• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SHIMURA Akinobu  志村 昭暢

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60735405
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 北海道教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2025: 北海道教育大学, 教育学部, 教授
2014 – 2019: 北海道教育大学, 教育学部, 准教授
2016: 北海道教育大学, 教育学部, 特任准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
英語 / 授業研究 / COLT / リフレクション / 授業分析
Except Principal Investigator
小学校英語教育 / 英語教育 / 教師認知 / 小学校英語 / 混合研究法 … More / 環境要因 / COLT / 授業分析 / 語彙習得 / ウェブ教材 / 小学校外国語 / 指導観 / ビリーフ / 早期英語教育 / コミュニケーションタスク / 個人差要因 / 未就学児童 / マルチセンサリー教材 / 小学校英語誘掖型 / 学力差緩衝スキル / 英語検定教科書 / インクルーシブ教育 / CLIL型英語教育 / 四技能連携ウェブ教材 / 小学校入学前英語学習歴 / 学校外英語学習経験 / 学校種間接続 / 教員研修 / ICT / 教師教育 / stakeholders / washback / 英語4技能テスト / CEFR / Washback / テスティング / 質的分析 / コミュニケーション / コミュニケーション志向性 / オンライン学習 / 学習者の言語行為 / オンライン上の会話 / 意味交渉 / 協働的対話 / 母語の役割 / トランス・ランゲージング / 英語学習 / トンランスランゲージング / 協働学習 / トランスランゲージング / 社会文化理論 / wiki CMS / ミクシ型ウェブ教材 / TBCL / 小中連携 / 四技能 / 語彙数 / 表現運動 / MIKSI / eラーニング / ミクシ型教材 / 強調学習 / 四技能連携 / プレラーニング / 学校外英語学習 / 4技能 / スローラーナー / 小中英語連携 / プラットフォーム / Unity / 小学校英語教科化 / Verso Programme / Pay Reward / 4技能5領域 / フラッグフットボール / 小中接続 / CLIL / ミクシ / 担任教員 / 外国語 / specialist teachers / generalist teachers / 指導体制 / 外国語活動 / 教科担任 / 教科担任制 / 専科教員 / 教育環境要因 / 言語教師認知 / タスク / 教材・教科書 / コミュニケーション活動 / スピーキング活動 / タスク活動 / スピーキングタスク Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (55 results)
  • Co-Researchers

    (25 People)
  •  授業分析手法COLTとALACTモデルを用いた英語授業改善手法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      志村 昭暢
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  授業分析の手法を用いた持続可能な小・中学校間の研修モデルの開発

    • Principal Investigator
      白鳥 金吾
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University Junior College
  •  インクルーシブ教育理念を礎とした小学校英語誘掖型マルチセンサリーウェブ教材の開発

    • Principal Investigator
      淺間 正通
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  授業分析手法COLTを用いた英語授業のリフレクション手法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      志村 昭暢
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  小学校英語教科化による教師の変容ー変化の要因とメカニズムの解明

    • Principal Investigator
      中村 香恵子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Science
  •  Linguistic Acts of Learners in Online Group Work: A Sociocultural Perspective

    • Principal Investigator
      Sakai Yuko
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Pedagogical Approaches Referencing Washback and the CEFR for Developing Learners in Elementary School English Education"

    • Principal Investigator
      Shiratori Kingo
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University Junior College
  •  Development of MIKSI-oriented Web Learning Material Aimed at Reducing Academic Achievement Gap in English Learning aomong Japanese Elementary School Students

    • Principal Investigator
      ASAMA MASAMICHI
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  A study of diffrences between primary school specialist teachers of English and homeroom teachers in their beliefs and influences on children

    • Principal Investigator
      Yorozuya Ryuichi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Environmental Factors and Characteristics of Elementary School Teachers as English Teachers: Toward Building Desirable Elementary School English Education

    • Principal Investigator
      NAKAMURA KAEKO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Science
  •  The Analysis of Speaking Activities of English Textbooks in Japan using Task-likeness

    • Principal Investigator
      Yamashita Junichi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hakodate National College of Technology
  •  Environmental factors and characteristics of Japanese elementary school English teachers: Building a better elementary school English education curriculum

    • Principal Investigator
      Nakamura Kaeko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Science

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小学校英語教育の理論と実践2024

    • Author(s)
      萬谷隆一・志村昭暢・内野駿介
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      開隆堂
    • ISBN
      9784304052286
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Book] 言語教師認の動向2014

    • Author(s)
      笹島茂・西野孝子・江原美明・長嶺寿宣・小嶋英夫・中田賀之・浅岡千利世・栗原ゆか・中村香恵子・志村昭暢・伏野久美子
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      開拓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Journal Article] 外国語科の成果に対する小学校教師と中学校英語教師の意識比較2024

    • Author(s)
      渡部永愛・志村昭暢
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 24 Pages: 181-193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Journal Article] Assessing an observation tool's effectiveness for reflection among English educators in Japanese elementary schools2024

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Journal Title

      The proceedings of the 25th International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics

      Volume: 18 Pages: 223-244

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Journal Article] COLTを用いた専科教員による小学校外国語授業の分析2023

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Journal Title

      北星学園大学教職課程年報

      Volume: 6 Pages: 93-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Journal Article] コミュニケーションを視点とした外国語科授業の改善―授業分析によるリフレクションの効果―2023

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 JASTEC Journal

      Volume: 42 Pages: 111-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Journal Article] 授業中の教師のL2使用に対する学習者の意識とその変化2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育臨床研究編)

      Volume: 75 Pages: 131-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01288
  • [Journal Article] 授業中の教師のL2使用に対する学習者の意識とその変化2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育臨床研究編)

      Volume: 73 Pages: 131-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00755
  • [Journal Article] コミュニケーションを視点とした外国語科授業の改善-授業分析によるリフレクションの効果-2023

    • Author(s)
      白鳥金吾・志村昭暢
    • Journal Title

      JASTEC研究紀要

      Volume: 42 Pages: 111-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Journal Article] 授業分析の手法を用いた外国語科授業の比較 ― 教師の指導観がどのように影響するのか ―2022

    • Author(s)
      白鳥 金吾、志村 昭暢
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 22 Pages: 86-101

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Journal Article] Features of elementary school teachers' view on English lessons: Comparision due to differences in educational environment2020

    • Author(s)
      Kaeko Nakamura, Akinobu Shimura, Toshiyuki Sakabe
    • Journal Title

      Bulletin of Hokkaido University of Science

      Volume: 19 Pages: 91-98

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Journal Article] The effect of curriculum revision: what kinds of changes can be seen in the teachers2020

    • Author(s)
      Akinobu Shimura, Kaeko Nakamura
    • Journal Title

      HELES Journal

      Volume: 19 Pages: 52-67

    • NAID

      40022213206

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Journal Article] 担任教師と専科教員の小学校英語授業を見る視点の違いー授業モニタリングによる指導観の比較―2020

    • Author(s)
      中村香恵子, 志村昭暢, 佐々木智之, 坂部俊行
    • Journal Title

      HELES Journal

      Volume: 19 Pages: 84-99

    • NAID

      130008164639

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Journal Article] 教育環境の違いによる小学校教師の英語教育に対する知識の特徴2020

    • Author(s)
      中村香恵子,志村昭暢
    • Journal Title

      北海道科学大学研究紀要

      Volume: 19 Pages: 99-108

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Journal Article] Language teacher cognition and environmental factors: Primary school teachers in different working contexts2017

    • Author(s)
      Kaeko Nakamura, Akinobu Shimura, Makoto Mitsugi
    • Journal Title

      ARELE The Japan Society of English Language Education

      Volume: 28 Pages: 129-144

    • NAID

      130006687670

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Journal Article] 外国語活動の成果に対する中学校英語教師の意識ー必修化直後と現在における意識の比較2017

    • Author(s)
      萬谷隆一・志村昭暢・中村香恵子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会JES journal

      Volume: 17 Pages: 69-84

    • NAID

      130007430173

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Journal Article] タスク性から見た中学校穎悟教科書のコミュニケーション活動についてー教科書間の比較とタスク性に差が出る要因ー2016

    • Author(s)
      山下純一,志村昭暢,臼田悦之,竹内典彦,河上昌志,照山秀一,中村洋,小山友花里,沢谷佑輔,横山吉樹,萬谷隆一
    • Journal Title

      HELES JOURNAL

      Volume: 16 Pages: 19-34

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Journal Article] The effects of environmental factors on Japanese primary school teachers as language learners2015

    • Author(s)
      Kaeko Nakamura and Akinobu Shimura
    • Journal Title

      Annual Review of English Lnaugage Education Japan (ARELE)

      Volume: 26 Pages: 301-316

    • NAID

      110010006596

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] Assessing an Observation Tool's Effectiveness for Reflection among English Educators in Japanese Elementary Schools2024

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Organizer
      The 25th International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Presentation] Assessing an Observation Tool's Effectiveness for Reflection among English Educators in Japanese Elementary Schools2024

    • Author(s)
      Kingo Shiratori, Akinobu Shimura
    • Organizer
      The 25th International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 中学校英語授業における授業分析の手法を用いた教師へのリフレクションの方法2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      第48回全国英語教育学会香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた英語授業研究の方法2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET第4回ジョイントセミナー)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01288
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた 小学校外国語科と中学校英語授業の比較 ―同じ教員の指導観の比較を中心に―2023

    • Author(s)
      志村昭暢・渡部永愛
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会関西京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 協働学習型意思決定タスクにおける学習者の発話機能の分析2023

    • Author(s)
      酒井優子・志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会授業実践フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた英語授業研究の方法2023

    • Author(s)
      志村昭暢・酒井優子・小野祥康
    • Organizer
      JACET 4th JOINT SEMINAR
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 協働学習型意思決定タスクにおける学習者の発話機能の分析2023

    • Author(s)
      酒井優子・志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00794
  • [Presentation] COLTによる英語授業分析の方法2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会授業実践フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 授業者の経験や指導観が英語授業にどのような影響を与えるかー授業分析、半構造化面接からみえてきたこと2023

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会 授業実践フォーラム 2023年度第1回研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた 教師へのリフレクション方法の改善2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      JACET 4th JOINT SEMINAR
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた英語授業研究の方法2023

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET第4回ジョイントセミナー)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00755
  • [Presentation] コミュニケーションを視点とした外国語科授業の改善2022

    • Author(s)
      白鳥金吾、志村昭暢
    • Organizer
      2022年度小学校英語教育学会(JES)四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた授業実践の振り返り2022

    • Author(s)
      志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会授業実践フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00731
  • [Presentation] 授業分析の手法を用いた外国語科授業の比較2021

    • Author(s)
      白鳥 金吾、志村 昭暢
    • Organizer
      2021年度JES関東・埼玉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00723
  • [Presentation] 悩み相談を用いた意思決定タスクの開発とその評価2021

    • Author(s)
      志村昭暢・酒井優子
    • Organizer
      JACET 第34回北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00794
  • [Presentation] 教育環境の違いによる小学校教師の英語教育に対する意識の特徴2019

    • Author(s)
      中村香恵子, 志村昭暢
    • Organizer
      北海道英語教育学会 20周年記念研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 小学校英語教育における実践研究の動向2019

    • Author(s)
      中村香恵子, 志村昭暢, 内野駿介, 萬谷隆一, 坂部俊行, 佐々木智之
    • Organizer
      北海道英語教育学会 20周年記念研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 専科教員と担任教師の授業を見る視点の違い-授業モニタリングによる指導観の比較2019

    • Author(s)
      中村香恵子, 志村昭暢, 佐々木智之, 坂部俊行
    • Organizer
      第45回全国英語教育学会弘前大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 小学校教師の英語授業に関する指導観の特徴:教育環境における比較2018

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢・坂部俊行
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 中学校教科書に対応した コミュニケーションタスクの開発と検証2018

    • Author(s)
      志村 昭暢・小山 友花里・ 臼田 悦之・山下 純一・ 中村 洋・酒井 優子・竹内 典彦・ 河上 昌志・萬谷 隆一・ 照山 秀一
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Presentation] 英語教育における実践研究の方法2018

    • Author(s)
      志村 昭暢・小山 友花里・臼田 悦之・山下 純一・中村 洋・酒井優子・河上 昌志・照山 秀一
    • Organizer
      北海道英語教育学会第19回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Presentation] 言語教師としての小学校教師に関する縦断的研究2018

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 小学校教師の教育環境と英・指導に関する質的研究2017

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会(JASELE)島根大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] 小学校教師の教育環境と英語指導に関する質的研究2017

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会(JASELE)島根大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 到達目標を明確にした実践と教師の意識の変化2017

    • Author(s)
      中村香恵子・萬谷隆一・志村昭暢
    • Organizer
      第17 回小学校英語教育学会(JES)兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03015
  • [Presentation] タスク性を取り入れたスピーキング活動の実践―中学校・高校の接続の視点から―2017

    • Author(s)
      山下純一,小山友花里,臼田悦之,志村昭暢,横山吉樹
    • Organizer
      全国英語教育学会第43回島根研究大会授業研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Presentation] 到達目標を明確にした実践と教師の意識の変化2017

    • Author(s)
      中村香恵子・萬谷隆一・志村昭暢
    • Organizer
      第17回小学校英語教育学会(JES)兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 学校環境要因と言語教師としての教師の特徴2016

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会宮城大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2016-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 英語教科書のスピーキング活動をより実生活の場面につなげる工夫 - タスク性分析の視点から2016

    • Author(s)
      山下純一,志村昭暢,臼田悦之,竹内典彦,河上昌志,照山秀一,中村洋,小山友花里,沢谷佑輔
    • Organizer
      第17回北海道英語教育学会研究大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Presentation] 必修化後における小学校外国語活動の成果に対する中学校英語教師の意識の変化2016

    • Author(s)
      萬谷隆一・志村昭暢・中村香恵子
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会宮城大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2016-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 中学校英語教科書のタスク性から見たコミュニケーション活動の分析-平成28年度から使用開始さ れた教科書について-2016

    • Author(s)
      山下純一,志村昭暢,臼田悦之,竹内典彦,河上昌志,照山秀一,中村洋,小山友花里,沢谷佑輔
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02912
  • [Presentation] ミックス法による言語教師認知研究:小学校教師の認知と環境要因2015

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第15回小学校英語教育学会JES広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 異なる環境における小学校教師としての特徴:半構造化面接と集団討議を通して2015

    • Author(s)
      中村香恵子・三ツ木真実・志村昭暢
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会JASELE熊本大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 言語教師認知研究と英語教育2015

    • Author(s)
      中村香恵子・笹島茂・河合靖・志村昭暢
    • Organizer
      大学英語教育学会JACET北海道支部大会
    • Place of Presentation
      ニセコ町民センター
    • Year and Date
      2015-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 成人外国語学習者と社会的要因の関係ー時間要因と環境要因の影響2014

    • Author(s)
      中村香恵子・長谷川聡・志村昭暢
    • Organizer
      第40回全国英語教育学会徳島大会
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2014-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • [Presentation] 小学校教師の言語教師としてのライフコースーマクロシステムの視点から

    • Author(s)
      中村香恵子・志村昭暢
    • Organizer
      第14回 小学校英語教育学会(JES)神奈川大会
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2014-07-25 – 2014-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370733
  • 1.  Yorozuya Ryuichi (20158546)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  Nakamura Kaeko (40347753)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 3.  Shiratori Kingo (40733689)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 4.  小野 祥康 (20880082)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  ASAMA MASAMICHI (60262797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Sakai Yuko (40780218)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  秋山 敏晴 (80275479)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  坂部 俊行 (70337062)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 9.  前野 博 (00369597)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Yamashita Junichi (20552087)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 11.  石塚 博規 (50364279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  中村 典生 (70285758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 13.  臼田 悦之 (00413708)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 14.  竹内 典彦 (20364284)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 15.  横山 吉樹 (70254711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  堀田 誠 (20780646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  佐々木 智之 (50347754)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 18.  内野 駿介 (80825456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  岩本 勝幸 (00824955)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  エイティム ソイハン (80822098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  田村 敏広 (90547001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  Koyama Yukari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 23.  Nakamura Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 24.  Kawakami Masashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 25.  Teruyama Shuichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi