• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Suzuki Keita  鈴木 恵太

… Alternative Names

SUZUKI Keita  鈴木 恵太

Less
Researcher Number 50582475
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-6747-4276
Affiliation (Current) 2025: 岩手大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 岩手大学, 教育学部, 准教授
2016 – 2017: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 講師
2015: 高知大学, 人文社会科学系・教育学部門, 講師
2013 – 2015: 高知大学, 人文社会科学系, 講師
2012 – 2015: 高知大学, 人文社会・教育科学系, 講師
2014: 高知大学, 人文社会教育科学系, 講師
2012: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Hygiene and public health / Experimental psychology
Keywords
Principal Investigator
指導法 / 指導 / 学習障害 / ディスレクシア / インクルーシブ / E-screener / E-Screener / スクリーニング / 英語 / 教育支援モデル … More / 予防と回復 / 指導/支援モデル / 指導・支援モデル / 指導支援モデル / アセスメント / 学校適応 / 二次的障害 / 発達障害 / 認知特性 / 評価法 / 評価 / KULAS / 発達性読み書き障害 … More
Except Principal Investigator
特別支援教育 / スクリーニング / 武道授業 / 剣道授業 / 知的障害児 / 剣道形プログラム / 武道 / 剣道 / 特別支援学校 / アプリ / 教材開発 / e-screener / 英語学習指導パッケージ / タブレット版評価システム / 発達性読み書き障害 / タブレット / スクリーニングツール / 特異的なつまずき / e-Screener / ディスレクシア / 読み書き障害 / 英語教育 / 小児 / 母子保健 / 早期発見 / 新生児 / 発達障害 / 自己理解 / 鏡像自己認識 / 自閉症 / 発達過程 / 高機能自閉症 / 発達 / セルフ・アウェアネス Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  武道で知的障害児の心を育めるか?:特別支援教育で実践する新たな剣道授業の開発

    • Principal Investigator
      矢野 宏光
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Development of a comprehensive support model for early screening and effective instruction of English for children with learning disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 恵太
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Iwate University
  •  Development of a Tablet Version Assessment and Instructional Packages for Developmental Dyslexia in English Learning

    • Principal Investigator
      Tara Shizuya
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Development of the comprehensive educational model for prevention and recovery of secondary problems of developmental disordersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Suzuki Keita
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Iwate University
      Kochi University
  •  Development of a method for early detection of neurodevelopmental disorders in infants

    • Principal Investigator
      Yasumitsu-Lovell Kahoko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Hygiene and public health
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Development of explicit self-awareness in typical children and those with high-functioning autism.

    • Principal Investigator
      HOSOKAWA TORU
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Experimental psychology
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Development of the assessment and instruction model for developmental dyslexiaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Suzuki Keita
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kochi University

All 2024 2023 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 言語聴覚士のための言語発達障害学 第2版2016

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Total Pages
      290
    • Publisher
      医歯薬出版.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Book] 特別支援教育に生きる心理アセスメントの基礎知識2015

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      東洋館出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第10回 授業への参加と理解を運ガス工夫・2―説明・指示と活動の工夫2021

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 70-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第10回 授業への参加と理解を促す工夫・2―説明・指示と活動の工夫2021

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 70-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 学習に特異的な弱さのある子どもたちと英語学習~認知特性に応じた個別指導の方法~2021

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      Keirinkan English Times

      Volume: 3 Pages: 16-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第12回 学習障害の特性理解と支援のヒント2021

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 66-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第11回 発達障害のある児童生徒の理解と指導上の配慮2021

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第8回 集団での学びの困りに対応②文法・読解指導のポイント2020

    • Author(s)
      堂元文, 鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第9回 授業への参加と理解を促す工夫―活動の見通しを立てる2020

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第2回 学びの特性把握のためのアセスメント法①スクリーニング法2020

    • Author(s)
      柴田あすか・鈴木恵太・多良静也
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒が困っていることをわかりたい 第1回 学習障害の特性理解2020

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒の特性を尊重した授業づくり 第7回 集団での学びの困りに対応①文字・単語指導のポイント2020

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 児童生徒が困っていることをわかりたい 第3回 学びの特性把握のためのアセスメント方法②心理検査2020

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69 Pages: 54-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Journal Article] 英語学習の特異的なつまずきを評価するスクリーニング法の開発2019

    • Author(s)
      中川あすか・鈴木恵太・上岡清乃・多良静也
    • Journal Title

      高知大学教育学部研究報告

      Volume: 79 Pages: 97-118

    • NAID

      120006628926

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] 英語学習に困難を示す生徒に対する効果的指導法―フォニックスを基盤とした英単語読み指導の効果―2019

    • Author(s)
      上岡清乃・鈴木恵太
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 30 Pages: 257-270

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] The Training for Students with Specific Difficulties in Learning English ―The Effectiveness of Word Reading Instruction Based on Phonics―2019

    • Author(s)
      上岡 清乃、鈴木 恵太
    • Journal Title

      ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 30 Issue: 0 Pages: 257-269

    • DOI

      10.20581/arele.30.0_257

    • NAID

      130007826121

    • ISSN
      1344-8560, 2432-0412
    • Year and Date
      2019-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] 小中高等学校の特別支援教育コーディネーターにおける役割認知のプロセス2019

    • Author(s)
      小山聖佳・鈴木恵太・東信之・佐々木全
    • Journal Title

      岩手大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 3 Pages: 237-247

    • NAID

      120006620543

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] 漢字学習に特異的な困難を示す児童に対する認知特性に応じた漢字指導法の検討2018

    • Author(s)
      上岡清乃、鈴木恵太
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 32 Pages: 61-68

    • NAID

      120006478650

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] The Study of Training for Children with Specific Difficulties in Learning English2018

    • Author(s)
      上岡清乃・北岡智子・鈴木恵太
    • Journal Title

      Journal of Inclusive Education

      Volume: 5 Issue: 0 Pages: 77-78

    • DOI

      10.20744/incleedu.5.0_77

    • NAID

      130007479371

    • ISSN
      2189-9185
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] 漢字学習に特異的な困難を示す児童に対する認知特性に応じた感じ指導法の検討2018

    • Author(s)
      上岡清乃・鈴木恵太
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 32 Pages: 61-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] Effects of intrauterine exposures to polychlorinated biphenyls, methylmercury, and lead on birth weight in Japanese male and female newborns2017

    • Author(s)
      Tatsuta, N. Kurokawa, K. Nakai, K. Suzuki, K. Iwai-Shimada, M. Murata, K. Satoh, C.
    • Journal Title

      Environ Health Prev Med

      Volume: 22 Issue: 1 Pages: 1-8

    • DOI

      10.1186/s12199-017-0635-6

    • NAID

      210000130203

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成2015

    • Author(s)
      島田希, 鈴木恵太, 柴英里, & 横山卓.
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報,

      Volume: 33 Pages: 75-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] Infant Motor Delay and Early Symptomatic Syndromes Eliciting Neurodevelopmental Clinical Examinations in Japan.2015

    • Author(s)
      Hatakenaka, Y., Kotani, H., Yasumitsu-Lovell, K., Suzuki, K., Fernell, E., & Gillberg, C.
    • Journal Title

      Pediatric Neurology

      Volume: 54 Pages: 55-63

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成2015

    • Author(s)
      島田希, 鈴木恵太, 柴英里, & 横山卓.
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 33 Pages: 75-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 教員養成課程における実習系授業で学生はどのような力を身に付けているのか-高知大学教育学部における実習系授業科目の目標及び評価の体系かの取り組みを通して-2014

    • Author(s)
      横山卓, 鈴木恵太, 柴英里, 島田希, 西脇芳典, & 小島郷子
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報,

      Volume: 32 Pages: 43-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 知的障害のある自閉症者における時間的拡張自己の成立に関する研究2014

    • Author(s)
      鈴木徹、鈴木恵太、平野幹雄、野口和人、細川徹
    • Journal Title

      自閉症スペクトラム研究

      Volume: 11 Pages: 21-28

    • NAID

      130007637193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] Impacts of prenatal exposures to polychlorinated biphenyls, methylmercury, and lead on intellectual ability of 42-month-old children in Japan2014

    • Author(s)
      Tatsuta, N., Nakai, K., Murata, K., Suzuki, K., Iwai-Shimada, M., Kurokawa, K., . . . Satoh, H. (
    • Journal Title

      Environmental Research

      Volume: 133 Pages: 321-326

    • DOI

      10.1016/j.envres.2014.05.024

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 聴覚的認知に弱さを持つ児童に対する認知特性を考慮した読み書き指導2014

    • Author(s)
      山崎梨加, 山下遼子, 鈴木恵太, & 寺田信一
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 28 Pages: 147-153

    • NAID

      40020149083

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 高機能自閉症者における自己および他者の行為とその結果の因果関係の理解2014

    • Author(s)
      鈴木徹、平野幹雄、野口和人、細川徹
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 36 Pages: 293-302

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] 知的障害のある自閉症者における時間的拡張自己の成立に関する研究.2014

    • Author(s)
      鈴木徹, 鈴木恵太, 平野幹雄, 野口和人, & 細川徹.
    • Journal Title

      自閉症スペクトラム研究

      Volume: 11 Pages: 21-28

    • NAID

      130007637193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] Comparison of Kyoto Scale of Psychological Development and Bayley Scales of Infant Development second edition among Japanese Infants2013

    • Author(s)
      Tatsuta, N. Suzuki, K. Sugawara, T. Nakai, K. Hosokawa, T. Satoh, H.
    • Journal Title

      Journal of Special Education Research

      Volume: 2 Pages: 17-24

    • NAID

      130004673120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] ある自閉症児の対人相互交渉におけるトラブルの変遷2013

    • Author(s)
      鈴木徹・野口和人・細川徹
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 61 Pages: 159-169

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] 漢字の書字に特異的な弱さを持った児童に対する指導-言語化を主とする指導の効果2013

    • Author(s)
      森澤諒哉、鈴木恵太、寺田信一
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 27 Pages: 51-58

    • NAID

      40019732879

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 漢字の書字に特異的な弱さを持った児童に対する指導-言語化を主とする指導の効果-2013

    • Author(s)
      森澤諒哉, 鈴木恵太, 寺田信一
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 27 Pages: 51-58

    • NAID

      40019732879

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 心の理論仮説提唱以降における自閉症者の対人相互交渉の問題に関する研究動向2013

    • Author(s)
      鈴木徹・細川徹・野口和人
    • Journal Title

      宮城教育大学特別支援教育総合研究センター紀要

      Volume: 8 Pages: 81-88

    • NAID

      120006399908

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] ある自閉症児の対人相互交渉におけるトラブルの変遷―観察記録および保護者への聞き取りを通して―2013

    • Author(s)
      鈴木徹・野口和人・細川徹
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 61(2)

    • NAID

      120005301080

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] 日本人小学1年生を対象に実施したBoston Naming Testの標準データの検討2013

    • Author(s)
      龍田希, 仲井邦彦, 鈴木恵太, 黒川修行, 細川徹, 佐藤洋
    • Journal Title

      日本衛生学雑誌

      Volume: 68 Pages: 189-196

    • NAID

      10031201243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 高機能自閉症児における対人相互交渉の困難の要因に関する検討2013

    • Author(s)
      鈴木徹・平野幹雄・北洋輔・郷右近歩・野口和人・細川徹
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 51 Pages: 105-113

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Journal Article] 東日本大震災が生後66ヶ月時の不適応行動におよぼす影響2013

    • Author(s)
      龍田希, 仲井邦彦, 鈴木恵太, 佐藤洋, 細川徹
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 61 Pages: 73-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Journal Article] 形態処理に弱さを持つ読み書き障害児に対する言語化を主としたカタカナ・漢字書字指導2012

    • Author(s)
      倉内久里、鈴木恵太、寺田信一
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 26 Pages: 159-171

    • NAID

      40019308348

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 英語学習に特異的な弱さを示す子ども達の理解と指導の留意点2024

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Organizer
      小学校英語教育学会四国ブロック合同セミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02756
  • [Presentation] 英語学習の特異的な弱さを早期にスクリーニングする方法:スクリーニングアプリ『E-Screener』の開発2023

    • Author(s)
      鈴木恵太
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02756
  • [Presentation] 特別支援教育で実践する剣道授業の取り組み② -木刀のみを用いた剣道形授業(KKP)が知的障害児の気分及び心理的側面に与える影響-2023

    • Author(s)
      ○矢野 宏光・ 秋田 裕太・松本 秀彦・ 鈴木 恵太・宇川 浩之・山口 洸明・ 栗田 勇気
    • Organizer
      四国体育・スポーツ学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17597
  • [Presentation] 特別支援教育的視点から英語の授業を考える2021

    • Author(s)
      鈴木恵太, 三浦聡美
    • Organizer
      岩手県英語教育研究会 令和3年度第一回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Presentation] 特別支援教育的視点を採り入れた英語授業2021

    • Author(s)
      鈴木恵太, 上岡清乃, 三浦聡美, 多良靜也
    • Organizer
      全国英語教育学会第46回長野研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Presentation] Developing a screening instrument for Japanese EFL learners with difficulties in English literacy2021

    • Author(s)
      Kamioka, S., Suzuki, K., Ishizaka, I., & Tara, S
    • Organizer
      The 32th International Congress of Psycholoogy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Presentation] Screening instrument for Japanese learners with specific difficulties in basic English literacy2021

    • Author(s)
      Shibata, A., Korenaga, K., Kaimioka, S., Suzuki, K., & Tara, S
    • Organizer
      the Asia Pacific Dyslexia Forum 2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Presentation] 日本語と英語の書字に困難を示す中学生一事例の認知的背景に関する考察2019

    • Author(s)
      上岡清乃, 鈴木恵太, & 石坂郁代
    • Organizer
      第57回日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 英語学習に困難を示す中高生に対する認知特性に応じた英単語指導法の効果2019

    • Author(s)
      上岡清乃, 鈴木恵太, & 石坂郁代
    • Organizer
      第45回日本コミュニケーション障害学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 課題研究フォーラム「特別支援教育的視点を取り入れた英語授業」2019

    • Author(s)
      多良静也, 鈴木恵太, 柴田あすか, 上岡清乃, & 堂元文.
    • Organizer
      第45回全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 特別支援教育的視点を採り入れた英語授業2019

    • Author(s)
      多良静也,鈴木恵太,上岡清乃,堂元文,柴田あすか
    • Organizer
      全国英語教育学会第45回弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01284
  • [Presentation] 高等学校における英語教科の授業づくり―ユニバーサルデザインに基づいた読解指導の効果―2018

    • Author(s)
      鈴木恵太・堂元文
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 英語学習に特異的な困難を示す生徒に対する効果的な英語指導モデル構築の試み2018

    • Author(s)
      上岡清乃・北岡智子 鈴木恵太
    • Organizer
      第56回日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 英語学集に特異的な坤南を示す生徒に対する認知特性に応じた英単語指導法の検討―聴覚言語系情報処理能力の優位な生徒に対する支援―2018

    • Author(s)
      鈴木恵太・上岡清乃・北岡智子
    • Organizer
      第56回日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 学習に特異的な困難を示す生徒に対する認知特性に応じた指導法の検討-英語学習に特異的な困難を持つ生徒への英文法指導法の検討2017

    • Author(s)
      鈴木恵太、上岡清乃、北岡智子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 学習に特異的な困難を示す生徒に対する認知特性に応じた指導法の検討-英語学習に特異的な困難を持つ生徒への英単語指導法の検討-2017

    • Author(s)
      上岡清乃、北岡智子、鈴木恵太
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04940
  • [Presentation] 小学生における書字行動の発達的変化-新しい読み書きスクリーニング検査の検討から2013

    • Author(s)
      山崎梨加、鈴木恵太、寺田信一
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 自閉症児における自己の言動の理解に関する研究2013

    • Author(s)
      鈴木徹・平野幹雄・鈴木恵太・野口和人・細川徹
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学(日野市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Presentation] 自閉症者における時間的拡張自己の成立にみられる特徴―過去の時点における自己像と行動の理解という2つの側面に注目して―2012

    • Author(s)
      鈴木徹・鈴木恵太・寺田信一・野口和人・細川徹
    • Organizer
      第50回日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      つくば市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Presentation] 知的障害特別支援学校における「はたらく生活」につなげる授業づくりⅡ

    • Author(s)
      谷亜由美, 矢野川祥典, 安東恵美, 辻田亜子, 鈴木恵太, 是永かな子, & 寺田信一
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 知的障害特別支援学校における「はたらく生活」につなげる授業づくりⅠー小学部のトイレ掃除の指導場面における対峙天気相互交渉スキルの形成-

    • Author(s)
      安東恵美, 大久保裕也, 谷亜由美, 辻田亜子, 鈴木恵太, 是永かな子, & 寺田信一.
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 小学生における文章の読み取りと聞き取りの能力に関する研究-新しい読み書きスクリーニング検査の検討から-.

    • Author(s)
      山崎梨加, 寺田信一, & 鈴木恵太.
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 顕在的セルフアウェアネスの発達に関する研究.

    • Author(s)
      鈴木恵太, 西田充潔, & 細川徹.
    • Organizer
      日本心理学会第78回大会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2014-09-10 – 2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 高機能自閉症者における行為と結果の因果関係の理解の特徴

    • Author(s)
      鈴木徹、鈴木恵太、細川徹
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学(高知市)
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Presentation] 知的障害特別支援学校における「はたらく生活」につなげる授業づくりⅢ-就労に向けた高等部食品加工作業学習の授業づくり-.

    • Author(s)
      辻田亜子, 柳本佳寿枝, 宇川浩之, 安東恵美, 谷亜由美, 鈴木恵太, 是永かな子, 寺田信一.
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • [Presentation] 顕在的セルフアウェアネスの発達に関する研究

    • Author(s)
      鈴木恵太、西田充潔、細川徹
    • Organizer
      日本心理学会第78回大会
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都市)
    • Year and Date
      2014-09-10 – 2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530907
  • [Presentation] 機能自閉症者における行為と結果の因果関係の理解の特徴 定型発達幼児を対象とした”すごろく課題”の実施を通して.

    • Author(s)
      鈴木徹, 鈴木恵太, & 細川徹
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730764
  • 1.  Tara Shizuya (00294819)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  是永 かな子 (90380302)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HOSOKAWA TORU (60091740)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 4.  NISHIDA Mitsukiyo (70326536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  Yasumitsu-Lovell Kahoko (60598522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  EITOKU Masamitsu (50552733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SUGANUMA Narufumi (50313747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  滿田 直美 (30611389)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  柳林 信彦 (30516109)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  藤枝 幹也 (60209020)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  大井 美紀 (70314987)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  喜多尾 哲 (70724615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  米崎 里 (60737352)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  立松 大祐 (10756828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  Hall James (80361038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  矢野 宏光 (90299363)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  松本 秀彦 (70348093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  秋田 裕太 (70966522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  GILLBERG Christopher
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi