Affiliation (based on the past Project Information) *help |
2002: Graduate School of Frontier Sciences, Professor, 大学院・新領域創成科学研究科, 教授
2001: 東京大学, 大学院・新領域創成化学研究科, 教授
2000: Univ.Tokyo, Environmental and Ocean Eng., Prof., 大学院・工学系研究科, 教授
1999 – 2000: Graduate School of Frontier Sciences, University of Tokyo, Professor, 大学院・新領域創成科学研究科, 教授
1995 – 1998: Univ.of Tokyo, Graduate School of Eng.Professor, 大学院・工学系研究科, 教授
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1986 – 1997: 東京大学, 工学部, 教授
1995 – 1996: University of Tokyo, Faculty of Engineering, Professor, 工学系研究科, 教授
1994 – 1995: 東京大学, 大学院工学系研究科, 教授
1993: 東京大学, 生産技術研究所, 教授
1990: Facul. of Engi. The University of Tokyo Prof., 工学部・船舶海洋工学科, 教授
1986: 東大, 工学部, 教授
1985: 東京大学, 工, 教授
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Keywords |
- Principal Investigator
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超大型浮体 / 数値シミュレーション / Huge Floating Offshore Structures / Numerical simulation / 海水交換 / 海洋物理環境 / 生態系モデル / 操縦運動 / 浅水域 / 流体力
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/ 数学モデル / プロペラ逆転停止運動 / 操縦性 / 低速航行 / 流体力数学モデル / シミュレ-ション / プロペラ逆転停止性能 / Maneuvering motions / Shallow water / Hydrodynamic force / Mathematical model / Stopping maneuvers / 複合外力 / 海洋構造物 / 低速度制御 / 流体外力 / Combined external forces / Offshore structures / Low speed control of towing carriage / Hydrodynamic forces / 浮体の遮蔽効果 / 仮想粒子追跡法 / Sea Water exchange / Sea covering effects / Water particles tracking / 海水流動数値シュミレーション / 海洋物理計測 / 海水流動数値シミュレーション / 海洋流動数値シミュレーション / Oceanophysical measurement / Oceanophysical environment / 超大型浮体式海洋構造物 / 生態系 / Sea Water Exchange / Numerical Simulation / Ecosystem Model / 海洋環境 / 付着生物 / 栄養塩 / 環境影響評価 / 生熊系モデル / クロロフィルa / 海水流動 / Ecosystem model / Marine environment / Sessile organisms / Very large floating structure / ストリップ法 / 波浪中横運動 / 波浪強性力 / 波浪強制力 / 船体横運動 / 斜め追波 / 船体動揺 / Strip Method / Ship motions in following waves / 非線形波浪荷重計算法 / 船体構造設計 / 設計波 / 非線形波浪荷重 / 船体設計 / Nonlinear Simulations of Wave Loads / Ship Structure Design / Design Waves
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- Except Principal Investigator
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CIM / CFD / Process Planning / 転覆 / 船舶操縦性 / 船体流体力 / 海洋構造物 / 製品モデル / モデリング / 生産計画 / CAD / CAM / Product Model / Factory Model / 波浪 / 追波 / 操縦運動数学モデル / 細長体理論 / Hydrodynamic force / 有限体積法 / 自由表面 / 船舶 / 操縦運動 / 衝突回避 / 操縦性能 / 実験 / 長周期運動 / 最適信頼性設計 / 疲労被害度 / 薄肉梁 / 大変形 / 船側縦通肋骨 / 構造破損モ-ド / 部材重要度 / 構造パネル / 大型高速船 / 疲労強度解析法 / 大変形解析 / 信頼性解析 / 波浪変動圧 / 構造信頼性評価 / 座屈許容設計法 / 非弾性衝撃応答解析 / 疲労強度解析法素案作成 / 薄肉断面梁 / 座屈強度評価式 / 非線形衝撃応答 / weight-optimal reliability-based design / damage factor / thin-walled beam / large deformation / longitudinal side frames / failure mode / importance factor of members / structural panel / 半滑走艇 / 尺度影響 / 形状影響係数 / 高速艇航走姿勢 / 浸水表面積 / スプレイ / 浸水面積 / トリム / 沈下 / 高速艇 / 高速艇の抵抗試験 / 高速艇の航走姿勢 / 高速艇のスプレイ / 高速艇の操縦運動モデル / 高速艇模型試験と表面張力 / Semi-displacement craft, / Scale effect, / Form factor / Running attitude, / Wetted surface area, / Spray / プロダクトモデル / シミュレーション / オブジェクト指向 / 生産管理情報 / 統合システム / 製品定義モデル / 関係情報 / システムインテグレーション / プロダクト・スパイラル / 寸法表現 / 幾何情報 / 属性情報 / 構造設計 / 生産設計 / オブジェクト指向言語 / デ-タ・ベ-ス / 3次元幾何情報 / エンジニアリング情報 / 属性 / カット・アセンブリング機能 / Object-Oriented / Cutting Function / Assembling Function / 船の復原性 / 安全性 / Stability of ship / Waves / Capsize / Safety / 緊急停止性能 / 針路不安定船 / パイロット操船 / 輻輳水域 / 載荷状態 / 〓輳水域 / 船舶操縦性能 / 交通流 / 障害物 / 相互干渉力 / 航行分離帯 / 海上交通管制 / Ship Manoeuvr ability / Mathematical Model for Manoeuvring Motion / Hydrodynamic Forces Acting on Ship / Stopping Ability / Unstable Ship in Course Stability / Pilot Manoeuvre / Ship Crowding Sea / Loading Condition / 追波中船体運動 / 船の転覆 / 船の復原性基準 / 転覆確率 / Ship Motions in Following Waves / Capsizing of Ships / Criteria of Ship Stability / Risk Analysis for Capsizing of Ships / 船舶操縦性能推定法 / 渦モデル / Cross Flow Drag / cross flow drag / 船尾形状 / 船体フレームライン形状 / 船長体理論 / 伴流モデル / クロスフロー / Manoeuvrability / Orediction / Slender Body Theory / Vortex Model / Cross flow Drag / 差分法 / 粘性流 / 砕波 / 渦 / 剥離 / 乱流 / finite-difference method / finite-volume method / free-surface / viscous flow / wave breaking / ship / offshore structure / 多方向不規則波 / 非ガウス過程 / 非線形挙動 / 統計解析 / 極値 / 数値海面 / MULTI-DIRECTIONAL OCEAN WAVEW / NON-GAUSSIAN PROCESS / NON-LINEAR BEHAVIOR / OFFSHORE STRUCTURES / STATISTICAL ANALYSIS / PREDICTION OF EXTREMUM / 狭水域 / Cross flow / 操船限界 / 大斜航角 / Cross flow drag / 特異点分布法 / 操縦運動推定 / Ship Manoeuvrability / Narrow Waterway / Cross Flow / Collision Avoidance / Margin of Safe Navigation / クロス・フローモデル / 無限翼数プロペラモデル / パネル法 / 圧力計測 / 相互干渉 / Cross flow model / Simplified propeller / Panel method model / Pressure measurement / Interaction / キャビテーション / 粘性 / 温度 / 蒸発 / 熱・物質移動 / クラウド / リエントラント・ジェット / バースト / 熱伝達 / 物質伝達 / 熱的影響 / 高温水 / 数値計算 / ナビエ・ストークスの式 / 理論 / cavitation / viscous effect / temperature / vaporization / heat and mass transfer / cloud / re-entrant jet / burst / 工程計画 / 日程計画 / ペトリネット / 工場モデル / 工場シミュレータ / PERT / CPM / 生産資源 / 生産環境 / Production Management / Scheduling / Petri Nets / Factory Simulator / 操船ガイダンス / 模型実験 / 数値シミュレーション / 確率 / パラメトリック共振 / 追い波 / エネルギーバランス / 6自由度 / 運動方程式 / 船体運動 / 移動境界 / ヨット / 船型設計 / 変形格子法 / ナビエ・ストークス式 / 波 / H.Akimoto,F.Hiroshima,H Miyata / Maneuvering Motion / 6 DOF / Equation of motion / Ship maneuvering / 二相流 / 物質移動 / 海洋環境 / 地球温暖化 / 気泡流 / 液滴 / two-phase flow / mass transfer / marine environments / greenhouse gas effect / bubble flow / droplet / 補強円筒殻 / 全体座屈 / 理想化要素法 / 最終強度 / 衝撃座屈 / セミサブ / 非線形有限要素法 / 座屈 / 初期たわみ / T形断面梁 / 塑性崩壊 / セミサブ(Semi-Submersibles) / 確率的強度評価 / 円筒殻 / 耐圧殻 / 防燃材の傾斜角 / 確率的崩壊解析 / 矩形板 / 船体横断面 / 縦曲げ最終強度 / 衝撃 / 鉛直円柱の波浪外力 / 圧壊強度 / Stiffened Cylindrical shell / General Instability / Idealized Structural Element / Ultimate Strength Analysis / dynamic pulse bucling / Semi-submersibles / 港内操船 / 交通管制 / 事故解析 / 制限水路 / 航行安全 / 人間桟械系システム / 人間工学 / Safety of Harbour manoeuvring / Ship manoeuvrability / Collision avoidance / Traffic Control / 複合環境外力 / 風荷重 / 潮流力 / 波浪荷重 / 波強制力 / 多方向波 / 浮体運動 / 海洋構造物の運動 / 係留 / Combined environmental forces / Wind Load / Current force / Wave load / Wave force / Multi-directional wave / Motion of a floating body / 自動設計 / 造船設計 / エキスパ-トシステム / 工程管理 / CAD@CAM / 外板展開 / 工程設計 / CADシステム / CIMシステム / 自由曲面 / 3次元モデラ / Automatic design / Ship design / Expert System / Modelling / Shell Expansion / 船舶の安全性 / 海洋構造物の安全性 / 復原性 / 浮遊海洋構造物 / いかだ / 係留浮体 / 腹原性 / SAFETY OF SHIPS / SAFETY OF OFFSHORE STRUCTURES / STABILTY / FLOATING OFFSHORE STRUCTURES / CAPSIZING / LIFE RAFT / MOORED STRUCTURES / LOW FREQUENCY MOTION
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