• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kotabe Shinichi  小田部 進一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

小田部 進一  コタベ シンイチ

Less
Researcher Number 60407666
Affiliation (Current) 2025: 関西学院大学, 神学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 関西学院大学, 神学部, 教授
2016 – 2018: 玉川大学, 文学部, 教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 62030:Learning support system-related / Educational technology
Keywords
Except Principal Investigator
概念マップ / 授業実践 / 成功的教育観 / Kit-Build概念マップ / 再構成型概念マップ / 授業リフレクション / 協調的知識構築 / レポート分析 / レポート課題 / 読解力 … More / 主体的・対話的で深い学び / 学習支援 / Kit-Build方式概念マップ / 共有表現 / 協調的授業リフレクション / キットビルド概念マップ / 授業改善 / Kit-build方式概念マップ / 講義理解支援 / Scratch-Build概念マップ / 意図的教育観に基づく授業省察 / 成功的教育観に基づく授業省察 / 内的構造化 / 授業理解の評価ツール / 内的関係づけ / 授業理解のプロセスモデル Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  Collaborative Lesson Reflection by Teachers and Learners Using Kit-Build Concept Mapping Tool

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Reflection and Its Effects on University Lessons Based on Teaching Outcome

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] コロナ禍におけるフィールドワークを挿入した授業デザインに関する研究ーオンライン活用の工夫ー2023

    • Author(s)
      小田部進一
    • Journal Title

      関西学院大学高等教育研究

      Volume: 13 Pages: 13-25

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Journal Article] フィールドワークを導入した授業デザイン― 問いかけ方によって変化する学び―2022

    • Author(s)
      小田部進一, 宇井美代子, 茅島路子
    • Journal Title

      関西学院大学高等教育研究

      Volume: 12 Pages: 81-91

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Journal Article] 学習者の授業内容理解の「見える化」が促す授業リフレクションー再構成型概念マップ導入による学習者 の授業内容の内的構造理解の可視化2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林大悟・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      論叢 玉川大学文学部紀要

      Volume: 60 Pages: 97-118

    • NAID

      40022317988

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] 学習者の授業内容理解の「見える化」が促す授業リフレクションー再構成型概念マップ導入による学習者の授業内容の内的構造理解の可視化2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林大悟・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      論叢 玉川大学文学部紀要

      Volume: 60 Pages: 97-118

    • NAID

      40022317988

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Journal Article] 2018年度「人間学特殊研究」実践報告-フィールドワークを導入した授業デザイン-2019

    • Author(s)
      小田部進一・宇井美代子・茅島路子
    • Journal Title

      玉川大学文学部紀要『論叢』

      Volume: 59 Pages: 17-45

    • NAID

      40021896896

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] ルター伝と宗教改革史叙述における『95か条の論題』(1517年10月31日)についての一考察-20世紀以降のドイツにおける議論を中心に-2018

    • Author(s)
      小田部進一
    • Journal Title

      神學研究

      Volume: 65 Pages: 7-26

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] フィールドワークを導入した授業デザインと実践報告(2) ― 問いかけ方から観るフィールドワークの学び ―2021

    • Author(s)
      小田部進一,宇井美代子,茅島路子
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] Kit-build方式概念マップが促した講義内容の構造的理解2021

    • Author(s)
      茅島路子, 浅賀圭祐, 宇井美代子, 小田部進一, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      日本教育工学会 2021年秋季全国大会(第39回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] Kit-Build 概念マップが促した授業リフレクションと授業改善2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林大悟・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第26回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Kit-Build 概念マップが促した授業リフレクションと授業改善2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林大悟・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第26回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] 再構成型概念マップを用いた教員の授業リフレクションの事例報告2019

    • Author(s)
      林大悟・茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] KB概念マップのスポーク型学習者マップに関する考察2019

    • Author(s)
      茅島路子,宇井美代子,市村美帆,小田部進一,林 大悟,林 雄介,平嶋 宗
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] フィールドワーク導入した授業デザインと実践報告―2018年度「人間学特殊研究」を手がかりに―2019

    • Author(s)
      小田部進一・茅島路子・宇井美代子・林大悟
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Kit-build 方式概念マップを用いた 5 年間の授業実践,第 24 回大学教育研究フォーラム2018

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・市村美帆・林 雄介・平嶋 宗・小田部進一・宮崎真由・林 大悟
    • Organizer
      第 24 回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 宗教改革の信仰と社会福祉 - ルターの生涯と思想から考える2017

    • Author(s)
      小田部進一
    • Organizer
      ルーテル法人連合主催、こどもL.E.C.センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • 1.  KAYASHIMA Michiko (80266238)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  平嶋 宗 (10238355)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  林 大悟 (10432890)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 4.  林 雄介 (70362019)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 5.  宇井 美代子 (80400654)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 6.  宮崎 真由 (60534724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi