• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKAHASHI Hitoshi  高橋 等

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

高橋 等  タカハシ ヒトシ

Less
Researcher Number 80293273
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2012 – 2014: 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 准教授
1998 – 2000: 上越教育大学, 学校教育学部, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Science education
Except Principal Investigator
Algebra
Keywords
Principal Investigator
情意 / 価値観 / 学力 / 工作 / 具体的操作 / 算数・数学授業 / 関数 / 中学校数学 / 数学授業 / 暗黙知 … More / メタディスコース / アイディンティティー / 算数 / アイデンティティー / 集団意識 / 算数授業 / 算数学習 / アイデンティティ / 状況 / 成人 / 数学的知識 … More
Except Principal Investigator
number field / zeta function / prehomogeneous vector space / 代数体 / ゼータ関数 / 概均質ベクトル空間 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  工作や模型の利用を伴う算数・数学授業における認知的ないし情意的学力の様態と傾向Principal Investigator

    • Principal Investigator
      高橋 等
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Modality of meta-discourses in junior high school mathematics classrooms of functionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Relationship between elementary school students' identities on mathematics and construction of mathematical knowledge in elementary mathematics classroomsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  社会人および大学生の持つ数学的知識の様態Principal Investigator

    • Principal Investigator
      高橋 等
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Investigation of zeta functions associated with prehomogeneous vector spaces

    • Principal Investigator
      NAKAGAWA Jin
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Algebra
    • Research Institution
      Joetsu University of Education

All 2024 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 算数数学授業におけるメタディスコースの情意的性格2024

    • Author(s)
      高橋等
    • Journal Title

      上越数学教育研究

      Volume: 39 Pages: 15-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02879
  • [Journal Article] 小学生のもつ算数に関するアイデンティティ―二年生時から三年生時までの一貫性のあるものの特徴について―2014

    • Author(s)
      高橋等
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌数学教育学論究

      Volume: 第96巻 Pages: 97-104

    • NAID

      130008019184

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • [Journal Article] 算数に関し子どもが形成する素朴なアイデンティティの様態2013

    • Author(s)
      高橋等
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌数学教育学論究

      Volume: 95 Pages: 217-224

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • [Journal Article] 算数授業における子どものアイディンティティーの獲得と数学的知識の形成への影響2012

    • Author(s)
      高橋等
    • Journal Title

      第45回数学教育論文発表会論文集

      Volume: 第2巻 Pages: 1055-1060

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • [Presentation] 算数に関し子どもが形成する素朴なアイデンティティの様態2013

    • Author(s)
      高橋等
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • [Presentation] 算数授業における子どものアイディンティティーの獲得と数学的知識の形成への影響2012

    • Author(s)
      高橋等
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • [Presentation] 小学生のもつ算数に関するアイデンティティ―二年生時から三年生時までの一貫性のあるものの特徴について―

    • Author(s)
      高橋等
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501045
  • 1.  NAKAGAWA Jin (30183883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  OKAZAKI Masakazu (40303193)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  IWASAKI Hiroshi (80251867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  溝上 武実 (90044445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NUNOKAWA Kazuhiko (60242468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi