• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MIYAHASHI Sayuri  宮橋 小百合

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

宮橋 小百合  ミヤハシ サユリ

Less
Researcher Number 80461375
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 和歌山大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2023: 和歌山大学, 教育学部, 准教授
2013 – 2014: 四国学院大学, 総合教育研究センター, 准教授
2012: 四国学院大学, 公私立大学の部局等, 助教
2009 – 2012: 四国学院大学, 総合教育研究センター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Educaion / Education
Keywords
Principal Investigator
ミドル・リーダー育成 / メンターシステム / 若手教員の育成支援 / 小規模校連携 / ミドルリーダー育成 / 学校間連携 / インストラクショナル・ラウンズ / 教職大学院 / 小規模校 / 現職教育 … More / 授業研究 / Instructional Rounds / 教育学 / 学生のピア関係 / インタビュー調査 / ピア・リーダー / キャリア形成 / 卒業生調査 / 大学教育 / キャリア教育 / ピア・サポート活動 … More
Except Principal Investigator
専門的な学習共同体のネットワーク化 / 専門的な学習共同体 / 授業研究 / Instructional Rounds / 教育学 / 教育改善 / メゾレベルでの教育改善 / Instractional Rounds / NLCs / 専門的な学習コミュニティ / 学校間連携 / 省察 / 教職 / 力量形成 / 小学校教員 / 汎用的能力 / ジェネリックスキル / 人間力 / 高大接続 / ポスト義務教育 / 学校教育 / カリキュラム論 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  専門的な学習共同体のネットワーク化に関する実証的研究

    • Principal Investigator
      廣瀬 真琴
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  A study of organizing Instructional Rounds beyond schools for teachers' professional developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miyahashi Sayuri
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Wakayama University
  •  Development of a Handbook for Inter-School Collaborative Lesson Study

    • Principal Investigator
      HIROSE Makoto
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  research on effects of peer-support activities to create and develop their career at higher educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miyahashi Sayuri
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Wakayama University
  •  The development of program promoting reflection to teaching profession: through using teachers' image maps and narratives

    • Principal Investigator
      MORI Hisayoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  A theoretical and practical study on the development of elementary school teachers' competencies: focusing on the explicit and tacit aspects of their competencies

    • Principal Investigator
      MORI Hisayoshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ryukoku University Faculty of Junior College
      Aichi Konan College
  •  A Pilot Study on the Development of School Programs for Fostering "Integrated Human Competency" at Post-compulsory Education

    • Principal Investigator
      YANO Hirotoshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Osaka City University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教師になる「教科書」2018

    • Author(s)
      深澤英雄、添田久美子、宮橋小百合、豊田充崇、中山眞弘、須佐宏、谷尻治、衣斐哲臣、岡崎裕、貴志年秀、西浦民子、坂本善光
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      小学館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Book] 教師と学校のレジリエンス:子どもの学びを支えるチーム力2015

    • Author(s)
      C・デー/Q・グー著,小柳和喜雄/木原俊行監訳,森 久佳,深見 俊崇,島田 希,髙谷 哲也,宮橋 小百合,廣瀬 真琴訳
    • Total Pages
      245
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Book] 教師の仕事と求められる力量:新たな時代への対応と教師研究の知見から(現場と結ぶ教職シリーズ17)2011

    • Author(s)
      高谷哲也・島田希・森久佳・深見俊崇・宮橋小百合・廣瀬真琴・戸高陽子・中山竜太
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      あいり出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] Characteristics of teachers’ learning through Instructional Rounds as a practicum at graduate school of teacher education2024

    • Author(s)
      宮橋 小百合、柏野 貴之
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 8 Pages: 39-46

    • DOI

      10.19002/AA12779311.8.39

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005776

    • Year and Date
      2024-01-30
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Journal Article] 有田川町内における学校循環型授業研究の継続的発展に向けて2023

    • Author(s)
      宮橋小百合・南垣内智宏・柏野貴之・他
    • Journal Title

      2022年度和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書

      Volume: 2022年度 Pages: 162-166

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] 教員にとっての「個別最適な学び」を支援する現職教育体制の構築-分散型リーダーシップの構築に向けた研究主任の取り組み2022

    • Author(s)
      伊藤 崇裕, 宮橋 小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Journal Article] 教職大学院実習科目「小規模校実習」の成果と課題2022

    • Author(s)
      宮橋小百合・豊田充崇・中田善夫
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 11-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] ライフヒストリー法を用いたミドル・リーダー対象の授業科目の開発:管理職経験者へのインタビュー調査から2022

    • Author(s)
      宮橋 小百合, 二宮 衆一, 岡本 のぞみ, 北川 真里菜, 塩路 文哉, 土田 恵久, 豊田 麗香, 藤木 仙雅, 三谷 崇浩, 横矢 晴美, 和田 慎也
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 1-10

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Journal Article] ライフヒストリー法を用いたミドル・リーダー対象の授業科目の開発:管理職経験者へのインタビュー調査から2022

    • Author(s)
      宮橋小百合・二宮衆一・他
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 1-10

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] 教員にとっての「個別最適な学び」を支援する現職教育体制の構築-分散型リーダーシップの構築に向けた研究主任の取り組み2022

    • Author(s)
      伊藤崇裕・宮橋小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 31-38

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] 有田川町内における学校循環型授業研究の発展2022

    • Author(s)
      宮橋 小百合・南垣内 智宏・川岸 俊夫・安井 健晃・嶋田 成暁・古川 弘樹・山田 沙紀・坂本 利文・平松 朝子・小切 佳生・寺中 誠・森 早百合・福井 健太
    • Journal Title

      和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書

      Volume: 2021 Pages: 207-212

    • DOI

      10.19002/wadaikzsh.2021.207

    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2004353

    • Year and Date
      2022-02-01
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] 教職大学院実習科目「小規模校実習」の成果と課題2022

    • Author(s)
      宮橋 小百合, 豊田 充崇, 中田 善夫
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 11-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Journal Article] Analyzing Teaching and Learning Processes of Moral Education Lessons to Encourage Students to Internalize Moral Values and to Put them into Action2021

    • Author(s)
      伊澤真佐子・宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 5 Pages: 73-80

    • DOI

      10.19002/AA12779311.5.73

    • NAID

      120007019826

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005728

    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] A Study on the Educational Practices to Create and Promote the Students’Peer Relationships in a Japanese University : Interviews for Graduates who had experienced Peer-Leaders2021

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教育学部紀要. 教育科学

      Volume: 71 Pages: 51-56

    • DOI

      10.19002/AN00257966.71.51

    • NAID

      120006959982

    • ISSN
      13425331
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2003119

    • Year and Date
      2021-02-08
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] コロナ禍における初任者集合研修の工夫とその成果2021

    • Author(s)
      藤本禎男・宮橋 小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 5 Pages: 63-71

    • NAID

      120007019825

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 有田川町内における学校循環型授業研究の推進2021

    • Author(s)
      宮橋小百合・川岸 俊夫・安井 健晃・九鬼 正志・古川 弘樹・服部 真子・川口 久仁・寺中 誠
    • Journal Title

      和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書

      Volume: 2020 Pages: 196-201

    • DOI

      10.19002/wadaikzsh.2020.196

    • NAID

      120007019847

    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2004301

    • Year and Date
      2021-03-01
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] The Adapted idea of the Training Program of Novice Teachers to COVID-19 Calamity, and the Achievement.2021

    • Author(s)
      藤本禎男・宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 5 Pages: 63-71

    • DOI

      10.19002/AA12779311.5.63

    • NAID

      120007019825

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005727

    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] A Study on the Science Lessons Using a Rubric on the Experiment Planning at a Lower Secondary School2021

    • Author(s)
      松尾佑樹・宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 5 Pages: 81-88

    • DOI

      10.19002/AA12779311.5.81

    • NAID

      120007019827

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005729

    • Year and Date
      2021-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Journal Article] 学校間連携型授業研究ハンドブックの開発に関する基礎的研究2020

    • Author(s)
      廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Journal Title

      鹿児島大学教育学部研究紀要

      Volume: 71 Pages: 187-196

    • NAID

      40022225036

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 有田川町内における学校循環型授業研究の推進2020

    • Author(s)
      宮橋 小百合、川岸 俊夫、安井 健晃、九鬼 正志、古川 弘樹、服部 真子、川口 久仁、寺中 誠
    • Journal Title

      和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書

      Volume: 48 Pages: 196-201

    • NAID

      120007019847

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] The impact of Professional Learning Community based on the novice teacher training program on development of the practical abilities in graduate course2019

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 65-72

    • DOI

      10.19002/AA12779311.3.65

    • NAID

      120006605613

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005690

    • Year and Date
      2019-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 道徳科における「深い学び」を実現するカリキュラムデザイン2019

    • Author(s)
      中山眞弘、宮橋小百合、糸賀直人
    • Journal Title

      「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要

      Volume: 4 Pages: 21-28

    • NAID

      40022220430

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 学びを深めるための国語科の学習デザイン:小学校低学年の「説明文」の指導の実際から2019

    • Author(s)
      森下まちこ、伊澤真佐子、横井志保、宮橋小百合
    • Journal Title

      「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要

      Volume: 4 Pages: 1-8

    • NAID

      40022220403

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] Instructional Roundsの日本における試行と評価2019

    • Author(s)
      廣瀬真琴、森久佳、宮橋小百合
    • Journal Title

      鹿児島大学教育学部研究紀要

      Volume: 70 Pages: 249-261

    • NAID

      40021881684

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 若手教員育成に向けた校内研修体制の構築2019

    • Author(s)
      中山眞弘・宮橋小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 4 Pages: 77-84

    • NAID

      40022220537

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 道徳科における「深い学び」を実現するカリキュラムデザイン2019

    • Author(s)
      中山眞弘・宮橋小百合・糸賀直人
    • Journal Title

      学校教育実践研究

      Volume: 4 Pages: 21-28

    • NAID

      40022220430

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 若手教員育成に向けた校内研修体制の構築2019

    • Author(s)
      中山眞弘、宮橋小百合
    • Journal Title

      「学校教育実践研究」和歌山大学教職大学院紀要

      Volume: 4 Pages: 77-84

    • NAID

      40022220537

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] Practices and problems for realizing dialogical and deep learning at small size schools2019

    • Author(s)
      中山眞弘、西浦民子、坂本善行、宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要 : 学校教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 55-63

    • DOI

      10.19002/AA12779311.3.55

    • NAID

      120006605612

    • ISSN
      2432678X
    • URL

      https://wakayama-u.repo.nii.ac.jp/records/2005689

    • Year and Date
      2019-03-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 小規模校における「対話的で深い学び」の構築に向けた実践と課題2018

    • Author(s)
      中山眞弘、坂本善光、西浦民子、宮橋小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究(和歌山大学教職大学院紀要)

      Volume: 3 Pages: 55-64

    • NAID

      120006605612

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 特別活動における学級会の取り組みの意義と展望~新学習指導要領を見据えて~2018

    • Author(s)
      宮橋小百合、中山眞弘、須佐宏
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要:学校教育実践研究

      Volume: 2 Pages: 65-73

    • NAID

      40021803483

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 初任者研修を核としたPLCの形成が学卒院生の実践力育成に与える影響2018

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      学校教育実践研究(和歌山大学教職大学院紀要)

      Volume: 3 Pages: 65-72

    • NAID

      120006605613

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Journal Article] 「考え、議論する道徳」授業の展望2018

    • Author(s)
      坂本善光、中山眞弘、宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要:学校教育実践研究

      Volume: 2 Pages: 59-63

    • NAID

      120006456113

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 小学校理科における観察・実験の実際と課題2018

    • Author(s)
      中山眞弘、宮橋小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教職大学院紀要:学校教育実践研究

      Volume: 2 Pages: 47-51

    • NAID

      40021803462

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 初任者研修プログラムにおける訪問指導の実際と課題2016

    • Author(s)
      宮橋小百合、中山眞弘、須佐宏
    • Journal Title

      学校教育実践研究、和歌山大学教職大学院紀要

      Volume: 1 Pages: 35-44

    • NAID

      40021803525

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 初任者研修プログラムの授業科目のカリキュラム・デザインとその成果2016

    • Author(s)
      宮橋小百合、須佐宏、豊田充崇、谷尻治
    • Journal Title

      学校教育実践研究、和歌山大学教職大学院紀要

      Volume: 1 Pages: 15-24

    • NAID

      40021803490

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Journal Article] 初年次教育におけるピア・リーダーのサポートとその評価:地方私立大学における事例に基づいて2015

    • Author(s)
      宮橋 小百合
    • Journal Title

      和歌山大学教育学部教育実践総合センター紀要

      Volume: 25 Pages: 49-56

    • NAID

      120005714326

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] 新たな専門的な学習共同体のネットワーク化としてのInstructional Rounds:授業分析に基づいた学区の教育及び学校改革2015

    • Author(s)
      廣瀬 真琴,宮橋 小百合,木原 俊行,森 久佳,深見 俊崇,矢野 裕俊
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 4(通号41) Pages: 17-29

    • NAID

      120006485132

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] ピアリーダー学生の意識を通してみた学習サポート活動の意義2014

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 6(1) Pages: 86-93

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] 小学校教員の力量観とその基盤となる経験の解明 : イメージマップとインタビューの組み合わせを通じて (教育研修の設計と評価/一般)2013

    • Author(s)
      島田希、廣瀬真琴、深見俊崇、森久佳、高谷哲也、宮橋小百合
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 13(2) Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] 小学校教員志望学生が抱く教職観に関する質的研究2012

    • Author(s)
      廣瀬真琴・高谷哲也・森久佳・島田希・深見俊崇・宮橋小百合
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 26 Pages: 115-128

    • NAID

      40019308236

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] イメージマップによる教員志望学生の教職観の把握2011

    • Author(s)
      深見俊崇・高谷哲也・森久佳・島田希・廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: (4) Pages: 27-34

    • NAID

      10029782145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] (研究ノート)教員養成課程におけるスクールボランティアの学習効果とその課題について-カリキュラム開発を見据えて-2010

    • Author(s)
      宮橋小百合・末澤清
    • Journal Title

      四国学院大学論集 131号(掲載予定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330176
  • [Journal Article] 研究ノートフラ ンスの小学校における市民性教育実践に関する一考察:リヨン市での調査結果から2010

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      大阪市立大学大学院文学専攻科教育学教室『教育学論集』

      Volume: 36 Pages: 22-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 研究ノート;フランスの小学校における市民性教育実践に関する一考察-リヨン市での調査結果から-2010

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Journal Title

      教育学論集(大阪市立大学大学院文学専攻科教育学教室)

      Volume: 36 Pages: 22-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 学校を超えて学び合う現職教育の組織化に関する研究 ‐ Instructional Rounds を用いた授業研究システムの構築‐2023

    • Author(s)
      宮橋小百合・廣瀬真琴
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Presentation] メゾレベルでの教育改善に関する探索的研究2023

    • Author(s)
      廣瀬真琴・宮橋小百合・森久佳・木原俊行
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Presentation] Instructional roundsの持続化に向けた指導主事のアクション2022

    • Author(s)
      廣瀬真琴・宮橋小百合・森久佳
    • Organizer
      日本教育方法学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Presentation] 教職大学院の現職院生を対象とした実習科目の取組み:Instructional Roundsの活用2022

    • Author(s)
      宮橋小百合・廣瀬真琴
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Presentation] Instructional Rounds の試行に対する指導主事からの評価2021

    • Author(s)
      廣瀬真琴・宮橋小百合・木原俊行・森久佳
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02241
  • [Presentation] Instructional Rounds を用いた小規模校間における若手教員育成の組織化に関する検討2021

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Presentation] Instructional Rounds の試行に対する指導主事からの評価2021

    • Author(s)
      廣瀬真琴・宮橋小百合・木原俊行・森久佳
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Presentation] Instructional Rounds を用いた小規模校間における初任者育成の組織化に関する検討2021

    • Author(s)
      宮橋小百合、廣瀬真琴、木原俊行、深見俊崇
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Presentation] Instructional Roundsを用いた小規模校間における 初任者育成の組織化に関する検討2020

    • Author(s)
      宮橋小百合・廣瀬真琴・木原俊之・深見俊崇
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02856
  • [Presentation] 初年次教育における学生のピア関係形成・促進のもつ教育的意義②:ピア・リーダー経験のある卒業生へのインタビュー調査から2019

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Presentation] Instructional Rounds における学びの分析2019

    • Author(s)
      廣瀬真琴・森久佳・深見俊崇・宮橋小百合・木原俊行
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Presentation] 初年次教育における学生のピア関係形成・促進のもつ教育的意義ー地方私立大学における実践事例からー2018

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Presentation] Instructional Roundsにおける授業分析法の可能性と課題2018

    • Author(s)
      廣瀬真琴、森久佳、木原俊行、深見俊崇、宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02338
  • [Presentation] 大学教育における学生の共同的な学習の歴史的変遷に関する一考察2016

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      大阪市立大学教育学会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17446
  • [Presentation] 教師の感情研究と教師教育における諸概念との関係性2015

    • Author(s)
      深見 俊崇,木原 俊行,小柳 和喜雄,森 久佳,島田 希,廣瀬 真琴,宮橋 小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第51回大会
    • Place of Presentation
      岩手大学教育学部(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] Instructional Rounds の我が国への導入可能性に関する検討2015

    • Author(s)
      廣瀬 真琴,森 久佳,木原 俊行,深見 俊崇,宮橋 小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第51回大会
    • Place of Presentation
      岩手大学教育学部(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] 専門的な学習共同体のネットワーク化の新展開:米国におけるInstructional Roundの分析を通して2014

    • Author(s)
      廣瀬真琴、宮橋小百合、木原俊行、森 久佳、深見俊崇
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] 教師の感情に関する研究動向2014

    • Author(s)
      深見俊崇、木原俊行、小柳和喜雄、森 久佳、島田 希、廣瀬真琴、宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] イメージマップによる教員志望学生の教職観の把握2011

    • Author(s)
      深見俊崇・高谷哲也・森久佳・島田希・廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育工学会2011年度研究会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 小学校教員志望学生が抱く教職観:イメージマップとインタビュー調査による把握から2011

    • Author(s)
      高谷哲也・廣瀬真琴・森久佳・島田希・深見俊崇・宮橋小百合
    • Organizer
      日本教師教育学会第21回研究大会
    • Place of Presentation
      福井大学(自由研究発表)
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 四国学院大学の初年次教育カリキュラムにおけるキャンパス・コミュニティの形成2010

    • Author(s)
      宮橋 小百合
    • Organizer
      大学教育学会32回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2010-06-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 四国学院大学の初年次教育カリキュラムにおけるキャンパス・コミュニティの形成2010

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      大学教育学会 32回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2010-06-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] フレネ教育における『市民性教育』の受容と位置づけに関する一考察2009

    • Author(s)
      宮橋小百合
    • Organizer
      教育方法学会第45回大会(自由研究発表)
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2009-09-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330176
  • 1.  HIROSE Makoto (70530913)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 2.  MORI Hisayoshi (00413287)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 3.  KIHARA Toshiyuki (40231287)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  FUKAMI Toshitaka (80510502)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 5.  TAKATANI Tetsuya (00464595)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  YANO Hirotoshi (80182393)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHIMADA Nozomi (40506713)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 8.  OKUBO Atushi (60335776)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SOEDA Haruo (30244627)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAITO Yukako (80421353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  弘田 洋二 (60285278)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  豊田 充崇 (60346327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi