• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

FURUYA Koichi  古屋 光一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Furuya Koichi  古屋 光一

Less
Researcher Number 10374753
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 特命研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 特命研究員
2019 – 2023: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2010 – 2014: 北海道教育大学, 教育学部, 教授
2007 – 2009: Hokkaido University of Education, Faculty of Education, Associate Professor
2004 – 2006: 北海道教育大学, 教育学部, 助教授
2005: 北海道教育大学, 教育学部旭川校, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Science education / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
論証(アーギュメンテーション) / データと推論 / 根拠(エビデンス) / 現象の説明の構築 / 理科の新たな指導法 / 探究の本質 / 科学の本質 / 探究的な学習 / 実践的指導力 / 科学概念の形成 … More / 資質・能力(コンピテンシー) / 探究学習 / 初等中等教育 / GRC / 探究 / 理科の授業 / USA, England, France / The Exchange of Information Between Countries / Self-Assessment / Teaching Practice / Science Education / Portfolio / Authentic Assessment / Performance Based Assessment / アメリカ,ニューヨーク州 / アメリカ:イギリス:フランス / 国際情報交換 / 自己評価 / 授業実践 / 理科教育 / ポートフォリオ / 真正の評価 / パフォーマンス課題 / アメリカの科学教師教育 / webを用いた教育実習記録 / PCK(Pedagogical Content Knowledge) / 理科教師教育 / 教育実習の評価 / PCK / Webを用いた教育実習記録 / 地域連携 / 長期教育実習 / 教育実習 / 理科教員養成 / 科学教育 / TV会議システム / カリキュラム開発 / 授業研究 / 地方小規模校 / ネットワーク / 理科授業 … More
Except Principal Investigator
カリキュラム / 科学教育 / 理科教育 / Pisa / curriculum guidelines / Finland / academic motivation / academic ability / science education / curriculum / 学習指導 / PISA / 学習指導要領 / フィンランド / 学ぶ意欲 / 学力 / 探究 / 教育課程 / 人材育成 / 評価 / 資質 / 能力 / コンピテンス / 教育実習 / 教員研修 / 理科教員 / 現職研修 / 教員養成 / カリキュラム開発 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (107 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  A new teaching method for science that goes beyond inquiry learning: Developing a lesson program aimed at "explaining phenomena."Principal Investigator

    • Principal Investigator
      古屋 光一
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  The investigation of the present characteristic of the IBL (Inquiry Based Learning) and the development of IBL's practical program: Comparative study between Japan, US and ChinaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Furuya Koichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Creation of competence based science education

    • Principal Investigator
      SUZUKI MAKOTO
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Development of a Long-Term Student Teaching Program to Promote Practical Knowledge for Pre-service Science Teacher.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      FURUYA Koichi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Curriculum Development of pre- and in-service teacher education program aimed for the improvement of scientific teaching ability and the utilization of local characteristics.

    • Principal Investigator
      OHSHIKA Kiyoyuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  「NET理科ひろば」で地方小規模校を結ぶ理科教育プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      古屋 光一
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  The Development of Performance Based Assessment for Authentic Assessment in Science Class and the Aid to Assess the Student's Academic abilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FURUYA Koichi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  The Development of a New Science Curriculum and a Teaching Method for it in the Basic to Higher Education

    • Principal Investigator
      SUZUKI Makoto
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      HOKKAIDO UNIVERSITY

All 2023 2022 2021 2020 2019 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] In F. Kanda, S. Yamamono & H. Jaana (Eds.), Effective Instruction of Experiments and Observations (pp. 116-120)2013

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      Project of Science, Hokkaido University of Education, Hokkaido Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Book] パフォーマンス評価・パフォーマンス課題(pp.224-229),日本理科教育学会編著『今こそ理科の学力を問う』2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Book] 「探究(Inquiry)とその指導方法入門」理科プロジェクト編(21世紀型実践的指導力を有した理科教員の養成・支援プログラムの開発)『新しい北海道の理科(理科教育編)』2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Publisher
      北海道教育大学理科プロジェクトによる出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Book] パフォーマンス評価・パフォーマンス課題, 『今こそ、理科の学力を問う』2012

    • Author(s)
      古屋光一 (日本理科教育学会編)
    • Total Pages
      303
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Book] 「探究(Inquiry)とその指導方法入門」『新しい北海道の理科(理科教育編)』2012

    • Author(s)
      古屋光一編著
    • Publisher
      北海道教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Book] パフォーマンス評価・パフォーマンス課題2012

    • Author(s)
      古屋光一(日本理科教育学会編)
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Book] フィンランドの理科教育2007

    • Author(s)
      鈴木誠編著, 池田文人, 猿田祐嗣, 永井かおり, 西島徹, 古屋光一著
    • Total Pages
      211
    • Publisher
      明石書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Book] 理科の先生のための新しい評価法入門(翻訳)2007

    • Author(s)
      古屋光一, 鈴木誠, 大鹿聖公, 池田文人, 人見久城
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Book] 理科の先生のための新しい評価法入門2007

    • Author(s)
      Rodney Doran, Fred Chan, Pinchas Tamir, Carol Lenhardt著,古屋光一監訳,鈴木誠,大鹿聖公,池田文人,人見久城
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Book] 理科の先生のための新しい評価法入門-高次の学力を育てるパフォーマンス課題, その実例集2007

    • Author(s)
      古屋光一監訳, 鈴木誠, 大鹿聖公, 池田文人, 人見久城, 訳
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      北大路書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] Science learning strategies for developing competencies2022

    • Author(s)
      五十嵐 洋貴、増田 美次郎、古屋 光一
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 49-52

    • DOI

      10.14935/jsser.36.3_49

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-03-06
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] Development of Research Questions on the “Nature of Science” of Learners2022

    • Author(s)
      長谷 一弘、古屋 光一
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 53-56

    • DOI

      10.14935/jsser.36.3_53

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2022-03-06
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] The Development of a Science Class for Elementary School Students to Identify the “Clouds Form”2020

    • Author(s)
      神山 夏実、古屋 光一
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 34 Issue: 5 Pages: 5-8

    • DOI

      10.14935/jsser.34.5_5

    • NAID

      130007805692

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-03-07
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] The Investigation of the Middle School Students’ Consciousness of Disaster Prevention in between the Pacific Ocean Side and the Japan Sea Side2020

    • Author(s)
      岩山 佳保里、古屋 光一
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 34 Issue: 5 Pages: 1-4

    • DOI

      10.14935/jsser.34.5_1

    • NAID

      130007805693

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-03-07
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] The Research on Understanding of Particle Concepts in Recent Middle School Students2020

    • Author(s)
      矢崎 秀弥、古屋 光一
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 34 Issue: 5 Pages: 9-12

    • DOI

      10.14935/jsser.34.5_9

    • NAID

      130007805698

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-03-07
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] Research on Science Curiosity in Learning Environments2019

    • Author(s)
      MASUI Masaya、FURUYA Koichi
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 60 Issue: 2 Pages: 433-446

    • DOI

      10.11639/sjst.19003

    • NAID

      130007769918

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2019-11-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Journal Article] ラッシュモデルによるFCI(力の概念調査問題)の客観性の検討2015

    • Author(s)
      前田恭兵・古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 65(2) Pages: 349-357

    • NAID

      110009889739

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 中学生から大学生までの水中の「浮力」に関する認識調査 -「浮力」の概念に関する指導方略への提言-2014

    • Author(s)
      新里和也,古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 54(3) Pages: 403-417

    • NAID

      130003398849

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] A Long-Term Student Teaching Program in Promoting Practical Knowledge for Preservice Science Teachers2014

    • Author(s)
      Furuya, Koichi
    • Journal Title

      International Conference on Science Education 2012 Proceedings Science Education: Policies and Social Responsibilities

      Volume: 1 Pages: 224-229

    • DOI

      10.1007/978-3-642-54365-4_12

    • ISBN
      9783642543647, 9783642543654
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] Developing a Teaching Strategies of Modeling and Metamodeling in Converging Lenses and its Image Formation2013

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Journal Title

      NARST 2013 Annual International Conference CD (9page). This paper presented on April 9th, 2013 at Wyndhan Rio Mar Hotel, Rio Grande, Puerto Rico, US

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] Developing a Teaching Strategies of Modeling and Metamodeling in Converging Lenses and its Image Formation2013

    • Author(s)
      FURUYA KOUICHI
    • Journal Title

      NARST 2013 Annual International Conference CD

      Volume: NARST 2013

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] 一枚ポートフォリオと学習内容の理解度の関係性に関する研究 -中学校3年生「化学変化とイオン」を事例にして-2013

    • Author(s)
      古屋光一,須藤穂波,阿部修,浅川哲弥,蛇穴治夫,関口朋彦
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 64(1) Pages: 235-250

    • NAID

      110009605350

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 中学生の体細胞分裂の理解の実態に関する調査2013

    • Author(s)
      栗本卓哉,古屋光一
    • Journal Title

      臨床教科教育学会誌

      Volume: 13(2) Pages: 1-14

    • NAID

      110008462124

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] PCK(授業を前提とした教材の知識)を育成する教師教育プログラムの開発とその効果-「化学変化とイオン」を題材にして-2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 53(1) Pages: 105-121

    • NAID

      110009931541

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] ヘルシンキ大学における理科の教師教育に関する調査-実習・教育科目群とリサーチに基づくカリキュラム開発に注目して-2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 62(2) Pages: 263-276

    • NAID

      110008801655

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 水中の物体に働く浮力の認識に関する調査2012

    • Author(s)
      新里和也, 古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 62(2) Pages: 253-262

    • NAID

      110008801654

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] ニューヨーク州立大学バッファロー校における教育実習の評価基準2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 61(1) Pages: 255-264

    • NAID

      110008620541

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] PCK(授業を前提とした教材の知識)を育成する教師教育プログラムの開発とその効果-「化学変化とイオン」を題材にして-2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 53 ( 1 ) Pages: 105-121

    • NAID

      110009931541

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] ヘルシンキ大学における理科の教師教育に関する調査-実習・教育科目群とリサーチに基づくカリキュラム開発に注目して-2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 62(2) Pages: 263-276

    • NAID

      110008801655

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] PCK(授業を前提とした教材の知識)を育成する教師教育プログラムの開発とその効果-「化学変化とイオン」を題材として2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      日本理科教育学会

      Volume: 53(1) Pages: 105-121

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] PISA2009にみる日本の生徒達の課題とこれからの指導の在り方2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 60(713) Pages: 13-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] The Development of Practical Course Work for Prospective Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge2011

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Journal Title

      The program of 2011 NARST, Annual International Conference

      Volume: (CD配布)(DVD配布)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] ニューヨーク州立大学バッファロー校における教育実習の評価基準2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 61(1) Pages: 255-264

    • NAID

      110008620541

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] 中学校理科における方位概念の認識2011

    • Author(s)
      宇尾野卓巳, 古屋光一
    • Journal Title

      臨床教科教育学会誌

      Volume: 11(2) Pages: 1-8

    • NAID

      40019055476

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] PISA2009にみる日本の生徒達の課題とこれからの指導の在り方2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育(日本理科教育学会)

      Volume: 60(713号) Pages: 13-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 「水の状態変化」における科学概念の獲得状況-小学校3年生から大学生の認識調査を通して-2010

    • Author(s)
      吉田泉吾, 古屋光一
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要,教育科学編

      Volume: 61(1) Pages: 223-231

    • NAID

      110008428885

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 五感を使用する教材(Five senses)の開発-生活科と理科の架け橋となる5つのActivitv-2010

    • Author(s)
      吉田智美, 大泉伶奈, 野澤萌菜, 林貴史, 前田恭兵, 古屋光一
    • Journal Title

      旭川実践教育研究(旭川実践教育学会)

      Volume: 14 Pages: 15-19

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] ニューヨーク州の教員免許制度と州立大学バッファロー校における科学教師教育に関する研究2010

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育研究

      Volume: 51(2) Pages: 77-88

    • NAID

      110008513403

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Journal Article] ニューヨーク州の教員免許制度と州立大学バッファロー校における科学教師教育に関する研究2010

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究(日本理科教育学会)

      Volume: 51(2) Pages: 77-88

    • NAID

      110008513403

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Journal Article] 理科教育における『逆向き設計』のためのテンプレートを用いた実践開発のヒント-ウィギンズ・マクタイの著書"Understanding by Design"より-2009

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.58 No.10

      Pages: 54-57

    • NAID

      10026344101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] 理科教育における『逆向き設計』のためのテンプレートを用いた実践開発のヒント-ウィギンズ・マクタイの著書"Understanding by Design"より-2009

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育 58(10)

      Pages: 54-57

    • NAID

      10026344101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] パフォーマンス課題を含む多様な作品群の評価を現行の指 導要録の評価・評定につなぐための方法に関する実践的研究-中学校1年生の「植物の生活と種類」を通して-2008

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究 48(3)

      Pages: 75-84

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] 理科授業研究の展望-授業力向上講座-,指導案の作成2008

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育 57(4)

      Pages: 60-63

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] 新指導要領で"新しく加わる単元"の研究スポット中学校第1分野研究のスポット2008

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      楽しい理科授業 40(4)

      Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] On a Practical Method to Link Performance-Based Assessment and the Rating on the Permanent Record Card in the Seventh Grader's Biology Class2008

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education 48(3)

      Pages: 75-84

    • NAID

      110006884636

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] パフォーマンス課題を含む多様な作品群の評価を現行の指導要録の評価・評定につなぐための方法に関する実践的研究-中学校1年生の「植物の生活と種類」を通して-2008

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究 48(3)

      Pages: 75-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] The Prospect of Research in Science Teaching-How to write a purpose of Lesson Plan2008

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Journal Title

      Science Education Monthly 57(4)

      Pages: 60-63

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] アリゾナ州ASUにおけるGK-12の概要とその特性2007

    • Author(s)
      大鹿聖公・古屋光一・J. D. Snyder・B. L. Ramakrishna
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 31

      Pages: 237-238

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] ニューヨーク州における理科のパフォーマンス評価 バッファローにおける実施状況2007

    • Author(s)
      古屋光一・大鹿聖公
    • Journal Title

      日本科学教育学会年会論文集 31

      Pages: 233-236

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] Science Education in Finland2007

    • Author(s)
      Makoto Suzuki Fumihito Ikeda, Yuji Saruta, Kaori Nagai, Toru Nishijima, Koichi Furuya
    • Journal Title

      Akashi publisher

      Pages: 1-211

    • NAID

      110004562270

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] Original book: Rodny Doran et.al., Science Educator's Guide to Laboratory Assessment2007

    • Author(s)
      Koichi Furuya, Koichi Furuya, Makoto Suzuki, Kiyoyuki Ohshika, Fumihito Ikeda, Hisaki Hitomi
    • Journal Title

      NSTA press

      Pages: 1-282

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] What is the Teaching Skill of Science Teachers in Lower Secondary Schools?2006

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Journal Title

      Science Education Monthly 55(7)

      Pages: 12-13

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] 中学校理科教師の授業力とは何か-準備室での問いと授業の3軸モデルから-2006

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科の教育 55(7)

      Pages: 12-13

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] ニューヨーク州の評価テスト(NYSAP)実施について-科学における筆記テスト,パフォーマンステスト-2006

    • Author(s)
      古屋 光一
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集(第56回全国大会) 第4号

      Pages: 234-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] ポートフォリオ検討会の導入と有効性について-顕微鏡操作スキルの習得を事例にして-2006

    • Author(s)
      村上俊樹, 古屋光一
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集(第56回全国大会) 第4号

      Pages: 295-295

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] A Study of the Relationship between Self Assessment and Leaning Concepts: A Case Study through the Analysis of Sixth-grade Students' Writing in a Class on "The Human Organism and its Functions"2006

    • Author(s)
      Koichi Furuya, Hitomi Tomatsu
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education 46(3)

      Pages: 65-75

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] 自己評価と科学的概念形成の関係に関する基礎的研究-小学校6年生「からだのつくりとはたらき」における児童の記述分析を事例として-2006

    • Author(s)
      古屋光一, 戸松一美
    • Journal Title

      理科教育学研究 46(3)

      Pages: 67-75

    • NAID

      110006884568

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Journal Article] 自己評価と科学的概念形成の関係に関する基礎的研究〜小学校6年生「からだのつくりとはたらき」における児童の記述分析を事例として〜2006

    • Author(s)
      古屋光一
    • Journal Title

      理科教育学研究 46・3

      Pages: 67-75

    • NAID

      110006884568

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] NGSS の授業方法としての GRC と小単元の授業の計画 -探究を超えて 3 次元の統合を目指した授業-2023

    • Author(s)
      古屋 光一
    • Organizer
      日本理科教育学会 第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] 探究学習(Inquiry)を超えて-アメリカNGSSの理科の授業が目指すもの-2023

    • Author(s)
      古屋 光一
    • Organizer
      日本理科教育学会第73回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] 小学校理科の単元レベルの授業設計指導法H29学習指導要領の三つの要素に基づいた「教育課程*」の作成を通して2021

    • Author(s)
      古屋光一,山中謙司,久保田善彦
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会第71回全国大会 群馬大学(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] コンピテンシーの育成を目指した理科の学習方略測定尺度の開発に向けて-中学生への質問紙調査の分析結果-2021

    • Author(s)
      五十嵐洋貴,増田美次郎,古屋光一
    • Organizer
      一般財団法人日本理科教育学会北陸支部大会 金沢大学(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] 日本における「科学の本質」の理解:中学生を対象として2021

    • Author(s)
      長谷一弘,古屋光一
    • Organizer
      一般財団法人日本理科教育学会北陸支部大会 金沢大学(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] 理科の先生達は探究学習を現在どのように捉えているのか?-日米の比較を通して-2019

    • Author(s)
      古屋 光一,ノエミ・ウエイト,メリンダ・M・ウィットフォード
    • Organizer
      第69回日本理科教育学会全国大会(2019年度)静岡大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] US AND JAPANESE SCIENCE TEACHERS DEFINITION AND ENACTMENT OF INQUIRY-BASED TEACHING AND LEARNING PRACTICES2019

    • Author(s)
      Noemi Waight , Koichi Furuya , Melinda M. Whitford
    • Organizer
      The 13th biannual Conference of European Science Education Research Association (ESERA), at Bologna Italy
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01732
  • [Presentation] 理科の長期教育実習が実践的知識を育てる効果 -大学4年生の一年間プログラム-2014

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県松山市)
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] ドイツにおける物理教育のコンピテンシーについての最近の動向2013

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県津市)
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] ドイツにおける物理教育のコンピテンシーについての最新動向2013

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] A Report on Science Project in Hokkaido University of Education2013

    • Author(s)
      H.Jaana, K. Wada, Osamu Abe, T.Asakawa, K.Furuya, and Science Project members
    • Organizer
      The Fourth Pacific Rim Conference on Education Busan National University of Education
    • Place of Presentation
      Busan National University of Education in Korea
    • Year and Date
      2013-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] ラッシュモデルによるFCI(力の概念調査問題)の有効性の検討2013

    • Author(s)
      前田恭兵,古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県津市)
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] モデリング・メタモデリングを取り入れた授業は有効か? -中学1 年生の凸レンズ学習の授業を通して-2013

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2013-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] 中学生から大学生までの水中の「浮力」に関する認識調査 -「浮力」概念に関する指導方略への提言-2013

    • Author(s)
      新里和也,古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2013-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] Developing a Teaching Strategies of Modeling and Metamodeling in Converging Lenses and its Image Formation2013

    • Author(s)
      Koichi FURUYA
    • Organizer
      NARST (National Association for Research in Science Teaching) 2013 Annual International Conference
    • Place of Presentation
      Rio Grande, Puerto Rico, USA
    • Year and Date
      2013-04-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] K-12における科学教育のためのフレームワーク ーNGSSに見る3つの次元とその統合ー2013

    • Author(s)
      荒町菜々子,古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県津市)
    • Year and Date
      2013-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] ドイツにおける物理教育のコンピテンシーについての最新動向2013

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] BSCSにおける探究 - 教師教育のためのViSTAにみる探究の基本的考え方とその指導 -2012

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300266
  • [Presentation] ヘルシンキ大学における理科の教師教育に関する調査-実習・教育科目群とリサーチに基づくカリキュラム開発に注目して-2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会北海道支部大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] 教科指導の知識(PCK)を育成する教師教育プログラムの開発とその効果-「化学変化とイオン」を題材にして-2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] The Development of Practical Course Work for Prospective Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge2011

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Organizer
      2011 NARST Annual International Conference
    • Place of Presentation
      Orlando FL USA
    • Year and Date
      2011-04-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] 教育実習期間中における実習生の『教師としての自信』の成長過程に関する研究2011

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      臨床教科教育学会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2011-01-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] Electric Current Mental Models of Japanese and U.S. students2011

    • Author(s)
      David Henry, Michael Jabot, Koichi Furuya
    • Organizer
      2011 NARST Annual International Conference
    • Place of Presentation
      Orlando FL USA
    • Year and Date
      2011-04-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] 小学4年生の状態変化学習に関するアナロジー推論からの考察-「空気」と気体の区別,および水以外の物質を用いた実践の効果-2010

    • Author(s)
      古屋光一, 五十嵐徹, 吉田泉吾
    • Organizer
      日本理科教育学
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] ニューヨーク州における教員免許制度と大学における教員養成2009

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] 地域環境を活かした現職教員対象の実験観察研修2009

    • Author(s)
      和田恵治・大鹿聖公・阿部修・浅川哲弥・蛇穴治夫・古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] アメリカにおける教育実習の評価基準-ニューヨーク州バッファロー校のルーブリックより-2009

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      北海道教育大学旭川実践教育学会研究大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学旭川校
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] College Students' Image of Electric Current for a Parallel and Series Circuit Among Three Countries2008

    • Author(s)
      Koichi FURUYA
    • Organizer
      2nd Pacific-Rim Conference on Education
    • Place of Presentation
      Illinois State University
    • Year and Date
      2008-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] 自主企画課題研究:海外における理科教育におけるパフォーマンス課題の実施状況とその課題:オーガナイザー2007

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] ニューヨーク州における理科のパフォーマンス評価バッファローにおける実施状況2007

    • Author(s)
      古屋光一・大鹿聖公
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] 自主企画課題研究:海外における理科教育におけるパフォーマンス課題の実施状況とその課題」オーガナイザー2007

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] 「振り子・衝突」の理解と条件制御能力の獲得状況-小学4年生から大学生までの回答の推移の分析を通して-2007

    • Author(s)
      水尾太一, 古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650233
  • [Presentation] The Arizona State University GK-12 Science Education Partnership Program pairs science teacher with scientists:"GK-12: Down to Earth Science"2007

    • Author(s)
      Kiyoyuki Ohshika, Koichi Furuya, Jan David Snyder, B.L. Ramakrishna
    • Organizer
      Proceedings of the 31^<st> Annual Meeting of the Japan Society for Science Education
    • Place of Presentation
      Hokkaido University
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] 自主企画課題研究:アリゾナ州ASUにおけるGK-12の概要とその特性2007

    • Author(s)
      大鹿聖公, 古屋光一, Jan David Snyder, B.L.Ramacrishna
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] The Session Title: The Implementation and the Issues of the Performance Based Assessment of Science Education in Foreign Countries, The Session Organizer2007

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Organizer
      Proceedings of the 31^<st> Annual Meeting of the Japan Society for Science Education
    • Place of Presentation
      Hokkaido University
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] 自主企画課題研究:ニューヨーク州における理科のパフォーマンス評価-バッファローにおける実施状況-2007

    • Author(s)
      古屋光一, 大鹿聖公
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] ニューヨーク州における理科のパフォーマンス評価 バッファローにおける実施状況2007

    • Author(s)
      古屋光一・大鹿聖公
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] テレビ会議システムを用いた理科授業の実践-地方小規模校を結ぶ理科教育プログラムの開発-2007

    • Author(s)
      古屋光一, 倉元直樹, 大鹿聖公 水尾太一, 西郡大
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650233
  • [Presentation] 科学的な見方や考え方を確かにする追究活動と発問の工夫 第5学年「おもりの動きとはたらき」を通して2007

    • Author(s)
      金谷昭, 古屋光一, 水尾太一
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650233
  • [Presentation] アリゾナ州ASUにおけるGK-12の概要とその特性2007

    • Author(s)
      大鹿聖公・古屋光一・J.D. Snyder・B.L. Ramakrishna
    • Organizer
      日本科学教育学会第31回年会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] Performance Based Assessment of Science Education in New York State-A Case Study of Buffalo Public School2007

    • Author(s)
      Koichi Furuya, Kiyoyuki Ohshika
    • Organizer
      Proceedings of the 31^<st> Annual Meeting of the Japan Society for Science Education
    • Place of Presentation
      Hokkaido University
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] A Study on the Implementation of the New York State Assessment Program-Written Test and Performance Test in Science for grade 4^<th> and grade 8^<th>2006

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Organizer
      The 56 Annual Society of Japan Science Teaching Conference
    • Place of Presentation
      Nara University of Education
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] イングランドにおける小学校理科の授業実践とそれを規定するもの-Christ Church CE Primary Schoo1(ロンドン)の場合-2006

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      臨床教科教育学会第5回臨床教科教育学会セミナー
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2006-12-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] ニューヨーク州の評価テスト(NYSAP)実施について-科学における筆記テスト,パフォーマンステスト-2006

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会(第56回全国大会)
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2006-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] What does prescribe for the Elementary science Classes in England-A Case Study of the Christ Church CE Primary School in London2006

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Organizer
      The Society of Rinshokyoka Kyoiku Gakkai Seminar
    • Place of Presentation
      Joetsu University of Educaiton
    • Year and Date
      2006-12-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330185
  • [Presentation] 中学生から大学生がもつ 水中の 「浮力」認識に関する調査-「水圧」の理解が浮力に及ぼす影響

    • Author(s)
      新里和也,古屋光一
    • Organizer
      北海道教育大学旭川教育実践学会第17回研究発表大会,
    • Place of Presentation
      北海道教育大学 旭川校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] BSCSにおける探究 - 教師教育のためのViSTAにみる探究の基本的考え方とその指導 -

    • Author(s)
      古屋光一
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] TIMSS2007の分析による国際学力比較―中学校2年生理科における上位5カ国を中心としてー

    • Author(s)
      蔵根靖章,古屋光一
    • Organizer
      北海道教育大学旭川教育実践学会第17回研究発表大会,
    • Place of Presentation
      北海道教育大学 旭川校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • [Presentation] A Long-Term Student Teaching Program in Promoting Practical Knowledge for Pre-Service Science Teachers

    • Author(s)
      Koichi Furuya
    • Organizer
      International Conference on Science Education 2012
    • Place of Presentation
      Nanjing University, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22300267
  • 1.  SUZUKI MAKOTO (60322856)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  OHSHIKA Kiyoyuki (50263653)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  KURAMOTO Naoki (60236172)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HITOMI Hisaki (10218729)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  JYAANA Haruo (90175399)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  IKEDA Fumihito (60333647)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  ABE Osamu (30202659)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  ASAKAWA Tetsuya (60113651)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  大貫 麻美 (40531166)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  隅田 学 (50315347)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  三好 美織 (80423482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  山中 謙司 (80741800)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  久保田 善彦 (90432103)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  WADA Keiji (50167748)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  HIRANO Toshihide (70325033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SATO Takayuki (40403597)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  OOTUKA Uusaku (00160549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  OGIWARA Akira (70378280)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HOSOKAWA Kazuhito (30335335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SEKIGUCHI Tomohiko (40435508)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  NISHIGORI Dai (30542328)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SAKAKI Yoshiyasu (30524102)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  戸北 凱惟 (20018659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  雲財 寛 (00806838)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  折本 周二 (10852121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  PARK Do Yong
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SNYDER Jan David
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 29.  平 直樹
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi