• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAYASHIMA MICHIKO  茅島 路子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAYASHIMA Michiko  茅島 路子

Less
Researcher Number 80266238
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 玉川大学, 脳科学研究所, 研究員
2010 – 2019: 玉川大学, 文学部, 教授
1997 – 2001: 玉川大学, 文学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 62030:Learning support system-related / Educational technology / Educational technology
Except Principal Investigator
Education / Educational technology / Intelligent informatics
Keywords
Principal Investigator
概念マップ / 授業実践 / 成功的教育観 / Kit-Build概念マップ / 再構成型概念マップ / 授業リフレクション / 自己調整スキル / メタ認知 / 協調的知識構築 / レポート分析 … More / レポート課題 / 読解力 / 主体的・対話的で深い学び / 学習支援 / Kit-Build方式概念マップ / 共有表現 / 協調的授業リフレクション / キットビルド概念マップ / 授業改善 / Kit-build方式概念マップ / 講義理解支援 / Scratch-Build概念マップ / 意図的教育観に基づく授業省察 / 成功的教育観に基づく授業省察 / 内的構造化 / 授業理解の評価ツール / 内的関係づけ / 授業理解のプロセスモデル / a penetrable process / comutational model / metacognition / self-regulation skills / ASK to THINK-TEL WHY / Reciprocal Teaching / self-regulation skillの育成 / 意識の影響を受ける処理 / コンピュテーショナルなモデル / control / monitoring / advice / questions / tutoring / self-regulation skill / 学習者の質問 / メタ認知的経験 / 協調学習 / コントロール / モニタリング / 質問と助言 / チュータリング / 具体化操作 / 修正操作 / 抽象化操作 / メタ認知活動の枠組み / メタ認知スキル / メタ認知モデル / Error-Based Simulation / 個人内標準偏差 / 個人内平均値 / 問題解決 / 抽象化 / モデル化 / メタ認知駆動学習 / メタ認知活動 … More
Except Principal Investigator
教育工学 / 教育哲学 / ワラント / レオナルド・ネルゾン / トゥールミン / 批判的思考 / こどもの哲学 / 哲学カフェ / ソクラテス的方法 / ソクラテス的対話 / トゥールミン・モデル / 三角ロジック / 論理的思考 / FD / 認知科学 / 教育系心理学 / ScratchBuild / KitBuild / Kit-Build / 知識の統合 / 主体的学修 / Scratch-Build / Kit-Builod / 概念マップ / 学習集中度計測モデル / 視線移動計測 / オーサリングツール / 学習履歴記録 / 学習挙動観測 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (58 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  Collaborative Lesson Reflection by Teachers and Learners Using Kit-Build Concept Mapping ToolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Experimental and educational-philosophical study on the development of logical thinking using a logical structure model

    • Principal Investigator
      OTA Akira
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Reflection and Its Effects on University Lessons Based on Teaching OutcomePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Study on fostering the ability to think actively using concept maps

    • Principal Investigator
      UI Miyoko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  A Learning Environment to Facilitate a Learner's Metacognition-Driven LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA MICHIKO
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  A model of developing metacogonitive experienxePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  A Study of External Restrictions to the Construction of Knowledge in Unsynchronized Collaborative LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAYASHIMA Michiko
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  学習者の挙動観測による学習集中度計測に関する研究

    • Principal Investigator
      松本 勉
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Kumamoto National College of Technology

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] フィールドワークを導入した授業デザイン― 問いかけ方によって変化する学び―2022

    • Author(s)
      小田部進一, 宇井美代子, 茅島路子
    • Journal Title

      関西学院大学高等教育研究

      Volume: 12 Pages: 81-91

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Journal Article] 学習者の授業内容理解の「見える化」が促す授業リフレクションー再構成型概念マップ導入による学習者の授業内容の内的構造理解の可視化2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林大悟・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      論叢 玉川大学文学部紀要

      Volume: 60 Pages: 97-118

    • NAID

      40022317988

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Journal Article] 学習者の授業内容理解の「見える化」が促す授業リフレクションー再構成型概念マップ導入による学習者 の授業内容の内的構造理解の可視化2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林大悟・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      論叢 玉川大学文学部紀要

      Volume: 60 Pages: 97-118

    • NAID

      40022317988

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] Scratch-Build 概念マップからみる知識の統合の類型と成績との関連2019

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      玉川大学人文科学研究センター年報『Humanitas』

      Volume: 10 Pages: 61-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] 授業で得た情報の統合の過程-Scratch-Build概念マップの変化を通して-2019

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      玉川大学文学部紀要『論叢』

      Volume: 59 Pages: 1-15

    • NAID

      40021896869

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] 2018年度「人間学特殊研究」実践報告-フィールドワークを導入した授業デザイン-2019

    • Author(s)
      小田部進一・宇井美代子・茅島路子
    • Journal Title

      玉川大学文学部紀要『論叢』

      Volume: 59 Pages: 17-45

    • NAID

      40021896896

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] Scratch-Build概念マップからみた知識の統合とKit-Build概念マップの一致率やレポート評価との関連2017

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      玉川大学文学部紀要『論叢』

      Volume: 58 Pages: 1-12

    • NAID

      40021795319

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Journal Article] KIt-Build概念マップとレポート内容の関係について2017

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Journal Title

      玉川大学学術研究所人文科学研究センター年報『Humanitas』

      Volume: 8 Pages: 81-89

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Journal Article] キットビルド概念マップと組み合わせた映像講義による選択的再視聴支援システムの実践利用と利用結果の分析2016

    • Author(s)
      林雄介,前田啓輔,本多俊雄,北村拓也,茅島路子,平嶋宗
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 22 Pages: 1-9

    • NAID

      120006027190

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Journal Article] 人文科学系講義における学習者の理解把握のための許容リンクを導入したKit-Build概念マップの試験的利用2014

    • Author(s)
      林雄介・宇井美代子・茅島路子・平嶋宗
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 38(Suppl.) Pages: 149-152

    • NAID

      110009919133

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Journal Article] Error-Based Simulation と問題解決試行 その22013

    • Author(s)
      茅島 路子・ 宇井美代子・東本崇仁・平嶋宗
    • Journal Title

      人口知能学会 先進的学習科学と工学研究会(第69回)

      Volume: 69 Pages: 7-12

    • NAID

      40019835983

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] Error-Based Simulationと問題解決試行その22013

    • Author(s)
      茅島路子, 宇井美代子, 東本崇仁, 平嶋宗
    • Journal Title

      人口知能学会先進的学習科学と工学研究会(第69回)人口知能学会研究会資料

      Volume: SIG-ALST-B302 Pages: 7-12

    • NAID

      40019835983

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] 2012年度「人間学特殊研究」授業デザインの評価2013

    • Author(s)
      茅島路子
    • Journal Title

      論叢 玉川大学文学部紀要

      Volume: 53 Pages: 1-12

    • NAID

      40019712930

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作」2012

    • Author(s)
      茅島路子, 平嶋宗, 東本崇仁, 溝口理一郎
    • Journal Title

      教育システム情報学会研究報告

      Volume: vol.26, no.7 Pages: 103-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作」2012

    • Author(s)
      茅島路子
    • Journal Title

      教育システム情報学会研究報告

      Volume: 26 Pages: 103-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] Improving Students' Meta-cognitive Skills within Intelligent Educational Systems : A Review2011

    • Author(s)
      Alejandro Peña Ayala, Michiko Kayashima, Riichiro Mizoguchi, Rafael Dominguez
    • Journal Title

      Lecture Notes in Computer Science

      Volume: Vol.6780 Pages: 442-451

    • DOI

      10.1007/978-3-642-21852-1_51

    • ISBN
      9783642218514, 9783642218521
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] Problem-Solution Process by Means of a Hierarchical Metacognitive Model2011

    • Author(s)
      Michiko Kayashima, Alejandro Peña Ayala, and Riichiro Mizoguchi
    • Journal Title

      Lecture Notes in Computer Science

      Volume: Vol.6738 Pages: 484-486

    • DOI

      10.1007/978-3-642-21869-9_77

    • ISBN
      9783642218682, 9783642218699
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] A New Perspective for Metacognition-Driven Learning2010

    • Author(s)
      Michiko Kayashima
    • Journal Title

      Proceeding of the 18th International Conference on Computers in Education

      Pages: 41-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] A New Framework of Metacognition With Abstraction/ Instantiation Operations2010

    • Author(s)
      Michiko Kayashima, Riichiro Mizoguchi
    • Journal Title

      Lecture Notes in Computer Science

      Volume: Vol.6095 Pages: 362-364

    • DOI

      10.1007/978-3-642-13437-1_23

    • ISBN
      9783642134364, 9783642134371
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] A New Perspective for Metacognition-Driven Learning2010

    • Author(s)
      Michiko Kayashima, Riichiro Mizoguchi, (S. L. Wong et al. (Eds.))
    • Journal Title

      Proceedings of the 18th International Conference on Computers in Education

      Pages: 41-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Journal Article] A New Framework of Metacognition With Abstraction/Instantiation Operations2010

    • Author(s)
      Michiko Kayashima
    • Journal Title

      Lecture Notes in Computer Science

      Volume: Vol.6095 Pages: 362-364

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] 多様性を持った物語読解への再構成型概念マップの適用-「「他者の理解」の理解」としての読解-2022

    • Author(s)
      茅島路子,長谷浩也,前田一誠,渡邉弘大,平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] フィールドワークを導入した授業デザインと実践報告(2) ― 問いかけ方から観るフィールドワークの学び ―2021

    • Author(s)
      小田部進一,宇井美代子,茅島路子
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] Kit-build方式概念マップが促した講義内容の構造的理解2021

    • Author(s)
      茅島路子, 浅賀圭祐, 宇井美代子, 小田部進一, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      日本教育工学会 2021年秋季全国大会(第39回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] Kit-Build 概念マップが促した授業リフレクションと授業改善2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林大悟・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第26回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Kit-Build 概念マップが促した授業リフレクションと授業改善2020

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林大悟・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第26回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K12278
  • [Presentation] 再構成型概念マップを用いた教員の授業リフレクションの事例報告2019

    • Author(s)
      林大悟・茅島路子・宇井美代子・小田部進一・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] KB概念マップのスポーク型学習者マップに関する考察2019

    • Author(s)
      茅島路子,宇井美代子,市村美帆,小田部進一,林 大悟,林 雄介,平嶋 宗
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 概念マップの変化からみた知識の受容過程―2015年度から2018年度まで―2019

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] フィールドワーク導入した授業デザインと実践報告―2018年度「人間学特殊研究」を手がかりに―2019

    • Author(s)
      小田部進一・茅島路子・宇井美代子・林大悟
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Kit-build 方式概念マップを用いた 5 年間の授業実践,第 24 回大学教育研究フォーラム2018

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・市村美帆・林 雄介・平嶋 宗・小田部進一・宮崎真由・林 大悟
    • Organizer
      第 24 回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Scratch-Build概念マップとKit-Build概念マップからみた知識内容の変化の類型―Kit-Build概念マップ一致率・レポート評価との関連―2018

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 成功的教育観に基づく大学授業に対するリフレクションとその効果2018

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 成功的教育観に基づく授業リフレクションと授業改善2017

    • Author(s)
      茅島路子,宇井美代子,林雄介,平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第41回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] Kit-Build概念マップとScratch-Build概念マップからみた授業内容の能動的受容とレポート評価との関連2017

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・市村美帆・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] 成功的教育観を取り入れた授業リフレクションの実践2016

    • Author(s)
      小田部進一・茅島路子・宮崎真由・林 大悟・前田啓輔・林 雄介・平嶋 宗
    • Organizer
      第22回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2016-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] 授業間リフレクションのための成功的教育観に基づく授業評価2016

    • Author(s)
      茅島路子, 林雄介,宇井美代子, 平嶋宗
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 成功的教育観を取り入れた授業リフレクションの枠組みの開発2016

    • Author(s)
      茅島路子・小田部進一・宮崎真由・林 大悟・前田啓輔・林 雄介・平嶋 宗
    • Organizer
      第22回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2016-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] 成功的教育観に基づく授業間リフレクション2016

    • Author(s)
      茅島 路子, 宇井 美代子,林 雄介,平嶋 宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第41回全国大会
    • Place of Presentation
      帝京大学(栃木県宇都宮市)
    • Year and Date
      2016-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01129
  • [Presentation] 大学教員の授業リフレクションを促進する概念マップの活用2015

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・前田啓輔・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      第21回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Year and Date
      2015-03-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] Kit-Build方式による概念マップと学習方略の関連2014

    • Author(s)
      宇井美代子・茅島路子・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(兵庫県)
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] Kit-Build概念マップを用いたFD2014

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会全国大会2014(JSAI2014)
    • Place of Presentation
      ひめぎんホール(愛媛県)
    • Year and Date
      2014-05-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] 大学講義における情報伝達と受講者の知識変容のKit-buildマップによる分析2014

    • Author(s)
      前田啓輔・宇井美代子・茅島路子・林雄介・平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会全国大会2014(JSAI2014)
    • Place of Presentation
      ひめぎんホール(愛媛県)
    • Year and Date
      2014-05-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] 概念マップを用いた授業内容の伝達状況把握とそれに基づく大学教員の授業リフレクション2014

    • Author(s)
      茅島路子・宇井美代子・林雄介・平嶋 宗
    • Organizer
      教育システム情報学会,2014年度第2回研究会
    • Place of Presentation
      千歳科学技術大学(北海道)
    • Year and Date
      2014-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350295
  • [Presentation] Error-Based Simulationと問題解決試行その22013

    • Author(s)
      茅島路子, 宇井美代子, 東本崇仁, 平嶋宗
    • Organizer
      人口知能学会先進的学習科学と工学研究会(第69回)
    • Place of Presentation
      横浜市
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] Error-Based Simulation と問題解決試行2013

    • Author(s)
      茅島 路子・ 宇井美代子・東本崇仁・平嶋宗
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学(秋田県秋田市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] Error-Based Simulationと問題解決試行2013

    • Author(s)
      茅島路子, 宇井美代子, 東本崇仁, 平嶋宗
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田市, (発表論文集, pp.1013-1014)
    • Year and Date
      2013-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] A Conceptual Model of Metacognition to Shape Knowledge and Regulation2012

    • Author(s)
      Alejandro Peña, Michiko Kayashima, Riichiro Mizoguchi, Rafael Dominguez
    • Organizer
      The Intelligent Tutoring Systems-2012 conferenc
    • Place of Presentation
      Crete, Greece
    • Year and Date
      2012-06-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作」2012

    • Author(s)
      茅島路子
    • Organizer
      教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      大阪工業大学
    • Year and Date
      2012-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作」2012

    • Author(s)
      茅島路子, 平嶋宗, 東本崇仁, 溝口理一郎
    • Organizer
      教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      大阪市
    • Year and Date
      2012-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] メタ認知駆動学習とメタ認知活動を表現した枠組2010

    • Author(s)
      茅島路子, 溝口理一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第26回大会
    • Place of Presentation
      名古屋市
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] A New Framework of Metacognition With Abstraction / Instantiation Operations2010

    • Author(s)
      Michiko Kayashima, Riichiro Mizoguchi
    • Organizer
      Intelligent Tutoring Systems
    • Place of Presentation
      Pittsburgh, USA
    • Year and Date
      2010-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] メタ認知駆動学習を表現したメタ認知活動の枠組み2010

    • Author(s)
      茅島路子, 溝口理一郎
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      札幌市
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] A New Perspective for Metacognition-Driven Learning2010

    • Author(s)
      Michiko KAYASHIMA, Riichiro MIZOGUCHI
    • Organizer
      Asia-Pacific Society for Computers in Education
    • Place of Presentation
      Putrajaya, Malaysia
    • Year and Date
      2010-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] メタ認知活動-「抽象化操作」'「修正操作」'「具体化操作」2010

    • Author(s)
      茅島路子
    • Organizer
      人工知能学会全国大会(第24回)
    • Place of Presentation
      長崎ブリックホール(長崎県)
    • Year and Date
      2010-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] メタ認知活動―「抽象化操作」, 「修正操作」, 「具体化操作」2010

    • Author(s)
      茅島路子, 溝口理一郎
    • Organizer
      人工知能学会第24回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎市(3F3-3)
    • Year and Date
      2010-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] Error-Based Simulation と問題解決試行 その2

    • Author(s)
      茅島 路子・ 宇井美代子・東本崇仁・平嶋宗
    • Organizer
      人口知能学会 先進的学習科学と工学研究会(第69回)
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学 日吉キャンパス(神奈川県横浜市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • [Presentation] KitBuilt MapSystemによる主体的な学修時間の確保

    • Author(s)
      茅島路子
    • Organizer
      第19回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500894
  • 1.  HIRASHIMA Tsukasa (10238355)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 37 results
  • 2.  UI Miyoko (80400654)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 35 results
  • 3.  林 雄介 (70362019)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 29 results
  • 4.  林 大悟 (10432890)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 5.  小田部 進一 (60407666)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 6.  MIZOGUCHI Riichro (20116106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 7.  OKAMOTO Toshio (60125094)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  INADA Akiko (10304049)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  OTA Akira (30261001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  松本 勉 (60124145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  宮崎 真由 (60534724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  MAEDA Keisuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  ICHIMURA Miho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi