• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

shimada nozomi  島田 希

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIMADA Nozomi  島田 希

Less
Researcher Number 40506713
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪公立大学, 大学院文学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 大阪公立大学, 大学院文学研究科, 准教授
2016 – 2021: 大阪市立大学, 大学院文学研究科, 准教授
2015: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 講師
2012 – 2015: 高知大学, 人文社会・教育科学系, 講師
2011 – 2015: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系, 講師 … More
2014: 高知大学, 教育研究部・人文社会学系, 講師
2012: 高知大学, 附属教職実践センター, 講師
2011: 高知大学, 教育研究部・人文社会科学系, 講師
2010: 高知大学, 教育研究部・人文社会学系, 教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Education / Educational technology / Educaion
Keywords
Principal Investigator
カリキュラム・マネジメント / 教師教育 / ミドル・リーダー / モデル / 役割 / ワークブック / ミドルリーダー / 校内研修 / 学校長 / ポートフォリオ … More / 校長 / カリキュラム・リーダーシップ / ルーブリック / 学校研究 / 教育委員会指導主事 / リフレクション / メンター / メンタリング … More
Except Principal Investigator
教師教育 / BRiTE / レジリエンス / プログラム開発 / 授業研究 / ハンドブック / 教育工学 / 教育学 / オンライン学習 / 質問紙調査 / オンラインプログラム / 教師の感情 / 現職教員 / 教員志望学生 / 現職研修 / 教職実践演習 / 教員養成 / 現職教育 / 教材 / 省察 / 教職 / 行政研修 / 診断チェックリスト / アクティブ・ラーニング / ワークショップ / 集合研修 / 校内研修 / 授業実践力 / ポートフォリオ / 教師の資質・能力 / 学び続ける教師 / 教師の質保証 / 専門的な学習共同体 / 力量形成 / 小学校教員 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (106 results)
  • Co-Researchers

    (36 People)
  •  カリキュラム・マネジメントの継続・発展を促すミドルリーダーの役割のモデル化Principal Investigator

    • Principal Investigator
      島田 希
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
  •  日本における教師のレジリエンス形成に寄与するオンライン学習プログラムの開発

    • Principal Investigator
      深見 俊崇
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Shimane University
  •  Development of a school-based teacher education workbook to promote awareness of curriculum managementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nozomi Shimada
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
      Osaka City University
  •  Program Development for Building Teachers Resilience of Teachers in Japan

    • Principal Investigator
      Fukami Toshitaka
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Shimane University
  •  Modeling the Principal's Role in Curriculum Management and Developing a PortfolioPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMADA Nozomi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Development of Teacher Education Program Based on the Educational Technology Perspective with the Usage of the Handbook as the Main Text

    • Principal Investigator
      Kihara Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Modeling and development of a rubric on the role of the supervisor in the board of education for the sustainable school-based action researchesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMADA NOZOMI
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka City University
      Kochi University
  •  A Research on clarification and quality guarantee of teacher's essential quality and ability who continues learning

    • Principal Investigator
      URANO HIROSHI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Akita University
  •  Developmental studies of comprehensive training system to support an improvement of practical teaching skills

    • Principal Investigator
      MURAKAWA Masahiro
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  The development of program promoting reflection to teaching profession: through using teachers' image maps and narratives

    • Principal Investigator
      MORI Hisayoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Development of the handbook on the theories and practices of the teacher education based on the educational technology approach

    • Principal Investigator
      KIHARA Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Development of the reflection sheet for middle leader as a mentorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMADA NOZOMI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kochi University
  •  A theoretical and practical study on the development of elementary school teachers' competencies: focusing on the explicit and tacit aspects of their competencies

    • Principal Investigator
      MORI Hisayoshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Ryukoku University Faculty of Junior College
      Aichi Konan College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 生活科/総合的な学習の時間の理論と実践2021

    • Author(s)
      木原俊行、馬野範雄、島田希ほか
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      あいり出版
    • ISBN
      9784865550917
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03154
  • [Book] 教師のレジリエンスを高めるフレームワーク2020

    • Author(s)
      深見俊崇・島田希・木原俊行・廣瀬真琴
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762831195
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03154
  • [Book] 教師のレジリエンスを高めるフレームワーク2020

    • Author(s)
      深見俊崇・木原俊行・小柳和喜雄・島田希・廣瀬真琴
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762831195
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03123
  • [Book] 授業研究のフロンティア2019

    • Author(s)
      吉崎静夫・村川雅弘・木原俊行・姫野完治・浅田匡・永田智子・田口真奈・田村知子・島田希・有本昌弘・田中博之・深見俊崇
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623085576
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Book] 授業研究のフロンティア2019

    • Author(s)
      吉崎静夫、村川雅弘、木原俊行、姫野完治、浅田匡、永田智子、田口真奈、田村知子、島田希、有本昌弘、田中博之、深見俊崇
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623085576
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Book] 授業研究のフロンティア2019

    • Author(s)
      吉崎静夫、村川雅弘、木原俊行,姫野完治,浅田匡,永田智子,田口真奈,田村知子,島田希,有本昌弘,田中博之,黒上晴夫,深見俊崇
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623085576
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Book] 教育工学的アプローチによる教師教育―学び続ける教師を育てる・支える2016

    • Author(s)
      島田希(担当箇所:「教師の力量形成に関する理論的動向―専門的な学習共同体等の展開 ―」(pp.40-57)
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Book] 実践! アクティブ・ラーニング研修2016

    • Author(s)
      村川雅弘・久我直人・島田希・鎌田明美・藤原伸彦・井出久美・矢作浩章・久保田紘弥・久保慶・八釼明美・鈴木大介・田村知子・石堂裕・片山京子・山名智美・中村浩二・武市綾香・中島聡史・渡邉耕太
    • Total Pages
      166
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Book] 教育工学的アプローチによる教師教育2016

    • Author(s)
      木原俊行,小柳和喜雄,島田希,深見俊崇,寺嶋浩介,田中博之,千々布敏弥,豊田充崇,鈴木真理子,永田智子,小川修史,益子典文
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Book] 教育工学的アプローチによる教師教育:学び続ける教師を育てる・支える2016

    • Author(s)
      日本教育工学会監修/木原 俊行・寺嶋 浩介・島田 希編著,深見 俊崇他著
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Book] 教育工学的アプローチによる教師教育―学び続ける教師を育てる・支える―2016

    • Author(s)
      木原俊行、小柳和喜雄、島田希、深見俊崇、寺嶋浩介、田中博之、千々布敏弥、豊田充崇、鈴木真理子、永田智子、小川修史、益子典文
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Book] 実践!アクティブ・ラーニング研修2016

    • Author(s)
      村川雅弘・久我直人・島田希・鎌田明美・藤原伸彦・井出久美・矢作浩章他
    • Total Pages
      166
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Book] 教師と学校のレジリエンス―子どもの学びを支えるチーム力2015

    • Author(s)
      島田希(担当箇所:「教師の成長、教師であり続けること、教師としての再生」(pp.91-121)
    • Total Pages
      245
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Book] 教師と学校のレジリエンス:子どもの学びを支えるチーム力2015

    • Author(s)
      C・デー/Q・グー著,小柳和喜雄/木原俊行監訳,森 久佳,深見 俊崇,島田 希,髙谷 哲也,宮橋 小百合,廣瀬 真琴訳
    • Total Pages
      245
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Book] ワークショップ型校内研究充実化・活性化のための戦略&プラン 432012

    • Author(s)
      村川雅弘・千々布敏弥・亀田徹・南部昌敏・秋田喜代美・田村知子・鹿毛雅治・島田希・田上富男・高野浩男・宮本治・今井忍ほか
    • Publisher
      教育開発研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Book] ワークショップ型校内研究充実化・活性化のための戦略&プラン432012

    • Author(s)
      村川雅弘(編著)千々布敏弥・亀田徹・南部昌敏・秋田喜代美・田村知子・鹿毛雅治・島田希・田上富男・高野浩男・宮本治・今井忍ほか
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      教育開発研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Book] ミドル・リーダーのためのメンタリング・ハンドブック2012

    • Author(s)
      島田希(監修)
    • Total Pages
      105
    • Publisher
      公益財団法人パナソニック教育財団
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Book] 教師の仕事と求められる力量(第12章教師の力量形成を促す試み、第13章現職教師の成長とその契機)2011

    • Author(s)
      高谷哲也編著(高谷哲也、島田希、森久佳、深見俊崇、宮橋小百合、廣瀬真琴ほか)
    • Publisher
      あいり出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Book] 教師の仕事と求められる力量:新たな時代への対応と教師研究の知見から(現場と結ぶ教職シリーズ17)2011

    • Author(s)
      高谷哲也・島田希・森久佳・深見俊崇・宮橋小百合・廣瀬真琴・戸高陽子・中山竜太
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      あいり出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Book] 教師の仕事と求められる力量:新たな時代への対応と教師研究の知見から(現場と結ぶ教職シリーズ17)2011

    • Author(s)
      高谷哲也(編著)・島田希・森久佳・深見俊崇・富橋小百合・塵瀬真琴・戸高陽子・中山竜太
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      (株)あいり出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] カリキュラムの視点にもとづく授業研究に関する研究動向2024

    • Author(s)
      島田希・木原俊行
    • Journal Title

      大阪公立大学教育学会『教育学論集』

      Volume: 第 2 号(通号 49 号〔12 号〕) Pages: 13-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03154
  • [Journal Article] Present Condition of Principal's Roles for School-based Curriculum Development and His/Her Learning to Pursue Them: From the Results of Questionnaire Surveys of Kindergarten, Elementary and Secondary School Leaders2021

    • Author(s)
      木原俊行・島田希
    • Journal Title

      大阪教育大学紀要. 総合教育科学

      Volume: 69 Pages: 119-129

    • DOI

      10.32287/TD00031790

    • NAID

      120006979978

    • URL

      http://ir.lib.osaka-kyoiku.ac.jp/dspace/handle/123456789/31790

    • Year and Date
      2021-02-28
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141, KAKENHI-PROJECT-17H02674
  • [Journal Article] 学校を基盤としたカリキュラム開発における 校長の役割のモデル化 ―カリキュラム・リーダーシップ論を分析の視点として―2021

    • Author(s)
      島田希・木原俊行
    • Journal Title

      カリキュラム研究

      Volume: 30

    • NAID

      40022597599

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Journal Article] 学校を基盤としたカリキュラム開発における校長の役割のモデル化 : カリキュラム・リーダーシップ論を分析の視点として2021

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Journal Title

      カリキュラム研究

      Volume: 30 Pages: 43-55

    • NAID

      40022597599

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03123
  • [Journal Article] Development and Trial of a Course of Building Resilience for Teachers in Japan2020

    • Author(s)
      深見 俊崇,木原 俊行,小柳 和喜雄,島田 希
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 43 Issue: Suppl. Pages: 177-180

    • DOI

      10.15077/jjet.S43099

    • NAID

      130007814558

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2020-02-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127, KAKENHI-PROJECT-17H02674
  • [Journal Article] 英国の小学校長が学校を基盤としたカリキュラム開発において果たす役割とその特徴ーカリキュラム・リーダーシップ論を分析の視点として2020

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Journal Title

      大阪市立大学教育学会 教育学論集

      Volume: 8 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Journal Article] The multiple roles of head teachers in school-based curriculum development : A study based on theories of curriculum leadership2019

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Journal Title

      人文研究

      Volume: 70 Pages: 23-41

    • DOI

      10.24544/ocu.20190404-013

    • NAID

      120006601176

    • ISSN
      0491-3329
    • URL

      https://ocu-omu.repo.nii.ac.jp/records/2006360

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Journal Article] 教師のレジリエンス形成を支援するフレームワークの検討2019

    • Author(s)
      深見俊崇,木原俊行,小柳和喜雄,島田希,廣瀬真琴
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 19(2) Pages: 203-208

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Journal Article] 学校を基盤としたカリキュラム開発に資する学校長の学びの特徴-3つのケースの比較を通じて-2018

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Journal Title

      大阪市立大学大学院文学研究科紀要人文研究

      Volume: 69 Pages: 21-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Journal Article] ハンドブックを用いた教師教育プログラムの開発方法に関する事例研究2018

    • Author(s)
      古田紫帆,木原俊行,深見俊崇,坂本將暢,島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 18849 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Journal Article] 若手教師支援に関わるメンターとしての力量形成を目指した研修のデザイン-X市における校内および拠点校指導教員を対象とした研修2017

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会SIG-02教師教育・実践研究レポート

      Volume: 2017 Pages: 41-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Journal Article] 学校研究の発展に資する教育委員会指導主事の役割モデルの開発2016

    • Author(s)
      島田希、木原俊行、寺嶋浩介
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 30 Pages: 123-134

    • NAID

      40020824773

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Journal Article] 教職に関する科目におけるオムニバス型授業の効果に関する研究-「学び続ける力」の育成に着目して-2016

    • Author(s)
      長谷川哲也・島田桂吾
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇)

      Volume: 66 Pages: 147-160

    • NAID

      110010032718

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282050
  • [Journal Article] Development of the Structural Model on the Factors for Development of the School-based Practical Researches2015

    • Author(s)
      木原俊行、島田希、寺嶋浩介
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 39 Issue: 3 Pages: 167-179

    • DOI

      10.15077/jjet.39032

    • NAID

      130005117211

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322, KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成-目的理解度と満足度との関連2015

    • Author(s)
      島田希・柴英里・鈴木恵太・横山卓
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 第33集 Pages: 75-86

    • NAID

      40020413237

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Journal Article] 学校研究の発展に資する教育委員会指導主事の役割の検討―コンサルテーションの概念を用いて―2015

    • Author(s)
      島田希、木原俊行、寺嶋浩介
    • Journal Title

      日本教師教育学会年報

      Volume: 24 Pages: 106-116

    • NAID

      130007888509

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成-目的理解度と満足度との関連2015

    • Author(s)
      島田希・柴英里・鈴木恵太・横山卓
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 33 Pages: 75-86

    • NAID

      40020413237

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282050
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成-目的理解度と満足度との関連2015

    • Author(s)
      島田希・柴英里・鈴木恵太・横山卓
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 33 Pages: 75-86

    • NAID

      40020413237

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] 実習系授業を通じた教員志望学生の資質能力形成-目的理解度と満足度との関連2015

    • Author(s)
      島田希・柴英里・鈴木恵太・横山卓
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 第33集 Pages: 75-86

    • NAID

      40020413237

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Journal Article] 初任教師へのメンタリングにおいてメンターが果たす機能と手法2014

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 第28号 Pages: 163-170

    • NAID

      40020149139

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Journal Article] 初任教師へのメンタリングにおいて複数のメンターが果たす機能と役割意識2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37(Suppl.) Pages: 145-148

    • NAID

      110009958549

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Journal Article] 若手教師の成長を促すメンタリング機能の類型化2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 27 Pages: 43-50

    • NAID

      40019732858

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Journal Article] 初任教師へのメンタリングにおいて複数のメンターがターが果たす機能と役割意識2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37 Pages: 145-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282050
  • [Journal Article] 若手教師の成長を促すメンタリング機能の類型化2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 第27号 Pages: 43-50

    • NAID

      40019732858

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Journal Article] 初任教師へのメンタリングにおいて複数のメンターが果たす機能と役割意識2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37巻(Suppl.) Pages: 145-148

    • NAID

      110009958549

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Journal Article] 若手教師の成長を促すメ ンタリング機能の類型化2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 27.(印刷中)

    • NAID

      40019732858

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 初任教師へのメンタリングにおいて複数のメンターが果たす機能と役割意識2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: Vol.37(Suppl.) Pages: 145-148

    • NAID

      110009958549

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Journal Article] 小学校教員の力量観とその基盤となる経験の解明 : イメージマップとインタビューの組み合わせを通じて (教育研修の設計と評価/一般)2013

    • Author(s)
      島田希、廣瀬真琴、深見俊崇、森久佳、高谷哲也、宮橋小百合
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 13(2) Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Journal Article] 若手教師の成長を促すメンタリング機能の類型化2013

    • Author(s)
      島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 27

    • NAID

      40019732858

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 校内研修システムの改善プロセスに関する一考察-「教科指導エキスパート派遣事業」実施校の事例をもとに-2012

    • Author(s)
      柳林信彦・島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 26 Pages: 129-140

    • NAID

      40019308265

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 校内研修システムの改善プロセスに関する一考察:『教科指導エキスパート派遣事業』実施校の事例をもとに2012

    • Author(s)
      柳林信彦・島田希
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 26 Pages: 129-140

    • NAID

      40019308265

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 小学校教員志望学生が抱く教職観に関する質的研究2012

    • Author(s)
      廣瀬真琴・高谷哲也・森久佳・島田希・深見俊崇・宮橋小百合
    • Journal Title

      高知大学教育実践研究

      Volume: 26 Pages: 115-128

    • NAID

      40019308236

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 体験型授業における省察のあり方:『まなびフォーリオ』の分析を通じて2011

    • Author(s)
      島田希・小島郷子・藤田詠司・内田純一・岡谷英明
    • Journal Title

      高知大学『教育実践研究』

      Volume: 25 Pages: 139-146

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] イメージマップによる教員志望学生の教職観の把握2011

    • Author(s)
      深見俊崇・高谷哲也・森久佳・島田希・廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: (4) Pages: 27-34

    • NAID

      10029782145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 体験型授業における省察のあり方-「まなびフォーリオ」の分析を通じて2011

    • Author(s)
      島田希・小島郷子・藤田詠司・内田純一・岡谷英明
    • Journal Title

      教育実践研究(高知大学)

      Volume: 25 Pages: 139-146

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 既習事項を活用しながら新しい見方・考え方を育てる理科学習に関する実践研究2011

    • Author(s)
      友野裕一・三崎隆・村松久和・坂口雅彦・島田希
    • Journal Title

      信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要『教育実践研究』

      Volume: 11 Pages: 79-88

    • NAID

      120007111619

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Journal Article] 既習事項を活用しながら新しい見方・考え方を育てる理科学習に関する実践研究2010

    • Author(s)
      友野裕一・三崎隆・村松久和・坂口雅彦・島田希
    • Journal Title

      教育実践研究(信州大学教育学部附属教育実践総合センター紀要)

      Volume: 11 Pages: 79-88

    • NAID

      120007111619

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] カリキュラム・マネジメントの意識化を促す校内研修の方策とその特徴-ミドルリーダーによるアプローチは教師のエージェンシーをいかに高めるか-2023

    • Author(s)
      島田希・木原俊行
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第 34 回大阪教育大学大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03154
  • [Presentation] 授業研究の研究動向に関する考察-1990年から2021年に学術雑誌に掲載された論文のレビューから-2022

    • Author(s)
      木原俊行、島田希
    • Organizer
      日本教育方法学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03154
  • [Presentation] 中堅・ベテラン教師のレジリエンス2021

    • Author(s)
      深見俊崇・木原俊行・小柳和喜雄・島田希
    • Organizer
      日本教育工学会2021春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03123
  • [Presentation] 学校を基盤としたカリキュラム開発における学校長の役割のモデル化2020

    • Author(s)
      島田希・木原俊行
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第 31 回琉球大学 web 大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Presentation] 中堅・ベテラン教師向けレジリエンス形成プログラムの評価2020

    • Author(s)
      深見俊崇,木原俊行,小柳和喜雄,廣瀬真琴,島田希
    • Organizer
      日本教育工学会2020年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Presentation] 学校を基盤としたカリキュラム開発に資する学校長の役割と学びの実態 -ある地域の幼稚園小中高等学校のリーダーに対する質問紙調査の結果から-2019

    • Author(s)
      木原俊行、島田希
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Presentation] 学校を基盤としたカリキュラム開発における学校長のリーダーシップの実態 -英国の小学校長を対象とした事例研究を通じて-2019

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Presentation] 教師のレジリエンス形成に寄与するプログラムの開発2018

    • Author(s)
      深見 俊崇・木原俊行・小柳和喜雄・廣瀬真琴・島田希
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Presentation] 英国の小学校長が学校を基盤としたカリキュラム開発において果たす役割とその特徴-カリキュラム・リーダーシップ論を分析の視点として-2018

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Presentation] 教育委員会指導主事による校内研修のコンサルテーションの工夫に関する比較検討2018

    • Author(s)
      木原俊行,島田希
    • Organizer
      日本教師教育学会第28回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Presentation] 教育工学的な視点に基づく大学院レベルの教師教育プログラムの開発2018

    • Author(s)
      木原俊行,深見俊崇,坂本將暢,島田希,古田紫帆
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Presentation] 教育委員会指導主事による校内研修のコンサルテーションの現状と課題2017

    • Author(s)
      木原俊行,島田希
    • Organizer
      日本教師教育学会第27回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Presentation] 教育委員会指導主事による校内研修のコンサルテーションの現状と課題2017

    • Author(s)
      木原俊行・島田希
    • Organizer
      日本教師教育学会第27回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Presentation] 学校を基盤としたカリキュラム開発に資する学校長の役割と学びについての理論的検討2017

    • Author(s)
      島田希、木原俊行
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01141
  • [Presentation] 教育工学的な視点に基づく教師教育プログラムの試行的実践2017

    • Author(s)
      木原俊行・深見俊崇・坂本將暢・島田希・古田紫帆
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01127
  • [Presentation] 教育工学的な視点に基づく教師教育プログラムの試行的実践2017

    • Author(s)
      木原俊行,深見俊崇,坂本將暢,島田希,古田紫帆
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Presentation] 学校研究の発展のために教育委員会指導主事が果たす役割のルーブリックの改善2017

    • Author(s)
      島田希・木原俊行・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教育工学会研究会17-1
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県・長野市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] 学校研究の発展のために教育委員会指導主事が果たす役割のルーブリックの開発2016

    • Author(s)
      島田希・木原俊行・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府豊中市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] Research on the roles of a head teacher for school-based curriculum development in Japanese schools: Based on the theories on curriculum leadership2016

    • Author(s)
      Toshiyuki Kihara, Nozomi Shimada
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2016, UK
    • Place of Presentation
      University of Exeter
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01110
  • [Presentation] 学校研究のコンサルテーションに関する比較研究-教育委員会指導主事と研究者が果たす役割の異同-2016

    • Author(s)
      島田希・木原俊行・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第26回研究大会
    • Place of Presentation
      帝京大学(東京都・八王子市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] Research on the Roles of the Supervisor in a Board of Education for the Development of School-based Practical Researches:Based on the Ideas of Consultation2015

    • Author(s)
      Toshiyuki KIHARA, Nozomi SHIMADA, Kosuke TERASHIMA
    • Organizer
      The 10th East Asia International Symposium on Teacher Education
    • Place of Presentation
      Nagoya International Center
    • Year and Date
      2015-10-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] 学校研究の発展に資する教育委員会指導主事の役割モデルの開発2015

    • Author(s)
      島田希、木原俊行、寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第25回研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] 教師の感情研究と教師教育における諸概念との関係性2015

    • Author(s)
      深見 俊崇,木原 俊行,小柳 和喜雄,森 久佳,島田 希,廣瀬 真琴,宮橋 小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第51回大会
    • Place of Presentation
      岩手大学教育学部(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] Study on the Factors for Sustainable Development of the School-based Practical Researches : With usage of the Theories on Professional Learning Communities (PLCs)2014

    • Author(s)
      Toshiyuki KIHARA, Nozomi SHIMADA, Kosuke TERASHIMA
    • Organizer
      10th Annual International Conference of The World Association of Lesson Studies
    • Place of Presentation
      Indonesia University of Education
    • Year and Date
      2014-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] メンターのためのリフレクションシートに求められる要件の検討2014

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学(岐阜市)
    • Year and Date
      2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Presentation] 学校研究の発展に資する教育委員会指導主事の役割のモデル化2014

    • Author(s)
      島田希,木原俊行,寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第24回研究大会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Year and Date
      2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350322
  • [Presentation] 教師の感情に関する研究動向2014

    • Author(s)
      深見俊崇、木原俊行、小柳和喜雄、森 久佳、島田 希、廣瀬真琴、宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381059
  • [Presentation] 初任教師へのメンタリングにおいてメンターが果たす機能とその具体的手法2013

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282050
  • [Presentation] Models on the Structure of the Factors for the Development of School-based Practical Researches: Analysis by the Theory on the Development of Professional Learning Communities(PLCs)2013

    • Author(s)
      Toshiyuki Kihara, Nozomi Shimada, Kosuke Terashima
    • Organizer
      9th Annual International Conference of The World Association of Lesson Studies
    • Place of Presentation
      University of Gothenburg
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] 学校における実践研究の発展要因の構造に関するモデルの検証-「専門的な学習共同体」の発展に関する理論を用いて-2013

    • Author(s)
      木原俊行・島田希・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第23回大会
    • Place of Presentation
      佛教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] 初任教師へのメンタリングにおいてメンターが果たす機能とその具体的手法2013

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2013-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Presentation] 若手教師支援に関わるミドル・リーダーのためのメンタリング・ハンドブックの開発2012

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2012-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Presentation] 学校における実践研究の発展の状況や要因に関する比較検討2012

    • Author(s)
      木原俊行・島田希・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2012-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] 学校における実践研究の発展の状況や要因に関する比較検討:『専門的な学習共同体』の発展に関する理論を用いて2012

    • Author(s)
      木原俊行・島田希・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第22回研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2012-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 若手教師支援に関わるミドル・リーダーのためのメンタリング・ハンドブックの開発2012

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2012-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] メンタリングを行うミドル・リーダーを支援するツールの特徴2011

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Presentation] メンタリングを行うミドル・リーダーを支援するツールの特徴2011

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] イメージマップによる教員志望学生の教職観の把握2011

    • Author(s)
      深見俊崇・高谷哲也・森久佳・島田希・廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育工学会2011年度研究会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 小学校教員志望学生が抱く教職観:イメージマップとインタビュー調査による把握から2011

    • Author(s)
      高谷哲也・廣瀬真琴・森久佳・島田希・深見俊崇・宮橋小百合
    • Organizer
      日本教師教育学会第21回研究大会
    • Place of Presentation
      福井大学(自由研究発表)
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 体験型実習授業における省察のあり方-振り返りシート「まなびフォーリオ」の分析を通して-2011

    • Author(s)
      島田希・小島郷子・藤田詠司・岡谷英明・稲富眞彦
    • Organizer
      日本教育大学協会全国教育実習研究部門研究協議会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 教育方法学の中堅・若手研究者に求められる力量・役割について考える2011

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育方法学会47回大会(ラウンドテーブル)
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] メンタリングを行うミドル・リーダーを支援するツールの特徴2011

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Presentation] 教科専門と教科教育のチーム指導体制による授業研究を通した現職教員研修プログラムの開発2010

    • Author(s)
      谷塚光典・島田希・東原義訓・三崎隆・岩田靖
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • [Presentation] 初任教師へのメンタリングにおいてメンターが果たす機能とその具体的手法

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23700975
  • [Presentation] ンターのためのリフレクションシートに求められる要件の検討

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] Study on the Factors for Sustainable Development of the School-based Practical Researches: With usage of the Theories on Professional Learning Communities (PLCs)

    • Author(s)
      Toshiyuki KIHARA, Nozomi SHIMADA, Kosuke TERASHIMA
    • Organizer
      10th Annual International Conference of The World Association of Lesson Studies
    • Place of Presentation
      Indonesia University of Education
    • Year and Date
      2014-11-25 – 2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] 教師の感情に関する研究動向

    • Author(s)
      深見俊崇・ 木原俊行・小柳和喜雄・森久佳・島田希・廣瀬真琴・宮橋小百合
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回記念大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2014-10-11 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24300284
  • [Presentation] 初任教師へのメンタリングにおいてメンターが果たす機能とその具体的手法

    • Author(s)
      島田希
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学手形キャンパス(秋田県秋田市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350334
  • [Presentation] 学校における実践研究の発展の状況や要因に関する比較検討:『専門的な学習共同体』の発展に関する理論を用いて

    • Author(s)
      木原俊行・島田希・寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教師教育学会第22回研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530843
  • 1.  KIHARA Toshiyuki (40231287)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 46 results
  • 2.  FUKAMI Toshitaka (80510502)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 3.  HIROSE Makoto (70530913)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 4.  TAKATANI Tetsuya (00464595)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 5.  MORI Hisayoshi (00413287)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 6.  MIYAHASHI Sayuri (80461375)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 7.  MURAKAWA Masahiro (50167681)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OYANAGI Wakio (00225591)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 9.  YOSHIZAKI Shizuo (20116130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  HORITA Tatsuya (50247508)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  NONAKA Yoichi (10243362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  IKUTA Takashi (20018823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAKAYAMA Minoru (40221460)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  HIGASHIBARA Yoshikuni (90143172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SAWAMOTO Kazuko (50226081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KAGE Masaharu (80245620)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SUZUKI Mariko (40273388)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 18.  TOYODA Michitaka (60346327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  TAKAHASHI Jun (10310757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TANAKA Hiroyuki (20207137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  AKAHORI Kanji (80143626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NAGANO Kazuo (60107224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SHIMIZU Yasutaka (10016561)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  URANO HIROSHI (50185089)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  MASHIKO Norifumi (10219321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  TAKEUCHI Gen (20335714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  YATSUKA Mitsunori (30323231)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  HIMENO Kanji (30359559)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  HASEGAWA Tetsuya (90631854)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 30.  KUGA Naoto (20452659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  FUJIHARA Nobuhiko (60333564)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  NAITO Yukako (80421353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  寺嶋 浩介 (30367932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 34.  坂本 將暢 (20536487)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  古田 紫帆 (60469088)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 36.  SAKAMOTO Masanobu
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi