• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MIYAHARA Masuko  宮原 万寿子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00453556
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 順天堂大学, 国際教養学部, 特任教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2021: 国際基督教大学, 教養学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
第二言語習得 / カリキュラム / オートノミー / 外国語教育 / 質的研究 / 自律学習者 / 教材 / 協働/協同学習 / 自律学習 / 協同学習 … More / 英語教育プログラム / M-GTA / ポートフォリオ / M-GTA アプローチ / 教材開発 / M-GTAアプローチ / ナラティブ … More
Except Principal Investigator
振り返り / リフレクション / 質的研究 / 教師の成長 / 質的データ / ジャーナル / フォーカスグループディスカッション / インタビュー / 省察 / 教師教育 / 言語教師認知 / 教師認知 / 教員養成モデル / 大学と大学院の連携 / 教師教育者の成長 / 教員の成長 / 学生の成長 / 教員養成 / 教員認知 / 面談 / ジャーナル記述 / EMI / 教師アイデンティティー / 第二言語処理 / *EMI / クラスルームリサーチ / インタラクション Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (24 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Learning processes in English as a Medium Instruction: Language use, teacher identity, and cognitive processes

    • Principal Investigator
      藤井 彰子
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      International Christian University
  •  Construction of a teacher professional development model: Development opportunities for teacher trainer, in-service teachers, and pre-service teachers

    • Principal Investigator
      Watanabe Atsuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Bunkyo University
      International Christian University
  •  Fostering Autonomy through an English Language Curriculum: A Case Study at Higher Education in JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAHARA Masuko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      International Christian University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2015 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本語教育の新しい地図(第6章「ソーシャル ターン(social turn)が英語教育にもたらす課題」)2021

    • Author(s)
      青木直子(編集)、バーデルスキー・マシュー(編集)、リー・ウェイ、義永美央子、西口光一、マーリー・ギャロル度、宇塚万里子、難波康治、カーティス・ケリー、宮原万寿子、八木真奈美、入江恵、柴原千佳、クラムシュ・クレア他
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823410222
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Book] The Routledge Handbook of Research Methods in Applied Linguistics2020

    • Author(s)
      Miyahara, M. (J. McKinley & H. Rose (eds))
    • Total Pages
      530
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138501140
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Book] 'Place-reflexivity' as an imaginary kaleidoscope to explore methodological issues in ELF research' In ELF Research Methods and Approaches to Data and Analyses2020

    • Author(s)
      Kumiko Murata (Ed.), Henry Widdowson, Barbara Seidlhofer, Alessia Cogo, Anna Mauranen, Sayoko Maswana, Marie-Luise Pitzl, Lixun Wang, Ying Wang, Jagdish Kaur, Kaisa Pietikainen, Alan Thompson, Masuko Miyahara, Yoko Nogami, Tomokazu Ishikawa
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9780367898793
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] Methodological Diversity in Emotion Research: Reflexivity and Identities2019

    • Author(s)
      Miyahara, M.
    • Journal Title

      Journal for the Psychology of Language Learning

      Volume: 1 Pages: 83-105

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] 大学と大学院の連携による教員養成モデル:教師教育社、教員、学生三者の発達を目指して2018

    • Author(s)
      渡辺敦子、岩田裕子、宮原万寿子
    • Journal Title

      JACET言語教師認知研究会研究集録

      Volume: 8 Pages: 54-80

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] 大学と大学院の協働による教員養成モデル:教師教育者、教員、学生の発達を目指して2018

    • Author(s)
      渡辺敦子、岩田祐子、宮原万寿子
    • Journal Title

      大学英語教育学会 言語教師認知研究会 研究集録2018

      Volume: 2018 Pages: 54-80

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02792
  • [Journal Article] 学習者のナラティブから見られる変遷:「言語学習者」から「言語使用者」へ2018

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 67 Pages: 22-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] Qualitative Research and Learner Development2018

    • Author(s)
      Masuko Miyahara, Patrick Kiernan, Chika Hayashi
    • Journal Title

      Learner Development Journal

      Volume: 2 Pages: 2-6

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] グローバル人材を育てるICUにおける英語教育:カリキュラムと教材の視点から2018

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Journal Title

      国際教育研究所紀要

      Volume: 25 Pages: 1-8

    • NAID

      40021880186

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Journal Article] 自律的英語学習を支える足場かかり (Scaffolding fro Autonomous EFL Learners)2013

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Journal Title

      JACET第52国際大会 Proceedings

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Journal Article] 「学習者オートノミーを育む大学英語授業の実践と省察」2013

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Journal Title

      JACET第51回国際会議 プロシーディングス

      Volume: 無

    • NAID

      110009588679

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] Instructional Practices and Identities in the English Medium Instruction (EMI) Classroom2019

    • Author(s)
      Fujii, A. & Miyahara, M.
    • Organizer
      JACET Kanto
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Presentation] 言語教育におけるナラティブ分析2018

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Organizer
      JACET 月例研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Presentation] グローバル人材を育てるICUにおける英語教育:カリキュラムと教材の視点から2018

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Organizer
      国際教育研究所 例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Presentation] Using Narratives in Identity Research: Attempts to Develop a Reflexive Framework2018

    • Author(s)
      Masuko Miyahara
    • Organizer
      Institute of Education, University College London
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Presentation] Transformative Power of Collaborative Autoethnography in Language Learning Research2018

    • Author(s)
      Masuko Miyahara, Akiko Fukao
    • Organizer
      The 54th RELC International Conference, Singapore
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00842
  • [Presentation] 大学と大学院の連携による教員養成モデル:教師教育者、教師、学生の発達を目指して2017

    • Author(s)
      渡辺敦子、岩田祐子、宮原万寿子
    • Organizer
      大学英語教育学会 言語教師認知研究会
    • Place of Presentation
      東洋英和女学院大学(六本木キャンパス)
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02792
  • [Presentation] Learner Autonomy and the curriculum:Collaborative Dialogue between people, resources, and practices at higher education2015

    • Author(s)
      宮原万寿子、深尾暁子、渡辺敦子、渡邉(金)泉
    • Organizer
      JACET 54th International Conference
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] Learner Autonomy and the curriculum:Collaborative Dialogue between people, resources, and practices at higher education

    • Author(s)
      宮原万寿子、渡辺 (金) 泉
    • Organizer
      17th World Congress of the AILA (International Association of Applied Linguistics)
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-10 – 2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] 自律的英語学習を支える足場かかり(Scaffolding fro Autonomous EFL Learners (Symposium))

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Organizer
      JACET (Japan Association of College English Teachers) 全国大学英語学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] 学習者オートノミーを育成する英語教育プログラムの研究と実践

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Organizer
      JACET東北支部大会2012年
    • Place of Presentation
      エル・ソーラ仙台(仙台市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] Fostering Learner Autonomy in Higher Education

    • Author(s)
      Masuko Miyahara, Atsuko Tsuda
    • Organizer
      The 39th JALT International Conference
    • Place of Presentation
      Kobe Convention Center
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] 「学習者オートノミーを育む大学英語授業の実践と省察」

    • Author(s)
      宮原万寿子
    • Organizer
      JACET第51回国際会議
    • Place of Presentation
      愛知県立大学(名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • [Presentation] Issues in Fostering Autonomy at Higher Education in Japan

    • Author(s)
      Masuko Miyahara, Izumi Watanabe-Kim
    • Organizer
      The 20th Anniversary JALT LD SIG Conference
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520648
  • 1.  WATANABE Atsuko (70296797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  FUKAO Akiko (30286679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  WATANABE Izumi (40365523)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TSUDA Atsuko (70308039)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  岩田 祐子 (50147154)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  藤井 彰子 (60365517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  森島 泰則 (20365521)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  WATANABE Kim-izumi
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi