• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Seo Mikiko  瀬尾 美紀子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SEO Mikiko  瀬尾 美紀子

瀬尾 美紀子  セオ ミキコ

Less
Researcher Number 90431775
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 日本女子大学, 人間社会学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2025: 日本女子大学, 人間社会学部, 教授
2013 – 2018: 日本女子大学, 人間社会学部, 准教授
2014: 日本女子大学, 准教授
2011 – 2012: 日本女子大学, 人間社会学部, 講師
2009: 相模女子大学, 文芸学部, 専任講師 … More
2007: 東大, 教育学研究科
2007: 相模女子大学, 学芸学部, 特別研究員
2006: 東京大学, 大学院教育学研究科, 研究拠点形成特任研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Educational psychology / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
教師 / 学習相談 / 指導法 / 思考プロセス / 認知的要因 / 論理的思考力 / 数学力 / 自己学習力
Except Principal Investigator
指導法開発 / 評価 … More / 測定 / 認知診断モデル / 指導法改善 / 深い学び / 21世紀型スキル / メカニズムの解明 / 教育実践 / 実践的研究 / 学習スキル / 実践研究 / 学習方略 / デジタルツールの活用 / 新たな評価の開発 / 学習力 / 21世紀型学力 / 定量的解析 / 学力・学習力 / 測定評価 / 新しい学習力 / 新しい学力 / 学校での実践研究 / 阻害要因 / 実態把握力の解析 / 生徒の学習改善 / 教師の授業改善 / 数理モデル / 教師の実態把握力 / 教師の信念 / 心理学による支援 / 指導方改善 / テスト活用 / 深い理解 / 統計的モデルの活用 / 学校実践 / 活用 / テスト / 授業改善 / 深い理解/浅い理解 / 学習改善 / 学力テスト / グローバル・コミュニケーション / 教授・学習 / 国際比較研究 / 指導法の開発 / グローバルコミュニケーション / 批判的思考 / 21世紀型スキル / 21世紀スキル / 教育現場での活用 / 21世紀スキル / 具体的な教授法の開発 / コンピテンシー促進法の開発 / 測定方法の開発 / 学習法改善 / 指導力向上 / 心理学的検討 / 基礎研究 / a / 失敗活用行動の促進要因 / 失敗観の構造 / 失敗観 / 失敗活用 / 方略使用の文化差 / 教訓帰納 / 自己質問方略 / 図表活用法略 / 認知コスト / 書籍の刊行 / 国内外への発信 / 自発性 / 利用促進 / 学習法略 / 教授学習 / 学習者の自立 / テスト開発 / 教授法 / 指導法開発託 / 認知モデル / 学力診断テスト / 数学的問題解決 / 数学教育 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (45 results)
  • Co-Researchers

    (30 People)
  •  自己調整学習の指導力を育成する教師教育プログラムの構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      瀬尾 美紀子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  21世紀型の学力・学習力の測定と向上:新たな評価の開発からデジタルツールの活用まで

    • Principal Investigator
      植阪 友理
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  How to Link Academic Achievement Tests to Classroom Improvement: From Examination of Obstacles to School Practice

    • Principal Investigator
      Uesaka Yuri
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Understanding, measuring, and promoting crucial 21st century skills: Global communication, deep learning, and critical thinking competencies

    • Principal Investigator
      Manalo Emmanuel
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  The role of failure in education: Elucidating the mechanism by which failure promotes learning, and expanding findings to school practices

    • Principal Investigator
      Ichikawa Shin'ichi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Elucidating the mechanisms of spontaneous learning strategies use and the applications to educational practices

    • Principal Investigator
      MANALO Emmanuel
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University
      Waseda University
  •  Development of assessment tests and instructional methods based on mathematical components.

    • Principal Investigator
      ICHIKAWA Shin'ichi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  数学の自己学習を阻害する要因の解明と自己学習力育成のための指導法開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      瀬尾 美紀子
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      The University of Tokyo

All 2023 2022 2021 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2009 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Progress & Application 教育心理学2021

    • Author(s)
      瀬尾 美紀子
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      サイエンス社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00616
  • [Book] Promoting Spontaneous Use of Learning and Reasoning Strategies: Theory, Research, and Practice for Effective Transfer(Development and Improvement of a Learning Strategy Use Enhancement Program: Use of Lesson Induction and Elaboration Strategiesの分担執筆)2017

    • Author(s)
      Seo, M., Wang, M., Ishizaki, T., Uesaka, Y.,and Ichikawa, S., (分担執筆)
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Book] Development and improvement of a learning strategy use enhancement program: Use of lesson induction and elaboration strategies. In E. Manalo, Y. Uesaka, & C. A. Chinn (Eds.), Promoting spontaneous use of learning and reasoning strategies: Theory, research, and practice for effective transfer2017

    • Author(s)
      Seo, M., Wang, M., Ishizaki, T., Uesaka, Y., & Ichikawa, S.
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138680647
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 岡田涼・中谷素之・伊藤崇達・塚野修一編著『自ら学び自ら考える子どもを育てる教育の方法と技術』(第7章「仲間との協同による学習」分担執筆)2016

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Book] 自律的な学習習慣と確かな学力の定着を促す学習方略とは ベネッセ教育総合研究所(編)View 21 中学版 (pp.3-7)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      ベネッセ教育総合研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 自律的な学習習慣と確かな学力の定着を促す学習方略とは ベネッセ教育総合研究所(編)View 21 中学版 (pp.3-7)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      ベネッセ教育総合研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Book] 数学的知識とスキルの自己調整 塚野州一・伊藤崇達(監訳)『自己調整学習ハンドブック』(pp.124-134)(In B.J, Zimmerman & D.H.Scunk (Eds.) Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      11
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 学習力を育てる中学校教育プログラムの開発-「教訓帰納」と「記憶の精緻化」方略の自発的利用をめざして- 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) Working Papers: 学習方略研究における理論と実践の新たな展開―学習方略プロジェクトH25年度の研究成果― (pp.54-62)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      9
    • Publisher
      東京大学大学院教育学研究科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 援助要請研究における方法論とアセスメントの問題 塚野州一・伊藤崇達(監訳)『自己調整学習ハンドブック』(pp.210-219)(In B.J, Zimmerman & D.H.Scunk (Eds.) Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 学習力を育てる中学校教育プログラムの開発-「教訓帰納」と「記憶の精緻化」方略の自発的利用をめざして- 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) Working Papers: 学習方略研究における理論と実践の新たな展開―学習方略プロジェクトH25年度の研究成果―(pp. 52-62)2014

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Total Pages
      11
    • Publisher
      東京大学大学院教育学研究科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Book] 日本の小中学校における学習法指導のあり方とその課題, 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) 『学び方の上手な学習者を育てるために-学習方略プロジェクトH23年度研究成果』2012

    • Author(s)
      植阪友理・瀬尾美紀子・市川伸一
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 『自己調整学習-理論と実践の新たな展開へ-』 第5章「学業的援助要請」執筆2012

    • Author(s)
      自己調整学習研究会編 瀬尾美紀子 分担執筆
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 日本の中小学校における学習法指導のあり方とその課題, 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) 『学び方の上手な学習者を育てるために-学習法略プロジェクトH23年度研究成果』2012

    • Author(s)
      植阪友理・瀬尾美紀子・市川伸一
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 教訓帰納講座の開発, 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) 『学び方の上手な学習者を育てるために-学習方略プロジェクトH23年度研究成果』2012

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・植阪友理
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Book] 教訓帰納講座の開発, 植阪友理・エマニュエル マナロ(編) 『学び方の上手な学習者を育てるために-学習法略プロジェクトH23年度研究成果』2012

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・植阪友理
    • Total Pages
      5
    • Publisher
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Journal Article] 学業場面における失敗観尺度の作成2017

    • Author(s)
      西村多久磨・瀬尾美紀子・植阪友理・田中瑛津子・Emmanuel Manalo・市川伸一
    • Journal Title

      学業場面における失敗観尺度の作成

      Volume: in press

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Journal Article] わからないことが質問できる子どもを育てる2017

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 63 Pages: 12-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] 学業場面に対する失敗観尺度の作成2017

    • Author(s)
      西村 多久磨 , 瀬尾 美紀子 , 植阪 友理 , マナロ エマニュエル , 田中 瑛津子 , 市川 伸一
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 65 Pages: 197-210

    • NAID

      130006106611

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Journal Article] 授業中の「学び合い」に対する態度測定尺度の開発と中学校教育への応用実践2017

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Journal Title

      心理学から21世紀型スキルの育成を考える:ワーキングペーパー

      Volume: 6巻 Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] 準備委員会企画シンポジウム2 授業でメタ認知を育成するには2017

    • Author(s)
      富田 英司 , 惠羅 修吉 , 吉野 巌 , 瀬尾 美紀子 , 鹿毛 雅治
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 56 Pages: 235-242

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Journal Article] Studies on learning and instruction befitting the 21st century2016

    • Author(s)
      Seo, M.
    • Journal Title

      The Annual Report of Educational Psychology in Japan

      Volume: 55

    • NAID

      130005256640

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] Studies on Learning and Instruction Befitting the 21st Century2016

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Journal Title

      The Annual Report of Educational Psychology in Japan

      Volume: 55 Issue: 0 Pages: 68-82

    • DOI

      10.5926/arepj.55.68

    • NAID

      130005256640

    • ISSN
      0452-9650, 2186-3091
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Journal Article] 構成要素型テストCOMPASSに見る数学的基礎学力の実態 ― 「基礎基本は良好,活用に課題」は本当か―2014

    • Author(s)
      植阪友理・鈴木雅之・清河幸子・瀬尾美紀子・市川伸一
    • Journal Title

      日本教育工学会論文

      Volume: 37 Pages: 397-417

    • NAID

      110009807019

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Journal Article] 構成要素型テストCOMPASSに見る数学的基礎学力の実態 ― 「基礎基本は良好,活用に課題」は本当か―2014

    • Author(s)
      植阪友理・鈴木雅之・清河幸子・瀬尾美紀子・市川伸一
    • Journal Title

      日本教育工学会論文

      Volume: 37 Pages: 397-417

    • NAID

      110009807019

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Journal Article] 学習をふり返る力ー「教訓帰納」を促す中学校教育プログラムの開発と実践ー2013

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・赤坂康輔・植阪友理・市川伸一
    • Journal Title

      Working Papers

      Volume: 2 Pages: 29-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Journal Article] 数学の学力・学習力診断テストCOMPASSの開発2009

    • Author(s)
      市川伸一・南風原朝和・杉澤武俊・瀬尾美紀子・清河幸子・犬塚美輪・村山航・小林寛子・植阪友理・篠ヶ谷圭太
    • Journal Title

      認知科学 vol,16

      Pages: 333-347

    • NAID

      10025611601

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330146
  • [Presentation] メタ認知の観点から見た中高生の学びの支援2023

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本心理学会公開シンポジウム 「中等教育の「個別最適な学び」と「協働的な学び」の支援 2023年11月(招待講演)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23H00065
  • [Presentation] メタ認知の観点から見た中高生の学びの支援2023

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      本心理学会公開シンポジウム「中等教育の「個別最適な学び」と「協働的な学び」の支援」2023年11月(招待講演)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00616
  • [Presentation] 自主学習ノートを用いた学習効果の評価に関する探索的検討2022

    • Author(s)
      柴 里実・瀬尾 美紀子
    • Organizer
      日本教育工学会2022年春季全国大会(オンライン)2022年3月
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00616
  • [Presentation] 「学び方」の習得をめざす学習法講座と教科授業の連動―学校をフィールドとして2019

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会自主シンポジウム「教授・学習研究の実践ベース・アプローチ ―実践しつつ研究を創出する―」 話題提供2019年9月
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00616
  • [Presentation] 「自己調整学習の実践」に関する研究の展開2017

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 授業中の「学び合い」に対する態度-測定尺度の開発と中学校教育への応用実践-2017

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      「心理学から21世型スキルの育成を考える」シンポジウム
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Year and Date
      2017-03-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 学び方を学ぶ「学習法講座」の実践と効果-2017

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 教科学習時の働きかけと学習法講座によるメタ認知の育成―中学生の教訓帰納の自発的使用を促す―2016

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Presentation] 教科学習時の働きかけと学習法講座によるメタ認知の育成―中学生の教訓帰納の自発的使用を促す―2016

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 効果的なおぼえ方を授業で学ぶ―「記憶の精緻化方略」に関する学習法口座の開発と中学校における実践―2015

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      シンポジウム「教授・学習研究への新たな挑戦:理論と実践」
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Presentation] 特別支援学校教員による模擬授業が教員養成課程学生の生徒理解と指導観に与える影響2015

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・田部俊充・丹治達義
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01976
  • [Presentation] 日本心理学会第71回大会2007

    • Author(s)
      瀬尾 美紀子・篠ケ谷 圭太, 鈴木 淳也・市川 伸一
    • Organizer
      小・中学校教師の算数・数学学習方略に対する認知-方略の有効性, 指導状況, 生徒の方略使用の関係一
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2007-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330146
  • [Presentation] 数学的推論力育成のための指導法開発-COMPASS課題を用いた方略改善の試み-2007

    • Author(s)
      瀬尾 美紀子・市川 伸一
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330146
  • [Presentation] 中学生の自己調整学習力を育てる教育プログラムの開発 -記憶の精緻化方略と教訓帰納方略の自発的利用の促進-

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・石﨑毅
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Presentation] 学業的援助要請研究から提案する「自律的協同」自主シンポジウム「自己調整学習における協同の役割」話題提供

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Presentation] 教訓帰納方略の自発的利用を促す学習法講座の試行的開発

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・植阪友理・市川伸一
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会 ポスター発表
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Presentation] 小学生に対する自己調整学習の教育可能性-メタ分析研究からの示唆-

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • [Presentation] 中学生の自己調整学習力を育てる教育プログラムの開発 -記憶の精緻化方略と教訓帰納方略の自発的利用の促進-

    • Author(s)
      瀬尾美紀子・石﨑毅
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285150
  • [Presentation] 学業的援助要請研究から提案する「自律的協同」 自主シンポジウム「自己調整学習における協同の役割」話題提供

    • Author(s)
      瀬尾美紀子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330207
  • 1.  MANALO Emmanuel (30580386)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  Uesaka Yuri (60610219)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  深谷 達史 (70724227)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ICHIKAWA Shin'ichi (70134335)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 5.  鈴木 雅之 (00708703)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  KIYOKAWA Sachiko (00422387)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  HAEBARA Tomokazu (50156246)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  SUGISAWA Taketoshi (30361603)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  小山 義徳 (90546988)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  篠ヶ谷 圭太 (30645289)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  中川 正宣 (40155685)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  光永 悠彦 (70742295)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  岡田 謙介 (20583793)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  山口 一大 (50826675)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  上西 秀和 (50637006)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  中島 健一郎 (20587480)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  仲谷 佳恵 (70771864)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  和嶋 雄一郎 (20572093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  田中 瑛津子 (10754947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  横山 悟 (20451627)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  Sheppard Chris (60350386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  子安 増生 (70115658)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  楠見 孝 (70195444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  溝川 藍 (50633492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  太田 絵梨子 (10910036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  高橋 麻衣子 (60534592)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  NISHIMURA Takuma
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  SHIBA Satomi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  WAKABAYASHI Masaaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  TAKAHASHI Yusuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi