• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Okumura Yoshimi  奥村 好美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30758991
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都大学, 教育学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2025: 京都大学, 教育学研究科, 准教授
2019 – 2021: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2016 – 2018: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 講師
2015: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education / Basic Section 09010:Education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09050:Tertiary education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Education
Keywords
Principal Investigator
オランダの教育 / オルタナティブ・スクール / オルタナティブスクール / 教育評価 / 学力保障 / 自己学習力 / ダルトンプラン / イエナプラン / 教師の指導性 / 学校評価 … More / 教育改善 / 学校改善 / シチズンシップ教育 / 教育方法学 / 市民性教育 / ピースフルスクール … More
Except Principal Investigator
科目間連携 / 質保証 / オルタナティブスクール / フリースクール / 長期欠席児童生徒 / アクション・リサーチ / 学校改革 / インクルーシブな学び / 真正の学び / 概念ベースのカリキュラム / 包摂性 / 子どもの多様性 / カリキュラム・マネジメント / カリキュラム / パフォーマンス評価 / 大学院生間のシナジー効果 / 教職大学院の指導体制モデル / ダブル・ループ学習の起点となるリソース / 適応的熟達化 / ダブル・ループ学習 / 教職大学院のカリキュラム開発 / ICT活用指導力 / デジタル教科書 / eポートフォリオ / 教員養成 / EdTech / 初等中等教育 / カリキュラム開発 / 授業力育成 / 同僚性 / 授業研究 / 学び合い / カリキュラム改善 / 授業改善 / 教職大学院 / ボトムアップ型FD / シナジー効果 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (47 results)
  • Co-Researchers

    (35 People)
  •  概念ベースのカリキュラムを通した日本型学校教育の再構築

    • Principal Investigator
      石井 英真
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Clarification and implementation of a quality assurance system for private free schools

    • Principal Investigator
      武井 哲郎
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  子どもの多様なニーズに対応するパフォーマンス評価を活かしたカリキュラム改善

    • Principal Investigator
      西岡 加名恵
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  適応的熟達化を見据えたダブル・ループ学習へ導く教職大学院の指導体制モデルの研究

    • Principal Investigator
      宮田 佳緒里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  初等中等教育におけるEdTech活用を推進する教員養成システムの開発

    • Principal Investigator
      永田 智子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  オランダのオルタナティブスクールにおける教師の指導性Principal Investigator

    • Principal Investigator
      奥村 好美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Educational Evaluation and Improvement of the Quality of Education in Alternative Schools in the NetherlandsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Okumura Yoshimi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Curriculum development to improve teaching ability of Graduate Students at a Professional School of Teacher Education by the synergy effects between incumbent students and graduate students

    • Principal Investigator
      ITO Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Studies of Citizenship Education in the Netherlands from a Perspective of Educational MethodologyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Okumura Yoshimi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 変動する総合・探究学習-欧米と日本 歴史と現在2023

    • Author(s)
      伊藤実歩子編著(分担執筆:奥村好美、他9名)
    • Total Pages
      234
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469222784
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] 中学校 全教科・教科外で取り組むSDGs-ESDの実践づくりの要点とアイディア2022

    • Author(s)
      木村裕編著(分担執筆:奥村好美、他6名)
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      学事出版
    • ISBN
      9784761928919
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] 学級経営の理論と方法2022

    • Author(s)
      田中耕治編著(分担執筆:奥村好美、他6名)
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623093113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] 教育課程論・教育評価論2022

    • Author(s)
      広岡義之、林泰成、貝塚茂樹(監修)、木村裕、古田薫(編著)(分担執筆:奥村好美、他5名)
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623092864
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] 教師の自律性と教育方法(教育方法51)2022

    • Author(s)
      日本教育方法学会編(分担執筆:奥村好美、他12名)
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      図書文化社
    • ISBN
      9784810027686
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] よくわかる教育評価[第3版]2021

    • Author(s)
      田中耕治編著(分担執筆:奥村好美、他21名)
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Book] よくわかる教育評価 第3版2021

    • Author(s)
      田中耕治編著、奥村好美、他22名
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623091645
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] 学びをめぐる多様性と授業・学校づくり2020

    • Author(s)
      宇野宏幸、一般社団法人日本LD学会第29回大会実行委員会編、奥村好美、他13名
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760834211
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] (シリーズ・人間教育の探究②)人間教育をめざしたカリキュラム創造―「ひと」を教え育てる教育をつくる2020

    • Author(s)
      梶田叡一、浅田匡、古川治監修、古川治、矢野裕俊編著、奥村好美、他12名
    • Total Pages
      270
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623088447
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] 変動する大学入試―資格か選抜か ヨーロッパと日本2020

    • Author(s)
      伊藤実歩子編著、奥村好美、他9名
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469222722
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] 小学校新指導要録改訂のポイント-―新3観点による資質・能力の評価がわかる!2019

    • Author(s)
      石井英真、西岡加名恵、田中耕治編(執筆者:奥村好美、他33名)
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      日本標準
    • ISBN
      9784820806561
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] 現代カリキュラム研究の動向と展望2019

    • Author(s)
      日本カリキュラム学会編(執筆者:奥村好美、他52名)
    • Total Pages
      402
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      9784316804514
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] よくわかる教育課程 第2版(学校評価、オランダのカリキュラム等を担当)2018

    • Author(s)
      奥村好美(田中耕治編)
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Book] よくわかる教育課程 改訂新版2017

    • Author(s)
      田中耕治編、西岡加名恵、石井英真、奥村好美、他20名以上
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06406
  • [Book] <教育の自由>と学校評価ー現代オランダの模索2016

    • Author(s)
      奥村好美
    • Total Pages
      295
    • Publisher
      京都大学学術出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06406
  • [Journal Article] さまざまな評価方法と妥当性・信頼性2024

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: No.832 Pages: 15-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25625
  • [Journal Article] A Proposal for Curriculum Management to Promote Double-Loop Learning for Adaptive Expertise in Professional Schools of Teacher Education: An Examination of Inter-Subject Collaboration and its Practices in the Second Semester2024

    • Author(s)
      宮田佳緖里・伊藤博之・徳島祐彌・松田充・溝邊和成・山中一英・別惣淳二・奥村好美
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 64 Pages: 99-112

    • DOI

      10.15117/0002000207

    • ISSN
      2432-6437
    • URL

      https://hyogo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000207

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KK0032, KAKENHI-PROJECT-22K02713
  • [Journal Article] <研究論文>オランダのイエナプラン教育における教師の指導性2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      教育方法の探究

      Volume: 26 Pages: 1-8

    • DOI

      10.14989/281985

    • ISSN
      1349-2020
    • Year and Date
      2023-03-29
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Journal Article] 「誰一人取り残さない」授業になっているか2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 第613号 Pages: 22-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Journal Article] A Proposal for Curriculum Management to Promote Double-Loop Learning for Adaptive Proficiency in Professional Schools of Teacher Education : An Examination of Curriculum Conception and its Practices in the First Semester2023

    • Author(s)
      宮田 佳緒里、山中 一英、伊藤 博之、別惣 淳二、松田 充、溝邊 和成、奥村 好美
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 62 Pages: 25-38

    • DOI

      10.15117/00020320

    • ISSN
      24326437
    • URL

      https://hyogo-u.repo.nii.ac.jp/records/16825

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02713
  • [Journal Article] 「誰一人取り残さない」授業になっているか2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 2023年9月号 Pages: 22-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25625
  • [Journal Article] オランダにおける市民性教育-ピースフルスクールプログラムに着目して2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      関西教育学会年報

      Volume: 第47号 Pages: 179-184

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Journal Article] オランダの教育における多様性と公教育としての質保証の関係に関する一考察-オランダモンテッソーリ教育協会訪問視察の2007/08年度版への変化に着目して2021

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 31 Pages: 33-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Journal Article] オランダにおけるダルトンスクールの教育の質改善に関する一考察2019

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 55 Pages: 65-72

    • NAID

      120006726679

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Journal Article] オランダにおけるピースフルスクールの授業づくりに関する教育方法学的一考察―日本での授業づくりに活かすために―2018

    • Author(s)
      奥村好美、萩野奈幹
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 53 Pages: 149-157

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Journal Article] 教職大学院における院生同士の学び合いを促進するカリキュラムの改善 : コース専門科目のカリキュラム改善1年目の成果と課題2018

    • Author(s)
      伊藤博之,奥村好美,宮田佳緒里,大西義則,黒岩督,米田豊,長澤憲保,永田智子,中村正則,松本伸示,森山潤,溝邊和成,山内敏男,吉水裕也
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 107-116

    • NAID

      120006407269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04473
  • [Journal Article] 兵庫県A市における公立小・中学校の学校評価の実態に関する一考察―アンケートの内容に着目して-2018

    • Author(s)
      奥村好美、小池理平
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 127-134

    • NAID

      120006407271

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Journal Article] ルーブリックとチェックリストによる評価結果の関連性の検討―効果的な使い分けのために―2018

    • Author(s)
      宮田佳緒里、奥村好美
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 107-116

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Journal Article] オランダにおける市民性教育を通じた学校改善―ピースフルスクールプログラムに焦点を当てて―2016

    • Author(s)
      奥村好美
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 26 Pages: 21-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06406
  • [Presentation] 個別化・個性化教育の考え方――オランダのイエナプラン教育を手がかりに2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      E.FORUM2023「全国スクールリーダー育成研修」 分科会E
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25625
  • [Presentation] 包摂性を高めるカリキュラム・マネジメント-オランダの学校教育の質保証に着目して2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第34回大会(課題研究Ⅰ「カリキュラム・マネジメントの実質化における現状と展望」)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Presentation] 学校教育の包括的な質のケア2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第144回研究大会(課題研究 「国語教育学研究を見通す② 国語科内外から見直す、わたしたちの役割」)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Presentation] 教職大学院における適応的熟達化に向かうカリキュラム・マネジメント2023

    • Author(s)
      宮田佳緒里,溝邊和成,伊藤博之,山中一英,別惣淳二,徳島祐彌,松田充,奥村好美
    • Organizer
      日本教育大学協会研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02713
  • [Presentation] 教職大学院院生の授業観及び学習者観の変容とその要因-教職大学院におけるカリキュラムマネジメントとの関連で-2023

    • Author(s)
      伊藤博之,宮田佳緒里,別惣淳二,山中一英,徳島祐彌,松田充,溝邊和成,奥村好美
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02713
  • [Presentation] 包摂性を高めるカリキュラム・マネジメント――オランダの学校教育の質保証に着目して2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第34回大会 課題研究Ⅰ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25625
  • [Presentation] 学校教育の包括的な質のケア2023

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第144回研究大会 課題研究
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25625
  • [Presentation] オランダにおける市民性教育―ピースフルスクールプログラムに着目して2022

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      関西教育学会 公開シンポジウム「VUCA時代を、日本の教師として生きること―公共性・専門性・働き方の視点から」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Presentation] オランダの教育における個別化・個性化教育―イエナプラン教育を切り口に2021

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本教育方法学会第57回大会(課題研究Ⅰ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13513
  • [Presentation] 学校の多様性・子どもの多様性を尊重する教育とは?~オランダの事例から~(シンポジウム「海外の実践から日本型インクルーシブ教育を考える―子どもの多様性、学校の多様性をふまえて―」にて)2020

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本LD学会第3回研究集会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] オランダにおけるモンテッソーリスクールの教育の質の評価2020

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      教育目標・評価学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] 「オランダの場合」(ラウンドテーブル「変動する世界の入試改革」にて)2019

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] Developing Japanese Lesson Plans Based on a Foreign Lesson Program: A Collaborative Study2019

    • Author(s)
      Yoshimi Okumura & Namiki Hagino
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] Adopting a Dutch program in Japanese moral education through a collaborative lesson study2019

    • Author(s)
      Namiki Hagino & Yoshimi Okumura
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] オランダのイエナプラン教育における教育評価に関する一考察―真正の評価論の視点から―2018

    • Author(s)
      奥村 好美
    • Organizer
      日本教育方法学会第54回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] オランダの学校評価と学校改善から学ぶ―豊かな学びと学校の多様性の視点から―2017

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第8回研究集会
    • Place of Presentation
      お茶の水女子大学
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06406
  • [Presentation] オランダにおけるダルトン・プランのカリキュラム改善に関する一考察2017

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      教育目標・評価学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13982
  • [Presentation] オランダにおける市民性教育を通じた学校改善―ピースフルスクールプログラムに焦点を当てて―2016

    • Author(s)
      奥村好美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第27回大会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06406
  • 1.  ITO Hiroyuki (80243343)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  永田 智子 (10283920)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  宮田 佳緒里 (10759434)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  溝邊 和成 (30379862)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  森山 潤 (40303482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  徳島 祐彌 (00819443)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  西岡 加名恵 (20322266)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  石井 英真 (10452327)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  ONISHI Yoshinori (80737578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  長澤 憲保 (60228004)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  吉水 裕也 (60367571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  松本 伸示 (70165893)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  黒岩 督 (80153394)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  米田 豊 (80432582)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  吉田 和志 (70610385)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  山内 敏男 (70783942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  中村 正則 (60805852)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  加藤 久恵 (00314518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  阪上 弘彬 (30791272)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  森廣 浩一郎 (40263412)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  小川 修史 (90508459)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  清水 優菜 (40910237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  山下 義史 (60910205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  澤山 郁夫 (10806194)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  山中 一英 (50304142)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  別惣 淳二 (90304146)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 27.  松田 充 (80845991)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  武井 哲郎 (50637056)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  橋本 あかね (20852130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  藤根 雅之 (40802947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  鈴木 瞬 (00740937)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  小野 明日美 (30640859)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  後藤 武俊 (50451498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  佐川 佳之 (50634341)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  宮口 誠矢 (70984269)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi