• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tomita Kyoko  冨田 享子 (神井 享子)

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

神井 享子

TOMITA Kyoko  冨田 享子

神井享子

Less
Researcher Number 70908920
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
2023: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
2021 – 2023: 愛媛大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
心的状態の理解 / 心の理論 / 推論 / 因果関係理解 / 自閉スペクトラム症
Except Principal Investigator
自閉スペクトラム症 / 心の理論 / 実行機能 / 中枢性統合 / 文章表現 … More / 教員との協働 / 授業づくり / 特別支援学校(聴覚障害) / 包括的領域別読み能力検査 / 学習到達度 / 日本語読み能力 / 学齢聴覚障害児童 / 情動調整 / 情動理解 / 感情表出 / 悲しみ / 怒り / 感情調整 / 感情理解 / 関係特性 / 児童期 / 尺度推論 / コミュニケーション / 推論 / 言語発達 / 間接発話 / プロソディ / 語用論 / 取り立て詞 / 実験語用論 / 自閉スペクトラム Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  自閉スペクトラム症の認知特性に対応した「自立活動の指導」に関する実態把握法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      冨田 享子 (神井 享子)
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Written expression styles in children with autism spectrum disorder

    • Principal Investigator
      藤野 博
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  学齢聴覚障害児の日本語読み能力向上のための個別最適な学びに向けた授業改善の検討

    • Principal Investigator
      加藤 哲則
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Characteristics of Causal Understanding in Autism Spectrum DisorderPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMITA Kyoko
    • Project Period (FY)
      2021 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Ehime University
  •  自閉スペクトラム児のコミュニケーションスキルに関する実験語用論的検討

    • Principal Investigator
      三浦 優生
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  児童期における関係特性的な「怒り」・「悲しみ」理解と調整の発達

    • Principal Investigator
      江上 園子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Shiraume Gakuen University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 6歳前後の子どもにおける多重な感情の理解と感情生起理由の弁別2023

    • Author(s)
      江上園子・冨田(神井)享子
    • Journal Title

      白梅学園大学・白梅学園短期大学紀要

      Volume: 59(号) Pages: 37-50

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03258
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児における因果関係理解の特徴(2)2024

    • Author(s)
      冨田享子,藤野 博,松井智子,東條吉邦,計野浩一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会 第35回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02590
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児における因果関係理解の特徴(1)2023

    • Author(s)
      冨田享子・藤野 博・松井智子・東條吉邦・計野浩一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20267
  • [Presentation] 就学前後の子どもにおける他者の感情理解(1) 正答・誤答の回答理由の分類2022

    • Author(s)
      冨田享子・江上園子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03258
  • [Presentation] 就学前後の子どもにおける他者の感情理解(2) 「悲しみ」と「怒り」の混合感情回答割合と回答理由の分析2022

    • Author(s)
      江上園子・冨田享子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03258
  • 1.  三浦 優生 (40612320)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  江上 園子 (10451452)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  久津木 文 (90581231)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  加藤 哲則 (90510199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  川崎 聡大 (00444654)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  川田 拓 (10907455)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  藤野 博 (00248270)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  加藤 浩平 (20812481)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi