Search
Search Research Projects
Search Researchers
How to Use
Japanese
English
Back to previous page
Yasunaga Kazuhiro
安永 和央
Researcher Number
80777665
Other IDs
https://orcid.org/0000-0002-5999-9336
Affiliation (Current)
2024: 岡山大学, 教育学域, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information)
*help
2022 – 2023: 環太平洋大学, 次世代教育学部, 准教授
2018 – 2022: 九州大学, アドミッションセンター, 准教授
2016 – 2017: 九州大学, 基幹教育院, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related
/
Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
/
Basic Section 10030:Clinical psychology-related
Keywords
Principal Investigator
記述式テスト / 大学入試 / 字数制限 / 記述式問題 / 国語テスト / 解答類型 / 一致度 / 評価基準 / 評定者 / 回答欄
…
More
/ 項目分析 / 評価の一致度 / 国語科試験問題 / 構造的性質 / 国語読解テスト / 個別選抜試験 / 評価方法 / 出題方法 / テスト設計・開発 / 得点率
…
More
Except Principal Investigator
テスト / 教育測定 / テスト理論 / テスト作成 / アンケート / 項目分析 / ガイドライン / 問題作成 / 心理尺度 / 入試 / DIF / 合意形成 / 大学 / 実行機能 / セルフアドボカシー / 根拠 / 困り感 / 試験 / 支援認識 / ピアサポート / 科学的根拠 / 合理的配慮 / 発達障害
Less
Research Projects
(
6
results)
Research Products
(
11
results)
Co-Researchers
(
10
People)
Project Start Year (Newest)
Project Start Year (Oldest)
An examination to improve the degree of agreement among raters in the Japanese Language Reading Test
Principal Investigator
Principal Investigator
安永 和央
Project Period (FY)
2022 – 2024
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Review Section
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research Institution
International Pacific University
記述式テストにおける評定者間の評価の一致度を促進する要因の検討
Principal Investigator
Principal Investigator
安永 和央
Project Period (FY)
2021 – 2023
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Review Section
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research Institution
Kyushu University
Building the integrated support system for test development
Principal Investigator
石井 秀宗
Project Period (FY)
2021 – 2024
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Review Section
Basic Section 09070:Educational technology-related
Research Institution
Nagoya University
The effect of raters and scoring rubric on the score of descriptive test.
Principal Investigator
Principal Investigator
YASUNAGA Kazuhiro
Project Period (FY)
2018 – 2020
Research Category
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Review Section
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research Institution
Kyushu University
Reasonable Accommodation for Students with Developmental Disorders Based on Scientific Evidence: Consensus Building in Universities
Principal Investigator
Tanaka Mari
Project Period (FY)
2018 – 2022
Research Category
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
Review Section
Basic Section 10030:Clinical psychology-related
Research Institution
Kyushu University
An empirical investigation in order to develop a descriptive Japanese language comprehension test
Principal Investigator
Principal Investigator
Yasunaga Kazuhiro
Project Period (FY)
2016 – 2017
Research Category
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
Research Field
Educational psychology
Research Institution
Kyushu University
All
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
All
Presentation
[Presentation] 国語の記述式問題における評定者間の一致度に関する検討―「正答」・「誤答」・「無回答」という評価基準を用いて―
2023
Author(s)
安永和央・野口裕之
Organizer
日本心理学会第87回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-22K03068
[Presentation] 大学入学者選抜試験における「入試ミス」の検討―入試ミスの種類・発見者・合否への影響に着目して―
2022
Author(s)
安永和央
Organizer
日本テスト学会第20回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-22K03068
[Presentation] 心理尺度作成ガイドラインの開発―尺度作成の流れを踏まえての検討―
2022
Author(s)
坪田彩乃・石井秀宗・荒井清佳・安永和央・寺尾尚大
Organizer
日本テスト学会第20回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-22K03068
[Presentation] 心理尺度作成ガイドラインの開発 ―尺度作成の流れを踏まえての検討―
2022
Author(s)
坪田彩乃・石井秀宗・荒井清佳・安永和央・寺尾尚大
Organizer
日本テスト学会第20回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K02831
[Presentation] テスト問題作成ガイドラインの開発(1)―日本での普及に向けた整理―
2021
Author(s)
石井秀宗・荒井清佳・坪田彩乃・安永和央・寺尾尚大
Organizer
日本テスト学会第19回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K02831
[Presentation] アンケート調査項目作成ガイドラインの開発(1)―日本での普及に向けた整理―
2021
Author(s)
坪田彩乃・石井秀宗・荒井清佳・安永和央・寺尾尚大
Organizer
日本テスト学会第19回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-21K02831
[Presentation] 評価者間における評価の一致度に関する検討-国語の大学入試問題を用いて-
2020
Author(s)
安永和央・野口裕之
Organizer
日本心理学会第84回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-18K13298
[Presentation] 国語の記述式問題における評価基準の検討-評価基準の段階数に着目して-
2019
Author(s)
安永和央・野口裕之
Organizer
日本心理学会第83回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-18K13298
[Presentation] 記述式問題における字数制限が回答に及ぼす影響-国語の大学入試問題を用いた実証研究-
2018
Author(s)
安永和央・野口裕之
Organizer
日本心理学会第82回大会
Data Source
KAKENHI-PROJECT-18K13298
[Presentation] The effect of answer column formats in a Japanese language comprehension test on students' responses: A comparison between grade levels
2017
Author(s)
Yasunaga, K.
Organizer
29th International Conference on Teaching, Education & Learning (ICTEL)
Int'l Joint Research
Data Source
KAKENHI-PROJECT-16H07038
[Presentation] データが語るテスト作りのヒント
2016
Author(s)
安永和央
Organizer
日本テスト学会
Place of Presentation
法政大学(東京都千代田区)
Year and Date
2016-10-30
Invited
Data Source
KAKENHI-PROJECT-16H07038
# of Projects (Dsc)
# of Projects (Asc)
1.
野口 裕之
(60114815)
# of Collaborated Projects:
2 results
# of Collaborated Products:
1 results
2.
Tanaka Mari
(70274412)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
3.
立脇 洋介
(50511648)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
4.
稲田 尚子
(60466216)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
5.
鈴木 大輔
(70455814)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
6.
横田 晋務
(70734797)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
7.
面高 有作
(80749474)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
0 results
8.
石井 秀宗
(30342934)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
3 results
9.
荒井 清佳
(00561036)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
3 results
10.
寺尾 尚大
(70827055)
# of Collaborated Projects:
1 results
# of Collaborated Products:
3 results
×
×
×