• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OTA Ken  太田 研

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

太田 研  オオタ ケン

Less
Researcher Number 10709405
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 山梨県立大学, 人間福祉学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 山梨県立大学, 人間福祉学部, 准教授
2020: 山梨県立大学, 人間福祉学部, 准教授
2019 – 2020: 星美学園短期大学, 幼児保育学科, 准教授
2017 – 2018: 星美学園短期大学, 幼児保育学科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Except Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
重度知的発達症 / 行動的セルフ・モニタリング / セルフデターミネーション / アシスティブテクノロジー / 行動的セルフモニタリング / 応用行動分析学 / シングルケースリサーチ / エージェンシー / 自己決定 / 発達障害 / 幼児教育 … More
Except Principal Investigator
… More 知的障害 / 発達障害 / 自己モニタリング / セルフ・マネジメント / 適応行動 / 学校教育実践 / 特別支援教育 / ビデオフィードバック / 学校コンサルテーション / ビデオツール / マネジブル Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  Clarifying Foundational Competencies of Agency in Early Childhood Neurodevelopmental Disorders through the Development of Self-Determination Inventory Japanese VersionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      太田 研
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Yamanashi Prefectural University
  •  Development of Assistive Monitoring Technology to Promote Adaptive Behavior of Children with Severe Intellectual DisabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      太田 研
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Yamanashi Prefectural University
      Seibi Gakuen College
  •  マネジブル・ビデオフィードバックによる新たな学校コンサルテーションモデルの開発

    • Principal Investigator
      須藤 邦彦
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Development of behavior improvement program incorporating self-monitoring system in school education practice

    • Principal Investigator
      Hironobu Shimoda
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Gunma University

All 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] カンファレンスで深まる・作れる 配慮を要する子どものための個別の保育・指導計画2018

    • Author(s)
      大石幸二、遠藤愛、太田研
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      学苑社
    • ISBN
      9784761408022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Journal Article] 重度知的発達症者のビデオセルフモニタリングの 成立条件に関する予備的検討―絵カード上の適応行動の弁別特性―2021

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      山梨県立大学人間福祉学部紀要

      Volume: 16 Pages: 1-9

    • NAID

      120007003627

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Journal Article] 特別支援学校高等部において知的障害のある生徒の自己決定を高める指導に関する教員の省察2020

    • Author(s)
      太田 研
    • Journal Title

      星美学園短期大学研究論叢

      Volume: 52 Pages: 13-27

    • NAID

      40022317227

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Journal Article] 知的障害特別支援学校高等部において作業学習の主体的な学びを支える授業実践―実態把握シートの記述内容の分析を通して―2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      法政大学教職課程年報

      Volume: 18 Pages: 88-93

    • NAID

      40022361716

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Journal Article] 幼児期からのセルフマネジメントプログラム2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      日伊研究所報

      Volume: 16 Pages: 32-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Journal Article] 授業UDに基づくエビデンスを蓄積するためのシングルケースデザイン2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      授業UD研究

      Volume: 10 Pages: 62-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Journal Article] 特別支援学校高等部において知的障害のある生徒の自己決定を高める指導に関する教員の省察2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      星美学園短期大学研究論叢

      Volume: 52 Pages: 13-27

    • NAID

      40022317227

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02792
  • [Journal Article] 幼児期からのセルフマネジメントプログラム2020

    • Author(s)
      太田 研
    • Journal Title

      日伊研究所報

      Volume: 16 Pages: 32-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Journal Article] 特別支援学校高等部において知的障害のある生徒の自己決定を高める指導に関する教員の省察2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      星美学園短期大学研究論叢

      Volume: 52 Pages: 13-27

    • NAID

      40022317227

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Journal Article] 知的障害特別支援学校高等部において作業学習の主体的な学びを支える授業実践―実態把握シートの記述 内容の分析を通して―2020

    • Author(s)
      太田研
    • Journal Title

      法政大学教職課程年報

      Volume: 18 Pages: 88-93

    • NAID

      40022361716

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02792
  • [Presentation] 重度知的発達症者へのビデオセルフモニタリングの効果に影響する学習セットの検討2019

    • Author(s)
      太田研
    • Organizer
      日本行動分析学会第37回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02792
  • [Presentation] 重度知的発達症者へのビデオセルフモニタリングの効果に影響する学習セットの検討2019

    • Author(s)
      太田研
    • Organizer
      日本行動分析学会第37回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14305
  • [Presentation] 重度知的発達症者へのビデオセルフモニタリングの効果に影響する学習セットの検討2019

    • Author(s)
      太田研
    • Organizer
      日本行動分析学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Presentation] 知的障害・発達障害児へのセルフ・マネジメントによる支援4- 実践例に基づく適用の有効性と課題の検討 -2019

    • Author(s)
      霜田浩信 ・五十嵐一德・井澤信三・太田 研・五味洋一・末永統 ・山本多佳実・竹森亜美・高浜浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Presentation] 知的障害・発達障害児へのセルフ・マネジメントによる支援3-実践例に基づく適用条件と課題の検討-2018

    • Author(s)
      霜田浩信 ・五十嵐一德・井澤信三・太田 研・五味洋一中内麻美・丸瀬里菜・八木絵梨奈・野呂文行
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • [Presentation] 自主シンポジウム:知的障害・発達障害児へのセルフ・マネジメントによる支援2 - セルフ・マネジメント適用条件と課題2017

    • Author(s)
      企画者:霜田浩信・五十嵐一德・井澤信三・太田研・五味洋一 司会者:井澤信三 話題提供者:竹内康二・太田研・若林功 指定討論者:大石幸二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04916
  • 1.  Hironobu Shimoda (80364735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  井澤 信三 (50324950)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  五十嵐 一徳 (50710810)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  五味 洋一 (80642131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  須藤 邦彦 (70533694)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  松岡 勝彦 (70312808)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi