• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OKI Kiyotake  沖 清豪

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

沖 清豪  オキ キヨタケ

Less
Researcher Number 70267433
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 文学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2023: 早稲田大学, 文学学術院, 教授
2009: 早稲田大学, 文学部, 准教授
2007 – 2008: Waseda University, 文学学術院, 准教授
2007: 早稲田大学, 文学部, 准教授
2005 – 2006: 早稲田大学, 文学学術院, 助教授 … More
2002 – 2006: WASEDA University, School of Letters, Arts and Sciences III, assistant professor, 第一第二文学部, 助教授
2001 – 2006: Waseda University, School of Literature, Associate Professor, 文学部, 助教授
2001: Waseda University, Faculty of Literature, Lecturer, 第一文学部, 講師
2000 – 2001: 早稲田大学, 文学部, 講師
1999 – 2001: 早稲田大学, 第一文学部, 専任講師
1999 – 2001: 早稲田大学, 第一第二文学部, 専任講師
2000: 早稲田大学, 専任講師
1997 – 1998: 国立教育研究所, 教育政策研究部, 研究員
1996 – 1998: 国立教育研究所, 教育経営研究部, 研究員
1995: 早稲田大学, 文学部, 助手
1994: Waseda University, Faculty of Education, Assistant, 第二文学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Educaion / Sociology of education / Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09020:Sociology of education-related
Except Principal Investigator
Educaion / Sociology of education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
イギリス / OFSTED / アカウンタビリティ / 入学者選抜 / 英国 / 高等教育改革 / 公正性 / 公正・公平 / 質保証 / 成人学生 … More / OIA / ICA / イギリス教育改革 / 異議申し立て / 学生ユニオン / 学生支援 / IR / 外部評価 / イギリス高等教育 / 高等教育 / 日英比較 / 高等教育質コード / 異議申立て / 日本 / 機会の拡大 / Aレベル試験 / 民間試験制度 / 入試の公正性 / 高等教育の機会拡大 / 入試の公平性 / 機会の公平 / 機会の平等 / UCAS / 苦情申し立て / 資格試験改革 / 多様な背景を有する学生 / 公正な入学機会 / 社会的背景に基づく選抜 / GCE Aレベル試験 / 多様な学生の確保 / 公正なアクセス / アーティキュレーション / イギリス教育 / GCSE / GCE Aレベル / 進学率格差 / GCE A-level / 大学入試 / プロジェクト学習評価 / Sixth Form Colleges / A level試験 / Ofqual / A-level試験 / 試験問題漏洩 / 公正な入試制度 / 国際比較 / 機会の公正性 / 公正な選抜 / 学生の多様化 / GEC A-level試験 / イギリス入学者選抜 / 試験制度改革 / 教育制度改革 / GCE Aレベル試験改革 / 高大接続改革 / external evaluation / inspection / complaints / accountability / educational reform in the UK / QAA / HEFCE / 学生消費者主義 / 第三者評価 / 異議申立 / 教育水準局 / インスペクション / 意義申立 / 修学支援 / 学生支援評価 / 満足度調査 / 請願 / 学生経験調査 / 学生参加 / 英国入試改革 / 学生の権利保障 / 高等教育アカデミー / 学生の声 / 学生調査 / 英国高等教育 / 機関研究 / Institutional Research / 英国大学改革 / インスティテューショナル・リサーチ / NDPBs / 民営化 / layman control / 学校関係者評価 / キャリア教育 / 大学評価 / 学校評価 / メタ評価 / 教育行政機関 / 大学教員調査 / 人文科学系学部 / 研究評価 / シラバス / 説明責任 / 人文科学 / 大学のアカウンタビリティ / 教育財政 … More
Except Principal Investigator
学校評価 / school evaluation / 自己評価 / 学校参加 / 国際比較 / アカウンタビリティ / 外部評価 / external evaluation / 学校改善 / 機関研究(IR) / 学生評価 / JCSS(大学生調査) / JFS(新入生調査) / カレッジ・インパクト / 教育評価 / 国際比較調査 / IR / アセスメント / 学生調査 / 初等・中等教育 / イギリス / 両親学歴 / 第一世代論 / 過敏性腸症候群 / 経済格差 / 健康格差 / 世代間格差 / QOL尺度 / 大学生調査 / Japanese College Student Survey / learning outcome / I-E-O model / College Student Survey / outcome assessment / affective assessment / 国際比較評価 / New Zealand / new public management / organizational development / school review / school inspection / 組織開発 / 内部評価 / 他者評価 / 組織マネジメント / NPM / ニュージーランド / 支援システム / 第三者評価 / 学校組織マネジメント / residents' participation / children's participation / guardians' participation / school administration / creation of open school / school council / school advisor / 住民参加 / 父母参加 / 学校協議員 / 地方分権 / 保護者・住民参加 / 地域住民参加 / 子ども参加 / 保護者参加 / 学校運営 / 開かれた学校づくり / 学校協議会 / 学校評議員 / Knowledge creation / experienced learning / problem solving / partcipatory learning / lifelong learning / Knowledge Management / 総合学習 / 情報社会 / 問題解決学習 / 参加型学習 / 体験学習 / ナレッジマネージメント / 学習法 / 知識創造 / 生涯学習 / vocational education / technical education / Raising Standards / specialist schools / secondary education / England / 才能の開発 / インナー・シティー / インナー・シティー(都市中心部) / 職業教育 / 技術教育 / 水準の向上 / スペシャリスト・スクール / 中等教育 / school chice / school improrement / in volvement to school / participation / self evaluation / 学校選択 / youth services / relition and education / personal and social development (PSD) / national curriculum / curriculum / educational facilities outside schools / education of adolescence / primary and secondary education / ユ-ス・サービス / 人格的・社会的教育 / ユース・サービス / 宗教と教育 / 人格的・社会的発達(PSD) / ナショナル・カリキュラム / カリキュラム / 学校外施設 / 青少年教育 / LOCAL EDUCATIONAL MANAGEMENT / STUDENT EVALUATION / TEACHER EVALUATION / SELF-EVALUATION / ACCOUNTABILITY / EXTERNAL SECTOR / SCHOOL EVALUATION / 学校経営 / アカウンタビリティー / 地域教育経営 / 授業評価 / 教師評価 / 外部セクター / University Council / Central Council for Education / policy-making / policy-evaluation / policies / educational policies / higher education policies / higher education / 未来予測 / 評価 / 大学 / 大学審議会 / 中央教育審議会 / 政策形成 / 政策評価 / 政策 / 教育政策 / 高等教育政策 / 高等教育 / P.T.A / Parental Rights of Education / Parental Participation / School Management / 子どもの権利 / 親の教育権 / 学校参加制度 / 学校参加組織 / PTA / 父母の教育権 / 国際ラウンドテーブル会議 / IR / JCSS(大学生調査) / JFS(新入生調査) / JCSS (大学生調査) / JFS (新入生調査) / 国際ラウンドテーブル / データベース / 機関研究 / アウトカム / OFSTED / 学校監査 / 多文化教育 / 職業訓練制度 / 教育制度 / 移民労働者 / 外国人労働者 Less
  • Research Projects

    (25 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (49 People)
  •  英国大学入学者選抜の多様な質保証制度とその公正・公平観Principal Investigator

    • Principal Investigator
      沖 清豪
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The Logic and Strategies for Fair Access and Widening Participation in Admission Reform in the UK and JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oki Kiyotake
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Basic research on the articulation reform between secondary and higher education and student transformation in the UKPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKI Kiyotake
    • Project Period (FY)
      2016 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Research about Mearsument of Learning Outcomes based on Quality of Life Scale for university students

    • Principal Investigator
      KIMURA TAKUYA
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Study about Student Participation System for Student Services Reform in the UK and JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKI KIYOTAKE
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comparative Study of Cognitive and Affective Development of College Students through the Continuous Large Scale Data

    • Principal Investigator
      YAMADA Reiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Fundamental Study about the Institutional Research for Student Support at Higher Education Institutions in Japan and the UKPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKI Kiyotake
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comparative Study of College Impact Theory and Student Development

    • Principal Investigator
      YAMADA Reiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Research on systematization and the existing conditions of the meta-evaluation to the external evaluation about educational institutions in the UKPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKI Kiyotake
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Complaints and Appeals system against the external evaluation for the educational institutions in the UKPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OKI Kiyotake
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comparative Analysis of College Students based on Affective and Cognitive Assessment

    • Principal Investigator
      YAMADA Reiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Developmental Research on the School Evaluation System

    • Principal Investigator
      KIOKA Kazuaki
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Meijo University
      National Institute for Educational Policy Research
  •  教育行政法人(エージェンシー)のアカウンタビリティ遂行に関する日英比較研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      沖 清豪
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  人文科学系学部におけるアカウンタビリティ遂行に関する日英比較研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      沖 清豪
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comprehensive Study on Lerning Method for Knoeledge Creation in the Lifelong society

    • Principal Investigator
      TATSUTA Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Study on the Transformation of Schools and Other Forms of Education and the Regeneration of Educational Relationship in Communities

    • Principal Investigator
      KITA Akito
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  初等・中等教育学校の外部評価に関する基礎的比較研究

    • Principal Investigator
      KOMATSU Ikuo
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Developmental Research on the Promotion Conditions of School Evaluation : Focusing to the state of an external sector

    • Principal Investigator
      KIOKA Kazuaki
    • Project Period (FY)
      1999 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research of Japan
  •  A Study of Reorganization of Secondary Education in England : With special notices to specialist schools

    • Principal Investigator
      SASAKI Takesih
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research of Japan
  •  外国人労働者のための教育・訓練に関する日英比較研究

    • Principal Investigator
      KUBOTA Shinji
    • Project Period (FY)
      1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Studies in the relations between primary and secondary schooling and educational activities and facilities beyond schools in the United Kingdom

    • Principal Investigator
      SASAKI Takeshi
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research
  •  Policy-Making and Policy-Evaluation in Japanese Higher Education

    • Principal Investigator
      KITAMURA Kaznyuki
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research of Japan
  •  RESEARCH ON SCHOOL EVALUATION REGISTERED NUMBER, NAME, INSTITUTION, DEPARTMENT, TITLE OF POSITION

    • Principal Investigator
      MAKI Masami
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      NATIONAL INSTITUTE FOR EDUCATIONAL RESEARCH OF JAPAN
  •  教育財政におけるアカウンタビリティ(説明・応答責任)の理論的・比較的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      沖 清豪
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Research on Parental Participation System for School Education

    • Principal Investigator
      KUBOTA Shinji
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2010 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] データによる大学教育の自己改善 -インスティテューショナル・リサーチの過去・現在・展望-2011

    • Author(s)
      沖清豪, 岡田聡志編著
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243047
  • [Book] データによる大学教育の自己改善―インスティテューショナル・リサーチの過去・現在・展望―2011

    • Author(s)
      沖清豪・岡田聡志編著
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Book] データによる大学教育の自己改善-インスティテューショナル・リサーチの過去・現在・展望-2011

    • Author(s)
      沖清豪・岡田聡志編著
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] イギリスにおける学生の苦情申し立て: COVID-19下での独立裁定局(OIA) の活動2024

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院 文学研究科紀要

      Volume: 69 Pages: 151-165

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02118
  • [Journal Article] イギリスにおける学生の苦情申し立て: COVID-19下での独立裁定局(OIA)の活動2024

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要

      Volume: 69 Pages: 151-165

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Journal Article] COVID-19の影響下における イギリスの公正な大学入学者選抜改革2022

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院 文学研究科紀要

      Volume: 67 Pages: 91-100

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] COVID-19の影響下における イギリスの公正な大学入学者選抜改革2022

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要

      Volume: 67 Pages: 91-100

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Journal Article] 【第30回大会報告】趣旨説明/シュワルツ報告後の大学入学者選抜をめぐる議論2022

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      Bulletins of Japan-UK Education Forum

      Volume: 26 Issue: 0 Pages: 23

    • DOI

      10.19021/juef.26.0_23

    • ISSN
      1343-1102, 2189-678X
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Journal Article] 中教審高大接続特別部会における入学者選抜制度改革議論の「揺らぎ」 -入試の公正性と共通テスト導入をめぐる議論に基づいて-2021

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要

      Volume: 66 Pages: 151-166

    • NAID

      120007007494

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Journal Article] 中教審高大接続特別部会における入学者選抜制度改革議論の「揺らぎ」 -入試の公正性と共通テスト導入をめぐる議論に基づいて-2021

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要

      Volume: 66 Pages: 151-166

    • NAID

      120007007494

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] 英国における高大接続改革の背景 : 高等教育への機会の公正・公平性をめぐって2019

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学総合人文科学研究センター研究誌

      Volume: 7 Pages: 105-114

    • NAID

      120006779342

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] 【研究報告】ポストユニバーサル段階における短期大学の機能変容 -短期継続高等教育の機能と「学び直し」の観点から-2019

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田教育評論

      Volume: 33(1) Pages: 143-160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] 初等・中等教育における教育の質保証の論理 -中央教育審議会での議論を踏まえて-2019

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田教育学研究

      Volume: 10 Pages: 5-19

    • NAID

      40021854026

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] 英国における2015年A-Level 試験改革について2017

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学 文学研究科紀要

      Volume: 62 Pages: 87-98

    • NAID

      120006230478

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] イギリスにおける高等教育への機会是正政策とその限界2017

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      教育制度学研究

      Volume: 24 Pages: 126-131

    • NAID

      130008102973

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Journal Article] 障がい学生支援に関するノート ―一般学生の「声」を活用した変容をどう促すか―2015

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      高等教育システム報告

      Volume: (1) Pages: 53-59

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381141
  • [Journal Article] 大学教育の質保証に関する日英比較 -1960~70年代の政策文書における質の議論に基づいて-2014

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学史記要

      Volume: 45 Pages: 19-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381141
  • [Journal Article] イギリスにおける学生支援の評価2014

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 36(1) Pages: 89-93

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381141
  • [Journal Article] シンポジウムIIを司会して(学生支援で学生はどのように変容しうるのか-ボランティア活動支援から-)2012

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 34(1) Pages: 66-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 政策に反映される学生の声-全英学生フォーラムが果たした役割2012

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Volume: 2471 Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 英国連立政権下の大学改革-アカデミック・インフラの再構築2012

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Volume: 2476 Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 日本の私立大学におけるInstitutional Research(IR)の動向2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      大学評価研究

      Volume: 10号 Pages: 37-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 学校化された高等教育機関における学生支援の「再」定義2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      大学と学生

      Volume: 第565号 Pages: 41-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 全英学生調査(NSS)をめぐる議論IR(教育機能改善)の視点から2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Volume: 2011 年2 月14 日号 Pages: 2-2

    • URL

      http://www.shidaikyo.or.jp/riihe/research/arcadia/0434.html

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 全英学生調査(NSS)をめぐる議論 IR(教育機能改善)の視点から2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Volume: 2011年2月14日号 Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] イギリスにおける全国学生調査(National Student Survey)の導入と課題―IR(機関調査研究)のためのデータ収集という観点から―2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      早稲田大学教育研究フォーラム

      Volume: 第2号 Pages: 3-19

    • NAID

      40018834387

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] イギリスにおける全国学生調査(National Student Survey)の導入と課題-IR(機関調査研究)のためのデータ収集という観点から-2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      早稲田大学教育研究フォーラム

      Volume: 2(印刷中)

    • NAID

      40018834387

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 学生支援の質的充実に向けた方策立案の視点~ピア・サポートを例に~2011

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      Between

      Volume: 241号 Pages: 12-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] 大学における情報の発信とIR(Institutional Research)2010

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      大学マネジメント

      Volume: 第6巻第6号 Pages: 8-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Journal Article] イギリス継続・高等教育における職業スキル教育・訓練2008

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要 第53巻第1分冊

      Pages: 101-114

    • NAID

      120002909653

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Journal Article] イギリスにおけるキャリア教育2008

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育 68巻6号

      Pages: 95-101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Journal Article] キャリア支援部局の使命と説明責任-イギリスの改革動向から-2008

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞 2322(20080702)号

      Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Journal Article] 高等教育における情報の公開性に関する研究2006

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田教育評論 20(1)

      Pages: 279-295

    • NAID

      40015268203

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] イギリス2004年高等教育法:マス化の貫徹か、学生消費者の異議申立か?2006

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要 51(1)

      Pages: 75-88

    • NAID

      120000785693

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] 2004 Higher Education Act in the UK : Accomplishing the Massification or Complaining by Students as Consumers?2006

    • Author(s)
      Kiyotake OKI
    • Journal Title

      Bulletin of the Graduate Division of Letters, Arts and Sciences of Waseda University vol.51, no.1

      Pages: 75-88

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] 学生の異議への対処 英国OIA創設の背景2006

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      教育学術新聞 2006年2月8日号

      Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] accessibility and Openness of Information in Higher Education System : Focused on Student Support and Staff Development in the UK2006

    • Author(s)
      Kiyotake OKI
    • Journal Title

      Waseda Review of Education vol.20, no.1

      Pages: 279-295

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] イギリス2004年高等教育法 : マス化の貫徹か、学生消費者の異議申立か?2006

    • Author(s)
      沖清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要 51・1

    • NAID

      120000785693

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Journal Article] イギリス2004年高等教育法 : マス化の貫徹か、学生消費者の異議申立か?2006

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Journal Title

      早稲田大学大学院文学研究科紀要 51(1)

      Pages: 75-88

    • NAID

      120000785693

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530595
  • [Presentation] イギリスの大学における学生の苦情申し立て: COVID-19 下での独立裁定局(OIA)の役割2023

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Presentation] イギリスの大学における学生の苦情申し立てCOVID-19下での独立裁定局(OIA)の役割2023

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02118
  • [Presentation] シュワルツ報告後の大学入学者選抜をめぐる議論2021

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日英教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Presentation] シュワルツ報告後の大学入学者選抜をめぐる議論2021

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日英教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Presentation] 審議会資料による「隠れた」政策転換中央教育審議会高大接続特別部会を事例に2020

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Presentation] 審議会資料による「隠れた」政策転換中央教育審議会高大接続特別部会を事例に2020

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02572
  • [Presentation] イギリスにおける大学入学者選抜制度改革の論理:機会の平等と公正性をめぐって2019

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日英教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Presentation] イギリスにおける高等教育への機会是正政策とその限界2016

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日本教育制度学会
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Year and Date
      2016-11-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04629
  • [Presentation] 英国における中等教育と職業・高等教育との接続関係改革―AレベルとASレベルの「分離」を巡る議論から―2015

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日本教育制度学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381141
  • [Presentation] 学生支援で学生はどのように変容しうるのか-ボランティア活動支援から2011

    • Author(s)
      平尾清、兵頭智佳、川島啓二、沖清豪
    • Organizer
      大学教育学会課題研究集会
    • Place of Presentation
      山形市中央公民館(山形県)
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Presentation] 学生支援で学生はどのように変容しうるのか―ボランティア活動支援から2011

    • Author(s)
      平尾清、兵頭智佳、川島啓二、沖清豪
    • Organizer
      2011年度大学教育学会課題研究集会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530881
  • [Presentation] 学校評価を評価する-埼玉県における第三者評価を通して2008

    • Author(s)
      沖清豪
    • Organizer
      日本教育学会第67回大会
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Presentation] イギリス高等教育機関のキャリア支援部局におけるミッション文書2008

    • Author(s)
      沖清豪
    • Organizer
      大学教育学会第30回大会
    • Place of Presentation
      目白大学
    • Year and Date
      2008-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Presentation] 大学基準協会の評価-早稲田大学の事例を中心に2007

    • Author(s)
      沖 清豪
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530726
  • [Presentation] 学生支援の評価~”支援の成果”を用いた評価への転換可能性~

    • Author(s)
      川島啓二・沖 清豪他
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381141
  • 1.  KOMATSU Ikuo (10130296)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MORI Rie (00271578)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SUGITANI Yumiko (70308154)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KIOKA Kazuaki (10186182)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YAMADA Reiko (90288986)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  YOSHIDA Aya (10221475)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  AIHARA Soichiro (30212351)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KIMURA Takuya (40452304)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SAKANO Sinji (30235163)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KUBOTA Shinji (80170033)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KUMIKO Iwasaki (10259989)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  ENGETSU Katsuhiro (50152004)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  WATANABE Tatsuo (20397920)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MIZOGAMI Shinichi (00283656)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  INOUE Kennji (70542033)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NISHIGORI Dai (30542328)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SASAKI Takeshi (90099804)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  山口 眞 (50166625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  柳田 雅明 (20260523)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  佐久間 孝正 (80004117)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  INOUE Tomoyoshi (40151617)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  TACHI Akira (50116182)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  TANAKA Masahiro (30423362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  YASUNO Maiko (20507793)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  ONODA Masatoshi (60169349)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  HAYASHI Kazuyoshi (70134327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  NISHIMURA Ayako (10120792)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  IMAHASHI Morikatsu (30007463)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  山崎 真秀 (40034558)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KITAMURA Kaznyuki (30034664)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  WATANABE Sosuke (40034665)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  KAIZUKA Shigeki (20251001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  HASHIMOTO Akihiko (80189480)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  TSUKAHARA Shuuichi (00155334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  結城 忠 (20033574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  MAKI Masami (70000057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  SATO Akira (50004114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  ARAI Asahiro (80269357)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  NUMANO Taro (50228277)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  TATSUTA Yoshihiro (50135646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  SAWANO Yukiko (40280515)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  SASAI Hiromi (10271701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  KANEHISA Yamada (40000070)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  KITO Naoko (00290859)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  赤尾 勝己 (90202506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  KITA Akito (70147932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  YAMANISHI Yuji (50210498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  KATO Tadahide (30344782)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  FUKUMOTO Michiyo (40387410)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi