• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hirabayashi Mai  平林 真伊

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

平林 真伊  ヒラバヤシ マイ

Less
Researcher Number 70803021
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 山形大学, 地域教育文化学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 山形大学, 地域教育文化学部, 准教授
2018 – 2019: 山形大学, 地域教育文化学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
初等・中等教育の接続 / 数学的モデル化
Except Principal Investigator
国際比較 / 理数系カリキュラム / 理系進路 / 女子の理系進路選択 / 非伝統的学生 / アドミッション / GCE-Aレベル / アビトゥーア … More / 上海 / MINT(STEM) / ドイツ / シンガポール / 米国 / 中国 / 学生支援 / 高等教育改革 / 大学入学要件 / インタビュー調査 / ジェンダー / 女子の理系進路 / STEM / 高大接続 / 数学 / 教授・学習 / 数学授業 / 教師 / 比較文化的研究 / 授業研究 / 算数・数学 / 授業 / レキシコン / モデリング / 数学的モデリング Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  初等・中等教育の接続からみた児童生徒の数学的モデル化能力の育成に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      平林 真伊
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  Constructing and Validating Lexicon of Mathematics Teaching Cross-culturally

    • Principal Investigator
      Shimizu Yoshinori
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Expanding Female Students' Career Choices in the STEM Fields through a New Model of Articulation from High School to College - A Four -country Comparison

    • Principal Investigator
      Kawano Ginko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Kyushu University
      Yamagata University
  •  Study of mathematical modeling lessons in small schools

    • Principal Investigator
      OSAWA HIRONORI
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Yamagata University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 数学的モデル化における児童・生徒による解の解釈・評価に関する調査研究:余りのあるわり算の問題を例として2023

    • Author(s)
      平林真伊
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌

      Volume: 105 (6) Pages: 3-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14228
  • [Journal Article] 高大接続とSTEM分野への女子の進学-上海市の大学入試改革に注目して-2022

    • Author(s)
      河野銀子・大濱慶子・平林真伊
    • Journal Title

      研究中国

      Volume: 第15号 Pages: 56-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01730
  • [Journal Article] 米国におけるSTEM分野の高大接続の現状分析(2) : ミシガン大学を事例として2022

    • Author(s)
      ミラージェリー、鈴木宏昭、平林真伊、河野銀子
    • Journal Title

      山形大学紀要. 教育科学 = BULLETIN OF YAMAGATA UNIVERSITY. EDUCATIONAL SCIENCE

      Volume: 18 Issue: 1 Pages: 39-57

    • DOI

      10.15022/00005340

    • URL

      https://yamagata.repo.nii.ac.jp/records/5420

    • Year and Date
      2022-02-28
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01730
  • [Journal Article] 数学的モデル化における児童・生徒による問題場面の解釈に関する調査研究:「およその面積」の問題を例として2022

    • Author(s)
      平林真伊
    • Journal Title

      山形大学教職・教育実践研究

      Volume: 17 Pages: 56-63

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14228
  • [Journal Article] 数学授業の改善に関わるレキシコン:教師へのインタビューを通して2021

    • Author(s)
      日野圭子、平林真伊、舟橋友香、康孝民
    • Journal Title

      日本数学教育学会第9回春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 19-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Journal Article] シンガポールの高大接続とSTEM分野への女子の進学 ―大学入学基準とGCE-Aレベルの数学の分析を中心に―2021

    • Author(s)
      坂無淳・平林真伊・河野銀子
    • Journal Title

      福岡県立大学人間社会学部紀要

      Volume: 31(1) Pages: 50-61

    • NAID

      40022748488

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01730
  • [Journal Article] 小学校教師の有する数学授業に関するレキシコンの構造2021

    • Author(s)
      平林真伊
    • Journal Title

      日本数学教育学会第9回春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 12-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Journal Article] 米国におけるSTEM分野の高大接続の現状分析 : カリフォルニア大学を事例として2021

    • Author(s)
      河野 銀子、鈴木 宏昭、平林 真伊、ミラー ジェリー
    • Journal Title

      山形大学紀要. 教育科学 = BULLETIN OF YAMAGATA UNIVERSITY. EDUCATIONAL SCIENCE

      Volume: 17 Issue: 4 Pages: 1-24

    • DOI

      10.15022/00004997

    • NAID

      120007018270

    • URL

      https://yamagata.repo.nii.ac.jp/records/5055

    • Year and Date
      2021-02-26
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01730
  • [Presentation] 数学授業のレキシコンの国際比較 -日韓のレキシコンの分析を通して-2022

    • Author(s)
      日野圭子、康孝民、舟橋友香、平林真伊
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Presentation] 数学の授業レキシコンのクオリア構造の分析 -韓国の数学教師へのインタビュー調査を通して-2022

    • Author(s)
      平林真伊, 康孝民
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Presentation] 数学授業のレキシコンの国際比較 -日韓のレキシコンの分析を通して-2022

    • Author(s)
      日野圭子, 康孝民, 舟橋友香, 平林真伊
    • Organizer
      日本数学教育学会 第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Presentation] 数学の授業レキシコンのクオリア構造の分析 -韓国の数学教師へのインタビュー調査を通して-2022

    • Author(s)
      平林真伊、康孝民
    • Organizer
      日本数学教育学会第10回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Presentation] 小学校教師の有する数学授業に関するレキシコンの構造2021

    • Author(s)
      平林真伊
    • Organizer
      日本数学教育学会第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • [Presentation] 数学的モデル化における児童・生徒による解の解釈・評価に関する調査研究:余りのあるわり算の問題を例として2021

    • Author(s)
      平林真伊
    • Organizer
      日本数学教育学会第54回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14228
  • [Presentation] 教師インタビューから捉えた授業力の形成に貢献する語彙2021

    • Author(s)
      日野圭子・平林真伊・舟橋友香・康孝民
    • Organizer
      日本数学教育学会第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0056
  • 1.  OSAWA HIRONORI (10343071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Shimizu Yoshinori (90226259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Kawano Ginko (10282196)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  日野 圭子 (70272143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  辻山 洋介 (10637440)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  舟橋 友香 (30707469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  後藤 みな (10817711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  坂無 淳 (30565966)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  大濱 慶子 (30708566)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  ミラー ジェリー (90455882)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  鈴木 宏昭 (90581843)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  JIPTNER Karolin (10760506)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi