• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Moriya Seiji  守屋 誠司

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MORIYA Seiji  守屋 誠司

Less
Researcher Number 00210196
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都教育大学, 教育学部, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 京都教育大学, 教育学部, 名誉教授
2015 – 2022: 玉川大学, 教育学部, 教授
2009 – 2015: 玉川大学, 通信教育部教育学部, 教授
2010 – 2013: 玉川大学, 教育学部, 教授
2009 – 2010: Tamagawa University, 通信教育部・教育学部, 教授 … More
2001 – 2003: 京都教育大学, 教育学部, 教授
1995 – 1996: 山形大学, 教育学部, 助教授
1995 – 1996: 山形大学, 教育学部, 教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Science education / Education on school subjects and activities / Science education / 教科教育
Except Principal Investigator
教科教育 / Educational technology / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities / Education / Science education / Algebra
Keywords
Principal Investigator
数学教育 / 教員養成 / 遠隔教育 / カリキュラム開発 / 教育内容の構築 / ICT利用 / Distance Education / Trigonometric Ratio / Sundial / Fractals … More / Tel-Conference System / Creativity / International Cooperative Distance Learning / Mathematics Education / 総合演習 / TV会議システム / 三角比 / 日時計 / フラクタル幾何 / テレビ会議 / 創造性 / 複線型教育システム / フランス / ドイツ / 中等教育 / 職業教育 / エリート教員 / 遠隔協同授業・ゼミ / TV会議 / 遠隔協同ゼミナール / テレビ会議システム / 数学教育学 / マルチメディア / CCV教育システム / 双方向通信 / 情報化社会 … More
Except Principal Investigator
遠隔教育 / 論述力 / 教育課程 / 記述力 / 速さ / 割合 / 射影量 / カリキュラム / 数学的モデリング / 文章題 / 教育計画 / 文章問題 / 国際教育比較調査 / 国際比較調査 / 教育方法 / 教育内容 / 支援体制 / 達成度の比較 / 補助動画 / 遠隔グループ学修 / 補助教材 / グループ学修 / 印刷教材等による授業 / 通信教育課程 / Information Science / Basic Theory for Math Education / Mathematics and Science / Mathematics and Culture / Mathematiology / Integrated Study / Cross Subjects / Mathematics Education / 数学学(mathematiology) / 数学と諸科学 / 数学と文化 / 数学学(mathemaiology) / 情報科学 / 数学教育の基礎理論 / 理数系の総合学習 / クロス教材 / 数学教育 / Curriculum / Technology / Mathematics Instruction / テクノロジー(グラフ電卓) / テクノロジー(グラク電卓) / 高校数学科 / 国際情報交流 / ICT活用 / 文系大学生 / 教員養成 / 国際情報交換 / 持続可能 / 教師教育 / 統計的モデリング / 国際遠隔協同教育セミナー / 教員養成系大学 / 遠隔ICT / 遠隔ICT / ビデオ会議 / タイ / 小学校外国語活動 / 国際協力 / 教員養成カリキュラム / 学校数学 / 教育実践 / 遠隔協同学習 / 数学的リモデリング / 教材開発 / 数学的活動 / 高度情報通信ネットワーク社会 / 教育学部 / 情報教育 / 教科教育 / 一様分布 / 指数和 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (196 results)
  • Co-Researchers

    (46 People)
  •  ICT利用を前提とした学校数学と教員養成・研修の数学教育内容の再構築に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      守屋 誠司
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
      Tamagawa University
  •  Development of a curriculum to improve writing and argumentation skills for complex quantity text questions.

    • Principal Investigator
      KATO Takashi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tohoku Gakuin University
  •  Designing a Course Model Which Ensures a Quality of Text-based Class in Distance Learning

    • Principal Investigator
      TABATA Shinobu
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Development of an educational curriculum / content / method for teaching the "projective quantity".

    • Principal Investigator
      Katou Takashi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tohoku Gakuin University
      Tokyo University of Social Welfare
  •  The study of the mathematical contents and curriculum for students in the middle school who wish to work or to go to the liberal arts universityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIYA Seiji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Development research of mathematical modelling class for students in elementary school teacher training course

    • Principal Investigator
      KAWASAKI Tetsushi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu University
      Sonoda Women's University
  •  Elementary English Activity Curriculum Developing by International Co-operation Using Three Distance ICTs

    • Principal Investigator
      SASAKI Naomasa
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  The study of "International Cooperative Distance Lesson and Seminar using Teleconference System" to foster elite teachers of mathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIYA Seiji
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  A study on significance and concrete practice about mathematical activity in advanced information and telecommunications network society

    • Principal Investigator
      SUZUKI Masahiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
      Osaka Kyoiku University
  •  A study on the cooperative Distance Learning to educate the creativity in Mathematics EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORIYA Seiji
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Study on Mathematics Education with "Cross Subjects" in Elementary and Secondaxy Education.

    • Principal Investigator
      HIRANO Yoichi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOKAI UNIVERSITY
  •  双方向通信を利用した新教育システムの研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      守屋 誠司
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  指数和の評価法とその応用

    • Principal Investigator
      鹿野 健
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Algebra
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  教育学部の情報教育に関する教科教育学構築の試み

    • Principal Investigator
      和田 直人
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  Research on Uses of Graphing Calculators in New High-School Mathematics

    • Principal Investigator
      SHIMIZU Katsuhiko
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research

All 2024 2023 2022 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教科力シリーズ 小学校算数2015

    • Author(s)
      守屋誠司・中込雄治・植野義明・富永順一・他4名
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      玉川大学出版部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Book] Using Modelling Experiences to Develop Japanese Senior High School Students' Awareness of the Interrelations between Mathematics and Science, Trends in Teaching and Learning of Mathematical Modelling, (Kaiser, G.; Blum, W.; Borromeo Ferri, R.; Stillman, G) (ISBN:978-94-007-0910-2)2011

    • Author(s)
      Tetsushi KAWASAKI,Seiji MORIYA(分筆)
    • Publisher
      Springer/NewYork
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 小・中学校の算数・数学教材研究と教員養成2024

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会2024年度春季年会予稿集

      Volume: 1 Pages: 203-203

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02530
  • [Journal Article] 割合の再学習における乗除数量関係図(ボックス図)利用の効果について2023

    • Author(s)
      守屋誠司・加藤卓
    • Journal Title

      玉川大学 教育学部紀要『論叢』2022

      Volume: 第22号 Pages: 127-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02530
  • [Journal Article] Improvement of teaching methods and student learning status in teacher training course (2) -Topics in teaching proportion -”2023

    • Author(s)
      Seiji MORIYA, Youichi TAN, Takashi KATO
    • Journal Title

      unpublished

      Volume: 1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02588
  • [Journal Article] Improvement of teaching methods and student learning status in teacher training course II‐Topics in teaching Relative Value-2023

    • Author(s)
      Seiji MORIYA, Tan YOICHI, Takashi KATO
    • Journal Title

      Beitraege zum Mathematikunterricht 2022

      Volume: 1 Pages: 1049-1052

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02530
  • [Journal Article] 幼児教育における数学教育の建設から2023

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会2023年度秋季例会予稿集

      Volume: 1 Pages: 43-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02530
  • [Journal Article] 割合の再学習における乗除数量関係図(ボックス図)利用の効果について2022

    • Author(s)
      守屋 誠司,加藤 卓
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要

      Volume: 22 Pages: 127-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02588
  • [Journal Article] ICT利用を前提とした数学教育内容の開発と実践 ―Excelを使った台形の求積公式の応用を例に―2022

    • Author(s)
      守屋誠司・高山琢磨
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要 2021,pp.

      Volume: 第21号 Pages: 35-51

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02530
  • [Journal Article] Effects of diagrams showing relationships between variables in solutions to problems concerning Speed.2019

    • Author(s)
      Takashi Katou, Seiji Moriya
    • Journal Title

      53. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik

      Volume: 1 Pages: 110-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] 乗除数量関係(ボックス図)に文字を使用した速さの指導と問題解決力について2019

    • Author(s)
      加藤卓,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会 2019年度 春季年会予稿集

      Volume: 1 Pages: 41-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02588
  • [Journal Article] 乗除数量関係(ボックス図)を使用した割合にする問題解決力の変化ついて2018

    • Author(s)
      加藤卓,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会 2018年度 秋季例会予稿集

      Volume: 1 Pages: 53-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] ボックス図を使った割合指導の試み -教育実験による事例的研究-2017

    • Author(s)
      守屋誠司・加藤卓・進藤聡彦
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: 2016/Vol.57/No.3・4 Pages: 211-219

    • NAID

      130007834240

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] 通信教育課程におけるブレンディッドスクーリングの試行結果ー学修内容の理解と学修への積極的な取り組みを目指した試行の結果ー2017

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、山口意友、魚崎祐子
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーションVol.43

      Volume: 1 Pages: 30-35

    • NAID

      130007383254

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Journal Article] テキスト学修を支援する補助動画の効果2017

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、山口意友、魚崎祐子、豊田修
    • Journal Title

      「論叢」玉川大学教育学部紀要

      Volume: 1

    • NAID

      40021246464

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Journal Article] Effects of diagrams showing relationships between variables in solutions to problems concerning relative values.2017

    • Author(s)
      Takashi Kato・Seiji Moriya・Toshihiko Shindo
    • Journal Title

      Proceedings of GDM 2016 in Heidelberg, Germany

      Volume: 不明

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] 乗除数量関係(ボックス図)を使用した割合に関する教育実践と結果について2017

    • Author(s)
      加藤卓・守屋誠司・進藤聡彦
    • Journal Title

      数学教育学会2017年度 春季年会予稿集

      Volume: - Pages: 119-121

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] イギリス・ドイツにおける通信制大学の実際と本学の通信教育課程への示唆2017

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、魚崎祐子
    • Journal Title

      「論叢」玉川大学教育学部紀要

      Volume: 1 Pages: 61-70

    • NAID

      120006868255

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Journal Article] ドイツにおける割合に関する教育内容・教育方法について2017

    • Author(s)
      加藤 卓,守屋 誠司
    • Journal Title

      数学教育学会 2017年度 秋季例会予稿集

      Volume: - Pages: 76-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] 乗除数量関係図(ボックス図)を使用した割合に関する教育内容・方法について2016

    • Author(s)
      加藤卓・守屋誠司・進藤聡彦
    • Journal Title

      数学教育学会2016年度 秋季例会予稿集

      Volume: - Pages: 164-166

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] 乗除数量関係図(ボックス図)を使った割合指導の予備実験結果について2016

    • Author(s)
      加藤卓・守屋誠司・進藤聡彦
    • Journal Title

      2016年度数学教育学会春季年会 数学教育学会誌 臨時増刊

      Volume: 2016 臨時増刊 Pages: 200-202

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Journal Article] ベルリン市における職業教育の中の数学教育2015

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2015年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 212-214

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] Number Lines as an Instrument for Solving Problem on Relative Values2015

    • Author(s)
      Toshihiko Shindo, Seiji Moriya
    • Journal Title

      Beitraege zum Mathematikunterricht 2015,Vortraege auf der 49. Tagung fuer Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel

      Volume: Proceedings

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 小・中学校の数学教育を支える教員養成について2015

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2013-14年度学会課題SG 戦後数学教育の評価と将来に向けての対応についての研究 報告集

      Volume: 1 Pages: 180-182

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Journal Article] 代数カリキュラムの開発と教育実践による検証-低学年における方程式・不等式の教育実践-2015

    • Author(s)
      太田直樹,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.55No.2・3 Pages: 119-131

    • NAID

      130007834131

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 数直線の指導による割合問題の指導改善について2015

    • Author(s)
      守屋誠司,進藤聡彦,清水光
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2015年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 54-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考にして-2014

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.54No.1・2 Pages: 35-48

    • NAID

      130007834169

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 小・中学校の数学教育を支える教員養成について2014

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2014年度春季年会発表論文誌

      Volume: 臨時増刊 Pages: 172-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 就職希望者,非理系の進学者のための中学校・高等学校の数学教育を考える2014

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2014年度数学教育学会夏季研究会(関東エリア)発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 20-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 幾何教材の発展的な扱いについて-文系の学生に身につけさせたいす学的素養-2014

    • Author(s)
      中込雄治,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2014年度春季年会発表論文誌

      Volume: 臨時増刊 Pages: 64-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考にして-2014

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会

      Volume: 2013/Vol.54/No.1・2 Pages: 35-48

    • NAID

      130007834169

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] On the Pre-service of Mathematics Education for Elementary School Teachers at the University of Education(2)2013

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Journal Title

      Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik vom 4.3.2013 bis 8.3.2013 in Munster

      Volume: 2013 Pages: 668-671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] On the Pre-serve of Mathematics Education for Elementary School Teachers at the University of Education (2)2013

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Journal Title

      Beitrage zum Mathematikunterricht 2013 (Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik)

      Pages: 668-671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(3)2013

    • Author(s)
      守屋誠司,柳本哲,渡邉伸樹
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2013年度秋季例会発表論文誌

      Volume: 臨時増刊 Pages: 35-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同授業・ゼミナールの学生と教員への影響 ―教員養成の視点から―2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教師教育リサーチセンター年報

      Volume: 第3号 Pages: 25-37

    • NAID

      40019875157

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 小学校の幾何教育の提案-立体製作から論証まで-2013

    • Author(s)
      安田知沙,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2013年度秋季例会発表論文誌

      Volume: 臨時増刊 Pages: 16-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 小学低学年からの文字式の教育実践(2)-小学校における代数領域の指導-2013

    • Author(s)
      太田直樹,守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2013年度秋季例会発表論文誌

      Volume: 臨時増刊 Pages: 76-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同授業・ゼミナールの学生と教員への影響-教員養成の視点から-2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学「教師教育リサーチセンター年報」2012年度

      Volume: 3 Pages: 25-37

    • NAID

      40019875157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同授業・ゼミナールの学生と教員への影響 ―教員養成の視点から―2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教師教育リサーチセンター年報 (玉川大学)

      Volume: 第3号 Pages: 25-37

    • NAID

      40019875157

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 職業教育に繋がる中等教育における数学教育について-ドイツの職業教育の紹介-2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教育学部研究紀要『論叢』2012

      Volume: 2012 Pages: 121-134

    • NAID

      40020117612

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 職業教育に繋がるドイツの中等教育から(2)2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2013年度数学教育学会春季年会発表論文集数学教育学会誌臨時増刊

      Volume: 1 Pages: 30-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 職業教育に繋がるドイツの中等教育から(2)2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊 2013年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 30-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要

      Volume: 2011 Pages: 97-111

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      「論叢」玉川大学教育学部紀要 (玉川大学教育学部)

      Pages: 97-110

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] Mathematische Interkulturalitat erleben2012

    • Author(s)
      Thomas BORYS, Mutfried Hartmann, Seiji MORIYA, Naomasa SASAKI, Nobuki WATANABE
    • Journal Title

      Beitrage zum Mathematikunterricht 2012 (Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik)

      Pages: 141-144

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 中国の赤道型日時計を源にした教材「日時計」の発展について2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      International Conference on Mathrmatics Education Between Japan and China Proceedings 2012

      Volume: 2012 Pages: 22-25

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, (計6名, 1番目), 他
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2012年度春季年会発表論文集

      Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他3名
    • Journal Title

      2012 年度数学教育学会春季年会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, (計6名, 2番目)
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2012年度春季年会発表論文集

      Pages: 17-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 職業教育に繋がる中等教育における数学教育について-ドイツの職業教育の紹介-2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教育学部研究紀要『論叢』2012

      Volume: 1 Pages: 1-10

    • NAID

      40020117612

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2012年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 創造性の育成を目指した日タイ遠隔協同総合学習の試み(II)―数学,物理,英語の総合学習「光の速さの追求」―2012

    • Author(s)
      詫摩京未,守屋誠司,山本彰子,磯部達彦,Kalayanee Chamnanmoh
    • Journal Title

      数学教育学会誌 (数学教育学会)

      Volume: vol.53/No.34 Pages: 111-120

    • NAID

      10031117983

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] A study on the International Cooperative Distance Lecture and Seminar between Japan, Germany and Thailand to train mathematics teachers using a teleconference system2012

    • Author(s)
      Kyomi Takuma, Seiji Moriya, Nobuki Watanabe
    • Journal Title

      International Conference on mathematics Education Between Japan and China Proceedings 2012

      Volume: 2012 Pages: 142-147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] The Problems of Mathematical Modelling Introduction on Mathematics Education in Japanese School2012

    • Author(s)
      Tetsushi KAWASAKI, Seiji MORIYA, Yasuyuki OKABE, Takanori MAESAKO
    • Journal Title

      Journal of Mathematical Modelling and Application 2012 (CREMM)

      Volume: (6) Pages: 50-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] A study on the International Cooperative Distance Lecture and Seminar between Japan, Germany and Thailand to train mathematics teachers using a teleconference system2012

    • Author(s)
      Kyomi Takuma, Seiji Moriya, Nobuki Watanabe
    • Journal Title

      International Conference on Mathematics Education Between Japan and China Proceedings 2012

      Volume: 1 Pages: 142-147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] An Educational Significance of the Sundial and Examples of Teaching in Mathematical Modelling2012

    • Author(s)
      Seiji MORIYA
    • Journal Title

      Beitrage zum Mathematikunterricht 2012 (Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik)

      Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要2011

      Pages: 97-111

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 中国の赤道型日時計を源にした教材「日時計」の発展について2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      International Conference on Mathematics Education Between Japan and China Proceedings 2012

      Volume: 1 Pages: 22-25

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他3名
    • Journal Title

      2012年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要

      Volume: 2011 Pages: 97-111

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・渡邉伸樹, 他
    • Journal Title

      2012数学教育学会春季年会発表論文集

      Pages: 17-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他
    • Journal Title

      2012数学教育学会春季年会発表論文集

      Pages: 4-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      『論叢』玉川大学教育学部紀要

      Volume: 2011 Pages: 97-111

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 小学校における連立方程式解法の発達過程と教育実践の成果2012

    • Author(s)
      太田直樹・守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.52/No.1・2 Pages: 31-47

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未、守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2012 年度春季年会発表論文集

      Pages: 17-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考に-2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2012年度数学教育学会秋季例会発表論文集数学教育学会誌臨時増刊

      Volume: 1 Pages: 23-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教育学部紀要論叢2011

      Pages: 97-111

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考に-2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊 2012年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 23-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Journal Article] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他4名
    • Journal Title

      2012年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2012数学教育学会春季年会発表論文集

      Pages: 181-183

    • NAID

      40020117725

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 変量の抽出を意図した関数指導の一実践2011

    • Author(s)
      太田直樹・植村友紀・守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度秋季例会発表論文集

      Pages: 186-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための基礎研究-数学教育学のピーク制とバイエルン州の数学教員養成から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他2名
    • Journal Title

      玉川大学教育学部紀要『論叢』

      Volume: 2010 Pages: 43-53

    • NAID

      40020117492

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] The Problems of Mathematical Modeling Introduction on Mathematics2011

    • Author(s)
      Tetsushi Kawasaki, Seiji Moriya, Yasuyuki Okabe, Takanori Maesako
    • Journal Title

      Journal of Mathematical Modeling and Application

      Volume: Vol.1 Pages: 50-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・Mutfried Hartmann・渡邉伸樹・佐々木真理, (計7名, 2番目)
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度秋季例会発表論文集

      Pages: 229-231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] ドイツ・バイエルン州の基幹学校(Hauptschule)の数学教育について-教育目標と卒業試験問題から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・植村友紀
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 第11号 Pages: 31-40

    • NAID

      120006397108

    • URL

      http://cert.kyokyo-u.ac.jp/journal11/04.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(4)-タイ・パヤオ高等学校生への赤道型日時計の指導-2011

    • Author(s)
      菊地陽介・小田翔吾・渡邉伸樹・守屋誠司・佐々木真理
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度春季年会発表論文集

      Pages: 213-215

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] Earcome5 ワークショップにおける活動報告2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: 51(1・2) Pages: 61-65

    • NAID

      10028161690

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Journal Article] テレビ会議システムを利用したエリート算数・数学教員養成のための基礎研究-数学教育学のピーク制とバイエルン州の数学教員養成から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理・Thomas Weth・Mutfried Hartmann
    • Journal Title

      玉川大学教育学部研究紀要論叢2010

      Pages: 43-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他5名
    • Journal Title

      2011 年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Pages: 216-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 216-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教員への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度秋季例会発表論文集

      Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011 年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(4)-タイ・パヤオ高等学校生への赤道型日時計の指導-2011

    • Author(s)
      菊地陽介、小田翔吾、渡邉伸樹、守屋誠司、佐々木真理
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011 年度春季年会発表論文集

      Pages: 213-215

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未、守屋誠司、Mutfried Hartmann、渡邉伸樹、佐々木真理、他
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011 年度秋季例会発表論文集

      Pages: 229-231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他5名
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 216-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] ドイツ・バイエルン州の基幹学校(Hauptschule)の数学教育について-教育目標と卒業試験問題から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司、植村友紀
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 第11号 Pages: 31-40

    • NAID

      120006397108

    • URL

      http://cert.kyokyo-u.ac.jp/journal11/04.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] ドイツ・バイエルン州の基幹学校(Hauptschule)の数学教育について-教育目標と卒業試験問題から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・植村友紀
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Pages: 216-218

    • NAID

      120006397108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(3)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の評価-2011

    • Author(s)
      詫摩京未、守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011 年度春季年会発表論文集

      Pages: 103-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] ドイツ・バイエルン州の基幹学校(Hauptschule)の数学教育について-教育目標と卒業試験問題から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・植村友紀
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 第11号 Pages: 31-40

    • NAID

      120006397108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教員への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2011数学教育学会秋季例会発表論文集

      Pages: 232-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための基礎研究-数学教育学のピーク制とバイエルン州の数学教員養成から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他2名
    • Journal Title

      玉川大学教育学部紀要『論叢』2010

      Pages: 43-53

    • NAID

      40020117492

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための基礎研究-数学教育学のピーク制とバイエルン州の数学教員養成から-2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教育学部紀要『論叢』

      Volume: 2010 Pages: 43-53

    • NAID

      40020117492

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 変量の抽出を意図した関数指導の一実践2011

    • Author(s)
      太田直樹・植村友紀・守屋誠司
    • Journal Title

      2011数学教育学会秋季例会発表論文集

      Pages: 186-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(3)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の評価-2011

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度春季年会発表論文集

      Pages: 103-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他5名
    • Journal Title

      2011年度数学教育学会春季年会発表論文集

      Volume: 臨時増刊 Pages: 216-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・Mutfried Hartmann, 他4
    • Journal Title

      2011数学教育学会秋季例会発表論文集

      Pages: 229-231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, (計6名, 1番目)
    • Journal Title

      数学教育学会誌臨時増刊2011年度春季年会発表論文集

      Pages: 216-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教育学部研究紀要論叢2009

      Pages: 19-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 数学の授業における水平型日時計の扱いと授業実践の成果2010

    • Author(s)
      守屋誠司・丹洋一・宮本俊光
    • Journal Title

      玉川大学教師養成研究センター紀要

      Volume: 第2号 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 数学の授業における水平型日時計の扱いと授業実践の成果2010

    • Author(s)
      守屋誠司・丹洋一・宮本俊光
    • Journal Title

      玉川大学教師養成研究センター紀要

      Volume: 第2号 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 数学の授業における水平型日時計の扱いと授業実践の成果2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      玉川大学教師養成研究センター紀要

      Volume: 第2号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 数学の授業における水平型日時計の扱いと授業実践の成果2010

    • Author(s)
      守屋誠司・丹洋一・宮本俊光
    • Journal Title

      玉川大学教師養成研究センター紀要

      Volume: 第2号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] On experimental use of Teleconference system in teacher training in education university2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik Programm

      Pages: 100-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 春川・上海留学を有意義にするためのアジア科学史探究2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要 第10号

      Pages: 53-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] タイ国の中等教育における数学教師教育カリキュラム(その1)-現職教員研修の制度および方法-2010

    • Author(s)
      佐々木真理・守屋誠司・渡邉伸樹・, (計5名, 2番目)
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 第10号 Pages: 63-70

    • NAID

      120006396817

    • URL

      http://cert.kyokyo-u.ac.jp/journal10/07.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための国際協同授業・ゼミの研究(1)-ドイツ・バイエルン州の数学教員養成-2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌 2010年度数学教育学会秋季例会発表論文集 (臨時増刊)

      Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] タイ国の中等教育における数学教師教育カリキュラム(その1)-現職教員研修の制度および方法-2010

    • Author(s)
      佐々木真理、守屋誠司、渡邉伸樹、他2名
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 第10号 Pages: 63-70

    • NAID

      120006396817

    • URL

      http://cert.kyokyo-u.ac.jp/journal10/07.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Journal Article] 林子平は塩竃神社の水平型日時計を考案したか?-塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説-2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      2009年度数学教育学会秋季例会発表論文集

      Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 林子平は塩竃神社の水平型日時計を考案したか? -塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説-2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌「2009年度数学教育学会秋季例会発表論文集」 (臨時増刊)

      Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Journal Article] 連立方程式の素朴概念の発達過程(3)2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      数学教育学会誌 2009年度数学教育学会秋季例会発表論文集 (臨時増刊)

      Pages: 219-221

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Journal Article] 連立方程式に関わる素朴概念の発展と教授効果2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Journal Title

      日本教授学習心理学会第5回年会発表予稿集

      Pages: 16-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] “Improvement of teaching methods and student learning status in teacher training course (2) -Topics in teaching proportion -”2022

    • Author(s)
      Seiji MORIYA, Youichi TAN, Takashi KATO
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik vom 29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02588
  • [Presentation] Effects of diagrams showing relationships between variables in solutions to problems concerning Speed.2019

    • Author(s)
      Takashi Katou, Seiji Moriya
    • Organizer
      53. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik (GDM)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 乗除数量関係(ボックス図)に文字を使用した速さの指導と問題解決力について2019

    • Author(s)
      加藤卓,守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会 2019年度 春季年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02588
  • [Presentation] 乗除数量関係(ボックス図)を使用した割合にする問題解決力の変化ついて2018

    • Author(s)
      加藤卓,守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会 2018年度 秋季例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 乗除数量関係(ボックス図)を使用した割合に関する教育実践と結果について2017

    • Author(s)
      加藤卓(単独発表)・守屋誠司・進藤聡彦
    • Organizer
      2017年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都・八王子市)
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] ドイツにおける割合に関する教育内容・教育方法について2017

    • Author(s)
      加藤 卓,守屋 誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 「印刷教材等による授業」における遠隔グループ学修2017

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、山口意友、魚崎祐子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Presentation] Improvement of education contents, education method about the relative values using worksheets and a figure FRQ.2016

    • Author(s)
      Takashi Kato・Seiji Moriya・Toshihiko Shindo
    • Organizer
      GDM 2016 (50th Annual Meeting the Society for Mathematics Education)
    • Place of Presentation
      Heidelberg, Germany
    • Year and Date
      2016-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] Effects of Relearning about Relative Values Using “Box-Diagram Method”2016

    • Author(s)
      Takashi Kato(単独発表)・Seiji Moriya・Toshihiko Shindo
    • Organizer
      13th ICM(International Congress on Mathematical Education)
    • Place of Presentation
      Hamburg(ドイツ)
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 乗除数量関係図(ボックス図)を使用した割合に関する教育内容・方法について2016

    • Author(s)
      加藤卓(単独発表)・守屋誠司・進藤聡彦
    • Organizer
      2016年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府・吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 「印刷教材等による授業」の学修を支援するために2016

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、山口意友、魚崎祐子
    • Organizer
      日本教育工学会 第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府豊中市)
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Presentation] 乗除数量関係図(ボックス図)を使った割合指導の予備実験結果について2016

    • Author(s)
      加藤卓・守屋誠司・進藤聡彦
    • Organizer
      数学教育学会 2016年度年会
    • Place of Presentation
      茨城県つくば市 筑波大学
    • Year and Date
      2016-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] EFFECTS OF STUDENTS REVIEWED “RELATIVE VALUES” USING DIAGRAMS2016

    • Author(s)
      Takashi Kato・Seiji Moriya・Toshihiko Shindo
    • Organizer
      13th International Congress on Mathematical Education
    • Place of Presentation
      Hamburg, Germany
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04510
  • [Presentation] 「印刷教材等による授業」の質保障を実現する授業モデルの開発を目指して2015

    • Author(s)
      田畑忍、守屋誠司、山口意友、魚崎祐子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      電気通信大学(東京都調布市)
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04246
  • [Presentation] ベルリン市における職業教育の中の数学教育2015

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2015年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      明治大学(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 就職希望者,非理系の進学者のための中学校・高等学校の数学教育を考える2014

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2014年度数学教育学会夏季研究会(関東エリア)
    • Place of Presentation
      拓殖大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2014-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 幾何教材の発展的な扱いについて-文系の学生に身につけさせたいす学的素養-2014

    • Author(s)
      中込雄治,守屋誠司
    • Organizer
      2014年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      学習院大学(東京都豊島区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] On the Pre-service of Mathematics Education for Elementary School Teachers at the University of Education(2)2013

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      47. Jarhrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Muenster University (Germany)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Presentation] 職業教育に繋がるドイツの中等教育から(2)2013

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2013年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Presentation] 小学低学年からの文字式の教育実践(2)-小学校における代数領域の指導-2013

    • Author(s)
      太田直樹,守屋誠司
    • Organizer
      2013年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(松山市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 小学校の幾何教育の提案-立体製作から論証まで-2013

    • Author(s)
      安田知沙,守屋誠司
    • Organizer
      2013年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(松山市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他4名
    • Organizer
      数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未、守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他2 名
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] An Educational Significance of Sundial and Example of Teaching in Mathematical Modeling2012

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      46.Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • URL

      http://www.math.uni-frankfurt.de/~schuster/gdm2012/files/BzMU12_0212_Moriya.pdf

    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten,Germany
    • Year and Date
      2012-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] An Educational Significance of Sundial and Example of Teaching in Mathematical Modelling2012

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      46. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten (Germany)
    • Year and Date
      2012-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] A study on the International Cooperative Distance Lecture and Seminar between Japan, Germany and Thailand to train mathematics teachers using a teleconference system2012

    • Author(s)
      Kyomi Takuma, Seiji Moriya, Nobuki Watanabe
    • Organizer
      International Conference on Mathematics Education Between Japan and China Proceedings 2012
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Presentation] An Educational Significance of Sundial and Example of Teaching in Mathematical Modeling2012

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten(Germany)
    • Year and Date
      2012-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] An Educational Significance of Sundial and Example of Teaching in Mathematical Modelling2012

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      46. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten (Germany)
    • Year and Date
      2012-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] Mathematische Interkulturalitat erleben2012

    • Author(s)
      Thomas Borys、Mutfried Hartmann、Seiji Moriya、Naomasa Sasaki、Nobuki Watanabe
    • Organizer
      46. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • URL

      http://www.math.uni-frankfurt.de/~schuster/gdm2012/files/BzMU12_0117_Borys.pdf

    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten ,Germany
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] 中国の赤道型日時計を源にした教材「日時計」の発展について2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      International Conference on Mathematics Education Between Japan and China Proceedings 2012
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(2)-日独による遠隔協同ゼミの評価-2012

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・渡邉伸樹, 他3
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考に-2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2012年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501187
  • [Presentation] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学(東京都)
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他3名
    • Organizer
      数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] An Educational Significance of Sundial and Example of Teaching in Mathematical Modeling, 462012

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft, fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten(Germany)
    • Year and Date
      2012-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] Mathematische Interkulturalitat erleben2012

    • Author(s)
      Thomas Borys, Mutfried Hartmann, Seiji Moriya, Naomasa Sasaki, Nobuki Watanabe
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Padagogische Hochschule Weingarten(Germany)
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 教員養成カリキュラムにおいての恒常的利用を目指した遠隔協同ゼミナールの研究(1)2012

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹, 他4
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 数学教育における教材「日時計」の教育的意義と利用例2012

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学(東京都)
    • Year and Date
      2012-03-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教員への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2011年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      早稲田大学理工学院(東京都)
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 変量の抽出を意図した関数指導の一実践2011

    • Author(s)
      太田直樹・植村友紀・守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・Mutfried Hartmann, 他4
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 変量の抽出を意図した関数指導の一実践2011

    • Author(s)
      太田直樹・植村友紀・守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学理工学院
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学理工学院
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹・佐々木真理, 他
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県)
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未・守屋誠司・Mutfried Hartmann・Thomas Borys・渡邉伸樹・佐々木真理
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生,教員への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司、渡邉伸樹、佐々木真理、他3名
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] エリート算数・数学教員養成のための日本・ドイツ・タイ遠隔協同ゼミナールの実際-関数教育をテーマに-2011

    • Author(s)
      詫摩京未、守屋誠司、Mutfried Hartmann、Thomas Borys、 渡邉伸樹、佐々木真理、
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のたあの遠隔協同授業・ゼミの研究(2)-日本・ドイツ・タイによる遠隔協同ゼミ実施の経緯と実際-2011

    • Author(s)
      守屋誠司・渡邉伸樹
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学理工学院
    • Year and Date
      2011-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] テレビ会議を利用した国際遠隔協同学習・ゼミナールの学生、教師への影響2011

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] On experimental use of Teleconference system in teacher training in education university2010

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      44. Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Ludwig-Maximilians-Universitat, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための国際協同授業・ゼミの研究(1)-ドイツ・バイエルン州の数学教員養成-2010

    • Author(s)
      守屋誠司・佐々木真理・渡邉伸樹・Thomas Weth
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2010-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための国際協同授業・ゼミの研究(1)-ドイツ・バイエルン州の数学教員養成-2010

    • Author(s)
      守屋誠司、佐々木真理、渡邉伸樹、Thomas Weth
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Year and Date
      2010-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500920
  • [Presentation] テレビ会議を利用したエリート算数・数学教員養成のための国際協同授業・ゼミの研究(1)-ドイツ・バイエルン州の数学教員養成-2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2010年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学(神奈川県)
    • Year and Date
      2010-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] On experimental use of Teleconference system in teacher training in education university2010

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik im Marz 2010 in Munchen
    • Place of Presentation
      Ludwig-Maximilians-Universitat(Germany)
    • Year and Date
      2010-03-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] On experimental use of Teleconference system in teacher training in education university2010

    • Author(s)
      Seiji Moriya
    • Organizer
      Jahrestagung der Gesellschaft fur Didaktik der Mathematik
    • Place of Presentation
      Ludwig-Maximilians-Universitat(Germany)
    • Year and Date
      2010-03-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 林子平は塩竃神社の水平型日時計を考案したか?-塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説-2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2009年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪)
    • Year and Date
      2009-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] Research into Teaching Multi-variable Function-Modeling, Partial Differentiation and Double Integration2009

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa, Seiji Moriya
    • Organizer
      14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modeling and Applications
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2009-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 林子平は塩竃神社の水平型日時計を考案したか?-塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説-2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] The Development of Teaching Materials Using KEPLER'S LAW for Senior High School Students Who Want to Become Scientists-With Consciousness of The Interrelation Between Math.and Science-2009

    • Author(s)
      Tetsushi Kawasaki, Seiji Moriya
    • Organizer
      14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2009-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] The Development of Teaching Materials Using KEPLER's LAW for Senior High School Students Who Want to Become Scientists-With Consciousness of The Interrelation Between Math. and Science-2009

    • Author(s)
      Tetsushi Kawasaki, Seiji Moriya
    • Organizer
      14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modeling and Applications
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2009-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] Research into Teaching Multi-variable Function-Modeling, Partial Differentiation and Double Integration2009

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa, Seiji Moriya
    • Organizer
      14th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications
    • Place of Presentation
      University of Hamburg(Germany)
    • Year and Date
      2009-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 連立方程式の素朴概念の発達過程(3)2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2009年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府)
    • Year and Date
      2009-09-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 連立方程式に関わる素朴概念の発展と教授効果2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      日本教授学習心理学会 第5回年会
    • Place of Presentation
      東北福祉大学(宮城県)
    • Year and Date
      2009-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 連立方程式に関わる素朴概念の発展と教授効果2009

    • Author(s)
      守屋誠司・太田直樹
    • Organizer
      日本教授学習心理学会第5回年会
    • Place of Presentation
      東北福祉大学
    • Year and Date
      2009-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500833
  • [Presentation] 林子平は塩竃神社の水平型日時計を考案したか?-塩竃神社の日時計と長崎出島の日時計の関係に関わる仮説-2009

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500835
  • [Presentation] 中国の赤道型日時計を源にした教材「日時計」の発展について

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      International Conference on Mathrmatics Education Between Japan and China
    • Place of Presentation
      佛教大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 職業教育に繋がるドイツの中等教育から(2)

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2013年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 小学校低学年からの代数の指導について-カザフスタンの教科書を参考に-

    • Author(s)
      守屋誠司
    • Organizer
      2012年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] Number Lines as an Instrument for Solving Problem on Relative Values

    • Author(s)
      Toshihiko Shindo, Seiji Moriya
    • Organizer
      Beitraege zum Mathematikunterricht 2015,Vortraege auf der 49. Tagung fuer Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel
    • Place of Presentation
      Basel(Switzerland)
    • Year and Date
      2015-02-09 – 2015-02-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] 数直線の指導による割合問題の指導改善について

    • Author(s)
      守屋誠司,進藤聡彦,清水光
    • Organizer
      2015年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      明治大学(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2015-03-21 – 2015-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • [Presentation] A study on the International Cooperative Distance Lecture and Seminar between Japan, Germany and Thailand to train mathematics teachers using a teleconference system

    • Author(s)
      Kyomi Takuma, Seiji Moriya, Nobuki Watanabe
    • Organizer
      International Conference on Mathrmatics Education Between Japan and China
    • Place of Presentation
      佛教大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531213
  • 1.  WATANABE Nobuki (10362584)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 41 results
  • 2.  Katou Takashi (10709140)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 3.  SASAKI Naomasa (00303925)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 30 results
  • 4.  SUZUKI Masahiko (20116164)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KURODA Yasufumi (70309079)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  YANAGIMOTO Akira (90441401)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KAWASAKI Tetsushi (00582488)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  OKABE Yasuyuki (70425057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  KAKITOH Hirokazu (50369732)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ODAGIRI Ryoichi (60330437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TOMINAGA Junichi (40349204)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  NAKAKOMI Yuji (90560623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 13.  UENO Yoshiaki (60184959)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  SHIMIZU Katsuhiko (00192609)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  ITIYAMA Mineyuki (70213014)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NEGAMI Seiya (40164652)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  WATANABE Shin (70240489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  IITAKA Shigeru (20011588)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HIRANO Yoichi (20189856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SUZUKI Takanori (20226525)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  YAMAGAMI Akira (40138665)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SHIMADA Keiko (40235619)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SINDO Toshihiko (30211296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  FUNAKOSHI Syunsuke (40031356)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  TABATA Shinobu (10713290)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 26.  鹿野 健 (90020669)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  安井 孜 (60033891)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  八木 彰子 (80006907)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  松本 紘司 (70006906)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  佐々木 武彦 (20007157)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  和田 直人 (70240554)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  阿子島 功 (00035338)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  増田 直彦 (60111332)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  酒井 淳 (10015828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  中村 純 (30130876)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  西谷 泉 (80261824)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  高田 彰 (80197095)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  宮本 俊光 (20596936)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  魚崎 祐子 (20386650)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 40.  山口 意友 (60413613)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 41.  深尾 武史 (00390469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  丹 洋一 (00822925)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 43.  松嵜 昭雄 (10533292)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  砂田 利一 (20022741)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  白石 和夫 (20235732)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  酒井 利訓 (20267842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi