / クロロフィルa / 生熊系モデル / 環境影響評価 / 栄養塩 / 付着生物 / 海洋環境 / Ecosystem Model / Numerical Simulation / Sea Water Exchange / 生態系 / 超大型浮体式海洋構造物 / Oceanophysical environment / Oceanophysical measurement / 海洋流動数値シミュレーション / 海水流動数値シミュレーション / 海洋物理計測 / 海水流動数値シュミレーション / Water particles tracking / Sea covering effects / Sea Water exchange / 仮想粒子追跡法 / 浮体の遮蔽効果 / Hydrodynamic forces / Low speed control of towing carriage / Offshore structures / Combined external forces / 流体外力 / 低速度制御 / 海洋構造物 / 複合外力 / Stopping maneuvers / Mathematical model / Hydrodynamic force / Shallow water / Maneuvering motions / プロペラ逆転停止性能 / シミュレ-ション / 流体力数学モデル / 低速航行 / 操縦性 / プロペラ逆転停止運動 / 数学モデル / 流体力 / 浅水域 / 操縦運動
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- Except Principal Investigator
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CFD / CIM / 海洋構造物 / 船体流体力 / 船舶操縦性 / 転覆 / Process Planning / 長周期運動 / 実験 / 操縦性能 / 衝突回避 / 操縦運動 / 船舶 / 自由表面 / 有限体積法 / Hydrodynamic force / 細長体理論 / 操縦運動数学モデル / 追波 / 波浪 / Factory Model / Product Model / CAM / CAD / 生産計画 / モデリング / 製品モデル / LOW FREQUENCY MOTION / MOORED STRUCTURES / LIFE RAFT / CAPSIZING / FLOATING OFFSHORE STRUCTURES / STABILTY / SAFETY OF OFFSHORE STRUCTURES / SAFETY OF SHIPS / 腹原性 / 係留浮体 / いかだ / 浮遊海洋構造物 / 復原性 / 海洋構造物の安全性 / 船舶の安全性 / Shell Expansion / Modelling / Expert System / Ship design / Automatic design / 3次元モデラ / 自由曲面 / CIMシステム / CADシステム / 工程設計 / 外板展開 / CAD@CAM / 工程管理 / エキスパ-トシステム / 造船設計 / 自動設計 / Motion of a floating body / Multi-directional wave / Wave force / Wave load / Current force / Wind Load / Combined environmental forces / 係留 / 海洋構造物の運動 / 浮体運動 / 多方向波 / 波強制力 / 波浪荷重 / 潮流力 / 風荷重 / 複合環境外力 / Traffic Control / Collision avoidance / Ship manoeuvrability / Safety of Harbour manoeuvring / 人間工学 / 人間桟械系システム / 航行安全 / 制限水路 / 事故解析 / 交通管制 / 港内操船 / Semi-submersibles / dynamic pulse bucling / Ultimate Strength Analysis / Idealized Structural Element / General Instability / Stiffened Cylindrical shell / 圧壊強度 / 鉛直円柱の波浪外力 / 衝撃 / 縦曲げ最終強度 / 船体横断面 / 矩形板 / 確率的崩壊解析 / 防燃材の傾斜角 / 耐圧殻 / 円筒殻 / 確率的強度評価 / セミサブ(Semi-Submersibles) / 塑性崩壊 / T形断面梁 / 初期たわみ / 座屈 / 非線形有限要素法 / セミサブ / 衝撃座屈 / 最終強度 / 理想化要素法 / 全体座屈 / 補強円筒殻 / droplet / bubble flow / greenhouse gas effect / marine environments / mass transfer / two-phase flow / 液滴 / 気泡流 / 地球温暖化 / 海洋環境 / 物質移動 / 二相流 / Ship maneuvering / Equation of motion / 6 DOF / Maneuvering Motion / H.Akimoto,F.Hiroshima,H Miyata / 波 / ナビエ・ストークス式 / 変形格子法 / 船型設計 / ヨット / 移動境界 / 船体運動 / 運動方程式 / 6自由度 / エネルギーバランス / 追い波 / パラメトリック共振 / 確率 / 数値シミュレーション / 模型実験 / 操船ガイダンス / Factory Simulator / Petri Nets / Scheduling / Production Management / 生産環境 / 生産資源 / CPM / PERT / 工場シミュレータ / 工場モデル / ペトリネット / 日程計画 / 工程計画 / burst / re-entrant jet / cloud / heat and mass transfer / vaporization / temperature / viscous effect / cavitation / 理論 / ナビエ・ストークスの式 / 数値計算 / 高温水 / 熱的影響 / 物質伝達 / 熱伝達 / バースト / リエントラント・ジェット / クラウド / 熱・物質移動 / 蒸発 / 温度 / 粘性 / キャビテーション / Interaction / Pressure measurement / Panel method model / Simplified propeller / Cross flow model / 相互干渉 / 圧力計測 / パネル法 / 無限翼数プロペラモデル / クロス・フローモデル / Margin of Safe Navigation / Collision Avoidance / Cross Flow / Narrow Waterway / Ship Manoeuvrability / 操縦運動推定 / 特異点分布法 / Cross flow drag / 大斜航角 / 操船限界 / Cross flow / 狭水域 / PREDICTION OF EXTREMUM / STATISTICAL ANALYSIS / OFFSHORE STRUCTURES / NON-LINEAR BEHAVIOR / NON-GAUSSIAN PROCESS / MULTI-DIRECTIONAL OCEAN WAVEW / 数値海面 / 極値 / 統計解析 / 非線形挙動 / 非ガウス過程 / 多方向不規則波 / offshore structure / ship / wave breaking / viscous flow / free-surface / finite-volume method / finite-difference method / 乱流 / 剥離 / 渦 / 砕波 / 粘性流 / 差分法 / Cross flow Drag / Vortex Model / Slender Body Theory / Orediction / Manoeuvrability / クロスフロー / 伴流モデル / 船長体理論 / 船体フレームライン形状 / 船尾形状 / cross flow drag / Cross Flow Drag / 渦モデル / 船舶操縦性能推定法 / Risk Analysis for Capsizing of Ships / Criteria of Ship Stability / Capsizing of Ships / Ship Motions in Following Waves / 転覆確率 / 船の復原性基準 / 船の転覆 / 追波中船体運動 / Loading Condition / Ship Crowding Sea / Pilot Manoeuvre / Unstable Ship in Course Stability / Stopping Ability / Hydrodynamic Forces Acting on Ship / Mathematical Model for Manoeuvring Motion / Ship Manoeuvr ability / 海上交通管制 / 航行分離帯 / 相互干渉力 / 障害物 / 交通流 / 船舶操縦性能 / 〓輳水域 / 載荷状態 / 輻輳水域 / パイロット操船 / 針路不安定船 / 緊急停止性能 / Safety / Capsize / Waves / Stability of ship / 安全性 / 船の復原性 / Assembling Function / Cutting Function / Object-Oriented / カット・アセンブリング機能 / 属性 / エンジニアリング情報 / 3次元幾何情報 / デ-タ・ベ-ス / オブジェクト指向言語 / 生産設計 / 構造設計 / 属性情報 / 幾何情報 / 寸法表現 / プロダクト・スパイラル / システムインテグレーション / 関係情報 / 製品定義モデル / 統合システム / 生産管理情報 / オブジェクト指向 / シミュレーション / プロダクトモデル / Spray / Wetted surface area, / Running attitude, / Form factor / Scale effect, / Semi-displacement craft, / 高速艇模型試験と表面張力 / 高速艇の操縦運動モデル / 高速艇のスプレイ / 高速艇の航走姿勢 / 高速艇の抵抗試験 / 高速艇 / 沈下 / トリム / 浸水面積 / スプレイ / 浸水表面積 / 高速艇航走姿勢 / 形状影響係数 / 尺度影響 / 半滑走艇 / structural panel / importance factor of members / failure mode / longitudinal side frames / large deformation / thin-walled beam / damage factor / weight-optimal reliability-based design / 非線形衝撃応答 / 座屈強度評価式 / 薄肉断面梁 / 疲労強度解析法素案作成 / 非弾性衝撃応答解析 / 座屈許容設計法 / 構造信頼性評価 / 波浪変動圧 / 信頼性解析 / 大変形解析 / 疲労強度解析法 / 大型高速船 / 構造パネル / 部材重要度 / 構造破損モ-ド / 船側縦通肋骨 / 大変形 / 薄肉梁 / 疲労被害度 / 最適信頼性設計
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