• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TATSUTOMI Yohji  達富 洋二

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40367983
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 佐賀大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2023: 佐賀大学, 教育学部, 教授
2013 – 2015: 佐賀大学, 文化教育学部, 教授
2006 – 2012: BUKKYO UNIVERSITY, Faculty of Education, Associate Professor, 教育学部, 准教授
2010 – 2011: 仏教大学, 教育学部, 准教授
2005: 佛教大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Linguistics / Basic Section 02060:Linguistics-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Educational technology / Japanese linguistics
Keywords
Principal Investigator
教室談話 / 教室談話のリフレクション / 単元学習 / ICT機器 / 授業コミュニケーション / リモート授業 / 非対面型コミュニケーション / 非対面型教室談話 / 国語科単元学習 / モニタリング … More / コミュニケーション力 / グループ談話 / グループコミュニケーション力 / グループ学習 / グループコミュニケーション / 教師の授業コミュニケーション力 / 指名 / 発問 / 形式的特徴 / 音声的特徴 / 教室コミュニケーション / 指標的機能 / 教師話法 / 生活語スタイル / 生活語レジスター / 教師の聞く力 / 社会言語学的アプローチ / 発話スタイル / 授業コミュニケーション力 / 社会言語学 / 話表力 / 聞解力 / 談話分析 / 言語生活 / 教授話表力 / 教授聞解力 / 授業ことば / 生活ことば / 方言 / 談話編集力 / 教授話法 … More
Except Principal Investigator
教師教育 / 教員養成 / 身体的活動 / 言語的活動 / 協調自律学習 / チーム学習 / 遠隔教育 / 各教科の教育(美術) / 発問 / 思考 / 美術科学習 / 持続可能な開発のための教育 / 俯瞰的理解 / 発問設計 / 遠隔による教育・研修 / 遠隔による教員研修 / 授業設計 / 領域「表現」 / 図画工作・美術科 / Ubiquitous learning / Distance education / Team learning / Diverse learners / Collaborative learning / In-service Education / ケータイの教育利用 / ユビキタス学習 / 多様な学習者 / 協調学習 / 現職教育 / 模倣 / 見る・見せる / ICT / 視覚伝達 / 身体的言語 / 言語活動 / 言語的表現 / 視覚的・身体的表現 / 俯瞰的思考 / 発生機序 / 鑑賞的体験 / アクティブ・ラーニング / 見せる発話 / 美術科教育 / 作文 / 文章 / 国語の特質に関する事項 / 社会的言語習得 / 文章指導 / 言語事項 / 文法教育 / 国語教育 / 実践知 / 実践的研究方法 / 遠隔学習 / 多人数教育 / シンボリック設計法 / 自律学習 / 論理的思考 / モバイル / 授業設計技法 / シンボリズム / 授業研究 / 知識ベース Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (55 results)
  • Co-Researchers

    (27 People)
  •  小中学校の非対面型教室談話を創造的なものにする参加方略についての社会言語学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      達富 洋二
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02060:Linguistics-related
    • Research Institution
      Saga University
  •  Empirical Study on the Promotion of Cognition Through Verbal and Physical Activities in Proactive Art Studies

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Shimpei
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  A sociolinguistic study of learning methods of communication skills in group discourse of childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TATSUTOMI Yohji
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Saga University
  •  Fundamental study of art education from the viewpoint of language activities that encourages the achievement of subject's goal and nurturing of student's sensitivity

    • Principal Investigator
      Takeuchi Shimpei
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Nara University of Education
  •  Sociolinguistic Study of ''Ask Question-Select Student'' Acts in a Japanese Classroom DiscoursePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tatsutomi Yohji
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Saga University
  •  Sociolinguistics Research of Educational Usefulness of "HomeLanguage Register" in Classroom DiscoursePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TATUTOMI Yohji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Bukkyo University
  •  A Basic Study on the Education of Writing in Primary Schools

    • Principal Investigator
      MORIYAMA Takuro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese linguistics
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Study on Knowledge Base for Realizing Large-sized Class Teaching for Professional Education and Autonomous Team Learning

    • Principal Investigator
      NISHINOSONO Haruo
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Bukkyo University
  •  児童の方言による発話の有用性と発話における個々の差異を聞き分ける教授話法Principal Investigator

    • Principal Investigator
      達富 洋二
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Bukkyo University
  •  Study on Participation of Diverse In-service Teachers to Team Learning and Distance Education

    • Principal Investigator
      NISHINOSONO Haruo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      BUKKYO UNIVERSITY

All 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教師コミュニケーション力2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Book] 国語授業の新常識読むこと低学年2011

    • Author(s)
      達富洋二・森山卓郎, ほか
    • Total Pages
      144
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320087
  • [Book] 国語授業の新常識 読むこと(低学年編)2011

    • Author(s)
      達富洋二, 森山卓郎, ほか
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320087
  • [Book] 国語教育の新常識2010

    • Author(s)
      森山卓郎・達富洋二
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320087
  • [Book] 国語教育の新常識2010

    • Author(s)
      森山卓郎, 達富洋二
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320087
  • [Journal Article] 創造的なグループ談話を創造するために教師が行ってきたことのリフレクション2019

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      九州国語教育学会紀要

      Volume: 第8号

    • NAID

      40021998111

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 問いを立てることからはじめる単元の創造2018

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大国語教育

      Volume: 2 Pages: 22-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 創造的なグループ談話に必要なコミュニケーション力とはどのようなものか2018

    • Author(s)
      中尾聡志,達富洋二
    • Journal Title

      九州国語教育学会紀要

      Volume: 7 Pages: 54-69

    • NAID

      40021626874

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 小学校国語科単元学習におけるコンパクトライティングの有効性(2)-単元「物語の読解」-2017

    • Author(s)
      西原宏一,達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大学教育実践研究

      Volume: 34 Pages: 11-21

    • NAID

      40021163987

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 教科教育におけるICT活用の理論と実践2017

    • Author(s)
      達富洋二,栗山裕至,和田学,中西雪夫,中村隆敏,角和博
    • Journal Title

      佐賀大学教育実践研究

      Volume: 35 Pages: 85-100

    • NAID

      120006990456

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 中学校国語科単元学習におけるコンパクトライティングの有効性(2)-単元「伝統的な言語文化」-2017

    • Author(s)
      田﨑信子,達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大学教育実践研究

      Volume: 34 Pages: 23-40

    • NAID

      40021163992

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 読みなずむ子どもが動き出す読みがいのある単元の創造-国語教室の創造/子どもが自ら問いをもつこと-2017

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大国語教育

      Volume: 1 Pages: 27-38

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] グループ談話では何が起こっているか2017

    • Author(s)
      達富洋二,田﨑信子
    • Journal Title

      九州国語教育学会紀要

      Volume: 6 Pages: 89-108

    • NAID

      40021163211

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Journal Article] 中学校国語科単元学習におけるグループ学習の対話性の促進2016

    • Author(s)
      田﨑信子,達富洋二
    • Journal Title

      『九州国語教育学会紀要』第5号,九州国語教育学会

      Volume: 5 Pages: 23-32

    • NAID

      40021164616

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 教室談話における「発問-指名行為」と発話機会の提供の検討2016

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      『九州国語教育学会紀要』第5号,九州国語教育学会

      Volume: 5 Pages: 54-65

    • NAID

      40021164638

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 国語科単元学習を創造するための検討カテゴリ-国語科授業における行為の「ふさわしさ」の検討カテゴリの再考-2016

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      『佐賀大国文』第44号,佐賀大学国語国文学会

      Volume: 44 Pages: 45-50

    • NAID

      110010040987

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 中学校国語科単元学習におけるコンパクトライティングの有効性2016

    • Author(s)
      田﨑信子,達富洋二
    • Journal Title

      『佐賀大学教育実践研究』第33号,佐賀大学附属実践センター

      Volume: 33 Pages: 67-80

    • NAID

      110010041033

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 小学校国語科における「書くこと」と「読むこと」を関連づけた単元の研究2016

    • Author(s)
      髙木公裕,達富洋二
    • Journal Title

      『佐賀大学教育実践研究』第33号,佐賀大学附属実践センター

      Volume: 33 Pages: 55-66

    • NAID

      110010041007

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 小学校国語科単元学習におけるコンパクトライティングの有効性2016

    • Author(s)
      西原宏一,達富洋二
    • Journal Title

      『佐賀大学教育実践研究』第33号,佐賀大学附属実践センター

      Volume: 33 Pages: 41-53

    • NAID

      110010041019

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 単元学習の二次的展開-作品の共有化と学びの総括-2016

    • Author(s)
      田﨑信子,達富洋二
    • Journal Title

      『佐賀大国文』第44号,佐賀大学国語国文学会

      Volume: 44 Pages: 52-60

    • NAID

      110010040984

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 教室談話分析による「挙手-指名行為」の検討2015

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      九州国語教育学会紀要

      Volume: 4 Pages: 55-65

    • NAID

      40021148706

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 学習者の自覚的な学びを創造する国語科授業―三つの検討カテゴリからのリフレクション―2015

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大国文

      Volume: 43 Pages: 14-28

    • NAID

      110010040637

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 国語科の読解にICTを取り入れることの効果2014

    • Author(s)
      脇山英靖,達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大学文化教育学部研究論文集

      Volume: 19 Pages: 41-70

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 国語科授業における行為の「ふさわしさ」の検討カテゴリ2014

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佐賀大国文

      Volume: 42 Pages: 68-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Journal Article] 教育実習生の授業コミュニケーション力の傾向-実習経験者と実習未経験者の記述の比較-2013

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      教職支援センター紀要

      Volume: 第4集 Pages: 1-11

    • NAID

      110009597990

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 小学生の教室談話に見られる「省略」2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究第23号,金沢大学人間社会環境研究科

      Pages: 139-152

    • NAID

      120004922053

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教室談話におけるとりたて助詞の「は」の研究2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集

      Volume: 23 Pages: 19-31

    • NAID

      110008920947

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 「自分のことばだから「分かった!」が分かる」2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      『実践国語研究』

      Volume: №312 Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 小学生の教室談話に見られる「スタイルの切り替え」2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究第24号,金沢大学人間社会環境研究科

      Pages: 93-107

    • NAID

      40019492727

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 小学生の教室談話に見られる「スタイルの切り替え」2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究

      Volume: 第24号 Pages: 93-107

    • NAID

      40019492727

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教室談話におけるとりたて助詞の「は」の研究2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集第23号,佛教大学

      Pages: 19-31

    • NAID

      110008920947

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 研究ノート/小学生の教室談話に見られる「省略」2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究

      Volume: 23 Pages: 139-152

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教師話法研究の現状と課題2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集

      Volume: 第22号 Pages: 107-116

    • NAID

      110008454274

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教室談話を編集する過程における教師の聞く行為の研究2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究

      Volume: 21号(印刷中)

    • NAID

      120003497580

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教育実習生の教師話法にかかわる現状と課題2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: (印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教室談話を編集する過程における教師の聞く行為の研究2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      人間社会環境研究第21号,金沢大学人間社会環境研究科

      Pages: 1-14

    • NAID

      120003497580

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教師話法研究の現状と課題2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集第22号,佛教大学

      Pages: 107-116

    • NAID

      110008454274

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Journal Article] 教育話法における教授聞解力の類型2009

    • Author(s)
      達富洋二
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集 第20号

      Pages: 1-11

    • NAID

      110007974907

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653113
  • [Presentation] グループ談話の参加者が「この談話を創造的なものにしよう」と自覚することの効果2018

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      九州国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Presentation] 小学生の理解語彙と表現語彙-子どもはその語彙で満足しているのか-2018

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      佐賀大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Presentation] 国語科学習におけるグループ談話の傾向 ―グループでは何が起こっているか―2017

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      九州国語教育学会 福岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Presentation] 小中学校国語科おけるグループ談話の傾向2016

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第7回 九州国語教育学会
    • Place of Presentation
      福岡教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02684
  • [Presentation] 多義表現の解釈の共有と教室談話2016

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第43回 佐賀大学国語国文学会,佐賀大学国語国文学会
    • Place of Presentation
      佐賀大学
    • Year and Date
      2016-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Presentation] 教室談話における教師の「発問-指名行為」と学習者の発話機会の検討2015

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第6回 九州国語教育学会 鹿児島大会,九州国語教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Presentation] 教室談話におけるとりたて助詞「は」の指標的機能2014

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第42回 佐賀大学国語国文学会
    • Place of Presentation
      佐賀大学
    • Year and Date
      2014-12-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Presentation] 教室談話分析による「発問-指名行為」の検討2014

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第5回 九州国語教育学会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Presentation] 教室談話への教師の関与の見通しと効果の測定2014

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第3回 クリッカーを活用したアクティブラーニング研究会
    • Place of Presentation
      キャンパスプラザ京都
    • Year and Date
      2014-11-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370483
  • [Presentation] 小学校の教室談話の特徴と教師の聞く行為2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第122回 全国大学国語教育学会 筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 小学校の教室談話の特徴と教師の聞く行為2012

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第122回全国大学国語教育学会筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 教育実習生の教師話法の現状2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      日本教師教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 教室談話における児童発話の特徴のカテゴリー化2011

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      日本教育実践学会第14回研究大会
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2011-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 教師は児童の発話の何を聞いているか2010

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      第119回全国大学国語教育学会鳴門大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 教室談話編集過程における教師の聞く力の研究2010

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      全国大学国語教育学会東京大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 教師は児童の何を聞いているか2010

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      全国大学国語教育学会鳴門大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520448
  • [Presentation] 小学校国語科における教授聞解力の特質と機能-授業ことばのレジスターとアドレス-2008

    • Author(s)
      達富洋二
    • Organizer
      日本教育学会第67回大会
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Year and Date
      2008-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19653113
  • 1.  HARA Kiyoharu (20278469)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KOBAYASHI Takashi (10351305)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MIYATA Hitoshi (50263166)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NISHINOSONO Haruo (90027673)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  HASHIMOTO Norihisa (60189496)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MORIYAMA Takuro (80182278)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  Takeuchi Shimpei (10552804)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SUMI Atsushi (30515929)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  INOUE Eriko (90314567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  WATANABE Nobuki (10362584)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MIZUYAMA Mitsuharu (80303923)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MURAKAMI Tadayuki (20314297)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ISHIKAWA Makoto (80284818)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KAKIUCHI Yukio (50117420)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KATO Hisao (40135827)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  MATSUKAWA Toshihiro (10190430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SUGAI Kazumi (10252206)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MORIYAMA Jun (40303482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 19.  MORI Atsushi (30407209)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 20.  ANDREW Obermeier (40379061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  KURODA Yasufumi (70309079)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  東良 雅人 (70619840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  北尾 岳夫 (40461149)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TANAKA Seiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  NAGATOMO Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  ASHIDA Fuma
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  HASHIMOTO Yuka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi