• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

田中 瑛津子  タナカ エツコ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10754947
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 名古屋大学, 博士課程教育推進機構, 特任助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2020: 名古屋大学, 博士課程教育推進機構, 特任助教
2016 – 2018: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 特任助教
2015: 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
Educational psychology / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
協同学習 / 動機づけ / 協働 / 理科授業 / 発話分析 / 認知と動機づけ / プロセスの理解 / 指導法の開発 / 深い学び
Except Principal Investigator
21世紀型スキル … More / メカニズムの解明 / 測定方法の開発 / コンピテンシー促進法の開発 / 具体的な教授法の開発 / 21世紀スキル / 測定 / 評価 / 教育現場での活用 / 21世紀スキル / 21世紀型スキル / 教育実践 / 深い学び / 批判的思考 / グローバルコミュニケーション / 指導法の開発 / 国際比較研究 / 教授・学習 / グローバル・コミュニケーション / 学習スキル / カリキュラム空間 / 思考能力の育成 / 自己調整学習 / カリキュラム・デザイン / カリキュラム・マネジメント Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Curricular space: Developing learners' self-regulated thinking abilities through innovative curriculum design

    • Principal Investigator
      Manalo Emmanuel
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Understanding and improving interactive process between cognition and motivation in collaborative learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      田中 瑛津子
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Understanding, measuring, and promoting crucial 21st century skills: Global communication, deep learning, and critical thinking competencies

    • Principal Investigator
      Manalo Emmanuel
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教えあいを促す高校の学習法講座2019

    • Author(s)
      深谷達史・田中瑛津子
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      4130513451
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 次世代のリーダーを担う博士人材の育成―名古屋大学PhDプロフェッショナル登龍門の取り組みー2018

    • Author(s)
      杉山直・田中瑛津子(編著)
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      みやび出版
    • ISBN
      4434250906
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 情報信頼性 田中克己(編) 情報デザイン2018

    • Author(s)
      田中克己・楠見 孝
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      共立出版
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 情報信頼性 田中克己(編),情報デザイン2017

    • Author(s)
      田中克己・楠見 孝
    • Publisher
      共立出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 教育心理学の課題(pp. 1-28). 発達過程の理解(pp. 29-54). 適応と障害の理解(pp. 55-74)『教育心理学 [第3版]』.2015

    • Author(s)
      子安増生・田中俊也・南風原朝和・伊東裕司
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] Effects of a High School Peer-Tutoring Program on the Quality of Students’ Interactions and Learning Strategy Use2018

    • Author(s)
      深谷達史・植阪友理・田中瑛津子・篠ヶ谷圭太・西尾信一・市川伸一
    • Journal Title

      Kyoiku shinrigaku kenkyu

      Volume: 64 Issue: 1 Pages: 88-104

    • DOI

      10.5926/jjep.64.88

    • NAID

      130005144096

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] 学習・教育場面における興味の深化をどう捉えるか : 鼎様相モデルによる諸研究の分析と統合2017

    • Author(s)
      田中瑛津子、市川伸一
    • Journal Title

      心理学評論

      Volume: 60 Pages: 203-215

    • NAID

      130007594479

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] Effects of situational and individual variables on critical thinking expression2016

    • Author(s)
      田中 優子・楠見 孝
    • Journal Title

      JJ pshicho

      Volume: 87 Issue: 1 Pages: 60-69

    • DOI

      10.4992/jjpsy.87.14076

    • NAID

      130005147559

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976, KAKENHI-PROJECT-23243071, KAKENHI-PROJECT-26780376
  • [Presentation] バックキャスティングによる研究と教育との橋渡しの可能性―理想と現実のギャップを解消するプロセスの事例紹介ー2019

    • Author(s)
      田中瑛津子・マナロエマニュエル・小山義徳・シェパードクリス
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13295
  • [Presentation] 協同的な問題解決における効果的な説明と支援の可能性2019

    • Author(s)
      田中瑛津子
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13295
  • [Presentation] 深い学びを促す発問・課題とはーオーストラリアの授業実践例からー 「海外の実践から新教育課程を考える―ニュージーランド、オーストラリア、スペインの授業や評価制度からー」話題提供2018

    • Author(s)
      田中瑛津子
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 実践的英語力を伸ばす大学院教育プログラム2017

    • Author(s)
      田中瑛津子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 聞き手に配慮した英語プレゼン力を身につける ―大学院生を対象にした授業事例―2016

    • Author(s)
      田中瑛津子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 学習中の動機づけの変化をどう捉えるか-ペア学習場面における検討-2016

    • Author(s)
      田中瑛津子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 大学における学生のニーズと第二言語能力育成2016

    • Author(s)
      マナロ エマニュエル・シェパード クリス・田中瑛津子・木下直子
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回大会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 高校生は相手の理解状態をどう確認するか2015

    • Author(s)
      藤澤伸介・ 植阪友理・ 深谷達史・ 田中瑛津子・ 山田高大
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • 1.  Manalo Emmanuel (30580386)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  植阪 友理 (60610219)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  楠見 孝 (70195444)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  深谷 達史 (70724227)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  小山 義徳 (90546988)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  鈴木 雅之 (00708703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  横山 悟 (20451627)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  篠ヶ谷 圭太 (30645289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  Sheppard Chris (60350386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  子安 増生 (70115658)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  市川 伸一 (70134335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  瀬尾 美紀子 (90431775)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  溝川 藍 (50633492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  TAKAHASHI Yusuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  田中 優子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi