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Hiraki Ikumi  平木 いくみ

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平木 いくみ  ヒラキ イクミ

阿部 いくみ  アベ イクミ

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Researcher Number 60367026
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京国際大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2024: 東京国際大学, 商学部, 教授
2015 – 2016: 東京国際大学, 商学部, 准教授
2006: 明治学院大学, 経済学部, 講師
2005: 早稲田大学, 商学学術院, 助手
2004: 早稲田大, 商学部, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
Keywords
Principal Investigator
感情 / 五感 / 感覚 / センサリーマーケティング / 店舗内購買行動 / 社員間コミュニケーション / 解釈レベル / 聴覚刺激 / 感覚マーケティング / 自己効力感 … More / 処理流暢性 / オフィス空間 / 従業員満足 / 聴覚 / 消費者行動 / 購買行動 / 固さ(触覚) / 香り(嗅覚) / カラー(視覚) / 小売店舗 / 触覚(固さ) / 視覚(カラー) / センサリー / 身体化認知 / 感性刺激 / 知覚 / 感性 / 身体化認知理論 / 覚醒水準 / 照明 / 香り / 音楽 … More
Except Principal Investigator
消費者行動 / 処理流暢性 / 身体化認知 / 感覚マーケティング / 購買時点 / 消費者心理 / AI/人工知能 / マーケティング / 商品陳列 / 感覚間相互作用 / クロスモーダル / ナッジ / 知覚バイアス / クロス・モダル / 組織の志向性 / 企業の志向性 / クロスモダル / 五感 / センサリー・マーケティング Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (47 results)
  • Co-Researchers

    (20 People)
  •  Artificial Intelligence at the Point of Purchase and Consumer Decision-making

    • Principal Investigator
      須永 努
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The influence of sensory variables in workspace on employee satisfactionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      平木 いくみ
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Tokyo International University
  •  Considerations on Sensory Markeitng from the Company and Consumer Side

    • Principal Investigator
      ISHII Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
      Aoyama Gakuin University
      Seikei University
  •  消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究

    • Principal Investigator
      守口 剛
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hiraki Ikumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo International University
  •  店舗における音楽と照明による覚醒水準の一致度が消費者の評価と行動に及ぼす影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      平木 いくみ (阿部 いくみ)
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] サクッとわかる ビジネス教養 行動経済学2021

    • Author(s)
      阿部 誠
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      新星出版社
    • ISBN
      4405120110
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Book] 医療マーケティングの革新2018

    • Author(s)
      恩藏 直人、岩下 仁(平木いくみ 第8章「医療機関におけるコンタミネーション」)
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641165254
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] 消費者心理学2018

    • Author(s)
      山田 一成、池内 裕美(平木いくみ 第1章「感覚と知覚」)
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      勁草書房
    • ISBN
      432625128X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] マーケティング論2017

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      放送大学教育振興会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] 感覚マーケティング2017

    • Author(s)
      アラドナ・クリシュナ著 訳・平木いくみ、石井裕明、外川拓
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] 感覚マーケティング2016

    • Author(s)
      A・クリシュナ/著、平木いくみ、石井裕明、外川拓/訳
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 香りとセンサリーマーケティング2023

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      香料

      Volume: 298 Pages: 31-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Journal Article] <論説>Does Order of Presentation Affect the Focus of Comparison?: An Empirical Study of Eye-Tracking Data2021

    • Author(s)
      阿部 周造、井出野 尚、奥瀬 喜之、金子 充、玉利 祐樹、三富 悠紀、蜂巣 健一
    • Journal Title

      横浜経営研究

      Volume: 42 Issue: 1 Pages: 53-62

    • DOI

      10.18880/00014557

    • URL

      https://ynu.repo.nii.ac.jp/records/11901

    • Year and Date
      2021-09-13
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] 周期的な購買行動に対応した顧客の 生涯価値の導出と顧客維持介入戦略への応用2020

    • Author(s)
      阿部 誠
    • Journal Title

      Journal of Marketing Science

      Volume: 28 Issue: 1 Pages: 29

    • DOI

      10.11295/marketingscience.202005

    • NAID

      130008036787

    • ISSN
      2187-4220, 2187-8315
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] ヤオコー川野澄人社長に聞く センサリー視点の店づくり2019

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      DIAMOND Chain Store

      Volume: 50(6) Pages: 24-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 視覚的重さと希少性の知覚2019

    • Author(s)
      平木 いくみ・外川拓
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 38(4) Pages: 35-46

    • NAID

      130007627129

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 小売企業の経営者が考える「センサリー・マーケティング」2019

    • Author(s)
      恩藏直人 , 平木いくみ , 石井裕明 , 外川拓
    • Journal Title

      DIAMOND Chain Store

      Volume: 50(7) Pages: 21-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Journal Article] センサリー視点の店づくり2019

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      DIAMOND Chain Store

      Volume: 50(6) Pages: 24-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Journal Article] 「高級感」「世界観」 を空間で演出する! そごう・西武のセンサリー・マーケティング2018

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      DIAMOND Chain Store

      Volume: 49(12) Pages: 19-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 消費者に影響を与える知覚時間 -香りと音楽による消費者行動の促進-2018

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      日本政策金融公庫 調査月報 (112) 36-41

      Volume: 112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 店舗空間における感覚マーケティング2016

    • Author(s)
      石井裕明、平木いくみ
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 35 (4) Pages: 52-71

    • NAID

      130007833797

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 香りとマーケティングコミュニケーション2016

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 289

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Effects of Surprise Emotion Elicited by Offline Versus Online Coupons2023

    • Author(s)
      Ishii, H., Togawa, T., Hiraki, I., Kwon, S., & Onzo, N.
    • Organizer
      Association for Consumer Research, ACR 2023 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 匂いと消費者の感情的反応2023

    • Author(s)
      阿部周造, 河股久司, 守口剛, 竹村和久
    • Organizer
      第67回日本消費者行動研究カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective2022

    • Author(s)
      Hiraki Ikumi, Kwon SoonHo, Onzo Naoto
    • Organizer
      2022 AMA Winter Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective2022

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki, Kwon SoonHo, and Naoto Onzo
    • Organizer
      2022 AMA Winter Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective2022

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki , Kwon Soonho, Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association, 2022 AMA Winter Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] 小売企業における感覚マーケティングの展開 ―消費者の五感に訴える店舗販促を考える―2021

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Organizer
      リテールアド・コンソーシアムFORUM 「ニューノーマル時代のリテール販促戦略」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] 小売企業における感覚マーケティング ― 経営者に対するインタビュー調査による検討 ―2020

    • Author(s)
      石井裕明・平木いくみ・外川拓・恩藏直人
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] How Shopping Basket Color Affects Perceived Price of Products: A Field Study in Supermarkets2020

    • Author(s)
      Hiraki Ikumi、Ishii Hiroaki、Togawa Taku、Onzo Naoto
    • Organizer
      American Marketing Association, 2020 AMA Summer Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 小売企業における感覚マーケティング―経営者に対するインタビュー調査による検討―2020

    • Author(s)
      石井裕明, 平木いくみ, 外川拓, 恩藏直人
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2020 2020年10月18日
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] 顧客満足度情報の提供が上位 3 社の評価に与える 影響の分析2020

    • Author(s)
      阿部周造, 玉利祐樹, 井出野尚, 奥瀬喜之
    • Organizer
      第61回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 顧客満足度情報の提供が上位3社の評価に与える影響の分析2020

    • Author(s)
      阿部周造、玉利祐樹、井出野尚、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第61回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] How Shopping Basket Color Affects Perceived Price of Product: A Field Study in Supermarkets2020

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki, Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Naoto Onzo
    • Organizer
      2020 AMA Summer Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] How Shopping Basket Color Affects Perceived Price of Products: A Field Study in Supermarkets2020

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki , Hiroaki Ishi , Taku Togawa , Naoto Onzo
    • Organizer
      2020 AMA Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] Does the Experience of Softness Make Customers Indecisive? A Field Study of In-Store Decision Making2019

    • Author(s)
      Togawa, Taku , Yuriko Isoda , Hiroaki Ishii , Ikumi Hiraki , Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] 製品の形状と配置が消費者選好に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      河股久司、守口剛、阿部周造
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 学術的見地からの研究成果の発表2019

    • Author(s)
      外川拓・平木いくみ・石井裕明
    • Organizer
      産学協働研究によるデジタル・アナログ融合実験と学術的視点における検証報告
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Does the Experience of Softness Make Customers Indecisive? A Field Study of In-Store Decision Making2019

    • Author(s)
      Taku Togawa、Yuriko Isoda、Hiroaki Ishii、Ikumi Hiraki、Naoto Onzo
    • Organizer
      2019 AMA Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 職務空間におけるBGMが社員間コミュニケーションに及ぼす影響  社会的距離を考慮した検討2019

    • Author(s)
      平木いくみ
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01942
  • [Presentation] Does the Experience of Softness Make Customers Indecisive? A Field Study of In-Store Decision Making2019

    • Author(s)
      Taku Togawa, Yuriko Isoda, Hiroaki Ishii, Ikumi Hiraki, Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association, 2019 AMA Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 職務空間における BGM が社員間コミュニケーションに及ぼす影響-社会的距離を考慮した検討-2019

    • Author(s)
      平木いくみ・權純鎬・森角香奈子・清水さやか・恩藏直人
    • Organizer
      日本商業学会 第9回全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 我が国におけるセンサリー・マーケティングの可能性と課題2018

    • Author(s)
      平木いくみ・須永努・石井裕明・外川拓・朴宰佑・Charles Spsnce・西井真祐子・松本隆・守口剛・恩藏直人
    • Organizer
      早稲田大学センサリー・マーケティング連続シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] クーポンの送付形式と消費者反応 -印刷媒体と電子媒体に着目して-2018

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・平木いくみ・権純鎬・鈴木睦夫・一色昭典・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 買い回り行動と休息効果 -ショッピングモールにおけるGPS調査を通じて-2018

    • Author(s)
      永井竜之介、外川拓、平木いくみ、恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 媒体に対する消費者意識とコミュニケーション評価-郵送とEメールによるクーポンへの反応-2018

    • Author(s)
      石井裕明、平木いくみ、外川拓、権純鎬、中垣征也、一色昭典、鈴木睦夫、恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 紙媒体と電子媒体によるクーポン送付効果の違い-消費者の世代を考慮した検討-2018

    • Author(s)
      平木いくみ・石井裕明・外川拓・権純鎬・中垣征也・一色昭典・鈴木睦夫・恩藏直人
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] How the presence of a spouse affects shopping behavior? : analysis of gps data in shopping malls2018

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, Naoto Onzo
    • Organizer
      AMA Summer Academic Conference (Boston)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] BGMがコミュニケーションに及ぼす 効果-オフィスにおける生産性を考 慮した検討-2018

    • Author(s)
      平木いくみ・権純鎬・安田健一・齋藤淳・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Do Shopping Goals Affect the Behavior and Satisfaction of Shoppers?: Analysis of GPS Data in Shopping Malls2017

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, and Naoto Onzo
    • Organizer
      The European Marketing Academy (EMAC), 46th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Shopper Behavior and Emotions: Using GPS Data in a Shopping Mall2017

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, and Naoto Onzo
    • Organizer
      Academy of Marketing Science, World Marketing Congress
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 買い回り行動における購買タイミングと感情 ―GPS 調査を通じて―2016

    • Author(s)
      永井竜之介・平木いくみ・外川拓・奥野守・大嶋俊之・雨宮源太・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • 1.  ISHII Hiroaki (50548716)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  恩藏 直人 (70194652)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 3.  外川 拓 (10636848)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 4.  守口 剛 (70298066)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  阿部 周造 (30060015)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  朴 宰佑 (50401675)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  須永 努 (20438914)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  上田 隆穂 (40176590)
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  • 9.  永井 竜之介 (80732643)
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  • 10.  磯田 友里子 (40822200)
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  • 11.  金子 充 (50732476)
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  • 12.  岩下 仁 (30608732)
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  • 13.  竹村 和久 (10212028)
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  • 14.  奥瀬 喜之 (30312440)
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  • 15.  八島 明朗 (30583223)
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  • 16.  阿部 誠 (70302677)
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  • 17.  石田 大典 (80507872)
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  • 18.  速水 建吾 (20978861)
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  • 19.  Gehrt Kenneth
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  • 20.  Alpert Frank
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