• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHIMORI Akiko  西森 章子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

市原 章子  イチハラ アキコ

ICHIHARA  西森 章子

Less
Researcher Number 50294012
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 広島修道大学, 人文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 広島修道大学, 人文学部, 教授
2021 – 2023: 広島修道大学, 人文学部, 教授
2016 – 2020: 広島修道大学, 人文学部, 准教授
2014 – 2015: 広島修道大学, 人文学部, 研究員
2010 – 2013: Osaka Prefecture University, 学習支援センター, 学習アドバイザー … More
2012: 広島修道大学, 公私立大学の部局等, その他
2005 – 2009: 大阪府立大学, 人間社会学部, 講師
2004: 大阪府立大学, 総合科学部, 講師
2000 – 2003: 大阪府立大学, 総合科学部, 助手
1997 – 1998: Osaka University, Faculty of Human Sciences, Research Associate, 人間科学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Humanities and Social Sciences / Educaion
Keywords
Principal Investigator
高校生 / 意見文 / 大学生 / アーギュメント / 思考支援 / 裏づけ発想トレーニング / 根拠産出トレーニング / 発想支援 / 読解リテラシー / 作動記憶 … More / 中学生 / 推論問題 / 協同学習 / 拡散的思考 / 原因推測 / LMS / ICT環境 / 学習支援システム / カリキュラム開発 / マイサイドバイアス / 思考を育てるカリキュラム / 教材開発 / 創造的思考 / アーギュメンテーション・スキル / 意見文生成 / プランニング / 国語科授業 / 思考介入 / 文章生成 / カリキュラム・教授法開発 / 文章産出 / 教授法開発 / カリキュラム / 学習環境 / マルチメディア / マルチメディア学習環境 / 評価 / 高次読解リテラシー / 中学生(青年期前半の学習者) / 高次読解リテラシー、動的システム / 教育工学、マルチメディア学習環境 / 理解モニタリング教授 / 学習プログラム / 就学前児 / 作動記憶容量 / 説明文的テキスト / メディア利用 / 批判的読解力 / 映像メディア / 文字メディア / 教師の知識 / 学習活動 / 外部人材 / 協働的な指導組織 / 体験カリキュラム / イメージ / 教授学習過程 / グループでの学び / 協働的指導組織 … More
Except Principal Investigator
授業分析 / 教授行動 / 転移 / 数学的思考 / SELF-ASSESSMENT / CRITERION / RUBRIC / INTEGRATIVE STUDY / PORTFOLIO ASSESSMENT / 評価基準づくり / 自己評価活動 / 自己評価 / ルーブリック / 評価基準 / 総合的学習 / ポートフォリオ評価 / Database / Teaching Behavior / Classroom Evaluation / Classroom Analysis / Research on Teaching / Classroom Observation Techniques Research / 授業行動 / データベース / 授業評価 / 授業研究 / 授業研究方法論 / Assessment / Teaching Bahaviors / Structuring Model / Simulation in Classroom / Teaching Skill / Techniques / 授業設計 / シミュレーション / 授業設計支援 / 過程決定 / アセスメント / 構造モデル / 授業シミュレーション / 教授スキル / 授業技術 / 自分 / 自己 / 評価観点 / 教育課程審議会 / タキソノミー / 形成的評価 / 評価観 / 学力観 / 絶対評価 / 目標に準拠した評価 / 相対評価 / 指導要録 / 通知表 / 論理的思考 / 一般的思考 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (22 People)
  •  意見産出における立場選択の意図的保留がマイサイドバイアスに与える影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西森 章子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  拡散的思考の支援を基盤としたアーギュメント生成を促進する学習環境の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西森 章子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  A framework for promoting argumentation skills through idea-generation traingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMORI AKIKO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  Development and Evaluation of Argumentation Instruction incorporated Idea Generation TrainingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMORI AKIKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  Effects of Idea-generation training on Students' Persuasive WritingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMORI Akiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  Study about a change in the scholastic aptitude look seen in a report card

    • Principal Investigator
      古川 治
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Higashiosaka College
  •  The Research on effects of multimedia learning environment for learners' higher-order reading literacy.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMORI Akiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  文字メディアを利用した読解リテラシーの形成方法に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西森 章子
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  数学的思考から論理的思考への転移を導く教授プログラムの開発

    • Principal Investigator
      岡本 真彦
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  文字メディアの教育的活用を通じた読解リテラシー形成に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西森 章子
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  算数・数学的思考から一般的思考への転移の可能性に関する研究

    • Principal Investigator
      岡本 真彦
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  Study on Portfolio Assessment through Integrative Study Pracitice -Developing Process of Rubric and Self-assessment-

    • Principal Investigator
      TERANISHI Kazuko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  学びの場における協働的指導組織の類型とその影響に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西森 章子 (市原 章子)
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Prefecture University
  •  Genealogy of Classroom Observation Techniques Research in Japan

    • Principal Investigator
      INOUE Mitsuhiro
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Development of An Instructional Research Method Based upon Assessment of Selection Sequences of Teaching Behavior

    • Principal Investigator
      INOUE Mitsuhiko
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka University

All 2023 2022 2020 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育用語ハンドブック2023

    • Author(s)
      古川治・姫野完治・西森章子(編著)
    • Total Pages
      289
    • Publisher
      一茎書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03097
  • [Book] 教育学のグラデーション2022

    • Author(s)
      西森章子
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779516573
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03097
  • [Book] 未来を拓く教師のわざ2016

    • Author(s)
      西森章子
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      一茎書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Book] 子どもに向き合う授業づくり-授業の設計,展開から評価まで-2006

    • Author(s)
      西森章子
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17700611
  • [Journal Article] Development of Rationale Production Training2018

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Journal Title

      The Science of Reading

      Volume: 60 Issue: 4 Pages: 215-229

    • DOI

      10.19011/sor.60.4_215

    • NAID

      130007555098

    • ISSN
      0387-284X, 2424-144X
    • Year and Date
      2018-11-27
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091, KAKENHI-PROJECT-18K02899
  • [Journal Article] 根拠産出トレーニングの効果に関する補足的検討2018

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Journal Title

      広島修大論集

      Volume: 58(2) Pages: 103-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Journal Article] 根拠産出トレーニングが高校生の意見文生成に及ぼす影響2018

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Journal Title

      大阪大学教育学年報

      Volume: 23 Pages: 3-15

    • NAID

      120006414443

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Journal Article] 高校生における「自分の考えを書くこと」への問題意識2015

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Journal Title

      大阪大学教育学年報

      Volume: 20号 Pages: 119-125

    • NAID

      120005822939

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Journal Article] 小学校通知表・評価観点にみる学力観の分析2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Journal Title

      日本教育工学会論文集 31

      Pages: 37-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Journal Article] 第2回 日本視聴覚教育協会・井内賞受賞論文発表2009

    • Author(s)
      西森章子・山本はるか
    • Journal Title

      月刊「視聴覚教育」 通巻736

      Pages: 14-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Journal Article] 小学校通知表・評価観点にみる学力観の分析2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Journal Title

      日本教育工学会論文集 31巻

      Pages: 37-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Journal Article] 動的システム理解における情報提示様式の効果に関する研究2008

    • Author(s)
      西森章子、山本はるか
    • Journal Title

      教育メディア研究 第14巻第1号

      Pages: 45-54

    • NAID

      110009780623

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Journal Article] 就学前児のテキスト理解に言語化経験が及ぼす影響2006

    • Author(s)
      西森章子, 藤野祥子
    • Journal Title

      日本教育心理学会第48回総会論文集

      Pages: 426-426

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17700611
  • [Journal Article] 中学校おける数学学習内容への有効性認知と日常的思考との関連性2006

    • Author(s)
      西森章子・他3名
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌 30(Supp1.)

      Pages: 149-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17700611
  • [Journal Article] 数学の思考レベルでの理解と科学的思考との関連性(2)2004

    • Author(s)
      西森章子, 岡本真彦, 三宮真智子, 加藤久恵
    • Journal Title

      日本教育心理学会第46回大会発表論文集 46

      Pages: 185-185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15020254
  • [Journal Article] 数学学習内容の構造化を基にした教師と生徒の比較2004

    • Author(s)
      西森章子, 加藤久恵, 岡本真彦, 三宮真智子
    • Journal Title

      日本カリキュラム学会第15回大会発表要旨集録 15

      Pages: 129-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15020254
  • [Journal Article] 数学問題解決における分析的思考の検討 - OECD/PISA・レーシングカー課題を応用して -2004

    • Author(s)
      西森章子, 岡本真彦, 三宮真智子, 加藤久恵
    • Journal Title

      日本教育工学会第20回全国大会講演論文集 20

      Pages: 529-530

    • NAID

      10013557785

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15020254
  • [Journal Article] 数学問題解決における分析的思考の検討-OECD/PISA・レーシングカー課題を応用して-2004

    • Author(s)
      西森章子, 岡本真彦, 三宮真智子, 加藤久恵
    • Journal Title

      日本教育工学会第20回全国大会講演論文集

      Pages: 529-530

    • NAID

      10013557785

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15700520
  • [Journal Article] 動的システム理解における情報提示様式の効果に関する研究

    • Author(s)
      西森 章子・山本 はるか
    • Journal Title

      教育メディア研究

    • NAID

      110009780623

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Presentation] 原因推測と個人要因との関連性に関する予備的検討2020

    • Author(s)
      西森章子・平本花菜子
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03097
  • [Presentation] 根拠産出トレーニングの効果に関する検討(3)2018

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Presentation] 意見文生成指導における裏づけ発想トレーニングの効果の検討2017

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Presentation] 根拠産出トレーニングの効果に関する検討(2)ー学習者の「根拠産出への積極性」に着目してー2016

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Presentation] 根拠産出トレーニングが高校生の意見文生成に及ぼす影響2016

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01091
  • [Presentation] 根拠産出トレーニングの効果に関する検討―呈示される例の質は産出に影響するか―2015

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ・新潟コンベンションセンター
    • Year and Date
      2015-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Presentation] A Preliminary Study on Good Writing Image among Japanese University Students2014

    • Author(s)
      Akiko Nishimori and Machiko Sannomiya
    • Organizer
      21st International Conference on Learning
    • Place of Presentation
      Lander College for Women Touro College
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Presentation] 大学生を対象とした「主張に対する根拠産出トレーニング」の検討2014

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学(岐阜県・岐阜市)
    • Year and Date
      2014-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Presentation] 裏づけ発想トレーニングが高校生の意見文産出に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Presentation] 裏づけ発想トレーニングの開発とその効果に関する研究2013

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350310
  • [Presentation] 根拠産出トレーニングの試行とその効果に関する研究2012

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子(2012)
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700999
  • [Presentation] 「書くこと」に対する高校生の問題意識とその実態に関する予備的検討2012

    • Author(s)
      西森章子
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700999
  • [Presentation] 書くこと」に対する高校生の問題意識とその実態に関する予備的検討2012

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子・久坂哲也
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2012-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700999
  • [Presentation] 三宮真智子(2011)大学生におけるレポート観の予備的検討2011

    • Author(s)
      西森章子
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700999
  • [Presentation] 大学生におけるレポート観の予備的検討2011

    • Author(s)
      西森章子・三宮真智子
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700999
  • [Presentation] 教職協働による初年次教育の構築・「職」からの検討2010

    • Author(s)
      佐々木智子・西森章子, 他1名
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      高千穂大学
    • Year and Date
      2010-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(6)-テキストマイニングによる指導要録との比較-2010

    • Author(s)
      後藤真一・西森章子, 他3名
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(6)-テキストマイニングによる指導要録との比較2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(7)一現場からみた学力観の小・中学校比較一2009

    • Author(s)
      西森章子、細川和仁、後藤真一、古川治、浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(6)-テキストマイニングによる指導要録との比較2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表 その1
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 通知表・評価観点を基にした学力観の分析(7)-現場からみた学力観の小・中学校比較-2009

    • Author(s)
      西森章子・細川和仁・後藤真一・古川治・浅田匡
    • Organizer
      日本教育工学会(第25回)大会発表 その2
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • [Presentation] 動的システム理解における情報提示様式の効果に関する研究2007

    • Author(s)
      西森 章子・山本 はるか
    • Organizer
      第14回日本教育メディア学会年次大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2007-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19700645
  • [Presentation] 通知表の評価観点を基にした学力観の分析(1)〜(3)2007

    • Author(s)
      西森 章子, 他2名
    • Organizer
      日本教育工学会大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530733
  • 1.  INOUE Mitsuhiko (60016491)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NANBU Masatoshi (90143627)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  岡本 真彦 (40254445)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  三宮 真智子 (90170828)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  加藤 久恵 (00314518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  山口 好和 (30271018)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NISHIHATA Ritsuko (20249816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MAESAKO Takanori (00114893)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  YOSHIZAKI Shizuo (20116130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  IKUTA Takashi (20018823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SUGAI Katsuo (40000294)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TERANISHI Kazuko (80030039)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAGATA Tomoko (10283920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  高橋 哲也 (20212011)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  川添 充 (10295735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  古川 治 (10425382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 17.  梶田 叡一 (70000065)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  浅田 匡 (00184143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 19.  細川 和仁 (30335335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 20.  渡邊 規矩郎 (60452512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  山内 祐平 (50252565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  西之園 晴夫 (90027673)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi