• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Itoh Daisuke  伊藤 大輔

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ITOH Daisuke  伊藤 大輔

Less
Researcher Number 40440961
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 秋田県立大学, 総合科学教育研究センター, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 秋田県立大学, 総合科学教育研究センター, 教授
2018 – 2022: 秋田県立大学, 総合科学教育研究センター, 准教授
2016 – 2017: 金沢工業大学, 基礎教育部, 准教授
2011 – 2014: 金沢工業大学, 基礎教育部, 准教授
2012: 金沢工業大学, 基礎教育部・教職課程, 講師
2009 – 2010: Kanazawa Institute of Technology, 基礎教育部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Educaion
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム開発 / 特別活動 / 教員研修 / プロジェクト学習 / 学級力 / 学級経営 / 道徳科 / 自律的学習動機づけ / 自己決定理論 / 学校環境適応感 … More / 教員研究 / 可視化 / スタンダード準拠評価 / ルーブリック / 話し合い / 創造的協働学習 / 言語的リテラシー / 協働学習 / 科学技術教育 / 言語活動 … More
Except Principal Investigator
STEM教育 / 自己調整学習 / ルーブリック / PBL / 学校改革の形成的介入研究 / 教師の専門性開発 / 学校改革 / チェンジラボラトリー / 形成的介入 / 変革的エージェンシー / 学校改革のチェンジラボラトリー / 拡張的学習理論 / 文化・歴史的活動理論 / 拡張する学校 / MINT教育 / STEAM教育 / 双方向性 / 創造性 / Curriculum Maestro / STRAM教育 / 太陽光発電 / データ活用教育 / 教科横断的学習 / 数学教育 / 理科教育 / 情報教育 / プログラミング教育 / SECIモデル / 国際的教職研修 / 国際教職研修 / カリキュラム・マネジメント論 / カリキュラムマネジメント論 / 教育課程経営論 / Curriculum Design / Curriculum Development / WALS / Intellectual Capital / Action Research / Curriculum Management / In -Service Teachers / SECI model / Knowledge Leadership / Knowledge Management / Lesson Study / School-Based Curriculum / 国際比較研究 / 子どもの参加 / 変革型の主体 / 拡張的学習 / ノットワーキング(結び目づくり) / 放課後教育 / 総合的な学習の時間 / 国際比較 / 活動理論 / 地域創造 / 協働学習 / 教育方法 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (34 People)
  •  From Learning in PBL to Self-regulated Learning with Rubric

    • Principal Investigator
      木村 竜也
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kanazawa Institute of Technology
  •  学級力向上プロジェクトを中核とした教科等横断的なカリキュラム開発に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊藤 大輔
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Akita Prefectural University
  •  見えないものの価値の認識を促すプログラミング教材の開発

    • Principal Investigator
      廣田 千明
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Akita Prefectural University
  •  日本型STREAM教育の確立を目指す国際比較調査と教育実践研究

    • Principal Investigator
      磯部 征尊
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Making an expansive school: Toward forming transformative agency

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Study of International Teacher Training Development -From the Perspective of Lesson Study & Curriculum Management-

    • Principal Investigator
      倉本 哲男
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Shizuoka University of Art and Culture
      Yokohama National University
  •  特別活動と道徳科の連携により支持的学級風土を実現するカリキュラム開発に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊藤 大輔
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Akita Prefectural University
  •  Research on Curriculum Development Using the Self-Assessment System of Classroom CompetenciesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Itoh Daisuke
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Akita Prefectural University
      Kanazawa Institute of Technology
  •  Child-driven collaborative learning activity that promotes community and social development: Activity-theoretical research and development

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kansai University
  •  A Practical Educational Research on Science and Technology CurriculumDevelopment Focusing on Language Activity in Japanese Elementary SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITOH Daisuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kanazawa Institute of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 「工業教育における『探究』の可能性―拡張的学習への扉を開く」山住勝広編著『拡張的学習と教育イノベーション―活動理論との対話』(執筆担当部分 pp. 110-148)2022

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623093632
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Book] マンガで学ぼう!アクティブ・ラーニングの学級づくり:クラスが変わる 学級力向上プロジェクト2017

    • Author(s)
      磯部征尊 (編著), 伊藤大輔 (編著), 田中博之 (監修), 武田弦(マンガ)
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760834198
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 求める教師像の計量テキスト分析に基づく教職履修カルテ「自己評価シート」の検証2024

    • Author(s)
      伊藤大輔、西聡
    • Journal Title

      秋田県立大学総合科学研究彙報

      Volume: 25 Pages: 7-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 求める教師像の計量テキスト分析に基づく教職履修カルテ「自己評価シート」の検証2024

    • Author(s)
      伊藤大輔、西聡
    • Journal Title

      秋田県立大学総合科学研究彙報

      Volume: 25 Pages: 7-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02461
  • [Journal Article] 太陽光発電を題材としたプログラミング教材2023

    • Author(s)
      廣田千明,橋浦康一郎,伊藤大輔
    • Journal Title

      秋田県立大学総合科学研究彙報

      Volume: 24 Pages: 67-75

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02526
  • [Journal Article] 中学生の学級帰属意識と学習方略の使用との関係2023

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Journal Title

      秋田県立大学総合科学研究彙報

      Volume: 24 Pages: 15-24

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 学級力向上プロジェクトと授業づくりを関連付ける指導方法の在り方に関する研究2022

    • Author(s)
      櫻井純代, 伊藤大輔, 磯部征尊
    • Journal Title

      RESEARCH REPORT OF JSET CONFERENCES

      Volume: 2022 Issue: 3 Pages: 209-216

    • DOI

      10.15077/jsetstudy.2022.3_209

    • ISSN
      2436-3286
    • Year and Date
      2022-10-03
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 授業改革と学び合う学級づくりが生徒の学校生活に与える効果の研究2021

    • Author(s)
      斎藤まゆみ、遠見繁也、伊藤大輔、磯部征尊
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 6 Pages: 123-130

    • NAID

      40022531051

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 特別の教科 道徳と学級力とを関連付けた年間カリキュラムによる実践とその効果2021

    • Author(s)
      川村朋也,磯部征尊,伊藤大輔、平林千恵
    • Journal Title

      RESEARCH REPORT OF JSET CONFERENCES

      Volume: 2021 Issue: 3 Pages: 150-157

    • DOI

      10.15077/jsetstudy.2021.3_150

    • NAID

      130008108165

    • ISSN
      2436-3286
    • Year and Date
      2021-10-29
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 学級力向上プロジェクトにおけるスマイルカード分類の試み2020

    • Author(s)
      伊藤大輔、大山和則、磯部征尊
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET20-4 Pages: 97-102

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 小学校中学年における学級力と学校生活スキルの関連-学級開きと完成期の学級力の変容に注目して-2019

    • Author(s)
      伊藤大輔、磯部征尊、鈴木一成、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-5 Pages: 181-186

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 小学校中学年における学級力と学校生活スキルの関連-学級開きと完成期の学級力の変容に注目して-2019

    • Author(s)
      伊藤大輔、磯部征尊、鈴木一成、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-5 Pages: 181-186

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 「自分が好き,仲間・学校が好き,地域が好きな子供」を育てるカリキュラムマネジメントに関する研究2019

    • Author(s)
      大山和則、倉本哲男、伊藤大輔、磯部征尊
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-5 Pages: 103-110

    • NAID

      40022209113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 生徒の学校適応感に基づく学級力の一考察2019

    • Author(s)
      斎藤まゆみ、遠見繁也、伊藤大輔、磯部征尊
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-5 Pages: 159-162

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 「自分が好き,仲間・学校が好き,地域が好きな子供」を育てるカリキュラムマネジメントに関する研究2019

    • Author(s)
      大山和則、倉本哲男、伊藤大輔、磯部征尊
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-5 Pages: 103-110

    • NAID

      40022209113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02819
  • [Journal Article] 学級力向上プロジェクトの指導法に関する研究(2)-小学校高学年の学級力の構造に注目して-2019

    • Author(s)
      伊藤大輔、磯部征尊、鈴木一成、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET19-1 Pages: 293-300

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] マンガを用いた教員研修教材の評価と展望-学級力向上プロジェクトを事例として-2018

    • Author(s)
      渡津光司、磯部征尊、伊藤大輔、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET18-1 Pages: 379-386

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 達成動機が学級集団に及ぼす影響-中学校版学級力の分析を手がかりとして-2018

    • Author(s)
      伊藤大輔、渡津光司、磯部征尊、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET18-1 Pages: 173-180

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 学級力向上プロジェクトの指導法に関する研究(1)-小学校中学年の学級力の構造に注目して-2018

    • Author(s)
      伊藤大輔、磯部征尊、鈴木一成、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET18-5 Pages: 291-298

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 学級力向上プロジェクトの学習指導に関する一考察-中学校版学級力アンケートの分析を手がかりとして-2017

    • Author(s)
      伊藤大輔、渡津光司、磯部征尊、田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET17-5 Pages: 167-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 中学校版学級力アンケートの信頼性・妥当性の検討2016

    • Author(s)
      伊藤大輔・渡津光司・磯部征尊・武田弦・田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET16-5 Pages: 147-150

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] マンガを用いた教員研修教材の提案と評価―学級力向上プロジェクトを事例として―2016

    • Author(s)
      渡津光司・磯部征尊・伊藤大輔・田中博之
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET16-5 Pages: 9-16

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Journal Article] 複合的媒介人工物としてのビデオ作品がもつ意味―平成26年度八幡子ども会議委員による市長提言を事例として―2015

    • Author(s)
      伊藤大輔・稲葉光行
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 第15巻第1号 Pages: 195-200

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 子どもを中心とした地域創造のための協働学習―平成25年度八幡子ども会議の事例を中心に―2014

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 第1号 Pages: 277-284

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 授業評価表の作成・活用を通した教科教育法(工業・情報)の実践2013

    • Author(s)
      伊藤大輔・木村竜也
    • Journal Title

      東海教師教育研究

      Volume: 27 Pages: 3-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Journal Article] 授業評価表の作成・ 活用を通した教科教育法(工業・情報)の実践2013

    • Author(s)
      伊藤大 輔 ・木村竜也
    • Journal Title

      東海教師教育研究

      Volume: 27 Pages: 3-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Journal Article] The Effect of Practice on Pupil's Portfolio Assessments Using Rubrics in the Leaning Area of Cultivation2010

    • Author(s)
      Masataka Isobe, Yoshio Matsukaze, Toshiyuki Midorikawa, Daisuke Itoh, Sadato Yamazaki
    • Journal Title

      日本科学教育学会『科学教育研究』

      Volume: 33(3) Pages: 192-200

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Journal Article] The Effect of Practice on Pupil's Portfolio Assessments Using Rubrics in the Leaning Area of Cultivation2010

    • Author(s)
      Masataka Isobe, Yoshio Matsukaze, Toshiyuki Midorikawa, Daisuke Itoh, Sadato Yamazaki
    • Journal Title

      日本科学教育学会『科学教育研究』 33(3)

      Pages: 192-200

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 生活を工夫し創造する資質・能力を育む形成過程テストの分析2023

    • Author(s)
      磯部征尊,渡邉岬,小出邦博,向田識弘,伊藤大輔,山崎貞登
    • Organizer
      日本産業技術教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02887
  • [Presentation] チェンジラボラトリーにおける教師の変革的エージェンシーの拡張―成城学園初等学校での活動理論にもとづく形成的介入の試み2023

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子、伊藤大輔
    • Organizer
      日本教育方法学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] バーンスティンの言語コード理論に基づく戦後初期コア・カリキュラムの一考察―金透プランにおける「自由研究」を事例として2023

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      第9回活動理論学会研究大会 シンポジウム「戦後コア・カリキュラムの再検討」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] アイデンティティ構築からみたSTEM教育の問題点―パフォーマンス・モデルのモードに着目して2023

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      第10回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] チェンジラボラトリーによる教師の拡張的学習の生成と学校改革の活動理論的研究―成城学園初等学校における協働的な教育実験の試み2023

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子、白數哲久、伊藤大輔、石田絵里香、真砂伽也子
    • Organizer
      日本教育学会第82回大会 ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 自動追尾型太陽光発電パネルを題材としたSTEM教育教材2023

    • Author(s)
      廣田千明,橋浦康一郎,伊藤大輔
    • Organizer
      日本STEM教育学会2023年3月拡大研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02526
  • [Presentation] 教師の変革的エージェンシーを形成する校内研究―上越市立大町小学校「セッション」の計量的テキスト分析の試み2022

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      日本教育学会第81回大会 ラウンドテーブル「教師の変革的エージェンシーを形成する校内研究」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 生活を工夫し創造する資質・能力を育む形成過程テストの検証2022

    • Author(s)
      磯部征尊,小出邦博,伊藤大輔,山崎貞登
    • Organizer
      日本産業技術教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02887
  • [Presentation] 教職大学院プログラムのカリキュラムマネジメント-名古屋市・愛知県教育委員会との協働プロジェクトを中心として-2019

    • Author(s)
      磯部征尊・伊藤大輔・倉本哲男
    • Organizer
      日本学校改善学会 2019 大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Presentation] 学級力セルフ・アセスメントシステムを活用した小学校プログラミング教育の試み2018

    • Author(s)
      川浦友裕、高畠隆蔵、伊藤大輔、磯部征尊
    • Organizer
      日本産業技術教教育学会 第33回情報分科会(岡山)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Presentation] 中学校・高等学校における学級力向上プロジェクトの新展開に向けて―チェンジラボラトリーとしてのスマイル・タイムの構想―2017

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      活動理論学会春季研究会
    • Place of Presentation
      関西大学梅田キャンパス
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13588
  • [Presentation] 複合的媒介人工物としてのビデオ作品がもつ意味―平成26年度八幡子ども会議委員による市長提言を事例として―2015

    • Author(s)
      伊藤大輔・稲葉光行
    • Organizer
      教育工学会「学習支援環境とデータ分析/一般」研究会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2015-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] 協働思考プログラムは教師の学びをどのように媒介したか」ラウンドテーブル活動理論と教育イノベーション2012

    • Author(s)
      伊藤大 輔
    • Organizer
      日本教育学会第71回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス
    • Year and Date
      2012-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 小学校教育による協働思考プロ グラムの受容過程に関する研究2011

    • Author(s)
      伊藤大 輔
    • Organizer
      活動理論会第1回大会
    • Place of Presentation
      関西大学千里山キャンパス
    • Year and Date
      2011-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 結びあうハイブリッドな学習活動の創造-地域の伝統野菜をテーマにした教育実践の開発に関する活動理論的研究-2010

    • Author(s)
      山住勝広, 島田(冨澤)美千子, 伊藤大輔, 蓮見二郎
    • Organizer
      日本教育方法学会 第46回大会
    • Place of Presentation
      国士舘大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 結びあうハイブリッドな学習活動の創造-地域の伝統野菜をテーマにした教育実践の開発に関する活動理論的研究-2010

    • Author(s)
      山住勝広,島田(冨澤)美千子, 伊藤大輔 ,蓮見二郎
    • Organizer
      日本教育方法学会第46回大会
    • Place of Presentation
      国士舘大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 小学校理科単元名動くおもちゃをつくろ うにおけるスタンダード準拠評価』の効果2009

    • Author(s)
      磯部征尊,加藤聡, 伊藤大輔 ,山崎貞登
    • Organizer
      日本科学教育学会第33回年会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学(京都府)
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 小学校理科単元名「動くおもちゃをつくろう」における「スタンダード準拠評価」の効果2009

    • Author(s)
      磯部征尊, 加藤聡, 伊藤大輔, 山崎貞登
    • Organizer
      日本科学教育学会第33回年会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学(京都府)
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 小学校教育による協働思考プログラムの受容過程に関する研究

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      活動理論学会第1回大会
    • Place of Presentation
      関西大学千里山キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 技術・家庭科技術分野におけるスタンダード準拠評価の効果―題材「生活に活かすプログラミング」の事例を中心に―

    • Author(s)
      磯部征尊・水野頌之助・伊藤大輔
    • Organizer
      日本教育方法学会48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学文京キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • [Presentation] 協働思考プログラムは教師の学びをどのように媒介したか

    • Author(s)
      伊藤大輔
    • Organizer
      日本教育学会第71回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730709
  • 1.  磯部 征尊 (70736769)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 2.  田中 博之 (20207137)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  鈴木 一成 (50736767)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  YAMAZUMI Katsuhiro (50243283)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  京免 徹雄 (30611925)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  INABA Mitsuyuki (80309096)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  HASUMI Jiro (40532437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  倉本 哲男 (30404114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  田村 知子 (90435107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  川上 知子 (20824501)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  野中 陽一 (10243362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  千々布 敏弥 (10258329)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  露口 健司 (70312139)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  高橋 美由紀 (30301617)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  Ryan Anthony (30345938)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  LANDER BRUCE (30792840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  脇本 健弘 (40633326)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  坂井 清隆 (50802849)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  廣田 千明 (00336447)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 20.  橋浦 康一郎 (80610229)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  寺田 裕樹 (40360002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  伊藤 桂一 (20290702)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 23.  林 良雄 (90211490)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  人見 久城 (10218729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  寺田 光宏 (40514641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  松永 泰弘 (80181741)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  根津 知佳子 (40335112)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  冨澤 美千子 (90810680)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 29.  白數 哲久 (80810415)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 30.  畠山 大 (10616303)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  山田 直之 (90825738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  浅野 吉英 (00932576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  木村 竜也 (20410293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  江村 伯夫 (80590174)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi