• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Etchu Koji  越中 康治

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ETCHU Koji  越中 康治

Less
Researcher Number 70452604
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 宮城教育大学, 大学院教育学研究科高度教職実践専攻, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2025: 宮城教育大学, 大学院教育学研究科高度教職実践専攻, 准教授
2013 – 2019: 宮城教育大学, 教育学部, 准教授
2010 – 2012: 宮城教育大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Special needs education / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
道徳性 / 発達観 / 指導観 / 小学校教諭 / 幼稚園教諭 / 保育士 / いじめの正当化 / 感情 / 認知 / 善悪判断 … More / 児童 / 攻撃行動 / パーソナリティ / 道徳 / 保幼小連携 / 言葉かけ / テキストマイニング / 道徳教育 … More
Except Principal Investigator
道徳性 / 児童 / 道徳感情 / 宿題 / アセスメント / 接続カリキュラム / 保育の質 / 保育者 / カリキュラム / 幼児 / 発達 / 文化 / 道徳的誇り / 教育効果 / 児童期 / 比較文化 / 向社会性 / 道徳的行動 / プライド / 攻撃行動 / 同情 / 誇り / 罪悪感 / 向社会的行動 / 人と組織 / 幼保小 / アクション・リサーチ / ラーニングストーリー / 保育 / 教科学習 / 授業 / 学級コミュニティ / 対話・探究学習 / IRT分析ソフト / 全国偏差値 / 標準学力調査 / 学級・学校経営 / 非認知スキル / データサイエンス / 形態素解析 / 学校経営 / 教育格差 / 定量的調査と定性的調査 / 学力向上 / エビデンス / 諸能力の相関 / 可視化 / リーダーシップ / 組織力 / ウェブアプリ開発 / 経年比較 / 測定指標の開発 / 帰無仮説検定 / 基準値 / システム開発 / 効果量 / 教育効果の可視化 / 全国学力・学習状況調査 / 教育データサイエンス / 内集団バイアス / 責任判断 / 道徳判断 / 集合的罪悪感 / 集団責任 / 教授学習 / 心理学 / 習慣 / 小学校 / 縦断研究 / 学習習慣 / 成績 / 就学前教育 / 評価(アセスメント) / 対話 / 評価 / 意味生成 / 就学前施設 / アクションリサーチ / 子どもの声 / 認識 / アプローチカリキュラム / スタートカリキュラム / 理解の変容・深化 / 長期研修 / 意識変容 / 小学校教員 / 保育者、小が高教員 / 幼小連携 / 小学校移行期 / 発達の捉え / COVID-19 / モデル / 個別の教育支援計画 / 個別の指導計画 / 幼児教育アドバイザー / 編成モデル / 教育課程 / 幼小接続 / 教師教育 / インクルーシブ教育 / 学級経営 / 教員養成 / インクルーシブ学級経営 / 発達障害 / いじめ / 支援 / 個別の支援計画 / 障害児 / 保育カリキュラム / ECERS-R / 保育環境評価スケール / 障害児の保育 / 障害児の保育・教育 / 特別な配慮 / 乳幼児保育 / 向社会的判断 / 仲間関係 / 道徳的判断 / 道徳的アイデンティティ / 道徳教育 / 学習 / 動機づけ / 子育て支援 / 遊び / 変容過程 / 環境移行期 / 多様性 / 学び / 社会性 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (95 results)
  • Co-Researchers

    (35 People)
  •  小学校における宿題の種類別実践と評価

    • Principal Investigator
      淡野 将太
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  日本の児童における道徳的誇りの意味:文化差と社会的成果からの検討

    • Principal Investigator
      長谷川 真里
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Are Japanese teachers able to read the diverse learning of infants and toddlers through alternative assessments?

    • Principal Investigator
      松井 剛太
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Understanding the issues of the connection between early childhood education and elementary school from the perspective of different cultures and climates within the organization

    • Principal Investigator
      山崎 晃
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
  •  子どもの集団責任についての判断の発達:内集団成員の不道徳な行動に対する責任の受容

    • Principal Investigator
      Hasegawa Mari
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Homework, study habit, and academic achievement in elementary school in Japan

    • Principal Investigator
      Tanno Syota
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  攻撃行動に対する小学生の善悪判断の発達的変化:仮説的推論と道徳感情帰属に着目してPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      越中 康治
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  An Analysis of Effective Schools to Foster Cognitive and Non-cognitive Skills

    • Principal Investigator
      Tabata Taketo
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  What is the key to a smooth transition from preschool to elementary school: Exploring the factors that enable a smooth transition and proposing measures

    • Principal Investigator
      Yamazaki Akira
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
  •  Development of multi-vocal assessment in early childhood education and care

    • Principal Investigator
      MATSUI GOTA
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Development of the relationship between children's moral emotional attribution and moral behavior

    • Principal Investigator
      Hasegawa Mari
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tohoku University
      Yokohama City University
  •  A Study to Develop the Inclusive Classroom Management Model to Prevent Bullying Victimization of Students with Developmental Disabilities.

    • Principal Investigator
      Kubo Junya
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Study on teachers' views of moral education: Comparative analysis of nursery and kindergarten teachers and elementary school teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ETCHU Koji
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Assessments of early childhood curriculum for children who need special care

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI AKIRA
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
      Meiji Gakuin University
  •  Longitudinal study on children's social and scholastic links in childhood: How does it develop variously?

    • Principal Investigator
      ITO Junko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Comparison of Views on Moral Guidance among Nursery School, Kindergarten, and Elementary School Teachers via Text MiningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ETCHU Koji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Miyagi University of Education

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2014 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 子どもの理解と援助2021

    • Author(s)
      清水 益治、無藤 隆、五十嵐 元子、金山 元春、和田 美香、森野 美央、越中 康治、大内 晶子、宮田 まり子、木下 光二、中村 章啓、瀧川 光治、鶴 宏史、佐久間 路子、前田 泰弘、松嵜洋子、民秋 言、小田 豊、杤尾 勲、矢藤 誠慈郎
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762831386
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Book] 子どもの理解と援助2021

    • Author(s)
      清水 益治、無藤 隆、五十嵐 元子、金山 元春、和田 美香、森野 美央、越中 康治、大内 晶子、宮田 まり子、木下 光二、中村 章啓、瀧川 光治、鶴 宏史、佐久間 路子、前田 泰弘、松嵜洋子、民秋 言、小田 豊、杤尾 勲、矢藤 誠慈郎
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      4762831387
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03327
  • [Book] 新 保育ライブラリ 子どもを知る 子どもの理解と援助2021

    • Author(s)
      越中 康治(分担執筆)
    • Total Pages
      146
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762831386
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Book] 心理学研究の新世紀(3)教育・発達心理学2012

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      ミネルヴァ書房(道徳性の発達(深田博己(監修)、湯澤正通、杉村伸一郎、前田健一(編))
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Book] 道徳性の発達 深田博己(監修) 湯澤正通・杉村伸一郎・前田健一(編) 心理学研究の新世紀(3) 教育・発達心理学2012

    • Author(s)
      越中康治
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530843
  • [Book] 心理学研究の新世紀(3)教育・発達心理学(道徳性の発達深田博巳(監修)湯澤正通・杉村伸一郎・前田健一(編))2012

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Book] 子ども集団と保育の環境(清水益治・無藤隆(編))(新 保育ライブラリ 子どもを知る 保育の心理学II)2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Book] 新保育ライブラリ子どもを知る保育の心理学II2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      北大路書房(子ども集団と保育の環境(清水益治、無藤隆(編))
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Book] 新・プリマーズ/保育/心理発達心理学2010

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      ミネルヴァ書房(道徳性と向社会的行動の発達(無藤隆、中坪史典、西山修(編))
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Book] 道徳性と向社会的行動の発達(無藤隆・中坪史典・西山修(編))(新・プリマーズ/保育/心理 発達心理学)2010

    • Author(s)
      越中康治
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] モラルプライド喚起場面における母親の声かけの特徴 ―幼児と児童の母親を対象として―2023

    • Author(s)
      長谷川真里・齋藤玲・越中康治
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 72 Pages: 19-36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03071
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーは研修会で何を指導しているのか ― インタビュアーの質問に基づく分析から ―2023

    • Author(s)
      山崎晃・越中公示・松井剛太・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 9 Pages: 1-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 小学校教師の宿題研究に対する認識2023

    • Author(s)
      淡野 将太・浦内 桜・越中 康治
    • Journal Title

      琉球大学教育学部紀要

      Volume: 103 Pages: 1-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03029
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーは幼稚園の研修にどのように関っているか ― 幼稚園への働きかけを経時的に捉える ―2022

    • Author(s)
      山崎晃・越中公示・松井剛太・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 8 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 新型コロナウイルス感染症が就学移行期のカリキュラムへ与えた影響に関する実態調査2022

    • Author(s)
      濱田祥子・越中康治・松井剛太・山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山大学短期大学部教職課程研究

      Volume: 8 Pages: 187-198

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーの幼稚園への働きかけの変容を捉える2021

    • Author(s)
      山崎晃・松井剛太・越中康治・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      広島文化学園大学大学院教育学研究科 子ども学論集

      Volume: 7 Pages: 15-25

    • NAID

      120007039699

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 道徳の教科化と評価の導入に対する教員の認識2020

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一・淡野 将太・徳岡 大・中村 多見
    • Journal Title

      宮城教育大学教員キャリア研究機構研究紀要

      Volume: 2 Pages: 83-91

    • NAID

      40022466652

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03327
  • [Journal Article] 道徳の教科化と評価の導入に対する教員の認識2020

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一・淡野 将太・徳岡 大・中村 多見
    • Journal Title

      宮城教育大学教員キャリア研究機構研究紀要

      Volume: 2 Pages: 83-91

    • NAID

      40022466652

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Journal Article] 道徳の教科化に賛成する学校教員は権威主義的伝統主義者か?2019

    • Author(s)
      目久田 純一・越中 康治
    • Journal Title

      梅花女子大学心理こども学部紀要

      Volume: 9 Pages: 41-48

    • NAID

      120006586073

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 児童館職員の保有資格と価値観との関連2019

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一・中村 多見
    • Journal Title

      宮城教育大学教員キャリア研究機構研究紀要

      Volume: 1 Pages: 105-110

    • NAID

      40022466681

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Journal Article] 道徳教育観と権威主義的伝統主義及びDark Triadとの関連 (2) ―保育者と教員を対象とした比較検討―2019

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 53 Pages: 287-295

    • NAID

      120006558520

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 出産メモリアル事業「BabyStory」が子育てに及ぼす影響―テキストマイニングによる感想はがきの分析を通して―2019

    • Author(s)
      越中 康治・松井 剛太
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 26 Pages: 51-56

    • NAID

      40021946334

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 児童館等職員が考える放課後児童クラブ職員の専門性―KH Coderを用いた自由記述の分析から―2019

    • Author(s)
      目久田 純一・中村 多見・越中 康治
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 26 Pages: 57-64

    • NAID

      40021946343

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 道徳教育観と権威主義的伝統主義及びDark Triadとの関連 (1) ―教育学部生を対象とした予備的検討―2019

    • Author(s)
      越中 康治
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 53 Pages: 279-286

    • NAID

      120006558519

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 国民意識と道徳教育均質化志向及び道徳の教科化への態度との関連2019

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一・淡野 将太・徳岡 大
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 54 Pages: 425-431

    • NAID

      40022142399

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Journal Article] 保育者は保護者とのかかわりの際に何を心がけているのか―バーンアウト傾向と保護者支援の困難さについての認知との関連―2019

    • Author(s)
      越中 康治・中村 多見・目久田 純一
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 26 Pages: 65-72

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 多賀城高等学校における大学COC事業の取り組み(3)―聞き取り調査からとらえた教員の認識とその変化―2018

    • Author(s)
      越中 康治・佐々木 克敬・村上 由則・安藤 明伸・久保 順也・小針 善誠・石澤 公明
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要: COMMUE

      Volume: 25 Pages: 69-77

    • NAID

      40021589881

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 障害のある子どもの小学校への就学移行支援に関する行政の取り組みと課題2018

    • Author(s)
      濱田 祥子・八島 美菜子・若林 紀乃・越中 康治・廣瀬 真喜子・上田 敏丈・松井 剛太・中西 さやか・岡花 祈一郎・山崎 晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山大学短期大学部教職課程研究

      Volume: 4 Pages: 166-175

    • NAID

      120006460868

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 就学移行期における障害のある子どもへの配慮の引継ぎ―なぜ就学前の日常的な配慮が小学校で活用されにくいのか―2018

    • Author(s)
      若林 紀乃・上田 敏丈・越中 康治・岡花 祈一郎・中西 さやか・濱田 祥子・廣瀬 真喜子・松井 剛太・八島 美菜子・山崎 晃
    • Journal Title

      乳幼児教育学研究

      Volume: 27 Pages: 35-43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 道徳教育均質化志向尺度作成の試み2018

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 52 Pages: 261-264

    • NAID

      40021468336

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 多賀城高等学校における大学COC事業の取り組み(1)―タブレット端末貸与とコーディネーター配置の経緯と概要―2018

    • Author(s)
      越中 康治・佐々木 克敬・村上 由則・安藤 明伸・久保 順也・小針 善誠・石澤 公明
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要: COMMUE

      Volume: 25 Pages: 55-60

    • NAID

      40021589847

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 保育活動に対する幼児の集中力に及ぼす導入としての手遊びの効果2018

    • Author(s)
      目久田 純一・越中 康治
    • Journal Title

      梅花女子大学心理こども学部紀要

      Volume: 8 Pages: 1-9

    • NAID

      120006415718

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 放課後児童クラブにおける高学年児童の受け入れに対する認識―テキストマイニングによる自由記述の分析から―2018

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要: COMMUE

      Volume: 25 Pages: 15-24

    • NAID

      120006503475

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 就学移行期における障害のある子どもに関する記録物の作成と活用に関する実態調査―就学前施設と小学校を対象として―2018

    • Author(s)
      越中 康治・上田 敏丈・若林 紀乃・濱田 祥子・岡花 祈一郎・中西 さやか・廣瀬 真喜子・松井 剛太・八島 美菜子・山崎 晃
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 40 Pages: 49-60

    • NAID

      120006532117

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 多賀城高等学校における大学COC事業の取り組み(2)―COC事業とタブレット端末貸与についての教員の意識調査―2018

    • Author(s)
      越中 康治・佐々木 克敬・村上 由則・安藤 明伸・久保 順也・小針 善誠・石澤 公明
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要: COMMUE

      Volume: 25 Pages: 61-68

    • NAID

      40021589868

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 道徳性の芽生えを培う上で親は何に配慮すべきか?―高校生及び大学生と子育て経験者の記述の差異―2017

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要 : COMMUE

      Volume: 24 Pages: 53-58

    • NAID

      120006502028

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 道徳の教科化に対する教師・保育者及び学生の認識(1)2017

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 51 Pages: 159-165

    • NAID

      120005955193

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 子ども同士のトラブルに対する保育者と小学校教諭の言葉かけ―テキストマイニングの手法を用いた比較検討―2017

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 39 Pages: 33-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 道徳の教科化に対する教師・保育者及び学生の認識(2)―テキストマイニングを用いた分析―2017

    • Author(s)
      越中康治・目久田純一
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 51 Pages: 167-176

    • NAID

      120005955194

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 保育者における道徳発達に関する認識と学級経営観の変化―教頭・主任教員は自身の変化をどのように認識しているか―2016

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 23 Pages: 37-40

    • NAID

      120005970228

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 幼児期の道徳発達に関する保育者と小学校教諭の認識2016

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 23 Pages: 33-36

    • NAID

      120005970227

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Journal Article] 障害のある幼児の保育に関する保育関係者の意見 テキストマイニングを用いた職種による特徴の検討2014

    • Author(s)
      越中康治他6名
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要

      Volume: 22 Pages: 33-38

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381325
  • [Journal Article] 障害のある幼児の保育に関する保育関係者の意見 一テキストマイニングを用いた職種による特徴の検討一2014

    • Author(s)
      越中康治・広瀬真喜子・松井剛太・朴信永・若林紀乃・八島美菜子・山崎晃
    • Journal Title

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要第21号(2014)

      Volume: 21 Pages: 33-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381325
  • [Journal Article] 保育士及び幼稚園教諭と小学校教諭の道徳指導観に関する予備的検討2012

    • Author(s)
      越中康治、小津草太郎、白石敏行
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 46巻 Pages: 203-211

    • NAID

      110008767614

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] 攻撃行動に対する幼児の善悪判断に及ぼす攻撃者の権威の影響2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      幼年教育研究年報(広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設)

      Volume: 33 Pages: 97-103

    • NAID

      40019160803

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530843
  • [Journal Article] 体罰に関する大学生の信念に及ぼす意見交換の影響2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 45巻 Pages: 217-225

    • NAID

      110008091467

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] 保育士及び幼稚園教諭と小学校教諭の道徳指導観に関する予備的検討2011

    • Author(s)
      越中康治・小津草太郎・白石敏行
    • Journal Title

      宮城教育大学紀要

      Volume: 46 Pages: 203-211

    • NAID

      110008767614

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] 攻撃行動に対する幼児の善悪判断に及ぼす攻撃者の権威の影響2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Journal Title

      幼年教育研究年報(広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設)

      Volume: 33巻 Pages: 97-103

    • NAID

      40019160803

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] 認定こども園への移行が保育者の保育観に及ぼした影響2011

    • Author(s)
      藤木大介、上田七生、樟本千里、若林紀乃、越中康治、松井剛太、長尾史英、山崎晃
    • Journal Title

      梅光学院大学論集

      Volume: 44巻 Pages: 11-21

    • NAID

      120005334241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Journal Article] 認定こども園への移行が保育者の保育観に及ぼした影響2011

    • Author(s)
      藤木大介・上田七生・樟本千里・若林紀乃・越中康治・松井剛太・長尾史英・山崎晃
    • Journal Title

      梅光学院大学論集

      Volume: 44 Pages: 11-21

    • NAID

      120005334241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 小学校における宿題と成績に関する縦断研究2023

    • Author(s)
      淡野 将太・浦内 桜・越中 康治・Denson Thomas
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03029
  • [Presentation] 保育者と小学校の就学移行期の子どもへの対応2022

    • Author(s)
      越中康治・松井剛太・濱田祥子・山崎 晃
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Presentation] 小学校における宿題と国語,算数,理科および社会の成績の関連2022

    • Author(s)
      淡野 将太・浦内 桜・越中 康治
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03029
  • [Presentation] 小学生の道徳判断と向社会的行動の関係2022

    • Author(s)
      長谷川真里・越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会大会第33回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 小学校における宿題と算数の成績の関連2022

    • Author(s)
      淡野 将太・浦内 桜・越中 康治
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03029
  • [Presentation] 小学生の道徳感情帰属と向社会的行動との関連(4)2021

    • Author(s)
      長谷川真里・越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 小学生の道徳感情帰属と向社会的行動との関連(3)2021

    • Author(s)
      越中康治・長谷川真里
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 新型コロナウイルス感染症による就学移行期のカリキュラムへの影響 ― 緊急事態宣言時における保育者・小学校教員へのアンケート調査 ―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・越中康治・松井剛太
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Presentation] Bullying Victimization and Perpetration in Children with Impulsivity and Emotional Dysregulation.2021

    • Author(s)
      Junya Kubo, Yoshikazu Nozaki, Koji Etchu, Jun Uekida, Manami Honzu, Shizuka Sato.
    • Organizer
      World Anti-Bullying Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01005
  • [Presentation] 子どもの情動的コンピテンスの発達2021

    • Author(s)
      長谷川真里・越中康治・その他
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 小学生の道徳感情帰属と向社会的行動の関係 (1)2020

    • Author(s)
      越中 康治・長谷川 真里
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 小学生の道徳感情帰属と向社会的行動の関係 (2)2020

    • Author(s)
      長谷川 真里・越中 康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03260
  • [Presentation] 児童館等職員の専門性に関する意識調査(2)―児童館等職員が考える放課後児童クラブ職員の専門性―2019

    • Author(s)
      目久田 純一・越中 康治・中村 多見
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 児童館等職員の専門性に関する意識調査(3)―子どもの権利の保障と高学年児童の受け入れに求められるもの―2019

    • Author(s)
      越中 康治・中村 多見・目久田 純一
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 児童館等職員の専門性に関する意識調査(1)―就業理由の全体的傾向と年齢及び保有資格による特徴―2019

    • Author(s)
      中村 多見・目久田 純一・越中 康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 道徳教育均質化志向と権威主義及び道徳の教科化への態度との関連(1)―小・中学校教員と教育学部生を対象とした比較検討―2018

    • Author(s)
      越中 康治・目久田 純一
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第27回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 道徳教育均質化志向と権威主義及び道徳の教科化への態度との関連(2)―権威主義と道徳の教科化への態度の関係性に及ぼす道徳教育均質化志向の媒介効果―2018

    • Author(s)
      目久田 純一・越中 康治
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第27回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 幼児の集中力に及ぼす導入としての手遊びの促進効果2018

    • Author(s)
      目久田 純一・越中 康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 道徳教育均質化志向尺度作成の試み(2)2017

    • Author(s)
      越中康治・目久田純一
    • Organizer
      日本発達心理学会第28回大会
    • Place of Presentation
      広島国際会議場(広島県広島市)
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 就学移行期における障害のある子どもに対する合理的配慮の実態(2)―行政機関における取組と課題―2017

    • Author(s)
      八島 美菜子・若林 紀乃・越中 康治・濱田 祥子・廣瀬 真喜子・山崎 晃
    • Organizer
      日本保育学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 就学移行期における障害のある子どもに対する合理的配慮の実態(1)―配慮内容に対する保育者の認識―2017

    • Author(s)
      若林 紀乃・八島 美菜子・上田 敏丈・越中 康治・濱田 祥子・廣瀬 真喜子・山崎 晃
    • Organizer
      日本保育学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 道徳教育均質化志向尺度作成の試み(1)2017

    • Author(s)
      目久田純一・越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第28回大会
    • Place of Presentation
      広島国際会議場(広島県広島市)
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 就学移行期における障害のある子どもに関する記録物の作成・活用状況と課題(1)―量的データの分析から―2017

    • Author(s)
      濱田 祥子・上田 敏丈・若林 紀乃・越中 康治・岡花 祈一郎・中西 さやか・廣瀬 真喜子・松井 剛太・八島 美菜子・山崎 晃
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 就学移行期における障害のある子どもに関する記録物の作成・活用状況と課題(2)―テキストマイニングによる自由記述の分析から―2017

    • Author(s)
      越中 康治・上田 敏丈・若林 紀乃・濱田 祥子・岡花 祈一郎・中西 さやか・廣瀬 真喜子・松井 剛太・八島 美菜子・山崎 晃
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 就学移行期における障害児の保育・教育体制の整備と連携(1) -個別の指導計画・アプローチカリキュラムの実施状況から-2016

    • Author(s)
      八島・若林・越中・濱田・廣瀬・岡花・中西 ・山崎
    • Organizer
      日本保育学会第69回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2016-05-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381325
  • [Presentation] 就学移行期における障害児の保育・教育体制の整備と連携(2) -交流および連携の実態から-2016

    • Author(s)
      若林・八島・越中・濱田・廣瀬・岡花・中西 ・山崎
    • Organizer
      日本保育学会第69回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2016-05-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381325
  • [Presentation] 道徳教育観と権威主義的伝統主義及びダークトライアドとの関連―教育学部生を対象とした予備的検討―2016

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17263
  • [Presentation] 障害児のいるクラスの保育につい て保育関係者が感じる不安や悩み2014

    • Author(s)
      朴信永・越中康治・廣瀬真喜子・松井剛太・山崎晃
    • Organizer
      日本保育学会
    • Place of Presentation
      大阪総合保育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381325
  • [Presentation] 道徳性の芽生えに対する保育者と小学校教諭のイメージ-保育系短期大学生のイメージとの比較検討-2012

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2012-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 道徳性の芽生えを培う上で親は何に配慮すべきか?―高校生及び大学生と子育て経験者の記述の差異―2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本感情心理学会第19回大会・日本パーソナリティ心理学会第20回大会
    • Place of Presentation
      京都光華女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530843
  • [Presentation] 道徳性の芽生えを培う上で親は何に配慮すべきか?-高校生及び大学生と子育て経験者の記述の差異-2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本感情心理学会第19回大会・日本パーソナリティ心理学会第20回大会合同大会
    • Place of Presentation
      京都光華女子大学
    • Year and Date
      2011-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 道徳性の芽生えを培う上で親と保育者は何に配慮すべきか?-テキストマイニングによる教育学部生の認識の検討-2011

    • Author(s)
      越中康治、目久田純一、中村多見、小津草太郎、前田健一
    • Organizer
      日本発達心理学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 幼児は戦争について何を語るか?2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本保育学会第64回大会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 26章Integrative ethical education (D. Narvaez)紹介と話題提供、「道徳性・向社会性」分科会(企画)、二宮克美(司会・話題提供)、長谷川真里、寺井朋子、越中康治(話題提供)、道徳性発達の最前線を知る-Part 32011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 保育者養成系学科に所属する短期大学生の授業評価基準2011

    • Author(s)
      目久田純一、中岡千幸、越中康治
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 道徳性の芽生えを培う上で親と保育者は何に配慮すべきか?(2)-テキストマイニングを用いた保育者養成系学科に所属する短期大学生の認識の検討-2011

    • Author(s)
      越中康治、目久田純一、中村多見、小津草太郎、前田健一
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 道徳性の芽生えに対する保育学生のイメージ2011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      東京成徳大学・東京成徳短期大学
    • Year and Date
      2011-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 26章Integrative ethical education(D.Narvaez)紹介と話題提供「道徳性・向社会性」分科会(企画)二宮克美(司会・話題提供)長谷川真里・寺井朋子・越中康治(話題提供)道徳性発達の最前線を知る-Part 32011

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本発達心理学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] テキストマイニングによる体罰に関する賛否の理由づけの比較検討2010

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第19回大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2010-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 幼児教育を学ぶ短期大学生の道徳指導観-実習経験の有無と保育者効力感の高低による相違の検討-2010

    • Author(s)
      越中康治、白石敏行
    • Organizer
      日本保育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      松山東雲女子大学・松山東雲短期大学
    • Year and Date
      2010-05-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 教育学部生の道徳教育観と権威主義的伝統主義との関連2010

    • Author(s)
      越中康治
    • Organizer
      日本社会心理学会第51回大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 認定こども園への移行が保育者の保育観に及ぼした影響の検討2010

    • Author(s)
      藤木大介、上田七生、若林紀乃、越中康治、松井剛太、長尾史英、山崎晃
    • Organizer
      日本保育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      松山東雲女子大学・松山東雲短期大学
    • Year and Date
      2010-05-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 保育士及び幼稚園教諭と小学校教諭の道徳指導観-テキストマイニングによる比較検討-2010

    • Author(s)
      越中康治、小津草太郎、白石敏行
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730510
  • [Presentation] 偏食に対する幼児の善悪判断に及ぼす親の反応の影響

    • Author(s)
      越中康治・伊藤順子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学 (東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530843
  • [Presentation] 儀礼的なお世辞に対する幼児・児童の善悪判断

    • Author(s)
      越中康治・伊藤順子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530843
  • 1.  MATSUI GOTA (50432703)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  YAMAZAKI AKIRA (40106761)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  Tanno Syota (20618532)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  Hasegawa Mari (10376973)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 5.  濱田 祥子 (20638358)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  中西 さやか (40712906)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  Kubo Junya (20451643)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  本図 愛実 (70293850)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  水津 幸恵 (30837331)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  岡花 祈一郎 (50512555)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 11.  佐藤 智恵 (90552232)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  徳岡 大 (80780642)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  ITO Junko (10331844)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  PARK SHINGYOUG (50462057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  Tabata Taketo (50344742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  植木田 潤 (20509145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  野崎 義和 (20733067)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  佐藤 静 (60323127)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  升川 琢也 (10864689)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  松本 博雄 (20352883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  上村 眞生 (30530050)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  片岡 元子 (40709242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  大野 歩 (60610912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  目久田 純一 (40783395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  CHUANG Chiching (10834343)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  吉田 剛 (10431610)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  原田 信之 (20345771)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  板垣 翔大 (20847850)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  市瀬 智紀 (30282148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  菅原 敏 (80282151)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  梨本 雄太郎 (80292803)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  丸山 千佳子 (90866857)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  川端 美穂 (00399221)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  芝崎 良典 (00389082)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  磯部 美良 (60528339)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi