• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TOMOTO Takahito  東本 崇仁

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

東本 崇際  トウモト タカヒト

Less
Researcher Number 10508435
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 東京工芸大学, 工学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2022: 東京工芸大学, 工学部, 准教授
2015 – 2017: 東京工芸大学, 工学部, 助教
2010 – 2015: 東京理科大学, 工学部, 助教
2014: 東京理科大学, 工学部第二部経営工学科, 助教
2012: 東京理科大学, 工学部経営工学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 62030:Learning support system-related / Educational technology / Educational technology / Learning support system
Except Principal Investigator
Educational technology / Learning support system / Educational technology / Basic Section 62030:Learning support system-related / Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
コンセプトマップ / 知識の構造化 / 学習支援システム / 知的学習支援システム / 誤りの可視化 / 知識の体系化 / 階層構造 / プログラミング学習 / プログラミング教育 / 教授学習支援システム … More / 教育工学 / 中学校生物 / 中学校 / 理科教育 / 振り返り / 個別診断 / 教育実践 / Webアプリケーション / タブレットPC / オブジェクト指向プログラミング / 中学校理科 / プログラミング的思考 / コンピュテーショナルシンキング / 数学学習 / 異なる観点 / 観点 / 論理的思考力 / 知識の転移 / 視点 / 構造構築学習 / 認知心理学 / 問題解決能力 / Computational Thinking / 構造的理解 / 知識の部品化 / 知識の部品課 / 学習者モデル / 適応的支援 / 漸進的学習 … More
Except Principal Investigator
知的学習支援システム / 科学教育 / 説明生成 / 知識工学 / 遠隔教育 / 知識構築 / 概念マップ / 協調学習 / 教育工学 / eテスティング / 個人認証 / 筆記認証 / 顔認証 / 問題系列化 / 問題演習 / 国際情報交換 / 学習支援 / システム開発 / 定性推論 / 異文化理解 / 集合知 / 国際間遠隔授業 / コンセプトマップ / 異文化コミュニケーション / 国際間同時双方向遠隔授業 / ブロードバンドネットワーク / コンセプトマッピング / プロードバンドネットワーク / 概念変容 / 思考実験 / 反例 / 誤り可視化 / キットビルド概念マップ / 自動診断 / 間違い修正 / キットビルド方式 / キットビルド / 個別支援 / モデリング / シミュレーション / 構造的理解 / 文章題 / 言語的記述 / 数学的記述 / 三角グロック / ホワイトボックス化 / 算数・数学の文章題 / 三角ブロック / 組み立て演習 / 作問学習 / 算数文章題 / 三角ブロック表現 / 授業評価 / e-ラーニング / ピアレビュー / eラーニング / 授業改善 / アイテムバンク / モデリング学習環境 / 誤りの可視化 / 動的システム / 知的学習支援 / 理解度テスト / シナリオ変更 / アクティブヘルプ / 構造写像エンジン / eラーニング / 相互再構成法 / 再構成型概念マップ / 協調的知識構築 / 話し合い / 知的財産法教育 / 論理式 / 論理回路 / 知的財産法 / 法律学習 / 例からの学習 / 類推 / 知識の一般化 / 可視化 Less
  • Research Projects

    (19 results)
  • Research Products

    (180 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  プログラミング的思考育成のための機能・振舞い・構造の観点の部品拡張支援環境の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      東本 崇仁
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Tokyo Polytechnic University
  •  類推に基づく知識の一般化を指向した問題演習システムの開発

    • Principal Investigator
      堀口 知也
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  法令文を論理式・論理回路化した内部構造とインタフェースを持つ学習支援システム

    • Principal Investigator
      赤倉 貴子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  概念マップ相互再構成法を用いた協調的知識構築環境の設計・開発

    • Principal Investigator
      平嶋 宗
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Programming Learning Support System with Building Method that Realizes Organizing ComponentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tomoto Takahito
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Tokyo Polytechnic University
  •  Development and evaluation of a learning environment that assists students to learn the viewpoint for capturing the features of problems

    • Principal Investigator
      Horiguchi Tomoya
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Development of assisting functions and an achievement test for the thought experiment learning environment

    • Principal Investigator
      Horiguchi Tomoya
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Research of a Learning Support System for Class Structure Mapping Based on ViewpointPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takahito Tomoto
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Tokyo Polytechnic University
  •  Support of Structural Comprehension of Mathematics World Problem

    • Principal Investigator
      Hirashima Tsukasa
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of sequential dynamic authentication from handwriting, face, and posture information for e-testing

    • Principal Investigator
      Akakura Takako
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Development of a learning environment that assists students' knowledge construction with 'graph of microworlds' and enhanced explanation generator

    • Principal Investigator
      Horiguchi Tomoya
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kobe University
  •  The Analysis of the learning process through 'thought experiment' in model-building learning environment and the development of the methodology of its practical use

    • Principal Investigator
      Horiguchi Tomoya
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kobe University
  •  A system for continuous authentication of examinees during e-testing using handwriting and face data

    • Principal Investigator
      AKAKURA Takako
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Development of support system for knowledge construction by error visualizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMOTO Takahito
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Support of Knowledge Construction with Kit-Build Concept Map

    • Principal Investigator
      HIRASHIMA Tsukasa
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A peer review system with an item bank that presents evaluation items appropriate to lecture content

    • Principal Investigator
      AKAKURA Takako
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Development of Learning Support System with Individual Diagnosis and Error-based Simulation for Concept MapPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMOTO Takahito
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  Concept Change with Counterexamples of Thought Experiment

    • Principal Investigator
      HIRASHIMA Tsukasa
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of Practical Method for International Synchronous-Symmetry Distance Education of which Purpose is the Summative Knowledge Construction

    • Principal Investigator
      NAGAOKA Keizo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Development and Evaluation of System Fostering Metacognition-Driven Learning with Error-based Simulations and Concept Maps2021

    • Author(s)
      古池謙人, 久世泰成, 東本崇仁
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌D 情報・システム

      Volume: J104-D Issue: 6 Pages: 526-528

    • DOI

      10.14923/transinfj.2020JDL8020

    • ISSN
      1880-4535, 1881-0225
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] 知識モデリングに基づく学習支援2020

    • Author(s)
      堀口知也, 東本崇仁, 平嶋宗
    • Journal Title

      人工知能学会誌

      Volume: Vol.35, No.2 Pages: 192-200

    • NAID

      130007917775

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Journal Article] プログラミング学習における再利用性 を指向した知識組織化のための知的支援: 機能・振舞い・構造の観点に基づく問 題解決過程のモデル2020

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Journal Title

      人工知能学会論文誌

      Volume: 35 Pages: 1-17

    • DOI

      10.1527/tjsai.35-5_c-j82

    • NAID

      130007895051

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839, KAKENHI-PROJECT-20H01730, KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] Proposal and Preliminary Evaluation of a System that Presents Auxiliary Problems to Break Learners' Impasse based on Tendency of the Error in Error-based Simulation2020

    • Author(s)
      相川野々香, 古池謙人, 東本崇仁
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌D 情報・システム

      Volume: J103-D Issue: 9 Pages: 644-647

    • DOI

      10.14923/transinfj.2020JDL8002

    • ISSN
      1880-4535, 1881-0225
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] Compogram: Development and Evaluation of ITS for Organizing Programming-Knowledge by Visualizing Behavior2020

    • Author(s)
      Kento Koike, Tomohiro Mogi, Takahito Tomoto, Tomoya Horiguchi, Tsukasa Hirashima
    • Journal Title

      Proceedings of 22nd International Conference on Human-Computer Interaction

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Journal Article] Proposal of the Expandable Modular Statements Method for Structural Understanding of Programming, and Development and Evaluation of a Learning Support System2019

    • Author(s)
      古池 謙人、東本 崇仁、堀口 知也、平嶋 宗
    • Journal Title

      Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: 190-202

    • DOI

      10.14926/jsise.36.190

    • NAID

      130007674542

    • ISSN
      1341-4135, 2188-0980
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586, KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Journal Article] Comparison between behavioral and structural explanation in learning by model-building2019

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Masuda, T., Tomoto, T. and Hirashima, T.
    • Journal Title

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      Volume: 14(6)

    • DOI

      10.1186/s41039-019-0101-8

    • NAID

      120006716629

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839, KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Journal Article] プログラミングの構造的理解を指向した部品の段階的拡張手法の提案と支援システムの開発・評価2019

    • Author(s)
      古池謙人,東本崇仁,堀口知也,平嶋宗
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 36

    • NAID

      130007674542

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] Academic Emotions Affected by Robot Eye Color: An Investigation of Manipulability and Individual-Adaptability2019

    • Author(s)
      Koike Kento、Tsuji Yuya、Tomoto Takahito、Katagami Daisuke、Obo Takenori、Ogai Yuta、Sone Junji、Udagawa Yoshihisa
    • Journal Title

      International Journal of Advanced Computer Science and Applications

      Volume: 10

    • DOI

      10.14569/ijacsa.2019.0100450

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] Development and Evaluation of a Learning Support System with Functions for Conversion of Expression and Facilitation of Active Error-Awareness in Locus Problem in Mathematics2018

    • Author(s)
      黒川魁, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌D 情報・システム

      Volume: J101-D(6) Issue: 6 Pages: 864-873

    • DOI

      10.14923/transinfj.2017LEP0023

    • NAID

      120006473822

    • ISSN
      1880-4535, 1881-0225
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839, KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Journal Article] Development and Practice of Learning Support System for Proposing Reading Program Code Exercise2018

    • Author(s)
      東本 崇仁、赤倉 貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌D 情報・システム

      Volume: J101-D Issue: 6 Pages: 810-819

    • DOI

      10.14923/transinfj.2017LEP0010

    • ISSN
      1880-4535, 1881-0225
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] プログラミングにおける構造的理解のための部品の段階的拡張手法の提案とそのシステムの開発2018

    • Author(s)
      古池謙人,東本崇仁
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 35

    • NAID

      130006744435

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラミングにおける構造的理解のための部品の段階的拡張手法の提案とそのシステムの開発2018

    • Author(s)
      古池謙人,東本崇仁
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 35 Pages: 215-220

    • NAID

      130006744435

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Journal Article] 提案するプログラムトレース課題のための学習支援システムの開発とその実践2018

    • Author(s)
      東本崇仁, 赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J101-D

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 軌跡を題材とした数学の表現変換と能動的誤りの発見支援機能を有する学習支援システムの開発と評価2018

    • Author(s)
      黒川魁,東本崇仁, 堀口知也,平嶋宗
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: Vol. J101-D

    • NAID

      120006473822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラム意味理解学習におけるソースコード構造化の枠組みに基づく補助問題出題機能の設計・開発2017

    • Author(s)
      渡辺圭祐,東本崇仁, 藤森進,赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 116 Pages: 85-88

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 複数科目の階層化に基づいた学習方法の転移支援システムの開発2017

    • Author(s)
      綾部 沙樹,古池 謙人,東本 崇仁
    • Journal Title

      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会

      Volume: B5(03) Pages: 45-50

    • NAID

      40021122994

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラムにおける構造的理解のための部品の段階的拡張手法の提案とそのシステムの開発2017

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁
    • Journal Title

      教育システム情報学会特集論文研究会研究報告

      Volume: - Pages: 211-218

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラム意味理解学習における適応的問題系列生成機能の評価2017

    • Author(s)
      渡辺圭祐,東本崇仁,藤森進,赤倉貴子
    • Journal Title

      2017年電子情報通信学会総合大会講演論文集

      Volume: - Pages: 160-160

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 数学における記号表現から図形表現の変換機能と能動的誤りの発見支援機能を有する学習支援システムの開発2017

    • Author(s)
      黒川 魁,東本 崇仁
    • Journal Title

      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会

      Volume: B5(03) Pages: 33-38

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラミング学習における漸進的学習のための構造の提案2016

    • Author(s)
      渡辺圭祐,東本崇仁,石井隆稔,藤森進,赤倉貴子
    • Journal Title

      日本教育工学会第32回全国大会講演論文集

      Volume: - Pages: 597-598

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 力学の概念的理解における問題系列の効果について2016

    • Author(s)
      堀口知也,東本崇仁,平嶋宗
    • Journal Title

      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会

      Volume: B5(02) Pages: 1-5

    • NAID

      130008057921

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] Experimental Use of Error-based Simulation for Force on Moving Object in Science Class at Junior High School2016

    • Author(s)
      篠原智哉, 今井功, 東本崇仁, 堀口知也, 山田敦士, 山元翔, 林雄介, 平嶋宗
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌D 情報・システム

      Volume: J99-D Issue: 4 Pages: 439-451

    • DOI

      10.14923/transinfj.2015JDP7058

    • NAID

      120006466707

    • ISSN
      1880-4535, 1881-0225
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127, KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Journal Article] 段階的な設計能力の向上を目的としたブロック育成型学習支援システムの提案2016

    • Author(s)
      古池 謙人,東本 崇仁
    • Journal Title

      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会

      Volume: B5(02) Pages: 20-23

    • NAID

      130008057914

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 運動する物体にはたらく力を対象としたError-based Simulationの中学校理科における実践利用2016

    • Author(s)
      篠原智哉,今井功,東本崇仁,堀口知也,山田敦士,山元翔,林雄介,平嶋宗
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J99-D Pages: 439-451

    • NAID

      120006466707

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 数学問題における図形的表現と記号的表現の相互変換および能動的誤りの自発的 発見支援システムの開発2016

    • Author(s)
      黒川 魁,東本 崇仁
    • Journal Title

      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会

      Volume: B5(01) Pages: 35-38

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] プログラムトレース課題の提案と学習支援システムの開発2016

    • Author(s)
      東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J99-D Pages: 805-808

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] 階層構造の理解を指向した継承の誤り可視化システムの開発2015

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J98-D Pages: 178-181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] e-Testingにおけるなりすまし防止のための顔画像を利用した個人認証2015

    • Author(s)
      田中佑典、吉村優、東本崇仁、赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J98-D Pages: 174-177

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Journal Article] e-Testingの個人認証のための書写技能を考慮した字画分割法における個人性評価2015

    • Author(s)
      吉村優、古田壮宏、東本崇仁、赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J98-D Pages: 172-173

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Journal Article] 観点に基づく階層構造の構築を目的とした属性の選択のための学習支援システムの開発2015

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      信学技報

      Volume: 114 Pages: 1-4

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] A Framework of Generating Explanation for Conceptual Understanding Based on Semantics of Constraints2015

    • Author(s)
      Tomoya Horiguchi, Takahito Tomoto
    • Journal Title

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning

      Volume: 10

    • NAID

      120005657651

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] Proposal of an instructional design support system based on consensus among academic staff and students2015

    • Author(s)
      Shuya Nakamura, Takahito Tomoto, Takako Akakura
    • Journal Title

      Proceedings of Human Interface and the Management of Information, Information and Interaction for Learning and Education 2015

      Volume: LNCS9173 Pages: 370-377

    • DOI

      10.1007/978-3-319-20618-9_37

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] 階層構造の理解を指向した継承の誤り可視化システムの開発2015

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会論文誌

      Volume: J98-D Pages: 178-181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] Development of a Learning Support System for Class Structure Mapping Based on Viewpoint2015

    • Author(s)
      Tatsuya Arai, Takahito Tomoto, Takako Akakura
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information, Information and Knowledge in Context

      Volume: LNCS 9173 Pages: 285-293

    • DOI

      10.1007/978-3-319-20618-9_28

    • NAID

      110010009863

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Journal Article] Report on Practice of Note-Rebuilding Support System2014

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Tsukasa Hirashima
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction for Learning, Culture, Collaboration and Business, LNCS 8522

      Volume: 8522 Pages: 127-136

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] Video Feedback System for Teaching Improvement Using Student Sequential and Overall Teaching Evaluations2014

    • Author(s)
      Yusuke Kometani, Takahito Tomoto, Takashi Tonomura, Takehiro Furuta, Takako Akakura
    • Journal Title

      Educational Technology Research

      Volume: 37 Pages: 73-85

    • NAID

      110009885259

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] Development of a Learning Support System for Source Code Reading Comprehension2014

    • Author(s)
      Tatsuya Arai, Haruki Kanamori, Takahito Tomoto, Yusuke Kometani, Takako Akakura
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction for Learning, Culture, Collaboration and Business, LNCS 8522

      Volume: 8522 Pages: 12-19

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] 階層構造の理解を指向した継承の誤り可視化システムの開発2014

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      2014年電子情報通信学会総合大会講演論文集,情報・システムソサイエティ特別企画 学生ポスターセッション予稿集

      Volume: 2014年総合大会 Pages: 142-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] 毎時限授業評価に基づく教授行動の推定モデルの改善に向けた分析的検討2014

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、赤倉貴子
    • Journal Title

      電子錠用通信学会技術研究報告

      Volume: 113(482) Pages: 171-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] プログラムを読むことによる学習の提案とその支援システムの設計2014

    • Author(s)
      東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      信学技報

      Volume: 114 Pages: 23-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] 受講者による逐次評価と総括評価を教員の講義改善支援に利用する講義映像フィードバックシステム2014

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、殿村貴司、古田壮宏、赤倉貴子
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37(4) Pages: 479-490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] 観点に基づく階層構造の構築における適切な 分類を促す学習支援方法の検討2014

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      信学技報

      Volume: 114 Pages: 17-22

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] An improved teaching behavior estimation model from student evaluations2014

    • Author(s)
      Yusuke Kometani, Takahito Tomoto, Takehiro Furuta, Takako Akakura
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction for Learning, Culture, Collaboration and Business

      Volume: LNCS8522 Pages: 59-68

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] Correlation between teaching behavior and real-time student evaluations2014

    • Author(s)
      Yusuke Kometani, Takahito Tomoto, Takako Akakura, Keizo Nagaoka
    • Journal Title

      Proceedings of 2014 IEEE 6th International Conference on Technology for Education

      Volume: 1 Pages: 68-71

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] フローチャートの意味理解学習を支援するシステムの開発と評価2013

    • Author(s)
      金森春樹,東本崇仁,赤倉貴子
    • Journal Title

      日本教育工学会第29回全国大会講演論文集

      Volume: 第29回 Pages: 283-284

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] 誤りの可視化による階層構造の理解を指向したコンセプトマップ構築学習の支援環境2013

    • Author(s)
      東本崇仁
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 30 Pages: 42-53

    • NAID

      130006728179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Journal Article] プレゼンテーション型講義におけるノートリビルディング方式に基づく学習支援システムの運用2013

    • Author(s)
      東本崇仁,平嶋宗
    • Journal Title

      教育システム情報学会第38回全国大会公演論文集

      Volume: 第38回

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] e-Testの個人認証のための手書き漢字における個人性の抽出2013

    • Author(s)
      吉村優、古田壮宏、東本崇仁、赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 113(166) Pages: 1-6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Journal Article] Video Feedback System for Teaching Improvement Using Students’ Sequential and Overall Teaching Evaluations2013

    • Author(s)
      Yusuke Kometani, Takahito Tomoto, Takehiro Furuta, Takako Akakura
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction for Learning, Culture, Collaboration and Business

      Volume: LNCS8018 Pages: 79-88

    • NAID

      110009885259

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] Development and Evaluation of a Mobile Search System for Science Experiments to Connect School Knowledge to Common Knowledge2013

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Tomoya Horiguchi, Tsukasa Hirashima
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. Information and Interaction for Learning, Culture, Collaboration and Business,Lecture Notes in Computer Science

      Volume: 8018 Pages: 147-156

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] 総括評価を利用した教員の講義改善を支援するための講義映像フィードバックシステム2013

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、古田壮宏、赤倉貴子
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: Vol.112(500) Pages: 179-184

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] Note-Rebuilding Based on Lecture Structure and Application in a Learning Support System2013

    • Author(s)
      Takahito TOMOTO, Tsukasa HIRASHIMA
    • Journal Title

      WIPP Proc. of ICCE2013

      Volume: ICCE2013 Pages: 1-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] アルゴリズムの学習におけるノートリビルディングシステムの実践2013

    • Author(s)
      東本崇仁,平嶋宗
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 113 Pages: 93-98

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750089
  • [Journal Article] Analysis of Writing Data for Cheating Detection in e-Testing2013

    • Author(s)
      Yu Yoshimura, Takehiro Furuta, Takahito Tomoto, Takako Akakura
    • Journal Title

      Proceedings of the 21st International Conference on Computers in Education 2013

      Volume: 1 Pages: 431-436

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Journal Article] Method for evaluating discussion status in nline text discussions using network analysis2012

    • Author(s)
      Kanako Niki, Takehiro Furuta, Takako Akakura, Takahito Tomoto, Yuri Nishihori, Keizo Nagaoka
    • Journal Title

      Proceedings of The 20th International Conference on Computers in Education

      Pages: 172-176

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Journal Article] Collaborative Knowledge Construction Using Concept Maps for Cross-cultural Communication2011

    • Author(s)
      T.TOMOTO, T.Akakura, S.Sugie, Y.NISHIHORI, K.NAGAOKA
    • Journal Title

      UBICOMM 2011 : The Fifth International Conference on Mobile Ubiquitous Computing, Systems, Services and Technologies

      Volume: (CD-ROM) Pages: 180-186

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Journal Article] Method for Evaluating Participants' Roles in Online Text Discussion Using Network Analysis2011

    • Author(s)
      K.NIKI, T.FURUTA, T.AKAKURA, T.TOMOTO, Y.NISHIHORI, K.NAGAOKA
    • Journal Title

      Proceedings of The 19th International Conference on Computers in Education (ICCE2011)

      Pages: 199-203

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] ロボットプログラミングを題材にした競争型知識共有プラットフォームの提案と実装2021

    • Author(s)
      前田新太郎, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会第91回先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] すれ違いの解消スキル育成を指向した学習支援システムの提案2021

    • Author(s)
      茂木誠拓, 古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第91回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] Error-based Simulationにおける自動的な補助問題生成法の提案2021

    • Author(s)
      相川野々香, 古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第91回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 知識の再利用性向上を目的としたプログラミング学習における理解状態に基づく適応的フィードバックの開発と評価2021

    • Author(s)
      藤島優希, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会第91回先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 部品の利用と組み合わせを指向したプログラミング学習支援システムの開発と評価2021

    • Author(s)
      座間出実, 古池謙人, 東本崇仁:
    • Organizer
      人工知能学会第91回先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] アルゴリズム的思考の獲得のための具体物ベースの学習支援システムの提案2021

    • Author(s)
      小松翔平, 東本崇仁
    • Organizer
      JSiSE学生研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 競争型知識共有プラットフォームを用いたロボットプログラミングによる学習支援システムの検討2021

    • Author(s)
      前田新太郎, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      JSiSE学生研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 術仕様書における処理と対象に焦点を当てた文章読解の能力を育成する学習支援環境の検討2020

    • Author(s)
      茂木誠拓, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会第89回先進的学習科学と工学研究会,
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Analysis of Learning Activities with Automated Auxiliary Problem Presentation for Breaking Learner Impasses in Physics Error-based Simulations2020

    • Author(s)
      Aikawa, N., Koike, K., and Tomoto
    • Organizer
      Workshop proceedings of the International Conference on Computers in Education ICCE 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Compogram: Development and Evaluation of ITS for Organizing Programming-Knowledge by Visualizing Behavior2020

    • Author(s)
      Koike, K., Mogi, T., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T
    • Organizer
      HCI International 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01730
  • [Presentation] Compogram: Development and Evaluation of ITS for Organizing Programming-Knowledge by Visualizing Behavior2020

    • Author(s)
      Koike, K., Mogi, T., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T.
    • Organizer
      HCI International 2020- ; Late Breaking Papers: Interaction, Knowledge and Social Media
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] プログラミングにおける部品の利用と合成を指向したプログラミング学習支援システムの開発2020

    • Author(s)
      座間出実, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会第89回先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 学習者のパラメータ探索を通した故障診断による力学学習支援システムの開発2020

    • Author(s)
      植野和, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第88回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 学習者による観測器の活用を通した解答の検証を指向する力学学習支援システムの試作2019

    • Author(s)
      植野和, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会, vol. 86
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 学習者による観測器の活用を通した解答の検証を指向する力学学習支援システムの試作2019

    • Author(s)
      植野和, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第86回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] A Support System for Learning Physics in Which Students Identify Errors Using Measurements Displayed by a Measurement Tool2019

    • Author(s)
      Ueno, U., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T.
    • Organizer
      International Conference on Computers in Education (ICCE2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] EBSにおける学習者の誤り傾向に基づく問題の行詰まり解決支援システムの提案と予備的評価2019

    • Author(s)
      相川野々香, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会Vol. 87
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Error-based Simulation(EBS)と概念マップを用いてメタ認知活動における抽象化操作を促すシステムの開発と評価2019

    • Author(s)
      久世泰成, 東本崇仁
    • Organizer
      教育システム情報学会2019年度第6回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] システム開発における要求具体化タスクと支援環境の提案2019

    • Author(s)
      茂木誠拓, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会, vol. 86
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] プログラミングにおける部品の獲得・拡張活動プロセス2019

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] A Support System for Learning Physics in Which Students Identify Errors Using Measurements Displayed by a Measurement Tool2019

    • Author(s)
      Ueno, U., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T.
    • Organizer
      Workshop proceedings of the International Conference on Computers in Education ICCE 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] プログラミングにおける学習者の部品構築プロセスを考慮した学習支援システムの提案2019

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会, vol. 86
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] プログラミングにおける学習者の部品構築プロセスを考慮した学習支援システムの提案2019

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第86回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] Supporting Knowledge Organization for Reuse in Programming: Proposal of a System Based on Function-Behavior-Structure Models2019

    • Author(s)
      Koike, K., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T.
    • Organizer
      International Conference on Computers in Education (ICCE2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 要求分析における処理の明確化を指向した学習環境における学びの検証と行き詰まり箇所の考察2019

    • Author(s)
      茂木誠拓, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会Vol. 87
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Error-based Simulationにおける学習者の誤り傾向に基づく適応的な補助問題提示システムの開発と評価2019

    • Author(s)
      相川野々香, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会Vol. 88
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 数学問題における論理構造の可視化機能を用いた学習支援システムの開発2019

    • Author(s)
      柴田大輔, 東本崇仁
    • Organizer
      教育システム情報学会2019年度第6回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Supporting Knowledge Organization for Reuse in Programming: Proposal of a System Based on Function―Behavior―Structure Models,2019

    • Author(s)
      Koike, K., Tomoto, T., Horiguchi, T., and Hirashima, T.
    • Organizer
      Workshop proceedings of the International Conference on Computers in Education ICCE 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 要求分析能力の獲得支援を指向した学習環境に対するフィードバック機能による効果の検証2019

    • Author(s)
      茂木誠拓, 古池謙人, 東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会Vol. 88
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Pepperによる学習者の理解状況に基づく応答・教授環境の実現2019

    • Author(s)
      高野勇人, 東本崇仁
    • Organizer
      教育システム情報学会2019年度第6回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 学習者のパラメータ探索を通した故障診断による力学学習支援システムの開発2019

    • Author(s)
      植野和, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会Vol. 88
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] プログラミングにおける部品の獲得・拡張活動プロセス2019

    • Author(s)
      古池 謙人, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第85回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 観測器の操作を通して学習者試行錯誤促す力学学習支援システム2018

    • Author(s)
      植野 和, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] モデリング学習環境における支援タイプの違いが学習者の振舞いおよび学習効果に与える影響の検証2018

    • Author(s)
      堀口 知也, 益田 哲宏, 東本 崇仁, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 数学におけるテンプレート方式の解答へ図形フィードバックを可能とする学習支援システムの活動評価2018

    • Author(s)
      黒川 魁, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] プログラミング課題を構造化することによる理解状態に適応した課題提示方法の検討2018

    • Author(s)
      古池 謙人, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] Proposal of an Adaptive Programming-Learning Support System Utilizing Structuralized Tasks2018

    • Author(s)
      K. Koike, T. Tomoto, T. Horiguchi, T. Hirashima
    • Organizer
      Int. Conf. Comput. Educ. ICCE 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 観測器の操作を通して学習者試行錯誤促す力学学習支援システム2018

    • Author(s)
      植野 和, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] Development of a Mathematical Solution Environment to Understand Symbolic Expressions in Mathematics2018

    • Author(s)
      K. Kurokawa, T. Tomoto, T. Horiguchi, T. Hirashima
    • Organizer
      Int. Conf. Hum. Interface Manag
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] Proposal of a Framework for Stepwise Task Sequence in Programming2018

    • Author(s)
      K. Koike, T. Tomoto, T. Horiguchi, T. Hirashima
    • Organizer
      Int. Conf. Hum. Interface Manag
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] 軌跡を題材とした作図インタフェースから記号文への変換フィードバック機能を有する学習支援システムの開発2018

    • Author(s)
      黒川 魁, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第84回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] プログラミング課題を構造化することによる理解状態に適応した課題提示方法の検討2018

    • Author(s)
      古池 謙人, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] 軌跡を題材とした作図インタフェースから記号文への変換フィードバック機能を有する学習支援システムの開発2018

    • Author(s)
      黒川 魁, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第84回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] Behavioral Explanation versus Structural Explanation in Learning by Model-Building2018

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Masuda, T., Tomoto, T. and Hirashima, T.
    • Organizer
      AIED2018 (19th International Conference on Artificial Intelligence in Education)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] Behavioral Explanation versus Structural Explanation in Learning by Model-Building2018

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Masuda, T., Tomoto, T. and Hirashima, T.
    • Organizer
      AIED2018 (19th International Conference on Artificial Intelligence in Education )
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] モデリング学習環境における支援タイプの違いが学習者の振舞いおよび学習効果に与える影響の検証2018

    • Author(s)
      堀口 知也, 益田 哲宏, 東本 崇仁, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] 数学におけるテンプレート方式の解答へ図形フィードバックを可能とする学習支援システムの活動評価2018

    • Author(s)
      黒川 魁, 東本 崇仁, 堀口 知也, 平嶋 宗
    • Organizer
      第83回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] プログラミング課題を構造化することによる理解状態に適応した課題提示方法の検討2018

    • Author(s)
      古池謙人, 東本崇仁, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11586
  • [Presentation] A Problem-Solving Process Model for Learning Intellectual Property Law Using Logic Expression: Application from a Proposition to a Predicate Logic2017

    • Author(s)
      T. Akakura, T. Tomoto, K. Kato
    • Organizer
      Int. Conf. Hum. Interface Manag. Inf.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] Report on Practice of a Learning Support System for Reading Program Code Exercise2017

    • Author(s)
      T. Tomoto, T. Akakura
    • Organizer
      Int. Conf. Hum. Interface Manag. Inf.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] 26.Proposal of a Stepwise Support for Structural Understanding in Programming2017

    • Author(s)
      K. Koike, T. Tomoto, T. Hirashima
    • Organizer
      Work. Proc. ICCE2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] 27.A Learning Support System for Mathematics with Visualization of Errors in Symbolic Expression by mapping to Graphical Expression2017

    • Author(s)
      K. Kurokawa, T. Tomoto, T. Horiguchi, T. Hirashima
    • Organizer
      Work. Proc. ICCE2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] A Learning Support System for Mathematics with Visualization of Errors in Symbolic Expression by mapping to Graphical Expression2017

    • Author(s)
      Kurokawa, K., Tomoto, T., Horiguchi, T., Hirashima, T.
    • Organizer
      ICE2017 Workshop
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01839
  • [Presentation] A Learning Support System for Mathematics with Visualization of Errors in Symbolic Expression by mapping to Graphical Expression2017

    • Author(s)
      Kurokawa, K., Tomoto, T., Horiguchi, T., Hirashima, T.
    • Organizer
      ICE2017 Workshop
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12558
  • [Presentation] The Effect of Problem Sequence on Students' Conceptual Understanding in Physics2015

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      17th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2015)
    • Place of Presentation
      Los Angeles, CA, USA
    • Year and Date
      2015-08-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] 力と運動に関する誤概念の修正を目的としたError-based Simulationの開発と中学校での実践的利用2015

    • Author(s)
      篠原智哉, 今井功, 東本崇仁, 堀口知也, 山田敦士, 山元翔, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      第73回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      湯の風HAZU, 愛知県新城市
    • Year and Date
      2015-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] 観点に基づく階層構造構築のための学習支援システムの開発2015

    • Author(s)
      新井達也,東本崇仁,赤倉貴子
    • Organizer
      信学技報
    • Place of Presentation
      木更津高専(千葉県木更津市)
    • Year and Date
      2015-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] e-Testingにおける筆記情報と顔画像を用いた逐次認証2015

    • Author(s)
      田中佑典,東本崇仁,赤倉貴子
    • Organizer
      2015年電子情報通信学会総合大会学生ポスターセッション
    • Place of Presentation
      立命館大学草津キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Presentation] e-Testingにおける受験者の姿勢変化が顔認証に及ぼす影響の調査2015

    • Author(s)
      川又泰介,東本崇仁,赤倉貴子
    • Organizer
      2015年電子情報通信学会総合大会学生ポスターセッション
    • Place of Presentation
      立命館大学草津キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Presentation] Experimental Use of Error-Based Simulation for Dynamics Problems in National Institutes of Technology2015

    • Author(s)
      Shinohara, T., Tomoto, T., Horiguchi, T., Yamada, A., Yamamoto, S., Hayashi, Y. & Hirashima, T.
    • Organizer
      WIPP of 23rd International Conference on Computers in Education (ICCE2015)
    • Place of Presentation
      Hangzhou, China
    • Year and Date
      2015-11-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] Proposal of an instructional design support system based on consensus among academic staff and students2015

    • Author(s)
      Shuya Nakamura, Takahito Tomoto, Takako Akakura
    • Organizer
      17th International Conference, HCI International 2015
    • Place of Presentation
      Los Angeles CA, USA
    • Year and Date
      2015-08-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] 誤りの可視化を用いた構造構築学習 支援システムについての検討2015

    • Author(s)
      東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学 日吉キャンパス 来往舎(神奈川県横浜市)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] Experimental Evaluation of Error-Based Simulation for Dynamics 265 Problems in Science Class at Junior High School2015

    • Author(s)
      Shinohara, T., Imai, I., Tomoto, T., Horiguchi, T., Yamada, A., Yamamoto, S., Hayashi, Y. & Hirashima, T.
    • Organizer
      Workshop of 23rd International Conference on Computers in Education (ICCE2015)
    • Place of Presentation
      Hangzhou, China
    • Year and Date
      2015-11-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] 運動系における力の把握の促進を目指したError-based Simulationとその評価実験2015

    • Author(s)
      篠原智哉, 東本崇仁, 堀口知也, 山田敦士, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      2015年度教育システム情報学会第40回全国大会(JSiSE2015)
    • Place of Presentation
      徳島大学常三島キャンパス, 徳島県徳島市
    • Year and Date
      2015-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] 運動系における力の把握の促進を目指したError-based Simulationとその評価実験2015

    • Author(s)
      篠原智哉, 東本崇仁, 堀口知也, 山田敦士, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      2015年度教育システム情報学会第40回全国大会(JSiSE2015)
    • Place of Presentation
      徳島大学常三島キャンパス, 徳島県徳島市
    • Year and Date
      2015-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] FPS を対象とした瞬間判断能力の育成システム2015

    • Author(s)
      古池謙人,東本崇仁
    • Organizer
      人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学 日吉キャンパス 来往舎(神奈川県横浜市)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00492
  • [Presentation] The Effect of Problem Sequence on Students' Conceptual Understanding in Physics2015

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      17th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2015)
    • Place of Presentation
      Los Angeles, CA, USA
    • Year and Date
      2015-08-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] Experimental Use of Error-Based Simulation for Dynamics Problems in National Institutes of Technology2015

    • Author(s)
      Shinohara, T., Tomoto, T., Horiguchi, T., Yamada, A., Yamamoto, S., Hayashi, Y. & Hirashima, T.
    • Organizer
      WIPP of 23rd International Conference on Computers in Education (ICCE2015)
    • Place of Presentation
      Hangzhou, China
    • Year and Date
      2015-11-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] Experimental Evaluation of Error-Based Simulation for Dynamics 265 Problems in Science Class at Junior High School2015

    • Author(s)
      Shinohara, T., Imai, I., Tomoto, T., Horiguchi, T., Yamada, A., Yamamoto, S., Hayashi, Y. & Hirashima, T.
    • Organizer
      Workshop of 23rd International Conference on Computers in Education (ICCE2015)
    • Place of Presentation
      Hangzhou, China
    • Year and Date
      2015-11-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] A Framework of Generating Explanation for Conceptual Understanding based on 'Semantics of Constraints'2014

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      22nd International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Nara Prefectural New Public Hall, Nara, Nara
    • Year and Date
      2014-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] 書写技能に着目したe-Testingのための個人認証法2014

    • Author(s)
      吉村優、古田壮宏、東本崇仁、赤倉貴子
    • Organizer
      電子情報通信学会2014年総合大会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Presentation] 抽象性の高い教授スキルを具体的教授行動とするプロセス2014

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、赤倉貴子
    • Organizer
      電子情報通信学会2014年全国大会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] 教員による教授行動と学生によるリアルタイム授業評価との相関関係2014

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、赤倉貴子、永岡慶三
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] Structured Explanation Generation for Conceptual Understanding in Physics2014

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      22nd International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Nara Prefectural New Public Hall, Nara, Nara
    • Year and Date
      2014-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26540181
  • [Presentation] e-Testingにおけるなりすまし防止のための顔画像を利用した個人認証2014

    • Author(s)
      田中佑典、東本崇仁、赤倉貴子
    • Organizer
      電子情報通信学会2014年総合大会ISS学生ポスターセッション
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Presentation] 受講者評価を利用した板書行動推定モデルについての検討2013

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、古田壮宏、赤倉貴子
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] 教授スキルの観点に基づく教授行動の定義とその学生による講義評価との関係2013

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、古田壮宏、赤倉貴子
    • Organizer
      2013年電子情報通信学会総合大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2013-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] 転折を考慮した字画分割法によるe-Test のための個人認証法2013

    • Author(s)
      吉村優、東本崇仁、古田壮宏、赤倉貴子
    • Organizer
      電子情報通信学会2014年総合大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25560121
  • [Presentation] Error-based Simulation for Learning of Meaning of Class Structure by Concept Mapping2012

    • Author(s)
      Takahito Tomoto
    • Organizer
      The 20th International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 知識の体系化を指向したコンセプトマップ構築学習の支援環境の開発2012

    • Author(s)
      東本崇仁
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 教授行動と講義評価の相関関係2012

    • Author(s)
      米谷雄介、東本崇仁、古田壮宏、赤倉貴子
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2012-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] Method for evaluating discussion status in Online text discussions using network analysis2012

    • Author(s)
      Kanako Niki, Takehiro Furuta, Takako Akakura, Takahito Tomoto, Yuri Nishihori, and Keizo Nagaoka
    • Organizer
      The 20th International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2012-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300291
  • [Presentation] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作」2012

    • Author(s)
      茅島路子, 平嶋宗, 東本崇仁, 溝口理一郎
    • Organizer
      教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2012-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] EBSにおけるメタ認知活動「抽象化操作2012

    • Author(s)
      茅島路子, 平嶋宗, 東本崇仁, 溝口理一郎
    • Organizer
      教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      枚方市
    • Year and Date
      2012-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] 階層構造の意味的理解のための誤りへのフィードバック環境の設計と評価2012

    • Author(s)
      東本崇仁
    • Organizer
      教育システム情報学会第37回全国大会
    • Place of Presentation
      千葉工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 階層構造の意味的理解のための誤りへのフィードバック環境の設計と評価2012

    • Author(s)
      東本崇仁,今井功,堀口知也,平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第37回全国大会公演論文集
    • Place of Presentation
      千葉
    • Year and Date
      2012-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] Error-based Simulation for Learning of Meaning of Class Structure by Concept Mapping2012

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Isao Imai, Tomoya Horiguchi and Tsukasa Hirashima
    • Organizer
      Proc. of ICCE2012(11 poster acceptance in 23 submissions; acceptance rate 48%
    • Place of Presentation
      Singapore.
    • Year and Date
      2012-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] Error-based Simulation in Dynamics and ItsEvaluation in Junior High School2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Isao Imai, TomoyaHoriguchi and Tsukasa Hirashim
    • Organizer
      Proc. ofICCE2011
    • Place of Presentation
      Thailand
    • Year and Date
      2011-12-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] Collaborative Knowledge Construction Using Concept Maps for Cross-cultural Communication2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Takako Akakura, Satoko Sugie, Yuri Nishihori and Keizo Nagaoka
    • Organizer
      UBICOMM
    • Place of Presentation
      Lisbon, Portugal
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] ネットワーク分析を用いたオンラインテキストディスカッションにおける時系列分析方法の検討2011

    • Author(s)
      仁木加奈子、古田壮宏、赤倉貴子、東本崇仁、西堀ゆり、永岡慶三
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] 生物領域におけるコンセプトマップ構築学習のための誤りの可視化2011

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第62回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST)
    • Place of Presentation
      千葉市
    • Year and Date
      2011-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] 生物領域におけるコンセプトマップ構築学習のための誤りの可視化2011

    • Author(s)
      東本崇仁,今井功,堀口知也,平嶋宗
    • Organizer
      第62回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST)
    • Place of Presentation
      千葉
    • Year and Date
      2011-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 知識の体系化を指向したコンセプトマップ構築学習の支援環境の開発2011

    • Author(s)
      東本崇仁,今井功,堀口知也,平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会公演論文集
    • Place of Presentation
      広島県,広島市(広島市立大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] オンラインテキストディスカッションにおける相互評価とログデータを用いた参加者の役割分析2011

    • Author(s)
      仁木加奈子, 古田壮宏, 赤倉貴子, 東本崇仁, 西堀ゆり, 永岡慶三
    • Organizer
      日本語による議論と英語による議論の比較.電子情報通信学会技術研究報告
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2011-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] オンラインテキストディスカッションにおける相互評価とログデータを用いた参加者の役割分析.日本語による議論と英語による議論の比較~2011

    • Author(s)
      仁木加奈子, 古田壮宏, 赤倉貴子, 東本崇仁, 西堀ゆり, 永岡慶三
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告
    • Year and Date
      2011-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Method for Evaluating Participants' Roles in Online Text Discussion Using Network Analysis2011

    • Author(s)
      Kanako NIKI, Takehiro FURUTA, Takako AKAKURA, Takahito TOMOTO, Yuri NISHIHORI and Keizo NAGAOKA
    • Organizer
      International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Chiang Mai, Thailand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] Error-based Simulation in Dynamics and Its Evaluation in Junior High School2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Isao Imai, Tomoya Horiguchi and Tsukasa Hirashima
    • Organizer
      Proc. of ICCE2011
    • Place of Presentation
      Chang-Mai, Thailand
    • Year and Date
      2011-12-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 知識の体系化を指向したコンセプトマップ構築学習の支援環境の開発2011

    • Author(s)
      東本崇仁,今井功,堀口知也,平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会公演論文集
    • Place of Presentation
      広島
    • Year and Date
      2011-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 生物領域におけるコンセプトマップ構築学習のための誤りの可視化2011

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      人工知能学会先進的科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2011-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] Collaborative Knowledge Construction Using Concept Maps for Cross-cultural Communication2011

    • Author(s)
      Takahito TOMOTO, Takako Akakura, Satoko Sugie, Yuri NISHIHORI, Keizo NAGAOKA
    • Organizer
      UBICOMM 2011 : The Fifth International Conference on Mobile Ubiquitous Computing, Systems, Services and Technologies
    • Place of Presentation
      Lisbon, Portugal
    • Year and Date
      2011-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Error-based Simulation in Dynamics and its Evaluation in Junior High School2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Isao Imai, Tomoya Horiguchi, Tsukasa Hirahsima
    • Organizer
      ICCE2011
    • Place of Presentation
      チェンマイ・タイ
    • Year and Date
      2011-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] 知識の体系化を指向したコンセプトマップ構築学習の支援環境の開発2011

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第36回全国大会公演論文集
    • Place of Presentation
      広島市
    • Year and Date
      2011-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] Collaborative Knowledge Construction Using Concept Maps for Cross-cultural Communication2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Takako Akakura, Satoko Sugie, Yuri Nishihori and Keizo Nagaoka
    • Organizer
      Proc. of UBICOMM2011
    • Place of Presentation
      Lisbon, Portugal
    • Year and Date
      2011-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] Method for Evaluating Participants' Roles in Online Text Discussion Using Network Analysis2011

    • Author(s)
      Kanako NIKI, Takehiro FURUTA, Takako AKAKURA, Takahito TOMOTO, Yuri NISHIHORI, Keizo NAGAOKA
    • Organizer
      Proceedings of The 19th International Conference on Computers in Education(ICCE2011)
    • Place of Presentation
      Chiang Mai, Thailand
    • Year and Date
      2011-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] オンラインテキストディスカッションにおける相互評価とログデータを用いた参加者の役割分析~日本語による議論と英語による議論の比較~2011

    • Author(s)
      仁木加奈子, 古田壮宏, 赤倉貴子, 東本崇仁, 西堀ゆり, 永岡慶三
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告,vol.110,no.453,ET2010-134
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2011-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Error-based Simulation in Dynamics and Its Evaluation in Junior High School2011

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Isao Imai, Tomoya Horiguchi and Tsukasa Hirashima
    • Organizer
      International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Chiang Mai, Thailand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] 生物領域におけるコンセプトマップ構築学習のための誤りの可視化2011

    • Author(s)
      東本崇仁,今井功,堀口知也,平嶋宗
    • Organizer
      第62回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      千葉県,千葉市(放送大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700987
  • [Presentation] コンセプトマップへのフィードバックを目的とする誤りの可視化2010

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      第59回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST)
    • Place of Presentation
      所沢市
    • Year and Date
      2010-07-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] Error-based Simulationの静止状況から運動状況への拡張及び授業実2010

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会公演論文集
    • Place of Presentation
      札幌市
    • Year and Date
      2010-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] 運動状況を対象としたError-basedSimulationと中学校理科における授業実践2010

    • Author(s)
      今井功, 平嶋宗, 堀口知也, 東本崇仁
    • Organizer
      日本科学教育学会年会論文集
    • Place of Presentation
      広島市
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] Learning Environment for Solution-based2010

    • Author(s)
      Takahito TOMOTO, Masaharu ICHI, Tsukasa HIRASHIMA, Akira TAKEUCHI
    • Organizer
      Problem-Posing in Multi-Digit Subtraction, ICCE2010
    • Place of Presentation
      Malaysia
    • Year and Date
      2010-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22650200
  • [Presentation] コンセプトマップ作成による学習の支援のためのError-based Simulation2009

    • Author(s)
      東本崇仁, 今井功, 堀口知也, 平嶋宗, 永岡慶三
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告ET2009-553
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Concept Mapping for Collaborative Knowledge Construction in a Synchronous-Symmetry Distance Learning2009

    • Author(s)
      Takahito Tomoto, Yuri Nishihori, Nozomu Nishinaga, Yuichi Yamamoto, Maomi Ueno, Takako Akakura and Keizo Nagaoka
    • Organizer
      Workshop Proc. of ICCE2009
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] コンセプトマップ作成による学習の支援のための Error-based Simuration2009

    • Author(s)
      東本崇仁, 永岡慶三, 他
    • Organizer
      電子情報通信学会技術研究報告ET2009-51-9, Vol.109, No. 335
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] 集合知の形成を目標とした国際間同時双方向遠隔授業の実用化への構想2009

    • Author(s)
      東本崇仁, 西堀ゆり, 西永望, 山本裕一, 植野真臣, 赤倉貴子, 永岡慶三
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会公演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Collaborative Knowledge Construction in a Synchronous-Symmetry Distance Learning2009

    • Author(s)
      T.Tomoto, K.Nagaoka, et.al.
    • Organizer
      Workshop Proc.of ICCE2009
    • Place of Presentation
      Hong Kong
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] 集合知の形成を目標とした国際間同時双方向遠隔授業の実用化への構想2009

    • Author(s)
      東本崇仁, 西堀ゆり, 西永望, 山本裕一, 植野真臣, 赤倉貴子, 永岡慶三
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Towards a New Dimension of Collaborative Language Learning : Assessing Multi-cultural Cyber Learning via Video Conferencing in the Pacific Rim Countries2008

    • Author(s)
      Yuri Nishihori, Keizo Nagaoka, Nozomu Nishinaga, Takako Akakura, Maomi Ueno, Yuichi Yamamoto, Takahito Toumoto, Ruimin Shen, Myunghee Kang, Choompol Boonmee
    • Organizer
      Proceedings of Distance Learning and the Internet Conference 2008(APRU DLI2008)
    • Place of Presentation
      Waseda University
    • Year and Date
      2008-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] 国際間の多地点同時接続授業に対する学生の反応2008

    • Author(s)
      西堀ゆり, 赤倉貴子, 永岡慶三, 西永望, 山本裕一, 佐藤晴彦, 東本崇仁
    • Organizer
      平成20年度情報教育研究集会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300274
  • [Presentation] Structured Explanation Generation for Conceptual Understanding in Physics

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      22nd International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Nara Prefectural New Public Hall, Nara, Nara
    • Year and Date
      2014-11-30 – 2014-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] 力と運動に関する誤概念の修正を目的としたError-based Simulationの開発と中学校での実践的利用

    • Author(s)
      篠原智哉, 今井功, 東本崇仁, 堀口知也, 山田敦士, 山元翔, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      第73回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会
    • Place of Presentation
      湯の風HAZU, 愛知県新城市
    • Year and Date
      2015-03-05 – 2015-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • [Presentation] A Framework of Generating Explanation for Conceptual Understanding based on 'Semantics of Constraints'

    • Author(s)
      Horiguchi, T., Tomoto, T. & Hirashima, T.
    • Organizer
      22nd International Conference on Computers in Education
    • Place of Presentation
      Nara Prefectural New Public Hall, Nara, Nara
    • Year and Date
      2014-11-30 – 2014-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26280127
  • 1.  HIRASHIMA Tsukasa (10238355)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 52 results
  • 2.  HORIGUCHI Tomoya (00294257)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 51 results
  • 3.  AKAKURA Takako (80212398)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 38 results
  • 4.  FURUTA Takehiro (60453825)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 5.  IMAI Isao
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  Forbus Kenneth D.
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  Gentner Dedre
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  林 雄介 (70362019)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  山元 翔 (90735268)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAGAOKA Keizo (90127382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 11.  UENO Maomi (50262316)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 12.  YAMAMOTO Yuuichi (10240128)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 13.  NISHIHORI Yuri (70109403)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 14.  NISHINAGA Nozomu (10358921)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 15.  FUNAOI Hideo (20344830)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  UMETSU Takanobu (80432954)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Spinks Wendy Ann (10286198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KOMETANI Yusuke (00735144)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 19.  前田 一誠 (90757634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  加納 徹 (40781620)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  加藤 浩一郎 (50387338)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi