• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

G・R Stockwell  Stockwell Glenn

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

G・R Stockwell  Stockwell Glenn

ストツクウ エル グレン  STOCKWELL Glenn

ストックウェル グレン  STOCKWELL Glen

G・R Stockwel  グレン ストックウェル

STOCKWELL G・R

ストックウエル グレン  ストックウェル グレン

隠す
研究者番号 90367988
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 早稲田大学, 法学学術院, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2018年度 – 2023年度: 早稲田大学, 法学学術院, 教授
2017年度: 早稲田大学, 法学部, 教授
2012年度 – 2015年度: 早稲田大学, 法学学術院, 教授
2008年度 – 2010年度: 早稲田大学, 法学学術院, 教授
2007年度: 早稲田大学, 法学学術院, 准教授
2006年度: 早稲田大学, 法学学術院, 助教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分62030:学習支援システム関連 / 小区分02100:外国語教育関連 / 教育工学 / 外国語教育
研究代表者以外
外国語教育
キーワード
研究代表者
eラーニング / テクノロジー / 自律的学習 / 学習自律性 / 共同体 / オンライン探求 / 英語教育 / 学習方略 / モバイル・ラーニング / 学習自立性 … もっと見る / モバイルラーニング / 国際情報交流 / モバイル語学学習 / 語学学習動機付け / コンピュータ支援語学学習 / 読解 / 語彙 / CALL / コンピュータ支援学習(CALL) / e-ラーニング … もっと見る
研究代表者以外
デジタルビデオカメラ / デジタル録音 / 学習者コーパス / training / speech / mobile / testing / speech synthesis / speech recognition / feedback / autonomy / オーディエンス / 学習履歴 / 発話データ / 発話単位末母音延伸 / 転移 / 談話方略 / 相互行為 / プロトコルの創発 / 相互作用 / 談話的特徴 / オーディエンス(聞き手) / 自律的相互学習 / 属性付与 / アノテーション / 自発発話 / ハードディスク・ビデオカメラ / TOEIC / Versant for English / Table Trans / 書き起こしツール / エラータグ / CMS / webインタフェース / 書き起こしアノテーション / 対面応答 / ハードディスクデジタルカメラ / デジタル無圧縮録音 / 学習者プロファイリング / 学習者発話コーパス / 英語教育 隠す
  • 研究課題

    (7件)
  • 研究成果

    (53件)
  • 共同研究者

    (16人)
  •  オンライン探求の共同体における英語学習者の自律的学習の向上に関する研究研究代表者

    • 研究代表者
      G・R Stockwell
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分62030:学習支援システム関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  スマートフォンによる英語学習者に対する自律的学習の向上に関する縦断的研究研究代表者

    • 研究代表者
      G・R Stockwell
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment.

    • 研究代表者
      Gary Ross
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金沢大学
  •  コンピュータの活用による英語学習者に対する自律的動機付けの向上に関する縦断的研究研究代表者

    • 研究代表者
      G・R Stockwell
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育工学
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  属性付与英語学習者発話コーパスの拡充と分析:大学新入生英語発話能力の経年変化調査

    • 研究代表者
      原田 康也
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2013
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  コンピュータによる日本人大学生の英語読解語彙力の調査研究研究代表者

    • 研究代表者
      G・R Stockwel (G・R Stockwell)
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2010
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  学習者プロファイリングに基づく日本人英語学習者音声コーパスの構築と分析

    • 研究代表者
      原田 康也
    • 研究期間 (年度)
      2006 – 2008
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学

すべて 2023 2022 2021 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Smart CALL: Personalization, contextualization, & socialization2022

    • 著者名/発表者名
      Colpaert, J., & Stockwell, G. (Eds.)
    • 総ページ数
      334
    • 出版者
      Castledown
    • ISBN
      9781914291012
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [図書] Mobile Assisted Language Learning: Concepts, Contexts and Challenges2022

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 総ページ数
      300
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • ISBN
      9781108456425
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [図書] Mobile Assisted Language Learning: Concepts, Contexts, and Challenges2021

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, Glenn
    • 総ページ数
      300
    • 出版者
      ケンブリッジ大学出版局
    • ISBN
      9781108652087
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [図書] The Routledge Handbook of Language Learning and Technology2016

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G. (共著)
    • 総ページ数
      12
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [図書] International perspectives in motivation: Language learning and professional challenges2013

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 総ページ数
      19
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [図書] Human-computer interaction in language learning2013

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 総ページ数
      18
    • 出版者
      CALICO
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [図書] International Perspectives on English Language Teaching: Motivation2013

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell
    • 出版者
      Palgrave McMillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [図書] Learner-Computer Interaction in Language Education2013

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell
    • 出版者
      CALICO
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [雑誌論文] Expanding the learning ecology and autonomy of English language learners with mobile technologies.2023

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell, Yijen Wang
    • 雑誌名

      Educational Technology & Society

      巻: 未定 ページ: 1-10

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [雑誌論文] Computer-assisted language learning and communicative competence2023

    • 著者名/発表者名
      Stockwell Glenn、Ito Yurika
    • 雑誌名

      Communicative Competence in a Second Language: Theory, Method, and Applications

      巻: 2023 ページ: 171-186

    • DOI

      10.4324/9781003160779-13

    • ISBN
      9781003160779
    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [雑誌論文] Expanding the learning ecology and autonomy of English language learners with mobile technologies2023

    • 著者名/発表者名
      Stockwell Glenn, Wang Yijen
    • 雑誌名

      Educational Technology & Society

      巻: 27 ページ: 60-69

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [雑誌論文] Exploring the challenges of technology in language teaching in the aftermath of the pandemic.2023

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell, Yijen Wang
    • 雑誌名

      RELC Journal

      巻: 未定 号: 2 ページ: 1-9

    • DOI

      10.1177/00336882231168438

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798, KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [雑誌論文] Social Justice and Technology in Second Language Education2023

    • 著者名/発表者名
      Wang Yijen, Stockwell Glenn
    • 雑誌名

      Iranian Journal of Language Teaching Research

      巻: 11 ページ: 1-18

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [雑誌論文] Historical foundations of technology in SLA2022

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 雑誌名

      The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Technology

      巻: 1 ページ: 9-20

    • DOI

      10.4324/9781351117586-3

    • ISBN
      9781351117586
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [雑誌論文] Living and Learning with Technology: Language Learning with Mobile Devices2021

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 雑誌名

      English Teaching

      巻: 76 号: s ページ: 3-16

    • DOI

      10.15858/engtea.76.s1.202109.3

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [雑誌論文] Technology, Motivation and Autonomy, andTeacher Psychology in Language Learning:Exploring the Myths and Possibilities2019

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell, Hayo Reinders
    • 雑誌名

      Annual Review of Applied Linguistics

      巻: 2019 ページ: 1-12

    • DOI

      10.1017/s0267190519000084

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [雑誌論文] Insights from replication on the factors affecting task engagement in mobile-based learning activities2019

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 雑誌名

      Technology in Language Teaching & Learning

      巻: 1 号: 1 ページ: 33-51

    • DOI

      10.29140/tltl.v1n1.152

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [雑誌論文] Engaging in mobile phone-based activities for learning vocabulary: An investigation in Japan and Taiwan2015

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell & Y.C. Liu
    • 雑誌名

      CALICO Journal

      巻: 32 号: 2 ページ: 299-322

    • DOI

      10.1558/cj.v32i2.25000

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [雑誌論文] Some Emerging Principles for Mobile-assisted Language Learning2013

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G. & Hubbard, P.
    • 雑誌名

      TIRF Newsletter

      巻: 2013 ページ: 1-14

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [雑誌論文] Making use of the "push" function in mobile language learning2013

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell
    • 雑誌名

      The JALT CALL Journal

      巻: 未定

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [雑誌論文] Online approaches to learning vocabulary : Teacher-centred or learner centred?2011

    • 著者名/発表者名
      G・R, Stockwell
    • 雑誌名

      International Journal of Computer Assisted Language Learning

      巻: 1(1) ページ: 33-44

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [雑誌論文] Using mobile phones for vocabulary activities : Examining the effect of the platform2010

    • 著者名/発表者名
      G・R, Stockwell
    • 雑誌名

      Language Learning & Technology

      巻: 14(2) ページ: 95-110

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [学会発表] Learner training in AI tools for English learning: Exploring Google Translate, Deep-L and ChatGPT2023

    • 著者名/発表者名
      Stockwell Glenn, Wang Yijen
    • 学会等名
      EuroCALL
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [学会発表] Opening Up Language Education in the Aftermath of the Pandemic2023

    • 著者名/発表者名
      Stockwell Glenn
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [学会発表] Exploring AI tools for English learning: A case study of Google Translate, DeepL, and ChatGPT2023

    • 著者名/発表者名
      Stockwell Glenn, Wang Yijen
    • 学会等名
      Applied Linguistics Conference of Australia
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K11358
  • [学会発表] Expanding the learning ecology of English language learners with mobile learning2022

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      The 5th International Conference on Applied Liberal Arts
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Disrupting the English language teaching and learning ecology with mobile devices2022

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      2022 Hwa Kwang International Conference on English Language & Literature
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Adapting to the changing English language teaching and learning ecology with mobile devices2022

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      2022 ISoLEC Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Mobile learning in a rapidly changing world2022

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      31st International ETA Symposium
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Technology and Research in Language Teaching2019

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      2019 International Conference on Research Methodology in Second/Foreign Language Learning & Teaching
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Exploring competition to enhance learner engagement in out-of-class activities2019

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      20th International CALL Research Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Exploring competition to enhance learner engagement in out-of-class activities2018

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      JALTCALL 2018 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Technology and language teaching and learning: Challenges and opportunities2018

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      Indonesian Linguistics Association
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Challenges and opportunities from paradigm shifts in Multimedia Assisted Language Learning2018

    • 著者名/発表者名
      Glenn Stockwell
    • 学会等名
      Korean Multimedia Assisted Language Learning Association
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00798
  • [学会発表] Mobile learning for language learning: Trends, issues and a way forward2015

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 学会等名
      The Digital Education Show
    • 発表場所
      マレーシア国、クアラルンプール市、KLCC
    • 年月日
      2015-06-15
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Reflecting on the impact of learner training in mobile language learning.2015

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G. & Hubbard, P.
    • 学会等名
      EuroCALL 2015
    • 発表場所
      イタリア国、パドゥア市、パドゥア大学
    • 年月日
      2015-08-26
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Insights from replication on the factors affecting successful task implementation in mobile learning.2015

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 学会等名
      International CALL Research Conference
    • 発表場所
      スペイン国タラゴナ市ロビラ・イ・ビルヒリ大学
    • 年月日
      2015-07-06
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Exploring the Role of Technology in Language Teacher Education2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      Beyond TESOL
    • 発表場所
      韓国、ソウル市、スクミョン女子大学
    • 年月日
      2014-04-12
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Principles for Integrating Technology into the ESP Classroom2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      ESP Research in the Digital Era
    • 発表場所
      タイ、バンコク市、チュラロンコーン大学
    • 年月日
      2014-07-30
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Examining the Role of Technology in Education2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      2014 International Conference on Educational Innovation
    • 発表場所
      台湾、新竹市、国立新竹大学
    • 年月日
      2014-11-29
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Learner Training in Mobile Language Learning2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell & P. Hubbard
    • 学会等名
      XVIth International CALL Research Conference
    • 発表場所
      ベルギー、アントワープ市、アントワープ大学
    • 年月日
      2014-07-08
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Emerging Trends in Language Learning2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      Teacher Education Seminar
    • 発表場所
      ベトナム、ダナン市、ダナン大学
    • 年月日
      2014-06-29
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] CALLing into the Wilderness: Emerging Trends and Challenges in CALL2014

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      JALTCALL 2014
    • 発表場所
      名古屋市、杉山女学院大学
    • 年月日
      2014-06-08
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Sustaining out-of-class mobile learning through a mobile phone-based "push" mechanism2013

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 学会等名
      WorldCALL 2013
    • 発表場所
      イギリス(スコットランド)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Motivating or learn or learning to motivate? Examining the relationship between motivation and technology in language learning2013

    • 著者名/発表者名
      Stockwell, G.
    • 学会等名
      International Conference on Computers in Education 2013
    • 発表場所
      インドネシア(バリ島)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Examining the relationship between research, practice and technology in CALL2012

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell
    • 学会等名
      JALT CALL 2012
    • 発表場所
      兵庫県神戸市甲南大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Do smart phones affect learners’ preferences for language learning?2012

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell & E.S.H. Stockwell
    • 学会等名
      EuroCALL 2012
    • 発表場所
      スエーデン国ヨートボリ市ヨーテボリ大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] Mobile language learning: Turning challenges into opportunities2012

    • 著者名/発表者名
      G・R Stockwell & M. Levy
    • 学会等名
      KOTESOL 2012
    • 発表場所
      韓国ソウル特別市淑明女子大學
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • [学会発表] What do learners think of mobile phones for language learning?2010

    • 著者名/発表者名
      G・R, Stockwell、E・S・H, Stockwell
    • 学会等名
      EuroCALL 2010
    • 発表場所
      フランス国ボルドー大学
    • 年月日
      2010-09-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [学会発表] Examining the effect of mobile phones on language learning activities2010

    • 著者名/発表者名
      G・R, Stockwell
    • 学会等名
      JALTCAll 2010
    • 発表場所
      京都産業大学区
    • 年月日
      2010-05-29
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [学会発表] Learning vocabulary through an Al reading system.2009

    • 著者名/発表者名
      G・R Stookwell
    • 学会等名
      JALT学会大会
    • 発表場所
      静岡県静岡市
    • 年月日
      2009-11-22
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [学会発表] Developing an intelligent reading system for vocabulary learning.2009

    • 著者名/発表者名
      G・R Ssockwell
    • 学会等名
      GIoCALL学会
    • 発表場所
      タイ国チェンマイ市
    • 年月日
      2009-12-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720204
  • [学会発表] Shifting Paradigms in CALL: Dealing with the Challenges

    • 著者名/発表者名
      G.R. Stockwell
    • 学会等名
      AsiaCALL 2014
    • 発表場所
      台湾、彰化市、国立彰化大学
    • 年月日
      2014-11-22 – 2014-11-24
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24501217
  • 1.  中野 美知子 (70148229)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  楠元 範明 (60277861)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  北原 真冬 (00343301)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  原田 康也 (80189711)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  井佐原 均 (20358881)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  星井 牧子 (90339656)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  河村 まゆみ
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  前坊 香菜子
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  成田 真澄 (50383162)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  前野 譲二 (30298210)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  Gary Ross (10708142)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  ヘネベリー スティーヴン (30405477)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 13.  アートル ジョン (30507380)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  鈴木 正紀
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 15.  遠藤 智子
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 16.  横森 大輔
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi