• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HORI Tetsuo  堀 哲夫

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30145106
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2019: 山梨大学, その他部局等, 理事
2017: 山梨大学, 教育学研究科, 教授
2013: 山梨大学, 大学院・教育学研究科, 教授
2012 – 2013: 山梨大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2010 – 2011: 山梨大学, 大学院・教育学研究科, 教授 … More
2010 – 2011: 山梨大学, 教育学研究科, 教授
1997 – 2010: Yamanashi University, PROFESSOR, 教育人間科学部, 教授
2009: 山梨大学, 教育人間学部, 教授
2004 – 2006: University of Yamanashi, Faculty of Education and Human Sciences, Director, 教育人間科学部, 学部長
1998: 山梨大学, 発達人間科学部, 教授
1991 – 1998: 山梨大学, 教育学部, 教授
1986 – 1987: 山梨大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教科教育 / Science education / Science education
Except Principal Investigator
Science education / 教科教育 / Science education / Science education / 科学教育(含教育工学) / Education on school subjects and activities / Education on school subjects and activities / Humanities and Social Sciences
Keywords
Principal Investigator
自己評価 / メタ認知 / ポートフォリオ評価 / 評価方法 / 理科学力 / OPPA / 学習履歴 / self-evaluation / assessment approaches / organization of teaching contents … More / problem solving / 電磁誘導 / てんびん / 教育内容 / 学習感想 / 問題解決能力 / 教育内容構成 / 問題解決 / Meta cognition / Self-evaluation / Teaching model / Science teaching / Naive concept / つまずき / 概念形成 / 素朴概念 / 授業モデル / 理科授業 / 素材概念 / Mathematics education / Science education / Scientific concepts / Cognitive strategies / 算数教育 / 数学教育 / 理科教育 / 科学的概念 / 認知的方略 / 形成的評価 / 認知過程の内化 / 認知過程の外化 / 認知の調整 / ものの燃え方 / 内化 / 内省 / 外化 / 学力モデル / 高次の学力 / 授業力向上 / 内化・内省・外化 / OPPシート / パフォーマンス評価 / 科学的リテラシー / ポートフォリオ / 教育評価 / 資質・能力 / 構成主義 … More
Except Principal Investigator
化学教育 / 環境教育 / 理科教育 / 調査研究 / 高等学校 / 中・高等学校 / 実践研究 / 教材開発 / 持続可能な発展 / 自然科学教育 / 中学校 / 数学的理解 / Teaching Practice / One Page Portfolio Assessment / Development of Educational Materials / Secondary School / Environmental Education / 一枚ポートフォリオ評価法 / 理科カリキュラム / Science Education / Science education / Lower secondary schools / Upper secondary schools / 定型文 / Misconception / Scientific Concept / ミスコンセプション / 科学的概念 / 自己評価 / 科学教育 / 表現力 / 科学教育カリキュラム / カリキュラム / 一枚ポートフォリオ評価 / 概念の形成過程 / 教師の資質・能力育成 / 教育方法学 / OPPシート / 指導と評価の一体化 / 学習・指導の機能をもつ評価 / 資質・能力の育成 / OPPA論 / 教育評価 / パフォーマンス評価 / OPPA / 形成的評価 / 教師教育 / 学習・授業改善 / Understanding / Inquiring Approach / Scientific Method / Scientific Thinking / 自然認識 / 科学の方法 / 科学的思考 / Green Sustainable Chemistry / Sustainable Development / GSC / Problem solving method / Meaningful learning / Science class / Curriculum of Science / Curriculum of Science Education / 問題解決学習 / 有意味学習 / 理科の授業 / Learning History Sheet / Chemistry Education / Green Chemistry / 学習履歴シート / グリーンケミストリー / science skill / science knowledge / health education / environmental education / science curriculum / Integrated learning / 子どもの認識 / 川を利用した環境学習 / 里山を利用した学習 / 化学教育の改善 / 健康と総合的な学習 / 川の環境保全と総合的な学習 / 里山と総合的な学習 / 理科学習 / 教科学習 / 概念形成 / 健康 / 川の汚染 / 里山 / 総合的な学習 / 中高一貫校の教育課程 / 教育課程開発の評価 / 教育課程の開発 / 学力 / 総合的学習 / 国家基準 / 教科構成 / 教育課程 / カリキュラム編成の生徒参加 / 学力論 / カリキュラム評価 / 教育課程の基準 / 教育課程の構成 / Logical thinking skills / Small group discussion / Standard forms / Experiment reports / Scientific experiments / 論理的思考 / 理論的思考 / 論理的思考力 / フループ討論 / 高校学校 / 理論的思考力 / グループ討論 / 実験レポート / 科学実験 / Very Small Aperture Terminal / Students' Evaluation / Pre-service Training / Lecture with SCS in University / Space Collaboration System / SCS(スペース・コラボレーション・システム) / テレビ会議システム / 理科のミニマムエセンシャル / 理科の教員の資質 / SCS(スペースコラポレーションシステム) / VSAT局 / 理科 / 授業評価 / 教員養成 / SCSによる授業実践 / スペース・コラボレーション・システム / Mathematical understanding / Naive Conception / 素朴概念 / Teaching / Fized sentence / Scientific Expression / Invividual experiments / Chemistry education / 科学的表現 / 個人実験 / Cognitive Conflict / Mathematical Understanding / 文字式 / 認知的コンフリクト / 国際情報交換,イギリス / 相互評価表の活用 / 科学リテラシー / 考察記述 / 化学実験レポート / レポート / 化学実験 / 相互評価表 / 国際研究者交流 / 科学的態度 / 接続可能な発展 / 科学と社会・文化 / 日韓比較研究 / 中等理科カリキュラム / 初等理科カリキュラム / 比較研究 / 学力調査 / 算数・数学教育 / 数学教育カリキュラム / 算数 / 授業分析 / 比較教育研究 / 日韓比較教育研究 / 算数・数学教育カリキュラム / 理科教育カリキュラム / PISA / 理科学習の環境 / 諸外国の自然科学教育 / 社会と教育 / 自然科学 / 教育格差 / キャリア教育 / 子ども達の理科への意識 / 学校の役割 / 小学校 / 自然科学教育課程 / 科学技術立国 / 教師の信念 / 数学教育 / 教師 / 信念 Less
  • Research Projects

    (24 results)
  • Research Products

    (148 results)
  • Co-Researchers

    (67 People)
  •  Research and development of a method that uses the hook of self-assessment to improve learning and instruction in science education

    • Principal Investigator
      Nakajima Masako
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  International Co-research on SD Educational Materials to Be Conscious of the Usefulness of Science and to Foster Scientific Attitude

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Toin University of Yokohama
  •  Study on the Effects of Self-evaluation in the High School Chemistry Experiment

    • Principal Investigator
      GOTO KENICHI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Study on the Development of the Teaching Method and Practice to Nurture High-order Academic Achievement of Science EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  Developing Educational Materials Relating to Sustainable Development in Science Education and Fostering Scientific Expression Ability Using Those Mterials

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Comparative Study on Science and Mathematics Education in East Asia

    • Principal Investigator
      MITSUISHI Hatsuo
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  小・中学校の役割の見直しを含めた新しい自然科学教育課程の開発研究

    • Principal Investigator
      橋本 健夫
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  The Research of Development and Use of the Evaluating Approaches of Science Education with Attaching Importance to Students'Learning History for Fostering Their Nature and Ability of SciencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  Developing Educational Materials for Sustainable Development and to foster Attitude toward Science in Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  科学技術立国を支える小・中学校の新しい自然科学教育課程編成のための基礎調査

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Tateo
    • Project Period (FY)
      2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Construction of the science education curriculum which balances a specialty with culture

    • Principal Investigator
      KAWAKAMI Shogo
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Development of Educational Materials on Green Chemistry and Fostering Students to Make Their Decisions

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Reseach
  •  DEVELOPMENT OF THE ORGANAIZATION OF TEACHING CONTENTS FOR TRAINING STUDENTS' ABILITOES IN PROBLEM SOLVING AND ASSESSMENT APPROACHES FOR TRAINING STUDENTS' ABILITIESIN PROBLEM SOLVINGPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2000 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  A study on the curriculum for school sciences that contribute to the development of integrated learning

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Tateo
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  教育課程の構成・基準の改革に関する総合的研究

    • Principal Investigator
      市川 博
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  教育実習生の教授活動を支える「信念」に関する比較文化的研究

    • Principal Investigator
      FUJII Toshiakira
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
      University of Yamanashi
  •  Systematic Study on Model Science Utilizing Children's Naive ConceptsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  A Study on Pre-Service Training Methods with SCS for Information Literacy of Teachers

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Tateo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  A Study on Fostering Logical Thinking Skills through Science Experiments in Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A Study on Fostering Scientific Expressoin in Chemical Experiments of Secondary Education

    • Principal Investigator
      MATSUBARA Shizuo
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research
  •  A Study on Children's Naive Conceptions in Mathematical and Scientific Understanding.

    • Principal Investigator
      FUJII Toshiakira
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamanashi University
  •  A STUDY OF THE DEVELOPMENT OF COGNITIVE STRATEGIES IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATIONPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HORI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      YAMANASHI UNIVERSITY
  •  A Study on Children's Misconceptions in School Mathematics and School Science

    • Principal Investigator
      FUJII Toshiakira
    • Project Period (FY)
      1991 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  Systematic Study on the Development of Ability in Scientific Thinkin of a Child

    • Principal Investigator
      HIRATA Kunio
    • Project Period (FY)
      1985 – 1987
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Yamanashi University

All 2017 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 自主学習ノートへの挑戦─自ら学ぶ力を育てるために2014

    • Author(s)
      堀 哲夫・仙洞田篤男・芦澤稔也
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 教育評価の本質を問う 一枚ポート フォ リ オ評価 OPPA-一枚の用紙の可能性2013

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Total Pages
      197
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 教育評価の本質を問う 一枚ポートフォリオ評価 OPPA─一枚の用紙の可能性─2013

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Total Pages
      197
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 自主学習ノ ート への挑戦-自 ら学ぶ力を育てる ために-2013

    • Author(s)
      堀 哲夫, 仙洞田篤男, 芦澤稔也
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 理科授業力向上講座-よ り よ い授業づく り のために-2010

    • Author(s)
      堀 哲夫, 他
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 理科授業力向上講座-よりよい授業づくりのために-2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Total Pages
      193
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 授業と 評価をデザイ ンする 理科2010

    • Author(s)
      堀 哲夫, 西岡加名 恵
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 授業と評価をデザインする理科2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Total Pages
      239
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Book] 日本教育方法学会編『教育方法37』(共著)2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Publisher
      図書文化
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Book] 子どもの成長が教師に見える一枚ポートフォリオ評価 : 小学校編』(共著)2006

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Book] 子どもの成長が教師に見える一枚ポートフォリオ評価 : 中学校2006

    • Author(s)
      堀 哲夫 編著
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      日本標準
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330175
  • [Book] 子どもの成長が教師に見える一枚ポートフォリオ評価 : 中学校編』(共著)2006

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Book] 子どもの成長が教師に見える一枚ポートフォリオ評価 : 小学校編2006

    • Author(s)
      堀 哲夫編著
    • Total Pages
      171
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Book] 一枚ポートフォリオ評価 中学校編2006

    • Author(s)
      堀 哲夫, 進藤聡彦, 山梨県上野原市立巌中学校
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Book] 子どもの成長が教師に見える一枚ポートフォリオ評価 : 中学校編2006

    • Author(s)
      堀 哲夫 編著
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      日本標準
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330175
  • [Book] 一枚ポートフォリオ評価2006

    • Author(s)
      堀哲夫, 進藤聡彦
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      日本標準社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17011058
  • [Journal Article] 「自己評価」による授業改善に関する研究 ―OPPAを活用した高校英語授業の事例を通して―2017

    • Author(s)
      谷戸聡子・中島雅子・堀 哲夫
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 27 Pages: 99-108

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01018
  • [Journal Article] 本ものの教師になるしかない!2013

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 62 Pages: 219-221

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを活用した理科授業の改善およびその成果に関する研究-高校「生物I」における1年間の実習を通して-2013

    • Author(s)
      神澤恒治、 堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 14 Pages: 108-120

    • NAID

      40019834736

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 小学校3年生の資質・能力の実態とその育成-OPPAを活用したカリキュラム評価を中心にして-2013

    • Author(s)
      市川英貴, 堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: No. 18 Pages: 149-163

    • NAID

      120006801409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 小学校3年生の資質・能力の実態とその育成─OPPAを活用したカリキュラム評価を中心にして─2013

    • Author(s)
      市川英貴・堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 149-163

    • NAID

      120006801409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 学修履歴を中心にしたOPPAによる実践的力量形成─山梨大学教職大学院の事例─2013

    • Author(s)
      酒井 厚・東海林麗香・進藤聡彦・谷口明子・寺﨑弘昭・長瀬慶來・中村亨史・平井貴美代・堀 哲夫・雨宮 亘・川村直廣・嶋田一彦・仙洞田篤男・瀧田二三雄・早川 健・藤森顕治
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 20-39

    • NAID

      120006801398

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを用いた理科授業力向上のための教材研究のあり方─高等学校生物I『生殖と発生』を事例にして─2013

    • Author(s)
      渡邉 萌・神澤恒治・堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 164-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPAの理論と実践-一枚の用紙の可能性-2013

    • Author(s)
      渡邉 萌, 堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: Vol. 62, No. 732 Pages: 35-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPAの理論と実践─一枚の用紙の可能性─2013

    • Author(s)
      渡邉 萌・堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 62 Pages: 35-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを用いた理科授業力向上のための教材研究のあり方-高等学校生物I『生殖と発生』を事例にして-2013

    • Author(s)
      渡邉 萌, 神澤恒治, 堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: No. 18 Pages: 164-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 高等学校の学習指導と学習評価の工夫改善(理科)2013

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      中等教育資料

      Volume: 926 Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPAを活用したことによる高校英語教師の授業に対する変容に関する研究2013

    • Author(s)
      谷戸聡子・堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 175-186

    • NAID

      120006801411

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 自主学習ノートによる自ら学ぶ力の育成に関する研究-思考や認知過程の内化・内省・外化をうながす教師の働きかけを中心にして-2013

    • Author(s)
      芦澤稔也、 仙洞田篤男、 堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: No. 18 Pages: 133-148

    • NAID

      120006801408

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを活用した理科授業の改善およびその成果に関する研究 ―高校「生物I」における1年間の実習を通して―2013

    • Author(s)
      神澤恒治・堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: 14 Pages: 108-120

    • NAID

      40019834736

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 自主学習ノートによる自ら学ぶ力の育成に関する研究─思考や認知過程の内化・内省・外化をうながす教師の働きかけを中心にして─2013

    • Author(s)
      芦澤稔也・仙洞田篤男・堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 18 Pages: 133-148

    • NAID

      120006801408

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPAの基本的骨子と理論的背景の関係に関する研究2012

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 13 Pages: 94-107

    • NAID

      40019818480

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを活用した高次の学力形成における教師の働きかけに関する研究-高校「生物I」の実践を中心にして-2012

    • Author(s)
      神澤恒治, 堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 13 Pages: 108-120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPAの基本的骨子と理論的背景の関係に関する研究2012

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: 13 Pages: 94-107

    • NAID

      40019818480

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 理科教育の読解力育成における研究-概念の形成過程を中心として-2012

    • Author(s)
      中島雅子・堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: 17 Pages: 25-33

    • NAID

      120006801416

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] OPPシートを活用した高次の学力形成における教師の働きかけに関する研究-高校『生物I』の実践を中心にして-2012

    • Author(s)
      神澤恒治・堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: 13 Pages: 108-120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 形成的評価を活用した授業改善に関する研究-OPPシートによる学習履歴の検討を中心にして-2011

    • Author(s)
      山下春美, 堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 12 Pages: 327-337

    • NAID

      40019823239

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] これから小中学校で育てたい理科の学力2011

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      指導と 評価

      Volume: Vol. 57 Pages: 19-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] The Concept and Effectiveness of Teaching PracticesUsing OPPA2011

    • Author(s)
      Hori Tetsuo
    • Journal Title

      Educational Studies inJapan : International Yearbook

      Volume: No. 6 Pages: 47-67

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] The Concept and Effectiveness of Teaching Practices Using OPPA2011

    • Author(s)
      HORI, Tetsuo
    • Journal Title

      Educational studies in Japan : International Yearbook

      Volume: No.6 Pages: 47-67

    • NAID

      110009328441

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] これから小中学校で育てたい理科の学力2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 57 Pages: 19-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 形成的評価を活用した授業改善に関する研究-OPPシートによる学習履歴の検討を中心にして-2010

    • Author(s)
      山下春美・堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: 12 Pages: 327-337

    • NAID

      40019823239

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 理科で育てる科学的な見方や考え方2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 59 Pages: 44-47

    • NAID

      10027589242

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 認知過程の外化と内化を生かしたメタ認知の育成に関する研究:その1-OPPAによる外化と内化のスパイラル化の理論を中心にして-2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 11

      Pages: 12-22

    • NAID

      110008439010

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 認知過程の外化と内化を生かしたメタ認知の育成に関する研究 : その1-OPPAによる外化と内化のスパイラル化の理論を中心にして-2010

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 11 Pages: 12-22

    • NAID

      110008439010

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 中学校『理科』の評価の留意点2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 38-12 Pages: 36-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 学習履歴を中心にした大学の授業改善に関する研究-OPPAを中心にして-2009

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: Vol. 14 Pages: 64-71

    • NAID

      110007189811

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 理科を学ぶ必然性をめぐる課題と克服の視点2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 58

      Pages: 5-9

    • NAID

      10026343947

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 「素朴概念」と理科学力形成における「活用」の問題2009

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 第19号 Pages: 1-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 学力調査の結果からみた理科教育の課題-教育課程実施状況調査、IEA-TIMSS、OECD-PISAの結果を中心にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol.10

      Pages: 29-38

    • NAID

      110007198362

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 授業評価の課題と視点, 教師の授業力をどう高めるか-課題と視点-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.58、No.679,Vol.58、No.684

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 授業評価の課題と視点2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol. 58、No. 679

      Pages: 56-59

    • NAID

      10026343484

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 学力調査の結果からみた理科教育の課題-教育課程実施状況調査,IEA-TIMSS, OECD-PISAの結果を中心にして-2009

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 10 Pages: 29-38

    • NAID

      110007198362

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 学習履歴を中心にした大学の授業改善に関する研究-OPPAを中心にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究 Vol. 14

      Pages: 64-71

    • NAID

      110007189811

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 『一枚ポートフォリオ』を用いた小学生の推論能力の育成-小学校4年『もののかさと力』単元を事例にして-2009

    • Author(s)
      市川英貴, 堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol. 10

      Pages: 39-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 学習履歴を中心にした大学の授業改善に関する研究-OPPAを中心にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      教育実践学研究 Vol.14

      Pages: 64-71

    • NAID

      110007189811

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 授業評価の課題と視点2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.58、No.679

      Pages: 56-59

    • NAID

      10026343484

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 理科教育の新地平を拓く2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      学校教育 1106

      Pages: 6-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 『一枚ポートフォリオ』を用いた小学生の推論能力の育成-小学校4年『もののかさと力』単元を事例にして-2009

    • Author(s)
      市川英貴・堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol.10

      Pages: 39-47

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 教師の授業力をどう高めるか-課題と視点-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.58、No.684

      Pages: 50-53

    • NAID

      10026343870

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 一枚ポートフォリオ」を用いた小学生の推論能力の育成-小学校4年「も ののかさと力」単元を事例にして-2009

    • Author(s)
      市川英貴, 堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要

      Volume: Vol. 10 Pages: 39-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 『一枚ポートフォリオ』を用いた小学生の推論能力の育成-小学校4年『もののかさと力』単元を事例にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol.10

      Pages: 39-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 「素朴概念」と理科学力形成における「活用」の問題2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 19

      Pages: 1-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 学力調査の結果からみた理科教育の課題-教育課程実施状況調査、IEA-TIMSS、OECD-PISAの結果を中心にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol. 10

      Pages: 29-38

    • NAID

      110007198362

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 理科を学ぶ必然性をめぐる課題と克服の視点2009

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: Vol. 58, No. 686 Pages: 5-9

    • NAID

      10026343947

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 教師の授業力をどう高めるか-課題と視点-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 58

      Pages: 50-53

    • NAID

      10026343870

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Journal Article] 理科を学ぶ必然性をめぐる課題と克服の視点2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.58、No.686

      Pages: 5-9

    • NAID

      10026343947

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 構成主義と理科教育2008

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.57

      Pages: 42-45

    • NAID

      10026788065

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 学習履歴を活用した“科学的な思考力"をはぐくむ方法2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      悠十 2008年12月号

      Pages: 22-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] “問題解決学習“=“探究から習得へ"の授業論とは-そのスキルと教材論を検討する2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      楽しい理科授業 Vol. 42、N0.9

      Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 授業分析の視点と方法2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      学校教育 No. 1095

      Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 構成主義と理科教育2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.57、No.666

      Pages: 42-45

    • NAID

      10026788065

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300261
  • [Journal Article] 構成主義と理科教育2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol. 57、No. 666

      Pages: 42-45

    • NAID

      10026788065

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 理科の評価-教育評価に求められるものとその具体化-2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.56

      Pages: 46-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 構成主義から見た"子供の発想"のとらえ方2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      楽しい理科授業 Vol.39

      Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 自然科学に関わる基本概念を核として展開する理科授業や学習のあり方2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 Vol.56

      Pages: 4-7

    • NAID

      10027588090

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 高次の学力形成における教育目的・評価のあり方-OPP シートを用いた評価方法を中心にして-2006

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Journal Title

      学校教育 No.1070

      Pages: 6-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] One piece of portfolio evaluation that a teacher can see growth of a child : for Junior high school2006

    • Author(s)
      HORI, Tetsuo.
    • Journal Title

      Nihon-Hyo jun, Co.Publishing.

      Pages: 175-175

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330175
  • [Journal Article] 高次の学力形成における教育目的・評価のあり方 -OPPシートを用いた評価方法を中心にして-2006

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      学校教育 No.1070

      Pages: 6-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 一枚ポートフォリオ評価シートの開発及びその活用に関する研究-高等学校化学『電池』単元を事例にして-2005

    • Author(s)
      中島雅子・堀哲夫
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 第15 号

      Pages: 39-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 科学的思考の課題とその育成2005

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      理科の教育 50・7

      Pages: 20-23

    • NAID

      10027586736

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] 一枚ポートフォリオ評価シートの開発及びその活用に関する研究 -高等学校化学「電池」単元を事例にして-2005

    • Author(s)
      中島雅子, 堀 哲夫
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 15

      Pages: 39-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Journal Article] The Organization of Teaching Contents for Training Students' Abilities in Problem Solving2005

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      山梨大学教育人間科学部紀要 Vol.6,No.2

      Pages: 40-45

    • NAID

      110006401743

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330175
  • [Journal Article] 大気汚染対策教材の学習履歴シートを用いた評価(3)学習前後での理解の変化2004

    • Author(s)
      野内頼一, 松原静郎, 深野哲也, 堀哲夫
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 215-215

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380066
  • [Journal Article] 確かな学力と評価-学びの意味を感得する評価のあり方-2004

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Journal Title

      指導と評価 50-7・595

      Pages: 20-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16630007
  • [Journal Article] 大気汚染対策教材の学習履歴シートを用いた評価(1)各ワークシートの要約についての評価2004

    • Author(s)
      後藤顕一, 松原静郎, 有元秀文, 堀哲夫
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 213-213

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380066
  • [Journal Article] 大気汚染対策教材の学習履歴シートを用いた評価(2)ワークシートでの回答と要約での記述2004

    • Author(s)
      宮内卓也, 後藤顕一, 堀哲夫, 松原静郎
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第2号

      Pages: 214-214

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380066
  • [Presentation] 資質・能力の育成とOPPA 論-学習者と教師の自己評価2017

    • Author(s)
      堀哲夫・中島雅子
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01018
  • [Presentation] 高橋式酸素センサを使った理科教育における教材開発-過酸化水素水の分解反応における経時変化-2013

    • Author(s)
      高橋三男,青山陽子,薗部幸枝,佐藤道幸,柳澤秀樹,飯田寛志,大平和之,鈴木華奈子,林 誠一,三木勝仁,後藤顕一,山本勝博,堀 哲夫,寺谷敞介,松原静郎
    • Organizer
      日本理科教育学会第63全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] 理科の授業構成および検証とOPPA2013

    • Author(s)
      山下春美, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 初等中等教育のための酸素センサの開発とその教材開発-キノコの呼吸-2013

    • Author(s)
      高橋三男,薗部幸枝,佐藤道幸,飯田寛志,大平和之,石黒光弘,近藤浩文,後藤顕一,林誠一,山本勝博,堀哲夫,寺谷敞介,松原静郎
    • Organizer
      日本化学会第93春季年会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] 理科学習・ 授業の課題とOPPAの骨子2013

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科教育のための空気電池を利用した手作り酸素センサーキットの開発2012

    • Author(s)
      高橋三男, 園部幸枝, 佐藤道幸, 後藤顕一, 林誠一, 堀哲夫, 山本勝博, 他
    • Organizer
      日本化学会第92春季年会
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学日吉キャンパス
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] OPPAによる学習指導案と教材研究の改善に関する研究2012

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] OPPA による学習指導案と教材研究の改善に関する研究2012

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2012-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] USB データロガーを使った酸素センサのマルチ計測-ロウソクの燃焼実験-2012

    • Author(s)
      高橋三男, 中村 駿, 薗部幸枝, 佐藤道幸, 飯田寛志, 石黒光弘, 近藤浩文, 後藤顕一, 林 誠一, 山本勝博, 堀 哲夫, 寺谷敞介, 松原静郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      東京都新宿区
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] USBデータロガーを使った酸素センサのマルチ計測-ロウソクの燃焼実験-2012

    • Author(s)
      高橋三男,中村駿,薗部幸枝,佐藤道幸,飯田寛志,石黒光弘,近藤浩文,後藤顕一,林誠一,山本勝博,堀哲夫,寺谷敞介,松原静郎
    • Organizer
      日本科学教育学会第36回年会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] OPP シートを用いた理科授業力向上のための教材研究のあり方-高等学校生物I 「生殖と 発生」 を事例にして-2012

    • Author(s)
      渡邉 萌, 神澤恒治, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2012-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 概念の形成過程を重視した授業のあり方に関する研究-R.オズボーンによる『生成的学習モデル』を中心として-2011

    • Author(s)
      中島雅子・堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学(島根県)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] OPPシートを活用した高次の学力の育成に関する研究-高校『生物I』の実践を中心にして-2011

    • Author(s)
      神澤恒治・堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学(島根県)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 空気電池を酸素センサとして利用するための教材開発2011

    • Author(s)
      高橋三男, 山内峯生, 堀哲夫, 山本勝博, 寺谷敞介, 後藤顕一, 林誠一, 松原
    • Organizer
      日本化学会第5回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京農工大学小金井キャンパス
    • Year and Date
      2011-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] 理科教育における言語活動と授業改善2011

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本教育方法学会第47回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学(秋田県)
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] OPP シートを活用した高次の学力の育成に関する研究-高校「生物I 」 の実践を中心にして-2011

    • Author(s)
      神澤恒治, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] OPPA の基本的骨子と理論的背景の関係に関する研究2011

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] SD理科教材に関する国際ワークショップの開催2011

    • Author(s)
      松原静郎, 後藤顕一, 松原憲治, 鮫島朋美, 堀 哲夫, 寺谷敞介
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      島根県松江市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] OPPAの基本的骨子と理論的背景の関係に関する研究2011

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学(島根県)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] SD理科教材に関する国際ワークショップの開催2011

    • Author(s)
      松原静郎, 後藤顕一, 松原憲治, 鮫島朋美, 堀哲夫, 寺谷敞介
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] 観察・実験における小学校3、4年生の資質・能力の実態とその育成-OPPAの活用を中心にして-2011

    • Author(s)
      市川英貴・堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回全国大会
    • Place of Presentation
      島根大学(島根県)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 『確かな学力』を育む学力モデル-高等学校理科におけるOPPAによる効果の検証を中心にして-2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学(山梨県)
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] Development of O_2 and CO_2 measurement system for science education2010

    • Author(s)
      Mitsuo Takahashi, Norimichi Kawashima, Tetsuo Hori, Katsuhiro Yamamoto, Shousuke Teratani, Shizuo Matsubara, Kenichi Goto
    • Organizer
      The 2010 International Chemical Congress of Pacific Basin Societies, Hawaii
    • Place of Presentation
      U.S.A
    • Year and Date
      2010-12-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] 手作り酸素センサの開発と理科教育への活用(8)-簡易型酸素センサキットの作成と実験例の紹介-2010

    • Author(s)
      高橋・園部・佐藤・山本・堀・寺谷・松原
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学(山梨県)
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 科学的概念の形成における内化・内省・外化-OPPAの活用を中心にして-2010

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本地学教育学会
    • Place of Presentation
      国士舘大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] Development of O_2 and CO_2 measurement system for science education2010

    • Author(s)
      TAKAHASHI Mitsuo, KAWASHI-MA Norimichi, HORI Tetsuo, YAMAMOTO Katsuhiro, TERA-TANI Shousuke, MATSUBARA Shizuo, GOTO Kenichi
    • Organizer
      International Chemical Congress of Pacific Basin Societies
    • Place of Presentation
      Hawaii Convention Center
    • Year and Date
      2010-12-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] 「確かな学力」を育む学力モデル-OPPAの学力モデルの検討を中心にしてー2010

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科教育のためのO_2/CO_2計測(2)-赤ピーマンの内呼吸実験-2010

    • Author(s)
      高橋三男、山本勝博、堀哲夫、寺谷介、松原静郎
    • Organizer
      日本科学教育学会年会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] 手作り酸素センサの開発と理科教育への活用(8)-簡易型酸素センサキットの作成と実験例の紹介-2010

    • Author(s)
      高橋三男、園部幸枝、佐藤道幸、山本勝博、堀哲夫、寺谷敬介、松原静郎
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] 「電気」教材の評価2010

    • Author(s)
      高野裕恵、松原静郎、堀哲夫、馬路英和
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] 月と太陽についての小学生の認識に関する研究2010

    • Author(s)
      菊池大輔・堀哲夫
    • Organizer
      日本地学教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県)
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 『電気』教材の評価2010

    • Author(s)
      高野・松原・馬路・堀
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学(山梨県)
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 形成的評価を活用した授業改善に関する研究-OPPシートによる認知過程の外化と 内化を促す方法を中心にして-2010

    • Author(s)
      山下春美, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究:7-OPPシートとワークシートの違い-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会関東支部大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2009-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 認知過程の外化と内化を生かしたメタ認知の育成に関する研究-外化と内化のスパイラル化を中心にして-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      教育目標・評価学会
    • Place of Presentation
      京都大学会館
    • Year and Date
      2009-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究:6-理科授業における教師の役割とOPPA-2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究 : 6-理科授業における 教師の役割と OPPA-2009

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 「活用」のあり方とカリキュラム研究-学習内容および授業構成の視点から2009

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      神田外語大学
    • Year and Date
      2009-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 「学ぶ意味」の感得と「高次の学力」の育成に関わる研究-高等学校理科における OPPA を用いた事例を基礎と して-2009

    • Author(s)
      中島雅子, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 学習履歴を中心にした授業改善に関する研究-OPPAを中心にして-2008

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      第14回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2008-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究 : 5-OPPAによる教育目標・評価と資質・能力の育成-2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 持続可能な発展を指向した水教材の開発と試行2008

    • Author(s)
      高野裕惠、松原静郎、堀哲夫、馬路英和
    • Organizer
      日本理科教育学会全国大会発表論文集、6(p.237)
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300263
  • [Presentation] OPPシートによる実験結果を考察する資質・能力の評価とその育成に関する研究-小学校3年生磁石の学習を事例にして-2008

    • Author(s)
      市川英貴, 堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究 : 5-OPPA による教育目標・評価と資質・能力の育成-2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 『素朴概念』と理科学力形成における『活用』の問題2008

    • Author(s)
      堀哲夫
    • Organizer
      教育目標・評価学会第19回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 持続可能な発展を指向した水教材の開発と試行2008

    • Author(s)
      高野裕恵, 松原静郎, 馬路英和, 堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] OPP シートによる実験結果を考察する資質・能力の評価とその育成に関する研究-小学校3年生磁石の学習を事例にして-2008

    • Author(s)
      市川英貴・堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回全国大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 科学的リテラシーの獲得に関する教師の教育観-OPPAを用いた事例を基礎として-2007

    • Author(s)
      中島 雅子, 堀 哲夫
    • Organizer
      第57回日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] ヒトの「消化」・「吸収」の授業内容の比較に関する研究-小学校6年生「人体」単元における教科書型と人体模型導入型の比較を中心にして-2007

    • Author(s)
      武井 知子, 堀 哲夫
    • Organizer
      第57回日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究:4-資質・能力を育成する方法としてのOPPA-2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第46回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] ヒトの「消化」・「吸収」に関する理解の研究:その2-小学校理科「人体」単元を事例にして-2007

    • Author(s)
      武井 知子, 堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第46回関東支部大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 学習履歴を重視した教育評価に関する理論的研究:3-構成主義の考え方による授業・学習の構成・評価とOPPA-2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      第57回日本理科教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 構成主義の考えに基づく授業・学習および評価に関する研究-素朴概念からOPPシートによる評価へ-2007

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      第43回日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2007-09-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 一枚ポートフォリオを用いた小学生の推論能力の育成に関する研究-小学校4年生『もののかさと力』の単元を事例にして-2006

    • Author(s)
      市川英貴・堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第45回関東支部大会
    • Place of Presentation
      茨城大学
    • Year and Date
      2006-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17300247
  • [Presentation] 理科の授業構成および検証とOPPA

    • Author(s)
      山下春美・堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科教育における『生成的学習モデル』と OPPA

    • Author(s)
      中島雅子・山田理恵・松本伸示・堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科教育のための空気電池を利用した酸素センサキットの開発(2)-オクラの内呼吸の実験-

    • Author(s)
      高橋三男,薗部幸枝,佐藤道幸,飯田寛志,大平和之,石黒光弘,近藤浩文,後藤顕一,林誠一,山本勝博,堀哲夫,寺谷敞介,松原静郎
    • Organizer
      日本理科教育学会第51回関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300292
  • [Presentation] OPPシートを活用した理科授業の改善およびその成果に関する研究─高校「生物I」における1年間の実習を通じて─

    • Author(s)
      神澤恒治・堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] OPPA(One Page Portfolio Assessment)の理論と実践

    • Author(s)
      神澤恒治・堀 哲夫
    • Organizer
      平成25年度日本教職大学院協会実践研究成果公開フォーラム
    • Place of Presentation
      東京工業大学イノベーションセンター(東京都港区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科の教材研究と OPPA

    • Author(s)
      渡邉 萌・堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • [Presentation] 理科学習・授業の課題とOPPA の骨子

    • Author(s)
      堀 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21300291
  • 1.  MATSUBARA Shizuo (50132692)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  HASHIMOTO Tateo (00112368)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  TOKITA Yosinobu (20018659)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TERATANI Shousuke (60087533)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 5.  FUJII Toshiakira (60199289)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  ARIMOTO Hidefumi (40241228)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  OOTAKA Izumi (70176907)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KAWASAKI Shogo (10033896)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TAKAHASHI Mitsuo (40197182)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 10.  HATOGAI Tarou (10280512)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SHINDO Toshihiko (30211296)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  YAMAMOTO Katsuhiro (60250263)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 13.  GOTO Kenichi (50549368)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 14.  OGAWA Masakata (80143139)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TANAKA Minoru (70227180)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SAKAI Toshiki (10186992)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  KAWAHARA Naotake (20128424)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  HAYASHI Seiichi (70562403)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 19.  SASAO Yukio (90390575)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MATSUBARA Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 21.  SARUTA Yuji (70178820)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  KURITA Shinji (00195554)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  HIRATA Kunio (70020469)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  MITSUISHI Hatsuo (10157547)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  OONO Eizou (60271615)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  KUHIHARA Hideyuki (50234571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  MATSUURA Takuya (40379863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KINOSHITA Hiroyoshi (20556469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  KAJI Toshiko (70134765)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SHIMIZU Yoshinori (90226259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  NISHIKAWA Zyun (80218130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  TOONISHI Shozyu (20135396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  OGURA Yasushi (50224192)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  GOTO Masakazu (40311138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  YOSHIDA Toshihisa (90016395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  KAMATA Masahiro (20204604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  YOKOCHI Kiyoshi (30100481)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  Nakajima Masako (80758342)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 39.  人見 久城 (10218729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  渡邉 重義 (00230962)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  磯崎 哲夫 (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  福地 昭輝 (80107721)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  森本 信也 (90110733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  松森 靖夫 (40240866)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  木原 寛 (90153171)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  市川 博 (90015446)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  佐藤 学 (70135424)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  片上 宗二 (60007755)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  中野 和光 (10033573)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  田中 統治 (40128046)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  田中 耕治 (10135494)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  榊 達雄 (10022401)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  山口 満 (20006571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  中山 玄三 (40211437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  日下部 慧 (90084318)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  鈴木 正彦 (20116164)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  清水 誠 (30292634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  市川 英貴
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 59.  輿石 宏
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  青柳 達也
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  鈴木 憲仁
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 62.  SUZUKI Norihito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  AOYAGI Tatsuya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 64.  KOSHIISHI Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  坂本 純一
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  永田 徹
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  松原 靜郎
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 18 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi