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TAKASHIMA KATSUYOSHI  高嶋 克義

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TAKASHIMA Katsuyoshi  高嶋 克義

高嶋 克義  タカシマ カツヨシ

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Researcher Number 30197090
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Affiliation (Current) 2025: 追手門学院大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 追手門学院大学, 経営学部, 教授
1999 – 2019: 神戸大学, 経営学研究科, 教授
2015: 神戸大学, 大学院経営学研究科, 教授
2011 – 2012: 神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授
2008: Kobe University, 大学院経営学研究科, 教授 … More
2005: 神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授
2000 – 2002: 神戸大学, 大学院・経営学研究科, 教授
1999: 神戸大学, 経営研究科, 教授
1998: 神戸大学, 経営学部, 教授
1993: 神戸大学, 経済学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce / Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related / Business administration
Keywords
Principal Investigator
プロセス革新 / マーチャンダイジング / 仕入活動 / 小売業 / 情報化 / サプライチェーン / 企業間関係 / PB / 関係性 / EC … More / 内部組織 / 組織構造 / 顧客関係管理 / 仕入プロセス革新 / 組織改革 / 流通システム / 組織学習 / 関係性管理 / 組織 / プロセス革命 / 流通 / 情報システム / 関係管理 / 小売企業 / 部門間連携 / 商学 / 経営学 / 技術革新 / 情報技術 / 競争優位 / 営業活動 / マーケティング / マーケティング・チャネル / チャネル管理 / 系列店制度 / 日本的流通システム / 取引慣行 … More
Except Principal Investigator
流通 / マーケティング / 情報システム / 商業 / 商学 / 組織 / Economics of information / Game theory / Distribution / Trading practices / Trading institutions / 情報経済学 / ゲーム理論 / 比較制度分析 / 取引慣行 / 取引制度 / 成長戦略 / 組織基盤 / 小売 / IT / 営業改革 / 顧客関係管理 / 流通・ロジスティックス / 消費者 / 小売構造 / ネット・スーパー / 高齢化 / 少子化 / 流通・ロジスティクス / 価値共創 / 少子高齢化 / 消費者行動 / 小売企業 / 管理様式 / 企業間関係 / 人事 / 知識管理 / 情報通信技術 / organizational-resources / global network / market entry / market position / marketing-resources / グローバル競争 / 行動ベース管理 / チャネル資産 / 関係性管理 / 顧客関係 / ブランド / 複線型開発 / 関係的資源 / 国際比較分析 / 家族従業 / ブランドマネジメント / 現地化戦略 / 競争と協調 / ブランド価値 / イノベーション管理 / 経営学 / ネットワーク / 経営コントロール / 関係管理の仕組み / 顧客関係資源 / 競争力基盤 / 国際移転 / グローバル・マーケティング / マーケティング資源 / Hedonic Consumption / Business model / Net-community / Communication / Internet / 競争構造 / ナレッジ・マネジメント / ビジネス・プラットフォーム / コミュニティ / 快楽消費 / ビジネスモデル / ネット・コミュニティ / コミュニケーション / インターネット / History of Distribution / Institutions evolution / Comparative institutional analysis / 流通史 / 制度生成 / movies contents for supporting beginning businesses / collection of cases for supporting beginning businesses / technological learning capability / collaboration with Chinese companies / support system for beginning businesses / process of beginning businesses / ベンチャー教育 / 企業内起業 / 高齢者ビジネス / 東大阪地域 / 環境ビジネス / ベンチャー企業 / コミュニケーション行動 / 企業間ネットワーク / WTO加盟後の中国 / 阪神地域に於ける起業支援 / 起業支援動画コンテンツ / 起業支援ケース集 / 技術吸収能力 / 中国企業との連携 / 起業支援システム / 起業プロセス / information / knowledge / marketing / target costing / sales / organization / value creation / customer value / 情報 / 知識 / 原価企画 / 営業 / 価値創造 / 顧客価値 / Transaction costs / Comparative institutions analysis / Trading relationships / 取引コスト / 取引費用 / 取引関係 / information technology / innovation / team selling / behavior-based control / intra-firm communication / sales management / Japanese style / product development / 競争優位 / 情報化 / 営業力 / 営業プロセス管理 / チーム / 日本型マーケティング / 顧客情報 / 営業活動 / 情報技術 / イノベーション / チーム営業 / プロセス管理 / 部門間コミュニケーション / 営業管理 / 日本的特徴 / 製品開発 / ICT / IT / 国際経営 / 経営組織 / プロジェクト・マメジメント / 顧客関係マネジメント / システマ・インテグレーション / アウトソーシング / IS / GIS / リテール・ソリューション / クラウド・コンピューティング / サービス / 情報通信 / ソリューション / ITC Less
  • Research Projects

    (18 results)
  • Research Products

    (158 results)
  • Co-Researchers

    (34 People)
  •  チャネルDXにおける小売企業のサプライヤー・エンクローチメントへの対抗と協業

    • Principal Investigator
      南 知惠子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Sugiyama Jogakuen University
      Kobe University
  •  小売企業の仕入プロセス革新による優位性構築に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      高嶋 克義
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Otemon Gakuin University
  •  The Japanese Distribution System in the Age of Low Birthrate and Aging Population

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Ikuo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University
  •  Organizational factors for merchandising process innovation in retailingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Katsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Otemon Gakuin University
      Kobe University
  •  Retailers' organizational foundations for growth strategy: Driving factors and the outcome

    • Principal Investigator
      MINAMI Chieko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Merchandising process innovation and relationship management in retailingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Katsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Research on rapid retail growth and the organizational process

    • Principal Investigator
      Chieko Minami
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Study on Merchandising Process Innovation in RetailingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Katsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  The Effects of Inter-Relationships in Solution Offerings

    • Principal Investigator
      MINAMI Chieko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  A Study on Sources of Competitive Advantage Based on Sales Process InnovationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Katsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Study on the Marketing-Resource Based Competition Between the Firms with Global Network

    • Principal Investigator
      HUANG Lin
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  The Research on the Strategic Development of Community and Communication through Internet

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Study on Evolution of Trading Institutions

    • Principal Investigator
      KOJIMA Kenji
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Research on Organizational Customer Value Creation

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      KOBE UNIVERSITY
  •  Support System for Beginning Businesses in Hanshin Region

    • Principal Investigator
      TANI Takeyuki
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for University and Society Collaboration
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Kobe University
  •  A study on the features of product development in Japan

    • Principal Investigator
      TAMURA Masanori
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      KOBE UNIVERSITY
  •  Comparative Trading Institutions Analysis

    • Principal Investigator
      KOJIMA Kenji
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  情報化による日本的取引慣行の変化に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      高嶋 克義
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 入門・消費者行動論2024

    • Author(s)
      髙橋 郁夫、高嶋 克義
    • Total Pages
      324
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166264
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22162
  • [Book] 入門・消費者行動論2024

    • Author(s)
      髙橋 郁夫、高嶋 克義
    • Total Pages
      324
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166264
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20634
  • [Book] 小売経営論2020

    • Author(s)
      高嶋克義、高橋郁夫
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04000
  • [Book] 小売経営論2020

    • Author(s)
      高嶋克義・髙橋郁夫
    • Total Pages
      285
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641165656
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Book] 45のエピソードからみる営業の課題解決2016

    • Author(s)
      高嶋克義、田村直樹
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      同文舘
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Book] 45のエピソードからみる営業の課題解決2016

    • Author(s)
      高嶋克義、田村直樹
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      同文舘
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Book] 小売企業の基盤強化-流通パワーシフトにおける関係と組織の再編-2015

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Book] 小売企業の基盤強化-流通パワーシフトにおける関係と組織の再編-2015

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Book] 現代商業学新版2012

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Total Pages
      310
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Book] 現代商業学新版2012

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Total Pages
      310
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Book] 現代マーケティング論2008

    • Author(s)
      高嶋克義・桑原秀史(共著)
    • Total Pages
      366
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Book] 現代マーケティング論2007

    • Author(s)
      高嶋克義・桑原秀史
    • Total Pages
      366
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Book] 生産財マーケティング2006

    • Author(s)
      高嶋克義, 南知惠子
    • Total Pages
      204
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Book] 生産財マーケティング2006

    • Author(s)
      高嶋克義・南知恵子
    • Total Pages
      204
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Book] 営業改革のビジョン2005

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Total Pages
      229
    • Publisher
      光文社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Book] 営業改革のビジョン2005

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Total Pages
      226
    • Publisher
      光文社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Book] 営業改革のビジョン2005

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Total Pages
      229
    • Publisher
      光文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Book] Vision for Sales Process Innovation2005

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima
    • Total Pages
      226
    • Publisher
      Kobunsya
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] Ishii, R. (2023). <i>A Distribution Strategy in Business-to-Business Marketing.</i> Tokyo: Chikura Shobo. (In Japanese)2024

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 3 Pages: 85-87

    • DOI

      10.7222/marketing.2024.009

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2024-01-10
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20634, KAKENHI-PROJECT-23K22162
  • [Journal Article] The effect of customer-base concentration on the relationship between patents and financial performance2023

    • Author(s)
      Kunieda Yosuke、Takashima Katsuyoshi
    • Journal Title

      Journal of Strategy and Management

      Volume: 17 Issue: 1 Pages: 101-122

    • DOI

      10.1108/jsma-06-2023-0141

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12571, KAKENHI-PROJECT-23K20634, KAKENHI-PROJECT-23K22162
  • [Journal Article] Rethinking the incompatibility of commerce and marketing: The influence of digitalization on retailing2022

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 6 Issue: 1 Pages: 1-7

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.6.1_1

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20634, KAKENHI-PROJECT-23K22162
  • [Journal Article] A Study on organizational issues of CSR branding2021

    • Author(s)
      高嶋 克義、兎内 祥子
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 5 Issue: 1 Pages: 33-39

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.5.1_33

    • NAID

      130008073298

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20634
  • [Journal Article] The influence of conflict with suppliers on retailers’ private label performance2021

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima, Changju Kim
    • Journal Title

      Journal of Asia Business Studies

      Volume: 15/2 Issue: 2 Pages: 301-318

    • DOI

      10.1108/jabs-12-2019-0359

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02001, KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] オンライン小売業における流通モード2020

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 221,2 Pages: 25-39

    • NAID

      120006975841

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] オンライン小売業における流通モード2020

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 221,2 Pages: 25-39

    • NAID

      120006975841

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] The trickle-down effect of trust in business-to-business relationships: How can a supplier ensure cooperation from multiple customers?2020

    • Author(s)
      Yuki Sho、Takashima Katsuyoshi
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 26 Issue: 3 Pages: 208-226

    • DOI

      10.1080/1046669x.2020.1782800

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] 消費者の潜在的ニーズを捉える難しさ-課題解決としてのブランディングー2019

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト

      Volume: 27,1 Pages: 2-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] The impact of retail buyer innovativeness on suppliers’ adaptive selling in Japanese buyer-supplier relationships2019

    • Author(s)
      Kim Changju、Takashima Katsuyoshi
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 25 Issue: 4 Pages: 173-183

    • DOI

      10.1080/1046669x.2019.1658011

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035, KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] 消費者の潜在的ニーズを捉える難しさ-課題解決としてのブランディングー2019

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト

      Volume: 27,1 Pages: 2-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] Effects of retail organisation design on improving private label merchandising2019

    • Author(s)
      Kim Changju、Takashima Katsuyoshi
    • Journal Title

      European Journal of Marketing

      Volume: 53 Issue: 12 Pages: 2582-2603

    • DOI

      10.1108/ejm-03-2018-0194

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035, KAKENHI-PROJECT-17H02574, KAKENHI-PROJECT-16K17201
  • [Journal Article] The effect of attribute importance and prior knowledge on the perceptions of customization and assortment2018

    • Author(s)
      Kyosuke Kusaka, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: Vol. 2 No. 1 Pages: 1-14

    • NAID

      130006727517

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] How do retailers increase the benefits of buyer innovativeness?: an intra- and inter-organization perspective2018

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics,

      Volume: Vol.30, iss 2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] Revenue‐Sharing Contracts under Demand Uncertainty in Shopping Center2018

    • Author(s)
      Aika Monden, Katsuyoshi Takashima, and Yusuke Zennyo
    • Journal Title

      Real Estate Economics

      Volume: -- Issue: 2 Pages: 556-573

    • DOI

      10.1111/1540-6229.12263

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17126, KAKENHI-PROJECT-16H02035, KAKENHI-PROJECT-17H00959, KAKENHI-PROJECT-17H02574, KAKENHI-PROJECT-19K20899, KAKENHI-PROJECT-19H01474, KAKENHI-PROJECT-23K20165
  • [Journal Article] スマート化・AI導入の課題2018

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト

      Volume: 26,2 Pages: 2-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] The effect of attribute importance and prior knowledge on the perceptions of customization and assortment2018

    • Author(s)
      Kyosuke Kusaka, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: Vol. 2 No. 1 Pages: 1-14

    • NAID

      130006727517

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] オムニチャネル化の組織的課題-小売企業における戦略転換の組織的制約-2018

    • Author(s)
      高嶋克義・金雲鎬
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 217巻3号 Pages: 1-10

    • NAID

      120006599254

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] How do retailers increase the benefits of buyer innovativeness?: an intra- and inter-organization perspective2018

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima and Stephen Newell
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

      Volume: 30/3 Issue: 3 Pages: 571-586

    • DOI

      10.1108/apjml-03-2017-0043

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17201, KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] 品揃え形成における投機的局面と延期的局面2018

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 2,1 Pages: 13-21

    • NAID

      130007737952

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] オムニチャネル化の組織的課題-小売企業における戦略転換の組織的制約-2018

    • Author(s)
      高嶋克義・金雲鎬
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 217巻3号 Pages: 1-10

    • NAID

      120006599254

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] 品揃え形成における投機的局面と延期的局面2018

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      JSMDレビュー

      Volume: 2,1 Pages: 13-21

    • NAID

      130007737952

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] スマート化・AI導入の課題2018

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト

      Volume: 26,2 Pages: 2-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] How do retailers increase the benefits of buyer innovativeness?: an intra- and inter-organization perspective2018

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics,

      Volume: Vol.30, iss 2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Journal Article] The impact of retail buyer innovativeness on suppliers' adaptive selling in Japanese buyer-supplier relationships2017

    • Author(s)
      Changju Kim and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 24-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] 小売業におけるサービス化の課題2017

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      季刊イズミヤ総研

      Volume: 109 Pages: 6-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] オムニチャネル化の組織的課題2017

    • Author(s)
      高嶋 克義,金 雲鎬
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 3-9 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売業におけるサービス化の課題2017

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      季刊イズミヤ総研

      Volume: 109 Pages: 6-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] The impact of retail buyer innovativeness on suppliers' adaptive selling in Japanese buyer-supplier relationships2017

    • Author(s)
      Changju Kim , Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 24-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] オムニチャネル化の組織的課題2017

    • Author(s)
      高嶋 克義,金 雲鎬
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 1-10 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] The impact of horizontal conflict on reducing vertical conflict in Japan's retail organizations2017

    • Author(s)
      Eunji Seo, Katsuyoshi Takashima,
    • Journal Title

      International Journal of Organizational Analysis

      Volume: 25-2 Issue: 2 Pages: 217-232

    • DOI

      10.1108/ijoa-09-2015-0909

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132, KAKENHI-PROJECT-15K21549
  • [Journal Article] The impact of horizontal conflict on reducing vertical conflict in Japan's retail organizations2017

    • Author(s)
      Eunji Seo, Katsuyoshi Takashima,
    • Journal Title

      International Journal of Organizational Analysis

      Volume: 25-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] Retail buyer control systems: Implications of buyer behavior strategies for performance2016

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Australasian Marketing Journal

      Volume: - Issue: 2 Pages: 171-178

    • DOI

      10.1016/j.ausmj.2016.02.008

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050, KAKENHI-PROJECT-25285132, KAKENHI-PROJECT-16K17201
  • [Journal Article] 医療従事者における自己犠牲志向と部門間連携が新機器受容に及ぼす影響2016

    • Author(s)
      奥野 友理子,本屋 愛子,高嶋 克義,徐 恩之
    • Journal Title

      医療と社会

      Volume: 26-2 Pages: 167-178

    • NAID

      130005262149

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] The effectiveness of power-dependence management in retailing2016

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima, Changju Kim
    • Journal Title

      International Journal of Retail & Distribution Management

      Volume: 44(1) Issue: 1 Pages: 71-88

    • DOI

      10.1108/ijrdm-03-2015-0039

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050, KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 医療従事者における自己犠牲志向と部門間連携が新機器受容に及ぼす影響2016

    • Author(s)
      奥野 友理子,本屋 愛子,高嶋 克義,徐 恩之
    • Journal Title

      医療と社会

      Volume: 26-2 Pages: 167-178

    • NAID

      130005262149

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Journal Article] 大規模小売企業の成長戦略の規定因2015

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 212巻1号 Pages: 17-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 大規模小売企業の成長戦略の規定因2015

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 212-1 Pages: 17-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] Determinants of Merchandising Proposals by Vendors: Influence of the Recognition of Transaction Costs2015

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima, Changju Kim
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 22-1 Issue: 1 Pages: 42-51

    • DOI

      10.1080/1046669x.2015.978698

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] Determinants of Merchandising Proposals by Vendors: Influence of the Recognition of Transaction Costs2015

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima, Changju Kim
    • Journal Title

      Journal of Marketing Channels

      Volume: 22-1 Pages: 42-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売業におけるバイヤーのアウトカムベース管理の規定因2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 209-2 Pages: 21-35

    • NAID

      110009676623

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売業におけるバイヤーのアウトカムベース管理の規定因2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 209-2 Pages: 21-35

    • NAID

      110009676623

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] コンビニエンス・ストアにおける スーパーバイザーの知識共有 ─ 株式会社セブン-イレブン・ジャパン ─2014

    • Author(s)
      関 隆教、高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 33-4 Pages: 117-130

    • NAID

      130007863796

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売企業への個別適応的MD提案の規定因 ―取引費用に基づく考察―2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16-4 Pages: 1-12

    • NAID

      130005091297

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売企業への個別適応的MD提案の規定因 ―取引費用に基づく考察―2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16-4 Pages: 1-12

    • NAID

      130005091297

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売プロセス革新の 組織的基盤に関する考察2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 33-4 Pages: 29-42

    • NAID

      130007863781

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] コンビニエンス・ストアにおける スーパーバイザーの知識共有 ─ 株式会社セブン-イレブン・ジャパン ─2014

    • Author(s)
      関 隆教,高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 33-4 Pages: 117-130

    • NAID

      130007863796

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] The impact of selling orientation on sales performance: the moderating effect of integration with other functional members2014

    • Author(s)
      Eunji Seo, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Global Marketing Conference at Singapore Proceedings

      Volume: なし Pages: 1533-1537

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] The Impact of Outcome-based Control for Retail Buyers on Organizational Performance2014

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Australasian Marketing Journal

      Volume: 22-2 Issue: 2 Pages: 76-83

    • DOI

      10.1016/j.ausmj.2014.04.002

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売プロセス革新の 組織的基盤に関する考察2014

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 33-4 Pages: 29-42

    • NAID

      130007863781

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] The Impact of Outcome-based Control for Retail Buyers on Organizational Performance2014

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Australasian Marketing Journal

      Volume: 22-2 Pages: 76-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売企業におけるコンフリクトのリバーサルムーブメント現象に関する実証研究2013

    • Author(s)
      徐恩之,高嶋克義
    • Journal Title

      日本商業学会第63回全国研究大会報告論集

      Volume: なし Pages: 201-208

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] ベンダーによるMD提案の規定因:取引費用に基づく考察2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      日本商業学会第63回全国研究大会報告論集

      Volume: なし Pages: 209-218

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売企業における革新的仕入行動の考察2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 15巻1号 Pages: 1-14

    • NAID

      130003396327

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] Learning-Oriented Sales Management Control: The Case of a Pharmaceutical Company2013

    • Author(s)
      Makoto Matsuo, Katsuo Hayahawa and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Business to Business Marketing

      Volume: 20 Pages: 21-31

    • NAID

      120005460248

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] マーケティング戦略転換の組織的制約-脱コモディティ化戦略の実行可能性に基づいてー2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16-1 Pages: 61-76

    • NAID

      130004707680

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] Learning-Oriented Sales Management Control: The Case of a Pharmaceutical Company2013

    • Author(s)
      Makoto Matsuo, Katsuo Hayahawa and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Business to Business Marketing

      Volume: 20 Pages: 21-31

    • NAID

      120005460248

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 小売業における依存度管理戦略の展開2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 128 Pages: 38-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] ベンダーによるMD提案の規定因:取引費用に基づく考察2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      日本商業学会第63回全国研究大会報告論集

      Volume: なし Pages: 209-218

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] Inverse Movement of Conflict in Retail Organizations2013

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima and Eunji Seo
    • Journal Title

      神戸大学ディスカッションペーパー

      Volume: 2013-32 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] マーケティング戦略転換の組織的制約-脱コモディティ化戦略の実行可能性に基づいて-2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16-1 Pages: 61-76

    • NAID

      130004707680

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] Learning-Oriented Sales Management Control: The Case of a Pharmaceutical Company2013

    • Author(s)
      Makoto Matsuo,Katsuo Hayakawa and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Business to Business Marketing

      Volume: 20-1 Pages: 21-31

    • NAID

      120005460248

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売業における依存度管理戦略の展開2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 128号 Pages: 38-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] Learning-Oriented Sales Management Control: The Case of a Pharmaceutical Company2013

    • Author(s)
      Makoto Matsuo, Katsuo Hayahawa and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Business to Business Marketing

      Volume: 20-1 Pages: 21-31

    • NAID

      120005460248

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] 小売企業における革新的仕入行動の考察2013

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 15-1 Pages: 1-14

    • NAID

      130003396327

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Journal Article] 小売企業におけるコンフリクトのリバーサルムーブメント現象に関する実証研究2013

    • Author(s)
      徐恩之、高嶋克義
    • Journal Title

      日本商業学会第63回全国研究大会報告論集

      Volume: なし Pages: 201-208

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Journal Article] Learning Oriented Sales Management Control: The Case of a Pharmaceutical Company2013

    • Author(s)
      Makoto Matsuo, Katsuo Hayahawa and Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of Business to Business Marketing

      Volume: Vol.20 Pages: 21-31

    • NAID

      120005460248

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 脱コモディティ化と「久保田」ブランドの構築2012

    • Author(s)
      松尾睦・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 124(印刷中)(掲載確定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Journal Article] 脱コモディティ化と「久保田」ブランドの構築2012

    • Author(s)
      松尾睦・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 124巻 Pages: 102-113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 小売市場における価格競争と差別化戦略2012

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 第205巻第3号 Pages: 1-13

    • NAID

      110008914970

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 小売市場における価格競争と差別化戦略2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 第205巻第3号 Pages: 1-13

    • NAID

      110008914970

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Journal Article] 改善志向の営業プロセス管理-日本ベーリンガーインゲルハイムの事例-2011

    • Author(s)
      松尾睦・早川勝夫・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻第3号 Pages: 67-80

    • NAID

      130007994872

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Journal Article] 改善志向の営業プロセス管理-日本ベーリンガーインゲルハイムの事例-2011

    • Author(s)
      松尾睦・早川勝夫・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻第3号 Pages: 67-80

    • NAID

      130007994872

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 改善志向の営業プロセス管理-日本べーリンガーインゲルハイムの事例-2011

    • Author(s)
      松尾睦・早川勝夫・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻第3号 Pages: 67-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Journal Article] 改善志向の営業プロセス管理-日本べーリンガーインゲルハイムの事例-2010

    • Author(s)
      松尾睦・早川勝夫・高嶋克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻第3号 Pages: 67-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Journal Article] 延期的生産システムの再検討2008

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 第197巻4号

      Pages: 1-16

    • NAID

      110006622337

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Journal Article] 延期的生産システムの再検討2008

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 第197巻第4号

      Pages: 1-16

    • NAID

      110006622337

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Journal Article] 小売業態革新に関する再検討2007

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      流通研究 第9巻3号

      Pages: 33-51

    • NAID

      130001844313

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Journal Article] EC事業における競争優位の戦略2006

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      ビジネス・インサイト 56

      Pages: 6-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] Rethinking Relationship Marketing2006

    • Author(s)
      Katsuyoshi, Takashima
    • Journal Title

      KOKUMIN-KEIZAI ZASSHI 193-5

      Pages: 27-41

    • NAID

      110004518367

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 営業改革の基本課題-改善効果と連携効果を求めて2006

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー 54巻・1号

      Pages: 42-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Journal Article] 関係性マーケティング論の再検討2006

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 193・5

      Pages: 27-41

    • NAID

      110004518367

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 営業改革の基本課題-改善効果と連携効果を求めて2006

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー 第54巻1号

      Pages: 42-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Journal Article] Electronic Commerce Strategies for Competitive Advantage2006

    • Author(s)
      Katsuyoshi, Takashima
    • Journal Title

      Business Insight 56

      Pages: 6-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 関係性マーケティング論の再検討2006

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 第193巻・5号(未定)

    • NAID

      110004518367

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] The Effects of DTC Advertising of Prescription Medicines in Japan2005

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute 39-6

      Pages: 24-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] Effects of Organizational Behavior on Brand Management2005

    • Author(s)
      Tetsu, Kobayashi, Katsuyoshi, Takashima
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal 25-2

      Pages: 20-37

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 日本の医療用医薬品産業におけるDTC広告の可能性2005

    • Author(s)
      高嶋 克義, 春間 由香
    • Journal Title

      日経広告研究所報 第39巻第6号

      Pages: 24-30

    • NAID

      40007052741

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] Visions for Sales Process Innovation2005

    • Author(s)
      Katsuyoshi, Takashima
    • Journal Title

      Kobunsya 229

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 組織行動がブランド・マネジメントに与える影響-資源ベース理論の適用可能性に関する考察-2005

    • Author(s)
      小林 哲, 高嶋 克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル 25・2

      Pages: 20-37

    • NAID

      40007009030

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] 日本の医療用医薬品産業におけるDTC広告の可能性2005

    • Author(s)
      高嶋 克義, 春間 由香
    • Journal Title

      日本広告研究所報 第39巻・6号

      Pages: 24-30

    • NAID

      40007052741

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] 組織行動がブランド・マネジメントに与える影響-資源ベース理論の適用可能性に関する考察-2005

    • Author(s)
      小林 哲.高嶋 克義
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル 第25巻・2号

      Pages: 20-37

    • NAID

      40007009030

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] Eコマースにおける競争構造2004

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 第190巻・第4号

      Pages: 31-43

    • NAID

      110000972701

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] Behavior-Based Salesforce Control Systems and Interdepartmental Communication2004

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Business Research 51

      Pages: 1-18

    • NAID

      120000941170

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] Behavior-Based Salesforce Control Systems and Interdepartmental Communication2004

    • Author(s)
      Katsuyoshi, Takashima
    • Journal Title

      Business Research 51

      Pages: 1-18

    • NAID

      120000941170

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] Eコマースにおける競争構造2004

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Journal Title

      国民経済雑誌 第190巻第4号

      Pages: 31-43

    • NAID

      110000972701

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Journal Article] Behavior-Based Salesforce Control Systems and Interdepartmental Communication2004

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Business Research No.51

      Pages: 1-18

    • NAID

      120000941170

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16203027
  • [Journal Article] Competitive Structure in Electronic Commerce2004

    • Author(s)
      Katsuyoshi Takashima
    • Journal Title

      Journal of economics and business administration 190-4

      Pages: 31-43

    • NAID

      110000972701

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15203019
  • [Presentation] DXがもたらすチャネルの理論的課題2021

    • Author(s)
      高嶋 克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20634
  • [Presentation] How Do Retailers Increase the Benefits of Buyer Innovativeness?: An Intra- and Inter-organization Perspective2019

    • Author(s)
      Kim, Changju, Katsuyoshi Takashima , Stephen Newell
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02574
  • [Presentation] How Do Retailers Increase the Benefits of Buyer Innovativeness?: An Intra- and Inter-organization Perspective2019

    • Author(s)
      Kim, Changju, Katsuyoshi Takashima and Stephen Newell
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Presentation] 日本小売企業の競争力の強化のためのサプライヤーによる適応的販売に関する規定因(韓国語での報告)2016

    • Author(s)
      金 昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      2016年韓国流通学会冬季学術大会
    • Place of Presentation
      忠清北道清洲市 大韓民国
    • Year and Date
      2016-02-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] Is retail buyer innovativeness crucial to retail competitiveness?2016

    • Author(s)
      Changju Kim and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      KSMS International Conference
    • Place of Presentation
      韓国 ソウル
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Presentation] 日本小売企業の競争力の強化のためのサプライヤーによる適応的販売に関する規定因(韓国語での報告)2016

    • Author(s)
      金昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      2016年韓国流通学会冬季学術大会
    • Place of Presentation
      忠清北道清洲市 韓国
    • Year and Date
      2016-02-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売企業の成果におけるバイヤーの革新性の役割:仕入先分散戦略の調整効果2016

    • Author(s)
      金 昌柱・高嶋 克義
    • Organizer
      韓国流通学会
    • Place of Presentation
      韓国
    • Year and Date
      2016-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H02035
  • [Presentation] Is retail buyer innovativeness crucial to retail competitiveness?2016

    • Author(s)
      Changju Kim and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      KSMS International Conference
    • Place of Presentation
      韓国
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売企業の成果におけるバイヤーの革新性の役割:仕入先分散戦略の調整効果2016

    • Author(s)
      金 昌柱、高嶋 克義
    • Organizer
      韓国流通学会
    • Place of Presentation
      韓国
    • Year and Date
      2016-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売業のパワー依存管理の効果2015

    • Author(s)
      金 昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第65回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      香川大学、香川県高松市
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] Suppliers' Adaptive Selling in Retail Capabilities: the Role of Dependency Management2015

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      the 2015 International Conference of Asian Marketing Associations
    • Place of Presentation
      早稲田大学 東京都新宿区
    • Year and Date
      2015-11-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 革新的MDの規定条件:プロセス・コンフリクトの調整効果2015

    • Author(s)
      金昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会研究会
    • Place of Presentation
      立命館大学、大阪府茨木市
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] 革新的MDの規定条件:プロセス・コンフリクトの調整効果2015

    • Author(s)
      金昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会研究会
    • Place of Presentation
      立命館大学 大阪府茨木市
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] Suppliers' Adaptive Selling in Retail Capabilities: the Role of Dependency Management2015

    • Author(s)
      Changju Kim, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      the 2015 International Conference of Asian Marketing Associations
    • Place of Presentation
      早稲田大学、 東京都新宿区
    • Year and Date
      2015-11-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] 小売業のパワー依存管理の効果2015

    • Author(s)
      金昌柱、高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第65回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      香川大学、香川県高松市
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] Cross-Functional Communication Behaviors in Japanese Industrial Company : The Moderating Role of Alternatives2012

    • Author(s)
      Eunji Seo and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      2012 Global Marketing Conference at Seoul
    • Place of Presentation
      COEX Seoul, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] Cross-Functional Communication Behaviors in Japanese Industrial Company : The Moderating Role of Alternatives2012

    • Author(s)
      Eunji Seo and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      2012 Global Marketing Conference at Seoul
    • Place of Presentation
      COEX, Seoul, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] Cross-Functional Communication Behaviors in Japanese Industrial Company : The Moderating Role of Alternatives2012

    • Author(s)
      Eunji Seo and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      2012 Global Marketing Conference at Seoul
    • Place of Presentation
      COEX, Seoul, Korea
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] Online Mass Customization in Developing Countries : the Effect of Consumer Product & Process Knowledge on Personalized Recommendations2011

    • Author(s)
      Asoka Malawi Arachchige and Takashima Katsuyoshi
    • Organizer
      25^<th> Annual Australian and New Zealand A cademy of Management Conference
    • Place of Presentation
      Amora Hotel
    • Year and Date
      2011-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] 小売企業における組織アーキテクチャとマーチャンダイジング行動2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大坂市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] 小売企業における組織アーキテクチャとマーチャンダイジング行動2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大坂市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] マーケティング戦略における組織と資源の再検討2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Place of Presentation
      青山学院大学東京
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] Online Mass Customization in Developing Countries : the Effect of Consumer Product & Process Knowledge on Personalized Recommendations2011

    • Author(s)
      Asoka Malawi Arachchige, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      25th Annual Australian and New Zealand Academy of Management Conference
    • Place of Presentation
      Amora Hotel, Wellington, New Zealand
    • Year and Date
      2011-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] マーケティング戦略における組織と資源の再検討2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] Online Mass Customization in Developing Countries : the Effect of Consumer Product & Process Knowledge on Personalized Recommendations2011

    • Author(s)
      Asoka Malawi Arachchige, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      25th Annual Australian and New Zealand Academy of Management Conference
    • Place of Presentation
      Amora Hotel, Wellington, New Zealand
    • Year and Date
      2011-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] マーケティング戦略における組織と資源の再検討2011

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] マーケティング論における今後の研究課題2010

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京都)(招待講演)
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] マーケティング論における今後の研究課題2010

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学東京
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] Corporate Social Responsibility and Product Evaluation : Moderating Role of Brand Familiarity2010

    • Author(s)
      Chamila Roshani Perera, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      24th Annual Australian and New Zealand Academy of Management Conference
    • Place of Presentation
      Adelaide, (Australia)
    • Year and Date
      2010-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] マーケティング論における今後の研究課題2010

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会 招待講演
    • Place of Presentation
      東洋大学,東京
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] Corporate Social Responsibility and Product Evaluation : Moderating Role of Brand Familiarity2010

    • Author(s)
      Chamila Roshani Perera, Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      24th Annual Australian and New Zealand Academy of Management Conference
    • Place of Presentation
      Adelaide, Australia
    • Year and Date
      2010-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530435
  • [Presentation] マーケティング論における今後の研究課題2010

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京都)(招待講演)
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330131
  • [Presentation] 流通革新研究の再検討2008

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330092
  • [Presentation] 小売プロセス革新の組織的基盤に関する考察

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第4回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      日本大学砧キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] The impact of selling orientation on sales performance: the moderating effect of integration with other functional members

    • Author(s)
      Eunji Seo and Katsuyoshi Takashima
    • Organizer
      2014 Global Marketing Conference at Singapore
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2014-07-15 – 2014-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売業へのパワーシフトと仕入体制の変革

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会研究会
    • Place of Presentation
      大坂市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] 小売企業におけるコンフリクトのリバーサルムーブメント現象に関する実証研究

    • Author(s)
      徐恩之、高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学びわこ・くさつキャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] ベンダーによるMD提案の規定因:取引費用に基づく考察

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学びわこ・くさつキャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売プロセス革新の組織的基盤に関する考察

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第4回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      日本大学砧キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] ベンダーによるMD提案の規定因:取引費用に基づく考察

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学びわこ・くさつキャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • [Presentation] 小売業へのパワーシフトと仕入体制の変革

    • Author(s)
      高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会関西部会研究会
    • Place of Presentation
      大坂市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285132
  • [Presentation] 小売企業におけるコンフリクトのリバーサルムーブメント現象に関する実証研究

    • Author(s)
      徐恩之,高嶋克義
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学びわこ・くさつキャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24243050
  • 1.  MINAMI Chieko (90254234)
    # of Collaborated Projects: 11 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  HIRANO Mitsutoshi (10346281)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MATSUO Makoto (20268593)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  HUANG Lin (40225363)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  ISHII Junzo (50093498)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  OGAWA Susumu (80214021)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NISHIMURA Junji (60198504)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  金 昌柱 (40580501)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 9.  INOGUCHI Junji (40405486)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KONDO Kimihiko (10205552)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KIM Woonho (10410383)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 12.  NISHIOKA Kenichi (40553897)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  小宮 一高 (90335836)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  SAKAGAWA Yuji (40301965)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  MORIMURA Fumikazu (80582527)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  TAMURA Masanori (40030712)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  KOJIMA Kenji (50121455)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  SUEHIRO Hideo (30162837)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  KATO Yutaka (70117993)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  KURIKI Kei (90294397)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  清水 信年 (70330529)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  結城 祥 (10554321)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  MARUYAMA Masayoshi (60135928)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TANI Takeyuki (00030718)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  OKABE Takayoshi (60067676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  SAKASHITA Akonobu (10093684)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  HARADA Tsutomu (20294192)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  TAKAHASHI Ikuo (70187996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  徐 恩之 (00638421)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 30.  金井 壽宏 (80135780)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  宮下 國生 (60030714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  田頭 拓己 (10802241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  善如 悠介
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 34.  國枝 陽輔
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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