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MORIGUCHI Takeshi  守口 剛

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Researcher Number 70298066
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Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 商学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2025: 早稲田大学, 商学学術院, 教授
1998 – 2001: 立教大学, 社会学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields / Commerce / Commerce
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields / Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
消費者行動 / 身体化認知 / 処理流暢性 / 感覚マーケティング / 意思決定 / 選好逆転 / 解釈レベル理論 / 商品陳列 / 感覚間相互作用 / クロスモーダル … More / ナッジ / 知覚バイアス / アイトラッキング / マーケティング / 商学 / 選好の逆転 / consumer behavior / mail survey / online survey / consumer research / marketing research / internet / 質問調査 / パネル調査 / インタラクティブ・リサーチ / 定性調査 / マーケティング・リサーチ / 電子コミュニティ / 郵送調査 / オンライン調査 / 消費者調査 / マーケティングリサーチ / インターネット / 選択方略 / 比較の方向性効果 / 消費者意思決定 … More
Except Principal Investigator
因果推論 / 実験計画 / 人工知能 / 機械学習 / データ駆動型社会 / 身体化認知 / 五感 / 効果検証 / マーケティング施策 / 施策効果 / クロス・モダル / 組織の志向性 / 企業の志向性 / 処理流暢性 / クロスモダル / 感覚マーケティング / センサリー・マーケティング / 購買行動 / 固さ(触覚) / 香り(嗅覚) / カラー(視覚) / 小売店舗 / 触覚(固さ) / 視覚(カラー) / センサリー / 感性刺激 / 店舗内購買行動 / 知覚 / 感性 / 感情 / 感覚 / 身体化認知理論 / センサリーマーケティング / コミュニケーション戦略 / プロスペクト理論 / 消費者行動 / 意思決定 / 心理的距離 / 比較の方向性 / 選好逆転 / 顧客満足 / 解釈レベル理論 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (83 results)
  • Co-Researchers

    (32 People)
  •  消費者行動における多感覚相互作用の影響に関する体系的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      守口 剛
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  データ駆動型企業システム実現のための大規模ログと実験データの活用分析基盤の構築

    • Principal Investigator
      後藤 正幸
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  データ駆動型社会の基盤をなす次世代実験計画技術の開発と実証的評価

    • Principal Investigator
      後藤 正幸
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Considerations on Sensory Markeitng from the Company and Consumer Side

    • Principal Investigator
      ISHII Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
      Aoyama Gakuin University
      Seikei University
  •  消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      守口 剛
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A study for theory construction on consumer's preference reversalPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior

    • Principal Investigator
      Hiraki Ikumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo International University
  •  A Study of Consumer Choice Behavior Considering Situational Factors and Choice ObjectivePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Construal Level Theory and the Determining Factors of Customer Satisfaction

    • Principal Investigator
      ABE Shuzo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  An Empirical Study of Marketing Research System Using InternetPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIGUCHI Takeshi
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Rikkyo University

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] プロフェッショナルマーケター2019

    • Author(s)
      早稲田大学 商学学術院教授 守口 剛、MCEI東京支部「プロフェッショナルマーケター」出版委員会
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      ダイヤモンド社
    • ISBN
      9784478090626
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Book] 消費者行動の実証研究2018

    • Author(s)
      守口剛・上田雅夫・奥瀬喜之・鶴見裕之編著
    • Total Pages
      207
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502282614
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Book] 消費者行動の実証研究2018

    • Author(s)
      守口 剛、上田 雅夫、奥瀬 喜之、鶴見 裕之
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      4502282618
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] デジタルで変わるセールスプロモーション基礎2017

    • Author(s)
      守口剛、松下光司、金雲鎬、鶴見裕之、藤枝和己、小川貴之
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      宣伝会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Book] ブランド評価手法:マーケティング視点によるアプローチ2014

    • Author(s)
      守口剛・佐藤栄作(編著)
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Book] 消費者行動論―購買心理からニューロマーケティングまで2012

    • Author(s)
      守口剛・竹村和久
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      八千代出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Book] セールス・プロモーションの実際<第2版>2011

    • Author(s)
      渡辺隆之・守口剛
    • Total Pages
      124
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Book] 『ショッパー・マーケティング』守口剛「ショッパー・マーケティングとは何か」(流通経済研究所編)2011

    • Author(s)
      守口剛
    • Total Pages
      19
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Book] (新版)マーケティング・サイエンス入門:市場対応の科学的マネジメント2011

    • Author(s)
      古川一郎、守口剛、阿部誠
    • Total Pages
      322
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] カラーバリエーションが豊富な製品における配色に基づく製品提示順序が消費者の製品選択満足に与える影響2024

    • Author(s)
      河股久司、守口剛
    • Journal Title

      行動計量学

      Volume: 51(1) Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] The Effect of Color Saturation on Brand Attitudes in Brand Logo Redesign2023

    • Author(s)
      河股 久司, 守口 剛
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 42 Issue: 3 Pages: 39-50

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.005

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-01-10
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22106, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19H00601, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Journal Article] The Effect of Multidimensional Values of Luxury Brands on Consumers’ Purchase Intentions: Verification of the Effects of the Visibility of Products and Identifying Important Dimensions of Values2021

    • Author(s)
      藤原一肇, 守口剛
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 24 Issue: 1 Pages: 1-15

    • DOI

      10.5844/jsmd.24.1_1

    • NAID

      130008059430

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] Consistency Effect of Directions between Product&apos;s Name Written on the Package and the Cast Shadow on Processing Fluency and Product Preference: Capturing Processing Fluency by Reaction Time and Identification Rate2020

    • Author(s)
      西井真祐子、守口剛
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 47 Issue: 2 Pages: 187-197

    • DOI

      10.2333/jbhmk.47.187

    • NAID

      130008028394

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601, KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Journal Article] When the Unknown Destination Comes Alive: The Detrimental Effects of Destination Anthropomorphism in Tourism2020

    • Author(s)
      Kwak Hyokjin、Puzakova Marina、Rocereto Joseph F.、Moriguchi Takeshi
    • Journal Title

      Journal of Advertising

      Volume: 49 Issue: 5 Pages: 508-524

    • DOI

      10.1080/00913367.2020.1800537

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601, KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Journal Article] Measuring Brand&apos;s Core Image by Understanding the Characteristics of Users2020

    • Author(s)
      KAWAMATA Hisashi、KOZUKA Haruka、SHIRAI Yasuyuki、SATOMURA Takuya、MORIGUCHI Takeshi
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 47 Issue: 1 Pages: 1-12

    • DOI

      10.2333/jbhmk.47.1

    • NAID

      130007953669

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] The Double-Edged Effects of E-Commerce Cart Retargeting: Does Retargeting Too Early Backfire?2020

    • Author(s)
      Li Jing、Luo Xueming、Lu Xianghua、Moriguchi Takeshi
    • Journal Title

      Journal of Marketing

      Volume: 85 Issue: 4 Pages: 123-140

    • DOI

      10.1177/0022242920959043

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-21H04600, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] Going it alone or together: the role of space between products on consumer perceptions of price promotions2020

    • Author(s)
      Kwak Hyokjin、Zhang Yuli、Puzakova Marina、Moriguchi Takeshi
    • Journal Title

      International Journal of Advertising

      Volume: 39 Issue: 7 Pages: 1086-1114

    • DOI

      10.1080/02650487.2020.1753443

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] 背景色が商品と触覚評価と選好に及ぼす影響: 商品の擬人化性に着目して2019

    • Author(s)
      西井真祐子・守口剛
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 3(1) Pages: 1-10

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Journal Article] The effect of background colors on consumers’ products’ haptic images and preferences: Focusing on products’ anthropomorphism2019

    • Author(s)
      西井 真祐子、守口 剛
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 3 Issue: 1 Pages: 1-10

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.3.1_1

    • NAID

      130007737967

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] 処理の流暢性が消費者行動に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      西井真祐子・守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 50(5) Pages: 18-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 処理の流暢性が消費者行動に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      西井真祐子・守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 50(5) Pages: 18-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Journal Article] 実務における品揃え操作影響評価のための購買行動モデルの拡張と実証分析2016

    • Author(s)
      佐藤栄作、里村卓也、野際大介、中村博、守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 523 Pages: 52-73

    • NAID

      40021002024

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 選好の逆転:解釈レベル理論に割引の概念を組み込んだモデルによる分析2015

    • Author(s)
      阿部誠・守口剛・八島明朗
    • Journal Title

      行動経済学

      Volume: 8 Pages: 1-12

    • NAID

      130005088463

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] 課金方式のバリエーション2012

    • Author(s)
      守口剛
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 32 Pages: 4-19

    • NAID

      130007966014

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] Preference Reversal: Generalized Construal Level Theory2012

    • Author(s)
      Abe, M, Moriguchi, T., and Yashima A.
    • Journal Title

      第45回消費者行動研究コンフェレンス報告要旨集

      Volume: 0-0 Pages: 65-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析2011

    • Author(s)
      阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Journal Title

      行動経済学

      Volume: 3 Pages: 178-182

    • URL

      https://www.jstage.jst.go.jp/article/jbef/3/0/3_0_178/_pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 現代アートの島「直島」2011

    • Author(s)
      八島明朗, 守口剛, 恩蔵直人, 松本大吾, 他
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 124 Pages: 110-124

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 100人に1がタダはなぜ魅力的なのか~行動経済学で考える価格効果~2011

    • Author(s)
      守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: Vol.43、No.3 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] "100 人に1 人がタダ"はなぜ魅力的なのか~行動経済学で考える価格効果~2011

    • Author(s)
      守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 43 Pages: 51-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] ショッパー・マーケティングとは何か:その概念と発展可能性2010

    • Author(s)
      守口剛
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 第42巻 Pages: 6-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 匂いと消費者の感情的反応2023

    • Author(s)
      阿部周造,河股久司,守口 剛,竹村和久
    • Organizer
      第67回消費者行動研究カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] 匂いと消費者の感情的反応2023

    • Author(s)
      阿部周造, 河股久司, 守口剛, 竹村和久
    • Organizer
      第67回日本消費者行動研究カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 商品陳列における商品間距離が商品の複数購買に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司、守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第112回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 彩度の変化が新しさの知覚に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司, 守口剛
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第111回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] 彩度の変化が新しさの知覚に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司、守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第111回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 彩度の変化が新しさの知覚に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司、守口剛
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第111回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 消費者行動研究におけるデータとリアリティ2022

    • Author(s)
      守口剛
    • Organizer
      第65回消費者行動研究コンファレンス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 商品陳列における商品間距離が商品の複数購買に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司、守口剛
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 商品陳列における商品間距離が商品の複数購買に与える影響2022

    • Author(s)
      河股久司, 守口剛
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] Assessing Multisensory Congruence Involving Instrumental Timbre2021

    • Author(s)
      Sunaga Tsutomu、Moriguchi Takeshi、Nishii Mayuko、Spence Charles
    • Organizer
      EMAC (European Marketing Academy) 2021 Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] マーケティング研究におけるリアリティの追求-行動的指標とフィールド実験の活用2021

    • Author(s)
      守口 剛
    • Organizer
      日本商業学会 第11回全国研究報告会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] Matrix type product display: Its concept and effectiveness2020

    • Author(s)
      Moriguchi Takeshi, Kawamata Hisashi, Abe Shuzo
    • Organizer
      020 EMAC Regional Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 視覚刺激が製品選好と処理の流暢性に与える影響2019

    • Author(s)
      西井真祐子、守口剛
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第105回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] Effects of the Direction of a Product’s Cast-shadow on Product Preference and Processing Fluency2019

    • Author(s)
      Mayuko Nishii、Takeshi Moriguchi
    • Organizer
      INFORMS Mareting Science Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 製品の形状と配置が消費者選好に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      河股久司、守口剛、阿部周造
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] Negative Impact of Music Listening Through Earphones While Shopping on Purchase Outcomes2019

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi、Mayuko Nishii、Tatsuki Inoue、Shohei Iwasaki、Shu Masamori、Aoi Yoshida
    • Organizer
      INFORMS Mareting Science Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] App-Rooming Targeting2018

    • Author(s)
      Siliang Tong, Xueming Luo, Takeshi Moriguchi, and Debashish Ghose
    • Organizer
      2018 Conference on Digital Experimentation
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Mobile to Store” Promotion Effect on Omni-Channel Spending: A Randomized Field Experiment2018

    • Author(s)
      Debashish Ghose, Xueming Luo, Siliang Tong, and Takeshi Moriguchi
    • Organizer
      2018 INFORMS Markeitng Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Mobile to Store” Promotion Effect on Omni-Channel Spending: A Randomized Field Experiment2018

    • Author(s)
      Debashish Ghose, Xueming Luo, Siliang Tong, and Takeshi Moriguchi
    • Organizer
      2018 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] Consistency of Direction Can Influence Processing Fluency and Product Evaluation2018

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Mayuko Nishii, I-Shan Hsieh, Ryoka Asakura, Yuri Komon, Shota Narukawa, Ryoichiro Mitsuda
    • Organizer
      2018 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] App-Rooming Targeting2018

    • Author(s)
      Siliang Tong, Xueming Luo, Takeshi Moriguchi, and Debashish Ghose
    • Organizer
      2018 Conference on Digital Experimentation
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] How do Warm Background Colors Influence Consumers' Response Toward Anthropomorphized Products?2018

    • Author(s)
      Mayuko Nishii and Takeshi Moriguchi
    • Organizer
      2018 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Consistency of Direction Can Influence Processing Fluency and Product Evaluation2018

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Mayuko Nishii, I-Shan Hsieh, Ryoka Asakura, Yuri Komon, Shota Narukawa, Ryoichiro Mitsuda
    • Organizer
      2018 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] How do Warm Background Colors Influence Consumers' Response Toward Anthropomorphized Products?2018

    • Author(s)
      Mayuko Nishii and Takeshi Moriguchi
    • Organizer
      2018 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] 我が国におけるセンサリー・マーケティングの可能性と課題2018

    • Author(s)
      平木いくみ・須永努・石井裕明・外川拓・朴宰佑・Charles Spsnce・西井真祐子・松本隆・守口剛・恩藏直人
    • Organizer
      早稲田大学センサリー・マーケティング連続シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Retargeting Ads for Shopping Cart Recovery: Online Field Experiments,2017

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong and Xueming Luo
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] When Can Retargeting Ads Work or Backfire?2017

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong and Xueming Luo
    • Organizer
      2017 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] When Can Retargeting Ads Work or Backfire?2017

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong and Xueming Luo
    • Organizer
      2017 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Retargeting Ads for Shopping Cart Recovery: Online Field Experiments,2017

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong and Xueming Luo
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Effects of Retargeting Upper and Lower Purchase Funnel: Field Experiments2016

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong, Xueming Luo
    • Organizer
      2016 INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Shanghai International Convention Center
    • Year and Date
      2016-06-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] Personalized Recommendations Targeting Upper and Lower Purchase Funnel2016

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong, Xueming Luo
    • Organizer
      2016 Greater-China Conference on Mobile Big Data Marketing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Effects of Retargeting Upper and Lower Purchase Funnel: Field Experiments2016

    • Author(s)
      Takeshi Moriguchi, Guiyang Xiong, Xueming Luo
    • Organizer
      2016 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] The Second Opinion Looks Better: Choice of Travel Plans to Kyoto2015

    • Author(s)
      S.Abe, Y.Okuse, Y.Mitomi and T.Moriguchi
    • Organizer
      The Interational Conference of Asia Marketing Associations
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] TVCMと心理的距離2014

    • Author(s)
      阿部周造・金子充・守口剛・眞木弘
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第48回大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2014-06-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] ブランドに対する心理的距離:解釈レベル理論を用いた検討2014

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・金子充・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第95回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張 : 一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠・守口剛・八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理論の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回全国大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2011-06-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 二段階ブランド選択モデルによるポイントの集客効果の分析2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会ポイント・マーケティング研究部会
    • Place of Presentation
      (株)カルチュア・コンビニエンス・クラブ会議室(東京都)
    • Year and Date
      2011-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 二段階ブランド選択モデルによるポイントの集客効果の分析2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] スイッチング・コストの削減によるプロモーション効果~インセンティブ増加との比較~2011

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 時間選好率を考慮した解釈レベル理諭の拡張:一般化解釈レベル理論2011

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      日本行動経済学会第5回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] スイッチング・コストの削減によるプロモーション効果~インセンティブ増加との比較~2011

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会学際研究部会
    • Place of Presentation
      中央大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-10-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 消費者の評価・選択軸の変化と解釈レベル理論2010

    • Author(s)
      石井裕明・阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Organizer
      第40回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      駒沢大学
    • Year and Date
      2010-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析2010

    • Author(s)
      阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Organizer
      行動経済学会第4回大会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2010-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] Preference Reversal: Generalized Construal Level Theory

    • Author(s)
      Abe, M., Moriguchi, T., and Yashima, A.
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 取引特定的顧客満足と全体的顧客満足に対する影響要因の比較-解釈レベル理論を基礎とした仮説の検証-

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 共同MDにおけるイノベーション:サンキュードラッグ潜在需要発掘研究会の事例を通じて

    • Author(s)
      中川宏道、守口剛
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 消費者はなぜポイントを貯めようとするのか?: ロイヤルティ・プログラムの消費者行動研究

    • Author(s)
      中川宏道、守口剛
    • Organizer
      第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 選好の逆転:一般化解釈レベル理論による日米比較

    • Author(s)
      阿部誠、守口剛、八島明朗
    • Organizer
      公開シンポジウム『解釈レベル理論と消費者行動研究』
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] プロモーションにおけるスイッチング・コスト削減の効果

    • Author(s)
      八島明朗・守口剛
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] Effect of Promotion Reducing Switching Costs Compared with Increasing Incentives

    • Author(s)
      Yashima, Y and Moriguchi, T.
    • Organizer
      Korean Scholar of marketing science 2012 Global marketing conference at Seoul
    • Place of Presentation
      ソウル・韓国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛、八島明朗、阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第93回研究大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • 1.  ISHII Hiroaki (50548716)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  ONZO Naoto (70194652)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  TOGAWA Taku (10636848)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  ABE Shuzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 5.  ABE Makoto (70302677)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 6.  ISHIDA Daisuke (80507872)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SUNAGA Tsutomu (20438914)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  TAKEMURA Kazuhisa (10212028)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  YASHIMA Akira (30583223)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 10.  Hiraki Ikumi (60367026)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  奥瀬 喜之 (30312440)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  金子 充 (50732476)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  朴 宰佑 (50401675)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  後藤 正幸 (40287967)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  上田 雅夫 (20755087)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  関 庸一 (90196949)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  鈴木 秀男 (10282328)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  生田目 崇 (10318222)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  小林 学 (80308204)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  三川 健太 (40707733)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  山下 遥 (90754797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  OKADA Akinori (00062662)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  上田 隆穂 (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  永井 竜之介 (80732643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  磯田 友里子 (40822200)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  岩下 仁 (30608732)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  IDENO Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  TAMARI Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  OKUBO Shigetaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  Gehrt Kenneth
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  Alpert Frank
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  阿部 いくみ
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

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