• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OOTOMO Kiyoshi  大伴 潔

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

大伴 潔  オオトモ キヨシ

OTOMO Kiyoshi  大伴 潔

Less
Researcher Number 30213789
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 現職教員支援センター機構, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 東京学芸大学, 特別支援教育・教育臨床サポートセンター, 教授
2006 – 2018: Tokyo Gakugei University, Center for the Research and Support for Educational Practice, Professor, 教育実践研究支援センター, 教授
2003 – 2010: Tokyo Gakugei University, Department of Education, Professor, 教育学部, 教授
2007: 東京学芸大学, 教育実践研究支授センター, 教授
2003: 東京学芸大学, 教授 … More
1997 – 2003: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
2000: Tokyo Gakugei University, Research Institute of the Education of Exceptional Children, Associate Professor, 附属特殊教育施設, 助教授
1999: 東京学芸大学, 附属特殊教育研究施設, 助教授
1994 – 1995: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / 教育・社会系心理学 / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Special needs education / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
言語発達 / 特別支援教育 / アセスメント / コミュニケーション / CHILDES / 学齢児 / 言語指導 / 言語能力 / 学齢期 / 発達障害 … More / 評価 / 言語発達遅滞 / 認知発達 / 知的障害 / 自閉スペクトラム症 / 語彙 / 通常の学級 / 通級による指導 / SPECIAL NEEDS EDUCATION / LANGUAGE SKILLS / DEVELOPMENTAL DISABILITIES / ASSESSMENT / COMMUNICATION / LANGUAGE DEVELOPMENT / CLAN Program / Morphemes / Developmental index / Japanese / Langurage development / 第二言語習得 / 英語 / 日本語 / 言語獲得 / CLANプログラム / 形態素 / 発達指標 / 日本語獲得 / word combinations / language development / normally developing children / Language delay / 発音 / 音形 / ことばの類推 / 言語発達遅滞児 / 文法 / 語連鎖 / 健常児 / プロフィール化 / 指導目標の設定 / 縦断的変化 / 幼児期 / 発達支援 / 障害 / 言語障害 / 音響学的分析 / 発話 / ジャーゴン / プロソディー / 基本周波数 / 韻律 … More
Except Principal Investigator
発達障害 / 特別支援教育 / 日本語 / インターネット / 教育相談 / 言語発達 / 言語獲得 / 発達 / Developmental disabilities / Internet / adaptive tests / item response theory / kanji / 漢字 / 適応型検査 / 項目反応理論 / 語用能力 / 語彙能力 / JCHAT / CHILDES / コンサルテーション / IEP / 個別教育計画 / 発達障害児 / 治療教育 / longitudinal study / language development / データベース / 文法 / 縦断研究 / 言語学 / 受動文 / 時制 / 言語障害 / 言語発達指標 / 音声知覚 / 乳児 / スーパーヴィジョン / スーパービジョン / 若手教師 / 生徒指導 / e-learning / Educational diagnosis / 特別支授教育 / e-ラーニング / 学習診断 / language tests / vocabulary knowledge / 漢字能力 / 言語能力検査 / linguistics / Case / passives / tense / grammatical errors / Japanese / specific language impairment (SLI) / 補助ストラテジー / 態 / 格 / 文の誤り / 特異的言語発達障害(SLI) / Education diagnosis / 障害チェックリスト / 発達チェックリスト / 個別指導計画データバンク / 障害者支援機関データベース / 動画配信 / チェックリスト / 教育診断 / grammatical ability / pragmatic ability / vocabulary development / 用語 / パーソナルコンピユータ / 語用 / 語彙 / 言語能力 / 文法能力 / 漢字の読み書き / DEVELOPMENTAL DISABILITIES / CONSULTATION / INTERNET / DATABASE / EDUCATIONA SUPPORT / 教育支援 / communication / expression / auditory reception / children with developmental disabilities / assessment method / 聴覚的理解 / コミュニケーション / 表出 / 聴覚理解 / 評価法 / Language Development / Language Acquisition / English Language / Japanese Language / Discourse Database / Developmental Index / 言語習得過程 / 英語 / 発話データベース / Assessment / Consultation / Individualized Education Program / Developmental disability / 健常者 / 知的障害者 / 運動能力 / 事象関連電位 / 平衡機能 / 診断・評価 / 評価 / Educational Support / Learning disabilities / Maladaptation / Interdisciplinary Approach / the Wechsler's Intelligence Scales for Children-Revised / Follow-up / Very-low-birthweight children / Extremely-low-birthweight children / 家庭生活への適応 / 問題行動 / 視覚的能力 / 知的能力 / 教科学習 / 学校への適応 / 超・極低出生体重児 / 学習障害 / 不適応 / WISC-R知能検査 / 追跡 / 学際的研究 / 極低出生体重児 / 超低出生体重児 / educational instututions / adaptation / intellectual development / developmental neurological examination / very-low-birthweight infants / extremely-low-birthweight infants / 神経学的検査 / 教育機関への適応 / 5〜7歳期 / 幼稚園への適応 / 行動特徴 / 交互運動機能 / 視覚的認知能力 / 医学的情報 / 小児神経学的検査 / 言語検査 / 知能検査 / 縦断的研究 / 教育機関 / 適応 / 知的発達 / 小児神経学的発達 / 極小未熟児 / 超未熟児 / ASIST / プロフィール / ASIST / 学校適応スキル / 学校不適応 / 教師育成 / 相談支援 / カウンセリング / 教育心理学 / 小1プロブレム / 幼保小連携 / 就学移行期 / 社会性支援プログラム / 臨床実習 / 学校ボランティア / 学生ボランティア / 教員養成 / 特別ニーズ教育 / 不登校 / 学校支援 / 語い / 非語 / 指導法 / 特異的言語発達障害 / アメリカ合衆国:カナダ / 国際研究者交流 / 文法発達 / 発達指標 / 文法獲得 / 日本語獲得 / 心拍 / コンピュータ / 乳幼児 / 情報リテラシー / 選好 / 特殊拍 / 育児語 / 選好聴取反応 Less
  • Research Projects

    (30 results)
  • Research Products

    (142 results)
  • Co-Researchers

    (51 People)
  •  Organization of essential vocabulary and development of vocabulary instruction in the elementary school level special needs educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Organization of instructional methods and development of instructional materials for language intervention according to the needs of children learning in resource rooms in elementary schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Super vision system of the special support education for young teachers

    • Principal Investigator
      Hayashi Akiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Research of relation between special education needs and adaptive skills profile of students.

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Soichi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of an intervention program for preschool-age children based on support needs of school-age children in language/communicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Construction of the teacher training program which can perform consultation support in special support education, and creation of an educational consultation case database

    • Principal Investigator
      ITO Ryoko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Standard contents of educational program of special education for the students who aspire after teacher in elementary school.

    • Principal Investigator
      HAYASHI Akiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of an assessment battery and a profile system to classify children's educational needs and to assist language development in school age childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of sociality support program of developmental disorder child on transition to elementary school

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Soichi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Linguistic study on the nature and treatment of Japanese specific language impairment

    • Principal Investigator
      ITO Tomohiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of support system for the school maladjusted children and enhancement of data base of supported cases.

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Masayuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of a Developmental Index of Japanese and its application to Speech Developmental Disorders

    • Principal Investigator
      MIYATA Susanne
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Aichi Shukutoku University
  •  Development and Evaluation of "Adaptive Tests for Language Abilities in Japanese" working on the web

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Noboru
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Development of the educational diagnosis and the study support program for developmental disabilities using internet environment

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Souichi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of Assessment Tools for the Developmental Support of Language and Communication and the Classification of Support NeedsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Linguistic study on the nature and assessment of Japanese specific language impairment

    • Principal Investigator
      ITO Tomohiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  乳幼児における情報リテラシーの発達と障害の影響に関する心理学的研究

    • Principal Investigator
      林 安紀子
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  The organization of support programs for children with developmental disabilities and the construction of the database for school teachers

    • Principal Investigator
      OHTA Masataka
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  Development and Evaluation of Computer Based "Adaptive Tests for Language Abilities in Japanese"

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Noboru
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  The development of the development difficulty education diagnosis, consultation system by the Internet offer

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Soichi
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Comparative Research for a Developmental Index for First and Second Language of Japanese and EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  乳児の音声刺激に対する選好反応の発達と障害の影響に関する実験的研究

    • Principal Investigator
      林 安紀子
    • Project Period (FY)
      2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  The development and application of a method for assessing language development in children with developmental problems

    • Principal Investigator
      HAYASHI akiko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  乳児の音声刺激に対する選好聴取反応の発達と障害の影響に関する実験的研究

    • Principal Investigator
      HAYASHI Akiko
    • Project Period (FY)
      1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A Crosslinguistic Study for the Universal Developmental Index

    • Principal Investigator
      SIRAI Hidetosi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A).
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  Teacher consultation system associated with making Individualized Education Programs for Children with development of disabilities

    • Principal Investigator
      OTA Masataka
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  Examination of skills to form word combinations in normally developing child and children with development disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTOMO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  A longitudinal study on adaptation to elementary school in children born prematurely with birthweights of less than 1,500g from third to fourth grade

    • Principal Investigator
      WAKABA Yoko
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  言語・構音障害児の発話における韻律的側面の評価法に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大伴 潔
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A longitudinal study on adaptation to educational institutions in children born prematurely with birthweights of less than 1,500g from 5 to 7 years of age

    • Principal Investigator
      WAKABA Yoko
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University

All 2023 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 言語・コミュニケーション発達の理解と支援 ―LCスケールを活用したアプローチ―2019

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      学苑社
    • ISBN
      4761408103
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Book] アセスメントにもとづく学齢期の言語発達支援―LCSAを活用した指導の展開―2018

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一
    • Total Pages
      165
    • Publisher
      学苑社
    • ISBN
      9784761407964
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Book] コミュニケーション発達の理論と支援2018

    • Author(s)
      藤野 博 編著・大伴 潔・小林春美・長崎 勤・松井智子・小山 正・高橋 登・本郷一夫・李 熙馥・米田英嗣・高嶋由布子
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760895717
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Book] 基礎からわかる言語障害児教育(担当章「言語発達遅滞児の支援」)2017

    • Author(s)
      日本言語障害児教育研究会(分担執筆 大伴 潔)
    • Total Pages
      304
    • Publisher
      学苑社
    • ISBN
      9784761407919
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Book] ASIST学校適応スキルプロフィール‐適応スキル・支援ニーズのアセスメントと支援目標の立案‐2014

    • Author(s)
      橋本創一・熊谷亮・大伴潔・林安紀子・菅野敦
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      福村出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531235
  • [Book] ASIST学校適応スキルプロフィール-適応スキル・支援ニーズのアセスメントと支援目標の立案-2014

    • Author(s)
      橋本創一・熊谷亮・大伴潔・林安紀子・菅野敦
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      福村出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381298
  • [Book] 図解 言語聴覚療法技術ガイド2014

    • Author(s)
      深浦順一・長谷川賢一・立石雅子・佐竹恒夫・大伴 潔
    • Total Pages
      715
    • Publisher
      文光堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] Hearing impairment and developmental disabilities In Beate Peter and Andrea A.N. MacLeod (eds.), Comprehensive Perspectives on Speech Sound Development and Disorders: Pathways from Linguistic Theory to Clinical Practice2013

    • Author(s)
      Kiyoshi Otomo
    • Total Pages
      606
    • Publisher
      Nova Science Publishers
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] 教師・保護者・指導者のための特別支援教育と専門相談における『行動支援』の簡易逆引きマニュアル&事例による効果的なアドバイス集2013

    • Author(s)
      伊藤良子・橋本創一・小林正幸・菅野敦・大伴潔・小林巌・林安紀子・池田一成
    • Total Pages
      43
    • Publisher
      東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Book] これ、すごい実践です!!特別支援教育&教育相談における相談支援活動事例集2013

    • Author(s)
      伊藤良子・橋本創一・小林正幸・大森直樹・菅野敦・大伴潔・小林巌・林安紀子・池田一成・石塚謙二
    • Total Pages
      32
    • Publisher
      東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Book] 言語・コミュニケーション発達スケール(LCSA) 増補版2013

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一・池田一成・菅野 敦
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] 幼児・児童をより理解するためのアセスメント&事例ミニハンドブック2012

    • Author(s)
      橋本創一、伊藤良子、小林正幸、菅野敦、大伴潔、小林巌、林安紀子、池田一成、田口禎子、戸村翔子、三浦巧也、村松綾子
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Book] LCSA(学齢版言語・コミュニケーション発達スケール)2012

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一・池田一成・菅野 敦
    • Total Pages
      180
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] 特別支援教育における構音障害のある子どもの理解と支援2012

    • Author(s)
      加藤正子・竹下圭子・大伴 潔 編著
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] 改訂新版「障害児者の理解と教育・支援」2012

    • Author(s)
      橋本創一・菅野 敦・林安紀子・大伴 潔ほか 編著
    • Total Pages
      177
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Book] 通常教育における特別支援教育を担う教師のための学芸大 : 養成&研修モデル2012-特別支援教育スタンダードの構築に向けて-2012

    • Author(s)
      橋本創一、菅野敦、大伴潔、小林巌、林安紀子、池田一成、伊藤良子、田口禎子、戸村翔子、三浦巧也
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Book] 幼児・児童をより理解するためのアセスメント&事例ミニハンドブック2012

    • Author(s)
      橋本創一・伊藤良子・小林正幸・菅野敦・大伴潔・小林巌・林安紀子・池田一成・田口禎子・戸村翔子・三浦巧也・村松綾子
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Book] インクルージョン保育・幼児教育ミニハンドブックIII知的・発達障害のある幼児の発達支援プログラム「あそび活動事例集」2009

    • Author(s)
      橋本創一、大伴潔, 他
    • Total Pages
      48
    • Publisher
      国立大学東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530882
  • [Book] 障害児者の理解と教育・支援2008

    • Author(s)
      橋本創一・菅野敦・大伴潔・林安紀子・池田一成, 他
    • Publisher
      金子書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530687
  • [Book] インクルージョン保育・幼児教育ミニハンドブックII 知的・発達障害のある幼児の就学支援プログラム 学校にうまくいけるように! 活動集・15/保護者支援・ 102008

    • Author(s)
      橋本創一, 大伴潔, 他
    • Publisher
      国立大学法人東京学芸大学教育実践研究支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530882
  • [Book] 言語・コミュニケーション発達の理解と発達支援プログラム-LCスケールによる評価から支援へ-2008

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一・菅野 敦
    • Publisher
      学苑社(印刷中)
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Book] 言語・コミュニケーション発達の理解と支援プログラム2008

    • Author(s)
      大伴潔・林安紀子・橋本創一・菅野敦編著
    • Publisher
      学苑社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530882
  • [Book] 障害児者の理解と教育・支援2008

    • Author(s)
      橋本創一・菅野敦・大伴潔・林安紀子・小林巌・霜田浩信・武田鉄郎・千賀愛・小島道生・池田一成
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530687
  • [Book] Studies in Language Sciences 5 Tokyo : Kurosio.2006

    • Author(s)
      Miyata, S., Hirakawa, M., Kanagy, R., Kuriyama, Y., MacWhinney, B., Minami, M., Murakami, K., Nisisawa, H. Y., Oshima-Takane, Y., Otomo, K., Shirahata, T., Sirai H., Shirai, J., Shirai Y., Sugiura, M., & Terada, H.
    • Publisher
      The Development of the CHILDES-Based Language Developmental Score for Japanese (DSSJ). In : M. Minami, H. Kobayashi, M. Nakayama & H. Sirai (Eds.)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 知的障害のある児童における表出語彙―語連鎖段階および自閉スペクトラム症の有無との関連からの検討―2023

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      言語聴覚研究

      Volume: 20(1) Pages: 3-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Journal Article] 人がことばを使うことの不思議―発達過程からのアプローチ―2022

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      発達障害支援システム学研究

      Volume: 21(2) Pages: 59-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症幼児の「お話し作り課題」における発話特徴―定型発達児との比較による縦断的検討―2022

    • Author(s)
      溝江 唯・大伴 潔
    • Journal Title

      音声言語医学

      Volume: 63(2) Pages: 123-131

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Journal Article] 幼児期の位置と向きを表す語彙の発達について2020

    • Author(s)
      菊池 愛実・大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究

      Volume: 16 Pages: 1-8

    • NAID

      120007140260

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症幼児と定型発達幼児の獲得語彙および初期言語発達指標間の関連性の検討2020

    • Author(s)
      溝江 唯・大伴 潔
    • Journal Title

      発達障害支援システム学会

      Volume: 19 Pages: 131-139

    • NAID

      40022457034

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Journal Article] 言語障害通級指導における語彙を育てる指導方法に関する調査2019

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II

      Volume: 70 Pages: 159-166

    • NAID

      120007047142

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] 言語的能力と非言語的能力からみた幼児の状況説明力に関する検討2019

    • Author(s)
      金子寛智・大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 15 Pages: 115-120

    • NAID

      120007046575

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] 言語障害通級指導における指導方法に関する調査―言語表現・言語理解・コミュニケーション領域に焦点を当てて―2019

    • Author(s)
      大伴 潔・溝江 唯
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 15 Pages: 107-114

    • NAID

      120007046576

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] LCスケール・LCSAの活用による言語・コミュニケーション支援2016

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 38 Pages: 390-397

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] 特別な配慮が必要な児童生徒の指導を行う若手教師に対するサポート体制のあり方について2016

    • Author(s)
      三浦巧也・林 安紀子・池田一成・熊谷 亮・田口禎子・橋本創一・小林正幸・大伴 潔・菅野 敦・小林 巌
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 12 Pages: 133-137

    • NAID

      110010045606

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381298
  • [Journal Article] 語彙や文法面の力と状況説明力との関連について:典型発達児と言語コミュニケーションに困難のある児童との比較を通して2016

    • Author(s)
      佐野翔太・大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II 第67集

      Volume: 67 Pages: 365-375

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] LCスケールとLCSAの適用と可能性2016

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 33 Pages: 9-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Journal Article] 幼児期から学齢期までの言語発達の縦断的検討―家庭での言語経験要因を含めた発達過程のモデル化―2015

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 11 Pages: 91-100

    • NAID

      110009911982

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 高機能自閉症スペクトラム障害児における心的語彙の理解2014

    • Author(s)
      酒井彩華・大伴 潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 31 Pages: 150-160

    • NAID

      120007048419

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 高機能自閉症スペクトラム障害児における連体修飾語の意味理解2014

    • Author(s)
      根岸由佳里・大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 10 Pages: 103-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 言語発達検査法解釈2014

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 36 Pages: 47-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] Developmental Sentence Scoring for Japanese2013

    • Author(s)
      Susanne Miyata, Brian MacWhinney, Kiyoshi Otomo, Hidetosi Sirai, Yuriko Oshima-Takane, Makiko Hirakawa, Yasuhiro Shirai, Masatoshi Sugiura, andKeiko Itoh
    • Journal Title

      First Language

      Volume: 33巻 Issue: 2 Pages: 200-216

    • DOI

      10.1177/0142723713479436

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075, KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 高機能自閉症スペクトラム児の動作語指導2013

    • Author(s)
      辰巳朝子・大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 第9集 Pages: 125-132

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 通常教育教員養成における特別支援教育プログラム構築のための基礎的な検討-教師志望大学生の障害者理解と障害理解教育に関する調査-2012

    • Author(s)
      田口禎子・林安紀子・橋本創一・池田一成・大伴潔・菅野敦・小林巌・三浦巧也・戸村翔子・村松綾子
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系伊II

      Volume: 63巻 Pages: 303-318

    • NAID

      110009321462

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] 通常教育教員養成における特別支援教育プログラム構築のための基礎的な検討-教師志望大学生の障害者理解と障害理解教育に関する調査-2012

    • Author(s)
      田口禎子、林安紀子、橋本創一、池田一成、大伴潔、菅野敦、小林巌、三浦拓也、戸村翔子、村松綾子
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要.総合教育科学系II

      Volume: 第63集 Pages: 303-319

    • NAID

      110009321462

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330194
  • [Journal Article] 通常教育教員養成における特別支援教育プログラム構築のための基礎的な検討-教師志望大学生の障害者理解と障害理解教育に関する調査-2012

    • Author(s)
      田口禎子、林安紀子、橋本創一、池田一成、大伴潔、菅野敦、小林巌、三浦巧也、戸村翔子、村松綾子
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II

      Volume: 63 Pages: 303-318

    • NAID

      110009321462

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] 教育現場における特別支援教育巡回相談の効果的活用に関する検討―教師の意識と行動にかかわる質問紙を通した調査―2012

    • Author(s)
      森 正樹・藤野 博・大伴 潔
    • Journal Title

      臨床発達心理実践研究

      Volume: 7 Pages: 175-183

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 発達障害電話相談のインテーク時の主訴内容にみる青年期・成人期の困り感に関する研究2011

    • Author(s)
      田口禎子・橋本創一・大伴潔・林安紀子・伊藤良子・菅野敦
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 7巻 Pages: 1-9

    • NAID

      110009465265

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] 特別なサポートを必要とする児童・生徒に対する学校支援ボランティアに関する調査研究-教員養成系大学の学生が授業や体験等を通して得た気づきの分析-2011

    • Author(s)
      三浦巧也、橋本創一、林安紀子、池田一成、伊藤良子、大伴潔、菅野敦、小林巌
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要.総合教育科学系II

      Volume: 第62集 Pages: 279-285

    • NAID

      110008452427

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330194
  • [Journal Article] 発達障害電話相談のインテーク時の主訴内容に見る青年期・成人期の困り問に関する研究2011

    • Author(s)
      田口禎子・橋本創一・大伴潔・林安紀子・伊藤良子・菅野敦
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 7 Pages: 1-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] 特別なサポートを必要とする児童・生徒に対する学校支援ボランティアに関する調査研究-教員養成系大学の学生が授業や体験等を通して得た気づきの分析-2011

    • Author(s)
      三浦巧也、橋本創一、林安紀子、池田一成、伊藤良子、大伴潔、菅野敦、小林巌
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要、総合教育科学系II 第62集

      Pages: 279-285

    • NAID

      110008452427

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330194
  • [Journal Article] 統語的スキルの評価法としての復唱課題の検討-定型発達幼児と言語発達に遅れのある学齢児との比較を通して-2011

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 第7集

    • NAID

      110009465275

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] メタ言語的アプローチによる言語指導の効果(2)-語彙学習課題に視覚イメージ化を介在させた検討-2011

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II 第62集

    • NAID

      110008452431

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 特別なサポートを必要とする児童・生徒に対する学校支援ボランティアに関する調査研究・教員養成系大学の学生が授業や体験を通して得た気づきの分析2011

    • Author(s)
      三浦巧也・橋本創一・林安紀子・池田一成・伊藤良子・大伴潔・菅野敦・小林巌
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II

      Volume: 62 Pages: 279-284

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] 特別なサポートを必要とする児童・生徒に対する学校支援ボランティアに関する調査研究-教員養成系大学の学生が授業や体験を通して得た気づきの分析2011

    • Author(s)
      三浦巧也・橋本創一・林安紀子・池田一成・伊藤良子・大伴潔・菅野敦・小林巌
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II

      Volume: 62巻 Pages: 270-285

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Journal Article] メタ言語的アプローチによる言語指導の効果-語彙学習・語想起課題の適用に関する予備的検討-2010

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 6 Pages: 97-102

    • NAID

      110008705312

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 肢体不自由と知的障害のある生徒の言語表現を育てる指導2010

    • Author(s)
      醍醐冨美子・大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要

      Volume: 6 Pages: 103-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 発達障害児へのコミュニケーション支援に関する実践研究2010

    • Author(s)
      渡邉貴裕・蓮香美園・田口悦津子・高野裕美・伊藤良子・大伴潔・橋本創一
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系

      Volume: 61 Pages: 109-119

    • NAID

      110007591657

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 発達障害児へのコミュニケーション支援に関する実践研究2010

    • Author(s)
      渡邉貴裕・蓮香美園・田口悦津子・高野裕美・伊藤良子・大伴潔・橋本創一
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系II

    • NAID

      110007591657

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530882
  • [Journal Article] メタ言語的アプローチによる言語指導の効果-語彙学習・語想起課題の適用に関する予備的検討-2010

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 6

      Pages: 97-102

    • NAID

      110008705312

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 言語コミュニケーション発達検査LCスケールを用いた広汎性発達障害児のコミュニケーション行動の特性に関する研究2009

    • Author(s)
      田尻祥子, 浮穴寿香, 橋本創一, 大伴 潔, 林安紀子
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 5

      Pages: 133-138

    • NAID

      110009576831

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 言語コミュニケーション発達検査LCスケールを用いた広汎性発達障害児のコミュニケーション行動の特性に関する研究2009

    • Author(s)
      田尻祥子・浮穴寿香・橋本創一・大伴潔・林安紀子
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 5

      Pages: 133-138

    • NAID

      110009576831

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 高機能広汎性発達障害児における動作語の理解と表出:表現の適切性を含めた検討2009

    • Author(s)
      辰巳朝子、大伴潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 26(1)

    • NAID

      10024782473

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 高機能広汎性発達障害児における動作語の理解と表出:表現の適切性を含めた検討2009

    • Author(s)
      辰巳朝子・大伴潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 26

      Pages: 11-19

    • NAID

      10024782473

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] Characteristics of Grammatical Specific Language Impairment(G-SLI) in Japanese: A case study2009

    • Author(s)
      Ito, T., Fukuda, S., Fukuda, S. E., Otomo, K., Fujino, H., Yamaguchi, Y.
    • Journal Title

      Studies in Language 44

      Pages: 53-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530584
  • [Journal Article] 中学校における不登校・発達障害の生徒の傾向と支援の現状についての調査研究-関東地域961校を調査対象とした検討-2009

    • Author(s)
      島崎由貴、畑中愛、橋本創一、小林正幸、林安紀子、伊藤良子、菅野敦、大伴潔、池田一成、小林巌
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 5集

      Pages: 21-34

    • NAID

      110009576818

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530863
  • [Journal Article] 視空間課題としての立方体模写の発達的検討-漢字書字との比較-2009

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 5

      Pages: 105-112

    • NAID

      110009576827

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 疑問詞の理解と表出を育てるポイント2009

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      発達教育 7

      Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 自閉症児の獲得語彙に関する研究-知的障害児との比較による検討-2009

    • Author(s)
      藤上実紀、大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第60集

    • NAID

      110007030315

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Journal Article] 言語コミュニケーション検査LCスケールを用いた発達障害児のコミュニケーション行動の特性に関する研究2008

    • Author(s)
      田尻祥子・浮穴寿香・橋本創一・大伴 潔・林安紀子
    • Journal Title

      東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要 4

      Pages: 93-102

    • NAID

      110009575443

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 発達につまずきのある子どもを理解する-言語聴覚士の立場から-2008

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 25

      Pages: 43-48

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 言語・コミュニケーション発達の評価と支援2008

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      肢体不自由教育 183

      Pages: 6-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] UNDERSTANDING CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES2008

    • Author(s)
      K. OTOMO
    • Journal Title

      JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS

      Pages: 43-48

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 仮名特殊拍の書字困難への指導に関する予備的研究-音韻意識プログラムによる継時的変化-2008

    • Author(s)
      大伴潔・Monica Hirayama
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第59集

      Pages: 475-480

    • NAID

      110006649569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 仮名特殊拍の書字困難への指導に関する予備的研究-音韻意識プログラムによる継時的変化-2008

    • Author(s)
      大伴 潔・Monica Hirayama
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第59集

      Pages: 475-480

    • NAID

      110006649569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 仮名特殊拍の書字困難への指導に関する予備的研究-音韻意識プログラムによる継時的変化-2008

    • Author(s)
      大伴 潔・Monica Hirayama
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 59

      Pages: 475-480

    • NAID

      110006649569

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 仮名特殊拍の書字困難への指導に関する予備的研究-音韻意識プログラムによる継時的変化-2008

    • Author(s)
      大伴潔, Monica HIRAYAMA
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 59

      Pages: 475-480

    • NAID

      110006649569

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] CHARACTERISTICS OF COMMUNICATIVE BEHAVIORS IN CHILDREN DEVELOPMETAL DISABILITES AS ASSESSED WITH THE LANGUAGE COMMUNICATION DEVELOPMENTAL SCALE2008

    • Author(s)
      S. TAJIRI, S. UKENA, S. HASHIMOTO, K. OTOMO, A. HAYASHI
    • Journal Title

      BULLETIN OF CENTER FOR THE RESEARCH AND SUPPORT OF EDUCATIONAL PRACTICE

      Pages: 93-102

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] A PRELIMINARY STUDY OF THE EFFECTS OF A PHONOLOGICAL AWARENESS PROGRAM ON THE WRITING OF SPECIAL MORAS IN JAPANESE CHILDREN2008

    • Author(s)
      K. OTOMO, H. HIRAYAMA
    • Journal Title

      BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY

      Pages: 475-480

    • NAID

      110006649569

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 言語・コミュニケーション発達の評価と支援2008

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      肢体不自由教育 183号

      Pages: 6-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 障害幼児の交流教育における評価法の開発-コミュニケーション行動を中心としたチェックリストの試用による検討-2007

    • Author(s)
      浮穴寿香, 橋本創一, 工藤傑史, 高野裕美, 田口悦津子, 渡邉貴裕, 池尻加奈子, 大伴 潔, 細川かおり
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第58集

      Pages: 415-425

    • NAID

      110006421669

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] Exploring the Developmental Sentence Score for Japanese(DSSJ):A comparison of DSSJ and MLU on the basis of typically developing and delayed children's spoken language samples.2007

    • Author(s)
      宮田 Susanne・大伴潔・西澤弘行
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 24巻2号

      Pages: 88-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 健常幼児と発達障害児の音韻意識の発達過程と文字獲得との関連性について2007

    • Author(s)
      日高希美・橋本創一・大伴潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第58集

      Pages: 405-413

    • NAID

      110006421668

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] Exploring the Developmental Sentence Score for Japanese (DSSJ)2007

    • Author(s)
      Miyata, S., Otomo, K. & Nisisawa, H. Y
    • Journal Title

      A comparison of DSSJ and MLU on the basis of typically developing and delayed children's spoken language samples.『コミュニケーション障害学』 24巻2号

      Pages: 88-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 超低出生体重児の言語発達予後2007

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      周産期医学 37・4

      Pages: 493-495

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 超低出生体重児の言語発達予後2007

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      周産期医学 37(4)

      Pages: 493-495

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 超低出生体重児の言語発達予後2007

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      周産期医学 37巻4号

      Pages: 493-495

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 健常幼児と発達障害児の音韻意識の発達過程と文字獲得との関連性について2007

    • Author(s)
      日高希美, 橋本創一, 大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学起用総合教育科学系 58

      Pages: 405-413

    • NAID

      110006421668

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 障害と言語発達2006

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      心理学評論 49・1

      Pages: 140-152

    • NAID

      130007631334

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 障害と言語発達2006

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      心理学評論 49(1)

      Pages: 140-152

    • NAID

      130007631334

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 母子間言語交渉と言語発達-言語コミュニケーション指導への示唆-2006

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 23(2)

      Pages: 126-135

    • NAID

      10018263152

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 障害と言語発達2006

    • Author(s)
      大伴潔
    • Journal Title

      心理学評論 49, 1.

      Pages: 140-152

    • NAID

      130007631334

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 健常児と発達障害児における「語り」表現-ストーリー再生課題と復唱課題による検討-2006

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系 第57集

      Pages: 469-479

    • NAID

      120007050244

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 母子間言語交渉と言語発達-言語コミュニケーション指導への示唆-2006

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 23(2)

      Pages: 126-135

    • NAID

      10018263152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Journal Article] 特異的言語発達障害における発話の検討-語彙・統語に困難を示す2事例から-2004

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Journal Title

      特殊教育研究施設研究報告 3

      Pages: 1-10

    • NAID

      110000092522

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14310054
  • [Journal Article] SYNTACTIC CHARACTERISTICS IN SPECIFIC LANGUAGE IMPAIRMENT(SLI) IN JAPANESE : ANALYSIS OF THE SPEECH OF TWINS WITH DIFFICULTIES IN SYNTAX2004

    • Author(s)
      KIYOSHI OTOMO
    • Journal Title

      REEC RESEAECH REPORT 3

      Pages: 1-10

    • NAID

      110000092522

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14310054
  • [Journal Article] 言語学習支援プログラムIネット提供システムの開発2004

    • Author(s)
      橋本創一, 林安紀子, 菅野敦, 大伴潔, 池田一成, 他3名
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第42回大会発表論文集

      Pages: 560-560

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510127
  • [Journal Article] UNDERSTANDING OF LANGUAGE-COMMUNICATION DEVELOPMENT AND THE DEVELOPMENTAL SUPPORT PROGRAMS

    • Author(s)
      K. OTOMO, A. HAYASHI, H. HASHIMOTO, A. KANNO
    • Journal Title

      GAKUEN-SHA IN PRESS

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症幼児の「お話作り」における発話連鎖の特徴―定型発達幼児との比較―2020

    • Author(s)
      溝江 唯・大伴 潔
    • Organizer
      第46回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02951
  • [Presentation] 「ことばの教室」を利用する児童の実態と通級において用いられる語彙指導の方略2017

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] Assessment of Language Development in Preschool and School-Age Children2017

    • Author(s)
      Kiyoshi Otomo
    • Organizer
      10th Biennial Asia Pacific Conference on Speech, Language and Hearing
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] 道順説明における言語能力と図示能力の関係について2017

    • Author(s)
      椎原可菜・大伴 潔
    • Organizer
      第43回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] 知的障害児と典型発達児の言語説明力の比較―動画および図版による状況説明課題を用いた検討―2016

    • Author(s)
      土肥碧記・大伴 潔
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター朱鷺メッセ(新潟県・新潟市)
    • Year and Date
      2016-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] 通級による言語指導を受ける児童の言語と行動面の類型化 ~LCSA(学齢版 言語・コミュニケーション発達スケール)プロフィールのクラスター分析から~2016

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本LD学会第25回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(神奈川県・横浜市)
    • Year and Date
      2016-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] SLI(特異的言語発達障害)の条件に該当する小学生の言語面の特徴―LCSAプロフィールのクラスター分析から―2016

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      第42回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      千葉県文化会館(千葉県・千葉市)
    • Year and Date
      2016-05-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] LCスケールとLCSAの適用と可能性2015

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 小児の言語評価2015

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      第41回日本コミュニケーション障害学会学術講演会シンポジウム
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2015-05-16
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04547
  • [Presentation] 定型発達児と自閉症スペクトラム児における「心の理論」の獲得と言語発達レベルに関する予備的検討2014

    • Author(s)
      辰巳朝子・大伴 潔・石川侑香・相馬由佳
    • Organizer
      第40回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      金沢大学(石川県金沢市)
    • Year and Date
      2014-05-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害における学齢期の文章理解の難しさに関する調査2013

    • Author(s)
      綿貫愛子・大伴 潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都港区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 言語発達検査法解釈2013

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本発達障害学会第48回研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都新宿区)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 高機能PDD児における形容詞理解と適用の特徴2013

    • Author(s)
      根岸由佳理・大伴 潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都港区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 言語発達に個性のある子どもとの共生と言語発達支援2011

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      第2回国際シンポジウム「アジアにおける社会的弱者との真の共生を目指して」(招待講演)
    • Place of Presentation
      富山市サンシップとやま(富山県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 学齢児を対象としたメタ言語アプローチによる指導の効果2011

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      第37回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      JA長野県ビル(長野県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] アセスメント法の個別指導計画への活用―LCスケール(言語・コミュニケーション発達スケール)を用いて2011

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本発達障害支援システム学会2011年度研究大会(招待講演)
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 特別な教育的ニーズのある生徒に関する電話相談事業報告2010

    • Author(s)
      三浦巧也・林安紀子・橋本創一・大伴潔・伊藤良子・菅野敦・池田一成・小林巌
    • Organizer
      日本発達障害支援システム学会2010年度研究セミナー・研究大会
    • Place of Presentation
      明星大学日野キャンパス(東京)
    • Year and Date
      2010-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Presentation] 小学部における子どもたちのコミュニケーションの充実を目指した授業づくり2010

    • Author(s)
      井上剛・小泉浩一・増澤貴宏・渡邉貴裕・奥住秀之・大伴潔
    • Organizer
      特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 高機能広汎性発達障害児の推論能力について-定型発達児との比較と保護者アンケートから-2010

    • Author(s)
      酒井彩華、大伴潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 広汎性発達障害児の心的語彙の理解について-定型発達児との比較から-2010

    • Author(s)
      酒井彩華、大伴潔、辰巳朝子
    • Organizer
      第36回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      姫路市市民会館(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 発達障害児の学習支援・コミュニケーション支援のためのアセスメント法の開発-学齢期の言語コミュニケーション能力評価の新たな提案と試行に向けて-2010

    • Author(s)
      大伴潔・橋本創一・林安紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 通常学級に在籍する児童の言語支援ニーズを探る-『学齢児版言語・コミュニケーション発達スケール(LCSA)』の開発と適用-2010

    • Author(s)
      大伴潔・橋本創一・林安紀子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 特別轍育的ニーズのある生徒に関する電話相談事業結2010

    • Author(s)
      三浦巧也・林安紀子・橋本創一・大伴潔・伊藤良子・菅野敦・池田一成・小林巌
    • Organizer
      日本発達障害支援システム学会2010年度研究セミナー・研究大会
    • Place of Presentation
      明星大学日野キャンパス(東京都)
    • Year and Date
      2010-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531062
  • [Presentation] 高機能広汎性発達障害児の推論能力について-定型発達児との比較と保護者アンケートから-2010

    • Author(s)
      酒井彩華・大伴潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2010-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 自発話分析による自閉症児の言語発達評-DSSJの開発と適用-2009

    • Author(s)
      大伴潔、辰巳朝子、宮田Suzanne
    • Organizer
      第35回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      ハイブ長岡(新潟県)
    • Year and Date
      2009-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 通常学級における学齢児童の言語・コミュニケーション評価のあり方を考える2009

    • Author(s)
      大伴潔・林安紀子, 他
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330194
  • [Presentation] 発達障害幼児へのコミュニケーション指導に関する研究2009

    • Author(s)
      渡邉貴裕・橋本創一・大伴潔・菅野敦・中村勝二
    • Organizer
      本発達障害学会第44回研究大会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530882
  • [Presentation] 通常学級における学齢児童の言語・コミュニケーション評価のあり方を考える2009

    • Author(s)
      大伴潔・林安紀子・腰川一惠・霜田浩信
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 発達障害児における状況・他者理解と問題解決-定型発達児との比較から-2009

    • Author(s)
      酒井彩華, 大伴 潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第20回大会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2009-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] 自発話分析による自閉症児の言語発達評価-DSSJの開発と適用2009

    • Author(s)
      大伴潔・辰巳朝子・宮田Susanne
    • Organizer
      第35回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      新潟県長岡市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 高機能広汎性発達障がい児への動詞指導-動作モデル・動作体験による指導効果2009

    • Author(s)
      辰巳朝子、大伴潔
    • Organizer
      第35回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      ハイブ長岡(新潟県)
    • Year and Date
      2009-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530880
  • [Presentation] Characteristics of Grammatical-Specific Language Impairment (G-SLI) in Japanese: A Case Study2008

    • Author(s)
      Ito T, Fukuda S., Fukuda S.E, Otomo K. Fujino, H., Yamaguchi Y.
    • Organizer
      The First Nordic Conference of Clinical Linguistics
    • Place of Presentation
      University of Joensuu, Finland
    • Year and Date
      2008-02-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530584
  • [Presentation] 特異的言語発達障害(SLI)児の統語的誤りと統語構造上の位置-補文標識を含む文と否定辞を含む文との比較-2008

    • Author(s)
      伊藤友彦, 山口裕子, 藤野 博, 大伴 潔, 福田真二, Fukuda, Suzy
    • Organizer
      日本発達心理学会第19会大会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2008-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530584
  • [Presentation] Computational and Non-computational Aspects of Language in Japanese Grammatical Specific Language Impairment : A CaseStudy2008

    • Author(s)
      Ito, T., Fukuda, S., Fukuda, S. E., Otomo, K., Fujino, H., Yamaguchi, Y.
    • Organizer
      39^<th> Poznan Linguistic Meeting
    • Place of Presentation
      Collegium Europaeum Gnesnense, Gniezno, Poland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530584
  • [Presentation] WRITING OF KANJI-CHARACTERS AND VISUAL PERCEPTION-CONSCTRUCTION SKILLS2007

    • Author(s)
      K. OTOMO
    • Organizer
      THE 16TH CONFERENCE OF THE JAPANESE ASSOCIATION OF LEARNING DISABILITIES
    • Place of Presentation
      YOKOHAMA
    • Year and Date
      2007-11-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] ネットワークに対応した適応型言語能力診断検査の開発2007

    • Author(s)
      中村知靖・高橋登・大伴潔・大井学・小松孝至
    • Organizer
      日本テスト学会第5回大会
    • Place of Presentation
      聖路加看護大学
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330141
  • [Presentation] CHARACTERISTICS OF COMMUNICATIVE BEHAVIORS IN CHILDREN DEVELOPMETAL DISABILITES AS ASSESSED WITH THE LANGUAGE COMMUNICATION DEVELOPMENTAL SCALE2007

    • Author(s)
      S. TAJIRI, S. UKENA, S. HASHIMOTO, K. OTOMO, A. HAYASHI
    • Organizer
      THE 42ND CONFERENCE OF THE JAPANESE ASSOCIATION OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
    • Place of Presentation
      YAMAGUCHI UNIV
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] 言語コミュニケーション検査LCスケールを用いた発達障害児のコミュニケーション行動の特性に関する研究2007

    • Author(s)
      田尻祥子・浮穴寿香・橋本創一・大伴 潔・林安紀子
    • Organizer
      日本発達障害学会第42回研究大会
    • Place of Presentation
      山口県立大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] 漢字書字と視覚認知・構成能力-図形模写課題による検討-2007

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本LD学会第16回大会
    • Place of Presentation
      横浜市開港記念会館
    • Year and Date
      2007-11-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] 漢字書字と視覚認知・構成能カ-図形模写課題による検討-2007

    • Author(s)
      大伴 潔
    • Organizer
      日本LD学会第16回大会
    • Place of Presentation
      横浜市開港記念会館
    • Year and Date
      2007-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530688
  • [Presentation] Development and Evaluation of "Adaptive Tests for Language Abilities in Japanese" working on the web2007

    • Author(s)
      Nakamura, T., Takahashi, N., Otomo, K., Oi, M., Komatsu, K
    • Organizer
      The 5th Conference of the Japan Association Research on Testing
    • Place of Presentation
      St. Luke's College of Nursing
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330141
  • [Presentation] 就学前後の子どもにおける言語表現の検討―アニメーションによる図形の動きを説明する課題を用いて―

    • Author(s)
      根岸由佳理・大伴 潔
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] ことばに遅れを示す幼児の語彙理解・表出に関する評価と語彙学習指導

    • Author(s)
      辰巳朝子・大伴 潔
    • Organizer
      第38回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Place of Presentation
      県立広島大学三原キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] シンボルによる叙述表現の習得過程―重度知的障害・自閉症・難聴を併せ有する中学生への支援―

    • Author(s)
      前田典子・大伴 潔
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Presentation] 小学校児童の言語支援に向けた新たなアセスメントの活用―LCSA(学齢版言語・コミュニケーション発達スケール)の開発と適用―

    • Author(s)
      大伴 潔・林安紀子・橋本創一
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会自主シンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531279
  • 1.  HAYASHI Akiko (70238096)
    # of Collaborated Projects: 17 results
    # of Collaborated Products: 41 results
  • 2.  HASHIMOTO Souichi (10292997)
    # of Collaborated Projects: 16 results
    # of Collaborated Products: 45 results
  • 3.  KANNO Atsushi (10211187)
    # of Collaborated Projects: 16 results
    # of Collaborated Products: 30 results
  • 4.  IKEDA Kazunari (50293006)
    # of Collaborated Projects: 12 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 5.  ITOH Ryoko (00143628)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 6.  WAKABA Yoko (20014730)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SIRAI Hidetosi (10134462)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  SUGIURA Masatoshi (80216308)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  MIYATA Susanne (40239413)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 10.  FUJINO Hiroshi (00248270)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 11.  FUKUDA Shinji (70347780)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 12.  KOBAYASHI Iwao (90305300)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 13.  FUKUDA Suzy (00337867)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  OTA Masataka (00010281)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SHIMADA Shoko (30090533)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  平川 眞規子 (60275807)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  ITO Tomohiko (40159893)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 18.  NARA Takahiro (80180537)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HOSHI Miwako (30231004)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  OKUDAIRA Yoko (30149174)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  OSHIMA-TAKANE Yuriko (50326980)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 22.  TAKAHASHI Noboru (00188038)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 23.  OI Manabu (70116911)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  NAKAMURA Tomoyasu (30251614)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  KOMATSU Koji (60324886)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  KOBAYASHI Masayuki (70272622)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  SHINDO Shigeru (90134767)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  WADA Masato (40302905)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  YAJIMA Akio (70447506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KATO Naoki (00313297)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  KORENAGA Kanako (90380302)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  SHIMIZU Naoji (80134774)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KURIYAMA Yoko (50119054)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  NAKA Norio (70278555)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MURAKAMI Kyoko (00210005)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  SEKI Hideaki (60226636)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  伊藤 恵子 (80326991)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  白畑 知彦 (50206299)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  霜田 浩信 (80364735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 40.  ONO Tsutomu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  SAITO Tomohiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  MACWHINNEY Brian
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 43.  SHIRAI Yasuhiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  村木 恭子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  西澤 弘行
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 46.  辰巳 朝子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 47.  椿田 ジェシカ
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  須藤 香保利
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  岩瀬 泰子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  浜野 晋一郎
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  齋藤 友博
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi