• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yu Kang  于 康

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

U Kou  于 康

Less
Researcher Number 90309401
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関西学院大学, 国際学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2020: 関西学院大学, 国際学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02060:Linguistics-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Linguistics
Keywords
Principal Investigator
韓国語母語話者英語学習者 / 日本語母語話者英語学習者 / 中国語母語話者英語学習者 / 多言語コーパス / YUK Corpus of English
Except Principal Investigator
誤用研究 / 学習者コーパス / 高校生英語力縦断的研究 / CEFRによる言語能力評価法 / 日本語教育における誤用の類型 … More / 中国語学習者コーパスにおける誤用の類型 / 英語学習者コーパスにおける誤用の類型 / 高校英語スピーキング・ライティング教育 / CEFR準拠ライティング評価法開発 / 国際連携学習者コーパス研究 / 高大連携ICT英語表現教材 / 双方向英語・中国語・日本語学習者コーパス比較研究 / AIと外国語教育 / 高校生英語能力縦断的研究 / 言語習得と脳科学 / 英語・中国語・日本語対照言語学 / CEFRによる外国語能力評価法 / 英語スピーキング教育 / 高大連携ICT英語教育 / 日本語母語話者のための外国語教育開発 / 国際連携中国語教育研究 / 国際連携日本語学習者コーパス研究 / CEFRによる「やりとり」評価法研究 / 高大・産学連携ICT英語教育 / 脳科学的視点からみたICT教育とリアル教育比較 / AIによる英作文添削・解説文付与システム開発 / テンス・アスペクトの第二言語習得 / 学習者の母語の認知体系と第二言語習得の相関性 / 英語・中国語・日本語学習者コーパス / ICTを用いた発信型外国語教育開発 / CEFR準拠英語対話能力の評価 / 高校生英語スピーキング・英作文縦断的研究 / 有界的認知の類型論と第二言語習得の関係 / アスペクトの第二習得研究 / 脳科学と第二言語習得 / 学習者の母語に基づく外国語語教育 / 母語の認知体系と第二言語習得の相関性 / ICTによる効果的な外国語教育 / 英語スピーキング縦断的研究 / 双方向学習者コーパスの研究 / 認知言語学 / 中国語 / 非対格性 / 項構造 / 非対格 / 誤用 / 注視点 / 視座 / 誤用分析 / 情報構造 / 他動性 / 視点 / 結果補語 / ヴォイス / 中間言語研究 / 中国語教育 / 日本語教育 / 英語教育 / 国際研究者交流 中国・台湾・アメリカ・英国 / 日本語誤用研究 / 中国語誤用研究 / 英語誤用研究 / 母語別外国語教授法 / 第二言語習得 / 外国語教育 / 対照言語学 / 相互参照型英語・日本語・中国語学習者コーパス / 日本語ライティング教育 / 英語ライティング教育 / 第二言語習得(中間言語研究) / 中国語誤用辞典 / 日本語誤用辞典 / 英語誤用辞典 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (127 results)
  • Co-Researchers

    (45 People)
  •  多言語母語話者のタグ付き作文コーパスの構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      于 康
    • Project Period (FY)
      2019 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for JSPS Fellows
    • Review Section
      Basic Section 02060:Linguistics-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Research on cross-referential learners' corpora of English, Chinese and Japanese though international educational collaboration at secondary and tertiary levels

    • Principal Investigator
      Mochizuki Keiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Transitivity in Japanese and Chinese from the Perspective of Cognitive `Viewpoints'

    • Principal Investigator
      SHIMOJI Sachiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies
  •  Construction of a Japanese-English-Chinese Online Error Corpus and development of English, Japanese and Chinese language pedagogy taking into account learners' native languages

    • Principal Investigator
      Mochizuki Keiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 英語写作偏誤語料庫的制作与運用2021

    • Author(s)
      于康、李翔、田中良
    • Total Pages
      174
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • ISBN
      9787517843238
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19F19743
  • [Book] 日語偏誤与日語教学研究叢書 第5巻 日語複合助詞的偏誤研究 下2019

    • Author(s)
      于康他
    • Total Pages
      242
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • ISBN
      9787517835233
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Book] 日語偏誤与日語教学研究叢書 第4巻 日語複合助詞的偏誤研究 上2019

    • Author(s)
      于康他
    • Total Pages
      239
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • ISBN
      9787517834274
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Book] 日語偏誤与日語教学研究叢書第1卷 日語格助詞的偏誤研究 下2018

    • Author(s)
      于康・林璋
    • Total Pages
      245
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Book] Journal of Errors in Use and Japanese Language Teaching2018

    • Author(s)
      于康・林璋等
    • Total Pages
      245
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Book] 日語格助詞的偏誤研究(上)2017

    • Author(s)
      于康(共著)
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Book] 日語格助詞的偏誤研究 中2017

    • Author(s)
      于康
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Book] 日語格助詞的偏誤研究 中2017

    • Author(s)
      于康
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Book] TNR_ Chinese Error Corpus. WTと中国語教育及び中国語研究2014

    • Author(s)
      于康、田中良
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      好文出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Book] 方法工具与日語教学研究叢書 日語偏誤研究的方法与実践2014

    • Author(s)
      于康
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Book] 方法工具与日語教学研究叢書 加注標箋軟件与日語研究2014

    • Author(s)
      于康、田中良、高山弘子
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      浙江工商大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] L1 Influence on Use of Tense/Aspect by Chinese and Japanese Learners of English2020

    • Author(s)
      Newbery-Payton, Laurence , Mochizuki, Keiko
    • Journal Title

      Learner Corpus Studies in Asia and the World

      Volume: 4 Pages: 67-93

    • DOI

      10.24546/81011994

    • NAID

      120006811191

    • ISSN
      2187-6746
    • Year and Date
      2020-03-17
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357, KAKENHI-PROJECT-16H01934
  • [Journal Article] 「まずは調査方法について明らかにしておく。」間違いはどこに?2019

    • Author(s)
      于 康
    • Journal Title

      《日語偏誤与日語教学研究》

      Volume: 4 Pages: 191-200

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Journal Article] 「それは私たち今真剣に考えていることだ。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 170-171

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] Acquisition of Tense/Aspect markers in Learners Corpora of English/Chinese/Japanese2018

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki, YaMing Shen, Zhang Zheng, Laurence Newbery-Payton
    • Journal Title

      Proceedings of the 4th Asia-Pacific Corpus Linguistics Conference (APCLC 2018)

      Volume: 4 Pages: 331-334

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Journal Article] 「誰によって作られたのかがわからないが、長い間、言語生活で使われ続けている。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 186-188

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 日語偏語語料庫建設与標箋設計的原則.2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      《日語研究10》

      Volume: 10 Pages: 93-109

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Journal Article] 「もちろん相手は自然だから100%的中するわけはないが、せめてその災害を小さくにできるなら、幸いなことだ。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 3 Pages: 103-106

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「作品のなか一番有名なのは『辺城』という小説だ。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 97-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「そろそろ夏休みになります。夏休みの間、何かをしたいと思います。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 214-216

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「今、私は百万元が当たったら、その夢を実現にしたいと思います。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 71-74

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「言葉の勉強にどうしようもなく悩み苦しんでいた私が今はどうなったのか、次に書きましょう。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 200-203

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「私は本音を出して『自分の力で生きるためです』と答えた。相手は大笑いをした。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 207-210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「この名前を聞いて、みんなが笑わずにいられなかった。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 182-185

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「散歩後,家族が全員でテレビを見ました。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 170-171

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「去年からは中国旅行社で見習いし、無印良品でアルバイトをした。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 191-193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「日本において茶道を行う場所は主に茶室や茶庭である。茶事をうまく進めるために、主人はさまざまな準備する必要がある。」はどこが間違いか2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 下 Pages: 193-194

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 不及物動詞的作格化与及物性2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      東北亜外語研究

      Volume: 2 Pages: 32-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 日語偏語語料庫建設与標箋設計的原則2018

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語研究

      Volume: 10 Pages: 93-109

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「『していただきたい』などの言葉は女性の会話の中からよく使われる。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 205-208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「燃料も尽きてしまったら、砂でサツマイモに厚くかぶせる。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 178-180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「女性として、大学生だけでなく、大学院生まで就職難にぶつかるようだ。」2017

    • Author(s)
      于 康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 2 Pages: 143-146

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Journal Article] 「恋愛すれば、二人の相互に大切にすることが一番重要だと思います」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 94-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「最後に、みなさんに幸福を祈ります。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 110-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「日本人はずっと『はい』とか『そうですね』とかの言葉を答える。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 166-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「大学の生活には、他の面白いことはなさそうです。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 119-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 自動詞の能格化現象と視点の移動2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      北研学刊

      Volume: 第13号 Pages: 18-28

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「私は去年の正月のプレゼントをたくさんもらいました。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 125-128

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「春節の間に、家族と一緒に過ごす。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 9-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「それ以外の諸課題を別の機会に譲りたい。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 43-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「写真の中に少年は幸せな顔をして、笑っていた。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 108-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「私にとって、日本語を習いにくいですが、面白いです。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 34-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「7月に旅行するつもりがありますが、どこにいくか誰と一緒に行くかなどをまだわかりません。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 31-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「そのうえ、彼が教科書に出たことで、シンタイ市のことを全国で知られるようになった。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 40-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「でも、かぐや姫の行為にちょっと不思議だと思います。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語格助詞的偏誤研究

      Volume: 中2巻 Pages: 11-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「女性として、大学生だけでなく、大学院生まで就職難にぶつかるようだ。」はどこが間違っているか?2017

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 第2号 Pages: 143-146

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] 「最後に、先生から一年間教えていただいて、ありがとうございました。」誤用はどこに?2016

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日本語誤用と日本語教育

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Errors and learning strategies by learners of Japanese as a second language2016

    • Author(s)
      Kumiko Sakoda
    • Journal Title

      Handbook of Japanese applied linguistics.:Handbooks of Japanese language and linguistics series

      Volume: 第10巻 Pages: 129-150

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Improving Peer Learning Activity of Online Cross-culture Communication by Sharing Digital Information2016

    • Author(s)
      Sunaoka Kazuko (砂岡和子)
    • Journal Title

      Journal of Technology and Chinese Language Teaching

      Volume: Volume 7 Number 1

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] 「最後に、先生から一年間教えていただいて、ありがとうございました。」錯在na里?」2016

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語偏誤与日語教学研究

      Volume: 第1輯 Pages: 128-132

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Journal Article] A Contrastive Study of Prepositional Errors in TUFS Sunrise Advanced Learners' Corpora of English by Native Speakers of Japanese and Chinese2016

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki, Laurence Newbery-Payton
    • Journal Title

      Japanese Language Research and Construction of Web Dictionary Based on Learners’ Native Languages and Regional Characteristics

      Volume: 2 Pages: 25-41

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Conversion from promotion for overseas study to learning in campus with a co-educational environment2016

    • Author(s)
      Sunaoka Kazuko
    • Journal Title

      WINPEC Working Paper Series

      Volume: No.E1521 Pages: 183-203

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Japanese error corpus construction and label design principles2016

    • Author(s)
      于康
    • Journal Title

      日語研究

      Volume: 10

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Cross-Linguistic Error Types of Misused Chinese Based on Learners’ Corpora2015

    • Author(s)
      MOCHIZUKI Keiko, Hiroshi SANO, Ya-Ming SHEN and Chia-Hou WU.
    • Journal Title

      Computational Linguistics and Chinese Language Processing

      Volume: No.20, Vol.1 Pages: 97-114

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] Development of an Online Database for Chinese Resultative Verb Compounds and Its Application Based on Data Visualization Technology2015

    • Author(s)
      ZhanWeidong, MaTeng, Tian Jun, SunaokaKazuko
    • Journal Title

      The Journal of Technology and Chinese Language Teaching

      Volume: Vol. 6 No. 1 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] 《TNR漢日日漢翻訳語料庫》和《TNR標箋軟件》的研発与翻訳教学2014

    • Author(s)
      于康、田中良、高山弘子
    • Journal Title

      日語学習与研究

      Volume: 4 Pages: 92-96

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] A corpus-based analysis of non-standard polite forms of verbs in English, Chinese, and Korean learners of Japanese.2014

    • Author(s)
      Horiuchi, Hitoshi
    • Journal Title

      Akita International University Global Review, Akita International University Press

      Volume: Vol. VI

    • NAID

      130008165238

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] The NICT JLE Corpus in Well-Formed XML Format: From Analyses of Surface Forms to Functions in Longer Streches of Discourse2014

    • Author(s)
      Hiroshi Sano, Aika Miura
    • Journal Title

      LEXICON 岩崎研究会, KENKYU-SHA

      Volume: No.44

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Journal Article] A corpus-based analysis of the paradigmatic development of semi-polite verbs in Chinese and Korean learners of Japanese2014

    • Author(s)
      Horiuchi, Hitoshi
    • Journal Title

      Dilena Takeyama Center for the Study of Japan and Japanese Culture, Journal of Japanese Linguistics

      Volume: Vol. 30 Pages: 55-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] The CEFR: Learning, teaching, assessment in Europe and beyond2020

    • Author(s)
      Barry O’Sullivan, Masashi Negishi, Meg Malone
    • Organizer
      The CEFR: a road map for future research and development
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] L1 Influence on Use of Tense/Aspect by Chinese and Japanese Learners of English2019

    • Author(s)
      Newbery-Payton Laurence and Mochizuki Keiko
    • Organizer
      ESRC-AHRC UK-Japan SSH Connection Grants Seminar LCSAW (Learner Corpus Studies in Asia and the World) 4th Meeting Kobe Joint Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Language assessment transition in a Japanese university2019

    • Author(s)
      Yujia Zhou, Kevin Rutherford, Judith Fairbairn, Jamie Dunlea, Masashi Negishi, Barry O’Sullivan
    • Organizer
      New Directions English Language Assessment Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] How Linguistic Typology Affects Second Language Acquisition of “Boundedness” in Chinese: Insights from Learners' Corpora of Chinese2019

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki and Zhang Zheng
    • Organizer
      International Association of Chinese Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] High School Students’ Perceptions of a Computer-based Speaking Test for Japanese university admission2019

    • Author(s)
      Zhou Yujia, Masashi Negishi, Asako Yoshitomi
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET 学術交流集会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Assigning CEFR and CEFR-J levels to Lexile measures: A corpus-based approach2019

    • Author(s)
      Satoru Uchida, Masashi Negishi
    • Organizer
      New Directions English Language Assessment Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Exploring Japanese as a Lingua Franca through Long Distance Education Tagging and Analyzing Conversation Data2019

    • Author(s)
      Noboru OYANAGI, Yukie KOBAYASHI, Keiko MOCHIZUKI and Kana SHIMOTORI
    • Organizer
      International Symposium on Diverse Approaches to Second Language Acquisition: Learner Corpora, Evaluation and Brain Sciences 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Interactive English Speaking Education Through ICT: Collaborations Among High School, University and Industry2019

    • Author(s)
      Keiko MOCHIZUKI, ZhangZHENG, Mie HOSHIZAWA, Yurie KAWANO and Yuri AMANO
    • Organizer
      The Japan Association of College English Teachers, Kanto Chapter
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Gathering a Posteriori Validity Evidence of a Computer-based Speaking Test for Japanese University Admission2019

    • Author(s)
      Yujia ZHOU, Jamie DUNLEA, Masashi NEGISHI, Barry O’SULLIVAN, Asako YOSHITOMI
    • Organizer
      日本言語テスト学会(JLTA)第 22 回(2019年度)全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] English Learner Dialogue Corpus and Applications2019

    • Author(s)
      Keiko MOCHIZUKI, Laurence NEWBERY-PAYTON, ZHANG Zheng, Kaoru IMAI, Yuri AMANO, Kana SHIMOTORI, Tomohito NAKANO, Maksim TIKHONENKO, Masaki MURAI and Yuna YAMAMOTO
    • Organizer
      International Symposium on Diverse Approaches to Second Language Acquisition: Learner Corpora, Evaluation and Brain Sciences 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] 上から目線と距離の研究2018

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本語教育と日本学研究国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 東京外国語大学-ブリティッシュ・カウンシルによる入試用スピーキング・テスト開発-CEFR-J×27でつなぐアドミッション・カリキュラム・ディプロマー2018

    • Author(s)
      根岸雅史・安田智恵(ブリティッシュ・カウンシル)
    • Organizer
      CEFR-J 2018 Symposium
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] 上から目線と距離の研究2018

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      于康(2018.5) 「2018年日本語教育と日本学研究国際シンポジウム」.於同済大学.
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Acquisition of Tense/Aspect markers in Learners Corpora of English/Chinese/ Japanese"2018

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki, YaMing Shen, Zhang Zheng, Laurence Newbery -Payton
    • Organizer
      Asia Pacific Corpus Linguistics 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] How Cognitive Typology Affects Second Language Acquisition of Spatial / Temporal Cognition: Insights from Learners' Corpora of English and Chinese.2018

    • Author(s)
      Keiko MOCHIZUKI , Zhang Zheng, Laurence Newbery-Payton.
    • Organizer
      6th International Workshop on Advanced Learning Sciences. University of Pittsburgh.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] 第二言語習得研究の仮説と日本語の誤用研究の狙い2018

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] Assigning CEFR-J levels to English texts based on textual features.2018

    • Author(s)
      S.Uchida and M. Negishi
    • Organizer
      4th Asia Pacific Corpus Linguistics Conference (APCLC 2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Linking the Global Test of English Communication (GTEC) to CEFR Levels.2018

    • Author(s)
      Masashi Negishi, Yoji Kudo, Yasuko Okabe, Yuko Kashimada, Mika Hama, Yuko Umakoshi
    • Organizer
      LTRC 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Collecting a Priori Validity Evidence during the Development of a Computer-based Speaking Test for Japanese University Admission Purposes.2018

    • Author(s)
      Zhou Yujia, Jamie Dunlea, Masashi Negishi, Asako Yoshitomi
    • Organizer
      第1回JAAL in JACET 学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] How Cognitive Typology Affects Acquisition of Spatial/Aspectual Grammar in Chinese as L2?: Based on Mutiple Learners Corpora of English and Chinese2018

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki
    • Organizer
      Stanford University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] Characteristic errors made by Japanese learners of foreign languages: a corpus based comparison of learners in Japan, China and Taiwan2017

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki, Ya-Ming Shen, Noboru Oyanagi他
    • Organizer
      外国語教育の変革:国際連携・高大連携・ ICT 2017
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02357
  • [Presentation] 非対格自動詞における能格化現象について2017

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本語教育と日本学国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 目的語残存受身文の誤用からみる有題文と無題文の視点2017

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      第九回漢日対比語言学国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 目的語残存受身文の誤用からみる有題文と無題文及び視点の移動2017

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      2017年日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 習熟度別における格助詞の不使用と過剰使用の分布からみた誤用の傾向性-日本語CEFR-Cレベルの解明にむけて2017

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      国際ワークショップ「外国語教育の変革:国際連携・高大連携・ ICT」2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 名詞の類型と格助詞の選択について―「NPを卒業する」と「NPから卒業する」を例として2016

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      大学日本語教育と日本語学研究国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      同済大学(中国)
    • Year and Date
      2016-05-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 林璋著「中日両言語における動作主主語受動文」について2016

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日中言語研究と日本語教育研究会
    • Place of Presentation
      関西学院大学梅田キャンパス
    • Year and Date
      2016-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 教什me和怎me教―兼論従偏誤出発学習漢語的方式―2016

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      僑生教育国際研討会
    • Place of Presentation
      台湾師範大学(中華民国)
    • Year and Date
      2016-12-09
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 『日本語教育の研究法』の特色と課題2016

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      『日本語教育基礎理論と実践シリーズ叢書』全巻刊行記念・「日本語教育学の理論と実践をつなぐ」国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      中国高等教育出版社(中国,北京)
    • Year and Date
      2016-03-25
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 「相手から説明を求めているもので、自分の怒りもその中に含んでいる。」について」2016

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      中国人民大学(中国)
    • Year and Date
      2016-08-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02692
  • [Presentation] 受動の射程と規則性の一般化2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      第七届漢日対比語言学研討会
    • Place of Presentation
      上海外国語大学
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 中国語作文添削ソフトとタグ付与ソフトについて2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本中国語学会関西支部例会
    • Place of Presentation
      関西学院大学梅田キャンパス
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 格助詞や連体助詞の誤用実態や学習難易度について2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      第42回中日理論言語学研究会
    • Place of Presentation
      同志社大学大阪サテライト・オフィス
    • Year and Date
      2015-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日本語研究の方法と論文の作成2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      蘇州大学外国語学院特別講演
    • Place of Presentation
      蘇州大学
    • Year and Date
      2015-03-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] “Comparative Analysis of English, Chinese and Japanese Based on Learners' Corpora2015

    • Author(s)
      Hiroshi Sano, Keiko Mochizuki et.al.
    • Organizer
      the 10th International Workshop on Theoretical East Asian Linguistics
    • Place of Presentation
      Tokyo University of Foreign Studies
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] タグ種類の認定とタグ付与2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      『日本語誤用と日本語教育研究会』2015年第一回研究会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2015-01-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Corpus of learners of Japanese as a L2 among 16 countries2015

    • Author(s)
      Kumiko Sakoda
    • Organizer
      The 3rd International Workshop on Advanced Learning Sciences.
    • Place of Presentation
      Tokyo University of Foreign Studies
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 言語と文化2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      上海市教育委員会主催:「上海市強師工程」
    • Place of Presentation
      上海師範大学
    • Year and Date
      2015-01-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日語作文批改軟件、標注標箋軟件的使用与日語偏誤研究2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      上海外国語大学日本文化経済学院特別講演
    • Place of Presentation
      上海外国語大学
    • Year and Date
      2015-01-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Cross-Linguistic Learners' Corpora: English, Chinese, Arabic and Japanese2015

    • Author(s)
      望月圭子・佐野洋・Caroline Kano・Ebeid Ehab・Ahmed Karim Ezz・Laurence Newberry-Payton・申亜敏・游韋倫・井上剛
    • Organizer
      The 3rd International Workshop on Advanced Learning Sciences
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] タグ付き学習者コーパスと日本語の誤用研究2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      蘇州大学外国語学院特別講演
    • Place of Presentation
      蘇州大学
    • Year and Date
      2015-03-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 格助詞の学習歴別の誤用分布と学習難易度について2015

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      2015年日本語の誤用及び第二言語習得研究国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      北京第二外国語学院日語学院
    • Year and Date
      2015-08-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 漢語作文批改軟件和標誌標簽系統在對外漢語教學之應用2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      2014年第八屆海峽兩岸現代漢語問題學術研討會
    • Place of Presentation
      台湾淡江大学
    • Year and Date
      2014-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] TNR_ChineseErrorCorpus与漢語中介語研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      北京大学中文系特別講演
    • Place of Presentation
      北京大学中文系
    • Year and Date
      2014-05-30
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 漢語中介語語料庫批改作文和標注標箋的設計開発与漢語偏誤研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      第三届漢語中介語語料庫建設与応用国際学術討論会
    • Place of Presentation
      福建師範大学
    • Year and Date
      2014-08-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 在日僑生的繼續教育與語言政策2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      2014年僑生教育國際研討會
    • Place of Presentation
      国立台湾師範大学
    • Year and Date
      2014-06-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 誤用研究のためのツールと日本語の誤用研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      名古屋大学大学院国際言語文化研究科特別講演
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2014-10-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日本語の誤用研究のためのソフト開発と誤用コーパスの構築2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      中国日語教学研究会上海分会「2014年度日本語教育と日本学研究国際シンポジウム」
    • Place of Presentation
      上海同済大学
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 正誤タグ自動付与,研究用タグ自動識別機能付きTNR_ErrorCorpusConc2014と日本語の習得研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      シンポジウム中国的日本語研究:新たな展開
    • Place of Presentation
      富山県高岡文化ホール
    • Year and Date
      2014-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日語中介語語料庫批改作文和標注標箋軟件的使用与日語偏誤研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      南京大学外国語学院日語系特別講演
    • Place of Presentation
      南京大学
    • Year and Date
      2014-05-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 漢語中介語語料庫批改作文和標注標箋軟件的使用与中介語研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      南京大学海外教育学院特別講演
    • Place of Presentation
      南京大学
    • Year and Date
      2014-05-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Error Types of Japanese Learners Corpus of English and NTNU/ TUFS Online Dictionary of Misused English2014

    • Author(s)
      片山晴一、佐野洋、Caroline 狩野、 Samuel Collins、Andrew Chen、望月圭子
    • Organizer
      「外国語教育とコンピュータ科学:第二言語習得・e-learning・学習者コーパス」
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] TNR_ErrorCorpus2014与日語偏誤研究2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      北京第二外国語学院日語学院特別講演
    • Place of Presentation
      北京第二外国語学院
    • Year and Date
      2014-06-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日語偏誤研究的理論与方法2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      第六届漢日対比語言学研討会
    • Place of Presentation
      中国人民大学
    • Year and Date
      2014-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] コンコーダンサーと言語習得の化石化とのインターフェース2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      北京大学外国語学院日語系特別講演
    • Place of Presentation
      北京大学外国語学院
    • Year and Date
      2014-06-06
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 漢語学習者語料庫与自動識別標柱系統2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      科学研究費 基盤研究(B)「英日中国語ウェブ誤用コーパス構築と母語をふまえた英語・日本語・中国語教授法開発」2014年度第9回研究会:漢語/日語学習者偏誤語料庫建構与中介語研究
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 従日語看日本文化-「父からもらった本」という言い方はなぜ不自然か2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      Min江学院外語系特別講演
    • Place of Presentation
      閩江学院外語系
    • Year and Date
      2014-09-15
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 漢語作文批改軟件和標誌標簽系統在對外漢語教學之應用2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      日本中国語学会2014年度全国大会(第64回)
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2014-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 「目的語残存受身文」における目的語残存の条件について―中国語との対照という視点から―2014

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      北京外国語大学日本学研究センター特別講演
    • Place of Presentation
      北京外国語大学日本学研究センター
    • Year and Date
      2014-05-28
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Error Types in TUFS Chinese Learners Corpora2013

    • Author(s)
      林艶、全民、福田翔、Cui Ting、申亜敏、李軼倫、藤井嘉章、佐野洋、望月圭子、Peng XiaoWen
    • Organizer
      「母語をふまえた外国語教育:―英語・中国語・日本語学習 者コーパスにおける 誤用とe-learning教材開発―」
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Prepositional Error Types: An Analysis Based on TUFS Online Dictionary of Misused English2013

    • Author(s)
      Keiko MOCHIZUKI, Kentaro KOGA, Hiroshi SANO, Caroline KANO , Yosuke OKUMA and Go INOUE
    • Organizer
      The JACET 52nd International Convention
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] タグ付き学習者コーパスと日本語の誤用研究

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      西南大学外国語学院
    • Place of Presentation
      西南大学外国語学院
    • Year and Date
      2014-10-28 – 2014-10-30
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] The Construction of A Chinese Language Error Corpus and an Analysis of Error Types

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki(望月圭子), Shen YaMing(申亜敏)
    • Organizer
      First Harvard International Conference on Chinese Pedagogy: Pedagogical Expertise from Multidisciplinary Perspectives
    • Place of Presentation
      Harvard University
    • Year and Date
      2014-09-26 – 2014-09-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Design of Web Search System for NTNU/TUFS Learners' Error Corpora

    • Author(s)
      Hiroshi Sano, Wu Chia-Hou
    • Organizer
      The Second International Workshop on Advanced Learning Science (IWALS 2014)
    • Place of Presentation
      National Taiwan Normal University
    • Year and Date
      2014-07-16 – 2014-07-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] タグ付き学習者コーパスと日本語の誤用研究

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      南京航空航天大学外国語学院特別講演
    • Place of Presentation
      南京航空航天大学
    • Year and Date
      2014-10-24 – 2014-10-28
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 日本語誤用データ処理について

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      福建師範大学外国語学院特別講演
    • Place of Presentation
      福建師範大学
    • Year and Date
      2014-08-04 – 2014-08-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] Error Types in NTNU/TUFS Learners’ Error Corpora of Chinese and English

    • Author(s)
      Keiko Mochizuki(望月圭子)
    • Organizer
      The Second International Workshop on Advanced Learning Science (IWALS 2014)
    • Place of Presentation
      国立台湾師範大学
    • Year and Date
      2014-07-16 – 2014-07-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • [Presentation] 帯標箋語料庫与中介語研究

    • Author(s)
      于康
    • Organizer
      福建師範大学外国語学院
    • Place of Presentation
      福建師範大学
    • Year and Date
      2014-09-12 – 2014-09-16
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25284101
  • 1.  Mochizuki Keiko (90219973)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 2.  Shin Abin (40723276)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  Oyanagi Noboru (40705860)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  Nomura Keizo (60172813)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Sano Hiroshi (30282776)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 6.  Sakoda Kumiko (80284131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  Noda Hisashi (20144545)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Sunaoka Kazuko (70257286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  Horiuchi Jin (40566634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Kano Caroline (60224630)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  Toma Masahiro (20567185)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SHIMOJI Sachiko (70315737)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  任 鷹 (40438247)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  根岸 雅史 (50189362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 15.  石川 慎一郎 (90320994)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  赤堀 侃司 (80143626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Yu Weilun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  Katayama Seiichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  Koga Kentaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 20.  Sugawara Sarasa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  Newberry-Peyton Laurence
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  Zhang Zheng
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  Inoue Go
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  YI Yeong-ill
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  Chen Howard
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  Chang Li-Ping
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  WU Chia-Hou
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  Yeh Hsin-hung
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  Morimoto Kazuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  Tao Christopher
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  Zhao Huamin
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  Xie Pu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  Xu Cihui
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  Shen Wenzhong
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 35.  Lu Jie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  Ichikawa Junta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  Fukuda Sho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  Kikushima Kazunori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  Miyauchi Takuya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  Kawamura Shun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  Kawabata Kenta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  Kusunoki Taku
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  Matsuzaki Takeshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  LI XIANG
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  堀内 仁(堀内仁)
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi