• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Mizukoshi Kosuke  水越 康介

… Alternative Names

MIZUKOSHI Kosuke  水越 康介

Less
Researcher Number 60404951
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-1696-2039
Affiliation (Current) 2025: 東京都立大学, 経営学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 東京都立大学, 経営学研究科, 教授
2020 – 2023: 東京都立大学, 経営学研究科, 教授
2019: 首都大学東京, 経営学研究科, 教授
2018: 首都大学東京, 経営学研究科, 准教授
2007 – 2017: Tokyo Metropolitan University, 社会科学研究科, 准教授 … More
2011 – 2016: 首都大学東京, 社会(科)学研究科, 准教授
2015: 首都大学東京, 大学院社会(科)学研究科, 准教授
2011: 首都大学東京, 社会学研究科, 准教授
2006: 首都大学東京, 社会科学研究科, 研究員
2006: 首都大学東京, 都市教養学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Commerce / Business administration / Basic Section 07090:Commerce-related / Management
Keywords
Principal Investigator
ソーシャルメディア / マーケティング / ブランドコミュニティ / ネット・コミュニティ / 経営学 / 真正性 / 企業アカウント / インタラクティヴィティ / デジタル・マーケティング / ソーシャルメディア ・マーケティング … More / 本質直観 / 実践 / 実践論 / メディア / リテラシー / モバイル / ビジネス・モデル / 仮想経験 … More
Except Principal Investigator
マーケティング / 経営学 / マーケティング・コミュニケーション / 非営利組織 / 関係性 / ビッグサイエンス / 経営組織 / 実践 / 制度 / 商学 / ふるさと納税 / 消費 / 倫理的消費 / 寄付 / Public Sector Branding / Place Branding / Public Policy Marketing / 大型放射光施設 / 産業イノベーション / 行動意図 / リーチ / 行動意図形成 / デジタル・ディスラプション / ソーシャルメディア / リフレ-ミング / マーケティング リフレ-ミング / 相互依存性 / 不確実性 / エフェクチュエーション / リフレーミング / ビジネスエコシステム / ビジネス・エコシステム / 観光 / 流通システム / 消費者行動 / サービス / マーケティング論 / 公共・非営利 / 現地適応化 / インターネット・マーケティング / 国際マーケティング / ウェブサイト / 配置-調整 / グローバル・マーケティング・コミュニケーション / 適応化 / グローバル企業ウェブサイト / グローバルマーケティング・コミュニケーション / グローバル・マーケティング戦略(GMS) / GMSモデル / グローバル・マーケティング / 調整 / 標準化 / 国際マーケティング・コミュニケーション / 企業ウェブサイト / グローバル・マーケティング戦略(GMS) / イノベーション / 貨幣 / 商業 / リレーションシップ / 価値創造 / 市場志向 / 管理 / 経営情報 / 学習 / 企業家 / 戦略 / 技術 / 制度派組織論 / 人的資源管理 / 経験的調査 / 経営学方法論 / 実践アプローチ / NPM / ガバナンス / 公共組織 / マネジメント / 医療経営 / 組織変革 / ベンチャー企業 / 制度変革 / 事業組織 / 競争的使用価値 / 複合ケース研究 / ロバストデザイン / マーケティング競争 Less
  • Research Projects

    (20 results)
  • Research Products

    (216 results)
  • Co-Researchers

    (57 People)
  •  ソーシャルメディアにおける拡散と炎上のマネジメントに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      水越 康介
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  寄付と倫理的消費,消費に関する研究

    • Principal Investigator
      大平 修司
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Musashi University
  •  企業アカウントの運用とブランド・アカウント・パーソナリティの形成に関する実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      水越 康介
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  International research of social media as a global brand communityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mizukoshi Kosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Big science and industrial innovation

    • Principal Investigator
      Kuwada Kotaro
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Empirical study on trade-off between reach and behavior intention formation in social media

    • Principal Investigator
      KURIKI Kei
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Inquiry into Practical Process of Marketing Re-framing by Thick Description

    • Principal Investigator
      KURIKI KEI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  A theoretical study of business ecosystems in tourism

    • Principal Investigator
      KOKUBO keizo
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  The historical research on the groundbreaking stage of digital book diffusion process

    • Principal Investigator
      SHIMIZU Nobutoshi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Practical studies about social media marketingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUKOSHI KOSUKE
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  A Theoretical and Empirical Study of Innovations in the current commercial business and the new currency

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Empirical study on global company website management

    • Principal Investigator
      KURIKI Kei
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  toward a reinterpretation of marketing theory : studies of NPO and a concept of relationship

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  the practice turn of business administration

    • Principal Investigator
      KUWADA Kotaro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Value cocreation in Market orientated organizations : building relationship management

    • Principal Investigator
      UCHIDA Kazunari
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Study of Healthcare Management

    • Principal Investigator
      KAGONO Tadao
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Konan University
      Kobe University
  •  A Study of an Interaction about Net Communites and MediaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUKOSHI Kosuke
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Empirical Study on Competitive Advantage of Robust Design Strategy in Marketing Competition.

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
      Kobe University
  •  institutional entrepreneurship : a study about management ofinstitutional change by venture business

    • Principal Investigator
      KUWADA Kotaro
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  ネット・コミュニティにおける仮想経験とビジネスモデルの関係についての実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      水越 康介
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University

All 2023 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 応援消費2022

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      岩波書店
    • ISBN
      400431934X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Book] デジタル・ワークシフト2018

    • Author(s)
      栗木契・横田浩他 水越康介
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      産学社
    • ISBN
      4782534930
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Book] デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード302018

    • Author(s)
      水越 康介、江夏 幾多郎、吉田 満梨、栗木 契、横田 浩一
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      産学社
    • ISBN
      9784782534939
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Book] ソーシャルメディア・マーケティング2018

    • Author(s)
      水越 康介
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • ISBN
      4532113911
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Book] ソーシャルメディア・マーケティング2018

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • ISBN
      4532113911
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Book] 本質直観のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Book] 本質直観のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越 康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Book] 本質直感のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] 本質直観のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Book] 本質直観のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越 康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] ネット・リテラシー:ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・岸谷和広・水越康介・金雲鎬
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] 新しい公共・非営利のマーケティング:関係性にもとづくマネジメント2013

    • Author(s)
      水越康介・藤田健・西川英彦他
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Book] 新しい公共・非営利のマーケティング : 関係性にもとづくマネジメント2013

    • Author(s)
      水越康介・ 藤田健編・ 西川英彦, 他
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] 新しい公共・非営利のマーケティング:関係性にもとづくマネジメント2013

    • Author(s)
      水越康介・藤田健・西川英彦
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] ネット・リテラシー:ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・岸谷和広・水越康介・金雲鎬 (西川英彦)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Book] ネット・リテラシーソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・ 岸谷和広・ 水越康介・ 金雲鎬
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] ネット・リテラシー:ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川 英彦・岸谷 和広・水越 康介・金 雲鎬(西川 英彦)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] 新しい公共・非営利のマーケティング:関係性にもとづくマネジメント2013

    • Author(s)
      水越康介・藤田健・西川英彦他
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] 新しい公共・非営利のマーケティング:関係性にもとづくマネジメント2013

    • Author(s)
      水越 康介・藤田 健・西川 英彦他
    • Total Pages
      306
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] ネット・リテラシー ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・岸谷和広・水越康介・金雲鎬
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Book] ネットリテラシー:ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・岸谷和広・水越康介・金雲鎬
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨, 他
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Book] マーケティングをつかむ2012

    • Author(s)
      黒岩健一郎・水越康介
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・ 水越康介・ 吉田満梨
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契, 水越康介, 吉田満莉
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Book] 企業と市場と観察者2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Book] 企業と市場と観察者 マーケティング方法論研究の新地平2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Book] マーケティング方法論研究の新地平2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Book] 企業と市場と観察者マーケティング方法論研究の新地平2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Book] 企業と市場と観察者2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Book] 病院組織のマネジメント2010

    • Author(s)
      猶本良夫・水越康介編著
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Book] Q&Aマーケティング2010

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Book] 医療組織のマネジメント2010

    • Author(s)
      猶本良夫, 水越康介
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Book] 病院組織のマネジメント2010

    • Author(s)
      猶本良夫・水越康介編著
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Book] 病院組織のマネジメント2010

    • Author(s)
      猶本良夫(水越康介と編著)
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Book] 病院組織のマネジメント2010

    • Author(s)
      猶本良夫・水越康介
    • Total Pages
      259
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Book] ビジネス三國志 : マーケティングに活かす複合競争分析2009

    • Author(s)
      石井淳蔵, 栗木契, 清水信年, 西川英彦, 水越康介, 吉田満梨
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      プレジデント社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Book] ビジネス三國志 : マーケティングに活かす複合競争分析2009

    • Author(s)
      石井淳蔵・栗木契・清水信年・西川英彦・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      プレジデント社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Book] マーケティング優良企業の条件2008

    • Author(s)
      嶋口充輝、石井淳蔵、黒岩健一郎、水越康介
    • Total Pages
      283
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Book] マーケティング優良企業の条件2008

    • Author(s)
      嶋口充輝・石井淳蔵・黒岩健一郎・水越康介
    • Total Pages
      283
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Book] 仮想経験のデザイン2006

    • Author(s)
      石井淳蔵・水越康介編著
    • Total Pages
      434
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] Corporate Account As a New Endorser Developing Parasocial Relationships with Customers2023

    • Author(s)
      Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      Journal of Current Issues & Research in Advertising

      Volume: - Issue: 2 Pages: 1-17

    • DOI

      10.1080/10641734.2023.2255249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Journal Article] Avatar App Pokecolo:2022

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 4 Pages: 116-125

    • DOI

      10.7222/marketing.2022.025

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響2019

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      経済経営研究

      Volume: 1 Pages: 1-16

    • NAID

      120006723815

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響2019

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      経済経営研究

      Volume: 1 Pages: 1-16

    • NAID

      120006723815

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] From Social Marketing to Societal Perversion: History of Hometown Tax in Japan2018

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro、Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      Market, Globalization & Development Review

      Volume: 3 Issue: 1 Pages: 1-24

    • DOI

      10.23860/mgdr-2018-03-01-03

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878, KAKENHI-PROJECT-15H01964, KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] 株式会社キングジムにおけるTwitterアカウントの運営2017

    • Author(s)
      麻里久・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京 大学院社会科学研究科 経営学専攻 Research Paper Series

      Volume: 187 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] 井村屋株式会社のTwitterアカウント運用2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 巻:188 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] ソーシャル・マーケティング研究における理論的視座の再検討2017

    • Author(s)
      水越康介・日高優一郎
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 1-1 Pages: 41-47

    • NAID

      130007737926

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] シャープ株式会社におけるTwitterアカウントの運用2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Journal Title

      首都大学東京 大学院社会科学研究科 経営学専攻 Research Paper Series

      Volume: 182 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] ソーシャル・マーケティング研究における理論的視座の再検討2017

    • Author(s)
      日高優一郎・水越康介
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 1(1) Pages: 33-39

    • NAID

      130007737926

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Journal Article] 井村屋株式会社のTwitterアカウント運用2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Journal Title

      首都大学東京 大学院社会科学研究科 経営学専攻 Research Paper Series

      Volume: 188 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] シャープ株式会社におけるTwitterアカウントの運用2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 巻:187 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] AIを活用したユーザーとニーズの探索プロセスにおける「結果」と「理由」に係る一考察 Amazon.comとGoogleをもとに2016

    • Author(s)
      依田祐一・水越康介・本篠晴一郎
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 55(3) Pages: 105-127

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Journal Article] AIを活用したユーザーとニーズの探索プロセスにおける「結果」と「理由」に係る一考察 Amazon.comとGoogleをもとに2016

    • Author(s)
      依田祐一・本條晴一郎・水越康介
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 55-3 Pages: 105-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] AIを活用したユーザーとニーズの探索プロセスにおける「結果」と「理由」に係る一考察 Amazon.comとGoogleをもとに2016

    • Author(s)
      依田祐一・水越康介・本篠晴一郎
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 55(3) Pages: 105-127

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] 日本市場における企業のフェイスブック利用についての考察 ヴィヴィッドネスとインタラクティヴィティ2015

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 283(Oct./Nov.) Pages: 10-17

    • NAID

      40020613902

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] Standardization and Coordination of Global Company Website: A Model of how Standerdization and Coordination Improves Business Growth2015

    • Author(s)
      Kei Kuriki, Kousuke Mizukoshi
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー

      Volume: なし

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] 日本市場における企業のフェイスブック利用についての考察 ヴィヴィッドネスとインタラクティヴィティ2015

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: vol.283(Oct./Nov.) Pages: 10-17

    • NAID

      40020613902

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Journal Article] マーケティング・ミックスは経験則か 概念拡張のための基礎的考察2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      岡山大学経済学会雑誌

      Volume: 第46巻第2号 Pages: 133-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] マーケティング・ミックスは経験則か 概念拡張のための基礎的考察2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      岡山大学経済学会雑誌

      Volume: 46-2 Pages: 133-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] 事例研究の実践論的理解 科学はマーケティングか再訪2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 34-2 Pages: 111-123

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Journal Article] フェイスブックデータの内容分析2 KH Coderを用いたエクササイズ:ドトール2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      Open journal of marketing

      Volume: 2014-3 Pages: 1-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] ソーシャル・ビジネス発展に向けてのマーケティングの役割と研究可能性2014

    • Author(s)
      廣田 章光、水越 康介、西川 英彦
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 133 Vol.34,No.1 Pages: 5-20

    • NAID

      130007855398

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Journal Article] Is non-profit marketing really non-profit? The possibility of performativity2014

    • Author(s)
      Mizukoshi, K. et al.
    • Journal Title

      Proceedings of the 38th Annual Macromarketing Conference

      Volume: 38 Pages: 268-276

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Journal Article] 社会的企業家を捉える論理―関係性概念にもとづく公共・非営利マーケティング研究の再検討―2014

    • Author(s)
      日高 優一郎・水越 康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16(3) Pages: 69-93

    • NAID

      130005091291

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Journal Article] ソーシャル・ビジネス発展に向けてのマーケティングの役割と研究発展可能性2014

    • Author(s)
      廣田章光・水越康介・西川英彦
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: Vol.34 No.1 Pages: 5-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] フェイスブックデータの内容分析 KH Coderを用いたエクササイズ:スターバックス2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      Open journal of marketing

      Volume: 2014-2 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] ソーシャル・ビジネス発展に向けてのマーケティングの役割と研究発展可能性2014

    • Author(s)
      廣田章光・水越康介・西川英彦
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 34-1 Pages: 5-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Journal Article] 事例研究の実践論的理解 科学はマーケティングか再訪2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 第34巻第2号 Pages: 111-123

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Journal Article] グローバル企業ウェブサイトのマネジメント課題2013

    • Author(s)
      栗木契・ 水越康介
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 207-3 Pages: 52-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] グローバル企業ウェブサイトの マネジメント課題2013

    • Author(s)
      栗木契・水越康介
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 207・3 Pages: 52-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] グローバル企業ウェブサイトの マネジメント課題2013

    • Author(s)
      栗木契・水越康介 (栗木契)
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 207・3 Pages: 52-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] ビッグサイエンスと産業イノベーションに関する試論的考察2013

    • Author(s)
      桑田耕太郎・高尾義明・松尾隆・松嶋登・高橋勅徳・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京 大学院社会科学研究科 経営学専攻 Research Paper Series

      Volume: No.122 Pages: 1-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] ビッグサイエンスと産業イノベーションに関する試論的考察2013

    • Author(s)
      桑田耕太郎・高尾義明・松尾隆・松嶋登・高橋勅徳・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: ビッグサイエンスと産業イノベーションに関する試論的考察 Pages: 1-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介、他
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126号 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディアコミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 消費経験論の新展開に向けて:実践的転回についての考察2012

    • Author(s)
      吉田満梨・水越康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第14巻, 第1号 Pages: 17-33

    • NAID

      130003387210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] リードユーザー研究とネットコミュニティ2012

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      open journal of marketing

      Volume: 2012.2 Pages: 1-8

    • NAID

      120005673202

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディアコミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126号 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Journal Article] How Do Companies Use IT?2012

    • Author(s)
      Kei Kuriki and Kosuke Mizukoshi
    • Journal Title

      In Search of the typology of the Company-Websites for Marketing in Japan

      Volume: Vol32No.2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア:コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126巻 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Journal Article] 消費経験論の新展開に向けて― 実践的転回についての考察 ―2012

    • Author(s)
      吉田満梨・水越康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第14巻第1号 Pages: 17-33

    • NAID

      130003387210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司(水越康介)
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] ユーザー起動型製品開発の可能性 スチューデント・イノベーション・カレッジ20122012

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      open journal of marketing

      Volume: 2012.6 Pages: 1-40

    • NAID

      120005673203

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Journal Article] The Effects of Personal and Virtual Word of Mouth on Technology Acceptance2012

    • Author(s)
      Parry, Mark E.・ Tomoko Kawakami・ Kazuhiro Kishiya
    • Journal Title

      Journal of Product Innovation Management

      Volume: 29(6) Issue: 6 Pages: 952-966

    • DOI

      10.1111/j.1540-5885.2012.00972.x

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129, KAKENHI-PROJECT-23330142, KAKENHI-PROJECT-23330145, KAKENHI-PROJECT-23730423
  • [Journal Article] How Do Companies Use IT? In Search of the Typology of the Company-Websites for Marketing in Japan2012

    • Author(s)
      Kuriki Kei, Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 32/2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越 康介・及川 直彦・日高 靖・太駄 健司(水越 康介)
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 126 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介・及川直彦・日高靖・太駄健司
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126巻 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] How Do Companies Use IT? In Search of the typology of the Company-Websites for Marketing in Japan2012

    • Author(s)
      Kei Kuriki and Kosuke Mizukoshi
    • Journal Title

      Journal of Information and Management

      Volume: Vol.32 No.2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Journal Article] How Do Companies Use IT? In Search of the Typology of the Company-Websites for Marketing in Japan2012

    • Author(s)
      Kuriki Kei, Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 32/2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Journal Article] How Do Companies Use IT? In Search of the typology of the Company-Websites for Marketing in Japan2012

    • Author(s)
      Kei Kuriki and Kosuke Mizukoshi (栗木契)
    • Journal Title

      Journal of Information and Management

      Volume: Vol.32 No.2 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] 非営利組織マーケティングへの関係性概念の導入に向けて概念拡張の再検討2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ

      Volume: no.85 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 百貨店における外商と掛売りの大衆化2011

    • Author(s)
      新井田剛・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 97 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 日本の医療組織に対するJCSIの適用と顧客満足モデルの考察2011

    • Author(s)
      水越康介・横山斉理・高室裕史
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.86 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Journal Article] 日本の医療組織に対するJCSIの適用と顧客満足モデルの検討2011

    • Author(s)
      水越康介・横山斉理・高室裕史
    • Journal Title

      首都大学東京Research Paper Series

      Volume: No.86 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] 非営利組織マーケティングへの関係性概念の導入に向けて 概念拡張の再検討2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ

      Volume: no.85 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル:比較事例分析による探索2011

    • Author(s)
      栗木契・西川英彦・岸谷和広・水越康介
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 121号 Pages: 64-79

    • NAID

      130007987035

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル2011

    • Author(s)
      栗木契・ 西川英彦・ 岸谷和広・ 水越康介
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 121 Pages: 64-79

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル2011

    • Author(s)
      栗木契、西川英彦、岸谷和広、水越康介
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: No.121 Pages: 64-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 非営利組織マーケティングへの関係性概念の導入に向けて2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Journal Article] 百貨店における外商と掛売りの〓衆化2011

    • Author(s)
      新井田剛・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 97 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 医療サービス認識と顧客満足の関係についての実証研究2011

    • Author(s)
      横山斉理・高室裕史・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.87 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Journal Article] 日本の医療組織に対するJCSIの適用と顧客満足モデルの検討2011

    • Author(s)
      水越康介, 横山斉理, 高室裕史
    • Journal Title

      首都大学東京Research Paper Series

      Volume: No.86 Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル2011

    • Author(s)
      栗木契・西川英彦・岸谷和広・水越康介 (栗木契)
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: No.121 Pages: 64-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Journal Article] 医療サービス認識と顧客満足の関係についての実証研究2011

    • Author(s)
      横山斉理・高室裕史・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京Research Paper Series

      Volume: No.87 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] 小売業における関係性マーケティングの可能性2011

    • Author(s)
      水越康介・新井田剛
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチペーパーシリーズ

      Volume: 95 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] ネット利用におけるメディア・リテラシーとオピニオン・リーダーの影響2010

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      立命館大学イノベーション・マネジメント研究センターディスカッションペーパー

      Volume: No.7 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] ネット利用におけるメディア・リラシーとオピニオン・リーダーの影響2010

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      立命館大学イノベーション・マネジメント研究センターディスカッションペーパー 7

      Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] ネット・コミュニティにおけるアバター効果の考察:日韓アバターサイトの事例分析2010

    • Author(s)
      西川英彦・金雲鎬・水越康介
    • Journal Title

      立命館ビジネスジャーナル

      Volume: vol.4 Pages: 17-36

    • NAID

      120003458206

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] ネット・コミュニティにおけるアバター効果の考察2010

    • Author(s)
      西川英彦, 金雲鎬, 水越康介
    • Journal Title

      立命館ビジネスジャーナル

      Volume: vol.4 Pages: 17-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] 意図せざる結果と意図を創り出す意図 逆向き因果論の含意2010

    • Author(s)
      水越康介(吉田満梨, 等と共著)
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.76 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] ネット・コミュニティにおけるアバター効果の考察 : 日韓アバターサイトの事例分析2010

    • Author(s)
      西川英彦・ 金雲鎬・ 水越康介
    • Journal Title

      立命館ビジネスジャーナル

      Volume: vol. 4 Pages: 17-36

    • NAID

      120003458206

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 日本企業におけるウェブサイトの国際的マーケディング利用に関する研究2010

    • Author(s)
      栗木契, 岸谷和彦, 西川英彦, 水越康介
    • Journal Title

      ANNUAL REPORT OF THE MURATA SCIENCE FOUNDATION 2010

      Volume: 24 Pages: 706-713

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 日本企業におけるウェブサイトの国際的マーケティング利用に関する研究2010

    • Author(s)
      栗木契・ 岸谷和広・ 西川英彦・ 水越康介
    • Journal Title

      ANNUAL REPORT OF THE MURATA SCIENCE FOUNDATION 2010

      Volume: 24巻 Pages: 706-713

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル:比較事例分析による探索2010

    • Author(s)
      栗木契, 西川英彦, 岸谷和広, 水越康介
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッション・ペーパー

      Volume: 2010.51 Pages: 1-17

    • NAID

      130007987035

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] ネット・コミュニティにおけるアバター効果の考察2010

    • Author(s)
      西川英彦・金雲鎬・水越康介
    • Journal Title

      立命館ビジネスジャーナル Vol.4

      Pages: 17-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクルー比較事例分析による探索-2010

    • Author(s)
      栗木契・ 岸谷和広・ 西川英彦・ 水越康介
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー

    • NAID

      130007987035

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] How Does the Company Manage It? Analyzing the typology of the Company-Websates for Marketing in Japan2010

    • Author(s)
      栗木契・水越康介
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー

      Volume: 2010・19 Pages: 1-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] 企業ウェブサイトのグローバル・サイクル-比較事例分析による探索-2010

    • Author(s)
      栗木契, 岸谷和彦, 西川英彦, 水越康介
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー

    • NAID

      130007987035

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Journal Article] ソーシャルマーケティングにおけるデマーケティングの可能性2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー No.62

      Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 「学校」のマーケティングの再検討 NPO法人シブヤ大学にみる関係性の構築2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー No.69

      Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 「学校」のマーケティングの再検討 : NPO 法人シブヤ大学にみる関係性の構築2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー

      Volume: No.69 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 仮想商品の物象化を伴う象徴的交換2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 29.2

      Pages: 94-103

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] 仮想商品の物象化を伴う象徴的交換2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 29.2 Pages: 94-103

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Journal Article] ソーシャルマーケティングにおけるデマーケティングの可能性2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科リサーチペーパー

      Volume: No.62 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Journal Article] 戦略論における実践概念導入の意義 意図せざる結果の再検討2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻 Research Paper Series

      Volume: No.61 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] ネットブック市場の生成2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.65 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 制度的戦略のダイナミズム : オンライン証券業界における企業間競争と市場の創発2008

    • Author(s)
      松嶋登・水越康介
    • Journal Title

      組織科学 42・2

      Pages: 4-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 日本企業に見るウェブサイトのマーケティング利用の分化2008

    • Author(s)
      栗木契, 水越康介, 宮本次郎
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー

      Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 日本企業に見るウェブサイトのマーケティング利用の分化2008

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・宮本次郎
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科ディスカッションペーパー 50

      Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] プロセス・マネジメントの概念2008

    • Author(s)
      石井淳蔵, 水越康介
    • Journal Title

      外科治療 vol98 No6

      Pages: 946-949

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] ミラノ・サローネにおけるデザインとブランド2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ No. 56

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] マーケティングにおけるデザイン研究の射程 : デザインのロバストネス2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      経営と制度 6(2)

      Pages: 49-64

    • NAID

      110007139036

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] プレミアムビール市場形成の歴史2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ 49

      Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] プレミアムビール市場形成の歴史2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ No. 49

      Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] プロセス・マネジメントの概念2008

    • Author(s)
      石井淳蔵, 水越康介
    • Journal Title

      外科治療

      Volume: 98 Pages: 946-949

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] 制度的戦略のダイナミズム2008

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 42 Pages: 4-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] 制度的戦略のダイナミズム : オンライン証券業界における企業間競争と市場の創発2008

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      組織科学 42.2

      Pages: 4-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] ブローカレッジを超えて : オリックス証券2008

    • Author(s)
      松嶋登・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GSBリサーチペーパー、査読無 VB-08-01

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 消費行為における見えない格差が作り出す格差2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      組織科学 41.3

      Pages: 33-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] マーケティングにおけるデザイン研究の射程デザインのロバストネス2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      経営と制度 第6巻

      Pages: 49-64

    • NAID

      110007139036

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] ハンバーガー40年戦争2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      プレジデント 2008.3.31

      Pages: 146-151

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] ブランド構築のプロセス2008

    • Author(s)
      石井淳蔵, 水越康介
    • Journal Title

      外科治療 vo199 Nol

      Pages: 106-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] ブローカレッジを超えて : オリックス証券2008

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GSBリサーチ・ペーパー VB-08-01

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] ミラノ・サローネにおけるデザインとブランド2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパーシリーズ 56

      Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 制度的戦略のダイナミズム : オンライン証券業界における企業間競争と市場の創発2008

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      組織科学 Vol. 42 No. 2

      Pages: 4-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] ブランド構築のプロセス2008

    • Author(s)
      石井淳蔵, 水越康介
    • Journal Title

      外科治療

      Volume: 99 Pages: 106-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] ブロ-カレッジを超えて : オリックス証券2008

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GSBリサーチ・ペーパー VB-08-01

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] マーケティングにおけるデザイン研究の射程2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      経営と制度 第6号

      Pages: 49-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] ケータイ中心のネット・コミュニティ2007

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京リサーチペーパー No.26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830055
  • [Journal Article] 企業と市場のヒューリスティクス2007

    • Author(s)
      水越康分
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル Vol. 27-No. 2

      Pages: 53-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 業界の再・再編成 カブドットコム証券2007

    • Author(s)
      松嶋登・水越康介・長谷川健一
    • Journal Title

      首都大学東京GBSリサーチペーパー VB-07-03

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] Emerging competitive value in use with materiality : Competitive transformation of business system about online securities market in Japan2007

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      神戸大学大学院ディスカションペーパー 2007・5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 企業と市場のヒューリスティクス2007

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル 27(2)

      Pages: 53-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 業界の再・再編成カブドットコム証券2007

    • Author(s)
      松嶋登・水越康介・長谷川健一
    • Journal Title

      首都大学東京GBSリサーチペーパー VB-07-03

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 物質性を伴う競争的使用価値の創発 : 日本のオンライン証券市場をめぐるビジネスモデルの競走的変遷2007

    • Author(s)
      水越康介, 松嶋登
    • Journal Title

      首都大学東京 No.19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 東京都保健局・病院経営本部 重要課題研修「経営研修」(研究コース) 平成17年度研究報告(増補拡大版)2007

    • Author(s)
      桑田耕太郎, 松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院リサーチ・ペーパーシリーズ No.25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] Emerging competitive value in use with materiality : Competitive transformation of business system about online securities market in Japan2007

    • Author(s)
      Matsushima, Noboru and Mizukoshi, Kosuke
    • Journal Title

      神戸大学大学院ディスカションペーパー

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 最初のアバター系サイトとしての富士通Habitat2006

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GBSリサーチペーパー no.2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18830055
  • [Journal Article] 後発の戦略的方策 : ジョインベスト証券2006

    • Author(s)
      松嶋登・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GBSリサーチペーパー (VB-06-01)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Journal Article] 反応型市場志向と先行型市場志向2006

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト 14・2

      Pages: 20-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 反応型市場志向と先行型市場志向2006

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト 14(2)

      Pages: 20-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 後発の戦略的方策 : ジョインベスト証券2006

    • Author(s)
      松嶋登, 水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京GBSリサーチペーパー VB-06-01

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Presentation] 企業アカウントの「中の人」の役割:ヒューマンブランド研究における真正性の管理2023

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Organizer
      商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Presentation] デジタル世界の広まりとマーケティング2022

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Presentation] 廃棄行動を促す要因の検討2020

    • Author(s)
      水越康介・大平修司・スタニスロスキースミレ
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Presentation] Embracing and Rejecting “Sparking Joy”2020

    • Author(s)
      Stanislawski, S., Ohira, S., and Mizukoshi, K.
    • Organizer
      Advances in Consumer Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01939
  • [Presentation] 企業アカウント間のインタラクションとマーケティング効果2017

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Presentation] 企業アカウント間のインタラクションとマーケティング効果2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Organizer
      マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Presentation] 企業アカウント間のインタラクションとマーケティング効果(共同)2017

    • Author(s)
      水越康介・麻里久
    • Organizer
      マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Presentation] ソーシャル・ビジネス発展に向けてのマーケティングの役割と研究可能性2016

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      企業と社会フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学:東京都新宿区
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Presentation] ソーシャル・ビジネス発展に向けてのマーケティングの役割と研究可能性2016

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      企業と社会フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学・東京都新宿区
    • Year and Date
      2016-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Presentation] アクションリサーチに関する理論的検討 理論と実務の接続可能性について2015

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学(東京)
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01964
  • [Presentation] アクションリサーチに関する理論的検討2015

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      慶応大学、東京都港区
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] Why are They Paying for Emoticons? The Emerging Emoticon Market in Japan2015

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Zwick Detlev
    • Organizer
      Macromarketing Conference
    • Place of Presentation
      Chicago, USA
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285099
  • [Presentation] Why are they Paying for Emoticons?: The Emergence of the Emoticon Market in Japan2015

    • Author(s)
      Mizukoshi Kosuke, and Detlev Zweick
    • Organizer
      The 40th Annual Macromarketing Conference
    • Place of Presentation
      Chicago, US
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03728
  • [Presentation] グローバル企業のウェブサイト・マネジメントについての実証分析2013

    • Author(s)
      水越康介・ 栗木契
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2013-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] グローバルウェブサイトの戦略類型-比較ケースを通じて2013

    • Author(s)
      岸谷和広・ 栗木契・ 西川英彦・ 水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2013-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] Exploring the Dynamism of Actor's Interaction in Non-Profit Marketing2013

    • Author(s)
      Hidaka,Y, Mizukoshi,K. et al.
    • Organizer
      The 29th Annual IMP Conference
    • Place of Presentation
      Atlanta
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243052
  • [Presentation] ブラ ンドコ ミ ュ ニティ 論から捉える ソ ーシャ ルメ ディ アの可能性2013

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      第47回消費者行動研究コンファレンス・ 日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] グローバルウェブサイトの戦略類型―比較ケースを通じて2013

    • Author(s)
      岸谷和広・栗木契・西川英彦・水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Presentation] グローバルウェブサイトの戦略類型―比較ケースを通じて2013

    • Author(s)
      岸谷和広・栗木契・西川英彦・水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2013-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Presentation] ヴィヴィフィケーションとしての事例研究2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      情報経営学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Presentation] マーケティング論におけるSAP(strategy as practice)研究の可能性2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Presentation] 公共・非営利組織マーケティングの理論的再解釈2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22653050
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcomes2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Yoshida Mari, Hiruma Masato
    • Organizer
      EGOS 26^<th>
    • Place of Presentation
      Lisbon
    • Year and Date
      2010-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Presentation] Interaction of Communication and Virtual Consumption in Online Communities : The Comparative Analysis of the Avatar Websites in Asian countries2010

    • Author(s)
      西川英彦、井口知栄、金雲鎬、水越康介
    • Organizer
      Euro-Asia Management Studies Association
    • Place of Presentation
      IMI(インド、デリ)
    • Year and Date
      2010-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243034
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcomes2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Yoshida Mari, Hiruma Masato
    • Organizer
      EGOS 26th
    • Place of Presentation
      Lisbon
    • Year and Date
      2010-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Presentation] Interaction of Communication and Virtual Consumption in Online Communities : The Comparative Analysis of the Avatar Websites in Asian countries2010

    • Author(s)
      Hidehiko Nishikawa・ Chie Iguchi・ Woon Ho Kim・ Kosuke Mizukoshi
    • Organizer
      27th EAMSA ANNUAL CONFERENCE 2010
    • Place of Presentation
      Institute of Management in India , New Delhi, India
    • Year and Date
      2010-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] Backward Causation makes Intentions and Unintended Outcoms2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Mari Yoshida., and Hiruma Masato
    • Organizer
      he 26th EGOS Colloquium
    • Place of Presentation
      Lisbon(Portugues).
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcoms2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi(Mari Yoshida, 等との共同報告)
    • Organizer
      26^<th> EGOS Colloquium
    • Place of Presentation
      Lisbon(Portugues)
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] Interaction of Communication and Virtual Consumption in Online Communities : The Comparative Analysis of the Avatar Websites in Asian countries2010

    • Author(s)
      Hidehiko Nishikawa, Chie Iguchi, Woon Ho Kim, Kosuke Mizukoshi
    • Organizer
      27th EAMSA ANNUAL CONFERENCE 2010
    • Place of Presentation
      Institute of Management in India, New Delhi, India
    • Year and Date
      2010-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcomes2010

    • Author(s)
      Mizukoshi Kosuke, et al.
    • Organizer
      EGOS 26th
    • Place of Presentation
      Portugal
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcomes2010

    • Author(s)
      Mizukoshi Kosuke, et al
    • Organizer
      EGOS 26^<th>
    • Place of Presentation
      Portugal
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Presentation] 複合競争による市場創造のダイナミズム2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      組織学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2009-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330106
  • [Presentation] 複合競争による市場創造のダイナミズム2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      組織学会
    • Place of Presentation
      東北大学(宮城県)
    • Year and Date
      2009-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] 企業におけるウェブサイト利用の分化と意義2009

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本情報経営学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2009-01-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730280
  • [Presentation] ハンバーガー市場における複合競争分析2008

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2008-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] 制度的企業家をめぐる理論射程の経験的検討2008

    • Author(s)
      桑田耕太郎・松嶋登・高橋勅徳・水越康介・山口みどり
    • Organizer
      組織学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2008-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330083
  • [Presentation] マーケティング論におけるSAP(strategy as practice)研究の可能性

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] ブランドコミュニティ論から捉えるソーシャルメディアの可能性

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730402
  • [Presentation] グローバルウェブサイトの戦略類型―比較ケースを通じて

    • Author(s)
      岸谷和広・栗木契・西川英彦・水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] ブランドコミュニティ論から捉えるソーシャルメディアの可能性

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      第47回消費者行動研究コンファレンス・日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] ヴィヴィフィケーションとしての事例研究

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本情報経営学会 第62回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] ブランドコミュニティ論から捉えるソーシャルメディアの可能性

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      第47回消費者行動研究コンファレンス・日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Presentation] グローバル企業のウェブサイト・マネジメントについての実証分析

    • Author(s)
      水越康介、栗木契
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330129
  • [Presentation] グローバル企業のウェブサイト・マネジメントについての実証分析

    • Author(s)
      水越康介、栗木契
    • Organizer
      日本商業学会関西部会例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • [Presentation] グローバルウェブサイトの戦略類型―比較ケースを通じて

    • Author(s)
      岸谷和広・栗木契・西川英彦・水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330145
  • 1.  KUROKI Kei (90294397)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 33 results
  • 2.  ISHII Junzo (50093498)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  NISHIKAWA Hidehiko (10411208)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 31 results
  • 4.  MATSUSHIMA Noboru (10347263)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 5.  KISHIYA Kazuhiro (40330170)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 6.  SHIMIZU Nobutoshi (70330529)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  KUWADA Kotaro (50186558)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  TAKAHASHI Misanori (70352482)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  YOSHIDA Mari (30552278)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 10.  SHIMAGUCHI Mitsuaki (30051692)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  YAMADA Jinichiro (40325311)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  IRIE Shinichiro (90324722)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  YOKOYAMA Narimasa (70461126)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 14.  HIDAKA Yuichiro (90550335)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  YAMAGUCHI Midori (80408301)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 16.  MATSUI Takeshi (70323912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MURASHITA Satoshi (20411712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MIYAUCHI Miho (20340185)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  KIM Woonho (10410383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TANAHASHI Takeshi (00441444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  KAGONO Tadao (80030724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NAOTOMO Yoshio (00237190)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 23.  KAWAKAMI Tomoko (10330169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  SAKATA Takahumi (40367652)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  UDA Tadashi (80431378)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  TAKAGI Toshio (80409482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  ENATSU Ikutaro (00508525)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  UENISHI Satoko (70632842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  OE Shigenori (20611635)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  YATERA Akiyuki (20582521)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  URANO Mitsuhiro (10613614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  IMAI Nozomi (60610508)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KISAMORI Kenji (80583517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  INAGAKI Kyosuke (10327140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  UCHIDA Kazunari (70434264)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  KUROIWA Kenichiro (00366840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 37.  ISHIHARA Takemasa (20047301)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  YASUTOMI Ayumu (20239768)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  FUJITA Takeshi (50311816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  TAKAMURO Hiroshi (30368592)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 41.  MYOJIN Mie (60461480)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  KOKUBO keizo (50341003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  HIROTA Akimitsu (60319796)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  TAKAHASHI Kazuo (90469304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  藤野 公孝 (60580313)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  石川 哲也 (80159699)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  高田 昌樹 (60197100)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  原 拓志 (60252756)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  高尾 義明 (90330951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  松尾 隆 (50305489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  井上 福子 (40823349)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  西村 孝史 (40508462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  宮尾 学 (80611475)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  大平 修司 (70410438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  スタニスロスキー スミレ (30636840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  KOTABE Masaaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  YAMAMOTO Nao
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi