• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshida Naofumi  吉田 尚史

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉田 尚史  ヨシダ ナオフミ

Less
Researcher Number 80836502
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 独立行政法人教職員支援機構(事業部事業企画課), 事業部, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021: 独立行政法人教職員支援機構(東京事務所調査企画課), 東京事務所, アシスタント・フェロー
2019 – 2020: 独立行政法人教職員支援機構(次世代教育推進センター調査企画課), 次世代教育推進センター, 研修特別研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
災害経験の継承 / カリキュラム / 課題解決学習 / 社会課題 / 教科 / 防災教育 / 学校と地域の関係 / 教育長 / 災害経験 / 課題解決型学習 / 教育課程 / 継承 / 郷土学習
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (5 results)
  •  被災校における災害経験からの学びと共有-教育課程の編成と改善に着目して-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 尚史
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      National Institute for School Teachers and Staff Development

All 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 「災害経験の継承」をねらいとしたカリキュラム改革の意義と課題-福島県双葉郡における「ふるさと創造学」の策定過程-2021

    • Author(s)
      吉田尚史
    • Journal Title

      日本教育経営学会紀要

      Volume: 63

    • NAID

      40022636475

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14224
  • [Journal Article] 東日本大震災後による全町避難後に再開された浪江小学校の教職員による教育実践の構築過程2020

    • Author(s)
      吉田尚史
    • Journal Title

      学校経営研究

      Volume: 45

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14224
  • [Presentation] 「災害経験の継承」をねらいとしたカリキュラム編成の課題-東日本大震災後の楢葉中学校を事例として-2021

    • Author(s)
      吉田尚史
    • Organizer
      日本教育学会第80回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14224
  • [Presentation] 災害経験の継承を目的とした教育課程の編成・実施に関する研究(2)-東日本大震災後の「ふるさと創造学」構築プロセスに関する事例分析-2020

    • Author(s)
      吉田尚史
    • Organizer
      日本教育経営学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14224
  • [Presentation] 災害経験の継承を目的とした教育課程の編成・実施に関する研究-東日本大震災後の浪江小学校における郷土学習の事例分析-2020

    • Author(s)
      吉田尚史
    • Organizer
      日本教育経営学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14224

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi