• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ozaki hiromi  尾崎 博美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Ozaki Hiromi  尾崎 博美

OZAKI Hiromi  尾崎 博美

Less
Researcher Number 10528590
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東洋英和女学院大学, 人間科学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 東洋英和女学院大学, 人間科学部, 教授
2016 – 2023: 東洋英和女学院大学, 人間科学部, 准教授
2014 – 2015: 新渡戸文化短期大学, その他部局等, 准教授
2013: 新渡戸文化短期大学, 生活学科, 准教授
2010 – 2011: 新渡戸文化短期大学, 生活学科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09010:Education-related / General human life sciences
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Education / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
創造性 / 社会的協働学習 / 学校外教育リソース / 学校知 / 生活知 / 教育エージェント / 卓越性 / オンライン / 対面 / 知の再構築 … More / 触れる / 体験と知識の包括 / 多重知能 / 家庭-地域-学校の連携 / 「教える-学ぶ」営み / 地域貢献 / 「知」の様式の再構築 / 「教える―学ぶ」営み / 教育リソース / 国際比較 / 地域貢献・社会貢献 / 教えるー学ぶ / 概念分析 / ケアリング / 関係性 / 協働性 / 知の形成 / 社会敵協働 / 地域-学校-家庭の連携 / 概念化 / 知性 / 体験 / 学校ー家庭ー地域の連携 / アート教育 / アクティブラーニング / 学校-地域-家庭の連携 / 学校-家庭-地域の連携 / 社会的協働 / 生活を通した学習 / 体験と思考 / 学童保育 / 地域の教育リソース / 学校-家庭-地域の連環 / 環境に埋め込まれた知 / 家庭-学校-地域の協働 / 実践知 / 学校-家庭-地域の連携 / アフタースクール / 女性研究者支援 / 共同体内保育 / 保育施設の教育的意義 / ワーク・アンド・ライフ・バラン / 教育・保育の目的再構築 / 研究者のキャリアデザイン / ワーク・ライフ・バランス / 保育の質の向上 / 事業所内保育施設 / 共同体形成 / 大学の知的リソース / 大学内保育施設 / 保育・子育て … More
Except Principal Investigator
教育学 / わざ / 省察的実践家 / 国際比較 / 教師の専門性 / 教員養成 / マルトリートメント / 親教育 / 社会情動的能力 / ケアリング / 子育て / 家庭科教育 / 養育の社会化 / 生涯発達 / 子育て支援 / 親性 / 卓越性 / Negative Capability / 教える-学ぶ関係 / イタリア / アジア / 教えるー学ぶ関係 / 「教える」専門家 / 幼児教育者養成 / 教育の社会化 / 専門性 / 幼児虐待 / 幼児教育 / 伝承子ども遊び / 家庭教育 / parenting / 非認知能力 / 親準備性教育 / ケア / 幼児教育者 / 親性準備教育 / 養育者教育 / 共同子育て実践学 / 教職教養 / 教師教育 / 西洋教育 / 教員採用試験 / 西洋教育思想 / 近代教育 / 受容史 / 西洋受容 / 思想史 / 教育思想 / 近代化 / 古典 / 自然主義 / 自然 / カノン化 / 歴史観 / 近代 / メタヒストリー / 教育思想史 / 関係性 / 知性 / 伝承 / 感覚 / 「わざ」の伝承 / 受容性 / 創造性 / 創造的な知 / ケアリング論 / 教育関係 / 師弟関係 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (52 results)
  • Co-Researchers

    (36 People)
  •  A Examination of Models for Developing "Intelligence" from the perspective of "Touch and Sense": Beyond the Dichotomy of On-line vs. In-personPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      尾崎 博美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Toyo Eiwa University
  •  The Study on "Pedagogy" Related to Training Excellent Teaching Professionals Based on Comparing with Different Countries

    • Principal Investigator
      生田 久美子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Den-en Chofu University
  •  生涯発達における「親性」生成に関する総合的研究-実践基盤の創出のために

    • Principal Investigator
      辻本 雅史
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Chubu University
  •  International Comparative Study on Social Collaborative Learning for Developing 'Creativity' - Towards the Construction of a Practical Model.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Ozaki Hiromi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Toyo Eiwa University
  •  Comprehensive research for Multilevel Parenting Program based on a paradigm shift

    • Principal Investigator
      Tsujimoto Masashi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Chubu University
  •  The Study on "Pedagogy" Related to Training Excellent Teaching Professionals Based on Comparing with Different Countries

    • Principal Investigator
      Ikuta Kumiko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Den-en Chofu University
  •  Meta-historical Study on the History of Educational Ideas

    • Principal Investigator
      Sohma Shinichi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Bukkyo University
      Hiroshima Shudo University
  •  Study of the "Learning through the Life" based on the Relationship between Thinking and ExperiencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OZAKI HIROMI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Toyo Eiwa University
  •  Study of the "Mastery-Apprentice Relationship" as a Creative Educational Model: From a Perspective of the Theory of "Caring"

    • Principal Investigator
      Ikuta Kumiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Den-en Chofu University
  •  A Cross-National Study on the Model of Collaboration among "Educational Agents" toward Creation of a Creative Situated Learning in Life CircumstancesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ozaki Hiromi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Nitobe Bunka College
  •  Study of Significances and Roles of the Child Care Center in Universities through International researchesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OZAKI Hiromi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      General human life sciences
    • Research Institution
      Nitobe Bunka College

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 道徳教育2023

    • Author(s)
      下司 晶、池田賢市、松嶋哲哉、山田真由美、小山裕樹、須川公央、尾崎博美、加藤弘通、間山広朗、児島博紀、 髙宮正貴、中橋和昭、堤 優貴、安道健太郎、天野幸輔、久保研人、鹿嶋真弓、渡邉真魚、前原博幸、神戸和佳子、 廣畑光希、関根宏朗、北村佳誉
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762028410
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Book] Philosophy of Education in Dialogue between East and West2023

    • Author(s)
      Masamichi Ueno, Hiromi Ozaki, Masaki Takamiya, Mitsutoshi Takayanagi, Sunji Lee, Yuhi Fujita, Michiko Aoyagi, Hirotaka Sugita, Shigeki Izawa, Jeremy Rappleye
    • Total Pages
      189
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Book] Education: questions and dialogues (at) work2023

    • Author(s)
      Cinzia Angelini, Susanna Basto, Valeria Caggiano,Rita Casadei, Enrico Angelo Emili, Luca Ferrari, Silvia Fioretti, Alberto Fornasari, Jeronimo Gonzales, Kumiko Ikuta, Massimo Margottini , Mirca Montanari , Hiromi Ozaki, Rosella Persi, Roberto Ricci, Haruna Takahashi, Roberto Travaglini , Maria Teresa Trisciuzzi
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      Edizioni ETS
    • ISBN
      8846766385
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Book] 社会科学からみるSDGs2022

    • Author(s)
      桜井愛子・平体由美編、足立恭則・高崎春華・尾崎博美他著
    • Total Pages
      293
    • Publisher
      小鳥遊書房
    • ISBN
      4909812806
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Book] 学校は私たちの「良い生活(グッドライフ)」だった―アメリカ教育史の忘れもの2021

    • Author(s)
      ジェーン・R・マーティン、生田 久美子、田中 智志、尾崎 博美、犬塚 典子、畠山 大、八木 美保子、今井 卓実
    • Total Pages
      356
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • ISBN
      9784766427691
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Book] ワークで学ぶ教育学〔増補改訂版〕2020

    • Author(s)
      井藤元編著、平石晃樹、渡邊福太郎、苫野一徳、山本一生、米川泉子、田中智輝、広瀬悠三、尾崎博美、帖佐尚人、河野桃子、浅井宗海、井谷信彦、米津美香、小室弘毅、池田華子、羽野ゆつ子、畠山大、髙宮正貴、杉田浩崇
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779514463
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Book] ワークで学ぶ教育課程論2018

    • Author(s)
      尾崎博美、井藤元、岸本智典
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      4779512670
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02673
  • [Book] ワークで学ぶ教育課程論2018

    • Author(s)
      尾崎博美、井藤元、井谷信彦、室井麗子、岸本智典、関根宏朗、中島夏子、八木美保子、萩原真美、柴田紀子、鈴木学、小室弘毅、足立佳菜、高橋春菜、矢田訓子、田村恵美
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779512674
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Book] ワークで学ぶ教職概論2017

    • Author(s)
      平石晃樹、尾崎博美、岸本智典、山本一生、高宮正貴、荒井英治郎、広瀬悠三、井藤元、畠山大、浅井宗海、井谷信彦、羽野ゆつ子、河野桃子、帖佐尚人、米川泉子、米津美香、小室弘毅
    • Total Pages
      258
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Book] 「ことば」と「教育」2017

    • Author(s)
      熊本哲也、畠山大、室井麗子、翠川博之、尾崎博美、高橋春菜
    • Total Pages
      93
    • Publisher
      岩手県立大学高等教育推進センター基盤教育部教職部門『「ことば」と「教育」』編集委員会事務局
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Book] あなたと創る教育心理学2017

    • Author(s)
      尾崎博美(分担執筆)
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Book] ワークで学ぶ道徳教育2016

    • Author(s)
      井藤元編著、尾崎博美他著
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Book] 男女別学・共学問題を問いなおす-新しい議論のステージへ2011

    • Author(s)
      生田久美子、坂本辰朗、水原克敏、尾崎博美, 他
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Book] 男女別学・共学問題を問いなおす-新しい議論のステージへ2011

    • Author(s)
      尾崎博美(共著)
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      東洋館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Journal Article] ジェーン・R・マーティン著、生田久美子監訳、田中智志解説、尾崎博美・犬塚典子・畠山大・八木美保子・今井卓実訳 『学校は私たちの「良い生活(グッドライフ)」』だった― アメリカ教育史の忘れもの』(自著紹介)2022

    • Author(s)
      尾崎 博美
    • Journal Title

      Forum on Modern Education

      Volume: 31 Issue: 0 Pages: 194

    • DOI

      10.20552/hets.31.0_194

    • ISSN
      0919-6560, 2423-8570
    • Year and Date
      2022-09-17
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Journal Article] 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義 : 「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討2021

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 30 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Journal Article] 教育における「協働」とは何か ―「ケア」の視点から「プロジェクト」概念を問うことの意義―2021

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      畠山大編「単元学習・プロジェクト型学習・新教科開発に見る教師の「カリキュラム意識」の研究」成果報告論文集

      Volume: 1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Journal Article] 〈教育思想史〉の誕生(3)フランスにおける成立とドイツにおける展開2019

    • Author(s)
      相馬伸一、下司晶、綾井桜子、河野桃子、尾崎博美
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 28 Pages: 100-106

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02673
  • [Journal Article] 「生と死」について学ぶことの意義とは何か ―「わかる」ことの多層性に基づいて―2019

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      死生学年報

      Volume: 2019 Pages: 155-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Journal Article] <教育思想史>の誕生――日本とドイツ――2017

    • Author(s)
      相馬伸一・下司晶・鈴木宏・日暮トモ子・尾崎博美・塩見剛一
    • Journal Title

      『近代教育フォーラム』

      Volume: 26 Pages: 117-113

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02673
  • [Journal Article] 教師と学生の「協働の学び」の可能性―「知」へのアクセスを再構築する大学の「授業」2017

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      大学時報

      Volume: 66(374) Pages: 88-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Journal Article] 書評「平井悠介著『エイミー・ガットマンの教育理論―現代アメリカ教育哲学における平等論の変容』」2017

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      教育哲学研究

      Volume: 116 Pages: 194-200

    • NAID

      40021668073

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Journal Article] アンテロス美術館における「触る絵」の教育実践について2017

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      前川財団『未来教育シンポジウム』 講演集

      Volume: 1 Pages: 29-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Journal Article] 「S. K. Langerの「シンボル形式」論に基づく「教える-学ぶ」営みの再提示―創造的な教授としての「創作」と能動的な学習としての「鑑賞」―」2017

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      『東洋英和女学院大学 人文・社会科学論集』

      Volume: 34 Pages: 1-20

    • NAID

      120006029344

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Journal Article] 「教師」の位置づけからみるプロジェクト概念―カリキュラム開発と教員養成の交差―2016

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 25 Pages: 31-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Journal Article] 双方向的な視点の共有に基づくアクティブ・ラーニングの試み ―教職科目における学習支援アプリの試用を通して―2016

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      新渡戸文化学術雑誌

      Volume: 10

    • NAID

      40020954916

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Journal Article] 「教育目的」としての「文化の伝達」を再考する―J. R. Martinの「文化」概念の再定義を中心に―2015

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      新渡戸文化短期大学学術雑誌

      Volume: 5

    • NAID

      40020540869

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Journal Article] デモクラシーとしての教育/教育としてのデモクラシー ―「公衆性」を「知の一様式」と捉えることの意義―2015

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 24 Pages: 42-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Journal Article] 五感を通して感じる「アート」から「保育」を考える ―新潟県越後妻有地区における「大地の芸術祭の里」の実践を通して―2014

    • Author(s)
      山路千華、尾崎博美、小山詩織ほか2名
    • Journal Title

      新渡戸文化短期大学子ども教育研究所紀要

      Volume: 第9号

    • NAID

      40020282836

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Journal Article] 「学校-家庭-地域」の連携が生み出す新たな「知」を問う ―J. R. Martinの「教育エージェント」論を手がかりに―2014

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      新渡戸文化短期大学学術雑誌

      Volume: 第4号

    • NAID

      40020419223

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Journal Article] 教育・研究組織としての<大学>と<保育>が結びつくことの意義-米国における大学内保育施設調査の事例に基づいて-2012

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      新渡戸文化短期大学子ども教育研究所紀要

      Volume: vol.6-7合併号 Pages: 1-24

    • NAID

      40019472243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Journal Article] 「共同体」を形成するものとしての大学内保育施設-事業所内保育所、地域の認可保育所との比較を通して-2012

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      新渡戸文化短期大学学術雑誌

      Volume: vol.2(印刷中)

    • NAID

      40020143430

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Journal Article] 教育目的論における「段階」モデル("Incremental"Model)の再検討-「変容」概念の分析を中心に2010

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 58 Pages: 1-22

    • NAID

      120002443997

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Journal Article] 教育目的としてのeducated person概念を問う意義とは何か-J.R.MartinによるR.S.Peters批判の分析を通して2010

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Journal Title

      教育哲学研究

      Volume: 102 Pages: 61-78

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] 「関係性」に基づく(通して・目指す)「教育」の可能性―「問い」としての言語・ケア・卓越性―2023

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      教育哲学会第66回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25633
  • [Presentation] Problems, challenges, and future perspective of philosophy of education in Japan2023

    • Author(s)
      Hiromi Ozaki
    • Organizer
      Philosophy of Education Society of Australasia (PESA) Conference 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Presentation] 「人間を科学する/科学を人間(化)する」 ―再構築される「知」としての「人間科学」2023

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      全国人間科学系部局連携ネットワーク 2023年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02516
  • [Presentation] 「教育目的」を「関係性」から問うことの意義―「ケアリング」論と進歩主義教育が示唆する2つの系譜の検討(フォーラム1)2020

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      教育思想史学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01633
  • [Presentation] 「師弟関係」が可能にする創造的な「教える」とは何か―「ケアリング」論の観点から―2019

    • Author(s)
      尾崎博美・生田久美子
    • Organizer
      日本教師学学会第20回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Presentation] 教育モデルとしての「師弟関係」の検討―「ケアリング」論の観点から―2019

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      比較教育学研究の現在―教育思想・制度・カリキュラム(研究会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Presentation] 学習者の主体性を引き出す「創造的教授」の可能性―シンボル形式論における「創作」・「鑑賞」概念に着目して―2017

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本教師学学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学所沢キャンパス(埼玉県所沢市)
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Presentation] 発達を問う知的視線としてのケアリング論―二人称的実践と三人称的理論を架橋するとはどういうことか2016

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-05-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Presentation] 日本の教員養成における「教育思想史」の誕生と意義―「“教える”ことを“教える”」営みの多層性に向けて―2016

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      教育思想史学会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2016-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04588
  • [Presentation] 「創造性」ある教員養成を目指す「熟達」理論の構築2016

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13539
  • [Presentation] 保育者養成校の学生における「保育者の専門性」獲得の構成要素2015

    • Author(s)
      汐見和恵、永房典之、尾崎博美他
    • Organizer
      日本保育学会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Year and Date
      2015-05-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Presentation] 教育目的論における「翻訳」概念の意義―S. K. Langerの「シンボル形式」論に基づいて―2014

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      教育哲学会第57回大会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • [Presentation] 「教育者-被教育者」間における「教育目的」概念の特徴とは何か-J.DeweyとJ.R.Martinの教育目的論を手がかりに-2011

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本教師学学会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Year and Date
      2011-02-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] Leadership Reconfigured : Toward Reconstructing the Ideal of "Educated Person"2011

    • Author(s)
      OZAKI, Hiromi
    • Organizer
      the Society for Educating Women
    • Place of Presentation
      Saint Louis University
    • Year and Date
      2011-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] Leadership Reconfigured : Toward Reconstructing the Ideal of"Educated Person"2011

    • Author(s)
      Hiromi Ozaki
    • Organizer
      The Society for Educating Women
    • Place of Presentation
      Saint Louis University
    • Year and Date
      2011-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] What is the significance of single-sex education?: Based on Researches of Single-Sex Schools in Japan and the U.S.2010

    • Author(s)
      Hiromi Ozaki, Kumiko Ikuta
    • Organizer
      the Society for Educating Women
    • Place of Presentation
      New Mexico University
    • Year and Date
      2010-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] 大学内保育施設の意義と課題-「保育」の位置付けに注目して-2010

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本保育学会
    • Place of Presentation
      松山東雲女子大学・松山東雲短期大学
    • Year and Date
      2010-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700720
  • [Presentation] 教育目的論における「翻訳/解釈」の意味 ―J.R.Martinの3Cs概念とS.K.Langerのシンボル形式論が示唆すること―

    • Author(s)
      尾崎博美
    • Organizer
      日本教師学学会
    • Place of Presentation
      岡山県 環太平洋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25871021
  • 1.  Ikuta Kumiko (80212744)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Tsujimoto Masashi (70221413)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  榎本 恵理 (00779449)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  山崎 洋子 (40311823)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  弘田 陽介 (60440963)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  楊 奕 (60580751)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  山名 淳 (80240050)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  大地 宏子 (80413160)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  吉國 陽一 (00839219)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  畠山 大 (10616303)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  岩田 康之 (40334461)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  八木 美保子 (50460035)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  高橋 春菜 (80781418)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  Sohma Shinichi (90268657)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  椋木 香子 (00520230)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  河野 桃子 (10710098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  高宮 正貴 (20707145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  鈴木 宏 (40631891)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  関根 宏朗 (50624384)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  岸本 智典 (50757713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  小山 裕樹 (60755445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  綾井 桜子 (70350189)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 23.  生澤 繁樹 (70460623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  日暮 トモ子 (70564904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  下司 晶 (00401787)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  室井 麗子 (40552857)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  遠藤 利彦 (90242106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  正保 正惠 (00249583)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  TAKASAKI HARUKA
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  YAMAZAKI YURI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  MURAI MINORU
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  SATO MITSUAKI
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  OZAWA UTAKO
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  IWAI TOSHIYASU
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  Martin Jane Roland
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  生田 久実子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi