• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Igarashi Motoko  五十嵐 素子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IGARASHI Motoko  五十嵐 素子

Less
Researcher Number 70413292
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 北海学園大学, 法学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 北海学園大学, 法学部, 教授
2014 – 2018: 北海学園大学, 法学部, 准教授
2013: 上越教育大学, 学校教育研究科
2013: 上越教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2011 – 2013: 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 准教授 … More
2012: 上越教育大学, 学校教育研究科 (研究院), 准教授
2011: 上越教育大学, 准教授
2011: 上越教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2009 – 2011: 上越教育大学, 大学院・学校教育研究科, 准教授
2010: 上越教育大学, 大学院・学校教研究科, 准教授
2008: 光陵女子短期大学, 国際コミュニケーション学科, 講師
2007 – 2008: 光陵女子短期大学, 国際コミュニケーション学科, 准教授
2007: 北陵女子短期大学, 国際コミュニケーション学科, 准教授
2006 – 2007: 光陵女子短期大学, 専任講師
2006: Koryo International College, Department of International Communications, Associate Professor, 国際コミュニケーション学部, 准教授
2005 – 2006: 光陵女子短期大学, 国際コミュニケーション学科, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Sociology
Except Principal Investigator
Sociology / Science education / Basic Section 09080:Science education-related / Sociology/History of science and technology / Fundamental law / Science education / Basic Section 08010:Sociology-related
Keywords
Principal Investigator
相互行為 / エスノメソドロジー / 学習経験 / 授業会話 / 授業の相互行為分析 / 教授知識 / 教育実践 / 会話分析 / 協同学習の分析視点 / 授業会話の組織化 … More / 教示と学習の関係性 / 授業実践 / 学習活動 / アクティブ・ラーニング / 理解の共有 / 行為役割 / 対話的学び / 社会学 / 教育・学校 / エスノメソドロジー・会話分析 … More
Except Principal Investigator
エスノメソドロジー / 会話分析 / 相互行為分析 / 自然災害 / 社会学 / CSCW / 防災・減災教育 / ビデオエスノグラフィー / コミュニケーション / ミュージアム研究 / 相互行為 / ESD / ワークプレース研究 / 高等教育 / 高等教育改革 / ヒューマンケア / 高齢者支援 / コンピュータヒューマンインタラクション / 東アジア / ESD(持続発展教育) / 多文化 / 防災教育 / 防災・減災 / 国連防災世界会議 / 東日本大震災 / 復興教育 / STS教育 / 持続可能な社会 / sociology / STS / PBLチュートリアル / 工学教育 / ワークショップ / ビデオエスノグラフイー / 少人数教育 / カンファレンス / ヒューマンコンピュータインタラクション / コンヒュータヒューマンインタラクション / 言語社会化 / 子ども研究 / 異文化コミュニケーション / 文化研究 / 言語的社会化 / 法科大学院 / 模擬法律相談 / 実践教育 / 臨床教育 / ミュージアム / 国際理解教育 / 多文化エスノグラフィー / ヒューマンロボットインタラクション / 国際研究者交流(英国) / 国際研究者交流(米国) / 言語行動と身体行動の連携 / ロボット / 国際情報交換 / 法社会学 / ビデオ・エスノグラフィー / 航空管制 / 制度的相互行為 / 法的相互行為 / 管制教育 / 相互行為論 / 持続発展教育 / 地震・津波 / 気象災害 / 東アジア等 / 防災・減災に関する教育 / STS(科学・技術・社会相互関連)教育 / ジオパーク / 地学教育 / 自然景観の活用 / 自然景観 / 糸魚川世界ジオパーク / 世界ジオパーク / 日本人保育者 / 外国人園児 / 外国人児童 / 日本人保育士 / 異文化 / 幼児 / 道徳的秩序 / 多文化混成 / 身体的行為 / 仲裁 / 情報工学 / ヒューマンインタラクション / ロボティックス / リモートインストラクション / 成員カテゴリー / 遠隔協同作業 / 携帯電話 / 子ども / 国際研究者交流 / アメリカ合衆国;イギリス / Information Engineering / ethnomethodology / human interaction / robotics / remote instruction / conversational analysis / 情報システム / 認知科学 / 遠隔コミュニケーション / カテゴリー分析 / information sytems / cognitive science / ミュージアムスタディーズ / Ethnomethodology / Conversation Analysis / Interaction Analysis / Museum studies / Sociology / ESD・SDGs / 国際貢献 / アジアの防災 / 自然の二面性 / 科学的リテラシー / 科学的知識と常識的知識 / 知識の社会的組織化 / 科学と技術の関係性 / 科学と技術 / 知識の組織化への焦点化 / 科学教育 / ESD,SDGs / 近年の自然災害 / 防災・減災,復興 / 科学技術社会相互関連 / ESD(持続可能な開発のための教育) / ESD(持続発展教育) / STS(科学・技術・社会相互関連) / グローカル教育 / 科学・技術・社会 / STS(科学・技術・社会相互関連) / 防災・減災,復興教育 / SDGs・ESD / STS・STEAM / 冷めた科学(cold science) / 冷めた科学 / 科学技術 / 教育 Less
  • Research Projects

    (22 results)
  • Research Products

    (88 results)
  • Co-Researchers

    (79 People)
  •  Systematization of Education for Disaster Risk Reduction from the View point of SDGs

    • Principal Investigator
      藤岡 達也
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Shiga University
  •  Learning "science and technology" in elementary and secondary education: praxiological explication of concepts

    • Principal Investigator
      中村 和生
    • Project Period (FY)
      2021 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Aomori University
  •  Systematization of Education for Disaster Risk Reduction in Japan and Contribution for International Society from the Viewpoint of ESD

    • Principal Investigator
      藤岡 達也
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Shiga University
  •  アクティブ・ラーニング導入による教師の実践的専門性の質的変化の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      五十嵐 素子
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Hokkai-Gakuen University
  •  Interactional analysis of "scientific understanding of natural phenomena" in primary and secondary education

    • Principal Investigator
      Nakamura Kazuo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Aomori University
  •  Education for Disaster Risk Reduction from the Viewpoint of Sustainable Development

    • Principal Investigator
      FUJIOKA TATSUYA
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shiga University
  •  The sociolgical studies of verbal and non-verbal activities in interaction between non-Japanese children and Japanese caregiver

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Akiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Tokyo University of Technology
  •  Organization of learning experiences in classroom interaction and conversational orderPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IGARASHI MOTOKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Hokkai-Gakuen University
      Joetsu University of Education
  •  Development of Japanese Disaster Risk Reduction based on the relation with East Asia

    • Principal Investigator
      Fujioka Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shiga University
      Joetsu University of Education
  •  Geopark from the viewpoint of reconstruction of Geoscience Education

    • Principal Investigator
      FUJIOKA TATSUYA
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shiga University
      Joetsu University of Education
  •  Designing of Embodied Technologies based on multicultural ethnography of verbal and visual interaction

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Sociology/History of science and technology
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Law & Society studies in collaboration and responsibility: qualitative studies using video-ethnography

    • Principal Investigator
      KITAMURA Takanori
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental law
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Sociological Studies of Human Support in front of Other People

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Saitama University
  •  東アジア等の自然災害に関する防災・減災教育についての日本の教育貢献可能性

    • Principal Investigator
      Fujioka Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Studies on learning experiences and instructed knowledge organized through classroom interactionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IGARASHI Motoko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Video-ethnography of practical teaching: Comparative case study in high education

    • Principal Investigator
      KASHIDA Yoshio
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      The University of Tokushima
  •  Study of human support system based on sociological analysis of interactions in human care

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Saitama University
  •  多文化共生社会における言語と身体の組織化と相互行為的評価の研究

    • Principal Investigator
      山崎 敬一
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Saitama University
  •  communication analysis of university educational reform : on-the-spot examination

    • Principal Investigator
      KASHIDA Yoshio
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      The University of Tokushima
  •  Category Analysis of Visual Images : Instructional practice in interaction using mobile technologies

    • Principal Investigator
      KORENAGA Ron
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Rikkyo University
  •  Ethnomethodological Studies on Visitors' Interactional Experience In Museums

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Akiko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Sociological Study of Multiple Ecologies in Collaborative Space

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Keiichi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology
    • Research Institution
      Saitama University

All 2021 2020 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 第18章「教育と会話分析」山崎敬一ほか(編)『エスノメソドロジー・会話分析ハンドブック』2019

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04147
  • [Book] ワークプレイス・スタディーズ:はたらくことのエスノメソドロジー2017

    • Author(s)
      水川喜文、秋谷直矩、五十嵐素子
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      ハーベスト社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Book] 酒井泰斗・浦野 茂・前田泰樹・中村和生・小宮友根 (編)『概念分析の社会学2』2016

    • Author(s)
      五十嵐素子「『教示』と結びついた『学習の達成』―行為の基準の視点から」
    • Total Pages
      326
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Book] 『教示』と結びついた『学習の達成』―行為の基準の視点から2016

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Total Pages
      326
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590100
  • [Book] 素朴心理学からDoing Sociologyへ―記述の下での理解と動機のレリヴァンス2016

    • Author(s)
      中村和生、森一平、五十嵐素子
    • Total Pages
      326
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590100
  • [Book] 「航空管制教育現場における協同的ワーク」、「ワークプレイス・スタディーズ:働くことのエスノメソドロジー」所収2015

    • Author(s)
      北村隆憲・真鍋陸太郎・五十嵐素子・樫田美雄
    • Total Pages
      350
    • Publisher
      ハーベスト社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530019
  • [Book] 地域に根ざした防災教育におけるICT機器活用法の提案2014

    • Author(s)
      大泉佐保里・五十嵐素子
    • Publisher
      学校防災プロジェクト研究チーム(編)協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243037
  • [Book] 理論化作業におけるペダゴジック・コード論:コード論を適用した実証研究の検討から2013

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243037
  • [Book] 教員研修や教員養成の授業観察・分析における「授業ビデオデータ」の利用法『環境教育と総合学習』(藤岡達也編)2011

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 :「対話的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: 9 Pages: 35-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Journal Article] ICTを活用した協働学習のデザインと生徒のワーク――中学校の授業実践を例として2017

    • Author(s)
      五十嵐素子・笠木佑美
    • Journal Title

      ワークプレイス・スタディーズ:はたらくことのエスノメソドロジー

      Volume: 0 Pages: 258-277

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Journal Article] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 ――「対話 的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: 9 Pages: 35-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Journal Article] ICTを活用した協働学習のデザインと生徒のワーク――中学校の授業実践を例として2017

    • Author(s)
      五十嵐素子・笠木佑美
    • Journal Title

      『ワークプレイス・スタディーズ』ハーベスト社

      Volume: -- Pages: 258-277

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Journal Article] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 :「対話的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: 9 Pages: 35-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04147
  • [Journal Article] 地域の二面性を重視したジオパーク活用の意義と課題2013

    • Author(s)
      藤岡達也・五十嵐素子
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 28 Pages: 160-169

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24650524
  • [Journal Article] 学習活動をデザインするための視点 : エスノメソドロジー研究の立場から2012

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      教育創造

      Volume: 170巻 Pages: 48-53

    • URL

      http://repository.lib.juen.ac.jp/dspace/bitstream/10513/1934/3/%E6%95%99%E8%82%B2%E5%89%B5%E9%80%A0-170.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 学習活動をデザインするための視点-エスノメソドロジー研究の立場から2012

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      教育創造

      Volume: 170巻 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 学習活動をデザインするための視点-エスノメソドロジー研究の立場から2012

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      教育創造

      Volume: 170 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330118
  • [Journal Article] 保育実践における子どもの感情経験の取り扱い-エスノメソドロジーの視点から2011

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      子ども社会研究

      Volume: 第17号 Pages: 5-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22243037
  • [Journal Article] 教員研修や教員養成の授業観察・分析における「授業ビデオデータ」の利用法2011

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      環境教育と総合学習(藤岡達也編、協同出版)

      Pages: 60-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 保育実践における子どもの感情経験の取り扱い : エスノメソドロジーの視点から2011

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      子ども社会研究

      Volume: 第17号 Pages: 5-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 現場の知識を生かす授業ビデオデータの利用法-理数教育ステップアップ研修の研究授業を題材に-2010

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 24(4) Pages: 56-57

    • NAID

      130006655240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Journal Article] 傘連判状を採り入れたコミュニケーションプロトコル2010

    • Author(s)
      西田健志, 五十嵐健夫
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌 51

      Pages: 45-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19203025
  • [Journal Article] 高等教育改革の相互行為分析-ビデオ・エスノグラフィー研究の狙いと工学部都市工学演習の実際-2008

    • Author(s)
      樫田美雄、岡田光弘、五十嵐素子、宮崎彩子、出口寛文、真鍋陸太郎、藤崎和彦、北村隆憲、高山智子、太田能、玉置俊晃、寺嶋吉保、阿部智恵子、島田昭仁、小泉秀樹
    • Journal Title

      大学教育研究ジャーナル 第5号

      Pages: 93-104

    • NAID

      110006840542

    • URL

      http://www.cue.tokushima-u.ac.jp/FD/journaldata/journal2008kashida.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Journal Article] 医学教育の問題基盤型学習における「介入」技法-導入段階の援助として-2008

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 18号

      Pages: 77-86

    • NAID

      120001971580

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Journal Article] On the Conversational Availability of Visual Images Sent from Camera Mobile Phones2008

    • Author(s)
      Motoko Igarashi
    • Journal Title

      Cross Culture vol.24

      Pages: 64-83

    • NAID

      40016051428

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Journal Article] カメラ付携帯電話によって送付される視覚イメージの会話における利用について2008

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Journal Title

      CROSS CULTURE 24

      Pages: 65-83

    • NAID

      40016051428

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Journal Article] 医学教育の問題基盤型学習における「介入」技法-導入段階の援助として-2008

    • Author(s)
      五十嵐素子、岡田光弘、樫田美雄、宮崎彩子
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 第18号

      Pages: 1-10

    • NAID

      120001971580

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Journal Article] Keitai-denwa wo motiita mitiannai no bunseki2006

    • Author(s)
      Igarashi, M.
    • Journal Title

      Yamazaki, K. ed., Mobile Communication, Taishu-kan

      Pages: 165-185

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330095
  • [Journal Article] 保育実践としての外遊び-保育士の指示と子どもの行動選択に着目して2006

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      光陵女子短期大学紀要 22

      Pages: 75-89

    • NAID

      40007479433

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330095
  • [Journal Article] 保育実践としての外遊び -保育士の指示と子どもの行動選択に着目して-2006

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      CROSS CULTURE(光陵女子短期大学紀要) 23号(未定)

    • NAID

      40007479433

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330095
  • [Journal Article] Child Play in the Park as Practice of Child Caring: Childcare Staff's Instruction and Child's Choice of Action2006

    • Author(s)
      Igarashi, M. & Simano, C.
    • Journal Title

      Bulletin of Koryo International College 22

      Pages: 75-89

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330095
  • [Journal Article] 携帯電話を用いた道案内の分析2006

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Journal Title

      『モバイルコミュニケーションー携帯電話の会話分析』(山崎敬一編)大修館

      Pages: 165-185

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330095
  • [Presentation] Ordinary knowledge as interactional resources for scientific reasoning in elementary school scientific experiments2021

    • Author(s)
      Yoshifumi Mizukawa, Kazuo Nakamura, Motoko Igarashi
    • Organizer
      The World Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 教育における理科授業のプラン(Suchman)と定式化 ──小学校理科実験における学習指導要領と学習指導案──2021

    • Author(s)
      水川喜文・中村和生・五十嵐素子
    • Organizer
      日本社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01907
  • [Presentation] Ordinary knowledge and scientific practice in elementary school scientific experience2020

    • Author(s)
      Mizukawa Yoshifumi, Igarashi Motoko, Nakamura Kazuo
    • Organizer
      the 2020 Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04147
  • [Presentation] 教育実践における科学的知識と科学的推論の学習過程――小学校理科の授業 を例とした一考察2019

    • Author(s)
      水川喜文、中村和生、五十嵐素子、東徹
    • Organizer
      日本社会学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] Scientific knowledge and reasoning in the experiments of elementary school classrooms: Instruction in local educational order*2019

    • Author(s)
      Yoshifumi Mizukawam, Kazuo Nakamura, Motoko Igarashi
    • Organizer
      Intenational institute for ethnomethodology and conversation analysis
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 今求められる学校と地域の連携2019

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第6回十勝社会教育入門研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04147
  • [Presentation] Scientific Knowledge and Reasoning in the Experiments of Elementary School Classrooms:2019

    • Author(s)
      Yoshifumi Mizukawa, Kazuo Nakamura, Motoko Igarashi
    • Organizer
      International institute for ethnomethodology and conversation analysis
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 科学と技術の関係性は学習されるのか?――初等教育における理科実験を題 材として2019

    • Author(s)
      中村和生、水川喜文、五十嵐素子、東徹
    • Organizer
      日本社会学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 :「対話的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Organizer
      日本質的心理学会第14回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 :「対話的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Organizer
      日本質的心理学会第14回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04147
  • [Presentation] 「何をどう学ぶか」をデザインするためのエスノメソドロジー研究の視点 ――「対話 的な学び」はいかに「立場の違い」を通じて生まれるのか2017

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      日本質的心理学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 教授場面における会話の進め方の特徴-授業の相互行為分析の知見から2016

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Organizer
      日本教育方法学会第52回大会
    • Place of Presentation
      九州大学箱崎キャンパス(福岡県,福岡市)
    • Year and Date
      2016-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590100
  • [Presentation] 教授場面における会話の進め方の特徴-授業の相互行為分析の知見から2016

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      日本教育方法学会第52回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 教授場面における会話の進め方の特徴-授業の相互行為分析の知見から2016

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      日本教育方法学会第52回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2016-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 授業秩序とその管理の諸相 ―エスノメソドロジー・会話分析の知見から2016

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第68回日本教育社会学会大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04037
  • [Presentation] 授業秩序とその管理の諸相 ―エスノメソドロジー・会話分析の知見から2016

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第68回日本教育社会学会大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] “Formal” Replies as Constructed in a Classroom Interactional Order2015

    • Author(s)
      Motoko Igarashi, Takeshi Hiramoto
    • Organizer
      The International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis International Conference 2015
    • Place of Presentation
      University of Southern Denmark
    • Year and Date
      2015-08-05
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] メディアを用いた協働学習のデザイン ―エスノメソドロジー研究の視点から2015

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      子ども社会学会第22回大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] ワークプレイス研究のエスノメソドロジ―的展開(3)―協働学習のエスノグラフィから学習の実践学へ2015

    • Author(s)
      五十嵐素子、秋谷直矩、水川喜文
    • Organizer
      第88 回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学戸山キャンパス
    • Year and Date
      2015-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 教示作業の組織化のデザイン ―学習者による利用可能性の視点から―2014

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第87回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      神戸大学,神戸市
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23252001
  • [Presentation] 授業における学習の達成:教示で示された行為の基準とその利用の視点から2014

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      日本教育社会学会第66 回大会
    • Place of Presentation
      松山大学
    • Year and Date
      2014-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 教示作業の組織化のデザイン :学習者による利用可能性の視点から2014

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第87回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 教示作業の組織化のデザイン ―学習者による利用可能性の視点から―2014

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第87回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      神戸大学、兵庫県、神戸市
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590100
  • [Presentation] 授業における学習の達成―教示で示された行為の基準とその利用の視点から―2014

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      日本教育社会学会第66 回大会
    • Place of Presentation
      松山大学、愛媛県、松山市
    • Year and Date
      2014-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590100
  • [Presentation] 教育実践におけるメディア利用のデザイン : ICTを活用した協働的な学びの事例から2013

    • Author(s)
      五十嵐素子・笠木祐美
    • Organizer
      2013年社会情報学会学会大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学早稲田キャンパス
    • Year and Date
      2013-09-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 授業実践の省察から捉える教師の専門性 : ビデオデータを活用した相互行為分析の知見から2013

    • Author(s)
      五十嵐素子、藤岡達也
    • Organizer
      平成25年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      札幌全日空ホテル
    • Year and Date
      2013-10-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] Account of action as learned : Embodied criteria in an actionorganization2013

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      2013IIEMCA Conference
    • Place of Presentation
      Wilfrid Laurier University、Canada
    • Year and Date
      2013-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 授業場面における "IRE"連鎖開始部の認識可能性について2013

    • Author(s)
      五十嵐素子・平本毅
    • Organizer
      第86回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      慶応大学三田キャンパス
    • Year and Date
      2013-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 授業の相互行為秩序と「公的」な発言の構成2013

    • Author(s)
      平本毅・五十嵐素子
    • Organizer
      第32回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学松本キャンパス
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 授業実践における教師の課題解決と判断基準 : 教員研修における研究授業の事例から2012

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第85回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      札幌学院大学
    • Year and Date
      2012-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 授業実践における教師の課題解決と判断基準―教員研修における研究授業の事例から-2012

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第85回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      札幌学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] Teacher's conversational devicesfor promoting student clinicalreasoning: The case forproblem-based learning2011

    • Author(s)
      Motoko IGARASHI, Mitsuhiro OKADA, Yoshio KASHIDA, Ayako MIYAZAKI
    • Organizer
      IIEMCA(国際エスノメソドロジー会話分析学会)
    • Place of Presentation
      フリブール大学(スイス).
    • Year and Date
      2011-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330118
  • [Presentation] 現場の知識を生かす授業ビデオデータの利用法2010

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      平成21年度第4回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] 現場の知識を生かす授業ビデオデータの利用法-理数教育ステップアップ研修の研究授業を題材に-2010

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      平成21年度第4回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730388
  • [Presentation] A normative order in medical education (problem-based learning) : Use of whiteboard and its consequence on turn-taking organization2008

    • Author(s)
      樫田美雄、岡田光弘、五十嵐素子
    • Organizer
      第2回ISCAR International大会
    • Place of Presentation
      カリフォルニア大学サンディエゴ校
    • Year and Date
      2008-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Presentation] Envisioning the plan in interaction2008

    • Author(s)
      酒井 信一郎・是永 論・五十嵐 素子・水川 喜文
    • Organizer
      Manchester Ethnography Group Seminar
    • Place of Presentation
      Manchester Metropolitan University
    • Year and Date
      2008-03-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] The designs of teacher's interventional-acts to promote students' autonomic clinical inference : From a case of Problem-Based Learning2008

    • Author(s)
      五十嵐素子
    • Organizer
      第2回『ISCAR (国際文化活動研究学会、International Society for Cultural and Activity Research)サンジェゴ大会』
    • Place of Presentation
      UCSD(カリフォルニア州立大学・サンジェゴ校)
    • Year and Date
      2008-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Presentation] Categories in the interaction with visual messaging2008

    • Author(s)
      Yoshifumi Mizukawa Motoko Igarashi, Ron Korenaga, Shinichiro Sakai
    • Organizer
      80th Congress Japan Sociological Association
    • Place of Presentation
      Kanto Gakuin University
    • Year and Date
      2008-11-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] On Interaction between supervisor and worker at plumbing site2008

    • Author(s)
      Ron Korenaga, Shinichiro Sakai, Motoko Igarashi, Yoshifumi Mizukawa
    • Organizer
      80th Congress Japan Sociological Association
    • Place of Presentation
      Kanto Gakuin University
    • Year and Date
      2008-11-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 分析視角としての「相互行為上の能力/実践に参加するために必要な能力」-子どもの遊びのデータから2008

    • Author(s)
      五十嵐 素子
    • Organizer
      シンポジウム「ヒューマンインタラクションの研究と教育-質的研究を中心に」
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2008-01-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653043
  • [Presentation] 視覚イメージ伝達を伴う相互行為のカテゴリー分析:カメラ付き携帯電話による写真送付と会話によるイメージ伝達2007

    • Author(s)
      水川 喜文・五十嵐 素子・是永 論・酒井 信一郎
    • Organizer
      第80回 日本社会学会大会 一般研究報告
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] A workplace study of the activity of plumbers2007

    • Author(s)
      Shinichiro Sakai, Ron Korenaga, Motoko Igarashi, Yoshifumi Mizukawa
    • Organizer
      Workshop in the 20th Congress Multimordal Organization of Instruction in Workplace Interaction
    • Place of Presentation
      Kansei-Gakuin Univ
    • Year and Date
      2007-09-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] インストラクション場面における「職業的/専門的な見方」とその組織化の様相2007

    • Author(s)
      岡田 みさを・西阪 仰・酒井 信一郎・柳町 智治・是永 論・五十嵐 素子・水川 喜文
    • Organizer
      第20回社会言語科学会研究大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 実習型の授業のビデオ・エスノグラフィー(2)-PBL場面の生徒の「自主性」をめぐって-2007

    • Author(s)
      五十嵐 素子, 他
    • Organizer
      第1回『ISCAR(国際文化活動研究学会、International Society for Cultural and Activity Research)国際アジア大会』
    • Place of Presentation
      武蔵工業大学
    • Year and Date
      2007-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Presentation] 「配管工事現場における作業監督と職人の相互行為:携帯電話を通じた「見ること」に関する遠隔でのやりとり」2007

    • Author(s)
      是永 論・酒井 信一郎・五十嵐 素子・水川 喜文
    • Organizer
      第80回 日本社会学会大会 一般研究報告
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 「配管工事現場における作業監督と職人の相互行為:携帯電話を通じた「見ること」に関する遠隔でのやりとり」2007

    • Author(s)
      是永 論・酒井 信一郎・五十嵐 素子・水川 喜文
    • Organizer
      第80回日本社会学会大会一般研究報告
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 視覚イメージ伝達を伴う相互行為のカテゴリー分析:カメラ付き携帯電話による写真送付と会話によるイメージ伝達2007

    • Author(s)
      水川 喜文・五十嵐 素子・是永 論・酒井 信一郎
    • Organizer
      第80回日本社会学会大会一般研究報告
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 高等教育改革のコミュニケーション分析(1)-研究の狙いと工学部都市工学演習の実際-2007

    • Author(s)
      樫田美雄、岡田光弘、五十嵐素子、宮崎彩子、出口寛文、真鍋陸太郎
    • Organizer
      第80回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2007-11-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330105
  • [Presentation] インストラクション場面における「職業的/専門的な見方」相2007

    • Author(s)
      岡田 みさを・西阪 仰・酒井 信一郎・柳町 智治・是永 論・五十嵐 素子・水川 喜文
    • Organizer
      第20回社会言語科学会研究大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] Identities in Action : category work and dialogical network in making sense of the risk of mad cow disease in Japan2006

    • Author(s)
      Shinichiro Sakai, Ron Korenaga, Motoko Igarashi, Yoshifumi Mizukawa
    • Organizer
      International wokshop Ethnomethodology and Media : Wars, Borders and Identities
    • Place of Presentation
      Prague
    • Year and Date
      2006-06-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] Identities in Action : category work and dialogical network in making sense of the risk of mad cow disease in Japan2006

    • Author(s)
      水川 喜文・五十嵐 素子・是永 論・酒井 信一郎
    • Organizer
      international workshop "Ethnomethodology and Media:Wars, Borders and Identities"
    • Place of Presentation
      Charles University,Prague
    • Year and Date
      2006-06-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330120
  • [Presentation] 教育実践におけるメディア利用のデザイン:ICTを活用した協働的な学びの事例から

    • Author(s)
      五十嵐素子・笠木祐美
    • Organizer
      2013年社会情報学会大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] Account of action as learned:Embodied criteria in an action organization

    • Author(s)
      Motoko IGARASHI
    • Organizer
      2013IIEMCA Conference
    • Place of Presentation
      Wilfrid Laurier University(カナダ・ウォータールー市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 授業場面における“IRE”連鎖開始部の認識可能性について

    • Author(s)
      五十嵐素子・平本毅
    • Organizer
      第86回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      慶応大学(三田キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • [Presentation] 授業の相互行為秩序と「公的」な発言の構成

    • Author(s)
      平本毅・五十嵐素子
    • Organizer
      第32回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学(松本キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380660
  • 1.  YAMAZAKI Keiichi (80191261)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  YAMAZAKI Akiko (00325896)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Fujioka Tatsuya (10311466)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  SATO Takeshi (90290692)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  IDA Yasuko (20312910)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KUNO Yoshinori (10252595)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OTSUJI Hisashi (20272099)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SAKAKIBARA Yasushi (90273060)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MANABE Rikutarou (30302780)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  KUZUOKA Hidiaki (10241796)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  ITOU Hiroaki (70184679)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KASHIDA Yoshio (10282295)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 13.  KITAMURA Takanori (00234279)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  KOBAYASHI Ako (90225491)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KAWASHIMA Michie (00706822)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  YAMAGUCHI Katsuhiko (30251143)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MIZUKAWA Yoshifumi (20299738)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 18.  村田 守 (80239532)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  川真田 早苗 (20880363)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  YAMADA Youko (20123341)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  FUJISAKI Kazuhiko (60221545)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 22.  MIYAZAKI Ayako (20298772)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 23.  ABE Chieko (80337427)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  OKADA Mitsuhiro (30619771)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 25.  IKEDA Keiko (90447847)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  IMAI Michita (60348828)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  ONO Tetsuo (40343389)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  MORIMOTO Ikuyo (40434881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  NAKANISHI Hideyuki (70335206)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SEKI Yukiko (30342687)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  KASHIMURA Shiro (40114433)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  AKIYOSHI Hiroyuki (00454851)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  IMADA Koichi (40342969)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  BURDELSKI Matthew (80625020)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  Nakamura Kazuo (70584879)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 36.  坂本 佳鶴恵 (60201521)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  小林 貴訓 (20466692)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  平本 毅 (30469184)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 39.  桜井 愛子 (00636003)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  TERASHIMA Yoshiyasu (20243686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  TAMAKI Toshiaki (80179879)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 42.  DEGUCHI Hirofumi (90131341)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 43.  TAKAYAMA Tomoko (20362957)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  OOTA Chikara (10272254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 45.  WATANUKI Keiichi (30212327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  YUKIOKA Tetsuo (00182668)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  YONEDA Kenichi (20283856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  NAKATSUKA Tomoko (50457131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  OKADA Kenichi (80118926)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  KAMEIDAICHI Andrew (70535658)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  EHARA Yumiko (20128565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  SHIBUYA Momoyo (20451734)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  ITO Takashi (10272098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  OKADA Shigeyuki (50125291)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  NEMOTO Hiroo (30301427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  YUNOKI Tomoya (00311457)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  DOI Taeko (50447661)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  OGURI Yuko (10381138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  KORENAGA Ron (50275468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 60.  KODAMA Sachiko (10323883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  HAMA Hideo (30135644)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  田島 弘司 (90293266)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  原 瑞穂 (90452036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  深澤 健次 (50165247)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  池谷 のぞみ (10297723)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  東 徹 (30132939)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 67.  森 一平 (90600867)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  團 康晃 (90800962)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  齊藤 和貴 (80911825)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  HASEGAWA Kazuyo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  KUROIWA Yukako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  NUMAGUCHI Natsumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  ENYA Takahumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  YOSHIDA Takanori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  HASHIMOTO Keiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  KUWAHARA Koichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 77.  SAITO Yumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  MATTHEW Burdelski
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  秋谷 直矩
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi