• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ikeda Chika  池田 周

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IKEDA Chika  池田 周

Less
Researcher Number 50305497
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛知県立大学, 外国語学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2025: 愛知県立大学, 外国語学部, 教授
2012 – 2018: 愛知県立大学, 外国語学部, 准教授
2009 – 2010: Aichi Prefectural University, 外国語学部, 准教授
2008: Aichi Prefectural University, 文学部, 准教授
2007: 愛知県立大学, 文学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
音韻認識 / 小学校英語教育 / 初期リテラシー / 英語教育 / 小中接続 / 形態素認識 / invented spelling / ローマ字学習 / 英語読み書き指導 / ローマ字指導 … More / 読み能力予測 / 英語リテラシー獲得 / 外国語教育 / リテラシー教育 / 小学校外国語活動 / リテラシー指導 / リテラシー習得 / 読み書き技能習得 / 英語リテラシー技能習得 / 小学校外国語教育 / 英語読み書き技能習得 / 初期リテラシー技能習得 / 教員意識 / 外国語活動 / 初期読み技能 / 接続語句 / 英文読解 / 英語教育一般 … More
Except Principal Investigator
コーパス / data-driven learning / テスト開発 / アウトカム指標 / 小学校外国語教育 / ICT / 英文法学習 / データ駆動型学習(DDL) / カリキュラム開発 / 児童用英語力測定尺度 / 英語運用能力 / L2 perceived competence / L2 WTC / DDL支援サイト / 小中高生の英語学習 / 思考力・判断力 / 思考力・判断力の育成 / 英語の語彙・文法学習 / 語彙・文法学習 / 主体的・対話的で深い学び / 探究的な学習 / 英文法の学習 / 帰納的学習 / 探究的学習 / 文法学習 / 英語教育 / KWIC / 英文法 / 気づき / 探究的な学び / DDL / データ駆動型学習 / タスク分析 / 小学校英語教育 / 教育学 / 授業分析 / 教師教育 / ヒューリスティックス / 早期英語教育 / 教育工学 / 英語教育学 / 語彙学習支援ツール / 語彙学習支援 / 自己組織化マップ / ネットワーク構造 / 第二言語習得 / 心内辞書 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (53 results)
  • Co-Researchers

    (25 People)
  •  英語の「語の読み書き」習得に必要な音韻認識測定テスト開発と指導プログラム構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      池田 周
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Refining English DDL (data-driven learning) through Learning Analytics

    • Principal Investigator
      西垣 知佳子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  小学校英語教育に関するエビデンス生成のためのアウトカム指標の開発・検証と公開

    • Principal Investigator
      酒井 英樹
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Construction of a New L2 WTC Model and Development of an English Language Proficiency Scale for Japanese Children

    • Principal Investigator
      物井 尚子 (山賀尚子)
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  音韻認識と形態素認識に基づく英語の「語の読み書き」指導を通した小中接続Principal Investigator

    • Principal Investigator
      池田 周
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Development of a DDL Website to Assist English Grammar Acquisition for Tertiary, Secondary and Elementary School Learners

    • Principal Investigator
      Nishigaki Chikako
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  The development of phonological awareness instruction programme for Japanese L1 children: With an aim of introducing early literacy into Japanese elementary school English educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ikeda Chika
    • Project Period (FY)
      2016 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Significance of introducing early English literacy instruction into elementary school Foreign Language ActivitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Chika
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  The Effect of Understanding Linguistic Markers on EFL Reading ComprehensionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Chika
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Developing a Computer-based Vocabulary-learning Tool : A Preliminary Study

    • Principal Investigator
      SUGINO Naoki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  An Empirical Study on Instructors' Heuristics for Teacher Training in Early-Childhood English Language Education

    • Principal Investigator
      KOGA Yuya
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shukugawa Gakuin College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Introducing Phonological Awareness and Early Literacy Instruction into Japanese Elementary School English Education ― Its Significance and Feasibility ―2015

    • Author(s)
      池田周
    • Total Pages
      243
    • Publisher
      開拓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] 英語未習者のアルファベット大文字を識別する力を探る ―小学1年生と年長児を対象者として―2024

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・池田周・折原俊一
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 (JASTEC)・研究紀要

      Volume: 43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Journal Article] ローマ字指導と組み合わせた音韻認識指導 ― 初期綴りの発達に及ぼす効果 ―2023

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌(JES Journal)

      Volume: 23 Pages: 83-98

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Journal Article] ローマ字指導を活用した英語音韻認識指導―小学3年児童の初期綴りへの影響―2022

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      児童英語教育学会研究紀要(JASTEC Journal)

      Volume: 41 Pages: 125-142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Journal Article] 小学校「外国語」徹底解説2020

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      英語情報

      Volume: Vol. 2 Pages: 2-19

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Journal Article] フロントライン教育研究「文字の音に気付く ― 国語科のローマ字指導と外国語科の接続を意図した音韻認識指導の在り方」2019

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      初等教育資料

      Volume: 1月号 Pages: 74-77

    • NAID

      40021778938

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Journal Article] 日本語を母語とする小学生の音韻認識 ― 音素操作タスクに見られるモーラ認識の影響 ―2018

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: Vol. 18 Pages: 52-67

    • NAID

      130007629937

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Journal Article] 小学校段階での英語音韻認識指導 - その意義と指導可能性2016

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      英語教育研究

      Volume: 第7号 Pages: 9-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Journal Article] 日本語を母語とする小学生の英語音韻認識 ― 日本語音韻構造の影響 ―2016

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      JES Journal (小学校英語教育学会紀要)

      Volume: 16 Pages: 116-131

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] 英語音韻認識技能の困難度に影響を及ぼす要因2015

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      愛知県立大学大学院国際文化研究科論集

      Volume: 第16号 Pages: 1-21

    • NAID

      120005605123

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] Teacher Beliefs about the Introduction of Letters and Early Literacy Into Foreign Language Activities: Comparative Study of Elementary and Junior High School Teachers2014

    • Author(s)
      Chika Ikeda
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 25 Pages: 17-32

    • NAID

      110009930591

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] 「外国語活動」への文字および初期リテラシー導入に関する小学校教員の意識 ― 2010年度と2012年度アンケート調査結果の比較考察 ―2014

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      愛知県立大学外国語学部「紀要」

      Volume: 46 Pages: 1-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] 小学校「外国語活動」への文字および初期読み指導導入に対する教員意識2013

    • Author(s)
      池田 周
    • Journal Title

      愛知県立大学大学院国際文化研究科論集

      Volume: 第14号 Pages: 1-23

    • NAID

      120005349958

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Journal Article] EFL読解における論理関係の把握について-Causal関係の向きとlinguistic markersの影響-2010

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会『紀要』 第39号

      Pages: 87-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] EFL続解における論理関係の把握について-Causal関係の向きとlinguistic markersの影響-Understanding of Logical Relations in EFL Reading Comprehension : The Effect of Clause Order and Linguistic Markers2010

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会『紀要』 39

      Pages: 87-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] 認知的アプローチによるcoherence relationsの分類と読解における役割2009

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      Mulberry(愛知県立大学文学部英文学科) Vol.58

      Pages: 121-145

    • NAID

      40017013680

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] 認知的アプローチによるcoherence relationsの分類と読解における役割2009

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      Mulberry(愛知県立大学文学部英文学科) 58

      Pages: 121-145

    • NAID

      40017013680

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] Syntactic categorization of ditransitive and dative verbs by Japanese EFL learners.2009

    • Author(s)
      Sugino, N., S. Fraser, C. Ikeda, H. Kawashima, Y. Koga, N. Sugimori.
    • Journal Title

      Proceedings of the 14th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics

      Pages: 251-254

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Journal Article] EFL読解におけるCausal Coherence Relationsの把握について2009

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      愛知県立大学文学部論集英文学科編 57

      Pages: 41-64

    • NAID

      110007487428

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] EFL読解におけるCausal Coherence Relationsの把握について2009

    • Author(s)
      池田周
    • Journal Title

      愛知県立大学文学部論集(英文学科編) 57巻

      Pages: 41-64

    • NAID

      110007487428

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Journal Article] Methodological considerations of mental lexicon research: Focusing on representational links among lexical entries.2008

    • Author(s)
      Fraser, S., N. Sugino, Y. Koga, H. Kawashima, C. Ikeda, N. Sugimori.
    • Journal Title

      広島大学外国語教育研究センター紀要 第11号

      Pages: 131-151

    • NAID

      120000877729

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Journal Article] Methodological considerations of mental lexicon research: Focusing on representational links among lexical entries.2007

    • Author(s)
      Sugino, N., S. Fraser, Y. Koga, N. Sugimori, H. Kawashima, C. Ikeda.
    • Journal Title

      Proceedings of the 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics

      Pages: 244-247

    • NAID

      120000877729

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] 英語の音韻認識と読む能力発達の関係性 ― 日本語を母語とする小・中学生対象の調査結果から ―2023

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      第48回 全国英語教育学会 (JASELE) 香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] DDLツールによる音素単位の音への気付きを促す 指導実践-ローマ字指導への接続ー2023

    • Author(s)
      池田周,田中真理,西垣知佳子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01277
  • [Presentation] 未就学児の英語学習開始適期の検討 ― 年長児の調査から ―2023

    • Author(s)
      物井 尚子、河合 裕美、池田 周
    • Organizer
      第48回 全国英語教育学会 (JASELE) 香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] 英語初学者用アルファベット認識テストの開発―未就学児童と小学1年生を対象者として―2023

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・折原俊一・池田周
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会(JES)近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Presentation] 英語初学者用アルファベット文字認識テストの開発 ― 未就学児童と小学1年生を対象者として ―2023

    • Author(s)
      物井 尚子、河合 裕美、折原 俊一、池田 周
    • Organizer
      第23回 小学校英語教育学会 (JES) 近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] 未就学児の英語学習開始適期の検討―年長児の調査から―2023

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・池田周
    • Organizer
      全国英語教育学会第48回 香川大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Presentation] DDL ツールによる音素単位の音への気付きを促す指導実践 ― ローマ字指導への接続 ―2023

    • Author(s)
      池田 周、田中 真理、西垣 知佳子
    • Organizer
      第23回 小学校英語教育学会 (JES) 近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] 小学校中学年での英語音韻認識指導:指導効果を維持するための文字導入の重要性2022

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      第22回 小学校英語教育学会(JES)四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] 小学校段階の音韻認識指導をどう生かすか ― ローマ字と英語初期リテラシーの学びをつなぐ意義と課題 ―2021

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00790
  • [Presentation] 子音の「音」への気づきを生かす:「音韻認識から初期スペリングへの指導」予備研究2019

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会 北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Presentation] 「文字の「音」に気づく ― ローマ字指導からの接続を意識した「音韻認識」 指導プログラム ―」2019

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Presentation] 音韻認識の指導プログラム構築に向けて ― 内容の組立てと指導可能性 ―2017

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Presentation] 日本語を母語とする小学生の音韻認識 ― 産出タスクに見られるモーラ認識の 影響 ―2016

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会第16回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学(宮城県・仙台市)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02971
  • [Presentation] 小学校段階での英語音韻認識指導 ― その意義と指導可能性 ―2015

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      広島大学英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県東広島市)
    • Year and Date
      2015-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] Teaching English to Young Learners: Some Implications for Classroom Teachers2015

    • Author(s)
      Ikeda, Chika
    • Organizer
      English Language Education in Today’s World: Towards the Understanding of ASEAN 2015 Workshop
    • Place of Presentation
      Mahasarakham University (Thailand)
    • Year and Date
      2015-05-26
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] 日本語を母語とする小学生の英語音韻認識 ― 日本語音韻構造の影響 ―2015

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      第15回小学校英語教育学会(JES)広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県東広島市)
    • Year and Date
      2015-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] The effect of L1 phonological characteristics on children’s performance in L2 phonological awareness tasks2014

    • Author(s)
      Ikeda, Chika
    • Organizer
      BAAL (British Association of Applied Linguistics) Conference 2014
    • Place of Presentation
      University of Warwick, UK
    • Year and Date
      2014-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] Individual differences in representations of English verb subclasses: Focusing on the Unaccusatives and the unergatives.2010

    • Author(s)
      Sugino, N., Y. Koga, S. Fraser, N. Sugimori, C. Ikeda, H. Kawashima.
    • Organizer
      Poster presentation at American Association for Applied Linguistics 2010 Annual Conference
    • Place of Presentation
      Sheraton Atlanta Hotel, Atlanta, Georgia, USA.
    • Year and Date
      2010-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] Understanding Japanese EFL learners'phonological network structure from the perspective of vowel sonority of words: A pilot study.2009

    • Author(s)
      Kawashima, H., N. Sugino, S. Fraser, C. Ikeda, Y. Koga, N. Sugimori.
    • Organizer
      Poster presentation at the 3rd International Free Linguistics Conference 2009.
    • Place of Presentation
      University of Sydney, Sydney, Australia.
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] Syntactic categorization of ditransitive and dative verbs by Japanese EFL learners.2009

    • Author(s)
      Sugino, N., S. Fraser, C. Ikeda, H. Kawashima, Y. Koga, N. Sugimori.
    • Organizer
      Poster presentation at the 14th PAAL Conference.
    • Place of Presentation
      コープイン京都, 京都
    • Year and Date
      2009-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] EFL読解における論理関係の把握について-Causal関係の向きとlinguistic markersの影響 -2009

    • Author(s)
      池田周
    • Organizer
      中部地区英語教育学会第39回静岡研究大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学(静岡市)
    • Year and Date
      2009-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Presentation] EFL読解における論理関係の把握について-Causal関係の向きとlinguistic mlarkersの影響-2009

    • Author(s)
      池田周
    • Organizer
      中部地区英語教育学会 第39回静岡研究大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学 (静岡市)
    • Year and Date
      2009-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720148
  • [Presentation] Investigating lexical relatedness in EFL learners' mental lexicon : Focusing on the syntactic features of English verb.2008

    • Author(s)
      Sugino, N., Koga, Y., Ikeda, C., Kawashima, H., Fraser, S., Suqimori, N.
    • Organizer
      Centre for Language studies International Conference 2009
    • Place of Presentation
      National University of Singapore (Singapore)
    • Year and Date
      2008-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] Investigating lexical relatedness in EFL learners'mental lexicon: Focusing on the syntactic features of English verbs.2008

    • Author(s)
      Sugino, N., Y. Koga, C. Ikeda, H. Kawashima, S. Fraser, N. Sugimori.
    • Organizer
      Poster presentation at CLaSIC (Centre for Language Studies International Conference) 2008.
    • Place of Presentation
      National University of Singapore, Singapore.
    • Year and Date
      2008-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] Methodological considerations of mental lexicon research:Focusing on representational links among lexical entries2007

    • Author(s)
      Sugino, N., S.Fraser, Y.Koga, N.Sugimori, H.Kawashima & C.Ikeda
    • Organizer
      The 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Pattaya,Thailand
    • Year and Date
      2007-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] Methodological considerations of mental lexicon research: Focusing on representational links among lexical entries.2007

    • Author(s)
      Sugino, N., S. Fraser, Y. Koga, N. Sugimori, H. Kawashima, C. Ikeda.
    • Organizer
      Poster presented at the 12th conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics.
    • Place of Presentation
      Royal Cliff Beach Resort, Pattaya, Thailand.
    • Year and Date
      2007-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320088
  • [Presentation] 小学校「外国語活動」における文字および初期読み書き技能導入に関する教員意識 ― 小学校と中学校教員対象のアンケート調査結果から ―

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      全国英語教育学会 (JASELE) 第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] 外国語活動における音韻認識指導 ― 文字導入への橋渡しとして

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)愛知支部セミナー
    • Place of Presentation
      ウインクあいち
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] 音韻認識指導と関連づけた文字導入の可能性 - 日本語と英語の音韻特徴の違いの影響

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)千葉大会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] 「外国語活動」への文字および初期読み技能導入に関する教員意識 ― 小学校教員対象アンケート調査2回分の比較考察 ―

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      小学校英語教育学会 (JES) 第13回沖縄研究大会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • [Presentation] 「外国語活動」への文字および初期読み技能導入に対する教員意識 ― 小学校と中学校教員の比較 ―

    • Author(s)
      池田 周
    • Organizer
      2013年度 小学校英語教育学会 (JES) 愛知支部セミナー
    • Place of Presentation
      愛知県立大学サテライトキャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520703
  • 1.  物井 尚子 (70350527)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  SUGINO Naoki (30235890)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  KOGA Yuya (80321149)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 4.  KAWASHIMA Hirokatsu (60259736)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 5.  Nishigaki Chikako (70265354)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  安部 朋世 (00341967)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  水本 篤 (80454768)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  星野 由子 (80548735)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  小山 義徳 (90546988)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  石井 雄隆 (90756545)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SUGIMORI Naoki (40216338)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 12.  FRASER Simon (10403510)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 13.  J・A Elwood (00400614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  河合 裕美 (10716434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 15.  酒井 英樹 (00334699)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  亘理 陽一 (90509241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  浦野 研 (20364234)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  長沼 君主 (20365836)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  堀田 誠 (20780646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  工藤 洋路 (60509173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  草薙 邦広 (60782620)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  寺沢 拓敬 (80772706)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  内野 駿介 (80825456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  小木曽 智子 (90965427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  山賀 尚子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi