• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YASHIMA Akira  八島 明朗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

八島 明朗  ヤシマ アキラ

Less
Researcher Number 30583223
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 専修大学, 商学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2023: 専修大学, 商学部, 准教授
2013 – 2014: 専修大学, 商学部, 講師
2012: 早稲田大学, 商学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Commerce / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
Keywords
Principal Investigator
プロモーション / スイッチングコスト / ブランドスイッチ / エネルギー市場 / バンドル / 顧客満足 / 電力自由化 / 家庭向け電気サービス / サービスバンドル / ロイヤルティ … More / スイッチング・バリア / スイッチング・コスト / ブランド・スイッチ / スイッチングバリア … More
Except Principal Investigator
消費者行動 / 身体化認知 / 意思決定 / 選好逆転 / 解釈レベル理論 / 処理流暢性 / 感覚マーケティング / 商品陳列 / 感覚間相互作用 / クロスモーダル / ナッジ / 知覚バイアス / アイトラッキング / マーケティング / 商学 / 選好の逆転 / 選択方略 / 比較の方向性効果 / 消費者意思決定 / コミュニケーション戦略 / プロスペクト理論 / 心理的距離 / 比較の方向性 / 顧客満足 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (40 results)
  • Co-Researchers

    (16 People)
  •  消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究

    • Principal Investigator
      守口 剛
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Antecedent factor of brand switching bahaveior and brand royalty.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Yashima Akira
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Senshu University
  •  A study for theory construction on consumer's preference reversal

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Study of Consumer Choice Behavior Considering Situational Factors and Choice Objective

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Antecedents of Brand SwitchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YASHIMA Akira
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Senshu University
  •  Construal Level Theory and the Determining Factors of Customer Satisfaction

    • Principal Investigator
      ABE Shuzo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 海岸林維持システムの構築2020

    • Author(s)
      岡田穣編著 八島明朗 岩尾詠一郎 大崎恒次 小酒井正和著
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561963059
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13807
  • [Book] 消費者行動の実証研究(第4章「顧客との継続的な関係とその構築」担当)2018

    • Author(s)
      八島明朗(守口剛他編著)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502282614
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13807
  • [Book] 情報化社会におけるマーケティング(第2章情報化と消費者行動研究)2014

    • Author(s)
      岩尾詠一郎(編)・生田目崇・奥瀬喜之・八島明朗
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Journal Article] 契約中ブランドと乗り換え候補ブランドに対する態度を考慮したブランドスイッチ要因の検証2021

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商学論集

      Volume: 113 Pages: 117-129

    • NAID

      120007170234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13807
  • [Journal Article] 家庭向け電力小売り市場におけるブランドスイッチ要因の検証 ~ロイヤルティモデルによる検証~2019

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修大学商学研究所報

      Volume: 5 Pages: 1-19

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13807
  • [Journal Article] スイッチングコストにおける「0円」の効果の検証2017

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修商学論集

      Volume: 104 Pages: 87-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Journal Article] スイッチング・コストにおける「0円」効果の検証2017

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修商学論集

      Volume: 104 Pages: 87-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] 契約状況を考慮したプロモーション効果の検討~顧客のブランド移動とブランド継続の比較~2015

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商学研究所所報

      Volume: 46 Pages: 1-17

    • NAID

      120006792992

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Journal Article] 選好の逆転:解釈レベル理論に割引の概念を組み込んだモデルによる分析2015

    • Author(s)
      阿部誠・守口剛・八島明朗
    • Journal Title

      行動経済学

      Volume: 8 Pages: 1-12

    • NAID

      130005088463

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] プロモーションの効果を考慮したロイヤルティ要因とブランド・スイッチ要因の検討2014

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修ビジネスレビュー

      Volume: Vol9 No1 Pages: 13-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Journal Article] プロモーションの効果を考慮したロイヤルティ要因とブランド・スイッチ要因の検討2014

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修ビジネスレビュー

      Volume: 9(1) Pages: 13-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] 解釈レベル理論を用いた消費者行動研究の系譜と課題2014

    • Author(s)
      外川拓・八島明朗
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 20(2) Pages: 65-94

    • NAID

      130007473125

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Journal Article] スイッチング・バリアがプロモーション効果に与える影響2013

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      プロモーショナルマーケティング研究

      Volume: 6 Pages: 21-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Journal Article] スイッチング・バリアがプロモーション効果に与える影響2013

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      プロモーショナルマーケティング研究

      Volume: 6 Pages: 21-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] ブランド・スイッチに対するプロモーション変数の影響-ロイヤルティモデルによる検証-2012

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商経論集

      Volume: 103 Pages: 13-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] スイッチング・コストの削減によるプロモーション効果~インセンティブ増加との比較~2012

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      早稲田商学

      Volume: 430 Pages: 0-1

    • NAID

      40019303168

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] Preference Reversal: Generalized Construal Level Theory2012

    • Author(s)
      Abe, M, Moriguchi, T., and Yashima A.
    • Journal Title

      第45回消費者行動研究コンフェレンス報告要旨集

      Volume: 0-0 Pages: 65-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] ブランドスイッチ・プロモーションの効果に対するスイッチング・バリアの影響―生命保険における検討―2012

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 75 Pages: 161-180

    • NAID

      120005260206

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 現代アートの島「直島」2011

    • Author(s)
      八島明朗, 守口剛, 恩蔵直人, 松本大吾, 他
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 124 Pages: 110-124

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] ブランドスイッチにおけるサービスバンドリングの影響2018

    • Author(s)
      八島明朗
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13807
  • [Presentation] 家庭向け電力小売り市場におけるブランドスイッチ要因の検証2016

    • Author(s)
      八島明朗、臼井浩子
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究カンファレンス
    • Place of Presentation
      専修大学生田キャンパス
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] ブランドに対する心理的距離:解釈レベル理論を用いた検討2014

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・金子充・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第95回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] スイッチング・コストの削減によるプロモーション効果~インセンティブ増加との比較~2011

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理諭の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] スイッチング・コストの削減によるプロモーション効果~インセンティブ増加との比較~2011

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会学際研究部会
    • Place of Presentation
      中央大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-10-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張 : 一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠・守口剛・八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回全国大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2011-06-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間的距離の違いによる消費者の評価・選択軸の変化~解釈レベル理論による検証~2010

    • Author(s)
      八島明朗・石井裕明・阿部周造
    • Organizer
      第41回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2010-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] Effect of Promotion Reducing Switching Costs Compared with Increasing Incentives

    • Author(s)
      Yashima, Y and Moriguchi, T.
    • Organizer
      Korean Scholar of marketing science 2012 Global marketing conference at Seoul
    • Place of Presentation
      ソウル・韓国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] Preference Reversal: Generalized Construal Level Theory

    • Author(s)
      Abe, M., Moriguchi, T., and Yashima, A.
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] ブランドに対する心理的距離~解釈レベル理論を用いた検討~

    • Author(s)
      守口剛 八島明朗 金子充
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21 – 2014-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Presentation] ブランド・スイッチにおけるプロモーションの効果~スイッチング・コスト削減とインセンティブ増加の比較~

    • Author(s)
      八島明朗、阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      電通ホール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Presentation] 取引特定的顧客満足と全体的顧客満足に対する影響要因の比較-解釈レベル理論を基礎とした仮説の検証-

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会消費者行動の学際的研究部会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛、八島明朗、阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第93回研究大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 選好の逆転:一般化解釈レベル理論による日米比較

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      公開シンポジウム『解釈レベル理論と消費者行動研究』
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 責任が他者のための製品選択に与える影響

    • Author(s)
      金子充・守口剛・八島明朗
    • Organizer
      第49回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780274
  • [Presentation] プロモーションにおけるスイッチング・コスト削減の効果

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • 1.  ABE Shuzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  ABE Makoto (70302677)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 3.  ISHII Hiroaki (50548716)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  ISHIDA Daisuke (80507872)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  ONZO Naoto (70194652)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  SUNAGA Tsutomu (20438914)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TAKEMURA Kazuhisa (10212028)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TOGAWA Taku (10636848)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MORIGUCHI Takeshi (70298066)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 10.  奥瀬 喜之 (30312440)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  金子 充 (50732476)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  朴 宰佑 (50401675)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  平木 いくみ (60367026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  IDENO Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TAMARI Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OKUBO Shigetaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi