• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamaguchi Akihiro  山口 陽弘

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YAMAGUCHI Akihiro  山口 陽弘

Less
Researcher Number 80302446
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 群馬大学, 大学院教育学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2013: 群馬大学, 教育学研究科, 教授
2012 – 2013: 群馬大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2011: 群馬大学, 教育学研究科(研究院), 准教授
2008 – 2009: Gunma University, 大学院・教育学研究科, 准教授
2007: Gunma University, 教育学部, 准教授
2000 – 2006: 群馬大学, 教育学部, 助教授
2005: GUNMA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, ASSOCIATE PROFFESOR, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Educaion / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
学級経営 / 性格特性語 / 質的研究 / 真正の評価 / 修了生調査 / 授業スタイル / 統計リララシー / インタビュー調査 / 教師スキル / 統計リテラシー … More / 認知的徒弟制度 / ルーブリック / 教職大学院 / 認知発達 / 異文化理解 / 第二言語習得 / RCRT / 対人認知 / 学級集団・経営 / 教育実習 / 多文化共生 / 性格形容語 / フィードバック技法 / ラポール / G.A.Kelly / 現職教員 / 教師版RCRT / ビッグファイブモデル / 意味論 / 自然言語 / 形態素 / 自由記述 / 因子分析 / ビックファイブモデル / パーソナリティ … More
Except Principal Investigator
多文化共生 / 教員養成 / 外国籍児童生徒 / 就学義務 / 日本語教育 / 日系南米人 / Multicultural Coexistence / Preschool Education / Bilingual Education / Japanese Language Education of / Japanese Language Learning Class Children / Student Teaching / Teacher Training / Foreign Pupils / ニューカマー / 外国人子女教育 / 進路指導 / 生活言語と学習言語 / インターンシップ / 外国籍児童・生徒 / 就学前教育 / バイリンガル教育 / 年少者日本語教育 / 日本語教室 / 教育実習 / プレスクール / 教育義務 / 移民 / エスニシティ / 日本語初期指導 / 外国籍幼児 / 義務教育 / コミュニケーションスキル / 児童生徒理解 / 教員脂質 / 自己制御 / リーダーシップ / 教員資質 / 心理教育的集団 / 教育系心理学 / 学校教育 / 適応教育 / 渡日前教育 / 特別支援教育 / 幼少連携 / 外国人児童生徒教育 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (41 People)
  •  Comparative Research on the Compulsory Education of Foreign Pupils: Legal Basis and Support Mechanisms

    • Principal Investigator
      SHOZAWA Jun
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo Future University
      Gunma University
  •  An Elucidation of Teaching Skills for the University Graduates in Program for Leadership in Education,Professional Degree Course, and the Development of RubricsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAGUCHI Akihiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Gunma University
  •  An analysis of the faculty of teachers and an attempt to develop tools to improve/evaluate them from a psychoeducational perspective.

    • Principal Investigator
      FURUYA Takeshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Gunma University
  •  How to Prepare for the Coming Legal Obligation in Japan for the Newcomers' Children from South-America to Attend School : Necessary Conditions on Education and Training of School Teachers

    • Principal Investigator
      SHOZAWA Jun
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Gunma University
  •  A Study for the System Construction of Teaching Practicum in a ClassroomInvolving Children of Foreign NationalitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAGUCHI Akihiro
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Introduction of the Teacher Training System : Based on the Population Growth of South Americans of Japanese Descent in Japan

    • Principal Investigator
      FURUYA Takeshi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Gunma University
  •  教師と児童との関係づくりのための検査開発の試み(有効な教師版RCRTを目指して)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山口 陽弘
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Gunma University
  •  汎用性格検査開発のための日本語による性格持性語リストの作製Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山口 陽弘
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Gunma University

All 2014 2013 2012 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育方法論2014

    • Author(s)
      山口陽弘, 他
    • Publisher
      一藝社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Book] 教育方法論2014

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      一藝社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Book] 学習の支援と教育評価2013

    • Author(s)
      山口陽弘, 他
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Book] 学習の支援と教育評価2013

    • Author(s)
      佐藤浩一(編著)・山口陽弘・石川克博
    • Total Pages
      334
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Book] 研修講座「日本語指導が必要な児童生徒の可能性を拓くパート2」報告書2006

    • Author(s)
      古屋 健, 山口陽弘(編)
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      群馬大学教育学部・古屋研究室
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Book] 研修講座「日本語指導が必要な児童生徒の可能性を拓くパート2」報告書2006

    • Author(s)
      古屋健, 山口陽弘(編)
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      群馬大学教育学部・古屋研究室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Book] 研修講座「日本語指導が必要な児童生徒の可能性を拓く」報告書2005

    • Author(s)
      古屋 健, 山口陽弘, 志賀幹郎(編)
    • Total Pages
      168
    • Publisher
      群馬大学教育学部・古屋研究室
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Journal Article] 群馬大学教職大学院の修了生調査からみられる教職大学院の成果と改善点の検討II-個別インタビュー調査に焦点化して-2014

    • Author(s)
      山口陽弘・新藤慶
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第31号 Pages: 173-184

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 群馬大学教職大学院の修了生調査からみられる教職大学院の成果と改善点の検討II-個別インタビュー調査に焦点化して-2014

    • Author(s)
      山口陽弘・新藤慶
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 31 Pages: 173-184

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 小中学校教員の抱える問題解決を目的とした統計リテラシー教育の提案―仮説の立て方・考え方に焦点化して―2014

    • Author(s)
      山口陽弘・音山若穂
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要人文・社会科学編

      Volume: 第63巻 Pages: 149-164

    • NAID

      120005418210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 小中学校教員の抱える問題解決を目的とした統計リテラシー教育の提案―仮説検定と結果のまとめ方―2014

    • Author(s)
      音山若穂・山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要人文・社会科学編

      Volume: 第63巻 Pages: 165-179

    • NAID

      120005418211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究-非単語復唱能力の観点から-2013

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 30 Pages: 199-210

    • NAID

      120005231520

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402059
  • [Journal Article] イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究-非単語復唱能力の観点から-2013

    • Author(s)
      山口陽弘・清水真紀・土方裕子・今井信一
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第30号 Pages: 199-210

    • NAID

      120005231520

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教育評価におけるルーブリック作成のためのいくつかのヒントの提案2013

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要

      Volume: 62 Pages: 157-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 群馬大学教職大学院の修了生調査からみられる教職大学院の成果と改善点の検討2013

    • Author(s)
      新藤慶・山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第30号 Pages: 145-156

    • NAID

      120005231515

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教育評価におけるルーブリック作成のためのいくつかのヒントの提案-パフォーマンス評価とポートフォリオ評価に着目して-2013

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要人文・社会科学編

      Volume: 第62巻 Pages: 157-168

    • NAID

      120005231464

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] イマージョン教育を受ける日本人中学生の音韻的作動記憶に関する研究-非単語復唱能力の観点から-2013

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第30号 Pages: 199-210

    • NAID

      120005231520

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23402059
  • [Journal Article] わかる授業により児童の学習意欲を高める社会科学習指導―授業間のつながりに着目した振り返り活動の工夫を通して―2012

    • Author(s)
      日部貴博・山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第29号 Pages: 201-210

    • NAID

      40019255291

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教員養成課程の学生のキャリア意識の実態とその問題点の検討-学部学生の教職に対する素朴概念を中心に-2012

    • Author(s)
      高橋美保・山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要人文・社会科学編

      Volume: 第61巻 Pages: 209-218

    • NAID

      40019249201

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] わかる授業により児童の学習意欲を高める社会科学習指導-授業間のつながりに着目した振り返り活動の工夫を通じて-2012

    • Author(s)
      日部貴博・山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 29 Pages: 189-195

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 中学校理科における科学的思考力を高める指導法-仮説評価スキーマを用いて、結果と考察を分けて記述することに着目して-2012

    • Author(s)
      石川直紀・山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 29 Pages: 179-188

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教育評価の理論と実践-真正の評価をめざして-2012

    • Author(s)
      山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第29号 Pages: 187-200

    • NAID

      40019255274

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 中学校理科における科学的思考力を高める指導法-仮説評価スキーマ学習を用いて、結果と考察を分けて記述することに着目して-2012

    • Author(s)
      石川直紀・山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 第29号 Pages: 211-217

    • NAID

      40019255308

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教育評価の理論と実践-真正の評価を目指して-2012

    • Author(s)
      山口陽弘・石川克博
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究

      Volume: 29 Pages: 165-178

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530845
  • [Journal Article] 教職志望者の職業興味と教師効力感に関する研究-教職への興味・教職の専門性に着目して2010

    • Author(s)
      山口陽弘・都丸亜希子・古屋健
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 59巻

      Pages: 219-238

    • NAID

      120002023324

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530580
  • [Journal Article] 教職志望者の職業興味と教師効力感に関する研究―教職への興味・教職の専門性に着日して2010

    • Author(s)
      山口陽弘・都丸亜希子・古屋健
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要(人文・社会科学編) 第59号

      Pages: 219-238

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530580
  • [Journal Article] 英語学習者のための音読テストの信頼性の検討2009

    • Author(s)
      山口陽弘・清水真紀
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要(人文・社会科学) 58

      Pages: 155-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] 英語学習者のための音読テストの信頼性の検討2009

    • Author(s)
      山口陽弘
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 58

      Pages: 155-168

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] Grayの気質理論と反応スタイル理論との関連2008

    • Author(s)
      国里愛彦・山口陽弘・鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究 25

      Pages: 281-289

    • NAID

      40015941556

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] Cloningerの気質・性格モデルとBig Fiveモデルとの関連性2008

    • Author(s)
      国里愛彦・山口陽弘・鈴木伸一
    • Journal Title

      パーソナリティ研究 16

      Pages: 324-334

    • NAID

      110006820559

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] Grayの気質理論と反応スタイル理論との関連2008

    • Author(s)
      国里 愛彦・山口 陽弘・ 鈴木 伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 教育実践研究 25

      Pages: 281-289

    • NAID

      40015941556

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] うつ病において報酬系の機能は阻害されるか?-うつ病と報酬系に関する認知神経科学的検討-2008

    • Author(s)
      国里愛彦・山口陽弘・鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要(人文・社会科学) 57

      Pages: 219-234

    • NAID

      120000908420

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] Temperament and Character Inventoryの因子的妥当性について2007

    • Author(s)
      国里愛彦・山口陽弘・大久保智紗・鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究 24

      Pages: 387-396

    • NAID

      40015535195

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] Temperament and Caracter Inventoryの因子的妥当性について2007

    • Author(s)
      国里愛彦, 山口陽弘, 大久保知紗, 鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育学部 教育実践研究 第24号

      Pages: 387-396

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] パーソナリティ研究と神経科学をつなぐ気質研究について2007

    • Author(s)
      国里愛彦, 山口陽弘, 鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 第56巻

      Pages: 359-377

    • NAID

      120000913032

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] パーソナリティ研究と神経科学をつなぐ気質研究2007

    • Author(s)
      国里愛彦・山口陽弘・鈴木伸一
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要(人文・社会科学) 56

      Pages: 359-377

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Journal Article] 「研究成果報告書概要(欧文)」より2005

    • Author(s)
      Takeshi Furuya, Akihiro Yamaguchi, Mikio Shiga (Eds.)
    • Journal Title

      Research Report-Workshop "Exploration of Possibility of the students Who Need Japanese Language Education" (Furuya Laboratory, Faculty of Education, Gunma University)

      Pages: 1-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Journal Article] 公開座談会「子どもたちに聞く私たちの学校生活」発言要旨2005

    • Author(s)
      古屋健, 山口陽弘, 藤本美知代, 他
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究 22(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Journal Article] 公開座談会「子どもたちに聞く 私たちの学校生活」発言要旨2005

    • Author(s)
      古屋 健, 山口陽弘, 藤本美知代, 他
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究 22

      Pages: 241-264

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Journal Article] Summary of Discussion Meeting "Voice of Children About Their School Lives"2005

    • Author(s)
      Takeshi Furuya, Akihiro Yamaguchi, Michiyo Fujimoto
    • Journal Title

      Gunma Daigaku Kyoiku Jissen Kenkyu Vol.22

      Pages: 241-264

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330162
  • [Journal Article] 教師版RCRT改訂のための予備的検討II2005

    • Author(s)
      山口陽弘, 高橋博剛
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 第53巻

      Pages: 249-268

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14710069
  • [Journal Article] 現職教員からの指摘に基づく教師版RCRTの改善点(3)2004

    • Author(s)
      山口陽弘, 高橋博剛
    • Journal Title

      日本教育心理学会総会発表論文集 第46巻

      Pages: 58-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14710069
  • [Journal Article] 現職教員からの指摘に基づく教師版RCRTの改善点(2)2004

    • Author(s)
      山口陽弘, 高橋博剛, 黒沢学
    • Journal Title

      日本心理学会大会発表論文集 第68巻

      Pages: 1161-1161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14710069
  • [Presentation] 外国籍児童・生徒への教育支援方略の検討2009

    • Author(s)
      山口陽弘・古屋健・所澤潤・田中亜子・久野雅樹・清水真紀・深谷優子
    • Organizer
      ワークショップ
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330163
  • [Presentation] 項目反応理論による日本語版BIS/BAS尺度の検討2008

    • Author(s)
      国里愛彦・淡野将太・山口陽弘・鈴木伸一
    • Organizer
      第72回日本心理学会(北海道大学)
    • Place of Presentation
      札幌
    • Year and Date
      2008-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Presentation] TCIの下位尺度項目の検討-因子的妥当性の観点から-II2007

    • Author(s)
      山口陽弘・国里愛彦・大久保智沙
    • Organizer
      第43回日本教育心理学会(文教大学)
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Year and Date
      2007-09-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Presentation] TCIの下位尺度項目の検討-因子的妥当性の観点から-2006

    • Author(s)
      山口陽弘・国里愛彦
    • Organizer
      第48回日本教育心理学会(岡山大学)
    • Place of Presentation
      岡山
    • Year and Date
      2006-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • [Presentation] 外国籍児童の学校教育への適応のために <言語教育の面に着目して>2006

    • Author(s)
      山口陽弘・古屋健・所澤潤・久野雅樹・黒沢学・清水真紀
    • Organizer
      (ワークショップ)、日本心理学会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330163
  • [Presentation] 外国籍児童の学校教育への適応のために<言語教育の面に着目して>2006

    • Author(s)
      山口陽弘・古屋健
    • Organizer
      第70回日本心理学会(九州大)
    • Place of Presentation
      福岡
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530504
  • 1.  SHOZAWA Jun (00235722)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  FURUYA Takeshi (20173552)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  TANAKA Ako (10439276)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  KUROGI Yukiko (40280515)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MATSUDA Tadashi (60099942)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MATSUNAGA Akemi (10222613)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NAKADA Toshio (60145646)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  EHARA Hiromi (40232970)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TANAKA Mari (10302449)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  OGAWA Sayuri (20276653)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SHIGA Mikio (70272747)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SHIMIZU Maki (60433637)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  MAKIHARA Tsutomu (20332562)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  YOSHIDA Hidefumi (60334083)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SHOJI Yasuo (20216162)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SHODA Ryo (20297584)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  HISANO Masaki (20282907)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 18.  KUROSAWA Manabu (50328514)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  SIOZAWA Emi (70269314)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  KAKEGAWA Takeshi (20511512)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  IRISAWA Mitsuru (90307661)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  YOFFE LEONID G (80434265)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  HATTORI Mina (30298442)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  YAMAZAKI Mizuki (10277866)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  HIGURASHI Tomoko (70564904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  INOMATA Takeshi (90361386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  KOMURO Hisako (90337478)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KONDO Takahiro (40242234)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  MIWA Chiaki (00345852)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  ICHIKAWA Makoto (60308088)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  OTOYAMA Wakaho (40331300)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  MAEDA Akiko (00286692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  TOKUE Motoyuki (10628415)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  ARAI Tetsuo (40222715)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  三國 正樹 (60282406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  小林 英樹 (60312865)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  MORALES MASTUBARA Leiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  SATO Hisae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  HAYASHI Megumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  FUKUDA Eri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  SHIRAISHI Junko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi