• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

朴 宰佑  PARK Jaewoo

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 50401675
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 中央大学, 商学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2020年度 – 2024年度: 中央大学, 商学部, 教授
2018年度 – 2020年度: 武蔵大学, 経済学部, 教授
2016年度 – 2017年度: 千葉商科大学, 商経学部, 教授
2014年度 – 2015年度: 千葉商科大学, 商経学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分07090:商学関連 / 商学
研究代表者以外
小区分07090:商学関連 / 中区分7:経済学、経営学およびその関連分野 / 商学
キーワード
研究代表者
消費者反応 / 広告 / 消費者行動 / センサリーナッジ / 健康的な食行動 / 感覚マーケティング / 文化的価値観 / 昆虫食 / 購買意思決定 / ジェンダー平等 … もっと見る / 消費者評価 / ジェンダー知覚 / ジェンダー差 / 商学 / 消費者行動研究 / 製品差別化 / 触覚経験 / 視覚的デザイン / 製品評価 / デザイン / 審美性 … もっと見る
研究代表者以外
感覚マーケティング / 処理流暢性 / 身体化認知 / パッケージ・デザイン / センサリー・マーケティング / 商品陳列 / 感覚間相互作用 / クロスモーダル / ナッジ / 消費者行動 / 知覚バイアス / クロス・モダル / 組織の志向性 / 企業の志向性 / クロスモダル / 五感 / ブランド・トラスト(信頼) / 消費者知覚 / 製品画像 / 製品知覚 / 広告デザイン / ブランド評価 / ブランド知覚 / 広告画像 / 視覚的コミュニケーション / 感性マーケティング / 消費者行動研究 / 店舗環境 / 接触欲求 / 身体性認知理論 / パッケージデザイン / 製品デザイン / 解釈レベル / 性別 / 身体性認知 / 触覚 / パッケージ / 高級感 / デザイン 隠す
  • 研究課題

    (7件)
  • 研究成果

    (116件)
  • 共同研究者

    (16人)
  •  感覚マーケティングによる健康的な食行動促進の体系的研究研究代表者

    • 研究代表者
      朴 宰佑
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      中央大学
  •  ジェンダー差が消費者行動に与える影響の体系的研究研究代表者

    • 研究代表者
      朴 宰佑
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      中央大学
      武蔵大学
  •  ブランドへの信頼感を醸成する視覚的コミュニケーションに関する検討

    • 研究代表者
      外川 拓
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      上智大学
      千葉商科大学
  •  感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討

    • 研究代表者
      石井 裕明
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      早稲田大学
      青山学院大学
      成蹊大学
  •  消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究

    • 研究代表者
      守口 剛
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(A)
    • 審査区分
      中区分7:経済学、経営学およびその関連分野
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  製品の審美性が製品評価に与える影響の包括的研究研究代表者

    • 研究代表者
      朴 宰佑
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      商学
    • 研究機関
      武蔵大学
      千葉商科大学
  •  高級感を引き起こす製品デザインに関する包括的検討

    • 研究代表者
      石井 裕明
    • 研究期間 (年度)
      2014 – 2016
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      商学
    • 研究機関
      成蹊大学
      千葉商科大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] 『1からの消費者行動(第2章担当)』2016

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑
    • 出版者
      碩学舎
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [雑誌論文] Decoding the meaning of alternative proteins: Connotations and music-matching2024

    • 著者名/発表者名
      Motoki Kosuke、Bunya Ayana、Park Jaewoo、Velasco Carlos
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 115 ページ: 105117-105117

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2024.105117

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] “Human-like” is powerful: The effect of anthropomorphism on psychological closeness and purchase intention in insect food marketing2023

    • 著者名/発表者名
      Wang Zining、Park Jaewoo
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 109 ページ: 104901-104901

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2023.104901

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] Creating luxury brand names in the hospitality and tourism sector: The role of sound symbolism in destination branding2023

    • 著者名/発表者名
      Motoki Kosuke、Park Jaewoo、Pathak Abhishek、Spence Charles
    • 雑誌名

      Journal of Destination Marketing & Management

      巻: 30 ページ: 100815-100815

    • DOI

      10.1016/j.jdmm.2023.100815

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] The temperature of newness: How vision-temperature correspondence in advertising influences newness perception and product evaluation2023

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park, Rajat Roy
    • 雑誌名

      Journal of Business Research

      巻: 160 ページ: 113801-113801

    • DOI

      10.1016/j.jbusres.2023.113801

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-22K01753, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] How early acquired phonemes present in words (or brand names) can evoke the expectations of sweet tastes2022

    • 著者名/発表者名
      Pathak Abhishek、Calvert Gemma Anne、Motoki Kosuke、Park Jaewoo
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 96 ページ: 104392-104392

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2021.104392

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23384, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-21K13755, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] Celebrity insects: Exploring the effect of celebrity endorsement on people’s willingness to eat insect-based foods2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Kosuke Motoki, Carlos Velasco, Charles Spence
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 97 ページ: 104473-104473

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2021.104473

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] “Looking sharp”: Price typeface influences awareness of spending in mobile payment2022

    • 著者名/発表者名
      Park Jaewoo、Velasco Carlos、Spence Charles
    • 雑誌名

      Psychology & Marketing

      巻: 39 号: 6 ページ: 1170-1189

    • DOI

      10.1002/mar.21651

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] The effect of perceived scarcity on strengthening the attitude?behavior relation for sustainable luxury products2022

    • 著者名/発表者名
      Park Jaewoo、Eom Hyo Jin、Spence Charles
    • 雑誌名

      Journal of Product & Brand Management

      巻: 31 号: 3 ページ: 469-483

    • DOI

      10.1108/jpbm-09-2020-3091

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] The connotative meanings of sound symbolism in brand names: A conceptual framework2022

    • 著者名/発表者名
      Kosuke Motoki, Jaewoo Park, Abhishek Pathak, Charles Spence
    • 雑誌名

      Journal of Business Research

      巻: 150 ページ: 365-373

    • DOI

      10.1016/j.jbusres.2022.06.013

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] A sound brand name: The role of voiced consonants in pharmaceutical branding2021

    • 著者名/発表者名
      Park Jaewoo、Motoki Kosuke、Pathak Abhishek、Spence Charles
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 90 ページ: 104104-104104

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2020.104104

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] 昆虫食受容に関する心理学的研究の動向と展望2021

    • 著者名/発表者名
      元木 康介, 石川 伸一, 朴 宰佑
    • 雑誌名

      心理学研究

      巻: 92 号: 1 ページ: 52-67

    • DOI

      10.4992/jjpsy.92.20402

    • NAID

      130008029776

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • 言語
      日本語
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [雑誌論文] Constructing healthy food names: On the sound symbolism of healthy food2021

    • 著者名/発表者名
      Motoki Kosuke、Park Jaewoo、Pathak Abhishek、Spence Charles
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 90 ページ: 104157-104157

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2020.104157

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23384, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] Turning the other cheek: Facial orientation influences both model attractiveness and product evaluation2021

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Charles Spence, Hiroaki Ishii, Taku Togawa
    • 雑誌名

      Psychology & Marketing

      巻: 38(7) 号: 1 ページ: 1-20

    • DOI

      10.1002/mar.21398

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [雑誌論文] A Packaging Visual-Gustatory Correspondence Effect: Using Visual Packaging Design to Influence Flavor Perception and Healthy Eating Decisions2019

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, Xiaoyan Deng
    • 雑誌名

      Journal of Retailing

      巻: 95 (4) 号: 4 ページ: 204-218

    • DOI

      10.1016/j.jretai.2019.11.001

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] Shivering for Status: When Cold Temperatures Increase Product Evaluation2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Rhonda Hadi
    • 雑誌名

      Journal of Consumer Psychology

      巻: 30 号: 2 ページ: 314-328

    • DOI

      10.1002/jcpy.1133

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] Reactions to Nonconformity Imagery in Advertising among Chinese and Japanese Consumers: The Effect of Personal and National Cultural Tightness2019

    • 著者名/発表者名
      Nara Youn, Jaewoo Park, Hyo Jin Eom
    • 雑誌名

      Journal of Advertising

      巻: 48 号: 5 ページ: 532-554

    • DOI

      10.1080/00913367.2019.1674754

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] 審美性知覚と消費者行動の接点2019

    • 著者名/発表者名
      Park Jaewoo、Togawa Taku
    • 雑誌名

      マーケティングジャーナル

      巻: 38 号: 4 ページ: 20-34

    • DOI

      10.7222/marketing.2019.014

    • NAID

      130007627059

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • 年月日
      2019-03-29
    • 言語
      日本語
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] Tasting Names: Systematic Investigations of Taste-speech Sounds Associations2019

    • 著者名/発表者名
      Kosuke Motoki, Toshiki Saito, Jaewoo Park, Carlos Velasco, Charles Spence, Motoaki Sugiura
    • 雑誌名

      Food Qulaity and Preference

      巻: 80 ページ: 103801-103801

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2019.103801

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19K23384, KAKENHI-PROJECT-19J12925, KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [雑誌論文] 小売マーケティングにおける触覚要因の効果 ―身体化認知理論からの示唆―2019

    • 著者名/発表者名
      外川拓・石井裕明・朴宰佑
    • 雑誌名

      流通情報

      巻: 536 ページ: 29-38

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] When Does Perceived Hardness Affect Consumers' Judgments: A Conceptual Replication of Krishna and Morrin (2008)2018

    • 著者名/発表者名
      Togawa Taku、Ishii Hiroaki、Park Jaewoo、Roy Rajat
    • 雑誌名

      Journal of Marketing Behavior

      巻: 3 号: 3 ページ: 241-249

    • DOI

      10.1561/107.00000051

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [雑誌論文] Does Face Orientation Affect the Perception of a Model and the Evaluation of Advertised Product?2018

    • 著者名/発表者名
      Park Jaewoo, Spence Charles, Ishii Hiroaki, and Togawa Taku
    • 雑誌名

      European Advanced in Consumer Research

      巻: 11

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] Consumer Evaluation of Healthy, Unpleasant-Tasting Food and the Post-Taste Effect of Positive Information2018

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Satoko, Park Jaewoo
    • 雑誌名

      Food Quality and Preference

      巻: 66 ページ: 107-110

    • DOI

      10.1016/j.foodqual.2018.01.006

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-25301035, KAKENHI-PROJECT-25240050, KAKENHI-PROJECT-15K17143
  • [雑誌論文] 製品の視覚的な重さと購買の重要性判断2017

    • 著者名/発表者名
      外川拓・朴宰佑
    • 雑誌名

      千葉商大論叢

      巻: 54(2) ページ: 166-173

    • NAID

      120006301565

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] 重さは評価を高めるのか?接触欲求と視覚的表現による調整効果の検討2017

    • 著者名/発表者名
      石井裕明・朴宰佑・外川拓
    • 雑誌名

      消費者行動研究

      巻: 24(1) ページ: 1-26

    • NAID

      130008033456

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] 製品の視覚的な重さと購買の重要性判断2017

    • 著者名/発表者名
      外川拓・朴宰佑
    • 雑誌名

      千葉商大論叢

      巻: 54 (2) ページ: 166-173

    • NAID

      120006301565

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [雑誌論文] 時間概念の空間的表象と消費者評価2017

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑
    • 雑誌名

      千葉商大論叢

      巻: 54 (2) ページ: 166-173

    • NAID

      120006301560

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [雑誌論文] 時間概念の空間的表象と消費者評価2017

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑
    • 雑誌名

      千葉商大論叢

      巻: 54(2) ページ: 77-91

    • NAID

      120006301560

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] Effects of Lightness-Location Congruency on Consumers' Purchase Decision-Making2016

    • 著者名/発表者名
      Tsutomu Sunaga, Jaewoon Park, and Charles Spence
    • 雑誌名

      Psychology and Marketing

      巻: 33 (11) 号: 11 ページ: 934-950

    • DOI

      10.1002/mar.20929

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25285135, KAKENHI-PROJECT-26380568, KAKENHI-PROJECT-15K03753, KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] 消費者行動における触覚経験の影響 -ハプティック知覚に関する研究の展開と課題-2016

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑・石井裕明・外川拓
    • 雑誌名

      流通研究

      巻: 19(1) ページ: 1-13

    • NAID

      130005679780

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [雑誌論文] 消費者行動における触覚経験の影響 -ハプティック知覚に関する研究の展開と課題-2016

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑・石井裕明・外川拓
    • 雑誌名

      流通研究

      巻: 19 (1) ページ: 1-13

    • NAID

      130005679780

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [雑誌論文] 「硬さ」「重さ」の感覚と消費者の意思決定 ―身体化認知理論に基づく考察―2016

    • 著者名/発表者名
      外川拓、石井裕明、朴宰佑
    • 雑誌名

      マーケティングジャーナル

      巻: Vol.35, No.4 ページ: 72-89

    • NAID

      130007833735

    • 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [雑誌論文] Is Cold Always Bad? The Positive Effect of Perceived Coldness on Luxury Perceptions2015

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo and Rhonda Hadi
    • 雑誌名

      44th Annual Conference Proceedings of European Marketing Academy

      巻: Vol.44

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] The semantic congruence of sound and visual position of brand names: Downstream effect of fluency and moderated effect by product origin2023

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      2023 SCP Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] How and when do virtual influencers positively affect consumer responses to endorsed brands?2023

    • 著者名/発表者名
      Kobuszewski, B., Park, J., Van Kerckhove, A., & Geuens, M.
    • 学会等名
      European Association for Consumer Research, EACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] The semantic congruence of sound and visual position of brand names: Downstream effect of fluency and moderated effect by product origin2023

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      2023 SCP Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] The semantic congruence of sound and visual position of brand names: Downstream effect of fluency and moderated effect by product origin2023

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      2023 SCP Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] It looks work better: Embedding a posture silhouette in medicine packages to increase purchase intention2023

    • 著者名/発表者名
      Wang, Z. & Park, J.
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, ACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] The Semantic Congruence of Sound and Visual Position of Brand Names: Downstream Effect of Fluency and Moderated Effect by Product Origin2023

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Society for Consumer Psychology 2023 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [学会発表] Male or female: the effect of human face presence on consumers’ responses to the advertised insect food2023

    • 著者名/発表者名
      Wang, Z. & Park, J.
    • 学会等名
      15th Pangborn Sensory Science Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] It looks work better: Embedding a posture silhouette in medicine packages to increase purchase intention2023

    • 著者名/発表者名
      Wang, Z. & Park, J.
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, ACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Male or female: the effect of human face presence on consumers’ responses to the advertised insect food2023

    • 著者名/発表者名
      Wang, Z. & Park, J.
    • 学会等名
      15th Pangborn Sensory Science Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Does the juxtaposition of the couple’s image influence perceived gender equality in advertising?2023

    • 著者名/発表者名
      Park, J., Ishii, H. & Togawa, T.
    • 学会等名
      European Association for Consumer Research, EACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Does the juxtaposition of the couple’s image influence perceived gender equality in advertising?2023

    • 著者名/発表者名
      Park, J., Ishii, H. & Togawa, T.
    • 学会等名
      European Association for Consumer Research, EACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] How and when do virtual influencers positively affect consumer responses to endorsed brands?2023

    • 著者名/発表者名
      Kobuszewski, B., Park, J., Van Kerckhove, A., & Geuens, M.
    • 学会等名
      European Association for Consumer Research, EACR 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] AI時代の実店舗の消費者行動分析 ― デジタルサイネージの効果検証 ―2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Charles Spence
    • 学会等名
      日本マーケティング学会 カンファレンス2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Virtual (vs. human) influencers’ perception of uniqueness and their advertising effectiveness for luxury vs. mass-market brands2022

    • 著者名/発表者名
      Barbara Kobuszewski Volles, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第65回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Exploring the influence of robot voice pitch on consumer responses to robotic service in restaurants2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park
    • 学会等名
      European Conference on Sensory and Consumer Research
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Facing Direction and Implied Motion in a Product Image Interact to Influence the Consumer’s Response to Advertising2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Charles Spence
    • 学会等名
      Association for Consumer Research 2022 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [学会発表] Virtual (vs. human) influencers’ perception of uniqueness and their advertising effectiveness for luxury vs. mass-market brands2022

    • 著者名/発表者名
      Barbara Kobuszewski Volles, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第65回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Virtual (vs. human) influencers’ perception of uniqueness and their advertising effectiveness for luxury vs. mass-market brands2022

    • 著者名/発表者名
      Barbara Kobuszewski Volles, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第65回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Exploring the influence of robot voice pitch on consumer responses to robotic service in restaurants2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park
    • 学会等名
      European Conference on Sensory and Consumer Research?
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Facing direction and implied motion in a product image interact to influence the consumer’s response to advertising2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Charles Spence
    • 学会等名
      Association for Consumer Research
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Exploring the influence of robot voice pitch on consumer responses to robotic service in restaurants2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park
    • 学会等名
      10th European Conference on Sensory and Consumer Research
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Facing direction and implied motion in a product image interact to influence the consumer’s response to advertising2022

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Charles Spence
    • 学会等名
      Association for Consumer Research
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Celebrity insects: Exploring the effect of celebrity endorsement on people’s willingness to eat insect-based foods2021

    • 著者名/発表者名
      朴 宰佑, 元木 康介, Carlos Velasco, Charles Spence
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第63回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] 冷たいほど新しい?広告画像の視覚的温度が製品の新しさ知覚に及ぼす影響2021

    • 著者名/発表者名
      外川拓, 石井裕明, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第62回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] 冷たいほど新しい?広告画像の視覚的温度が製品の 新しさ知覚に及ぼす影響2021

    • 著者名/発表者名
      外川 拓, 石井 裕明, 朴 宰佑
    • 学会等名
      第62回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [学会発表] 冷たいほど新しい?広告画像の視覚的温度が製品の 新しさ知覚に及ぼす影響2021

    • 著者名/発表者名
      外川 拓, 石井 裕明, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第62回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Celebrity insects: Exploring the effect of celebrity endorsement on people’s willingness to eat insect-based foods2021

    • 著者名/発表者名
      朴 宰佑, 元木 康介, Carlos Velasco, Charles Spence
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第63回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] 冷たいほど新しい?広告画像の視覚的温度が製品の 新しさ知覚に及ぼす影響2021

    • 著者名/発表者名
      外川 拓, 石井 裕明, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第62回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Celebrity insects: Exploring the effect of celebrity endorsement on people’s willingness to eat insect-based foods2021

    • 著者名/発表者名
      朴 宰佑, 元木 康介, Carlos Velasco, Charles Spence
    • 学会等名
      第63回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [学会発表] 冷たいほど新しい?広告画像の視覚的温度が製品の新しさ知覚に及ぼす影響2021

    • 著者名/発表者名
      外川拓, 石井裕明, 朴 宰佑
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第62回 消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Celebrity insects: Exploring the effect of celebrity endorsement on people’s willingness to eat insect-based foods2021

    • 著者名/発表者名
      朴 宰佑, 元木 康介, Carlos Velasco, Charles Spence
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会 第63回消費者行動研究コンファレンス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Semantic congruity of price and name: The effect of precise or round numbers and sound symbolism2020

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii Jaewoo, Park, Taku Togawa
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Exploring the role of perceived risk on attitude toward chatbot services among aging consumers2020

    • 著者名/発表者名
      Hyo Jin Eom, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Global Marketing Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Semantic congruity of price and name: The effect of precise or round numbers and sound symbolism2020

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii Jaewoo, Park, Taku Togawa
    • 学会等名
      Association for Consumer Research Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] Semantic Congruity of Price and Name: The Effect of Precise or Round Numbers and Sound Symbolism2020

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Jaewoo, Park, Taku Togawa
    • 学会等名
      Association for Consumer Research Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Semantic Congruity of Price and Name: The Effect of Precise or Round Numbers and Sound Symbolism2020

    • 著者名/発表者名
      Ishii Hiroaki、Park Jaewoo、Togawa Taku
    • 学会等名
      Association for Consumer Research Conference 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [学会発表] Exploring the role of perceived risk on attitude toward chatbot services among aging consumers2020

    • 著者名/発表者名
      Hyo Jin Eom, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Global Marketing Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K01999
  • [学会発表] 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離2019

    • 著者名/発表者名
      石井裕明・外川拓・朴宰佑・松本大吾
    • 学会等名
      "第 34 回 日本観光研究学会全国大会"
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Conceptual Association of Vertical Layout in Advertisements and Psychological Distance2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park, Daigo Matsumoto
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Effects of Juxtaposition of Endorsers and Products in Advertisements2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Who Does Evaluate Semantic Incongruent Cues Positively? Examining the Moderating Effect of Autotelic Need for Touch2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Using Visual Packaging Design to Influence Taste Perception and Food Consumption: A Cross-Modal Effect Approach2019

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, Xiaoyan Deng
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] How the Experience of Heaviness versus Lightness Can Influence Preference for Combined and Partitioned Prices2019

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Rajat Roy, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] "Who Does Evaluate Semantic Incongruent Cues Positively? Examining the Moderating Effect of Autotelic Need for Touch"2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] "Who Does Evaluate Semantic Incongruent Cues Positively? Examining the Moderating Effect of Autotelic Need for Touch"2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] How the Experience of Heaviness versus Lightness Can Influence Preference for Combined and Partitioned Prices2019

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Rajat Roy, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Conceptual Association of Vertical Layout in Advertisements and Psychological Distance2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park, Daigo Matsumoto
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] How the Experience of Heaviness versus Lightness Can Influence Preference for Combined and Partitioned Prices2019

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Rajat Roy, Hiroaki Ishii, Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Using Visual Packaging Design to Influence Taste Perception and Food Consumption: A Cross-Modal Effect Approach2019

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, Xiaoyan Deng
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Using Visual Packaging Design to Influence Taste Perception and Food Consumption: A Cross-Modal Effect Approach2019

    • 著者名/発表者名
      Taku Togawa, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, Xiaoyan Deng
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, 2019 ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離2019

    • 著者名/発表者名
      石井裕明, 外川拓, 朴宰佑, 松本大吾
    • 学会等名
      第34 回 日本観光研究学会全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Effects of Juxtaposition of Endorsers and Products in Advertisements2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Taku Togawa, Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Exploring the effect of celebrity endorsement on consumer evaluation of insect-based food2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Satoko Suzuki
    • 学会等名
      13th Pangborn Sensory Science Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Effects of Juxtaposition of Endorsers and Products in Advertisements2019

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Taku Togawa, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Conceptual Association of Vertical Layout in Advertisements and Psychological Distance2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Jaewoo Park, Daigo Matsumoto
    • 学会等名
      ICORIA 2019: The 18th International Conference on Research in Advertising
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Exploring the effect of celebrity endorsement on consumer evaluation of insect-based food2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Satoko Suzuki
    • 学会等名
      13th Pangborn Sensory Science Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離2019

    • 著者名/発表者名
      石井裕明・外川拓・朴宰佑・松本大吾
    • 学会等名
      第 34 回日本観光研究学会全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [学会発表] Exploring the Effect of Celebrity Endorsement on Consumer Evaluation of Insect-based Food2019

    • 著者名/発表者名
      Jaewoo Park, Satoko Suzuki
    • 学会等名
      13th Pangborn Sensory Science Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01943
  • [学会発表] Does Your Brand Name Sound Heavy or Light? The Congruency Effect of Sound and Visual Position of Brand Name on Product Evaluation2018

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      European ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Asymmetric Congruity Effect: The Role of Sound Symbolism in Semantic Congruity2018

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      American Psychological Association Annual Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Who Prefers More Visually Pleasing Products? Exploring Determinants of Consumers' Visual Aesthetic Consciousness2018

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Taku Togawa, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      5th International Conference on Business, Economics, Management and Marketing
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Does Your Brand Name Sound Heavy or Light? The Congruency Effect of Sound and Visual Position of Brand Name on Product Evaluation2018

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Park, Jaewoo
    • 学会等名
      11th European ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Does Face Orientation Affect the Perception of a Model and the Evaluation of Advertised Product?2018

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Charles Spence, Hiroaki Ishii, and Taku Togawa
    • 学会等名
      11th European ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Asymmetric Congruity Effect: The Role of Sound Symbolism in Semantic Congruity2018

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Park, Jaewoo
    • 学会等名
      APA Annual Convention 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Does Face Orientation Affect the Perception of a Model and the Evaluation of Advertised Product?2018

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Charles Spence, Hiroaki Ishii, and Taku Togawa
    • 学会等名
      European ACR Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Can Packaging Imagery Fill Your Stomach? Effects of Product Image Location on Flavor Richness, Consumption Quantity, and Subsequent Choice2018

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Jaewoo Park, Hiroaki Ishii, and Xiaoyan Deng
    • 学会等名
      Association for Consumer Research
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Which Side of the Face Do You Like Better? Pose Orientation, Impression Formation, and Product Attitude2017

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Hiroaki Ishii, and Taku Togawa
    • 学会等名
      European Marketing Academy, 46th Annual Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] モデルの顔のアングルが人物評価および製品態度に与える影響の探索的研究2016

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑・石井裕明・外川拓
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • 発表場所
      専修大学
    • 年月日
      2016-11-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Does Hand Cleansing Affect Feelings of Guilt for Smoking Behavior?2016

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Hiroaki Ishii, and Taku Togawa
    • 学会等名
      European Marketing Academy, 46th Annual Conference
    • 発表場所
      Oslo
    • 年月日
      2016-05-26
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Does Visual Heaviness Convey Rich Flavor? Effect of Product Image Location on Consumers’ Taste Expectation2016

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Jaewoo Park, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      Association for Consumer Research
    • 発表場所
      Berlin
    • 年月日
      2016-10-28
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] モデルの顔のアングルが人物評価および製品態度に与える影響の探索的研究2016

    • 著者名/発表者名
      朴宰佑、石井裕明、外川拓
    • 学会等名
      日本消費者行動研究学会
    • 発表場所
      専修大学(生田キャンパス)
    • 年月日
      2016-11-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] Does Visual Heaviness Convey Rich Flavor? Effect of Product Image Location on Consumers’ Taste Expectation2016

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Jaewoo Park, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      Association for Consumer Research
    • 発表場所
      Berlin, Germany
    • 年月日
      2016-05-26
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K03938
  • [学会発表] The Spatial-Temporal Congruency Effect of Product Direction and Position on Product Attitude2015

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo Park, Tsutomu Sunaga, Taku Togawa, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      2015 American Psychological Association Annual Convention
    • 発表場所
      Toronto, Ontario
    • 年月日
      2015-08-06
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] The Effect of Spatial-Temporal Congruency on the Consumer Evaluation of a Retro Product2015

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo and Charles Spence
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, Asia-Pacific Conference
    • 発表場所
      Hong Kong
    • 年月日
      2015-06-20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Effect of Irrelevant Haptic Inputs on Consumers’ Judgment: The Moderating Role of Construal Level2015

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Hiroaki Ishii, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research, Asia-Pacific Conference
    • 発表場所
      Hong Kong
    • 年月日
      2015-06-20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Does Heaviness Always Affect Evaluation? Examining the Moderating Role of NFT and CLT2015

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      2015 American Psychological Association Annual Convention
    • 発表場所
      Toronto, Ontario
    • 年月日
      2015-08-06
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Is Cold Always Bad? The Positive Effect of Perceived Coldness on Luxury Perceptions2015

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo and Rhonda Hadi
    • 学会等名
      44th EMAC (European Marketing Academy) Annual Conference
    • 発表場所
      Leuven, Belgium
    • 年月日
      2015-05-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Does Heaviness Always Affect Evaluation? Examining the Moderating Role of NFT and CLT

    • 著者名/発表者名
      Ishii, Hiroaki, Taku Togawa, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      2015 American Psychological Association Annual Convention
    • 発表場所
      Toronto, Canada
    • 年月日
      2015-08-06 – 2015-08-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Effect of Advertisement Haptic Cues on Product Evaluation

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Hiroaki Ishii, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      2014 American Psychological Association Annual Convention
    • 発表場所
      Washington D. C., USA
    • 年月日
      2014-08-06 – 2014-08-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Is Cold Always Bad?:The Positive Effect of Perceived Coldness on Luxury Perceptions

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo and Rhonda Hadi
    • 学会等名
      European Marketing Academy Conference
    • 発表場所
      Leuven, Belgium
    • 年月日
      2015-05-26 – 2015-05-29
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Exploring Possible Causes for a Gender Difference in the Effect of Heaviness on Consumer Evaluation

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Hiroaki Ishii, and Taku Togawa
    • 学会等名
      2014 North American Conference of the Association for Consumer Research
    • 発表場所
      Baltimore, MD, USA
    • 年月日
      2014-10-23 – 2014-10-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] Effect of Irrelevant Haptic Inputs on Consumers’ Judgment: The Moderating Role of Construal Level

    • 著者名/発表者名
      Togawa, Taku, Hiroaki Ishii, and Jaewoo Park
    • 学会等名
      Association for Consumer Research Asia-Pacific Conference
    • 発表場所
      Hong Kong, China
    • 年月日
      2015-06-19 – 2015-06-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [学会発表] The Spatial-Temporal Congruency Effect of Product Direction and Position on Product Attitude

    • 著者名/発表者名
      Park, Jaewoo, Tsutomu Sunaga, Taku Togawa, and Hiroaki Ishii
    • 学会等名
      2015 American Psychological Association Annual Convention
    • 発表場所
      Toronto, Canada
    • 年月日
      2015-08-06 – 2015-08-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • 1.  石井 裕明 (50548716)
    共同の研究課題数: 7件
    共同の研究成果数: 69件
  • 2.  外川 拓 (10636848)
    共同の研究課題数: 7件
    共同の研究成果数: 71件
  • 3.  岩下 仁 (30608732)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  阿部 周造 (30060015)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  守口 剛 (70298066)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  恩藏 直人 (70194652)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  平木 いくみ (60367026)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  金子 充 (50732476)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  竹村 和久 (10212028)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  須永 努 (20438914)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 11.  奥瀬 喜之 (30312440)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  八島 明朗 (30583223)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 13.  阿部 誠 (70302677)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  石田 大典 (80507872)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 15.  杉谷 陽子 (40514203)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 16.  元木 康介 (90850438)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi