• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MUSASHI Hirofumi  武藏 博文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

武藏 博文  ムサシ ヒロブミ

MUSASHI Hirohumi  武蔵 博文

Less
Researcher Number 00262486
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2014: 香川大学, 教育学部, 教授
2009: 香川大, 教育学部, 教授
2007: Kagawa University, Faculty of education, Professor
2006: 富山大学, 人間発達科学部, 助教授
2004: 国立大学法人富山大学, 教育学部, 助教授
2003 – 2004: 富山大学, 教育学部, 助教授
1998 – 2001: 富山大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education
Except Principal Investigator
教科教育 / Special needs education
Keywords
Principal Investigator
知的障害 / 発達障害 / 支援ツール / 積極的行動支援 / 特別支援教育 / transition / cooperation / mental retardation / developmental handicap / barrier free … More / positive behavioral support / behavior analysis / 連携・移行 / バリアフリー / 行動分析 / 感情調整 / 認知行動療法 / 人間関係の形成 / supporting tool / special support education / バジアフリー / visual support / support tools / 視覚支援 / 感情コントロール / 社会性育成 … More
Except Principal Investigator
重度・重複障害児 / 訪問教育 / Hospital Education Services / Homebound / Children with SMID / 発達生理心理学 / 遠隔教育 / 生理心理学的アプローチ / 行動評価システム / 重度重複障害児 / 支援技術 / 携帯型情報端末 / 特別支援養育 / 情報端末 / 特別支援スマホアプリ / 障害 / ICT / 特別支援教育 / 超重障児 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (76 results)
  • Co-Researchers

    (17 People)
  •  A study to suggest education using the ICT

    • Principal Investigator
      SAKAI Satoshi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Practical use of social skills support tool to promote social participation of developmental disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MUSASHI Hirobumi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Development of the Support Tool in order to Promote Social Participation of Persons with Developmental DisabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MUSASHI Hirofumi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Trial of supporting tool system to cooperate in attempting life enhancement for persons with severe development handicappedPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MUSASHI Hirofumi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kagawa University
      University of Toyama
  •  Development of a support tool system planning transition to local life for a person with severe development handicappedPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MUSASHI Hirofumi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Toyama Univ.
  •  Practical Study of Homebound/Hospital Education Services for Children with Severe Motor and Intellectual Diabilities.

    • Principal Investigator
      KATAGIRI Kazuo
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kanazawa University
  •  障害の重度・重複化とニーズの多様化に対応し得る訪問教育の在り方に関する実践的検討

    • Principal Investigator
      KATAGIRI Kazuo
    • Project Period (FY)
      1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kanazawa University

All 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 楽しく学べる怒りと不安のマネジメント2015

    • Author(s)
      武藏博文・齋藤佐和・小郷将太・門脇絵美
    • Total Pages
      130
    • Publisher
      エンパワメント研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Book] 個々のニーズに応じた指導と教材・教具 発達障害のある子への最適サポート&ツール22012

    • Author(s)
      山岡修・柘植雅義・小貫悟・辻薫・武藏博文
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      明治図書出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Book] 発達障害のある子とお母さん・先生のためのわくわく支援ツール2011

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      エンパワメント研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Book] エッセンシャル特別支援教育コーディネーター2011

    • Author(s)
      武藏博文、他
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Book] エッセンシャル特別支援教育コーディネーター2011

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Book] 発達障害のある子とお母さん・先生のためのわくわく支援ツール2010

    • Author(s)
      武藏博文、他
    • Total Pages
      181
    • Publisher
      筒井書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Book] 自閉症支援の最前線2010

    • Author(s)
      梅永雄二・井上雅彦・武藏博文・渡部匡隆・坂井聡・服巻繁
    • Publisher
      筒井書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Book] 発達障害のある子のお母さん・先生のための思いっきり支援ツール2006

    • Author(s)
      武蔵 博文・高畑 庄蔵
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      エンパワメント研究所
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Book] 発達障害のある子とお母さん・先生のための思いっきり支援ツール2006

    • Author(s)
      武蔵博文, 高畑庄蔵
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      エンパワメント研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Book] 子ども生き活き支援ツール〜きっとうまくいくよ、移行・連携〜2004

    • Author(s)
      富山大学教育学部附属養護学校(著), 武蔵博文, 小林真(編)
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Book] The Support Tools that Handicapped Children Get Well ; Successful Transition and Cooperation.2004

    • Author(s)
      Hirofumi Musashi, Makoto Kobayashi, the Special School Attached to the Toyama University, Faculty of Education
    • Publisher
      Meiji Tosho Shuppan Corporation
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 発達障害児を対象とし感情調整に焦点を当てた小集団SST : バイオフィードバックとカードゲームの指導を通して2014

    • Author(s)
      武藏博文・原田直弥
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 29 Pages: 107-119

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 自立へ向けた支援ツールの活用2013

    • Author(s)
      武藏博文
    • Journal Title

      そだちの科学

      Volume: 21 Pages: 58-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 特別支援教室「すばる」における現職教員内地留学生のための長期研修プログラムの開発:通級指導モデル教室における現職研修の充実に向けて2013

    • Author(s)
      惠羅修吉・田中栄美子・武藏博文・馬場広充・秋山嘉光
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 26 Pages: 155-161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 発達障害児を対象とし対人トラブルの対処に焦点を当てた小集団SST2013

    • Author(s)
      武藏博文・西本公平
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 27 Pages: 77-90

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 子どもが生かせる支援ツールで感情の理解と調整を目指す2013

    • Author(s)
      武藏博文
    • Journal Title

      実践障害児教育

      Volume: 481 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(3)-不安に対する感情理解及び感情のコントロール、対人トラブルの対処法を中心として-2012

    • Author(s)
      門脇絵美・白井佐和・小郷将太・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育学部研究報告

      Volume: 第I部137号 Pages: 37-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 中学校特別支援学級に在籍する生徒のソーシャルスキルトレーニングの効果について2012

    • Author(s)
      金谷千絵・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 25 Pages: 93-104

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(3)-不安に対する感情理解及び感情のコントロール、対人トラブルの対処法を中心として-2012

    • Author(s)
      門脇絵美・白井佐和・小郷将太・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育学部研究報告第I部

      Volume: 137 Pages: 37-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] マトソン年少者社会的スキル尺度の日本語版の再作成と検討2012

    • Author(s)
      宮城太地・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育学部研究報告第I部

      Volume: 137 Pages: 23-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] 通常学級におけるソーシャルスキルトレーニングが児童および学級集団に及ぼす効果2012

    • Author(s)
      木戸口千夏・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 25 Pages: 81-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Journal Article] マトソン年少者社会的スキル尺度の日本語版の再作成と検討2012

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Journal Title

      香川大学教育学部研究報告第I部

      Volume: 137 Pages: 23-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(2)-怒りに対する感情理解及び感情のコントロールを中心として-2011

    • Author(s)
      武藏博文・白井佐和
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 22号 Pages: 77-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラムのある子どもの感情理解と調整をめざして2011

    • Author(s)
      武藏博文
    • Journal Title

      アスペハート

      Volume: 10巻2号 Pages: 22-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(2)-怒りに対する感情理解及び感情のコントロールを中心として-2010

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 22 Pages: 77-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 発達障害児童を対象としたソーシャルスキル・トレーニングの効果-感情のコントロールを中心としたソーシャルスキルの獲得をめざして-2010

    • Author(s)
      武藏博文・松本奈緒美・山本かおり・水内豊和
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 20号 Pages: 71-84

    • NAID

      120007012003

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果-怒りに対する感情理解及び感情のコントロールを中心として-2010

    • Author(s)
      白井佐和・武藏博文
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 21号 Pages: 35-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Journal Article] Examination of social communications environment in developmental handicap child's group2008

    • Author(s)
      Yuko, Amitani, Hirofumi, Musashi
    • Journal Title

      Japanese Journal of Special Education Vol.45 No.5

      Pages: 265-273

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 発達障害児の集団における社会的コミュニケーション環境についての検討2008

    • Author(s)
      網谷 優子・武藏 博文
    • Journal Title

      特殊教育学研究 45(5)

      Pages: 265-273

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] On trial of "seminar in the supporting tool" for parents of children with developmental handicap2007

    • Author(s)
      Hirofumi, Musashi
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Psychology for Human Services Vol.4 No.1

      Pages: 74-82

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 発達障害児の親を対象とした「支援ツール教室」の試み-支援ツールによる支援及びその研修の在り方の検討2007

    • Author(s)
      武蔵 博文
    • Journal Title

      福祉心理学研究 4(1)

      Pages: 74-82

    • NAID

      40015591315

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 発達障害児の親を対象とした「支援ツール教室」の試み-支援教室の経過と親による評価-2007

    • Author(s)
      武蔵博文
    • Journal Title

      富山大学とやま特別支援学年報 1巻

      Pages: 11-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 養護学校における支援ツールの活用と教員研修-支援ツールに関する教員アンケート調査の結果より-2006

    • Author(s)
      武蔵博文, 浅川義丈
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要 1巻1号

      Pages: 179-189

    • NAID

      110005421894

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 支援ツールからひもとく自閉症児への支援2006

    • Author(s)
      武蔵博文
    • Journal Title

      特別支援教育研究 585号

      Pages: 20-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] The teacher training and practical use of supporting tool in a school for mentally retarded children as a result of teacher questionnaire survey about supporting tool2006

    • Author(s)
      Hirofumi, Musashi, Yoshitake, Asakawa
    • Journal Title

      Memoirs of the Faculty of Human Development, University of Toyama Vol.1 No.1

      Pages: 179-189

    • NAID

      110005421894

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] 養護学校における支援ツールの活用と教頁研修-支援ツールに関する藪員アンケート調査の結果より2006

    • Author(s)
      武藏 博文・浅川 義丈
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要 1(1)

      Pages: 179-189

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Journal Article] A Support Classroom to Make and Use a Support Book for Handicapped Children.2005

    • Author(s)
      Hirofumi Musashi, Kyoko Takebe
    • Journal Title

      Memoirs of The Faculty of Education Toyama University No.59

      Pages: 21-32

    • NAID

      110001258623

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 障害児のためのサポートブック支援教室の試み2005

    • Author(s)
      武蔵博文, 武部恭子
    • Journal Title

      富山大学教育学部紀要 59号

      Pages: 21-32

    • NAID

      110001258623

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 障害児のためのサポートブックの支援教室の試み2005

    • Author(s)
      武蔵博文, 武部恭子
    • Journal Title

      富山大学教育学部紀要 59号

      Pages: 21-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] A Study on the Support System Aiming at the Independent Living of the Children with Mental Retardation.2004

    • Author(s)
      Chisako Ohmura, Hirofumi Musashi
    • Journal Title

      Bulletin of the Center for Educational Research and Practice Toayama University No.5

      Pages: 7-16

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] A Support Classroom for Parents of a handicapped Child by the Positive Behavioral Support Model.2004

    • Author(s)
      Hirofumi Musashi
    • Journal Title

      Memoirs of The Faculty of Education Toyama University No.58

      Pages: 93-108

    • NAID

      110004677530

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] Environmental Condition on Transition Support for Social Independence of a Student with Severe Disabilities.2004

    • Author(s)
      Keiko Tawara, Hirofumi Musashi
    • Journal Title

      Bulletin of the Center for Educational Research and Practice Toayama University No.5

      Pages: 33-44

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 知的障害児の自立的な生活を日指した支援システムに関する一考察2004

    • Author(s)
      大村知佐子, 武蔵博文
    • Journal Title

      富山大学教育実践総合センター紀要 通巻21号

      Pages: 7-16

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 重度知的障害のある生徒の社会自立に向けた移行支援のための環境条件に関する研究2004

    • Author(s)
      俵圭子, 武蔵博文
    • Journal Title

      富山大学教育実践総合センター紀要 通巻21号

      Pages: 33-44

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Journal Article] 知的障害児の自立的な生活を目指した支援システムに関する一考察2004

    • Author(s)
      木村知佐子, 武蔵博文
    • Journal Title

      富山大学教育実践総合センター紀要 通巻21号

      Pages: 7-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530620
  • [Presentation] 感情コントロールに焦点をあてた小集団SST~カードゲームによる指導を通して~2015

    • Author(s)
      平井康智・西村健一・武藏博文
    • Organizer
      第12回TEACCHプログラム研究会 実践研究大会
    • Place of Presentation
      大阪・山西福祉記念会館
    • Year and Date
      2015-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児を対象とした感情の理解と調整の教育支援の可能性2014

    • Author(s)
      武藏博文・明翫光宜・石川健介・多村真由美・倉橋徒夢・澳塩渚・内田香奈子
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児を対象とし感情調整に焦点を当てた小集団 SST 目的 -バイオフィードバックとカードゲームの指導を通して-2014

    • Author(s)
      武藏博文
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児の自己肯定感を高める支援 ~通級指導教室でのグループ活動とチャレンジ日記・発表を通して~2014

    • Author(s)
      高畠佳江・武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 小学校通常学級における障害理解教育の実態に関する調査研究2014

    • Author(s)
      平井康智・武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児を対象としトラブル対処に焦点を当てた小集団SSTの試行-SST全体の結果-2013

    • Author(s)
      武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児を対象としトラブル対処に焦点を当てた小集団 SST の試行~SSTでの個々の対象児の結果~2013

    • Author(s)
      武藏博文
    • Organizer
      日本LD学会第22回大会
    • Place of Presentation
      横浜国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 感情の理解と調整をねらいとするSSTの可能性2012

    • Author(s)
      武藏博文・西村健一・明翫光宣・門脇絵美・藤野博
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学/つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] マトソン年少者社会的スキル尺度の日本語版の再作成2012

    • Author(s)
      武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学/つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 発達障害児を対象とした感情のコントロール方法選択に関する検討2012

    • Author(s)
      門脇絵美・小郷将太・武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学/つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 感情コントロールスキル学習のためのワークブック作成と試行12012

    • Author(s)
      門脇絵美・小郷将太・武藏博文
    • Organizer
      日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学/仙台国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 自閉症児に対する家庭での支援ツールの使用に関する報告2012

    • Author(s)
      小郷将太・門脇絵美・武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学/つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 感情コントロールスキル学習のためのワークブック作成と試行22012

    • Author(s)
      小郷将太・門脇絵美・武藏博文
    • Organizer
      日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学/仙台国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 感情コントロールスキル学習のためのワークブック作成と試行32012

    • Author(s)
      武藏博文・門脇絵美・小郷将太
    • Organizer
      日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学/仙台国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531252
  • [Presentation] 社会性育成支援:自己と他者への理解を深めるSST2011

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Organizer
      第3回香川大学教育学部特別支援教育研究大会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2011-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 社会性育成支援:自己と他者への理解を深めるSST2011

    • Author(s)
      武藏博文・繪内利啓・真鍋ゆかり・白井佐和・桑島啓三
    • Organizer
      第3回香川大学教育学部特別支援教育研究大会
    • Place of Presentation
      香川大
    • Year and Date
      2011-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(3)2011

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大学(青森県)
    • Year and Date
      2011-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(3)2011

    • Author(s)
      武藏博文・白井佐和・門脇絵美
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大
    • Year and Date
      2011-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(4)2011

    • Author(s)
      門脇絵美・武藏博文・白井佐和
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大
    • Year and Date
      2011-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(2)2010

    • Author(s)
      白井佐和・武藏博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害への感情理解に基づくSSTの可能性2010

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 知的障害児童生徒が集団で学び合う教科別の指導2010

    • Author(s)
      野原秀年・阿部美穂子・小林真・川崎聡大・水内豊和・藤原義博・武藏博文・村中智彦
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] 広汎性発達障害児を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果(1)2010

    • Author(s)
      武藏博文, 他
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21531028
  • [Presentation] Group guidance for children with pervasive developmental handicap in the resource room2007

    • Author(s)
      Yoshie, Takahata, Hirofumi, Musashi
    • Organizer
      The 45th Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Hyogo University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] View of applied behavioral analysis approach in autism support2007

    • Author(s)
      Hirofumi, Musashi
    • Organizer
      The 45th Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Hyogo University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] 地域の支援を受けながら自主通学ができるようになるための支援.2007

    • Author(s)
      西野 留美子・武藏 博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] Independent go to school while receiving support from region2007

    • Author(s)
      Rumiko, Nishino, Hirofumi, Musashi
    • Organizer
      The 45th Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Hyogo University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] 親支援教室での研修プログラムに対ずる親め評価2007

    • Author(s)
      武藏 博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] 自閉症支援における応用行動分析的アプローチの展望.2007

    • Author(s)
      武藏 博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] 通級指導教室における広汎性発達障害児へのグループ指導.2007

    • Author(s)
      高畠 佳江・武藏 博文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • [Presentation] The parents' evaluations to training program in parent's support classroom2007

    • Author(s)
      Hirofumi, Musashi
    • Organizer
      The 45th Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Hyogo University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530750
  • 1.  SAKAI Satoshi (90403766)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  KATAGIRI Kazuo (00004119)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  OHOBA Shigeji (10194276)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KOIKE Toshihide (60251568)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KAWASUMI Ryuichi (20124208)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MIZUUCHI Toyokazu (30372478)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  KOBAYASHI Makoto (30267447)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  TAKAHATA Shozo (30374747)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  ISAWA Shinzo (50324950)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  HIRAKAWA Takehiko (80189828)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MIYAZAKI Eiichi (30253248)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  OGATA Tomoko (80284339)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  MYOUGAN Mitsunori (70469021)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  ISHIKAWA Kensuke (90319038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  FURUKAWA Masaaki (30272884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OSHIO Tikamori (90090422)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  加藤 忠雄 (00115297)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi