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KATSUMATA Sotaro  勝又 壮太郎

… Alternative Names

Katsumata Sotaro  勝又 壮太郎

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Researcher Number 80613588
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-0496-8863
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Affiliation (Current) 2025: 大阪大学, 大学院経済学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 大阪大学, 大学院経済学研究科, 教授
2021 – 2022: 大阪大学, 大学院経済学研究科, 准教授
2017 – 2021: 大阪大学, 経済学研究科, 准教授
2011 – 2014: 長崎大学, 経済学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
マーケティング / 消費者行動論 / 消費者行動 / 消費者行動研究 / イノベーション・マネジメント / イノベーション / 顧客関係管理 / 経営組織・戦略 / デザイン / 製品開発 … More / 経営学 / 新製品開発 / 市場創造 / 市場戦略 / 経営組織 / 経営戦略論 / 選択集合 / ネットワーク分析 / ユーザーイノベーション … More
Except Principal Investigator
ソーシャル・エンタープライズ / 創設者シンドローム / 就労移行支援事業 / 制度ロジック / ソーシャル・インパクト / スケールアウト / スケールアップ / ソーシャル・ビジネス / 起業意図 / コーポレート・ソーシャル・アントレプレナーシップ / 正当化活動 / 集合的ソーシャル・アントレプレナーシップ / 企業家活動Ⅱ / 企業家活動Ⅰ / 協働 / コレクティブ・インパクト / 事業承継 / ソーシャルビジネス / ソーシャル・アントレプレナーシップ Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (117 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  An integrative study of social business development and social entrepreneurship

    • Principal Investigator
      YOKOYAMA KEIKO
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Kansai University
  •  複合市場群を分析対象とした市場の創造・成長・変質に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      勝又 壮太郎
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Multifaceted empirical study of market emergence and maturation processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Katsumata Sotaro
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Applying Consumer Behavior Theories to Customer Relationship ManagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATSUMATA Sotaro
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Analyzing advanced cases of customer relationship management and reconstructing the related theoriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATSUMATA Sotaro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Nagasaki University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2014 2013 2012 2011

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Rによるマーケティング・データ分析2023

    • Author(s)
      ウィラワン ドニ ダハナ、勝又 壮太郎
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      新世社
    • ISBN
      9784883843671
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Book] マーケティング2022

    • Author(s)
      西本 章宏、勝又 壮太郎
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      4535806152
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Book] メガマーケティングによる市場創造戦略 : 携帯音楽配信サービスの誕生2020

    • Author(s)
      西本, 章宏, 勝又, 壮太郎
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535559448
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Book] メガマーケティングによる市場創造戦略:携帯音楽配信サービスの誕生2020

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535559448
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Organizational inclusion and sustainable development: An empirical evidence from the context of <scp>Eastern</scp> culture2024

    • Author(s)
      Zeng Yanqin、Katsumata Sotaro、Zhang Qingyu、Li Xi
    • Journal Title

      Sustainable Development

      Volume: - Issue: 5 Pages: 0-0

    • DOI

      10.1002/sd.2942

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00752, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析2024

    • Author(s)
      中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 31(1) Pages: 9-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Keeping distance! How infectious disease threat lowers consumers'?attitudes toward densely displayed products2024

    • Author(s)
      Yi Yanxi、Wang Wangshuai、Karimi Sahar、Katsumata Sotaro、Meng Lu (Monroe)
    • Journal Title

      Psychology and Marketing

      Volume: 0 Issue: 7 Pages: 0-0

    • DOI

      10.1002/mar.21996

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] The Exogenous Shocks of the COVID-19 Pandemic and the Cognitions of Digital Transformation in Society2023

    • Author(s)
      清水 千華、勝又 壮太郎
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 57 Issue: 2 Pages: 63-78

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.20240119-5

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Year and Date
      2023-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Embedded lead users in the organization and consumer lead users in the market2023

    • Author(s)
      Shimizu Chiharu、Katsumata Sotaro
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 22 Issue: 5 Pages: 75-89

    • DOI

      10.7880/abas.0230912a

    • ISSN
      1347-4456, 1347-4464
    • Year and Date
      2023-10-15
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] The Development and Validation of Consumer Thinking Modes Scale2023

    • Author(s)
      多田伶・勝又壮太郎
    • Journal Title

      Advances in Consumer Studies

      Volume: 29 Issue: 1_2 Pages: 1_1-1_26

    • DOI

      10.11194/acs.202303.004

    • ISSN
      1346-9851, 1883-9576
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12559, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Brand Competitiveness and Resilience to Exogenous Shock: Usage of Smartphone Apps During the COVID-19 Pandemic2023

    • Author(s)
      Katsumata, S., Nishimoto, A. & Kannan, P.K.
    • Journal Title

      Journal of Retailing and Consumer Services

      Volume: 75 Pages: 103453-103453

    • DOI

      10.1016/j.jretconser.2023.103453

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01758, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Value-Enhancing Effects of Psychological Ownership on Consumers’ Mental Accounting:2023

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 1 Pages: 53-65

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.037

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-06-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01758, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] A Quantitative Analysis of Industrial Design and Social Change Focusing on Product Identity and Image2022

    • Author(s)
      多田 伶, 金 勝鎮, 勝又 壮太郎
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 55 Issue: 3 Pages: 21-33

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.20220415-3

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Year and Date
      2022-03-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-21K20119, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Sightseeing spot satisfaction of inbound tourists: comparative analysis of first-time visitors and repeat visitors in Japan2022

    • Author(s)
      Yoo Bosul、Katsumata Sotaro
    • Journal Title

      International Journal of Tourism Cities

      Volume: 9 Issue: 1 Pages: 111-127

    • DOI

      10.1108/ijtc-10-2021-0212

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] High-end luxury wine demand and income inequality2022

    • Author(s)
      Pierre-Yves Donze, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      International Journal of Wine Business Research

      Volume: 34(1) Issue: 1 Pages: 112-132

    • DOI

      10.1108/ijwbr-03-2021-0019

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Competitive Strategies of Communication Platforms in the Period of Hegemony, Maturity, and Growth―From the Perspective of Relationship with Other Apps in Shopping Baskets2022

    • Author(s)
      一小路 武安, 勝又 壮太郎, 中野 暁, 山口 真一, 生稲 史彦
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 55 Issue: 3 Pages: 34-48

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.20220415-4

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Year and Date
      2022-03-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-20K13583, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] National Culture and Culinary Exploration: Japan Evidence of Heterogenous Moderating Roles of Social Facilitation2021

    • Author(s)
      Bin Liu, Yang Wang, Sotaro Katsumata, Yulei Li, Wei Gao, Xi Li
    • Journal Title

      Frontiers in Psychology

      Volume: 12 Pages: 0-0

    • DOI

      10.3389/fpsyg.2021.784005

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Journal Article] Emergent-Nature Consumers as the Source of Innovation for Rapid Change:2021

    • Author(s)
      西本 章宏, 勝又 壮太郎, 本橋 永至
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40 Issue: 4 Pages: 44-57

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.018

    • NAID

      130008009636

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Dynamic Impacts of Aspects of Appearance and Technology on Consumer Satisfaction: Empirical Evidence from the Smartphone Market2020

    • Author(s)
      Seungjin Kim, Sotaro Katsumata, Atsushi Akiike
    • Journal Title

      The Review of Socionetwork Strategies

      Volume: 14 Issue: 2 Pages: 205-225

    • DOI

      10.1007/s12626-020-00064-3

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Relationship between Consumers&apos; Perceived Confusion and Post-Purchase Evaluation:An Empirical Case focused on Information Processing2020

    • Author(s)
      多田 伶, 勝又 壮太郎
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 47 Issue: 2 Pages: 111-121

    • DOI

      10.2333/jbhmk.47.111

    • NAID

      130008028382

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Incremental Product Improvements by Market Restriction:2020

    • Author(s)
      勝又 壮太郎, 金 勝鎮
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 62-76

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.54.2_62

    • NAID

      130007968222

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Year and Date
      2020-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Impact of Multidimensional Country Distances on Consumption of Specialty Products: A Case Study of Inbound Tourists to Japan2020

    • Author(s)
      Xi Li, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Journal of Vacation Marketing

      Volume: 26(1) Issue: 1 Pages: 18-32

    • DOI

      10.1177/1356766719842280

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] A Quantitative Model for Natural Language Dataset with Evaluation Information:What Topic makes Consumer Reviews “Helpful”?2020

    • Author(s)
      金 勝鎮, 多田 伶, 勝又 壮太郎
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 47 Issue: 2 Pages: 99-109

    • DOI

      10.2333/jbhmk.47.99

    • NAID

      130008028404

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Autoencoder-Enabled Potential Buyer Identification and Purchase Intention Model of Vacation Homes2020

    • Author(s)
      Fan Li, Sotaro Katsumata, Ching-Hung Lee, Qiongwei Ye, Wirawan Dony Dahana, Rungting Tu, Xi Li
    • Journal Title

      IEEE Access

      Volume: 8 Pages: 212383-212395

    • DOI

      10.1109/access.2020.3037920

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01875, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの影響を考慮したマスメディア広告の総合効果測定2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏, 本橋永至
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 68 Pages: 3-4

    • NAID

      120006600672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Analysis of mobile phone&apos;s design patent2019

    • Author(s)
      Akiike Atsushi、Yoshioka-Kobayashi Tohru、Katsumata Sotaro
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 18 Issue: 6 Pages: 209-222

    • DOI

      10.7880/abas.0190908a

    • NAID

      130007762326

    • ISSN
      1347-4456, 1347-4464
    • Year and Date
      2019-12-15
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13779, KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-16K17162
  • [Journal Article] The impact of customer orientation on the quantity and quality of user-generated content: A multi-country case study of mobile applications2019

    • Author(s)
      Bosul Yoo, Sotaro Katsumata, Takeyasu Ichikohji
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

      Volume: 31(2) Issue: 2 Pages: 516-540

    • DOI

      10.1108/apjml-03-2018-0118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573, KAKENHI-PROJECT-16K21406
  • [Journal Article] The Impact of Multidimensional Country Distances on Consumption of Specialty Products: A Case Study of Inbound Tourists to Japan2019

    • Author(s)
      Xi Li, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Journal of Vacation Marketing

      Volume: in press Pages: 00-00

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Factors affecting the popularity of webcomics2019

    • Author(s)
      リュ ボスル, 勝又 壮太郎
    • Journal Title

      Journal of Information and Communication Research

      Volume: 37 Issue: 2 Pages: 81-92

    • DOI

      10.11430/jsicr.37.2_81

    • NAID

      130007737858

    • ISSN
      0289-4513, 2186-3083
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] メガマーケティングによる市場の断絶と創造─着メロから着うたへ2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: Vol.51 No.3 Pages: 31-45

    • NAID

      130007397692

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The case of Japanese mobile phones2018

    • Author(s)
      Atsushi Akiike, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 17 Issue: 5 Pages: 227-240

    • DOI

      10.7880/abas.0180912a

    • NAID

      130007628360

    • ISSN
      1347-4456, 1347-4464
    • Year and Date
      2018-10-15
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Asymmetric Effect of Sex Role Orientation on Japanese Family Purchase Decision Making2018

    • Author(s)
      Zsolt Varga, Wirawan Dony Dahana, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Journal of Accounting and Marketing

      Volume: 7(2) Issue: 02 Pages: 1-8

    • DOI

      10.4172/2168-9601.1000266

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] A Comparison of Measuring Willingness to Pay by the Conjoint Measurement2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 21 Issue: 3 Pages: 15-25

    • DOI

      10.5844/jsmd.21.3_15

    • NAID

      130007518900

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Joint Classification Model of Topic and Polarity: Finding Satisfaction and Dissatisfaction Factors from Airport Service Review2018

    • Author(s)
      Kosuke Mizufune, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      2008 IEEE International Conference on Data Mining Workshops (ICDMW)

      Volume: 2018 Pages: 856-863

    • DOI

      10.1109/icdmw.2018.00126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Effect of Normative and Socioeconomic Power Bases on Japanese Marital Decision Making Authority2018

    • Author(s)
      Zsolt Varga, Wirawan Dony Dahana, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Management Studies

      Volume: 7(2) Issue: 2 Pages: 139-148

    • DOI

      10.17265/2328-2185/2019.02.006

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Influence of Individual Characteristics on Whether and How Much Consumers Engage in Showrooming Behavior2017

    • Author(s)
      Wirawan Dony Dahana, Heejae Shin, Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Electronic Commerce Research

      Volume: 印刷中 Issue: 4 Pages: 665-692

    • DOI

      10.1007/s10660-017-9277-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285095, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Contents-Based Website Classification for the Internet Advertising Planning: An Empirical Application of the Natural Language Analysis2017

    • Author(s)
      Katsumata Sotaro、Motohashi Eiji、Nishimoto Akihiro、Toyosawa Eiji
    • Journal Title

      The Review of Socionetwork Strategies

      Volume: 11 Issue: 2 Pages: 129-142

    • DOI

      10.1007/s12626-017-0007-0

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] Gradual Change of the Diffusion Process in the Maturation of the Smartphone Game Market2017

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 一小路武安, リュ ボスル
    • Journal Title

      Journal of Information and Communication Research

      Volume: 35 Issue: 2 Pages: 33-43

    • DOI

      10.11430/jsicr.35.2_33

    • NAID

      130006285354

    • ISSN
      0289-4513, 2186-3083
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Relationship between YouTubers and YouTube Viewers2017

    • Author(s)
      Takeyasu ICHIKOHJI and Sotaro Katsumata
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 16 Issue: 5 Pages: 215-228

    • DOI

      10.7880/abas.0170329a

    • NAID

      130006907747

    • ISSN
      1347-4456, 1347-4464
    • Year and Date
      2017-10-15
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K21406, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Relationship between Innovation and Consumption of Internet Users2014

    • Author(s)
      Ichikohji, T. and Katsumata, S.
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 13 Issue: 1 Pages: 17-29

    • DOI

      10.7880/abas.13.17

    • NAID

      130003397238

    • ISSN
      1347-4456, 1347-4464
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Journal Article] タレント属性のテレビ広告効果測定:タレントイメージと製品カテゴリーとの適合関係分析2014

    • Author(s)
      2.勝又壮太郎, 高橋一樹, 本橋永至, 石丸小也香, 西本章宏, 鈴木暁, 河原達也
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ

      Volume: 59 Pages: 42-51

    • NAID

      110009686617

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Journal Article] INDIVIDUAL-LEVEL STORE VISIT ANALYSIS USING A SPATIAL SEGMENTATION MODEL2014

    • Author(s)
      Katsumata, S.
    • Journal Title

      Behaviormetrika

      Volume: 41 Issue: 2 Pages: 169-194

    • DOI

      10.2333/bhmk.41.169

    • NAID

      130004699266

    • ISSN
      0385-7417, 1349-6964
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Journal Article] 戦略的提携ネットワークの形成要因:産業要因か、企業要因か、ネットワーク要因か2013

    • Author(s)
      若林隆久, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      組織科学

    • NAID

      130005002723

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] Which Factor Matters to the Formation of Strategic Alliance Network: Industry, Firm or Network?2013

    • Author(s)
      若林隆久, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 47 Issue: 1 Pages: 69-79

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.47.1_69

    • NAID

      130005002723

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Journal Article] 戦略的提携ネットワークの形成要因:産業要因か、企業要因か、ネットワーク要因か2013

    • Author(s)
      若林隆久, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 47(1) Pages: 0-0

    • NAID

      130005002723

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] 代替案の絞り込み過程を組み込んだブランド選択行動分析2012

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 阿部誠
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ

      Volume: 57(2) Pages: 53-62

    • NAID

      110009328039

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] リードユーザーの再構成と生産する消費者の特性:音楽産業を事例に2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎、一小路武安
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 19(1) Pages: 57-84

    • NAID

      130007473160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] 購買プロセスにおけるメディアの違いによる広告効果の比較-SCAPモデルの提案2011

    • Author(s)
      板倉明宏, 勝又壮太郎, 森雅洋
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 258 Pages: 10-17

    • NAID

      40018934141

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] ロイヤルティプログラム交換ネットワークにおける企業提携行動の意思決定要因2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎、若林隆久
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 19 Pages: 23-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] ファジーベースの製品カテゴライゼーション:カテゴリー不確実性におけるマルチプル・カテゴリー製品への適用可能性2011

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 高橋一樹, 石丸小也香
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 19(1) Pages: 85-110

    • NAID

      130007473159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Journal Article] A Comparison of Two Lead User Measures and an Exploration of their Nature2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎
    • Journal Title

      KEIEI TO KEIZAI (Journal of Business and Economics)

      Volume: 91(1-2) Pages: 1-16

    • NAID

      110009487140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] 自由回答データと選択式回答データの統合的分析モデル2023

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 高橋一樹
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] 急激な環境変化が社会的認知や消費支出に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      多田伶, 金勝鎮, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] Mingqi Ye, Wirawan Dony Dahana, Chris Baumann, Sotaro KatsumataThe effect of television-viewing motivation and individual traits on zapping behavior2023 Global Marketing Conference2023

    • Author(s)
      Mingqi Ye, Wirawan Dony Dahana, Chris Baumann, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] Bothersome moderating effects of product knowledge and design acumen between product appearance and consumer purchase intention2023

    • Author(s)
      Akiike, A., Katsumata, S., Yoshioka-Kobayashi, T.
    • Organizer
      JPIM Research Forum 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] Online Review Text Analysis Incorporating Valence and Vote: Extending the Topic Model to Include Performance Measures2022

    • Author(s)
      Katsumata, S. & Kannan, P.K.
    • Organizer
      ISMS Marketing Science Conference 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] エンプロイヤー・ブランディングと企業の戦略志向性2021

    • Author(s)
      清水千華, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] スマートフォン起動ログ分析による消費者ウェルビーイングの検討: COVID-19のアウトブレイクにおける創発的消費者の行動2021

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 本橋永至
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] スマートフォン起動ログ分析による消費者ウェルビーイングの検討: COVID-19のアウトブレイクにおける創発的消費者の行動2021

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 本橋永至
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] エンプロイヤー・ブランディングと企業の戦略志向性2021

    • Author(s)
      清水千華, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20633
  • [Presentation] デジタル・インタラクションにおける消費者の心理的所有感2020

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第107回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] プラットフォームの転換と高価値ユーザーの移行タイミング2020

    • Author(s)
      リュ・ボスル, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第108回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Acceptance of Really New Technologies: The Role of Consumer Inferences on Extremely Incongruity2019

    • Author(s)
      Akihiro Nishimoto, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      41th Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] メガマーケティングによる市場創造戦略2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] キャッシュレス決済における消費者のWillingness to Payに対する心理的所有権の効果2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] コンジョイントデザインを用いた消費者のWillingness to Pay測定方法の比較2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] The dynamic pattern of design innovation: The case of mobile phone industry.2019

    • Author(s)
      Atsushi Akiike, Tohru Yoshioka-Kobayashi, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      ABAS Conference 2019 Summer part2
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] キャッシュレス決済市場の成長と普及のための革新的新製品に対する消費者評価と受容2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Effect of Message Stimuli on Design Evaluation and Purchase Intention2018

    • Author(s)
      Hayato Shibuya, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      Proceedings of ISPIM CONNECTS Fukuoka 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 広告による相乗効果を考慮した消費者間相互作用の推定2018

    • Author(s)
      本橋永至, 西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 市場の断絶と創造におけるメガマーケティング・コミュニケーション効果2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第103回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] モバイル広告の画像を考慮した広告効果の予測2018

    • Author(s)
      崎濱栄治, 勝又壮太郎, 西本章宏, 本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Dynamic Change in the Importance of Innovation in Smartphone Market2018

    • Author(s)
      Seungjin Kim, Sotaro Katsumata, Atsushi Akiike
    • Organizer
      Proceedings of ISPIM CONNECTS Fukuoka 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A Model Integrating the Multi-agent Simulation and State-space Representation for Understanding the Interaction Effect of Advertising and WOM2018

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      40th Annual INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] The Role of Thinking Modes in Product Design Perception2018

    • Author(s)
      Rei Tada, Sotaro Katsumata, Hayato Shibuya
    • Organizer
      Proceedings of ISPIM CONNECTS Fukuoka 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] デザイン創出に技術イノベーションがもたらす影響2018

    • Author(s)
      秋池篤, 吉岡(小林)徹, 勝又壮太郎
    • Organizer
      組織学会 2018年度研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 市場成熟期における革新的新製品の参入2018

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 一小路武安
    • Organizer
      組織学会 2018年度研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] The Effect of Normative and Socioeconomic Power Bases on Japanese Marital Decision Making Authority2018

    • Author(s)
      Zsolt Varga, Wirawan Dony Dahana, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      Proceedings of 2018 International Conference on Business and Information. , 152-164
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] キャッシュレス決済における革新的新製品に対する消費者受容2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービス市場の断絶と創造におけるメガマーケティング戦略の実証分析2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける市場のダイナミクス分析:MarketingからMegamarketingへ2017

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける新市場創造戦略2017

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] How Team Organization of Design Patent Creators Affects Consumer Design Evaluation? An Empirical Analysis of Automobile Industry2017

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata, Atsushi Akiike, Tohru Yoshioka-Kobayashi
    • Organizer
      The 2017 Annual PDMA Research Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A Multi-Country Comparison of User Innovation Behaviors on Smartphone Application2017

    • Author(s)
      Bosul Yoo, Sotaro Katsumata, Takeyasu, Ichikohji
    • Organizer
      Proceedings of the 14th ITS Asia-Pacific Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Examining Preceding Factors Of User Innovation Behaviors: A Case Study on Smartphone Applications2017

    • Author(s)
      Bosul Yoo, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] スマートフォンを利用したユーザーイノベーション行動の多国間比較2017

    • Author(s)
      リュ・ボスル, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Exploring Institutional Dynamic of Consumption Practices Using Quantitative Content Analysis2017

    • Author(s)
      Akihiro Nishimoto, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Megamarketing視点に基づく市場創造のダイナミクスに関する内容分析2017

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A Hierarchical Topic Model for the E-commerce Purchase Behavior2017

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata, Eiji Motohashi, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS) 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Segregation of digital game users: An empirical comparison of smartphones and gaming consoles2017

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata, Takeyasu, Ichikohji
    • Organizer
      Proceedings of the 14th ITS Asia-Pacific Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 新製品の情報源から見るゲームユーザーのセグメンテーション2014

    • Author(s)
      一小路武安, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会2013年度年次大会
    • Place of Presentation
      はこだて未来大学(北海道函館市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 消費者の新製品採用に与える企業と社会の影響2014

    • Author(s)
      1勝又壮太郎, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第96回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学東京キャンパス(東京都文京区)
    • Year and Date
      2014-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] The Multidimensionality of Design Newness: An Empirical Survey of Product Appearance and Preference2014

    • Author(s)
      Akiike, A., and Katsumata, S.
    • Organizer
      the 2014 PDMA Research Foru
    • Place of Presentation
      Grand Hyatt Dever(コロラド州デンバー)
    • Year and Date
      2014-10-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 社会認知的アプローチによる市場創造のダイナミクス2014

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第49回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都港区)
    • Year and Date
      2014-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] Effects of Competitive Context on the Market Structure Based on the Heterogeneity of Choice Set2014

    • Author(s)
      Nishimoto, A., Katsumata, S., and Inoue, A.
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Emory University(ジョージア州アトランタ)
    • Year and Date
      2014-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] マーケティング競争のコンテクスト効果を包含した市場構造分析:脱コモディティ化のためのマーケティング・コミュニケーション戦略2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第47回コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都千代田区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 製品カテゴリーに対するタレント特性の影響を考慮した広告効果分析2013

    • Author(s)
      高橋一樹, 勝又壮太郎, 本橋永至, 西本章宏, 石丸小也香, 鈴木暁, 河原達也
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学(愛知県名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] マーケティング競争のコンテクスト効果:消費者知識の異質性を考慮した脱コモディティ化戦略2013

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第47回コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都千代田区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] The Experiential Set Choice Model Based on a Heterogeneous Knowledge Structure of Consumers2013

    • Author(s)
      Katsumata, S., Abe, M., and Nishimoto, A.
    • Organizer
      ISMS Conference
    • Place of Presentation
      Ozyegin University (Turkey)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 消費者知識の異質性が規定するブランド選好を考慮した競争市場構造分析2013

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第94会研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都港区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 消費者知識構造の異質性を考慮した製品カテゴライゼーション2013

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学(愛知県名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 企業ポイント交換がもたらすマーケティング成果2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 若林隆久
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第94会研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都港区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] 市場を生み出すコンテンツ創造活動の動機と能力2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 一小路武安
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学(愛知県名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780267
  • [Presentation] The Experiential Set Choice Model Based on a Heterogeneous Knowledge Structure of Consumers2013

    • Author(s)
      Katsumata, S., Abe, M., and Nishimoto, A.
    • Organizer
      ISMS Marketing Science Conference 2013
    • Place of Presentation
      Istanbul, Turkey: Ozyegin University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] A Brand Purchase Model of Consumer Goods Incorporating the Information Search and Learning Process2012

    • Author(s)
      Abe, M., and Katsumata, S.
    • Organizer
      International Society of Bayesian Analysis (ISBA) 2012 Conference
    • Place of Presentation
      Kyoto Terrsa: Kyoto, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] A Brand Purchase Model of Consumer Goods Incorporating the Information Search and Learning Process2012

    • Author(s)
      Abe, M., and Katsumata, S.
    • Organizer
      International Society of Bayesian Analysis (ISBA) 2012 Conference
    • Place of Presentation
      Kyoto Terrsa: Kyoto, Japan.
    • Year and Date
      2012-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] A Brand Choice Model for Scanner Panel Data using the Experiential Set2012

    • Author(s)
      Katsumata, S., and Abe, M.
    • Organizer
      Workshop on Marketing Science and Service Research
    • Place of Presentation
      The Institute of Statistical Mathematics (ISM): Tokyo, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] シングル・ソース・データを用いたメディア接触が購買行動に与える影響の分析2012

    • Author(s)
      本橋永至, 勝又壮太郎, 西本章宏, 高橋一樹, 石丸小也香
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第91回研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2012-06-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] A Brand Choice Model for Scanner Panel Data using the Experiential Set, International Workshop on Marketing Science and Service Research2012

    • Author(s)
      Katsumata, S., and Abe, M
    • Organizer
      The Institute of Statistical Mathematics (ISM)
    • Place of Presentation
      Tokyo, Japan
    • Year and Date
      2012-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] 階層的市場構造の分析2012

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第92回研究大会
    • Place of Presentation
      東京: 電通ホール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] イノベーションを担うユーザーの成長とインターネット・コミュニティ-コンテンツ業界を事例に-2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎、一小路武安
    • Organizer
      IIRサマースクール2011
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] The Effects of New Product Introduction to Different Category Context on Price Evaluations2011

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 本橋永至, 石丸小也香
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science 2011
    • Place of Presentation
      Houston, Texas
    • Year and Date
      2011-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] 生産する消費者の生産動機2011

    • Author(s)
      一小路武安、勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第42回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] Innovative Consumers in the Contents Industry2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎
    • Organizer
      The 1st.joint seminar between faculty of business administration, Chiang Mai University and faculty of economics, Nagasaki University
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2011-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] 外部探索と学習メカニズムを考慮した消費財のブランド購買モデル2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎、阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      東京:電通ホール
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] 外部探索と学習メカニズムを考慮した消費財のブランド購買モデル2011

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第90回研究大会
    • Place of Presentation
      東京:電通ホール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • [Presentation] Innovative Consumers in the Contents Industry, The 1st. joint seminar between faculty of business administration2011

    • Author(s)
      Katsumata, S
    • Organizer
      Chiang Mai University and faculty of economics
    • Place of Presentation
      Nagasaki University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830047
  • 1.  西本 章宏 (10613185)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 25 results
  • 2.  阿部 誠 (70302677)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  一小路 武安 (80636390)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  ウィラワン ドニ・ダハナ (90432426)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  秋池 篤 (90758864)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  YOKOYAMA KEIKO (00349325)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  江島 由裕 (00382359)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  後藤 祐一 (10613581)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  金井 一頼 (50142831)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  新藤 晴臣 (70440188)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  吉岡 徹 (60771277)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  WIRAWAN Dony Dahana
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 13.  本橋 永至
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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