• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HOSOKAWA Kazuhito  細川 和仁

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

細川 和仁  ホソカワ カズヒト

Less
Researcher Number 30335335
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 秋田大学, 教育学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 秋田大学, 教育学研究科, 准教授
2015 – 2023: 秋田大学, 教育文化学部, 准教授
2014: 秋田大学, 教育推進総合センター, 准教授
2013: 秋田大学, 教育推進総合センター, 教授
2012 – 2013: 秋田大学, 学内共同利用施設等, 准教授 … More
2007 – 2012: 秋田大学, 教育推進総合センター, 准教授
2009: 秋田大学, 人間社会学部, 准教授
2004: Akita University, Center for Promotion of Educational Research and Affairs, instructor, 教育推進総合センター, 講師
2003: 大阪大学, 人間科学研究科, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Education / Educaion / Science education / Educational technology / Science education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
教師 / 教育学 / 教育工学 / 実践知 / リフレクション / 行為の中の省察 / 授業カンファレンス / 省察 / 教授行動 / 授業参観 … More / 時間感覚 / 授業認知 / 意思決定 / 判断 / 待機 / 総合的な学習の時間 / 自律的学習 / 教育実習 / 教職歴 / 待つ / 授業研究 / 教師学 / 教育評価 / 評価情報 / 教師の思考 / 学力構造 / 自作テスト / 中学校 / 定期テスト / 実践的知識 / 教師の実践的知識 / 学習評価 / 学力観 … More
Except Principal Investigator
授業研究 / 教師教育 / リフレクション / わざ / 授業改善 / 教師 / 教育課程 / 評価 / カリキュラム / 資質 / 能力 / コンピテンス / 授業改善支援 / プレFD / ELSI / 視線分析 / 注視行動 / 授業リフレクション / 視線情報 / HMD / 学習共同体 / 学校組織文化 / 学校文化 / プロフェッショナル・ラーニング・コミュニティ / 実践的研究リーダー / 研修改善リフレクション / ミドルリーダー / 研究リーダー / 校内研修 / 教育工学 / Lesson Study / アーカイブ化 / 創造 / 研究方法 / 伝承 / lesson study / 知の伝承 / プラットフォーム / 教育実践研究 / シミュレーション / 看護師の職能発達 / 教師の職能発達 / 判断過程 / 状況 / 看護学 / 教育学 / 実践知と行為 / 行為の中の省察 / 状況に埋め込まれた知 / シミュレーション教育 / 実践知 / 状況認知 / 看護師 / work-based education / コーチング / 看護教育 / 机上シミュレーション / educational background complex / leaning / class / students' stress / students' confidence / Tracking system / the high school level gaps / Faculty Development (FD) / 共通教育 / 学力低下 / FD(ファルカルティ・ディベロプメント) / 進学意識 / 大学進学 / 大学全入時代 / 大学生の生活 / 大学の授業分析 / 大学での授業改善・授業改革 / 高校生の進学意識 / トラッキング / 大学生のストレス / FD(ファカルティ ディベロップメント) / 学歴意識 / 勉強 / 授業 / 大学生の自信 / トラッキング・システム / 高校格差 / FD(ファカルティ・ディベロップメント) / 基盤型教育 / 医学教育 / 幼児教育 / 認知 / 態度 / 理科教育 / 学力 / 学習内容 / 学習コンテンツ / 学習指導要領 / コンピテンシー / 実習生 / 改訂 / 文節 / 読解 / 授業構造 / スキーマ / 分節 / 可視化 / 授業過程 / 読解方略 / 授業記録 / 探究 / 人材育成 / 科学教育 / 自分 / 自己 / 評価観点 / 教育課程審議会 / タキソノミー / 形成的評価 / 評価観 / 学力観 / 絶対評価 / 目標に準拠した評価 / 相対評価 / 指導要録 / 通知表 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (54 People)
  •  教師の「行為の中の省察」に着目した授業カンファレンスシステムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      細川 和仁
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Akita University
  •  Development and Practice of an Immersive Classroom Reflection Support System for Elementary and Higher Education

    • Principal Investigator
      Kajikawa Yuji
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  Consideration on training practical research leaders who activate and develop learning communities as professionals

    • Principal Investigator
      Tanaka Seiyuu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Akita University
  •  A Comprehensive Study on 'Waza' as Knowledge Embedded in Situations

    • Principal Investigator
      Asada Tadashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The study of build lesson study platform to support succession and creation of educational practical research

    • Principal Investigator
      HIMENO KANJI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
      Hokkaido University
  •  Proficiency and Update of Teachers' Practical Knowledge Focusing 'Waiting' in Classroom ActivitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hosokawa Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Akita University
  •  The research to rearrange learning contents in competency-based education and the possibility of introduction to science education in Japan

    • Principal Investigator
      SUZUKI MAKOTO
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Creation of competence based science education

    • Principal Investigator
      SUZUKI MAKOTO
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Developing a lesson analysis method for training pre-service teachers based upon experience teachers' strategies for interpreting lessons.

    • Principal Investigator
      MITSUHASHI Koichi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Cognitive Structure of Secondary School Teachers about Academic Achievement in their-made testPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOSOKAWA Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Akita University
  •  Study about a change in the scholastic aptitude look seen in a report card

    • Principal Investigator
      古川 治
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Higashiosaka College
  •  Transfiguration of students and graduate students, Class development and Guidance in universal access into higher education era

    • Principal Investigator
      HATA Masaharu
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Osaka university

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 総合的な学習の時間における“形成的”省察2020

    • Author(s)
      細川和仁
    • Publisher
      秋田大学教育文化学部附属小学校研究リーフレット
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01818
  • [Book] 未来を拓く教師のわざ2016

    • Author(s)
      細川和仁、生田孝至,三橋功一,姫野完治編
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      一莖書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26242010
  • [Book] 同僚評価から授業参観へ,東北大学高等教育開発推進センター編『学生による授業評価の現在』2010

    • Author(s)
      細川和仁
    • Publisher
      東北大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Journal Article] 採用拡大期における初任層教員の自己認識の変容に関する一考察2023

    • Author(s)
      田仲誠祐・鎌田信・細川和仁・和田渉・鈴木貴子
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

      Volume: 45 Pages: 95-104

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Journal Article] 総合的な学習の時間における教師の指導性の分析-子ど もの「形成的」省察を促す教師の出方-2021

    • Author(s)
      細川和仁・菅野宣衛
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部実践研究紀要

      Volume: 第43号 Pages: 79-87

    • NAID

      120007037246

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Journal Article] 試論:ICT 活用による子どもの学びの展開と実践に対する教師のスタンス2021

    • Author(s)
      細川 和仁
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

      Volume: 44 Pages: 109-114

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Journal Article] 総合的な学習の時間における“形成的”省察2020

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部附属小学校研究(WEB版)

      Volume: 1

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Journal Article] 自律した学習者を育てる教科指導の在り方2020

    • Author(s)
      阿部 昇,佐藤 学,長瀬達也,小池孝範,細川和仁
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要(別冊)

      Volume: 42 Pages: 1-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Journal Article] 総合的な学習の時間における“形成的”省察2020

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部附属小学校研究リーフレット(WEB版)

      Volume: 令和元年度 Pages: 1-2

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Journal Article] 教員育成指標に基づくアンケート調査による 小学校初任者教員に関する一考察2019

    • Author(s)
      田仲誠祐・佐藤 学・鎌田信・細川和仁・秋元卓也
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

      Volume: 第41号 Pages: 69-74

    • NAID

      120006623897

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Journal Article] 教員育成指標に基づくアンケート調査による 小学校初任者教員に関する一考察2019

    • Author(s)
      田仲誠祐,鎌田信,細川和仁,秋元卓也
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

      Volume: 41 Pages: 69-74

    • NAID

      120006623897

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Journal Article] 小学校におけるプログラミング教育と秋田県小学校教員の意識について2019

    • Author(s)
      林良雄,鎌田信,細川和仁,清水[ ],村上宙思
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

      Volume: 41 Pages: 51-62

    • NAID

      120006623895

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Journal Article] 義務教育学校設立初年度における取組に関する一考察ー経営資源の有効活用と教育課程の編成に関する現状と課題ー2017

    • Author(s)
      田仲誠祐・古内一樹・廣嶋徹・関谷美佳子・千葉圭子・神居隆・細川和仁・浦野弘・鎌田信・三浦亨・奥瑞生
    • Journal Title

      秋田大学教育実践研究紀要

      Volume: 39 Pages: 137-147

    • NAID

      120006227520

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26242010
  • [Journal Article] 小中学校の教育課程へのアクティブ・ラーニング導入における課題2016

    • Author(s)
      細川和仁、浦野 弘
    • Journal Title

      秋田大学教育文化学部実践研究紀要

      Volume: 38 Pages: 145-154

    • NAID

      120005750792

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26242010
  • [Journal Article] 大学教育の質保障からみたGPA制度2011

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      秋田大学教養基礎教育研究年報

      Volume: 14 Pages: 13-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] 成長し続ける人を育てる実践とは2011

    • Author(s)
      勝見健史・杉原真晃・姫野完治・細川和仁
    • Journal Title

      教師学研究

      Volume: 第10号 Pages: 57-74

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Journal Article] <ラウンドテーブル>実践研究による理論と実践知の往還2011

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 33-2 Pages: 97-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300278
  • [Journal Article] 〈ラウンドテーブル〉実践研究による理論と実践知の往還2011

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第33巻第2号 Pages: 97-100

    • NAID

      40019160856

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Journal Article] 〈ラウンドテーブル〉実践研究による理論と実践知の往還2011

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 33-2 Pages: 97-100

    • NAID

      40019160856

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300278
  • [Journal Article] 小学校通知表・評価観点にみる学力観の分析2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Journal Title

      日本教育工学会論文集 31

      Pages: 37-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Journal Article] 小学校通知表・評価観点にみる学力観の分析2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Journal Title

      日本教育工学会論文集 31巻

      Pages: 37-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Journal Article] 大学全入時代の大学生2005

    • Author(s)
      秦 政春, 細川和仁, 三戸香代, 熊丸真太郎
    • Journal Title

      大阪大学教育実践センター紀要 創刊号(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510280
  • [Journal Article] 大学生の授業評価観点に関する事例研究-教職課程科目「教育課程論」を対象として-2004

    • Author(s)
      細川和仁
    • Journal Title

      大阪大学大学院人間科学研究科紀要 30

      Pages: 143-158

    • NAID

      40006266911

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510280
  • [Journal Article] 通知表の評価観点における「自分」と学習内容の関連性2004

    • Author(s)
      細川 和仁
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌XX

      Pages: 1-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Journal Article] A Case Study on University Student's in Viewpoints of Assessment at Lesson2004

    • Author(s)
      Kazuhito Hosokawa
    • Journal Title

      Bulletin : Graduate School of Human Science (OSAKA UNIVERSITY) 30

      Pages: 143-158

    • NAID

      120004846362

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510280
  • [Presentation] 360度カメラによる授業記録映像を用いた授業者のリフレクションに関する事例研究2023

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03070
  • [Presentation] 360度カメラによる授業記録映像を用いた授業者のリフレクションに関する事例研究2023

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Presentation] 総合的学習の授業設計における教師の思考―児童の概念獲得に向けた指導を中心に―2022

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Presentation] 総合的な学習の時間の指導における「教師の出」-小学校6年生の授業の事例研究より-2021

    • Author(s)
      細川 和仁
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04525
  • [Presentation] 授業における時間に対する教育実習生の意識-教師が「待つ」ことを中心にした事例研究-2018

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教師学学会第19回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] 教育実習生と実習指導教員の授業認知の比較:教師の待ちや時間感覚に着目して2018

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] コンピテンスに基づく学習コンテンツ再構成に関する研究(1)2018

    • Author(s)
      鈴木 誠、大塚雄作、荻原 彰、人見久城、隅田学、細川和仁、大貫麻美、三好美織
    • Organizer
      日本理科教育学会第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26242010
  • [Presentation] 授業における時間に対する教育実習生の意識-教師が「待つ」ことを中心にした事例研究-2018

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教師額学会第19回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 主観カメラを活用した授業者と授業観察者の視線の分析(1) -現職教師と教育実習生の授業認知の比較研究-2017

    • Author(s)
      姫野完治,細川和仁
    • Organizer
      日本教師学学会第18回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学・所沢キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] 主観カメラを活用した授業者と授業観察者の視線の分析(1):現職教師と教育実習生の授業認知の比較研究2017

    • Author(s)
      姫野完治・細川和仁
    • Organizer
      日本教師学学会第18回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 授業における教師の「待つ」行為に関する一検討2017

    • Author(s)
      細川和仁,姫野完治
    • Organizer
      日本教育方法学会第53回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 主観カメラを活用した授業者と授業観察者の視線の分析(2):指導教員の授業を見る教育実習生の授業認知の比較研究2017

    • Author(s)
      細川和仁・姫野完治
    • Organizer
      日本教師学学会第18回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 熟練教師には授業中に何が見えているのか?-主観カメラを活用した視線と認知的枠組みの分析-2017

    • Author(s)
      姫野完治,細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] 熟練教師には授業中に何が見えているのか? 主観カメラを活用した視線と認知的枠組みの分析2017

    • Author(s)
      姫野完治,細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01818
  • [Presentation] 熟練教師と教職志望学生の授業の「みえ」の比較 主観カメラを活用した視線と認知的枠組みの分析2017

    • Author(s)
      細川和仁・姫野完治
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 熟練教師と教職志望学生の授業の「みえ」の比較-主観カメラを活用した視線と認知的枠組みの分析-2017

    • Author(s)
      細川和仁,姫野完治
    • Organizer
      日本教育工学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] コンピテンス基盤型理科教育の創造(1)~コンピテンスに基づく学習コンテンツ再構成に関する研究~2017

    • Author(s)
      鈴木 誠, 大塚雄作, 荻原 彰, 人見久城, 隅田 学, 細川和仁, 大貫 麻美, 三好美織
    • Organizer
      日本理科教育学会第67回全国大会(福岡大会)課題研究
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26242010
  • [Presentation] 熟練教師には授業中に何が見えているのか? 主観カメラを活用した視線と認知的枠組みの分析2017

    • Author(s)
      姫野完治・細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03071
  • [Presentation] 主観カメラを活用した授業者と授業観察者の視線の分析(2) -指導教員の授業を見る教育実習生の授業認知の比較研究-2017

    • Author(s)
      細川和仁,姫野完治
    • Organizer
      日本教師学学会第18回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学・所沢キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] 授業における教師の「待つ」行為に関する一検討2017

    • Author(s)
      細川和仁,姫野完治
    • Organizer
      日本教育方法学会第53回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01102
  • [Presentation] コンピテンス基盤型教育への指摘2013

    • Author(s)
      細川 仁
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] コンピテンス基盤型教育への指摘2013

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる中学校教師の実践的知識 (2)2012

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      福井大学(福井市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] テスト作成過程における中学校教師の判断・価値観2012

    • Author(s)
      細川和仁・後藤真一・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会口頭発表
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる 中学校教師の実践的知識(2)2012

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程における 中学校教師の判断・価値観2012

    • Author(s)
      細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる中学校教師の実践的知識(2)2012

    • Author(s)
      細川和仁・後藤真一・浅田匡
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会発表要旨
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる中学校教師の実践的知識2011

    • Author(s)
      細川和仁,後藤真一,浅田匡
    • Organizer
      日本教育方法学会第47回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300278
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる中学校教師の実践的知識2011

    • Author(s)
      細川和仁、後藤真一、浅田匡
    • Organizer
      日本教育方法学会 第47回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300278
  • [Presentation] テスト作成過程からみた中学校教師の教育評価観2011

    • Author(s)
      細川和仁,後藤真一,浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会研究会JSET11-3
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程からみた中学校教師の教育評価観日本教育工学会研究会2011

    • Author(s)
      細川和仁, 後藤真一, 浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      岐阜大学(岐阜市)
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] テスト作成過程の思考にみる中学校教師の実践的知識2011

    • Author(s)
      細川和仁・後藤真一・浅田匡
    • Organizer
      日本教育方法学会第47回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] テスト作成過程からみた中学校教師の教育評価観2011

    • Author(s)
      細川和仁, 後藤真一, 浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会研究会 JSET11-3
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] 自作テストを通じた教師の認知的学力構造の分析枠組み2010

    • Author(s)
      細川和仁・後藤真一・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300278
  • [Presentation] 自作テストを通じた教師の認知的学力構造の分析枠組み2010

    • Author(s)
      細川和仁・後藤真一・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(8)-テキストマイニングによる可視化と指導要録との比較-2010

    • Author(s)
      後藤真一・西森章子・細川和仁・古川治・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] 自作テストを通じた教師の認知的学力構造の分析枠組み2010

    • Author(s)
      細川和仁, 後藤真一, 浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学(名古屋市)
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700799
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(6)-テキストマイニングによる指導要録との比較2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(7)一現場からみた学力観の小・中学校比較一2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(6)-テキストマイニングによる指導要録との比較2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表 その1
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(7)-現場からみた学力観の小・中学校比較-2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表 その2
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 中学校通知表のテキストマイニングによる構造分析中学校通知表における『自分』の位置づけ2008

    • Author(s)
      後藤真一, 細川和仁
    • Organizer
      日本教育工学学会大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • 1.  HIMENO Kanji (30359559)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  ASADA Tadashi (00184143)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 3.  SUZUKI MAKOTO (60322856)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  OOTUKA Uusaku (00160549)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  OGIWARA Akira (70378280)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  HITOMI Hisaki (10218729)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  MITSUHASHI Koichi (40166062)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  URANO Hiroshi (50185089)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  FURUYA Kouichi (10374753)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SATO Masahiko (00281858)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  BITO Yayoi (20322860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  UMEZAWA Minoru (60314887)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  SASAKI Takako (60322864)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  YAMAZAKI Shokichi (80107242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  HATA Masaharu (20117047)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 16.  OZAKI Hitomi (10314345)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Tanaka Seiyuu (50760881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 18.  Kajikawa Yuji (40281498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  古川 治 (10425382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 20.  梶田 叡一 (70000065)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  西森 章子 (50294012)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  渡邊 規矩郎 (60452512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  大貫 麻美 (40531166)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  隅田 学 (50315347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  三好 美織 (80423482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  冠野 文 (80294601)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  河村 美穂 (00361395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  前川 幸子 (30325724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  田村 由美 (90284364)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  益子 典文 (10219321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  生田 孝至 (20018823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  吉崎 静夫 (20116130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  坂本 將暢 (20536487)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  後藤 康志 (40410261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  古田 紫帆 (60469088)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  佐藤 学 (90587304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 37.  村上 正行 (30351258)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  根岸 千悠 (60726610)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  大山 牧子 (70748730)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  西口 敏司 (80362565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  豊浦 正広 (80550780)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  GOTOH Shinichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 43.  Amimoto Kichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  Teshirogi Hideaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  Sakamoto Shouichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  Kanamoto Yoshiyasu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  Fujino Hideo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  Take Norio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  Ooyama Mitsuharu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  Kobayashi Teruaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  Akimoto Yuuji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  Erkki T. Lassila
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  Ono Koutarou
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  市原 章子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi