• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Misono Tadashi  御園 真史

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MISONO Tadashi  御園 真史

Less
Researcher Number 60467040
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 島根大学, 学術研究院教育学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 島根大学, 学術研究院教育学系, 教授
2018 – 2021: 島根大学, 学術研究院教育学系, 准教授
2013 – 2017: 島根大学, 教育学部, 准教授
2010 – 2012: 島根大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Science education
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Science education / Educational technology / Science education
Keywords
Principal Investigator
インストラクショナルデザイン / 数学教育 / 教師教育 / 授業デザイン / 算数教育 / 学習指導要案 / 学習指導案 / ラーニングエクスペリエンス / 授業研究 / 算数・数学教育 … More / 授業構成マップ / インストラクショナル・デザイン / 科学教育 / 教科書分析 / 読解力 / 記述表現 / 数学的言語力 / 数学的表現力 … More
Except Principal Investigator
数学教育 / インストラクショナルデザイン / ナッジ / 自己調整学習 / 教育工学 / アクティブラーニング / コンピテンシー / アクティブラー二ング / ICT活用教育 / 教育接続 / 高大移行 / 評価基準 / 大学教育 / 能動的学習 / 態度 / プラクセオロジー / 高大接続 / 教育実践 / 数学的概念 / エピステモロジー / 文脈 / 価値 / 数学教授学 / ルーブリック / ICT利用 / 数学の価値 / 教材開発 / コンピテンス / 教育デザイン / 数学的リテラシー / 学習者中心 / 社会的構成主義 / 21世紀型スキル / 21世紀型スキル / ジャスパー・プロジェクト / 新学習指導要領 / 学習科学 / 発話分析 / 協調学習 / 学力の多様化 / 数学コンピテンシー / 数学的言語力 / 全国学力調査 / 大学生の学力低下 / 数学コンビテンシー / 項目識別力 / 数学的コミュニケーション / 学力と態度 / 学力調査 / 数学的思考力 / 数学的コンピテンシー / クラスター分析 / 多次元尺度法 / 重回帰分析 / 学力水準 / 能力値 / 項目反応理論 / 質問紙調査 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (125 results)
  • Co-Researchers

    (41 People)
  •  ナッジ理論を援用した共調整学習によるアクティブラーニング型授業支援システムの開発

    • Principal Investigator
      渡辺 雄貴
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Development of a Support System to Draw Lesson Designing MapsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      御園 真史
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Shimane University
  •  Development and Evaluation of a Instruction Support System for Self-regulated Learning Skills

    • Principal Investigator
      Watanabe Yuki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Theorizing Teaching Experience and Evaluation of Its Application to ImprovingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MISONO Tadashi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Shimane University
  •  Re-discussion of the Lesson Designing Processes in Mathematics from the Viewpoint of Instructional DesignPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MISONO Tadashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shimane University
  •  To learner-centered Classroom of mathmatec

    • Principal Investigator
      MORI TOMOKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kansai University
      Shimane University
  •  improvement and evaluation of mathematical ability constructiong base of student lirteracy

    • Principal Investigator
      MIZUMACHI Ryuichi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shonan Institute of Technology
  •  Development and Evaluation of Programs to Encourage Students' Ability on Mathematical Linguistics Expression SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MISONO Tadashi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shimane University
  •  a study on the mathematical competency and its assessments as a base of the higher education

    • Principal Investigator
      MIZUMACHI Ryuichi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shonan Institute of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, pp. 2173-2176.2019

    • Author(s)
      Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Total Pages
      4
    • Publisher
      Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
    • ISBN
      9781939797377
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Book] Proceedings of the 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education, Vol.2, pp.134-1392018

    • Author(s)
      Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Total Pages
      6
    • Publisher
      the 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • ISBN
      9789860557848
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Book] 大学教育の数学的リテラシー2017

    • Author(s)
      御園真史 (水町龍一(編著))
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Journal Article] 数学に関する質問への対話型AIの回答を活用した授業の開発2024

    • Author(s)
      富場 脩聖,御園 真史
    • Journal Title

      日本教育工学会 2024年春季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 583-584

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] インストラクショナルデザイン諸理論を学修した数学科教育実習生の授業設計に影響する要因2024

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会 2024年春季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 403-404

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が数学科教育実習生の授業設計に与える影響-複線径路等至性アプローチを用いて-2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会 2023年秋季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 353-354

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] A Study on Instructional Design Process of Mathematics Student Teachers2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 38 Issue: 2 Pages: 247-250

    • DOI

      10.14935/jsser.38.2_247

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2023-12-09
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] 科学教育における評価に関する理論および実践研究の動向2023

    • Author(s)
      御園 真史
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 47 Issue: 2 Pages: 67

    • DOI

      10.14935/jssej.47.67

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] 複線径路等至性アプローチによる数学科教育実習生の授業設計の熟達過程の調査に向けて2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会 2023年全国春季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 573-574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Learning Visualization System to Improve the Community Sense and Learning Behavior in Class2023

    • Author(s)
      Kondo, T., Yokoyama, K., Misono, T., Inaba, R., & Watanabe, Y.
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 17(1) Pages: 1-14

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Journal Article] Impact of Others’ Note-Taking Visualization on Classroom Interaction2023

    • Author(s)
      近藤孝樹,横山喬一,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 47 Issue: 1 Pages: 13-25

    • DOI

      10.15077/jjet.46073

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2023-01-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02866, KAKENHI-PROJECT-22K02837, KAKENHI-PROJECT-23K22319, KAKENHI-PROJECT-23K22321
  • [Journal Article] Development of Teaching Materials and Class Report on Learning Positive and Negative Numbers based on UDL2023

    • Author(s)
      原田 菜月,御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 38 Issue: 2 Pages: 19-24

    • DOI

      10.14935/jsser.38.2_19

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2023-12-09
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が数学科教育実習生の授業設計に与える影響-複線径路等至性アプローチを用いて-2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会 2023年全国秋季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 353-354

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Transformation and Integration of Instructional Design Theories: How do Pre-service Mathematics Teachers Design Lessons in Their Teaching Practice?2023

    • Author(s)
      Nakamura, K., Watanabe, Y. & Misono, T.
    • Journal Title

      Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

      Volume: - Pages: 404-409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] A Study on Effectiveness of 11th Grade Mathematics lessons Emphasized on Perspective of Problem Solving2023

    • Author(s)
      河田 勇希,御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 38 Issue: 2 Pages: 205-210

    • DOI

      10.14935/jsser.38.2_205

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2023-12-09
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Necessary Requirements of UDL Support Functions for a Lesson Designing Map Drawing Support System2023

    • Author(s)
      Harada, N., Watanabe, Y. & Misono, T.
    • Journal Title

      Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference

      Volume: - Pages: 728-731

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] 数学科教職課程学生の授業設計に影響を与えるTPACKと数学教授不安感の要因特定.2022

    • Author(s)
      中村謙斗,御園真史,渡辺雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会2022年春季全国大会講演論文集

      Pages: 373-374

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] 感染症の流行予測モデルに関する高等学校における数学的モデリングの遠隔授業実践の取り組み シミュレーションに基づく問題解決を通して2022

    • Author(s)
      中本 悠太、御園 真史
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 46 Issue: 1 Pages: 29-32

    • DOI

      10.14935/jssej.46.29

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Study of Students’ Attitudes toward Application of Mathematics in Junior High School2022

    • Author(s)
      井上 将人、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 37 Issue: 4 Pages: 199-202

    • DOI

      10.14935/jsser.37.4_199

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-12-18
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Impacts of Learning Instructional Design for Pre-service Teacher Education2022

    • Author(s)
      Nakamura, K., Watanabe, Y. & Misono, T.
    • Journal Title

      45th Annual AECT Proceedings

      Volume: - Pages: 242-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Teaching Strategies about Addition with Negative Numbers in Authorized Mathematics Textbooks in Japan and Surveys of Visualization of Addition on Number Line for 6th Grade Students2022

    • Author(s)
      原田 菜月、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 35-38

    • DOI

      10.14935/jsser.36.3_35

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-03-06
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] Impacts of Learning Instructional Design for Pre-service Teacher Education2022

    • Author(s)
      NAKAMURA, K., MISONO, T., & WATANABE, Y.
    • Journal Title

      45th Annual AECT Proceedings

      Pages: 249-258

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Suggestion of a Framework for Developing Mathematical Modeling Activities on Regional Problems Which are Available for Different Regions2022

    • Author(s)
      御園 真史、高梨 結衣
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 39-44

    • DOI

      10.14935/jsser.36.3_39

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-03-06
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] 数学科・理科教職課程学生の数学・理科教授不安感2022

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会 2022年全国秋季全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 77-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Mathematics and Science Teaching Anxiety Toward Pre-service Mathematics and Science Teachers2022

    • Author(s)
      Nakamura, K., Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Journal Title

      International Conference for Media in Education 2022 Conference Program and Proceedings

      Volume: - Pages: 40-43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] Development of an Effective and Engaging Instructional Design and Technology Course2022

    • Author(s)
      NAKAMURA, K., MISONO, T., & WATANABE, Y.
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 15(1) Pages: 81-94

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Study on a Relationship between Learning Experience and Performance in Secondary Mathematics2022

    • Author(s)
      竹中 優騎、三島 圭一朗、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 37 Issue: 4 Pages: 95-100

    • DOI

      10.14935/jsser.37.4_95

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-12-18
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119, KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Journal Article] A Pilot Study on Collaborative Editing in Improving Students’ Mathematical Proof2022

    • Author(s)
      柴田 吉規、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 31-34

    • DOI

      10.14935/jsser.36.3_31

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-03-06
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] Analysis of Tasks Which is Appropriate to Solve by Programming in High School Mathematics Textbooks Published in 1970s in Japan2021

    • Author(s)
      御園 真史
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 45 Issue: Suppl. Pages: 233-236

    • DOI

      10.15077/jjet.S45114

    • NAID

      130008151183

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2021-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] 小学校教員免許取得を目指す学生に数学的モデリングを体験させることの意義に関する一考察2021

    • Author(s)
      御園 真史
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 55-58

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_55

    • NAID

      130008131742

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Survey on Learning Experience for Mathematics for Grade 7 Students2021

    • Author(s)
      竹中 優騎、三島 圭一朗、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 2 Pages: 49-52

    • DOI

      10.14935/jsser.36.2_49

    • NAID

      130008142991

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2021-12-19
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Study on a Learning Mathematical Proof with Cloud Service and Collaborative Editing2021

    • Author(s)
      柴田 吉規、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 2 Pages: 187-192

    • DOI

      10.14935/jsser.36.2_187

    • NAID

      130008142979

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2021-12-19
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が 教員養成課程学生の授業設計に与える影響2020

    • Author(s)
      中村 謙斗・御園 真史・渡辺 雄貴
    • Journal Title

      日本教育工学会2020年春季全国大会講演論文集

      Volume: 2020年春季 Pages: 285-286

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] A Development of a Method of Measuring Learning Experience Level for Mathematics and its Trial2020

    • Author(s)
      中本 悠太、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 35 Issue: 3 Pages: 15-20

    • DOI

      10.14935/jsser.35.3_15

    • NAID

      130007952648

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-12-13
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] Development of a Questionnaire to Measure Learning Experience for Data Analysis2020

    • Author(s)
      清山 諒、中本 悠太、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 35 Issue: 3 Pages: 11-14

    • DOI

      10.14935/jsser.35.3_11

    • NAID

      130007952649

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-12-13
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] An Analysis of Influences on Students’ Impressions and Descriptions by Difference between ‘Proof’ and ‘Explanation’2020

    • Author(s)
      柴田 吉規、御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 35 Issue: 3 Pages: 69-72

    • DOI

      10.14935/jsser.35.3_69

    • NAID

      130007952561

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-12-13
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] An Analysis of Mathematical Modeling Processes by Pre-service Teachers2019

    • Author(s)
      御園 真史
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 34 Issue: 3 Pages: 309-312

    • DOI

      10.14935/jsser.34.3_309

    • NAID

      130007769057

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2019-12-21
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Journal Article] 児童の不確実性に対する意識と教材に関する一考察2017

    • Author(s)
      細田未来・御園真史
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 32(4) Pages: 55-60

    • NAID

      130007387533

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Journal Article] アニメーション教材を取り入れたモンティ・ホール問題に 関する大学生による授業実践2017

    • Author(s)
      御園真史
    • Journal Title

      日本リメディアル教育学会第5回中国・四国支部大会, 発表予稿集

      Volume: 予稿集 Pages: 16-17

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350331
  • [Journal Article] Students' Discussion on Sample Survey Based on an Animation Story In Beswick2015

    • Author(s)
      Misono, T., Sado, Y., Yasuno, H., Otani, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of 39th Psychology of Mathematics Education conference

      Volume: 1 Pages: 240-240

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350331
  • [Journal Article] SPECCモデルに基づいた標本調査における授業デザイン:  アニメーション教材を利用して2014

    • Author(s)
      佐渡由季子,御園真史
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 14 Pages: 143-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350331
  • [Journal Article] A Trial of Assessment on Mathematical Abilities of Students in Japan2012

    • Author(s)
      Ryuichi Mizumachi, Tadashi MIsono , Mitsuru Kawazoe,Yukihiko Namikawa
    • Journal Title

      Proceedings of 12th ICME

      Volume: Vol. 1 Pages: 6701-6710

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 2011年度数が気宇コンピテンシーテストの分析結果についての報告2012

    • Author(s)
      御園 真史
    • Journal Title

      日本・中国数学教育国際会議論文集

      Volume: 1 Pages: 124-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 人口密度の変動に関する推論について2012

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Journal Title

      第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: 第1巻 Pages: 529-544

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 数学コンピテンシーテスト結果から示唆されるもの2012

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Journal Title

      日本・中国数学教育国際会議論文集

      Volume: 第1巻 Pages: 130-136

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 2011年度数学コンピテンシーテストの分析結果についての報告2012

    • Author(s)
      御園真史,水町龍一
    • Journal Title

      日本・中国数学教育国際会議論文集

      Volume: 第1巻 Pages: 124-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 数学どこが好き・嫌い予備調査について2011

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Journal Title

      第44回数学教育論文発表階論文集

      Volume: 第2巻 Pages: 1035-1040

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Journal Article] 大学入学者の数学的言語力について2011

    • Author(s)
      水町龍一, 御園真史
    • Journal Title

      第17回大学教育研究フォーラム発表論文集

      Pages: 51-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 数学に関する質問への対話型AIの回答を活用した授業の開発2024

    • Author(s)
      富場 脩聖,御園 真史
    • Organizer
      日本教育工学会 2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 他者のノートテイキング状況の可視化が授業後のノート修正に与える影響2024

    • Author(s)
      近藤孝樹,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] インストラクショナルデザイン諸理論を学修した数学科教育実習生の授業設計に影響する要因2024

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会 2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 複線径路等至性アプローチによる数学科教育実習生の授業設計の熟達過程の調査に向けて2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年全国春季全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] Transformation and Integration of Instructional Design Theories: How do Pre-service Mathematics Teachers Design Lessons in Their Teaching Practice?2023

    • Author(s)
      Nakamura, K., Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Organizer
      The Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), EdMedia + Innovate Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が数学科教育実習生の授業設計に与える影響-複線径路等至性アプローチを用いて-2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年全国秋季全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] A Suggestion of A Framework to Capture The Structure of Regional Problems and Its Meta Problem The 21th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications Conference Booklet2023

    • Author(s)
      Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Organizer
      The 21th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] Necessary Requirements of UDL Support Functions for a Lesson Designing Map Drawing Support System2023

    • Author(s)
      Harada, N., Watanabe, Y. & Misono, T.
    • Organizer
      The Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Society for Information Technology & Teacher Education, The 34th International Conference (SITE 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 数学科教育実習生の授業設計の過程に関する研究2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] Effects of Nudges by Visualization of Others’ Note-Taking on In-Class Learning Behavior2023

    • Author(s)
      Kondo, T., Yokoyama, K., Misono, T., Inaba, R., & Watanabe, Y.
    • Organizer
      2023 AECT International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] ノートテイキング支援システムNoTASによるナッジが 授業中の学習行動に与える影響2023

    • Author(s)
      近藤孝樹,横山喬一,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] Promoting Learner Interaction Through Visualization of Learning Progress: Development of Nudge for Note Taking Assist System2023

    • Author(s)
      Kondo, T., Yokoyama, K., Misono, T., Inaba, R., & Watanabe, Y.
    • Organizer
      EdMedia + Innovate Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] 数学科教育実習生の授業設計の過程に関する研究2023

    • Author(s)
      中村 謙斗、御園 真史、渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] ノート改善を目的としたガイドノート提供システムの開発2023

    • Author(s)
      近藤孝樹,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2023年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] 中学校数学科第1学年「正負の数」におけるUDLに基づく教材開発と実践2023

    • Author(s)
      原田 菜月,御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が数学科教育実習生の授業設計に与える影響-複線径路等至性アプローチを用いて-2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年秋季全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 数学II「図形と方程式」における構想・見通しを立てる活動の効果の検討2023

    • Author(s)
      河田 勇希,御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 数学科・理科教職課程学生の数学・理科教授不安感2023

    • Author(s)
      中村 謙斗,御園 真史,渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会 2022年全国秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 数学II「図形と方程式」における構想・見通しを立てる活動の効果の検討2023

    • Author(s)
      河田 勇希、御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] Transformation and Integration of Instructional Design Theories: How do Pre-service Mathematics Teachers Design Lessons in Their Teaching Practice?2023

    • Author(s)
      Nakamura, K., Watanabe, Y. & Misono, T.
    • Organizer
      The Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), EdMedia + Innovate Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 中学校数学科第1学年「正負の数」におけるUDLに基づく教材開発と実践2023

    • Author(s)
      原田 菜月、御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2023年度第2回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] The Impact of Visualizing Learning Behavior on Learning Strategy Use in Class2022

    • Author(s)
      Takaki Kondo, Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      2022 AECT International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] Learning Visualization System Improve Sense of Community and Learning Strategies in Class2022

    • Author(s)
      Takaki Kondo, Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      International Conference for Media in Education 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] 学習方略使用支援システムによる学習状況の可視化が共同体意識に与える影響2022

    • Author(s)
      近藤孝樹, 横山喬一, 御園真史, 稲葉利江子, 渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2022年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Impacts of Learning Instructional Design for Pre-service Teacher Education2022

    • Author(s)
      Nakamura, K., Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Organizer
      45th Annual AECT
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 学習者間の相互作用を促進するために有効なナッジの援用2022

    • Author(s)
      近藤孝樹,横山喬一,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2022年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02837
  • [Presentation] 中学校数学科におけるラーニングエクスペリエンスと学習の取り組みの関係に関する一考察2022

    • Author(s)
      竹中 優騎、三島 圭一朗、御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2022年度第4回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] Mathematics and Science Teaching Anxiety Toward Pre-service Mathematics and Science Teachers2022

    • Author(s)
      Nakamura, K., Misono, T. & Watanabe, Y.
    • Organizer
      International Conference for Media in Education 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 中学生3年生を対象とした数学の活用に関する意識調査の分析2022

    • Author(s)
      井上 将人、御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会2022年度第4回研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22336
  • [Presentation] 学習者の反応を授業内でフィードバックするシステムが授業者に与える影響2021

    • Author(s)
      近藤孝樹,横山喬一,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Effectiveness of an Interface That Facilitates Nudge to Improve Note-Taking Strategies2021

    • Author(s)
      Takaki Kondo, Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      International Conference for Media in Education 2021 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Nudge for Note Taking Assist System: A Learning Strategy Feedback System Among Learners Through Their Tablet2021

    • Author(s)
      Takaki Kondo, Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      Human-Computer Interaction International 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] ノートテイキングにおける具体的な記述の分類2021

    • Author(s)
      近藤孝樹, 横山喬一, 御園真史, 稲葉利江子, 渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2021年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Evaluation of a Sequential Feedback System to Promote Nudge Among Learners and Support Learning Strategies2021

    • Author(s)
      Takaki Kondo, Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      2021 Association for Educational Communications & Technology International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] IS THERE ANY DIFFERENCE IN STUDENTS' DESCRIPTIONS DUE TO DIRECTION DIFFERENCES IN A DEDUCTIVE REASONING TASK?2021

    • Author(s)
      Yoshiki Shibata, Tadashi Misono
    • Organizer
      The 14th International Congress on Mathematical Education, Shanghai
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Presentation] 文字式を用いた説明の理解に関する学習ログの分析:NoTASシステムを活用して2021

    • Author(s)
      御園真史, 近藤孝樹, 横山喬一, 中村謙斗, 稲葉利江子, 渡辺雄貴
    • Organizer
      2021年度第2回日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Developing Notetaking Support System for Self-Regulated Learning Skills in Mathematics Class -Support of Behavioral Economics Theory-2020

    • Author(s)
      Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      International Technology, Education and Development Conference, INTED2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Nudge for Instructional Design and Technology: Toward to One to One Computer in Educational Environment2020

    • Author(s)
      Kyoichi Yokoyama, Tadashi Misono, Rieko Inaba, Yuki Watanabe
    • Organizer
      International Conference for Media in Education 2020 Conference Program and Proceedings
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] NoTAS:Nudge for Note-Taking Assist System2020

    • Author(s)
      横山喬一,御園真史,稲葉利江子,渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] インストラクショナルデザイン諸理論の学習が 教員養成課程学生の授業設計に与える影響2020

    • Author(s)
      中村 謙斗・御園 真史・渡辺 雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会2020年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Presentation] 数学科授業ノートテイキングにおける自己調整学習能力の育成に向けてー行動経済学理論の援用ー2019

    • Author(s)
      横山喬一,御園真史,渡辺雄貴
    • Organizer
      AI時代の教育学会第1回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03066
  • [Presentation] Creating Lesson Designing Map by Using a Concept Mapping Tool2019

    • Author(s)
      Tadashi Misono; Yuki Watanabe
    • Organizer
      Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] 算数に関わる教職科目における学生による数学的モデリングレポートの分析2019

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      2019年度第3回日本科学教育学会研究会(若手活性化委員会開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03119
  • [Presentation] Strength of “Lesson Designing Map”: From an Analysis of Descriptions Written by Preservice Teachers Who Learned How to Draw the Map2018

    • Author(s)
      Tadashi Misono; Yuki Watanabe
    • Organizer
      The 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] 算数・数学科の学習指導案を評価するためのルーブリックの 開発2018

    • Author(s)
      御園真史・渡辺雄貴
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] 中学校数学科における例題と解法の読解に関する一考察:1次方程式の利用の問題を例として2017

    • Author(s)
      平野凌佑・柘植守・御園真史
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] Hawaii International Conference2017

    • Author(s)
      T. MISONO & Y.Watanabe
    • Organizer
      15th Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Honolulu
    • Year and Date
      2017-01-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] 数学科における方略的知識の概念地図による可視化に関する一考察:連立方程式の解法を例にして2017

    • Author(s)
      中村真也・御園真史
    • Organizer
      日本数学教育学会第50回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00964
  • [Presentation] 数学的言語力調査の結果からみるリメディアル教育における言語面の指導の必要性2015

    • Author(s)
      御園真史
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第7回関西支部大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Year and Date
      2015-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] An Analysis of Functions of Expressions in an Authorized 7th grade Mathematics Textbook in Japan2013

    • Author(s)
      T, Misono
    • Organizer
      7th Annual International Conference on Mathematics Education & Statistics Education
    • Place of Presentation
      ギリシャ・アテネ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 学士力の基盤の一つとしての数学力に就いて2013

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      第19回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 学習方法への興味関心が能力値に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会2013年度春季例会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] AN ANALYSIS OF EXPRESSIONS IN A JAPANESE AUTHORIZED MATHEMATICS TEXTBOOK2013

    • Author(s)
      T, Misono
    • Organizer
      EARCOME6
    • Place of Presentation
      タイ・プーケット
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] An Investigation of the Mathematical Writing Abilities of Students in a Public Elementary School in Japan2012

    • Author(s)
      T, Misono & K, Takeda
    • Organizer
      ICME-12 (12th International Congress on Mathematical Education)
    • Place of Presentation
      韓国・ソウル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 大学生の数学力調査全国22大学調査の結果より2012

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      第18回大学研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 2011年度数が気宇コンピテンシーテストの分析結果についての報告2012

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本・中国数学教育国際会議
    • Place of Presentation
      佛教大学(京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 中学校数学科教科書に現れる数学的表現の一分析2012

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      2012年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 携帯電話料金に関する問題解決における誤答分析2012

    • Author(s)
      御園真史,水町龍一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 三段論法の複合における表現の問題2012

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 携帯電話料金に関する問題解決における誤答分析2012

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] Studies on answers of the mathematical competency test2012

    • Author(s)
      Ryuichi Mizumachi, Tadashi MIsono ,Mitsuru Kawazoe , Yukihiko Namikawa
    • Organizer
      12th ICME
    • Place of Presentation
      ソウル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] テストレットモデルによる数学テストの問題項目分析2011

    • Author(s)
      御園真史
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 大学生の数学力と高校教育への期待2011

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史,小林文美子
    • Organizer
      日本数学教育学会(高等学校部会)
    • Place of Presentation
      神奈川
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] テストレットモデルによる数学テストの問題項目分析2011

    • Author(s)
      御園真史,水町龍一
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 二次関数の理解に関する調査研究-大学生を対象とした誤答例の分析-2011

    • Author(s)
      小林文美子,水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 数学コンピテンシーテスト初年度調査の分析結果2011

    • Author(s)
      御園真史,水町龍一
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 三角形の面積公式の説明問題に関する再論2011

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 大学入学者の数学力測定の試み2011

    • Author(s)
      水町龍一,小林文美子,御園真史
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 三角形の面積公式の説明に見る数学的言語力の問題点2010

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 大学生の論理的思考とその答案への記述についての分析-50番目の図にある三角形の求め方を説明する問題を例として-2010

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • [Presentation] 方程式の利用の指導における問題点と改善案-文字式および関数の指導との関連に着目して-

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本数学教育学会第46回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 数学教職科目受講生の数学的言語力についての調査

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第3回関東甲信支部研究会
    • Place of Presentation
      日本橋学館大学(千葉県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] ある数学科教科書に使われることばの機能に関する一考察

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本教育工学会研究会12-5
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 高校生を対象とした数学的表現の理解に関する一考察

    • Author(s)
      御園真史
    • Organizer
      日本数学教育学会第47回秋期研究大会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 中学校第1学年数学科教科書に現れる語彙の機能分類

    • Author(s)
      御園 真史
    • Organizer
      日本教育工学会 第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学(秋田県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] An Analysis of Functions of Expressions in an Authorized 7th Grade Mathematics Textbook in Japan

    • Author(s)
      Tadashi Misono
    • Organizer
      7th Annual International Conference on Mathematics, Statistics and Mathematics Education & Statistics Education
    • Place of Presentation
      Titania Hotel (Athens)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700869
  • [Presentation] 全国大学生数学力調査の結果より

    • Author(s)
      水町龍一,御園真史
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第1会テーマ研究会
    • Place of Presentation
      名桜大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500824
  • 1.  Watanabe Yuki (50570090)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 53 results
  • 2.  MIZUMACHI Ryuichi (50157517)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 3.  TERADA Mitsugu (70267772)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MUKUMOTO Hiroshi (80351328)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KAWAZOE Mitsuru (10295735)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  下村 岳人 (90782508)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KURIYAMA Ken (10116717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  HOYASHITA Shigeru (70109221)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  FUJIMOTO Ichiro (60319035)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NISHIMIYA Nobuo (50208211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  NARITA Ryoichi (50237616)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TANAKA Yoshiko (10406423)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  URATA Masanori (30509758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MORI TOMOKO (50397767)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NISHI Makoto (00189250)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KOMATSUGAWA Hiroshi (10305956)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  GOTO Jhoji (90360205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  HATANO Kesayoshi (70112307)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  TAKAYASU Michiko (80774562)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TAKAGI Satoru (50367017)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  OCHIAI Hirofumi (00183773)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  AOKI Shigeru (60192845)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  YAJIMA Akira (50368403)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TOMA Makoto (00288961)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  Mori SONOKO (70279686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  FUNAKURA Takeo (70131620)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  UESU Hiroaki (60350401)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  MATSUDA Osamu (60342549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  MORIMOTO Mari (60369923)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  白水 始 (60333168)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  大島 純 (70281722)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  稲葉 利江子 (90370098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 33.  福田 博人 (30803522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  香川 奈緒美 (80622399)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  INOUE Shuichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  YAMAGUCHI Seiichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  HAGIO Yukiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  NISHIYAMA Hiromasa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  HORIGUCHI Tomoyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  WATANABE Sin
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  KONDO Keisuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi