• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamada Naoyuki  山田 直之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90825738
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 関西大学, 文学部, 准教授
2019: 神戸女子大学, 文学部, 助教
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Except Principal Investigator
学校改革 / 変革的エージェンシー / 形成的介入 / 教師の専門性開発 / 学校改革の形成的介入研究 / チェンジラボラトリー / 学校改革のチェンジラボラトリー / 拡張的学習理論 / 文化・歴史的活動理論 / 拡張する学校 … More / 教師のエージェンシー / 組織学習 / 拡張的学習 / 活動理論 / 教師教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Making an expansive school: Toward forming transformative agency

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Teachers as change agents: An activity-theoretical intervention research in expansive learning

    • Principal Investigator
      Yamazumi Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kansai University

All 2024 2023 2022 2019

All Presentation Book

  • [Book] 「拡張的学習の場を準備する『保育記録研究交流会』」山住勝広編著『拡張的学習と教育イノベーション―活動理論との対話』(執筆担当部分 pp. 262-282)2022

    • Author(s)
      山田直之
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623093632
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 保育者の拡張的学習に向けた形成的介入研究の試み―法人の異なる3つの園が参加する研修を事例として2024

    • Author(s)
      山田 直之、本岡美保子、濱名潔
    • Organizer
      第11回活動理論学会研究大会 シンポジウム「形成的介入研究とチェンジラボラトリー」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 形成的介入者が抱える葛藤の教育学的意味―発達的ワークリサーチによる組織改革のための試論2023

    • Author(s)
      山田直之
    • Organizer
      第9回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 拡張的学習者としての教師・変化の担い手としての教師―教師教育の活動理論的研究2019

    • Author(s)
      山住 勝広、冨澤 美千子、山田 直之
    • Organizer
      日本教育学会第78回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 教師の拡張的学習と専門性発達への活動理論的介入研究―「チェンジラボラトリー」の方法論と方法2019

    • Author(s)
      山住 勝広、冨澤 美千子、山田 直之
    • Organizer
      日本教育方法学会第55回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • 1.  Yamazumi Katsuhiro (50243283)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  冨澤 美千子 (90810680)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  根津 知佳子 (40335112)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  白數 哲久 (80810415)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  伊藤 大輔 (40440961)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  畠山 大 (10616303)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  浅野 吉英 (00932576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi