• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KOBAYASHI YOSHIMI  小林 佳美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Kobayashi Yoshimi  小林 佳美

Less
Researcher Number 80866335
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 川口短期大学, その他の部局, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 川口短期大学, その他部局等, 講師
2023: 川口短期大学, こども学科, 講師
2022: 川口短期大学, こども学科, 特任講師
2020 – 2021: 国立教育政策研究所, 幼児教育研究センター, 国際調査専門職
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / 0108:Sociology and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
職場定着 / 組織コミットメント / 保育労働 / 変革型リーダーシップ / 分散型リーダーシップ / 保育のリーダーシップ / 保育者の処遇 / マルチレベル分析 / マルチレベル / 園経営 … More
Except Principal Investigator
… More NOS / K-12 / 探究 / 科学カリキュラム / 小学校への接続 / 科学的探究心 / 芽生え / 科学の本質 / 学習指導要領 / 幼稚園教育要領 / 小学校低学年 / 接続 / 探究心の芽生え / 幼児期 / カリキュラム / 幼児教育 / 科学的探究 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Development of K-12 science curriculum with focus on NOSI

    • Principal Investigator
      松原 憲治
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  保育者等の職場定着における分散型リーダーシップの影響と規定要因の実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小林 佳美
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kawaguchi Junior College
  •  The Influence of Distributed Leadership on Workplace Retention among ECEC Teachers and StaffsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kobayashi Yoshimi
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      0108:Sociology and related fields
    • Research Institution
      Kawaguchi Junior College
  •  A Study on the Emergence of Scientific Inquiry at the Early childhood and its Link to the Lower Primary Education

    • Principal Investigator
      Matsubara Kenji
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research

All 2024 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Characteristics of Learning Environments and Teachers’ Support for Children’s Creative STEM Enquiry in Japan,Children’s Creative Inquiry in STEM2022

    • Author(s)
      Kenji Matsubara, Masato Kosaka, Yoshimi Kobayashi
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9783030947248
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Journal Article] AN EMPRICAL STUDY ON THE BUDDING OF SCIENTIFIC INQUIRY IN EARLY CHILDHOOD: USING AND MODIFYING YCVS FOR JAPANESE CONTEXT2024

    • Author(s)
      Kana Suematsu, Kenji Matsubara , Hideo Kameyama and Yuko Kobayashi
    • Journal Title

      ESERA 2023 Conference eProceedings

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Journal Article] 「保育者等の職場定着と園長・所長のリーダーシップの関連――マルチレベルモデルを用いた変革型リーダーシップと給与満足度の交互作用効果の検討」2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Journal Title

      『子ども社会学研究』

      Volume: 第29巻

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20193
  • [Journal Article] 保育者等の職場定着と園長・所長のリーダーシップの関連―マルチレベルモデルを用いた変革型リーダーシップと給与満足度の交互作用効果の検討」2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Journal Title

      『子ども社会研究』

      Volume: 第29号 Pages: 141-160

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20193
  • [Journal Article] 保育領域におけるリーダーシップ研究の現状 :分散型・シェアド・インクルーシブリーダーシップへの着目2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Journal Title

      『日本乳幼児教育学会第33回大会 研究発表論文集』

      Volume: 1 Pages: 230-231

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20193
  • [Journal Article] 保育領域におけるリーダーシップ研究の現状 :分散型・シェアド・インクルーシブリーダーシップへの着目2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Journal Title

      日本乳幼児教育学会第33回大会 研究発表論文集

      Volume: 1 Pages: 230-231

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02247
  • [Presentation] 保育領域におけるリーダーシップ研究の現状 :分散型・シェアド・インクルーシブリーダーシップへの着目2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02247
  • [Presentation] AN EMPIRICAL STUDY ON THE BUDDING OF SCIENTIFIC INQUIRY IN EARLY CHILDHOOD: USING AND MODIFYING YCVS FOR JAPANESE CONTEXT2023

    • Author(s)
      Kenji Matsubara, Kana Suematsu, Hideo Kameyama, Yuko Kobayashi
    • Organizer
      ヨーロッパ科学教育学会(ESERA2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 保育領域におけるリーダーシップ研究の現状 :分散型・シェアド・インクルーシブリーダーシップへの着目2023

    • Author(s)
      小林佳美
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20193
  • [Presentation] 幼児・小学校低学年期における科学的探究心の評価法の検討2022

    • Author(s)
      末松加奈, 松原憲治, 小林優子, 亀山秀郎
    • Organizer
      日本理科教育学会第72回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 幼児期における科学的探究心の芽生えの実証的研究①:科学的探究心の芽生えに関する枠組の構築に向けて2022

    • Author(s)
      松原憲治、末松加奈、小林優子、小林佳美、亀山秀郎
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会 第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 幼児期における科学的探究心の芽生えの実証的研究② :幼児へのインタビュー調査の結果から2022

    • Author(s)
      末松加奈, 松原憲治, 小林優子, 亀山秀郎
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会 第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 幼児期における科学的探究心の芽生えの実証的調査③:保護者対象調査の結果から2022

    • Author(s)
      小林佳美, 松原憲治, 亀山秀郎末, 末松加奈, 小林優子
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会 第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • [Presentation] 幼児期における科学的探究心の芽生え-探索的な調査結果からの一考察-2021

    • Author(s)
      末松加奈, 松原憲治, 小林優子, 亀山秀郎
    • Organizer
      日本子ども学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20854
  • 1.  Matsubara Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  末松 加奈 (30825625)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  中和 渚 (00610718)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  高阪 将人 (50773016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  野添 生 (20751952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  宮内 卓也 (60791663)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  岡本 紗知 (70769067)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  中村 大輝 (90839094)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi