• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

WATANABE KOJI  渡邊 耕二

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Watanabe Koji  渡邊 耕二

Less
Researcher Number 30736343
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 宮崎国際大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 宮崎国際大学, 教育学部, 教授
2015 – 2018: 宮崎国際大学, 教育学部, 准教授
2014: 宮崎国際大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
途上国 / 国際比較 / PISA / 量指導 / 数学教育開発 / 基本的な計算能力 / 測定 / 比較 / 数学教育 / 量感覚 … More / 計算力 / 量概念 / 算数・数学教育 / 理数科学力 / 大規模調査 / TIMSS / 大規模教育調査 / 読解力 / 数学学力 / SACMEQ … More
Except Principal Investigator
標本調査 / 統計に対する態度 / アフリカ / 授業研究 / 専門職学習コミュニティ / 力量形成過程 / 理数科教師 / 問題の明確化 / 統計的探求プロセス / 統計的な問題解決 / 授業モデル / PPDAC / 統計的な問題解決のプロセス / 制度化 / カリキュラム開発 / 現地専門的知識 / 現地専門家 / 十進位取り記数法 / 構造とパターン / 低学力 / 数学教育 / 現地文脈的見方 / 十進位取り階層構造 / 算数ニュメラシー / 診断的評価法 / パターンと構造 / 表現形式 / 現地文脈 / 10進位取り記数法 / 算数ニューメラシ / 開発途上国 / 学力測定 / テスト開発 / テスト理論 / サブ・サハラアフリカ / 項目反応理論 / 古典的テスト理論 / カリキュラム到達度 / 学力の伸び / 学力 / 価値観 / 数学教師の影響 / 生徒の価値観の多様性 / 質問紙WIFI too / 国際比較調査「第三の波」 / 生徒の価値観形成に対する数学教師の影響 / 数学教育における価値観 / 態度 / シミュレーション / 質問票作成 / 態度評価 / コンピュータ活用 / 質問票の特性 / 中学校数学 / 授業開発 / 尺度開発 / 生涯学習 / 中学生 / 質問項目の厳選 / 態度の評価 / 統計教育 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (65 results)
  • Co-Researchers

    (20 People)
  •  Cultivating the Professional Learning Community and the Process of Professional Development of Science and Mathematics Teachers in Secondary Education in Africa

    • Principal Investigator
      高阪 将人
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  統計的問題解決を取り入れた授業の開発とその評価

    • Principal Investigator
      藤井 良宜
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Collaboration on endogenous development and institutionalization of mathematics curriculum in Afirica

    • Principal Investigator
      馬場 卓也
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Research of Mathematics Education for the Development of Basic Computational Skills in Developing CountriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Watanabe Koji
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Miyazaki International College
  •  Teachers' Influences on the Formations of Students' Values in Mathematics Education

    • Principal Investigator
      KINONE Chikara
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Study on Measuring Continuous Achievement in Developing Countries Based on Test Theory

    • Principal Investigator
      Taniguchi Kyoko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Statistics Education to consider the lifelong learning

    • Principal Investigator
      Fujii Yoshinori
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Study on mathematics and science achievement in developing countries by analyzing large-scale assessmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Watanabe Koji
    • Project Period (FY)
      2016 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Miyazaki International College
  •  An International Comparison of Mathematics Achievement: Focusing on International Educational SurveyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Watanabe Koji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Miyazaki International College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 馬場卓也・内田豊海・中和渚・福田博人・服部裕一郎(編著)、『グローカルな社会・時代における算数数学教育』2022

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Total Pages
      198
    • Publisher
      学術研究出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Journal Article] Addition and Subtraction Proficiency Involving Negative Integers in Zambia2024

    • Author(s)
      Sudo, S、Watanabe, K、and Chileya, G
    • Journal Title

      Proceedings of the 47th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)-単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析-2023

    • Author(s)
      木根 主税、添田 佳伸、渡邊 耕二
    • Journal Title

      数学教育学研究 : 全国数学教育学会誌

      Volume: 29(1) Pages: 85-99

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Journal Article] Answer Patterns of Japanese Secondary School Students in TIMSS 2015 Mathematics Survey2023

    • Author(s)
      Watanabe. K
    • Journal Title

      Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 4 Pages: 323-330

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] TIMSS2019小学校4年生の算数学力と情意面の関連ー社会経済的地位(SES)の階層性に注目してー2023

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 28 Pages: 69-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] Comprehensive mathematics education development research for the development of basic computational skills in developing countries2023

    • Author(s)
      Watanabe Koji
    • Journal Title

      Impact

      Volume: 2023 Issue: 1 Pages: 35-37

    • DOI

      10.21820/23987073.2023.1.35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] Fostering fundamental computational skills, a global challenge2023

    • Author(s)
      Watanabe Koji
    • Journal Title

      Open Access Government

      Volume: 40 Issue: 1 Pages: 274-275

    • DOI

      10.56367/oag-040-10986

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] PISA 数学的リテラシーと科学的リテラシーの関連性に関する研究 ―「数学的な内容」の4つの領域に着 目したPISA2012の二次分析から―2021

    • Author(s)
      渡邊耕二、高阪将人
    • Journal Title

      宮崎国際大学教育学部紀要『教育科学論集』

      Volume: 8 Pages: 124-135

    • NAID

      120007178556

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Journal Article] PISA数学的リテラシー と科学的リテラシーの関連性 に関する研究―「数学的な内容」の 4 つの領域に着目した PISA2012 の二次分析からー2021

    • Author(s)
      渡邊耕二・高阪将人
    • Journal Title

      宮崎国際大学教育学部紀要『教育科学論集』

      Volume: 8 Pages: 124-135

    • NAID

      120007178556

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] Answer Patterns of Japanese Primary School Students in TIMSS 2015 Mathematics Survey,2021

    • Author(s)
      Watanabe, K and Watanabe, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 4 Pages: 238-246

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] The Influences of Teacher Valuing on the Development of Student Valuing  in Mathematics Education (1)  : Data Analysis of Questionnaire Survey in Miyazaki Prefecture Using the  Questionnaire “<i>WIFItoo</i>”  Developed by International Comparative Study “The Third Wave”2020

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Journal Title

      Journal of JASME : research in mathematics education

      Volume: 26 Issue: 1 Pages: 43-58

    • DOI

      10.24529/jasme.26.1_43

    • NAID

      40022317961

    • ISSN
      1341-2620, 2433-3034
    • Year and Date
      2020-07-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Journal Article] Primary School Children's Counting and Number Composition Processes from Two Pilot Studies in Urban Schools in Zambia2020

    • Author(s)
      Nakawa, N., Kusaka, S., Kosaka, M., Watanabe, K., Baba, T.
    • Journal Title

      African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education

      Volume: 24(3) Issue: 3 Pages: 361-374

    • DOI

      10.1080/18117295.2020.1851889

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13175, KAKENHI-PROJECT-19K14199, KAKENHI-PROJECT-19H01626, KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Journal Article] The development of a numeracy assessment instrument and its application to primary schools in Zambia2019

    • Author(s)
      Baba, T. Nakawa, N., Nkhata, B., Mungalu, A., Mudenda, B., Kaabo, E., Kosaka, M., Kusaka, S., Mambwe, B., Nkharamo, C. J., Watanabe, K
    • Journal Title

      Zambia Teacher Education Journal

      Volume: 5 Pages: 72-92

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Journal Article] 数学教育開発における大規模教育調査の二次分析に関する研究 : PISA調査を事例として2016

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌『数学教育学論究』

      Volume: 101・102 Pages: 17-25

    • NAID

      110010047841

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Journal Article] 数学学力と読解力に着目した言語的な側面の関係性に関する国際比較―PISA2003とPISA2012の二次分析から―2015

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌『数学教育学研究』

      Volume: 第21巻第2号 Pages: 73-87

    • NAID

      130007580520

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Journal Article] 途上国における数学的リテラシー調査の解答パターンについて―PISA2003の二次分析による先進国との比較から―2015

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      宮崎国際大学教育学部紀要『教育科学論集』

      Volume: 第2巻 Pages: 14-22

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Journal Article] Mathematics for All に向けた数学教育研究の課題について2014

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      宮崎国際大学教育学部紀要『教育科学論集』

      Volume: 1 Pages: 11-25

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Journal Article] 東南部アフリカ諸国における数学学力と言語的な側面の関連性について―読解力に焦点を当てたSACMEQⅡ・Ⅲの二次分析から―2014

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Journal Title

      国際教育協力論集

      Volume: 17 Pages: 1-15

    • NAID

      120005530976

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(6)―宮崎県教師Aの生徒個人に焦点をあてた価値観形成の分析―2023

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第58回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] テスト開発と学習改善2023

    • Author(s)
      谷口京子, 光永悠彦, 渡邊耕二, 丸山隆央
    • Organizer
      日本国際開発学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Presentation] Numeracy Skills in Primary School Education in Zambia: Secondary Analysis of JICA Numeracy Project Data2023

    • Author(s)
      Koji Watanabe, Nagisa Nakawa, Masato Kosaka, Satoshi Kusaka, Takuya Baba, Mungalu Arthur
    • Organizer
      Japan Academic Society of Mathematics Education (JASME) 59th Conference(於福岡教育大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] テスト理論に基づく学力測定2023

    • Author(s)
      光永悠彦, 渡邊耕二, 谷口京子
    • Organizer
      日本国際開発学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Presentation] 認知診断モデルを用いた学力改善指針の提案2023

    • Author(s)
      光永悠彦, 渡邊耕二, 谷口京子
    • Organizer
      日本国際開発学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Presentation] Numeracy Skills in Primary School Education in Zambia: Secondary Analysis of JICA Numeracy Project Data2023

    • Author(s)
      Koji Watanabe, Nagisa Nakawa, Masato Kosaka, Satoshi Kusaka, Takuya Baba, Mungalu Arthur
    • Organizer
      The Japan Academic Society of Mathematics Education (JASME) 59th Conference(
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関 する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二、高阪将人、中和渚、日下智志、馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会第31回大会、神戸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二・高阪将人・中和渚・日下智志・馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] TIMSS2019の二次分析による開発途上国の算数・数学学力の可視化-第4学年と第8学年を分析対象として-2023

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      国際開発学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビア共和国の初等教育における児童の計算方略に関 する研究2023

    • Author(s)
      渡邊耕二、高阪将人、中和渚、日下智志、馬場卓也
    • Organizer
      アフリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21KK0038
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(7)―宮崎県教師AとCの生徒の記述に基づく価値観形成過程の個別分析―2023

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第59回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 継続的な国際カリキュラム到達度 測定のためのテスト開発―サブサハラ・アフリカ地域における三カ国を事例として―2023

    • Author(s)
      谷口京子・光永悠彦・渡邊耕二
    • Organizer
      日本テスト学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(5)―単元「円の性質」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 算数と理科における「量」の指導内容の関連性2022

    • Author(s)
      渡邊耕二・堀友歌・高阪将人
    • Organizer
      日本科学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(4)―単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(4)―単元「関数y=ax2」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第56回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(5)―単元「円の性質」における宮崎県教師Aの生徒の振り返りシートと質問紙調査の記述分析―2022

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第57回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] Answer Pattern of Japanese Secondary School Students inTIMSS2015 Mathematics Survey2022

    • Author(s)
      Koji WATANABE
    • Organizer
      the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] QUESTIONNAIRE OF ATTITUDES TOWARD STATISTICS FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN JAPAN.2021

    • Author(s)
      Yoshinori Fujii and Koji Watanabe
    • Organizer
      International Congress on Mathematical Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02675
  • [Presentation] 日本の小学生が持つ算数学力の実態に関する国際比較-TIMSS 2015小学校4年生のデータを用いて-2021

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      日本数学教育心理学会令和3年度秋期研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] 7.算数学力の階層差と情意面の関連性について-TIMSS2019のデータを用いて-2021

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会第55回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] QUESTIONNAIRE OF ATTITUDE TOWARD STATISTICS FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN JAPAN2021

    • Author(s)
      Yoshinori Fujii and Koji Watanabe
    • Organizer
      The 14th International Congress on Mathematics Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02675
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)―単元「関数y=ax2」における生徒の振り返りシートの記述分析―2021

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第55回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(3)―単元「関数y=ax2」における生徒の振り返りシートの記述分析―2021

    • Author(s)
      木根主税・添田佳伸・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第55回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 日本の小学生が持つ算数と理科の情意面の特徴について:TIMSS2019小学校4年生調査の二次分析から2021

    • Author(s)
      高阪将人・渡邊耕二
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] 10.ザンビアとマラウイの子どもが持つ計算能力の特徴について―負の数を含む足し算と引き算に注目して―2020

    • Author(s)
      渡邊耕二・須藤絢
    • Organizer
      全国数学教育学会第53回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] 我が国の生徒が持つ理科と数学の学力の関連性について―PISA2012の二次分析による国際比較から―2020

    • Author(s)
      高阪将人・渡邊耕二
    • Organizer
      日本科学教育学会第44回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01689
  • [Presentation] ザンビアとマラウイの子どもが持つ計算能力の特徴について―負の数を含む足し算と引き算に注目して―2020

    • Author(s)
      渡邊耕二・須藤絢
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01626
  • [Presentation] 中学生の「統計に対する態度」に関する尺度の構成2020

    • Author(s)
      藤井良宜、渡邊耕二
    • Organizer
      日本数学教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02675
  • [Presentation] 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究:国際比較調査「第三の波」質問紙WIFI tooを用いた宮崎県データ分析(2)2019

    • Author(s)
      木根主税,添田佳伸,渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会 第50回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01737
  • [Presentation] 授業評価のための「統計に対する態度」質問紙調査2019

    • Author(s)
      藤井良宜,渡邊耕二
    • Organizer
      第16回統計教育の方法論ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02675
  • [Presentation] 日本の生徒が持つPISA2003とPISA2012における解答パターンの変化に関する分析2018

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] インタビュー調査による 数・図形・測定領域における幼児の理解の現状2017

    • Author(s)
      中和渚・渡邊耕二・松尾七重
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] EXPLORING MATHEMATICS EDUCATION IN TIMOR-LESTE2017

    • Author(s)
      Nakawa Nagisa, Watanabe Koji
    • Organizer
      Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] 数学と理科の学力の関連性の国際比較 ―PISA2012とPISA2003の二次分析から―2017

    • Author(s)
      高阪将人・渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2017-01-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] 東ティモールの小・中学校における数学の学習に関する考察2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邊耕二
    • Organizer
      国際開発学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] The Answer Pattern of Japanese Students in PISA2003 and PISA2012 Mathematical Literacy Survey2016

    • Author(s)
      Koji Watanabe
    • Organizer
      The 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      University of Szeged
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] 数学と理科の学力の関係性に関する国際比較―PISA2003・2006・2012の二次分析から―2016

    • Author(s)
      渡邊耕二・高阪将人
    • Organizer
      国際開発学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2016-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] 東ティモール大学工学部における数学教育に関する調査2016

    • Author(s)
      中和渚・渡邊耕二
    • Organizer
      国際開発学会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2016-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] AN INTERNATIONAL COMPARISON OF THE DEGREE OF LINKING BETWEEN MATHEMATICS AND SCIENCE KNOWLEDGE: FOCUSING ON PISA2003, 2006 AND 20122016

    • Author(s)
      Koji Watanabe and Kosaka Masato
    • Organizer
      International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      University of Szeged, Hungary
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] THE ANSWER PATTERN OF JAPANESE STUDENTS IN PISA2003 AND PISA2012 MATHEMATICAL LITERACY SURVEY2016

    • Author(s)
      Koji Watanabe
    • Organizer
      International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      University of Szeged, Hungary
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] TALIS2013からみた数学教員の特徴について2016

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2016-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17460
  • [Presentation] An International Comparison of the Degree of Linking Between Mathematics and Science Knowledge: Focusing on PISA2003, 2006 and 20122016

    • Author(s)
      Koji Watanabe & Masato Kosaka
    • Organizer
      The 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      University of Szeged
    • Year and Date
      2016-08-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] PISA2006からみた数学と理科の関連性について―途上国に着目して―2015

    • Author(s)
      渡邊耕二・高阪将人
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] An International Comparison of the Relationship between Mathematics and Reading Achievement: Focusing on PISA2003 and PISA20122015

    • Author(s)
      Koji Watanabe
    • Organizer
      The 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Place of Presentation
      University of Tasmania
    • Year and Date
      2015-07-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] AN INTERNATIONAL COMPARISON OF THE RELATIONSHIP BETWEEN MATHEMATICS AND READING ACHIEVEMENT: FOCUSING ON PISA2003 AND PISA2012

    • Author(s)
      Koji Watanabe
    • Organizer
      The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME)
    • Place of Presentation
      University of Tasmania
    • Year and Date
      2015-07-13 – 2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • [Presentation] 数学学力と言語的な側面の関連性の国際比較―PISAを用いた実証分析から―

    • Author(s)
      渡邊耕二
    • Organizer
      全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-01-31 – 2015-02-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885120
  • 1.  中和 渚 (00610718)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  高阪 将人 (50773016)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  Fujii Yoshinori (10218985)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  KINONE Chikara (20557293)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 5.  青山 和裕 (10400657)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  馬場 卓也 (00335720)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  石井 洋 (50734034)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Taniguchi Kyoko (10773012)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  竹内 光悦 (60339596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  添田 佳伸 (00197005)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 11.  島田 功 (30709671)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  二宮 裕之 (40335881)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  佐藤 学 (90587304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  光永 悠彦 (70742295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 15.  日下 智志 (00909591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 16.  小口 祐一 (70405877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  新井 美津江 (50866275)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  須藤 絢 (90780693)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 19.  王 林鋒 (70806322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  石井 恭子 (50467130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi