• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Moro Yuji  茂呂 雄二

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MORO Yuji  茂呂 雄二

MORO Y ji  茂呂 雄二

Less
Researcher Number 50157939
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 東京成徳大学, 応用心理学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 東京成徳大学, 応用心理学部, 教授
2018 – 2020: 筑波大学, 人間系(副学長), 教授
2013 – 2015: 筑波大学, 人間系, 教授
2011: 筑波大学, 人間系, 教授
2007 – 2010: University of Tsukuba, 大学院・人間総合科学研究科, 教授 … More
2006: Tsukuba University, Graduate School of Comprehensive Human Sciences., Professor
2004 – 2006: University of Tsukuba, Graduate School of Comprehensive Human Sciences, Associate Professor, 大学院・人間総合科学研究科, 助教授
1994 – 2003: 筑波大学, 心理学系, 助教授
1991 – 1993: 国立国語研究所, 言語教育研究部, 主任研究官
1990 – 1992: 国立国語研究所, 言語教育研究部, 研究員
1988: Dept.of Language Pedagogy, NLRI, 言語教育研究部・第一研究室, 研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / 教育・社会系心理学 / Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 10020:Educational psychology-related / 談話(ディスコース)
Except Principal Investigator
教科教育 / 国語学 / 談話(ディスコース) / Education on school subjects and activities / 教育・社会系心理学 / Japanese language education / Psychology
Keywords
Principal Investigator
方言 / 共通語 / 発達 / パフォーマンス心理学 / パフォーマンスアプローチ / language development / Dialectal Japanese Language / 言語発達 / Common Japanese / Dialectal Japanese … More / メタ言語意識 / パフォーマンス / 学習 / テクスト言説分析 / 育成プログラム / 基礎コンピテンシー / 学習支援 / パフォーマンスワークショップ / 心理学授業カリキュラム / 形成的調査 / 大学生低学力問題 / 貧困 / 社会文化資本の再分配 / 空間移行 / 第3空間 / 貧困の子ども / 社会物質的アレンジメント / 貧困の子ども・青年 / 再配分 / アクションリサーチ / 公共空間 / 貧困と格差 / 子どもの貧困 / ソーシャルセラピューティクス / 社会関係資本 / 第三空間 / 社会技術 / 交換形態 / experimental classroom activity / designing language class / participation / ethnography / linguistic heterogeneity / standard Japanese / vernacular Japanese / 実験授業 / 授業モデル / 参加 / エスノグラフィー / 言語的多様性 / discourse analysis / nattives on life-cource / register / 言語の社会的使用 / 談話データ / 児童期後期 / 談話分析 / 語り(ナラティブ) / レジスター / experimental education / switching ability / meta-phonetic awareness / Common Japanese Language / 模倣 / 文法 / 音声分類 / 形成実験 / 使い分け能力 / メタ音声認識 / Alteration of Speech Genre / Discourse Repatoir / Language Competency / One-Child Day Method / Discourse / ジャンルの交替 / 言語能力 / 談話レパートリー / 終日追跡法 / 談話 / Children / preschoolers / Meta-linguistic Knowledge / 音声 / 児童 / 幼児 / メタ言語能力 / 心理実践家 / コミュニティービルダー / 演劇遊び / 即興 / 即興遊び / コミュニティー作り / 格差問題 / 若者発達支援 / 格差 / ソーシャルセラピー / 移動による学修 / 質的方法 / 次世代育成 / 技術継承 / 質的方法論 / 移転 / 移入 / 移動による学習 / 環境移行 / 道徳言説 / 情動政治 / 教師養成 / 看護 / 語り / 学習科学 / 学習過程 / 教室談話 … More
Except Principal Investigator
談話 / 聴解テスト / learning process / 相互作用・相互行為 / Conversation Analysis / interaction / 会話分析 / 相互行為 / 談話分析 / 教室の談話資料 / 聴解能力 / text books / aquisition ratio of Kanji / allotment of j y Kanji to learning stages / database / Kanji-related information / j y Kanji / 分類漢字表 / 漢字学習指導アンケート / データベース化 / 作文 / 教科書 / 熟知度 / 習得度 / 学習段階配当 / データベース / 漢字情報 / 常用漢字 / Action research / Curriculum development and construction / Imaginative Play / Collaborative learning / Art education / アクションリサーチ / 演劇教育 / アクション・リサーチ / カリキュラム構成・開発 / 想像遊び / 協働的学習 / アート教育 / Teacher talk / Foreigner Talk / Contact Situations / purchase-sales interactions / Communication Behavior / パラ言語情報 / ノンバーバル記号 / 言語行動 / ティーチャートーク / フォリナートーク / 接触場面 / 買い物場面 / コミュニケーション行動 / clinical curriculum for children's learning / clinical counseling of learning / clinical process of learning / learning and living each other / logic of act of a body / formation of learning / 相互行為・相互作用 / 学習過程臨床カリキュラム / 学習臨床カウンセリング / 学習場面臨床学 / 学び合い・生き合う / 身体性 / 学びの成り立ち / 学びの過程 / Microanalysis / Vygotsky / sociology of science laboratories / structure of science interaction / Japan comparative education / USA / technician interaction / scientist / science education / classroom interaction / 社会的相互行為 / 微視的分析 / ヴィゴツキー / 科学研究室の社会学 / 科学におけるやりとりの構造 / アメリカの日本の教育の比較 / 研究者と技官のやりとり / 科学教育 / 教室でのやりとり / interaction analysis / interaction and mutual act / discourse analysis / the logic of a child / learning / generating-expressing / "zest for living" / 造形行為 / 学び / 生きる方 / 学習成立 / 相互行為分析 / 子どもの論理 / 学習過程 / 学びの成立 / 表す / つくる / 生きる力 / psychology of perception / workplace / social activity / disconrse / seeing / 視覚(Vision) / 道具(Tools) / コンピュータ / 記憶(Memory) / 参与(Participation) / 相互行為(Interaction) / 活動 / 視覚 / 知覚心理学 / ワークプレース / 社会的活動 / 見ること / hypermnesia / proceding memory / recognition memory / episodic memory / priming / aging / Explicit memory / implicit memory / 老人 / 手続き記憶 / 記憶高進 / 再認記憶 / エピソード記憶 / プライミング / 加齢 / 顕在記憶 / 潜在記憶 / role-playing / speech / speech communication / personal computer / discussion / self assertion / bullying / ロールプレイング / ディスカッション / スピーチ / スピーチコミュニケーション / パソコン / 話し合い / 自己主張 / いじめ / Listening Comprehension Test / Utterance Meaning / Classroom Discourse / Overseas Returnees / Non-Japanese Children / Japanese Education / Instruction In Listening Comprehension / Listening Behavior / 発話意味 / 教室談話 / 帰国子女 / 外国人子弟 / 国語教育 / 聴解指導 / 聴解行動 / Everyday Cognition / Reality Monitoring on Math Problem / Conversational Analysis Classroom / Language Game of School / 学校の言語ゲ-ム / 授業の談話分析 / 日常認知 / 算数問題の現実性 / 授業の談語分折 / 学校の言語ゲーム / ラベリング項目 / 無意味語 / 話し言葉 / 資料文献 / 感動詞・無意味語の記述の枠組み / ビデオ資料の文字起こし / 丁寧度 / 資料の掘り起こし Less
  • Research Projects

    (24 results)
  • Research Products

    (87 results)
  • Co-Researchers

    (43 People)
  •  Developing Basic Competencies of College Student by Performance ApproachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      茂呂 雄二
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  Exploratory development of Third Space bridging public and private sphere for poor youthPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Moro Yuji
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
      University of Tsukuba
  •  Developing Psychological Practitioner Through Social Therapeutic MethodologyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Leaner's discourse and the deepening of knowledge in boundary crossing processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Textual-Discursive Analysis : A Qualitative Method for Articulating Learning ProcessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Analysis of the teaching-learning process in art education : Designing the theatrical education as collaborative imagination

    • Principal Investigator
      MIYAZAKI Kiyotaka
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Designing participatory language class on ethnography of linguistic hetrogeneity.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  General study of educational practices based on clinical learning curriculum corresponding to a process of children's learning

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Takeyoshi, 西野 範夫
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Language development after adolescence : Diversification of registers and its situated uses.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba, Institute of Psychology
  •  A typology of script-dependent communication behavior and the acquisition of competence in its usage

    • Principal Investigator
      SHINOZAKI Koichi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      国語学
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Developmental process of children's meta-linguistic awareness on the difference between standard and dialectal Japanese.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba, Institute of Psychology
  •  Construction of basic theory of learning as "zest for living" by child's act of generating-expressing and organazation new educational system

    • Principal Investigator
      NISHINO Norio
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Achievement of Learning Through Discourse

    • Principal Investigator
      BERDUCCI Domenic
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      談話(ディスコース)
    • Research Institution
      Toyama Prefectural University
  •  Heterogeneity and Alteration of Speech Genre in Children Shadowed by One-Child Day MethodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      談話(ディスコース)
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Interaction Analysis of Discourse within Social Activity

    • Principal Investigator
      NISHIZAKA Aug
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      談話(ディスコース)
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Developing Speech Communication Skills for Reducing Bullying

    • Principal Investigator
      ARIMOTO Hidefumi
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research of Japan
  •  Explicit and Implicit Memory in the aged : Searching for factors to prevent declining memory

    • Principal Investigator
      OHTA Nobuo
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development and Formation of Metalinguistic Knowledge on Phonetic UnitPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MORO Yuji
    • Project Period (FY)
      1994 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  教室談話過程の質的分析-方言と共通語のコード交替に注目して-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      茂呂 雄二
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      The National Institute for Japanese Language
  •  Study on Listening Comprehension Process of Native and Non-Native Learners of Japanese

    • Principal Investigator
      KAI Mutsuro
    • Project Period (FY)
      1993 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      The National Language Research Institute
  •  聴解指導研究資料文献の現状と問題点-国語教育・日本語教育の実践に役立てるための方策-

    • Principal Investigator
      甲斐 睦朗
    • Project Period (FY)
      1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      The National Institute for Japanese Language
  •  聴解指導研究資料文献の現状と問題点ー国語教育・日本語教育の実践に役立てるための方策ー

    • Principal Investigator
      KAI Mutsuro
    • Project Period (FY)
      1991 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      The National Institute for Japanese Language
  •  Language Game of School Math

    • Principal Investigator
      UENO Naoki
    • Project Period (FY)
      1990 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      National Institute for Educational Research
  •  Research into Allotment of J y Kanji to Varying Learning Stages-Based on Data Based Kanji-related Information-

    • Principal Investigator
      NOMURA Masaaki, MURAISHI Sh z
    • Project Period (FY)
      1986 – 1988
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (A)
    • Research Field
      国語学
    • Research Institution
      The National Language Research Institute

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2015 2014 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] パフォーマンス心理学:共生と発達のアート2019

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      新曜社
    • ISBN
      4788516241
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Book] ユーモア的即興から生まれる表現の創発―発達障害・新喜劇・ノリツッコミー2019

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      196
    • Publisher
      クリエーツかもがわ
    • ISBN
      4863422520
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Book] スタンダード学習心理学2018

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      サイエンス社
    • ISBN
      9784781914152
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Book] 成長と発達の心理学:ソーシャルセラピー入門2014

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Book] 活動と状況の心理学2012

    • Author(s)
      茂呂雄二, 他
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Book] 社会と文化の心理学2011

    • Author(s)
      茂呂雄二, 他(編著)
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Book] 社会と文化の心理学2011

    • Author(s)
      茂呂雄二, 他
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Book] A.Sannio, H.Daniels,. K.Gutierez(Eds.)Learning and Expanding with Activity TheoryのうちのSpinozic Re-considerations on the Concept of Activityの章を執筆2009

    • Author(s)
      S.Kagawa, Y.Moro
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      Cambridge University Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Book] Application of Spinoza's theory to the concept of activity theory : Dynamics of the active and passive during transition in the learning process(A. Sannio. H. Daniels, &K.Gutierez (Eds.))2009

    • Author(s)
      Shuta Kagawa,& Yuji Moro
    • Publisher
      Learning and Expanding with Activity Theory, Cambridge University Press(in press)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Book] 異種の時間が交差する発達 : 発達時間論の新展開へ活動の心理学 : 歴史と未来田島信元文化心理学2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Book] 質的心理学講座, 育ちと学びの生成(無藤隆, 麻生武(社会的なもの : 学習研究における質の探求))2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Book] 『育ちと学びの生成』(無藤隆・麻生武編)のうち、社会的なもの:学習研究における質の探求2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Book] 文化心理学(田島信元編)のうち「活動の心理学」(4章)2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] パフォーマンス心理学と日本語教育:コロナ禍の中で見直す言葉の教育2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      言語教育実践「イマ・ココ」

      Volume: 9 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Journal Article] みんなで楽しく発達するパフォーマンス心理学入門2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      モチベーション研究(東京未来大学)

      Volume: 12 Pages: 26-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Journal Article] フォーマンス心理学と日本語教育:コロナ禍の中で見直す言葉の教育2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      言語教育実践「イマ・ココ」

      Volume: 9 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] ギブ- ゲット関係の転換としての発達 : F. Newman のアイディアと状況的学習論の深化2020

    • Author(s)
      北本遼太・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究1-12.

      Volume: 58 Pages: 1-12

    • NAID

      120006808106

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] From “modes of exchange” to “performative exchange”:2020

    • Author(s)
      北本遼太・茂呂雄二
    • Journal Title

      Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society

      Volume: 27 Issue: 1 Pages: 44-62

    • DOI

      10.11225/jcss.27.44

    • NAID

      130007808637

    • ISSN
      1341-7924, 1881-5995
    • Year and Date
      2020-03-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] 「交換形態論」の再評価と「パフォーマンスとしての交換」への拡張:学習のアレンジメント形成における感情の役割2020

    • Author(s)
      北本遼太・茂呂雄二
    • Journal Title

      認知科学

      Volume: 27 Pages: 44-62

    • NAID

      130007808637

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] パフォーアンス心理学:共生のアート2019

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      心と社会

      Volume: 50(3) Pages: 95-98

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] Socio-material arrangements of impoverished youth in Japan: historical and critical perspectives on neoliberalization2019

    • Author(s)
      Takumi Hirose & Yuji Moro
    • Journal Title

      Mind, Culture, and Activity

      Volume: 24,2 Issue: 2 Pages: 95-109

    • DOI

      10.1080/10749039.2019.1604000

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Journal Article] 自己への誤帰属はどのようなやりとりの後に生起するのか?-発話の特徴ならびに発話連鎖の検討-2015

    • Author(s)
      太田礼穂・茂呂雄二
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 63(1) Pages: 1-12

    • NAID

      130005094107

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 自己への誤帰属はどのようなやりとりの後に生起するのか?―発話の特徴ならびに発話連鎖の検討―2015

    • Author(s)
      太田礼穂・茂呂雄二
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 63 Pages: 63-76

    • NAID

      130005094107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 音楽家はアウトリーチ実践をいかに語るか―修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチを用いた検討―2015

    • Author(s)
      新原将義・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 49 Pages: 9-19

    • NAID

      120005596068

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 船員教育における実習指導者のはたらきかけの検討2014

    • Author(s)
      守下奈美子、茂呂雄二
    • Journal Title

      認知科学

      Volume: 21(4) Pages: 438-450

    • NAID

      130005075820

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 社会-技術的アレンジメントの再構築としての人工物のデザイン2014

    • Author(s)
      上野直樹・ソーヤー理恵子・茂呂雄二
    • Journal Title

      認知科学

      Volume: 21 Pages: 173-186

    • NAID

      130004853222

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 合奏練習場面における指導者の働きかけをいかに捉えるか : 社会・文化的アプローチの観点から2014

    • Author(s)
      新原 将義 , 茂呂 雄二
    • Journal Title

      認知科学

      Volume: 21(4) Pages: 468-484

    • NAID

      130005075831

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Journal Article] 大学院生メディエータを活用した看護実践者のワークショップ2011

    • Author(s)
      岩木穣・太田礼穂・守下奈美子・灰田和正・韓東哲・香川秀太・臼井東・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研

      Volume: 42 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 大学院生メディエータを活用した看護実践者のワークショップ2011

    • Author(s)
      岩木穣, 太田礼穂, 守下奈美子, 灰田和正, 韓東哲, 香川秀太, 臼井東, 茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研

      Volume: 42 Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 幼児期の物語理解は養育者にどのように捉えられているか-絵本読み聞かせ活動を中心に2011

    • Author(s)
      太田礼穂・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 42 Pages: 9-20

    • NAID

      40018987294

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 幼児期の物語理解は養育者にどのように捉えられているか-絵本読み聞かせ活動を中心に2011

    • Author(s)
      太田礼穂, 茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研

      Volume: 42 Pages: 9-20

    • NAID

      40018987294

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] Reducing Schoolwork Burdens2011

    • Author(s)
      Moro, Y
    • Journal Title

      Improving Academic Performance in Japan. Paper presented at Basic Education Forum in The 8th Beijing International Education Expo, Beijing

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] Art and network in and around school : Re-organization of community association through traditional art activity2011

    • Author(s)
      Shiroma, S. and Moro, Y
    • Journal Title

      Paper presented at 3rd International Society of Culture and Activity Research, Rom

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 小学校教師間ネットワーク分析-相談・被相談関係からネットワークを捉える-2010

    • Author(s)
      徳舛克行・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 39 Pages: 1-9

    • NAID

      120002068159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 小学校教師間ネットワーク分析-相談・被相談関係からネットワークを捉える-2010

    • Author(s)
      徳舛克行・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究 39

      Pages: 1-9

    • NAID

      120002068159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 実践知・臨床知の創造と質的方法2010

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 49 Pages: 28-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 活動としての認知、情動、言説:活動理論とコミュニケーション2009

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集 8

      Pages: 522-531

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 小学校教師間ネットワーク分析.相談・被相談関係からネットワークを捉えるー2009

    • Author(s)
      徳舛克行, 茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 39 Pages: 1-9

    • NAID

      120002068159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Journal Article] 心理研究の方法としての読書-テクスト言説分析の提案2009

    • Author(s)
      臼井東・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究 37

      Pages: 19-30

    • NAID

      120001106223

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 心理研究の方法としての読書:テクスト言説分析の提案2009

    • Author(s)
      臼井東・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波心理学研究 37

      Pages: 19-30

    • NAID

      120001106223

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 活動としての認知、情動、言説 : 活動理論とコミュニケーション2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      (認知言語学会第8回大会シンポジウム『認知言語学とコミュニケーション』)日本認知言語学会論文集 第8巻

      Pages: 522-531

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 教育心理研究における質的方法の意味2008

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      教育心理学年報 47集

      Pages: 149-159

    • NAID

      110006666163

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 中学校における専門家とのコラボレーションによる和楽器授業の展開過程-「参加としての学習」の観点から-2007

    • Author(s)
      城間祥子・茂呂雄二
    • Journal Title

      教育心理学研究 55(1)

      Pages: 12-134

    • NAID

      110006249670

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] 生能楽サークルにおける仕舞の学習過程-初心者の技能の社会的構成-2007

    • Author(s)
      城間祥子・茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究 33

      Pages: 9-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] バフチンの対話性概念による社会心理研究の拡張2007

    • Author(s)
      朴東燮・茂呂雄
    • Journal Title

      実験社会心理学研究 46(2)

      Pages: 146-161

    • NAID

      130000303322

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] バフチンの対話性概念による社会心理研究の拡張2007

    • Author(s)
      朴東攣・茂呂雄二
    • Journal Title

      実験社会心理学研究 46(2)

      Pages: 146-161

    • NAID

      130000303322

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Journal Article] ZPD as Voices in Unity : An Ethnography of Dialogue in Classroom2005

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究 30号(印刷中)

    • NAID

      120000839806

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530419
  • [Journal Article] ZPD as Voices in Unity : An Ethnography of Dialogue in Classroom.2005

    • Author(s)
      茂呂 雄二
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究 30号(印刷中)

    • NAID

      120000839806

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530419
  • [Journal Article] ZPD as Voices in Unity : An Ethnography of Dialogue in Classroom.

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Journal Title

      Journal of Tsukuba Psychological Research 30(in press)

    • NAID

      120000839806

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530419
  • [Presentation] パフォーマンス・アプローチ心理学に基づく研究と実践:「心のアート」としての心理学とは何か2023

    • Author(s)
      茂呂 雄二(東京成徳大学)・北本 遼太(浜松学院大学短期大学部)岸 磨貴子(明治大学)・城間 祥子(沖縄県立芸術大学)・森岡 正芳(立命館大学)・東村 知子(京都教育大学)
    • Organizer
      日本発達心理学会 第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] 状況の不確定性とパフォーマンスが作る認知の能動性2023

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本認知科学会 OS 09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] パフォーマンス・アプローチ心理学:発達の意味・心のアートの意味2023

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本発達心理学会ラウンドテーブル 3PM2-H-RT07 『パフォーマンス・アプローチ心理学に基づく研究と実践: 「心のアート」としての心理学とはなにか』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] パフォーマンス・アプローチ心理学:発達の意味・心のアートの意味2023

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本発達心理学会ラウンドテーブル 3PM2-H-RT07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] みんなで楽しく発達する パフォーマンス心理学入門2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      2022東京未来大学 モチベーション研究所 第17回フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] 若者が直面する社会的困難さをパフォーマンス心理学から支援する2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      臨床発達心理士会全国資格更新研修会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] パフォーマンス心理学の拡張:ウィトゲンシュタインの像・想像・臨床2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      認知科学会 教育環境のデザイン分科会(DEE)研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] みんなで楽しく発達する パフォーマンス心理学入門2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      2022東京未来大学 モチベーション研究所 第17回フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンス心理学の拡張:ウィトゲンシュタインの像・想像・臨床2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      認知科学会 教育環境のデザイン分科会(DEE)研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] もう一つの対話主義:ウィトゲンシュタインの パフォーマティビティー2022

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本認知科学会DEE研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] パフォーマンスの意味2021

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本質的心理学会第17回大会会員企画シンポジウム: 知識偏重社会への警鐘 ―「知らない」のパフォーマンスが未来を創る― (ZOOM開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンスのインパクト2021

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      国際ワークショップ『ロイス・ホルツマン博士と語る「共生と発達のアート:パフォーマンス心理学」』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] ソーシャルセラピューティクスとアクション2021

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本アクションメソッド普及協会 秋大会 in ZOOM
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンスのインパクト2021

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      国際ワークショップ『ロイス・ホルツマン博士と語る「共生と発達のアート:パフォーマンス心理学」』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] パフォーマンスの意味2021

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本質的心理学会第17回大会会員企画シンポジウム: 知識偏重社会への警鐘 ―「知らない」のパフォーマンスが未来を創る―
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02851
  • [Presentation] 「知らない」のパフォーマンスが未来を創る:知識偏重社会への警鐘2021

    • Author(s)
      石田喜美・岸磨貴子・茂呂雄二・佐伯胖・太田礼穂・新原将義・渡辺貴裕・山口悦子・サトウタツヤ
    • Organizer
      日本質的心理学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] Talent Show and its Impact in Japan2020

    • Author(s)
      Hirose, T., Kitamoto, R., Moro, Y.
    • Organizer
      Performing the World Happening(s) first All Stars International Talent Show.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンスの意味2020

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本質的心理学会第17回大会会員企画シンポジウム: 知識偏重社会への警鐘 ―「知らない」のパフォーマンスが未来を創る―
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンスのインパクト2020

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      国際ワークショップ『ロイス・ホルツマン博士と語る「共生と発達のアート:パフォーマンス心理学」』科学研究費基盤C「貧困の子どもの支援を目指した公私空間を橋渡しする第3空間の探索的開発」代表茂呂雄二
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] Playing with “Let’s Develop!”: Performing Giving in the Culture of Neoliberalism2018

    • Author(s)
      Hirose, T., Otsuka, S., Kitamoto, R., Moro, Y. and Miyamoto, M.
    • Organizer
      Performing the World 2018: Let’s Develop! at All Stars Project Inc., New York City, September 23, 2018.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] パフォーマンス心理学と恊働実践の意味.2018

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      第11回日本保健医療福祉連携教育学会学術集会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03029
  • [Presentation] Reducing Schoolwork Burdens, Improving Academic Performanee in Japan2011

    • Author(s)
      Moro, Y
    • Organizer
      3 Basic Education Forum in The 8^<th> Beijing International Education Expo, Beijing, June 16, 2011
    • Place of Presentation
      Beijing, Beijing Municipality, China(招待講演)
    • Year and Date
      2011-06-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Art and network in and around school : Re-organization of community association through traditional art activity2011

    • Author(s)
      Shiroma, S., Moro, Y
    • Organizer
      3rd International Society of Culture and Activity Research, Rome, September 8, 2011
    • Place of Presentation
      Rome, Rome Sapienza University, Italy
    • Year and Date
      2011-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Mediational process in post-industrial society. Paper presented at Nordic Conference on Activity Theory and the Fourth Finnish Conference on Cultural and Activity Research (FISCAR10)2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      University of Helsinki
    • Place of Presentation
      Helsinki, Finland
    • Year and Date
      2010-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Industrial Society : Marx, Vygotsky & Mediational process.2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      Marxism and Psychology Conference.
    • Place of Presentation
      Prince Edward University, Sharlottown, Canada
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Politico-Affective Process and Discursive Practice in the Transitive Learning. Paper presented at International Conference on Educational Research2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      Seoul National University. September
    • Place of Presentation
      Seoul, South Korea
    • Year and Date
      2010-09-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Industrial Society : Marx, Vygotsky & Mediational process. Paper presented at Marxism and Psychology Conference.2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      Prince Edward, University
    • Place of Presentation
      Seoul National University. September
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Politico-Affective Process and Discursive Practice in the Transitive Learning.2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      International Conference on Educational Research,_Seoul National University
    • Place of Presentation
      Seoul National University, South Korea
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Mediational process in post-industrial society.2010

    • Author(s)
      Moro, Yuji
    • Organizer
      Nordic Conference on Activity Theory and the Fourth Finnish Conference on Cultural and Activity Research (FISCAR10)
    • Place of Presentation
      University of Helsinki, Helsinki, Finland
    • Year and Date
      2010-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Spinozic Re-considerations on the Concept of Activity. In A. Sannio2009

    • Author(s)
      Kagawa, S. and Moro, Y
    • Organizer
      H. Daniels, & K. Gutierez (Eds.), Learning and Expanding with Activity Theory. New York
    • Place of Presentation
      Cambridge University Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530677
  • [Presentation] Analyzing professional Noh performers' tacit knowledge by a method focused on paired discourses2008

    • Author(s)
      Syoko SHIROMA, and Yuji MORO
    • Organizer
      International Society for Cultural and Activity Research
    • Place of Presentation
      San Diego, California
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Presentation] Asobi, naratibu, gakushu : Engeki wo kaku to shita hoiku katusou no soushutu[Play, narrative, and learning : Creating child-care practice based on theatrical activities] .2007

    • Author(s)
      Miyazaki, K., Saki, A., Moro, Y.,iSaki, M., Sayeki, Y., Ishiguro, H.
    • Organizer
      Symposium at the 18th convention of Japan Society of Developmental Psychology.
    • Place of Presentation
      Oomiya
    • Year and Date
      2007-03-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530673
  • [Presentation] 遊び・ナラティブ・学習:演劇を核とした保育活動の創出2007

    • Author(s)
      宮崎 清孝、佐木 彩水, 茂呂 雄二, 佐木 みどり, 佐伯 胖, 石黒 広昭
    • Organizer
      日本発達心理学会第18回大会
    • Place of Presentation
      大宮
    • Year and Date
      2007-03-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530673
  • [Presentation] 活動としての認知、情動、言説:活動理論とコミュニケーション2007

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本認知言語学会
    • Place of Presentation
      成蹊大学
    • Year and Date
      2007-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530579
  • [Presentation] 保育とアートの協働的な学習の可能性を探る-演劇の場合2006

    • Author(s)
      宮崎 清孝、田中 康生、柏木 陽、佐木 みどり、茂呂 雄二、藤野 有紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第17回大会
    • Place of Presentation
      福岡
    • Year and Date
      2006-03-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530673
  • [Presentation] Hoiku to ato no kyoudouteki na gakushuu no kanousei wo saguru : Engeki no baai[Exploring the possible collaborative learning between early childhood education and art : In the case of theatrical activities] .2006

    • Author(s)
      Miyazaki, K., Tanaka, Y., Kashiwagi, H., Saki, M., Moro, Y., Fujino, Y.
    • Organizer
      Symposium at the 17th convention of Japan Society of Developmental Psychology
    • Place of Presentation
      Fukuoka
    • Year and Date
      2006-03-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530673
  • [Presentation] スピノザのイマギナチオ論とパフォーマンスの心理学

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • [Presentation] 米国・台湾・韓国におけるコミュニティービルディングと放課後の学びの支援

    • Author(s)
      茂呂雄二
    • Organizer
      日本教育学会関東地区公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590171
  • 1.  SINOZAKI Koichi (00206103)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  UENO Naoki (40124177)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  NISHIZAKA Aug (80208173)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KAI Mutsuro (10024085)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FURUKAWA Chikashi (60190138)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KAI Yuichiro (70169374)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MATSUMOTO Takeyoshi (90199878)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  HATTORI Tamaki (70198761)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  NISHINO Norio (50121520)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NOMURA Masaaki (60000428)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MURAISHI Sh z (80000412)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  加藤 清方 (20185838)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  海保 博之 (60035326)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KAGAWA Shuta (90550567)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KUMAGAI Tomoko (40207816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  ISHII Eriko (90212810)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NAKAMICHI Makio (70150034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  ARIMOTO Hidefumi (40241228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  TODA Yoshiharu (50207586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  KUDO Bunzou (30231096)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MINAMI Yasusuke (10266207)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  OHTA Nobuo (80032168)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  TERASAWA Takafumi (90272145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TAKAHASHI Hideki (30251002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  KITAZAWA Noriaki (60296217)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  BERDUCCI Domenic (20257596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  SATO Kimiharu (60113669)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  NUNOKAWA Kazuhiko (60242468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  LONG Daniel (00247884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  TOMA Chikako (60311148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  MIYAZAKI Kiyotaka (90146316)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 32.  SATAKE Hideo (90099911)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SHIMAMURA Naomi (80124189)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  HAYASHI Oki (20000002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  永井 均 (20227979)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  大嶋 彰 (90176868)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  西村 俊夫 (70116359)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  斎賀 秀夫 (30000417)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  つる岡 昭夫 (50000427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  岸 磨貴子 (80581686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 41.  新原 将義 (50802211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  永岡 和香子 (60461894)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  北本 遼太 (90896367)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi