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ONZO Naoto  恩藏 直人

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恩蔵 直人  オンゾウ ナオト

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Researcher Number 70194652
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Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 商学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2024: 早稲田大学, 商学学術院, 教授
1992 – 1993: 早稲田大学, 商学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields / 商学・経営学
Keywords
Principal Investigator
マーケティング / 製品開発 / 新製品開発 / 製品デザイン / 企業パフォーマンス / 価値創造 / 消費者行動 / サービス・ロボット / AI / アート … More / 知覚 / センサリー / クロスモーダル / センサリーマーケティング / アート志向 / 製品デザイン要素 / アンラーニング / 組織学習 / オープンイノベーション / クラウドソーシング / マーケティング戦略 / オープン・イノベーション / クラウド・ファンディング / クラウド・ソーシング / デザイン / 自動車 / ドイツ / 韓国 / 国際研究者交流 / インタビュー調査 / 文献レビュー / デザイン志向 / 製品優位性 / 定性研究 / 実証研究 / 市場志向 … More
Except Principal Investigator
身体化認知 / 消費者行動 / 処理流暢性 / 感覚マーケティング / マーケティング / 意思決定 / 選好逆転 / 解釈レベル理論 / 五感 / コミュニケーション / コミュニケーション戦略 / 旅行経験 / 帰国後消費 / インバウンド・アウトバウンド・ループ / ツーリズム・バイアス / 購買時点 / 消費者心理 / AI/人工知能 / 商品陳列 / 感覚間相互作用 / クロスモーダル / ナッジ / 知覚バイアス / クロス・モダル / 組織の志向性 / 企業の志向性 / クロスモダル / センサリー・マーケティング / アイトラッキング / 商学 / 選好の逆転 / 購買行動 / 固さ(触覚) / 香り(嗅覚) / カラー(視覚) / 小売店舗 / 触覚(固さ) / 視覚(カラー) / センサリー / 感性刺激 / 店舗内購買行動 / 知覚 / 感性 / 感情 / 感覚 / 身体化認知理論 / センサリーマーケティング / Advertising Effectiveness / Sales Promotion / Measurement of Effectiveness / Promotion / Marketing Communication / 競争地位 / 広告 / 広告効果 / セールス・プロモーション / 効果測定 / プロモーション / マーケティング・コミュニケーション / 選択方略 / 比較の方向性効果 / 消費者意思決定 / プロスペクト理論 / 心理的距離 / 比較の方向性 / 顧客満足 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (99 results)
  • Co-Researchers

    (33 People)
  •  Artificial Intelligence at the Point of Purchase and Consumer Decision-making

    • Principal Investigator
      須永 努
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Tourism biases research for the creation of inbound-outbound loops

    • Principal Investigator
      寺崎 新一郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  業務用サービス・ロボットの導入による価値創造メカニズムの解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      恩藏 直人
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Breakthroughs in Product Development Research by Elucidating Art OrientationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Considerations on Sensory Markeitng from the Company and Consumer Side

    • Principal Investigator
      ISHII Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
      Aoyama Gakuin University
      Seikei University
  •  Impact of crowdsourcing on new product performance through product design elementsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究

    • Principal Investigator
      守口 剛
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A study for theory construction on consumer's preference reversal

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior

    • Principal Investigator
      Hiraki Ikumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo International University
  •  A Study of Consumer Choice Behavior Considering Situational Factors and Choice Objective

    • Principal Investigator
      Moriguchi Takeshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Comparative International Research on Market Orientation and Design Orientation in New Product DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Construal Level Theory and the Determining Factors of Customer Satisfaction

    • Principal Investigator
      ABE Shuzo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The measurement of marketing communication effectiveness in Japanes companies.

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Tasaburo
    • Project Period (FY)
      1992 – 1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      商学・経営学
    • Research Institution
      Waseda University

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] マーケティングの力2023

    • Author(s)
      恩藏 直人、坂下 玄哲
    • Total Pages
      364
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166134
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Book] 1からのマーケティング分析〈第2版〉2022

    • Author(s)
      恩藏 直人、冨田 健司
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502421617
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Book] 医療マーケティングの革新2018

    • Author(s)
      恩藏 直人、岩下 仁(平木いくみ 第8章「医療機関におけるコンタミネーション」)
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641165254
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] マーケティングに強くなる2017

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      ちくま新書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Book] コトラーのマーケティング4.02017

    • Author(s)
      フィリップ・コトラー、恩藏直人 編
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      朝日新聞出版
    • ISBN
      4023316156
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] マーケティングに強くなる2017

    • Author(s)
      恩藏直人
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      筑摩書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Book] マーケティングに強くなる2017

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      筑摩書房
    • ISBN
      9784480069351
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Book] 脱皮成長する経営2017

    • Author(s)
      恩藏 直人、永井 竜之介
    • Total Pages
      219
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      4805111283
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] マーケティングに強くなる2016

    • Author(s)
      恩藏直人
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      筑摩書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Book] エネルギー問題のマーケティング的解決2013

    • Author(s)
      恩藏直人、芳賀康浩、安藤和代、外川拓
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      朝日新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] Crowdfunding in New Product Development2024

    • Author(s)
      石田大典・大平進・恩藏直人
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 3 Pages: 19-31

    • DOI

      10.7222/marketing.2024.003

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2024-01-10
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01545
  • [Journal Article] Effect of Customers’ Names on Brand Choices:2023

    • Author(s)
      外川 拓, 磯田 友里子, 鈴木 凌, 恩藏 直人
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 42 Issue: 3 Pages: 27-38

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.004

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-01-10
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-20K01999, KAKENHI-PROJECT-22K01753, KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Journal Article] 画家の発想から導かれる製品開発におけるアート志向2023

    • Author(s)
      恩藏直人 藪野美芽 須永努
    • Journal Title

      早稲田商学

      Volume: 465 Pages: 1-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20768
  • [Journal Article] Critical Success Factors in Reward-Based Crowdfunding:2021

    • Author(s)
      石田 大典, 大平 進, 恩藏 直人
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40 Issue: 3 Pages: 6-18

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.003

    • NAID

      130007966287

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-01-07
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Journal Article] Effects of Consumers’ Construal Levels on Post-Impulse Purchase Emotions2019

    • Author(s)
      Taku Togawa, Hiroaki Ishii, Naoto Onzo, Rajat Roy
    • Journal Title

      Marketing Intelligence & Planning

      Volume: 38 (3) Issue: 3 Pages: 269-282

    • DOI

      10.1108/mip-01-2019-0022

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01943, KAKENHI-PROJECT-19H01541, KAKENHI-PROJECT-16K03938, KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Journal Article] 天然ガス連接バスの可能性2017

    • Author(s)
      恩藏直人
    • Journal Title

      高速道路と自動車

      Volume: 60(8) Pages: 3-6

    • NAID

      40021274453

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] New Product Creativity Antecedents and Consequences: Evidence from South Korea, Japan, and China2017

    • Author(s)
      Cheryl Nakata, Gaia Rubera, Subin Im, Jae H. Pae, Hyun Jung Lee, Naoto ONZO, and Heungsoo Park
    • Journal Title

      Product Journal of Product Innovation Management

      Volume: 35(6) Pages: 1-21

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] New Product Creativity Antecedents and Consequences: Evidence from South Korea, Japan, and China2017

    • Author(s)
      Cheryl Nakata, Gaia Rubera, Subin Im, Jae H. Pae, Hyun Jung Lee, Naoto ONZO, and Heungsoo Park
    • Journal Title

      Product Journal of Product Innovation Management

      Volume: 35(6) Issue: 6 Pages: 1-21

    • DOI

      10.1111/jpim.12436

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Journal Article] センサリー・マーケティングへの注目2017

    • Author(s)
      恩藏 直人
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 292

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] New Product Creativity Antecedents and Consequences: Evidence from South Korea, Japan, and China2017

    • Author(s)
      Nakata, Cheryl, Gaia Rubera, Subin Im, Jae H. Pae, Hyun Jung Lee, Naoto Onzo, and Heungsoo Park
    • Journal Title

      Journal of Product Innovation Management

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Journal Article] 消費者の買い回り行動と感情─ 南町田グランベリーモールにおけるGPS 調査を通じて ─2016

    • Author(s)
      永井竜之介・恩藏直人・大嶋俊之
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 35 (4) Pages: 90-104

    • NAID

      130007833733

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 共創するイノベーション─ 顧客との共創と営業との共創 ─2016

    • Author(s)
      永井竜之介・恩藏直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 35 (4) Pages: 138-148

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] パッケージへの画像掲載が製品評価に及ぼす効果‐解釈レベル理論にもとづく検討‐2016

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩藏直人
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 18 (1) Pages: 7-28

    • NAID

      130005312204

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Journal Article] 製品デザイン要素の解明 ─自動車産業に対する定性調査による考察─2015

    • Author(s)
      岩下仁, 大平進, 石田大典, 外川拓, 恩藏直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 34 Pages: 97-114

    • NAID

      130007851519

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Journal Article] パッケージへの画像掲載が製品評価に及ぼす効果:解釈レベル理論にもとづく検討2015

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 18(1) Pages: 7-28

    • NAID

      130005312204

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] 製品開発チームにおける市場志向の重要性2013

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 33(1) Pages: 78-87

    • NAID

      130007957823

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] イノベーションを創出し続けるサービス組織:市場志向が革新性をもたらすメカニズムの解明2013

    • Author(s)
      岩下仁・石田大典・恩蔵直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 33(2) Pages: 65-79

    • NAID

      130007940445

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Journal Article] 小売ベィヤーによる新商品採用基準2012

    • Author(s)
      石井裕明・石田大典・恩蔵直人
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 124 Pages: 70-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 市場志向が創造的ビジネス行動とパフォーマンスに及ぼす影響:小売バイヤーを対象とした実証研究2012

    • Author(s)
      石田大典・石井裕明・恩蔵直人
    • Journal Title

      早稲田商学

      Volume: 433 Pages: 247-274

    • NAID

      40019531287

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] パッケージ変更時に生じる余白が消費者反応に及ぼす影響2012

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人
    • Journal Title

      商品開発・管理研究

      Volume: (未刊) Pages: 0-1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 消費者意識とクチコミ・プロセス~インタビュー調査とインターネット調査から~2011

    • Author(s)
      石井裕明・石田大典・恩蔵直人
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 256 Pages: 19-34

    • NAID

      40018761005

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析2011

    • Author(s)
      阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Journal Title

      行動経済学

      Volume: 3 Pages: 178-182

    • URL

      https://www.jstage.jst.go.jp/article/jbef/3/0/3_0_178/_pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 現代アートの島「直島」2011

    • Author(s)
      八島明朗, 守口剛, 恩蔵直人, 松本大吾, 他
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 124 Pages: 110-124

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Journal Article] 価値視点のパッケージ・デザイン戦略2010

    • Author(s)
      石井裕明・恩藏直人
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻 Pages: 31-43

    • NAID

      130007996928

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] Effect of Robot Service on Evaluation of Processed and Unprocessed Foods2024

    • Author(s)
      Kengo Hayamizu, Yuki Haga, Rina Saito, Naoto Onzo
    • Organizer
      2024 AMA Winter Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25560
  • [Presentation] How Sequential Exposure to Musical Pieces Affects Consumers' Crossmodal Associations Between Pitch and Brightness2024

    • Author(s)
      Tsutomu Sunaga, Naoto Onzo, Mime Yabuno
    • Organizer
      2024 AMA Winter Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20768
  • [Presentation] The Effect of Organizational Learning on Project Performance in Open Innovation: The Role of Inlearning and Unlearning2024

    • Author(s)
      Susumu Ohira, Daisuke Ishida, Naoto Onzo
    • Organizer
      2024 AMA Winter Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01545
  • [Presentation] Effects of Surprise Emotion Elicited by Offline Versus Online Coupons2023

    • Author(s)
      Ishii, H., Togawa, T., Hiraki, I., Kwon, S., & Onzo, N.
    • Organizer
      Association for Consumer Research, ACR 2023 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 配膳ロボットによる接触が食品評価に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      速水建吾・芳賀悠基・齋藤梨菜・恩藏直人
    • Organizer
      日本商業学会第13回全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25560
  • [Presentation] Cross modal effects of vision and touch on coupon usage2023

    • Author(s)
      Hiroaki Ishii, Daisuke Ishida, Tadahiko Ohtsuka, Shouhei Honjo, Naoto Onzo
    • Organizer
      2023 AMA Winter Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] Food Brought by a Robot: How Serving Robot Affects Perceived Naturalness of Food2023

    • Author(s)
      Kengo Hayamizu, Yuki Haga, Rina Saito, Naoto Onzo
    • Organizer
      2023 INFORMS Annual Meeting
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25560
  • [Presentation] The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective2022

    • Author(s)
      Hiraki Ikumi, Kwon SoonHo, Onzo Naoto
    • Organizer
      2022 AMA Winter Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective2022

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki, Kwon SoonHo, and Naoto Onzo
    • Organizer
      2022 AMA Winter Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] The three-dimensional effect in logo design: Using depth to influence consumers’ perceptions and evaluations of the brand2022

    • Author(s)
      Taku Togawa, Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association, AMA 2022 Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] Context Effects in Crossmodal Associations Between Music and Fine Art Paintings: Influences of Initial Musical Pitch on Subsequent Perceptions and Associations2021

    • Author(s)
      Tsutomu Sunaga, Mime Yabuno, Naoto Onzo
    • Organizer
      INFORMS 2021 Annual Meeting
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] Context Effects in Crossmodal Associations Between Music and Fine Art Paintings: Influences of Initial Musical Pitch on Subsequent Perceptions and Associations2021

    • Author(s)
      Tsutomu Sunaga, Mime Yabuno, Naoto Onzo
    • Organizer
      INFORMS 2021 Annual Meeting(Institute for Operations Research and the Management Sciences)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20768
  • [Presentation] 温かい照明は行列を長くする?色温度が他者との物理的距離に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石井 裕明, 石田 大典, 野城 慎二, 大塚 忠彦, 本所 翔平, 川端 雪白, 恩藏 直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第63回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 温かい照明は行列を長くする?色温度が他者との物理的距離に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石井 裕明, 石田 大典, 野城 慎二, 大塚 忠彦, 本所 翔平, 川端 雪白, 恩藏 直人
    • Organizer
      第63回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] How Shopping Basket Color Affects Perceived Price of Products: A Field Study in Supermarkets2020

    • Author(s)
      Hiraki Ikumi、Ishii Hiroaki、Togawa Taku、Onzo Naoto
    • Organizer
      American Marketing Association, 2020 AMA Summer Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] 小売企業における感覚マーケティング ― 経営者に対するインタビュー調査による検討 ―2020

    • Author(s)
      石井裕明・平木いくみ・外川拓・恩藏直人
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] How Shopping Basket Color Affects Perceived Price of Product: A Field Study in Supermarkets2020

    • Author(s)
      Ikumi Hiraki, Hiroaki Ishii, Taku Togawa, Naoto Onzo
    • Organizer
      2020 AMA Summer Virtual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] Does the Experience of Softness Make Customers Indecisive? A Field Study of In-Store Decision Making2019

    • Author(s)
      Taku Togawa、Yuriko Isoda、Hiroaki Ishii、Ikumi Hiraki、Naoto Onzo
    • Organizer
      2019 AMA Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] An Abstract Interacting and Learning through Cross-Functional Product Development Team: Driving New Product Creativity, Design Value, and Product Advantage2019

    • Author(s)
      Subin Im、Charles H. Noble、Daisuke Ishida、Naoto Onzo
    • Organizer
      2019 Academy of Marketing Science Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00601
  • [Presentation] Does the Experience of Softness Make Customers Indecisive? A Field Study of In-Store Decision Making2019

    • Author(s)
      Taku Togawa, Yuriko Isoda, Hiroaki Ishii, Ikumi Hiraki, Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association, 2019 AMA Summer Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 職務空間における BGM が社員間コミュニケーションに及ぼす影響-社会的距離を考慮した検討-2019

    • Author(s)
      平木いくみ・權純鎬・森角香奈子・清水さやか・恩藏直人
    • Organizer
      日本商業学会 第9回全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Presentation] 買い回り行動と休息効果 -ショッピングモールにおけるGPS調査を通じて-2018

    • Author(s)
      永井竜之介、外川拓、平木いくみ、恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 媒体に対する消費者意識とコミュニケーション評価-郵送とEメールによるクーポンへの反応-2018

    • Author(s)
      石井裕明、平木いくみ、外川拓、権純鎬、中垣征也、一色昭典、鈴木睦夫、恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] How the presence of a spouse affects shopping behavior? : analysis of gps data in shopping malls2018

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, Naoto Onzo
    • Organizer
      AMA Summer Academic Conference (Boston)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] BGMがコミュニケーションに及ぼす 効果-オフィスにおける生産性を考 慮した検討-2018

    • Author(s)
      平木いくみ・権純鎬・安田健一・齋藤淳・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] クーポンの送付形式と消費者反応 -印刷媒体と電子媒体に着目して-2018

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・平木いくみ・権純鎬・鈴木睦夫・一色昭典・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 我が国におけるセンサリー・マーケティングの可能性と課題2018

    • Author(s)
      平木いくみ・須永努・石井裕明・外川拓・朴宰佑・Charles Spsnce・西井真祐子・松本隆・守口剛・恩藏直人
    • Organizer
      早稲田大学センサリー・マーケティング連続シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 紙媒体と電子媒体によるクーポン送付効果の違い-消費者の世代を考慮した検討-2018

    • Author(s)
      平木いくみ・石井裕明・外川拓・権純鎬・中垣征也・一色昭典・鈴木睦夫・恩藏直人
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Do Shopping Goals Affect the Behavior and Satisfaction of Shoppers?: Analysis of GPS Data in Shopping Malls2017

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, and Naoto Onzo
    • Organizer
      The European Marketing Academy (EMAC), 46th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorities and Performances2017

    • Author(s)
      Iwashita, Hitoshi, Susumu Ohira, Daisuke Ishida, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association 2017 Winter Educators’ Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Antecedents and Consequences of New Product Creativity from the Region View2017

    • Author(s)
      Nakata, Cherly, Subin Im, Jae H. Hyun, Hyun Jung Lee, and Naoto Onzo
    • Organizer
      Product Development and Management Research Forum Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] The Impact of Product Desing Elements on New Product Speriorities and Performance2017

    • Author(s)
      岩下仁、大平進、石田大典、外川拓、恩藏直人
    • Organizer
      2017 AMA (American Marketing Association) Winter Conference
    • Place of Presentation
      Orlando, Florida, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] The Impact of Product Design Elements of New Product Supereiorities and Performance2017

    • Author(s)
      Hitoshi Iwashita, Susumu Ohira, Daisuke Ishida, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      AMA Winnter Conference 2017
    • Place of Presentation
      Orland
    • Year and Date
      2017-02-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03675
  • [Presentation] Shedding Light on the Mechanism of Product Design Elements and the Antecedent Factors in Product Development2017

    • Author(s)
      Iwashita, Hitoshi, Daisuke Ishida, Susumu Ohira, Taku Togawa, and Naoto ONZO
    • Organizer
      Product Development and Management Association 2017 Research Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] Shedding Light on the Mechanism of Product Design Elements and the Antecedent Factors in Product Development2017

    • Author(s)
      Hitoshi Iwashita, Daisuke Ishida, Susumu Ohira, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      2017 Product Development and Management Association (PDMA) Annual Conference Research Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorities and Performances2017

    • Author(s)
      Iwashita Hitoshi, Ohira Susumu, Ishida Daisuke, Onzo Naoto, Togawa Taku
    • Organizer
      American Marketing Association (AMA) 2017 Winter Marketing Educators' Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] Shopper Behavior and Emotions: Using GPS Data in a Shopping Mall2017

    • Author(s)
      Nagai, Ryunosuke, Taku Togawa, Ikumi Hiraki, and Naoto Onzo
    • Organizer
      Academy of Marketing Science, World Marketing Congress
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 身近な他者への贈与品購買行動 ―自己観による心理的距離の違いに注目して―2016

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第52回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 時間とお金への意識と幸福感~解釈レベル理論で考える利他的行動~2016

    • Author(s)
      増田明子、石井裕明、恩蔵直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 身近な他者への贈与品購買行動―自己観による心理的距離の違いに注目して―2016

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 顧客の苗字が製品選択に及ぼす影響2016

    • Author(s)
      磯田友里子・外川拓・鈴木凌・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 買い回り行動における購買タイミングと感情 ―GPS 調査を通じて―2016

    • Author(s)
      永井竜之介・平木いくみ・外川拓・奥野守・大嶋俊之・雨宮源太・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 時間とお金への意識と幸福感 ―解釈レベル理論で考える利他的行動―2016

    • Author(s)
      増田明子・石井裕明・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第52回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 身近な他者への贈与品購買行動ー自己観による心理的距離の違いに着目してー2016

    • Author(s)
      外川拓、石井裕明、恩蔵直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 時間とお金への意識と幸福感~解釈レベル理論で考える利他的行動~2016

    • Author(s)
      増田明子・石井裕明・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 消費者の感情と購買行動:複合型商業施設におけるGPSデータを用いて2015

    • Author(s)
      永井竜之介・外川拓・恩蔵直人・星尾隆行・奥野守・大嶋俊之
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第51回大会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 衝動購買と消費者の感情:解釈レベル理論に基づく考察2015

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人
    • Organizer
      日本消費者行動学会第50回大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 衝動購買と消費者の感情―解釈レベル理論に基づく考察―2015

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩藏直人
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第50回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] The Impact of The Sales Style of Supplier on The Value of Buyer2015

    • Author(s)
      Iwashita, Hitoshi, Daisuke Ishida, Ryunosuke Nagai, and Naoto Onzo
    • Organizer
      European Marketing Academy 2015 Educators’ Conference
    • Place of Presentation
      Leuven, Belgium
    • Year and Date
      2015-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 消費者の感情とモール内の買い回り行動 ― GPSデータを用いた検討 ―2015

    • Author(s)
      永井竜之介・外川拓・恩藏直人・星尾隆行・奥野守・大嶋俊之
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第51回消費者行動研究カンファレンス
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03394
  • [Presentation] 他者との心理的距離が贈与品購買行動に与える影響2012

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人・阿部周造
    • Organizer
      第44回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2012-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 贈与先との心理的距離が製品選択に与える影響―社会的距離とパッケージの外観との関係―2011

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人
    • Organizer
      第42回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 顧客参加型の商品開発2011

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Organizer
      物品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学(北海道)
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] マーケティング戦略研究の進化と展望2011

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Organizer
      日本商業学会第2回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] コモディティ化市場における製造業再生2011

    • Author(s)
      恩蔵直人
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学(熊本県)
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 運送業界における環境配慮を通じたコモディティ化対応-エコトラック社の事例-2011

    • Author(s)
      外川拓・恩蔵直人
    • Organizer
      商品開発・管理学会第16回全国大会
    • Place of Presentation
      静岡ペガサート(静岡県)
    • Year and Date
      2011-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 消費者の情報接触とクチコミ行動2010

    • Author(s)
      石井裕明、石田大典、恩蔵直人
    • Organizer
      第41回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2010-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 消費者の評価・選択軸の変化と解釈レベル理論2010

    • Author(s)
      石井裕明・阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Organizer
      第40回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      駒沢大学
    • Year and Date
      2010-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析2010

    • Author(s)
      阿部周造・守口剛・恩蔵直人・竹村和久
    • Organizer
      行動経済学会第4回大会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2010-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 小売バイヤーの市場志向によってもたらされる想像的ビジネス行動

    • Author(s)
      石井裕明・石田大典・恩蔵直人
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 行為目標までの時間的距離と訴求方法

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵 直人
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 消費者の解釈レベルが視覚探索行動に及ぼす影響

    • Author(s)
      外川拓、石井裕明、恩藏直人、阿部周造
    • Organizer
      第47回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] 他者との心理的距離が贈与品購買行動に与える影響

    • Author(s)
      外川拓・石井裕明・恩蔵直人・阿部周造
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330134
  • [Presentation] 企業の市場志向が商品開発におけるナレッジマネジメントに及ぼす影響

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩藏直人
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285135
  • [Presentation] Key Product Design Elements for Successful Product Development

    • Author(s)
      岩下仁, 大平進, 石田大典, 外川拓, 恩藏直人
    • Organizer
      American Marketing Association Summer Marketing Educators' Conference
    • Place of Presentation
      Chicago, Illinois, USA
    • Year and Date
      2015-08-14 – 2015-08-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • 1.  ISHII Hiroaki (50548716)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 37 results
  • 2.  TOGAWA Taku (10636848)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 43 results
  • 3.  ISHIDA Daisuke (80507872)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 4.  SUNAGA Tsutomu (20438914)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  MORIGUCHI Takeshi (70298066)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  ABE Shuzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  ABE Makoto (70302677)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 8.  TAKEMURA Kazuhisa (10212028)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  YASHIMA Akira (30583223)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  Hiraki Ikumi (60367026)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  岩下 仁 (30608732)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 12.  奥瀬 喜之 (30312440)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  大平 進 (30709001)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 14.  金子 充 (50732476)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  坂野 友昭 (40139506)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  朴 宰佑 (50401675)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  KOBAYASHI Tasaburo (90063239)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KAMEI Akihiro (00063529)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  川上 智子 (10330169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  小野 晃典 (20296742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  上田 隆穂 (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  永井 竜之介 (80732643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 23.  磯田 友里子 (40822200)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  藪野 健 (30239834)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  速水 建吾 (20978861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  寺崎 新一郎 (70732452)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  井上 淳子 (40386537)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  IDENO Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  TAMARI Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  OKUBO Shigetaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  Gehrt Kenneth
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  Alpert Frank
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  阿部 いくみ
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 20 results

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